"PCIB- Takeda på kjøpern!"

Merlin
PCIB
19.04.2018 kl 16:38
7257

Dette er en arkivert tråd!
Og det er ikke småpenger det dreier seg om:

Legemiddelselskapet Shire avviser bud på 472 mrd.
Det irske legemiddelfirmaet har avvist et bud på 472 milliarder kroner fra japanske Takeda, et annet legemiddelselskap. Takeda presiserer i en uttalelse at de fremdeles er i aktive forhandlinger med Shire.
Dersom oppkjøpet går i boks vil det være det største japanske oppkjøpet i historien, ifølge Reuters.
Shire stiger 2,83 prosent på London-børsen etter nyheten.
Mandag denne uken kom nyheten om at Shire har inngått en avtale om å selge kreft-divisjonen til franske Servier for 2,4 milliarder pund. Dette har blitt ansett som en forsvarsstrategi mot Takeda, som i mars bekreftet at de ønsket å kjøpe Shire.
Et oppkjøp av Shire vil forandre Takeda radikalt, ettersom selskapets markedsverdi på 292,6 milliarder er mindre enn det tilbydde seg å betale for Shire.
En talsmann for Takeda nektet å kommentere saken.

https://aksjelive.e24.no/article/OnBBEb
Arkivert
Stock DZ
19.04.2018 kl 17:08
4858

Thanks Merlin!

This is big and shows that market cap has little to do with a bid for the right asset, and for the correct price everything is for sale

It is however sad that Takeda is laying off 100 positions in Denmark

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article10530708.ece?utm_content=2018-04-19%2015%3A34%3A44&utm_medium=top&utm_source=Feed
Arkivert
realist.
19.04.2018 kl 18:13
4672

Allergan Plc said it’s considering an offer for Shire Plc, potentially setting up a bidding war with Takeda Pharmaceutical Co., whose $60 billion offer for the drugmaker has been rejected as insufficient. [...] Takeda has been ramping up its takeover ambitions under Chief Executive Officer Christophe Weber, as the company seeks growth overseas amid patent expirations and a shrinking domestic population.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-19/shire-rejects-takeda-pharmaceutical-s-60-billion-takeover-bid
Arkivert
Panis
19.04.2018 kl 18:28
4610

Litt morsomt at det største kjøpet til Takeda hittil er av selskapet Nycomed A/S, så kanskje de vil komme med et bud på PCIB også...

«Takeda’s largest purchase to date was a $13.7 billion takeover of Nycomed A/S in 2011. Last year, the company expanded its footprint in the U.S. oncology market with the $4.7 billion purchase of Ariad Pharmaceuticals Inc.»

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-19/shire-rejects-takeda-pharmaceutical-s-60-billion-takeover-bid
Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 19:44
4453

Takeda er pinlig klar over fimaChem hos PCIB , men de får kamp av andre , bl.a. AstraZeneca
Arkivert
gepard1
19.04.2018 kl 19:49
4437

resenterer PCIB gode nok resultater i sommer, kommer det til og bli veldig spennende.

1.
Igjen, er effektdataene fra ekstension studiet gode nok, blir vi ikke bare beroemte for og helbrede inoperabel gallegangskreft, men PCIB vil i tillegg raskt bli verdensberoemte for at de faar cellegift til og fungere, hvor den ikke gjoer det idag.

2.
Viser kreftvaksine studiet gode nok resultater, kan PCIB fort bli verdensberoemte for aa faa immunterapi/kreftvaksiner til og fungere hvor de ikke gjoer det i dag.

3.
Tegner vaar topp 10 BP partner, Biontech, Etherna og RxI klinisk fase I avtaler med PCIB, signaliserer disse til resten av verdensmarkedet at de har stor tro paa at PCIB's leveringsteknologi virker. Og siden vi snakker om beroemte og respekterte biotec selskaper, vil det gi store ringvirkninger.

