PCIB: Trolig er vi langt rikere enn vi aner

nextmove
PCIB
01.05.2018 kl 20:59
5924

Dette er en arkivert tråd!
Årets fire første måneder ga ikke oss aksjonærer de helt store nyhetene. Riktignok var kvartalspresentasjonen den 20. mars både bekreftende og oppløftende, og nylig fant zappa66 fram til svært interessante kliniske detaljer fra hoveddelen av fase 1 i gallegangsstudien.

Når vi nå har gått inn i årets andre tertial, og vi fortsatt venter både på siste etappe i gallegangsstudien og hva det blir til med de fire samarbeidsavtalene innenfor fimaNAc (preklinisk), synes jeg det kan være grunn til at vi aksjonærer minner oss sjøl om at hele dette potensialet er det vi som eier. Alle med sin andel.

Alle forskingsresultatene er det vi som har finansiert (med noen bidrag fra offentlige forskningsmidler). Det er også vi som har finansiert klinisk fase 1 i gallegangsstudien, inkl. den utvida studien med gjentatt behandling. Det samme gjelder fase 1 i vaksinestudien – helt fram til fullføring om et halvår eller så.

Skal vi tro på ledelsens utsagn – og jeg ser ingen grunn til annet – vil vi de nærmeste månedene stå foran en nyhetsstrøm som kan bringe selskapet over i en helt ny situasjon. Da tenker jeg ikke minst på at konkrete økonomiske størrelser vil komme inn på toppen av, og som følge av, kliniske og regulatoriske resultater. Alt sjølsagt avhengig av suksess.

Joda, joda jeg er helt klar over at den generiske / statistiske risikoen fortsatt er der – både i gallegangsstudien og innenfor de andre produktområdene. Men når jeg har vært med så lenge, velger jeg å skrive opp sannsynligheten for at «Vi vil lykkes». Ikke først og fremst fordi styrelederen uttalte nettopp disse ordene for halvannet år siden, men også fordi FDA og EMA har gitt sterke signaler knytta til den pivotale fasen, og fordi de medaksjonærene som åpenbart sitter med den største innsikten i selskapet, heller ikke kan se noen klare røde flagg. Resterende risiko løper jeg med åpne øyne.
Redigert 02.05.2018 kl 15:35 Arkivert
Snøffelen
01.05.2018 kl 21:33
4023

Har hørt litt på Radium Podcast episode 19 som ble tatt opp i juni i 2017, og der Bjørn Klem fra Oslo cancer cluster (tidligere ansatt i Photocure) snakker med Jonas Einarsson om klinisk utvikling. Jeg hang meg opp i følgende ordveksling fra tidslinje 6 minutter og noe:

"Pre-klinisk er når du gjør ting i laboratoriet, enten du bruker celler eller dyr (in vitro eller in vivo) og undersøker bivirkningsprofil på disse stoffene. Så prøver vi å skjønne mest mulig av det i mus. Det vi gjør er å plante inn, ofte kreftceller, som kommer fra mennesker inn i mus, sånn at vi får en antydning. Så er det sånn at immunsystemet hos mus er ikke som i mennesker så det gir en pekepinn. Hvis den pekepinnen er god nok til at myndighetene gir oss lov til å gjøre den første studien i mennesker, så er det fase 1. Fase 1 er fortsatt mye av det samme, ofte så skjer det i friske personer men innenfor vårt område (kreft) går ikke det så greit, i alle fall tradisjonelt sett med cellegifter. Det har da vært gjort i kreftpasienter.

Når det gjelder immunterapi så er det kanskje et spørsmål om det kanskje kan gå over i friske frivillige igjen. Ja PCI gjør faktisk sin fimaVACC på friske frivillige. For det er jo immunrespons vi er ute etter. Og som i utgangspunktet ikke bare er ufarlig , men kanskje bra for pasienten å ha.
Det er et veldig godt innspill kanskje det flyttes tilbake igjen, og at immunterapi også gjør friske frivillige og da ser på immunresponser og selvfølgelig også toks."

