PCIB: REUTERS UPDATE SEES PROMISING DATA FROM CANCER DS

Rola
PCIB
24.04.2018 kl 09:05
7028

Dette er en arkivert tråd!
PRIL 24, 2018 / 6:48 AM / UPDATED 2 HOURS AGO
UPDATE 1-Norway's PCI Biotech sees promising data from cancer drug study - CEO
Reuters Staff
3 MIN READ
* PCI develops fimaCHEM bile duct cancer drug treatment

* Pivotal second-phase study to start in H2

* Needs extra capital or partnership to finish study

* Brokerage Arctic predicts revenues from 2022 (Adds quotes, background, bullets)

https://uk.reuters.com/article/pci-biotech-drug/update-1-norways-pci-biotech-sees-promising-data-from-cancer-drug-study-ceo-idUKL8N1S10AI
Arkivert
Rola
24.04.2018 kl 09:07
4671

Våkner internasjonal presse og investorer? Ser slik ut. På tide.
Arkivert
Rola
24.04.2018 kl 09:08
4647

PCI also sees a potential for expanding sales to Asia, where bile duct cancer has a higher prevalence, Walday said.

The company also develops a platform for therapeutic cancer vaccines, known as fimaVACC, and works with biotech firms, including RXi Pharmaceuticals and Germany’s BioNTech on fimaNAc, evaluating potential partnerships within gene therapy.

“The advantage is that we benefit from research and documentation synergies across all three focus areas, but if one should fail, the other entities could still move forward,” Walday said.
Arkivert
AmirHassan
24.04.2018 kl 09:09
4617

Det burde tiltrekke nye investorer.
Vi får se hvordan kursen går utover dagen og de neste dagene
Arkivert
Lothian
24.04.2018 kl 09:10
4571

Det blir nok mer oppmerksomhet...også mtp at vi i morgen eller torsdag sannsynligvis får melding om at PCIB blir notert på OB i slutten av april/begynnelsen av mai.

Så her er det bare å holde og la kjøperne komme etter.

Lothian.

Arkivert
gepard1
24.04.2018 kl 09:11
4563

Sitter litt sjokkskadet igjen her. Per Walday sier i intervjuet at "strong results may allow for accelerated conditional approval
from an interim analysis."

May allow?? Jeg trodde dette var paa plass for lengst, og at kun designet for gjennomfoerelse gjensto? Har Walday loeyet til oss? AA og interim skulle vaere paa plass.
Redigert 24.04.2018 kl 09:14 Arkivert
AmirHassan
24.04.2018 kl 09:13
4509

Det avhenger av gode interim resultater. Det visste du jo.
Det har vært kommunisert hele veien
Arkivert
Rola
24.04.2018 kl 09:14
4489

Det jobbes med design, intet endret der. EMA og FDA må enes om hva som skal måles interim resultater og Walday kan ikke garantere at de får AA. Myndigheter legger tilrette for muligheten og ønsker men avlesning må selvsagt på plass først. Derav may selvsagt!
Arkivert
Rola
24.04.2018 kl 09:14
4487

Likte spesielt denne:

and documentation synergies across all three focus areas, but if one should fail, the other entities could still move forward,” Walday said.
Arkivert
gepard1
24.04.2018 kl 09:15
4476

ola, Ok takker for svar. Da har nok jeg missforstaatt litt
Arkivert
SafeInvest
24.04.2018 kl 09:18
4439

Pust med magen nå Gepard...
Arkivert
yard
24.04.2018 kl 14:30
4044

erre jeg blir sliten av innleggene til Geparden. Minner om en dritings fotballsupporter som skifter mening om laget sitt etter hver pasning.
Arkivert
Stock DZ
24.04.2018 kl 17:00
3804

Since the article made reference to Arctic analysis I would have preferred they also mentioned 50% LOA that Arctic set, something the market understands better and to balance a little bit PW's careful and diplomatic statement: "We strongly believe in this, but we only have results from a few patients so far, so there are no guarantees"

the good thing though, it is very clear in the article that PCI biotech is NOT a 0/1 investment case:

“The advantage is that we benefit from research and documentation synergies across all three focus areas, but if one should fail, the other entities could still move forward,” PW

good luck

Redigert 24.04.2018 kl 17:01 Arkivert
Bd99
24.04.2018 kl 17:52
3641

Walday sier

We are currently in an extension of phase one, scheduled to
be finished in the second half of 2018, and then we are ready to
start the pivotal phase two almost immediately,

De er klare til å starte "umiddelbart " fase 2, det må bety at de har finansiering så og si i boks
Arkivert
stifinner
24.04.2018 kl 18:11
3591

Det er helt klart, for meg, at finansieringen er på plass, det mangler nok kun noe underskrifter før pf2 settes igang.
PW sa dette ved Q4-presentasjonen også.
Arkivert
Sjog
24.04.2018 kl 18:35
3531

PCI’s cash position covers preparations for the second phase, but the company will need either a partnership or to raise money in a share issue to finish the work, he said.