Men med min absolutte amatoerstatus i biotec bransjen, makter jeg ikke og sette noe verdi paa dette. Men jeg vil helt beskjedent anta at dette vil foere til at en rekke av verdens stoerste biotek selskaper vil vise stor interesse for PCIB. Og stor interesse, betyr som regel store penger........
Redigert 19.04.2018 kl 19:51 Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 19:52
4428

Takeda er kjent for å være kjappere på avtrekkeren enn AstraZeneca , men problemet med å legge inn bud , er at det er flere interessenter..... de har det ikke lett , teller garantert på knappene nå....
Arkivert
SafeInvest
19.04.2018 kl 19:55
4418

Det selskapet som inngår partnerskap på fimaChem får kamp fra topp 10 BP partneren.

Hvis et bud skulle komme fra et annet selskap en topp 10 BP samarbeidspartneren, så ha dette topp 10 BP et stort problem....

Foresten Fabian, hvorfor har du alltid snakket om Takeda hver gang oppkjøp blir nevnt? Er det bare din «favoritt»? Eller har du teori om at det er Takeda som kommer til å stikke av med Pcib?

Forøvrig er jo Takeda sitt hovedfokus onkolgi og gastro, så de kjenner garantert til fimaChem mot gallegangskreft. GGK dekker jo både onkolgi og gastro, så dette fimaChem passer som hånd i hanske i forhold til Takeda sin kjernevirksomhet.

«Takeda har sin kjernevirksomhet innen gastroenterologi, nevrologi og onkologi.»

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Takeda_Pharmaceutical_Company

I tillegg har de nå også økt fokuset på vaksiner! Som Per Walday sa på en podcast, det er mange som venter på svaret fra fimaVacc.....

«Takeda says the purpose of the structural reorganization is to accelerate changes to its research and development (R&D) program, by focusing on three key therapeutic areas – oncology, gastroenterology and central nervous system, plus vaccines.»

https://www.thepharmaletter.com/article/further-structural-changes-as-takeda-focuses-r-d-strategy
Redigert 19.04.2018 kl 20:11 Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 20:01
4386

I Takeda kjenner jeg ingen personlig , har bare observert at de er betydelig mere aggressive med oppkjøp enn "vanlige" vestlige firma , som må gjennomdiskutere alt frem og tilbake ... nesten som norske politikere.
Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 20:22
4305

Takeda har også slått til i pipeline , som mange sikkert har observert. Ingen stor overraskelse hvis det en morgen allerede denne måned kommer børsmelding om bud. Vi får ingen tips på forhånd.---- Budet fra Bayer på Algeta overrasket mange forståsegpåere/analytikere. ( Og Bayer er kjent for å være grundige ) Selvsagt er det flere av PCIBs nåværende hemmelige samarbeidspartnere som vet akkurat hva som foregår. Ingen overraskelse med et vennlig/fiendtlig bud på deler av firmaet når som helst. Eller på hele PCIB. Her er alt mulig.
Redigert 19.04.2018 kl 20:47 Arkivert
SafeInvest
19.04.2018 kl 20:48
4211

Ikke bare budet på Algeta som slo ned som en bombe, partneravtalen med Bayer kom også som et sjokk!)

Biotech er et underdekket felt i Norge, amatørene på forumene ligger langt forran analytikere og meglere her på berget. Derfor er det vel ingen her på HO som blir sjokkert om det skulle kommer et oppkjøp eller en fordelaktig partneravtale....)
Forøvrig er den lave market capen på norsk biotek et resultat av underdekningen, så jeg klager ikke. Pcib hadde nok vært priset til ca 5-7 milliarder kroner i USA, og muligheten til å gjøre flere 1000% hadde ikke vært tilstede.

«Avtalen blåste mine forventninger av banen, sier analytiker om Algetas gigantavtale.''

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html
Redigert 19.04.2018 kl 21:17 Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 21:01
4154

Klokt observert , S.I. ...hadde PCIB holdt til i USA , ville nok aksjekursen vært 51.90 dollar og ikke 51.90 kr....tiden jobber lynraskt for oss nå , til å være norsk biotec......her er det bare "å lene seg tilbake" som nogen skrev....
Arkivert
Panis
19.04.2018 kl 21:07
4139

Det var vel kanskje ikke uten grunn at PW sa at 2018 ble mer spennende enn 2017, og at «ørkenvandringen» nå var over for aksjonærene. Så jeg har stor tro på at 2018 blir et bra år!