Jeg har hele tiden trodd at fimaVACC fase 1 i friske frivillige var et slags proof of concept, men at i videre, og valg av indikasjon, så må man starte i en ny fase 1 for valgte kreftindikasjon.

Selskapet har selvsagt ikke signalisert den muligheten Bjørn Klem og Jonas Einarsson beskriver her. Men slik jeg forstår dette så er det faktisk en mulighet for at PCIB sitt fimaVACC i friske frivillge kan fungerer som en generell safety for alle indikasjoner, slik at et nytt studie i i fimaVAC kan være et fase 2, ja sogar pivotal fase 2.

Jeg skjønner godt at PCIB ikke har nevnt noe om det, for de er veldig forsiktige med å ta frem noe de ikke har godt belegg for.

Men for aksjonærer som kan tenke risk reward kan det være nyttig å være klar over en slik mulighet når fimaVACC-resultatene ligger på bordet og kan evalueres.
Redigert 01.05.2018 kl 21:36 Arkivert
Bonusfrelst
01.05.2018 kl 22:03
3828

Dette er vel et spørsmål til Jonas E på podcast eller PW til neste uke på q1 rapporten? Veldig interessant det du skisserer her.
Arkivert
Bd99
01.05.2018 kl 22:30
3693

Re Snøffelen

Firmavacc

Tror du det ville være en ide at PCIB følger opp disse frivillige i årene som kommer, for å se om de er mindre syke enn andre pga at de er med i dette forsøket ang imunterapien.

Og om de har "mere/bedre imunsystem i forhold til det de hadde før de startet forsøket, i årene som kommer, eller om den avtar i årene som kommer

Vet ikke om du skjønner hva jeg tenker/mener
Arkivert
stifinner
01.05.2018 kl 22:51
3606

Det du er inne på der, Snøffelen, tok jeg opp i en ny tråd tidligere, nemlig at Pcib kan innebære en ny æra innen klinisk uttesting.
Fra fase 1 og direkte til pivotal fase 2, sluttfasen.
Redigert 01.05.2018 kl 22:52 Arkivert
Sorlendingen
01.05.2018 kl 23:01
3579

Så vidt jeg husker har faktisk PW sagt at hvis FimaVACC brukes sammen med et produkt som har vært gjennom fase 1 kan kombinasjonen slippe fase 1 og gå rett til fase 2, eventuelt en pivotal fase 2 studie.
Dette er selvsagt avhengig at det ikke er safety issues i forbindelse med det studiet som nå gjøres i England
Arkivert
SafeInvest
01.05.2018 kl 23:02
3552

et blir vel litt som Nano sitt studie for 2L FL, Archer-1.
Det begynner jo i fase 2
Arkivert
OleKyryliuk
02.05.2018 kl 17:01
3038

SafeInvest:
Tror mange forventet det ut fra tidligere kommunikasjon fra selskapet, men ARCHER-1 starter som fase 1b-studie.

"A phase 1b open-label study of Betalutin in combination with rituximab in patients with relapsed/refractory follicular lymphoma (Archer-1)"

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

Arkivert
nextmove
02.05.2018 kl 17:36
2969

Interessant referanse J&J kjøper onkologisk, virusbasert leveringsløsning for drøye milliarden - i USD! BeneVirs produktkandidat er riktig nok ennå bare i preklinisk fase, så skulle den om noen år nå så langt som PCIBs frontprodukt innenfor fimaCHEM, snakker vi nok om langt høyere prising.

endpts.com/playing-the-long-game-in-i-o-jj-inks-1-04b-deal-to-buy-oncolytic-virus-platform-biotech-benevir/?

Redigert 02.05.2018 kl 17:37 Arkivert
Slettet
02.05.2018 kl 19:27
2766

in link Nextmove
Arkivert
gepard1
02.05.2018 kl 19:33
2742

Nextmove

Visualiserer hva vi er paa vei mot, and then some, a lot of some-))
Redigert 02.05.2018 kl 23:50 Arkivert
Panis
02.05.2018 kl 20:37
2587

Veldig bra observert nextmove :-) Blir utrolig spennende fremover over nå!
Arkivert
nextmove
02.05.2018 kl 21:06
2530

Panis,

sjølsagt vanskelig å si hvor relevant denne informasjonen er. Men det slo meg at vi her er inne på PCIBs domene - og da kanskje mer inne på VACC eller NAc-området.