“We do not have sufficient resources to complete the study today, so we would have to either raise more money or bring in a partner,” Chief Financial Officer Ronny Skuggedal said.

Hva foretrekker folket, partneravtale hvor en del av kaken tilfaller andre eller emisjon? Jeg foretrekker det siste iallefall på lang sikt. Ut fra et kortsiktig perpektiv vil en partneravtale løfte kursen raskere.
Redigert 24.04.2018 kl 18:37 Arkivert
Bonusfrelst
24.04.2018 kl 18:41
3507

Kan slå ned som lyn fra klar himmel dette her. Jeg vet ikke helt hva markedet tenker, men tror vi kan se skikkelig action når det økonomiske er på plass. Jeg tror folk blir skuffet om de tror det vil bli gitt noe "rabatt". Bensin på chem bålet kan bli gitt ved at Vacc og Nac data/avtaler foreligger nesten samtidig. Spennende!
Arkivert
rischioso
24.04.2018 kl 19:26
3401

Sjog,

jeg ville helt klart ha foretrukket en partneravtale av 2 grunner:

(1) Vi får et umiddelbart og betydelig kursløft.

(2) En solid partneravtale vil kunne vanskeliggjøre et oppkjøp slik at vi får med oss den videre veksten og ikke bare blir avspist med en oppkjøpspremie når caset er derisket og klar til å tjene penger.
Arkivert
AmirHassan
24.04.2018 kl 19:27
3390

Det optimale ville vel vært om noen avtaler i vacc/nac kunne finansiere chem
Arkivert
Sjog
24.04.2018 kl 19:35
3358

Ser den richioso, men det trengs ikke store emisjonen for å skaffe nok penger til å styre løpet selv. Et par millioner nye aksjer på dagens kurs gir selskapet arbeidsro det neste året og mulighet for en enda bedre avtale den dagen man ønsker det. Vi som har tenkt å få med oss hele oppturen vil kunne dra nytte av en slik strategi, men for de mer kortsiktige kan en annen vei være gunstigst.
Arkivert
rischioso
24.04.2018 kl 19:59
3293

Sjog,

egentlig så ser jeg ikke på finansieringsbehovet som noe problem. For det første så er det 6-9mdr frem i tid og med den rette progresjonen både når det kommer til tid og ikke minst resultater så løser dette seg selv på den ene eller andre måten.

Redigert 24.04.2018 kl 20:00 Arkivert
Snøffelen
24.04.2018 kl 20:00
3295

Beskjed 1: Vi har ikke penger til å kjøre PF2, vi må enten ha rettet emisjon eller partner:

“We do not have sufficient resources to complete the study today, so we would have to either raise more money or bring in a partner,” Chief Financial Officer Ronny Skuggedal said.”

Beskjed 2: Vi starter PF2 nesten umiddelbart når extension-studien er ferdig:

«We are currently in an extension of phase one, scheduled to
be finished in the second half of 2018, and then we are ready to
start the pivotal phase two almost immediately”

To tilsynelatende selvmotsigenden utsagn, med mindre finansieringen er spikret da. Da er det ingen selvmotsigelser her.
Arkivert
Picosalax
24.04.2018 kl 20:00
3292

Ja, det er lovende. Men det mange glemmer mhp biotekselskaper i startgropen, er at de preliminære resultatene ofte inneholder kun en håndfull pasienter., og flere later til å tro at jo flere man inkluderer desto bedre blir resultatene, men det motsatte er snarere regelen enn unntaket. Når n=1000, og
Arkivert
Londonmannen
24.04.2018 kl 20:35
3184

Picosalax
Har differensiert porteføljen på samme måte, men har også BGBIO i porteføljen.
Når det er sagt føler jeg meg rimelig sikker på at en eller flere av disse selskapene blir en kjempesuksess. Og jeg blir slett ikke overrasket om flere av dem tar skikkelig av frem mot 2020.
Arkivert
gepard1
24.04.2018 kl 20:40
3163

Naar man leser hva Snoeffelen skriver, forstaar man at en partner eller to allerede er paa plass.