Men vi må være tålmodige... Ikke gi bort aksjene deres gratis, men selg de som det de er, ett gullegg!
Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 21:18
4086

En litt barnslig, men ærlig ,"tilståelse" : Jeg ville ikke solgt for 151.90 i dag ( om noen hadde tilbudt det , da , he-he )
Arkivert
Taylor
19.04.2018 kl 21:21
4081

Tålmodighet er faktisk en fornøyelse for vi som lenge har innsett hvor dette bærer hen.
Dagen kommer da richer skala bunnes og såpekokerene i finansnorge får bakoversveis.
Arkivert
Panis
19.04.2018 kl 21:25
4055

Det ville ikke jeg heller gjort fabian2, så de må nok bla opp større beløp for å bli enige med alle de «sære» PCIB aksjonærene... -)
Arkivert
Picosalax
19.04.2018 kl 21:34
4009

Riktig. Dette er en skikkelig såpekokertråd a la Lilleborg Fabrikker på Sandaker som produserte Rexona i sin tid
Arkivert
SafeInvest
19.04.2018 kl 21:38
3976

Må være lov å koke litt såpe innimellom også!)

Selger forresten for kr 300 imorgen, sprer gevinsten over i Nano, Trvx og BergenBio.
Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 21:47
3933

Hvis noen kommer med bud på hele PCIB i vår , vil budet ligge relativt høyt over 300. En liten biotec-aksje i USA gikk 7-gangen på en time i fjor , etter bud fra et større firma. Eventuelle kjøpere ser ikke på dagens aksjekurs i Norge. Det var bare i gamle dager man regnet med 40-50 % tillegg for oppkjøp.....og det var før biotecs tid. Vi lever i en helt annen tid plutselig.
Arkivert
flaksegrisen
19.04.2018 kl 21:57
3884

Mener Takeda er en mindre sannsynlig partner når hovedfokuset har vært Shire. Om en ser på alle avtalene som er inngått de siste 7 årene for topp-tier-selskap er det ikke så mange mulige igjen.

Heller til Snøffelsens antakelse med Astella som partner for chem og Aztra Zenica for Nac.

Sannsynlig at flere er intressert i Chem. Blir spennende tider fremover.

Tipper vi snart hører noe fra vacc, så design og så nac avtale før sommerferien. Så partneravtale og finansiering for chem. Så endelig vacc fase 1 resultater, så noen lisensavtaler vacc til juleferien. Gud Jul.
Arkivert
fabian2
19.04.2018 kl 22:05
3847

.....nå er det vel på tide med et skikkelig kraft-innspill fra geparden........))
Arkivert
Snøffelen
19.04.2018 kl 22:47
3706

Selvsagt umulig å vite noe helt konkret om hva slags finansieringsløsning man ender opp med for GGK, og jeg stoler 100% på at styret og ledelsen i PCIB vil gjøre et best mulig valg for aksjonærer, men Astellas fremstår for meg som drømmepartneren.
Arkivert
Durable
19.04.2018 kl 22:48
3692

Helt seriøst, jeg vil ikke engang vurdere å selge for under tusenlappen!

FimaChem kan bli enormt verdifullt. Gallegangskreft er jo bare den første spydspissen. Bak følger hele kavaleriet, som kan bli til mange titalls kreftmedisiner.

FimaVacc og FimaNac er muligens vanskelig/umulig å sette en verdi på i dag, men potensialet er helt absurd og ting ser foreløpig lovende ut.

Et salg for 1.000kr pr. aksje kan i ettertid vise seg å være et sinnsykt billigsalg.
Arkivert
Londonmannen
19.04.2018 kl 23:31
3570

-))
Arkivert
Ole..
19.04.2018 kl 23:38
3545

Redigert 20.04.2018 kl 08:43 Arkivert
gepard1
19.04.2018 kl 23:49
3504

ode resultater skaper store verdier.

Hvor dyr PCIB vil bli for en kjoeper avhenger av det. Viser det seg at fimaChem kan skape flere nye kreftmedisiner, blir prisen deretter.

Blir det mange, vil det selvfoelgelig skape store verdier. Dette har ingenting med aa miste bakkekontakten og gjoere eller ikke. For alt er hvis.