Uansett, dette dreier seg i stor grad om å få ut effekten av annen behandling. At oppkjøp av den aktuelle teknologien - allerede på preklinisk nivå - prissettes så høyt, er i det minste tankevekkende.

Vi får slippe til immunologer, virologer ig annen ekspertise.
Redigert 02.05.2018 kl 21:07 Arkivert
radden20
02.05.2018 kl 22:01
2368

Ja, Next. Muligens den første indikasjon på hva en vil betale for nyvinninger av dette slaget.
Arkivert
Panis
02.05.2018 kl 22:04
2355

Nextmove,

Det var det jeg tenkte også, for som vi har sett den siste tiden blir selskaper kjøpt opp tidlig i fasen. Så enig, her må vi slippe til eksperisen innen biotech.
Arkivert
flaksegrisen
02.05.2018 kl 22:09
2343

Var vel omtrent det Bavarian sank når kreftvaksinen feilet. Viser hvilke verdier som ligger i Vacc.
Arkivert
nextmove
02.05.2018 kl 22:26
2288

Litt off topic,

men om du så Brennpunkt på NRK i kveld, kan du gjøre deg noen refleksjoner rundt spørsmålet om dyre legemidler. Massiv svindel blant norske fastleger (trolig bare et mindre tall, men de grådigste kollegene tar dette mangfolf igjen).

Statseide hospital (med Drammen sykehus i særklasse) har ikke bare et sugerør, men en stor hevertslanga djupt nede i statskassa).
Arkivert
fabian2
03.05.2018 kl 10:17
1934

Kraftig økning i aksjeomsetningen siden vi kom oss over på hovedlisten:)
Arkivert
Stock DZ
03.05.2018 kl 11:57
1762

Hi

Kjetil Taskén will no longer be part of the board as of the next general meeting.

Jónas Einarsson is Chairman of the Nomination Committee, any idea who is best fit for this position? any wishlists? do we prefer someone with scientific or commercial background?. I think the new name can give us some hints on the company strategy going forward.
Redigert 03.05.2018 kl 11:59 Arkivert
SafeInvest
03.05.2018 kl 12:49
1600

Virker ikke som noen er interessert å selge om dagen. Men kjøperne ligger i sivet, hogger nok til når nyhetene tikker inn....
Arkivert
AmirHassan
03.05.2018 kl 12:54
1575

Vi er ikke mange aksonærer i PCIB. Den er foreløpig bare for «spesielt interesserte».
Dermed er vi aksjeeiere mer opplyste om selskapet enn andre aksjonærer i andre selskaper.
Dermed kjenner vi også til potensialet.
Det er helt utenkelig for meg å selge en eneste aksje
Arkivert
oxion
03.05.2018 kl 14:50
1412

sjangsen for dobling i løpet av 4mnd er relativ Stor. !!!
Arkivert
gepard1
03.05.2018 kl 15:29
1308

et vil skje store ting i PCIB i sommer og hoest. Det kan godt hende vil vil se action allerede i juni.

Og Tipper noen har lagt inn bud paa ett av PCIB's forretningsomraader i god tid foer julelokkene ringer inn
Redigert 03.05.2018 kl 15:30 Arkivert
Ydmykamatør
03.05.2018 kl 15:51
1239

gepard1, du hausser så enormt, omtrent på hver eneste PCIB tråd. Synd å se at du drar ned kvaliteten på trådene.
Arkivert
Lothian
03.05.2018 kl 15:55
1224

Det er nok ingen som kan forskuttere noe som helst her, og fabuleringer om mangfoldige milliarder i verdi er nok fremdeles for tidlig.

De fleste sitter (helt stille) og venter spent på neste melding fra PCIB...det er ikkje så mye annet å gjøre.