Det ville vaere merkelighvis ingen partner var/er interessert enn det motsatte.

For vi snakker om en revulusjon i utoevelse av cellegift funksjonalitet. Vi faar cellegift til og fungere hvor den ikke gjoer det i dag. Hvis man ser bort i fra kirurgi, maa Dette vaere det stoerste krefthelbredelses spranget i moderne tid,

Hvis PCIB ike klarer og selge dette til en partner, maa noen steppe inn og hjelpe til-))
Arkivert
FiloD
24.04.2018 kl 20:54
3122

Snøffelen sin poengde her er avgjørende. Kun hvis de har spikra finansieringen er dette ikke en selvmotsigelse.

I øvrigt så sa PW til meg på Q1 at finansieringen vil bli offentligjort samme dag som studien blir offentliggjort.

I klart investor språk: Den dagen studien offentliggjøres går kursen til himmels, og da handler det ikke om å kjøpe, da handler det om å sitte på innsiden, fordi da har de også løst finansieringen.

Vi kommer en dag nærmere for hver dag som går:-)
Arkivert
onuk
24.04.2018 kl 21:02
3055

Er studieresultatet mot alle deres forventninger negativ, så går kursen rett til helvete....... Under 10 kroner innen minutter?
Arkivert
fabian2
24.04.2018 kl 21:04
3055

:) Drev også med diversifisering på flere bio-tec aksjer tidligere , men har nå nesten alt i PCIB. Hvorfor: 1:Innbiller meg at jeg er godt orientert. 2: Regner med betydelig tidligere take-off tidsmessig .....og enda høyere aksjekurs i PCIB enn i de andre. 3: PCIB har tre forskjellige hester på som løper mot mål. Det er viktig! 4.Synes det er litt spennende å være en smule risikopervers:)
Arkivert
fabian2
24.04.2018 kl 21:21
2973

onuk , det du skriver er jo bare tøv. 10-kroningen kan du bruke på tilbud på butikken. Himmelen er mye mye nærmere enn helvete , og stigen står plantet riktig så godt fast :)
Arkivert
onuk
24.04.2018 kl 21:30
2920

Bare tøv? Tja, da sitter vel du/dere med fasiten angående PCIB sin videre utvikling.

Gjør ikke meg noe om du/dere få rett til slutt, men noe mer ensidig vinkling på en aksje enn akkurat i PCIB menigheten har ikke jeg opplevd i min tid på børsen og tilhørende diskusjonsfora.
Arkivert
fabian2
24.04.2018 kl 21:34
2892

Ja , er det ikke flott at det er såpass mange som har oppfattet hva som foregår....................
Arkivert
Durable
24.04.2018 kl 21:39
2866

Hva skulle plutselig gå galt, onuk?

Safety på dobbel behandling i extension-studien? Javel, i så fall så blir pivotal fase to kjøre med enkel behandling.

At resultater fra den pivotale fase to eventuelt skulle bli skuffende ligger jo 12-18 måneder frem i tid, så den kortsiktige risikoen for at noe negativt skulle dukke opp er omtrent ikke-eksisterende.

Arkivert
stupet
24.04.2018 kl 21:45
2811

Kursen gikk fra 58 til 38 på en liten forsinkelse på inkluderingen,så om safety ikke er akseptabel for dobbel behandling tørr jeg ikke tenke på hva den skal nedom før den stabiliserer seg høyere.
Tror uansett PCIB har full kontroll på dette og PW har gitt noen små hint her og der.
Arkivert
Pingwin
24.04.2018 kl 21:46
2807

Folk som aldri har tjent penger på børsen blir fort misunnelig.
Arkivert
Panis
24.04.2018 kl 21:49
2777

onuk,

Hva mener du egentlig med at alt kan gå galt?
Tror du virkelig at et selskap som har forsket i over 10 år, og har forsket innen 3 forskjellige områder kommer til å feile på alle 3 områdene samtidig?

“We estimate around 3,000 patients (per year) in Europe and the U.S. eligible for our treatment, with no other approved treatment (available now),” the CEO said.

Oslo-based brokerage Arctic Securities has forecast an average price for full fimaCHEM treatment of $95,000 per patient, with estimated revenues rising from $37 million in 2022 to $267 million by 2026.

PCI also sees a potential for expanding sales to Asia, where bile duct cancer has a higher prevalence, Walday said.