Hvorfor vi tror PCIB kan blie veldig mye verdt, og at en kjoeper maa betale en stor som hvis han oensker og sikre seg selskapet, bygger paa resultatene PCIB har meldt saa langt. og ikke noe luftslott. Holder de vann, hoeres ett tosiffret milliardkjoep litt oppe paa skalaen, ganske fornuftig ut
Redigert 19.04.2018 kl 23:50 Arkivert
fabian2
20.04.2018 kl 05:03
3392

Menighetsmøtet er dessverre slutt. Hverdagen blir ikke den samme etter dette. Gå så ut i verden med budskapet. Fred være med eder !
Redigert 20.04.2018 kl 05:13 Arkivert
SafeInvest
20.04.2018 kl 07:35
3148

Hehe..

Men fra spøk til revolver, som Snøffelen sier så er det umulig å vite hva som blir utfallet fremover, emisjon, partneravtale eller oppkjøp.
Setter min lit på at styret gjør en god jobb på vegne av aksjonærene.

Men med alle eksemplene som er trukket frem her på HO illustrerer at det er gode muligheter for både lukrative partneravtaler og oppkjøp på dette stadiet i løpet hvor Pcib er nå.
Redigert 20.04.2018 kl 08:31 Arkivert
Londonmannen
20.04.2018 kl 07:46
3109

Det er alltid artig å lese tråder der man diskuterer verdipotensialet til norske farmasi selskaper.
Vi leser stadig om farmasiselskaper som omsettes for flerfoldige titalls milliarder internasjonalt. Selskaper som slett ikke alltid overgår norske selskaper og de resultatene enkelte av de norske selskapene kan oppvise og selskaper som kjøpes opp før de har fått på plass godkjente medisiner.

Men når prisnivået fra slike handler overføres til våre hjemlige selskaper, så blir det raskt hevdet at dette er urealistiske drømmer og at dem som fremmer slike "drømmer" må ta medisinen sin.

Ja, spørsmålet er vel om dem som kommer med slike optimistiske spådommer er syke, eller om de kanskje heller burde bli betraktet som litt unorske. Personer som tør tro på at det faktiske går an lykkes med medisinsk forskning i sydhellinga til Nordpolen.

Men det å utvikle medisin er ingen kvikk fix og man må være inneforstått med at det tar tid. Det er heller ingen garanti for at alle som forsøker seg vil lykkes. Men at enkeltselskaper kommer til å følge i fotsporene av Algeta, og trolig til en langt høyere oppkjøpsverdi, ja det tror jeg og flere med meg. At PCIB kan være et av disse selskapene kan man med dagens resultater slett ikke utelukke.

Og for dere som ikke har tro på det, så er det jo bare å fortsette med olje- og fiske-aksjer. Det er trygt og traust og passer Ola Dunk glimrende.

Ha en god dag!

Arkivert
Sjog
20.04.2018 kl 08:06
3024

Enig med Londonmannen her. Både NANO, TRVX og PCIB har produkter i pipeline som BP er interesserte i. En, to eller alle tre kan lykkes med å realisere dette til en høy sum, dvs i flere milliarder USD-klassen.

Uansett selskap er det slik at BP går etter de beste, og får man dårligere pasientdata enn forventet faller interessen fra BP, og omvendt. Derfor er det etter min mening lurt å spre risikoen ved å være med i flere selskaper i stedet for å satse alle sine midler på ett kort.

Så har selskapene litt forskjellig strategi, NANO har sagt at de vil gå hele veien til markedet selv mens mitt inntrykk er at både TRVX og PCIB kan være nærmere en synliggjøring av verdier rent tidsmessig ved at de har rigget seg for partnerskap/realisering av verdier hvis den rette henvendelsen kommer.
Arkivert
fabian2
20.04.2018 kl 08:06
3017

Merlins tråd har langt over 300 lesere ---etter tre timer--- lenge før dagen har begynt. Det er håp for oss norske også!
Arkivert
AmirHassan
20.04.2018 kl 08:17
2944

Jeg tipper Fimachem blir kjøpt i 2019, men kan allerede skje i 2018. Det kan komme melding som lyn fra klar himmel hvilken dag som helst.
Jeg håper bare chem blir kjøpt slik at vi får utbetalt en haug av penger og kan utvikle de 2 andre videre.