Lothian.
Arkivert
Panis
03.05.2018 kl 16:11
1170

Er dette noe PCIB holder på med også, artikkelen ble nettopp lagt ut på VG.no

"Banebrytende norsk teknologi: Vil drepe aggressive hjernesvulster ved å lage lys i hjernen"

RADIUMHOSPITALET (VG) Professor Kristian Bergs forskningsgruppe er blant få utvalgte i Norge som har fått EU-midler til å utvikle en helt ny type kreftmedisin mot dødelige hjernesvulster.

Ref:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1BApa/banebrytende-norsk-teknologi-vil-drepe-aggressive-hjernesvulster-ved-aa-lage-lys-i-hjernen
Redigert 03.05.2018 kl 16:12 Arkivert
AmirHassan
03.05.2018 kl 16:19
1111

Panis

"Vi håper å kunne gå i gang med kliniske utprøving innen ti år – noe som er ganske raskt for denne typen forskning, sier Berg."
Arkivert
SafeInvest
03.05.2018 kl 16:20
1112

Oi, dette var en kul nyhet!
Dette bygger på Pcib sin teknologiplattform ja.
Så snart kan Pcib rette seg mot ALLE typer kreft, og ikke bare hulromskreft.

Blir spennende å se om markedet plukker opp dette. Pcib må jo være en ekstremt attraktiv kjøpskandidat for innovative farmasiselskaper som AstarZeneca etc!

''Professor Kristian Berg is Head of Department of Radiation Biology, Institute for Cancer Research, Oslo University Hospital, since 2010. He graduated as biochemist in 1985 at the University of Oslo where he obtained his doctoral degree (dr.philos) in experimental photomedicine in 1990. He has 30 years of experience in experimental and preclinical research within the field photodynamic therapy (PDT). He has a broad background in developing technologies from the bench via preclinical animal-based studies to the clinic and has contributed to establish two companies currently listed on the Oslo Stock Exchange with 2 products approved for clinical use and several in pipeline. Professor Berg is an inventor of Photochemical Internalisation (PCI). He has received several prices such as Claude Rimingtons memorial prize, Pater-Leander-Fischer prize by Deutsche Gesellschaft für Lasermedizin, Kendric C. Smith Innovation Lecture Award and European Society for Photobiology Award for Excellence in Photobiological Research. He is also an appointed Member of the Norwegian Academy of Science and Letters from 2014. He has been President of the European Society for Photobiology (2007-2009), visiting professor at the Medical Faculty, University of Wroclaw, Poland, and professor at School of Pharmacy, University of Oslo from 2009. Professor Berg has published more than 200 papers, mainly in peer reviewed journals and is co-inventor of 8 patents.''

http://pcibiotech.no/scientific-advisory-committee/
Redigert 03.05.2018 kl 16:23 Arkivert
Panis
03.05.2018 kl 16:24
1075

Amir, ja men vi har jo denne som er PCIB helt sikkert, og det er ikke dumt å komme på forsiden av VG med det heller :-)

"Berg har jobbet med fotobehandling av kreft i flere tiår, og står bak metoden fotokjemisk internalisering (PCI) – som er en behandling til å levere legemidler mer målrettet og effektivt inn i kreftcellene. Metoden testes for tiden i kliniske studier."
Arkivert
Lothian
03.05.2018 kl 16:24
1079

I følge FiloD er Kristian Berg viktig for PCIB

Innlegg av: FiloD (08.03.18 23:09 ), lest 1738 ganger

Ticker: PCIB

RE^1: PCIB new publication breast cancer

Dette er gruppa til Kristian Berg, og for de som har fulgt med i timen så har Pcib first refusal på alt det de utvikler.

Viser bare hvor potent denne teknologien er.

fra denne tråden

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2427449

Ellers er publisitet i VG absolutt positivt :-)

Lothian.
Arkivert
Snøffelen
03.05.2018 kl 16:30
1069

Nemlig, "first refusal", dette går rett inn i porteføljen til PCI.