The company also develops a platform for therapeutic cancer vaccines, known as fimaVACC, and works with biotech firms, including RXi Pharmaceuticals and Germany’s BioNTech on fimaNAc, evaluating potential partnerships within gene therapy.

“The advantage is that we benefit from research and documentation synergies across all three focus areas, but if one should fail, the other entities could still move forward,” Walday said.

Link:
https://www.reuters.com/article/pci-biotech-drug/update-1-norways-pci-biotech-sees-promising-data-from-cancer-drug-study-ceo-idUSL8N1S10AI
Redigert 24.04.2018 kl 21:56 Arkivert
Lothian
24.04.2018 kl 21:54
2753

Vi kan vel ikkje totalt utelukke at safety og/eller effekt i extension-studiet skuffer, men sannsynligheten kan da ikkje være så stor?

Uttalelsene om finansiering fra Skuggedal sier som tidligere at de har minst to alternativer...det blir uansett INGEN PROBLEMER å finansiere en godkjent PF2!

Synd at vi må vente så lenge på konklusjonen.

Lothian
Arkivert
fabian2
24.04.2018 kl 22:02
2701

Finansieringen er jo annonsert klar allerede , det er 96,67 % sikkert en stor samarbeidspartner , med både lommebok og kunnskaper. Her er det faktisk intet å bekymre seg for. Og PCIB-trådene er hyggelige og opplysende.
Arkivert
AmirHassan
24.04.2018 kl 22:37
2562

En emisjon er heller ingen dårlig løsning. Da beholder vi hele kaka selv.

Vedrørende sjansen til å lykkes - den tyske kirurgen var ikke i særlig tvil (finner ikke linken i farta....)
Arkivert
realist.
24.04.2018 kl 22:46
2505

ttps://www.youtube.com/watch?v=YfpztwNGnR
Arkivert
Ole..
24.04.2018 kl 22:49
2484

Yep, Walday åpner sin mund og det gikk ned idag.

Synd har ikke DET!
Arkivert
Durable
24.04.2018 kl 22:58
2425

Ja, det gikk ned i dag, Ole.., men det gikk nesten 10% opp i går. :-)
Arkivert
Ole..
24.04.2018 kl 22:59
2417

Ikke takke Walday, vet ikke hva hans agenda er, men hvergang han uttalerer seg går kursen ned. Dyp tragisk at han ikke klarer å formulere seg riktig.

With love from Russia.
Arkivert
jonda
24.04.2018 kl 23:01
2396

Føler vi begynner å bli litt for optimistiske og tyder mer enn uttalelsene faktisk inneholder. For all del, jeg er eksponert på grensen til hva jeg tør i PCIB og tror sannsynligheten for å komme på markedet med et verdifullt produkt er større enn risikoen for at det går rett vest.

Jeg ser ikke at PW motsier seg selv når han beskriver avslutning av utvidet fase 1 og oppstart av pivotal fase 2 samtidig som han sier at det for tiden ikke er penger nok i selskapet til å kjøre pivotal fase 2.

Poenget er at alle regulatoriske forberedelser for pivotal fase 2 er klare og når vi vet resultatet av utvidet fase 1 kan vi kjøre i gang.

Det kommer til å koste mer penger enn selskapet har, men det er ikke noe problem å skaffe finansieringen. Det var jo ikke noe problem å skaffe finansiering til forrige emisjon der de kunne fått inn dobbelt så mye – den ble overtegnet med 110 % (http://pcibiotech.no/final-results-of-the-rights-issue/). Om det blir en rettet emisjon forutsetter jeg at det blir en etterfølgende reparasjonsemisjon for oss «småaksjonærer», men ser ikke helt poenget med en rettet emisjon. Mistenker derimot at enkelte her på HO er så tungt lastet at det er vanskelig å skaffe nok midler til å forsvare sin andel ved en emisjon.

Å skaffe en partner med de forutsetninger PCIB har nå burde heller ikke by på problemer, men jeg ser ikke helt poenget med det. Ved å gjennomføre pivotal fase 2 og oppnå gode resultater i den, eventuelt ved markedstilgang under gjennomføringen, stiger jo verdien til PCIB betraktelig siden LOA stiger mot 100 %. Å ha is i magen og vente med en partneravtale til markedstilgangen er klar er etter min oppfatning det som skaper størst verdier for oss som aksjonærer.
Arkivert
Sjog
24.04.2018 kl 23:06
2368

Jeg tror PCIB lykkes, men jeg har sett for mange lovende fase1-resultater koke bort når pasientantallet øker til å satse alt på ett kort. Med solid antall aksjer både i PCIB og TRVX pluss litt i NANO føler jeg meg trygg på at minst en, kanskje to av disse rakettene tar av og gjør meg rik. Tror mest på de to førstnevnte i løpet av 2018 og 2019.
Arkivert
gepard1
24.04.2018 kl 23:08
2362

nuk

Opptimtismen bygger paa meldte resultater. Og du maa huske paa at vi ikke skaper en ny medisin, men tilbyr en leveringsteknologi som forbedrer effekten paa medisiner andre selskaper allerede har laget.