Nano tror jeg blir kjøpt i 2020, men kan skje allerede i 2019 etter CMA

PHO - tviler
Trvx, onco, bergen - kommet for kort......
Arkivert
Sjog
20.04.2018 kl 08:22
2932

TRVX kan bli kjøpt opp først av alle Amir, men det hører hjemme på en annen tråd. Timingen av investeringer kan være cluet i disse selskapene.
Arkivert
Durable
20.04.2018 kl 08:36
2840

Jeg skulle gjerne sett noen presentere en god argumentasjon for hvorfor PCIB likevel skal mislykkes HVIS det oppnås fantastiske kliniske resultater.

Selvfølgelig er det forskjell på å få en medisin godkjent og å kapre markedsandeler, og skape inntjening, men det forstår vel de aller fleste.

Jeg kan rett og slett ikke se noen nedside i aksjekursen HVIS man fortsetter å oppnå like gode eller bedre resultater i studiene.
Arkivert
Bonusfrelst
20.04.2018 kl 08:40
2798

100% enig i deg i det Durable. PCIB trenger ikke å vise til bedre data. Bare gjenskape de dataene fra kohort 4. Selv om det er plausibelt å tro at gjentagende behandling gir bedre data jf Walday. Jeg er fullastet.
Arkivert
Sjog
20.04.2018 kl 08:40
2804

Resultatene avgjør ja Durable, og selskaper som viser bedre testresultater enn andre eller har løsninger ingen andre har blir som regel forsøkt kjøpt opp også i en tidlig fase.
Redigert 20.04.2018 kl 08:42 Arkivert
SafeInvest
20.04.2018 kl 08:43
2778

Gode innlegg her av LM, Sjog og AmirH.

Alle nevnte selskaper kan blir snappet opp av BP over natten på dagens nivåer.
Men som Sjog sier, timing er cluet hvis man skal ri bølgen.

Jeg tror Pcib er den klareste oppkjøpskandidaten på nåværende tidspunkt. Alle 3 plattformene kan trigge en kjøper.

Targovax, der må vi vente på «proof of conscept» tror jeg før BP våkner, men kommer vel i H2 2018 så det kan gå fort her også hvis dataene er gode.

BergenBio trenger litt mer kjøtt på beina, dvs mer data før oppkjøp blir aktuellt. Kommer jo preliminært avislesning av 6 studier på ASCO i Juni, så verdt å følge med her!

For Nano sin del så tror jeg oppkjøp kan komme når de viser frem data fra Archer-1 studien sin. Hvis Betalutin forsterker effekten av Rituximab, så blir det oppkjøp her også. Håper på data til AACR våren 2019, KANSKJE late brake abstract på ASH i desember, men sannsynligheten for det er liten.

Forøvrig enig med LM, fordi prisingen av norske biotech selskaper er så lav, så fremstår kursmålene her på HO som helt elleville og urealistiske.
Men den store spreaden i kursmål og markedsverdi er resultat at hele biotech sektoren i Norge er underdekket av analytikere, meglere og investorer.
Dette åpner for gullkantete muligheter for små investorer og spekulanter som evner å sette seg inn i denne materien og er villig til å ta litt risiko.

Enn så lenge kan ,man gjøre mellom 1000-3000% på Pcib, Nano, Trvx og BergenBio, gitt at de lykkes.
Redigert 20.04.2018 kl 09:00 Arkivert
gepard1
20.04.2018 kl 08:56
2720

extension studiet som paagaar i disse dager, brukes samme dosenivaa som ble brukt i kohort 3 og 4 ved den enkle behandlingen.

Resultatet der viste oppsiktsvekkende 43% CR, og livsforlengelse for brorparten av resten.

Det betyr at dosenivaaene i kohort 3 og 4 i det enkle behandlings studiet, viste mye bedre resultater, enn resultatene PCIB totalt har rapportert fra hele det enkle behandlings studiet.

Og siden det er dette dosenivaaet som benyttes i extension studiet idag, hvor de i tillegg har lagt til dobbel behandling, er det vanskelig og se at resultatene skulle bli svakere enn de totale resultatene PCIB rapporterte fra det enkle behandlings studiet. Vi forventer minst dobbelt saa gode resultater. Innfris, dette, er det en verdens sensasjon, som kan overfoeres til mange andre kreftsykdommer.

