JIN - Ligger anonym og glemt

naivsuper
JIN
05.05.2018 kl 20:22
1189

Dette er en arkivert tråd!
Meget spennende teknisk, gjemt og glemt, gf snart og q1 i slutten av mai. Det ligger positiv forventning til alt dette og det skal materialisere seg før offisielt.
Negativt ligger overbetalt kinesisk ledelse og nylig investert i eiendom?

Har selv kjøpt snitt 8.39 og skal ta litt til neste uke. Tror denne kan sprette til 12.0 - 12.5 i løpet av 0-2 måneder.
Vi får se, men leg liker negativiteten som ligger der i opposisjon til det positivt underliggende:)

DD
Arkivert
Longsitinbulk
05.05.2018 kl 20:52
813

en er spennende i den forstand teknisk at det virker ganske sikkert at aksjen vender ned
Arkivert
JimJohnny
05.05.2018 kl 21:04
805

Er vel rammet av en god porsjon skuffelse, ved at pengene som skulle brukes til tilbakekjøp av aksjer, ble spyttet inn i eiendom.

En korreksjon i markedet nå, så rives den nok med i fallet.
Arkivert
Longsitinbulk
05.05.2018 kl 21:19
817

Det er vel ingen besluttning om at det ikke skal tilbakekjøpes aksjer, det skal jo opp på agendaen i mai.
Men det er skuffende at selskapet velger å investere i Kinesisk eiendom, visst kan investering i eiendom være bra men et shipping selskap bør bedrive shipping mener nå jeg.

Flåten til Jinhui eldes og det er ikke signaler om at selskapet vil kjøpe eller fornye tonnasjen, det virker nesten som at de vil ut av shipping med de signaler om eiendom investering.

Skal vel ikke se bort fra at selskapet vil kjøre rustholkene så lenge det går, kjøre kapitalen inn i andre aktiva og så selge hele flåten/restene når de anser toppen i bulk, kanskje om 1-3 år.

Hadde dette vært et Norsk selskap med "troverdig" ledelse der du følte du hadde kontroll og ledelsen hadde en klar strategi ville jeg ansett stuntet for god jord og bullish, men når sant skal sies er disse Kineserne som gjør uante ting man ikke klarer å forutse.

Jeg vil likevel si at Jinhui ledelsen var meget gode under nedgangen i bulk, de kan shipping, det er det liten tvil om, selv om det kom noen "rare" salg på slutten akkurat i det markedet snudde, men når de nå velger å sette aksjonærenes opptjente penger i Kinesisk eiendom mister jeg lysten og gir egemtlig opp hele selskapet.
Flere har spekkulert i at de med overlegg holder selskapets aksjer nede og er direkte aksjonærfientlige i den hensikt å frarøve aksjonærene eierdeler og ta hele selskapet av børs langt umder reelle verdier.
Ser man på aksjekursen er den mildt sagt tragisk sett opp mot dagens inntjening og mulig potensielt inntjening ved rater over 12k som ganske sikkert vil komme på litt sikt.

Det er et dilemma da selskapet tjener veldig gode penger og verdiene er sky høye over dagens aksje kurs, men aksjonærene ikke får betalt overhode.

Jeg har gitt opp, har bare noe lommerusk igjen, en lytterpost- skulle jeg ta feil og selskapet gir klare tydelige linjer fremover og viser aksjonær vennlighet vil jeg kjøpe inn igjen, inntil det skjer eller de viser vilje tror jeg ikke aksjen vil stige nevneverdig, de 2 siste år viser det på ATH børser, dagens omsetning viser eller ingen tegn på at større investorer har troen på selskapet.
Redigert 05.05.2018 kl 21:35 Arkivert
naivsuper
05.05.2018 kl 22:44
776

"Vi får se, men leg liker negativiteten som ligger der i opposisjon til det positivt underliggende:)"
Arkivert
Sven
05.05.2018 kl 23:06
760

ar ikke kjennskap
Arkivert
Empire
05.05.2018 kl 23:58
744

Bra innlegg longs.

Det står respekt av å innse at man har tatt feil og snu i sin sak, ihvertfall med tanke på alle diskusjonene om "hvem er best av jin og golden" i høst. Alle de problemer mange nevnte her inne med jin, legger du nå frem og har tatt inn over deg. Det eneste jeg eventuelt har å utsette, er det du sier om at ledelsen gjorde en god jobb i nedturen. Jeg mener de burde satt en emisjon i samme periode som golden, ikke solgt båter. Jeg synes ledelsen gjorde en svært dårlig jobb da og det fortsetter de å gjøre, blant annet gjennom dette nye eiendomskjøpet.