Denne type kreft er vanlig hos barn. Er i tillegg også relativt sikker på at insidens 1 til 1,5% av all kreft er orphan.
Så da har vi en orphan og pediatric indication på gang.
Arkivert
liang
03.05.2018 kl 16:48
957

https://www.aftenposten.no/norge/i/8wm4Q/Forskere-vil-lage-lys-i-hjernen-for-a-drepe-aggressiv-kreft

Det pågår endel i kulissene.

Arkivert
rockpus
03.05.2018 kl 17:01
907

iang

Er PCIB involvert i dette
Arkivert
SafeInvest
03.05.2018 kl 17:05
898

Rockpus, dette er også gruppen til KB.

«Det sier professor Kristian Berg ved Institutt for kreftforskning ved Oslo Universitetssykehus. Han leder et prosjekt som kan bidra til å løfte kreftmedisin til et nytt nivå. Stikkordet er lysbehandling.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/8wm4Q/Forskere-vil-lage-lys-i-hjernen-for-a-drepe-aggressiv-kreft

Pcib begynner å bli et ekstremt innovativt, lite biotech-selskap! Kan ikke forstå annet enn at Pcib er kjøpt op innen 6-18 måneder.

Redigert 03.05.2018 kl 17:15 Arkivert
rockpus
03.05.2018 kl 17:24
798

Fant litt bakgrunnsinfo:

https://forskning.no/medisinske-metoder-sykdommer-kreft/2013/05/vil-bekjempe-kreft-med-lys

"PCI-metoden (photochemical internalization) ble oppfunnet i 1995 av den norske forskeren Kristian Berg."
Arkivert
gepard1
03.05.2018 kl 17:26
800

Ydmykamatoer

Vi er innvilget P2, AA og interim for vaar fimaChem medisin, samt at vaar CEO har flagget avtale endring med vaar topp 10 BP partner innen fimaNac. I tillegg er det saa langt kun positive meldinger fra vaar kreftvaksine.

Hvis ingenting av dette hadde vaert paa plass, og jeg hadde skrevet hva jeg gjoer, hadde det vaert haussing. Naa blir det naermest for fakta og regne, og da er det ikke haussing-))
Redigert 03.05.2018 kl 17:28 Arkivert
nextmove
03.05.2018 kl 18:06
717

Spørsmålet om hva som er å foretrekke utlisensiering FØR oppstart av siste kliniske fase eller ETTER at den er ferdig, anser jeg utdebattert. På dette tidspunkt har styret uansett gjort sitt valg.

For øvrig er Jonas Einarsson for kunnskapsrik og klok til å uttale seg om finansieringsspørsmålet dersom han - mot all formodning - skulle vite mer enn han skal.

Nå blir det som det blir. Jeg har mine vurderinger av hva som tjener selskapet best. Andre har sine.
Arkivert
bravi
04.05.2018 kl 12:21
454

Ser vi på kursutviklingen i Pcib fra januar og frem til nå ligner den mistenkelig mye på utviklingen i Nano etter desember 2016.

Fortsetter denne trenden kan kan Pcib kjøpes billigere enn i dag hvis man har litt tolmodighet og venter.
Arkivert
flaksegrisen
04.05.2018 kl 12:25
427

a forutsetter du samtidig at det ikke skjer noe i Pcib hele 2018. Neppe sannsynlig
Arkivert
even25
04.05.2018 kl 12:31
400

Utvikling siden nyttår:
PCIB + 27
Pho + 4
Trvx - 4
Nano - 38
Arkivert
yard
04.05.2018 kl 12:39
366

Hva i all verden er det du prater om? Utviklingen til nano fra desember til mai var ett fall på nesten 40 kroner fra 120 til 80. PCIB ligger omtrent på samme nivå nå som i januar og langt høyere enn desember.

Prøv å få fakta rett før du skal snakke ned en aksje.
Arkivert
fabian2
04.05.2018 kl 13:50
291

Fin og beroligende ( for PCIB-eiere ) tråd om banebrytende lysteknologi ved siden av denne
Arkivert
Arkivert Til toppen