Den store Opptimismen bygger paa at leveringsteknologien har vist seg og fungere lenge. Og at vi har laert at den fungerer veldig godt, safremt pasienten blir tilfoert riktig dose med medisin, amphinex og laser. Det er dette PCIB har brukt noen aar paa og finne ut av.

Det virkelig store med PCIB, er at vaar leveringsteknologi kan brukes til aa forbedre effekten paa minst ett tosifret antall medisiner. Slik at vi kan skape mye stoerre verdier, enn hva ett biotec selskapene som forsoeker og lage EN ny medisin har mulighet til.

Redigert 24.04.2018 kl 23:09 Arkivert
Sjog
24.04.2018 kl 23:11
2337

Enig jonda, potensialet er mye større hvis selskapet går hele veien selv i stedet for å inngå partneravtale på et for tidlig tidspunkt.
Arkivert
rischioso
24.04.2018 kl 23:47
2250

Noterer meg at de fleste som er posisjonert i flere biotek selskap virker hovedsaklig å være posisjonert i trekløvret PCIB/NANO/TRVX hvor mindretallet også inkluderer BGBIO - det kan være fordi BGBIO er den yngste av dem alle hvor de nå i april kan feire 1 års dagen på OSE

Yngst, men ikke mindre spennende...:)
Redigert 24.04.2018 kl 23:50 Arkivert
Flottesen
25.04.2018 kl 00:04
2175

BGBIO er kanskje et litt vanskeligere case. De har ikke åpenbare gode kliniske data enda, slik som PCIB og NANO. De har heller ikke så mange aktive skribenter som de andre selskapene.

Selskapet hevder å ha utviklet en fungerende diagnostikk(biomarkører, 2 i plasma, 1 i vevsprøver) og dette er jo noe som statistisk sett hever LOA ganske kraftig, men mange føler vel at dette fremdeles er en mer risikabel investering enn f.eks PCIB, som jo ser utrolig lovende ut og samtidig er priset som en middels pølsebod.

Men det er et meget spennende selskap og hvis det viser seg at AXL er involvert, ikke bare i kreft, men også i andre patologier, så kan dette bli riktig så morsomt.

I løpet av sommeren får vi forhåpentligvis en en indikasjon på effekt, når interimresultater fra forsøkene presenteres.

Det blir mye på en gang!
Arkivert
Durable
25.04.2018 kl 00:11
2153

PCIB er min største investering innen farmasi på Oslo Børs, og jeg har aldri vært tyngre lastet enn jeg er nå.
Har mer enn doblet posisjonen, jevnt og trutt, siden 2016.

Etter at jeg, heldigvis, trakk meg ut av NANO i fjor (angrer ikke på det) er PhotoCure min eneste andre farmasi-aksje. Sitter rimelig tungt lastet også der.

Forøvrig følger jeg Vaccibody og Ultimovacs med interesse.
Arkivert
gepard1
25.04.2018 kl 00:18
2148

ipper Ultomovacs har stoerre sjanser til og lykkes en de fleste andre selskaper i samme bransje, pga. samarbeidet med PCIB.

Fungerer fimaVacc, kan vi forvente oss ett tresiffret antall partnere i tillegg til Ultimovacs.

Det samme gjelder for fimaNac.

Brikkene flyr hoeyt i PCIB om dagen. Man kan nesten ikke vente til de faller ned, og viser oss hvilke vei det gaar. Blir det suksess eller fiasko, thats the Question. Resultatene saa langt, ser i hvertfall positive ut
Redigert 25.04.2018 kl 01:17 Arkivert
Ole..
25.04.2018 kl 07:57
1808

PCIB har nå snakket om partneravtale hele veien. Nå er det vel tiden til å vise verden at det skjer.

Bil duct med partner!!

Deretter kan de be om NYE penger (hvis det trengs).
Arkivert
Arkivert Til toppen