Denne nye "investeringen" i eiendom er som et gufs fra fortiden. De hadde vel et parkeringshus i gamle dager? Hva et shipping firma skal med det, er for meg en gåte, men det kanskje ikke alt man skal forstå her i verden.

Som du sier så har jin den prisingen de har, fordi selskapet er til for familien og ikke for resten av aksjonærene. Jin er et selskap jeg har hatt svært liten tilit til og de grep de har gjort i 2018 har bare forsterket inntrykket jeg har av jin som selskap og ledelsen.

Hvor stor blir lønnsøkningen for ledelsen ved neste korsvei?

Kudos longs :)
Redigert 06.05.2018 kl 00:01 Arkivert
Tændis
06.05.2018 kl 09:50
678

Enig i betraktningene her, jeg hadde trua helt til de investerte i eiendom da kastet jeg alt. Eierne årelater aksjonærene som de alltid har gjort i JIN og putter pengene i egen lomme! Aldri mer JIN!
Arkivert
Sven
06.05.2018 kl 10:22
662

s,
Arkivert
Ka'l
07.05.2018 kl 10:13
586

IN er utvilsomt en billig aksje ift NAV, men kursen er nok helt avhengig av positive nyheter og god rateutvikling. Dvs et billig lodd for ekstra feriepenger?
Arkivert
Ka'l
07.05.2018 kl 16:17
555

Hei og hå, og hvor det går!
Jeg hadde ikke før fått kjøpt noen 10k billige JIN-aksjer før kursen spratt opp nesten 6%. Hva er det som skjer der i gården?
Nyheter?
K

Redigert 07.05.2018 kl 19:26 Arkivert
naivsuper
07.05.2018 kl 20:28
469

Kan være noen momenter som er avglemt her - følg med!

DD
Arkivert
Aramis
08.05.2018 kl 02:06
416

Ka'l

Sjekker man dagens handler, ser man at det du skriver om ditt kjøp bare er bløff.
Arkivert
Longsitinbulk
08.05.2018 kl 11:42
337

ka"L
Du kjøpte nok litt Jinhui av meg i går vil jeg tro, fikk solgt litt på 8,65
Redigert 08.05.2018 kl 11:43 Arkivert
kygo
08.05.2018 kl 12:39
307

Kanskje like greit å selge her longsit. Kjøp gogl :)
Arkivert
Longsitinbulk
08.05.2018 kl 12:42
306

Kjøper ikke Gogl og er snart ute av Jin

Blir bare Lng foreløpig fremover nå, shipping er røva bortsett fra bulk som aksjemessig er for dyrt.
Arkivert
kygo
08.05.2018 kl 12:44
310

Vi er brødre i lng. Jeg har fremdeles golar, godt fornøyd med utviklingen. Flex vil nok kommer den også. Jeg traff godt med mine spådommer i golar før jul. Da skrev jeg kursmål 35 innen 3-6 måneder.
Redigert 08.05.2018 kl 12:45 Arkivert
Longsitinbulk
08.05.2018 kl 12:47
300

Du traff planken i Golar.

er du ute av Lpg? for øvrig får vi sette av litt cash begge to til Frontline gjør noe.
Arkivert
kygo
08.05.2018 kl 13:08
293

Jeg har ennå litt i lpg. Føler bw lpg er for billig til å ikke eie en post. De har god balanse og vil uansett kommer styrket ut av nedturen. Vil heller være der enn tank.
Redigert 08.05.2018 kl 13:09 Arkivert
Ka'l
14.05.2018 kl 06:17
148

Aramis:
Leker du detektiv. Lær deg å lese handelsloggen før du kommer med slike tåpelige påstander.
Arkivert
Empire
28.05.2018 kl 18:50
214

Da var neste korsvei her og ledelsen gav seg selv drøye 60% lønnsøkning. Ikke rart man ikke betaler utbytte når man har en familie og en parkeringsplass å brødfø.

Innfører også b-aksjer i "parkeringsplass eventyret", slik at familien fortsatt kan gjøre hva de vil.

Ratene var som vanlig godt under det som har blitt meldt for dette segmentet, men det var vel egentlig ingen overraskelse for de som har fulgt jin en stund?

Bedre resultat enn ifjor, men det skulle bare mangle. Markedet mottok resultat og sendt jin ned.

Hvor stor blir lønnsøkningen ved neste korsvei?
Arkivert
Arkivert Til toppen