For da har PCIB vist en gang for alle at de faar cellegift til og fungere, hvor den ikke gjoer det i dag. Saa snart denne bekreftelsen kommer, vil PCIB kursen stige i lang, lang tid fremover. For da vet vi at det kan utvikles ett sted mellom 10 og 40 fimaChem medisiner.

Det kan det forsaavidt ogsaa gjoeres med bakgrunn i de totale resultatene fra det enkle studiet, for de er gode nok. Men viser extension studiet bedre resultater, blir veien baade raskere og enklere dit. For da vil BP umiddelbart stille seg i koe for aa enten kjope, eller inngaa store avtaler med PCIB. Vi haaper Per Walday vil rapportere disse resultatene saa snart de foreligger
Redigert 20.04.2018 kl 09:21 Arkivert
liang
20.04.2018 kl 10:27
2422

Når GGK studien ble gjennomført så avsluttet de vel før maks dose/lys/tid ble funnet , ikke?
Dette syntes ihvertfall jeg var underlig og grunnen fikk jeg aldri tak i.
I teorien kan en derfor hevde at der er mere å gå på før maks dose er klarlagt.

Men dette henger kanskje sammen med at de ville gå for gjentagende behandling på "lav dose" istedet for å prøve å finne grenseverdier??

Det jeg som amatør tenker er at grunnen til å tro på bedre resultater i gjentagende behandling enn i enkel er at det er målrettet og forsterket delivery av CELLEGIFT som foregår her.
Derfor er det enklere å tro på bedre resultater i dobbel behandling.
En dreper flere kreftceller med 2 behandlinger (med kjemikalier inn i kreftcellene og ikke immunterapi).
Immunoterapi kan være en tillegseffekt og så har vi abscopal effekt.....men hoveddelen er kjemisk drap av kreftceller med cellegift og dobbel behandling med cellegift burde logisk øke resultatet positivt.

Bare lurer og har ingen medisinsk bakgrunn.

Lykke til

Arkivert
Londonmannen
20.04.2018 kl 10:32
2408

Gepard skriver følgende:

"Og siden det er dette dosenivaaet som benyttes i extension studiet idag, hvor de i tillegg har lagt til dobbel behandling, er det vanskelig og se at resultatene skulle bli svakere enn de totale resultatene PCIB rapporterte fra det enkle behandlings studiet."

Helt enig. Og det som han her skriver skal man ikke være rakettforsker for å skjønne.

Men dert skulle heller ikke være så veldig vanskelig å skjønne at resultatene de nå vil rapportere vil være betydelig bedre enn dem de oppnådde med det enkle behandlingsstudiet. Hvorvidt de blir mer enn dobbelt så gode gjenstår å se.

Men uansett vil "betydelig bedre resultater" kunne bekrefte at "PCIB har vist en gang for alle at de faar cellegift til og fungere, hvor den ikke gjoer det i dag."

Det pussige er at til tross for det vi i dag allerede vet og hva vi allerede i dag kan forvente at selskapet melder i melding vedrørende dette, så ligger aksjekursen og surrer rundt kr 50,-.

Dette sier meg mer enn noe annet at OSE er en børs der aktørene primært fokuserer på olje og fisk og kun unntaksvis evner å få med seg det som skjer innen farmasi selskapene notert på OSE. Derfor vil vi høyst sannsynlig se at farmasiselskapene fortsetter å bli priset som veldrevne pølseboder inntil de smeller i bordet resultater som vekker BP og internasjonale aktører.

Men ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe. Denne situasjonen gir oss som har oppdaget farmasiselskapene glimrende muligheter til å posisjonere oss for en særdeles rimelig inngangspris. Belønningen vil vi garatert få, men man må ikke la utålmodighetene ødelegge det som kommer til å bli en fantofenemenalistisk avkastning!
Arkivert
Bonusfrelst
20.04.2018 kl 11:20
2299

Geparden skiver følgende:

"I extension studiet som paagaar i disse dager, brukes samme dosenivaa som ble brukt i kohort 3 og 4 ved den enkle behandlingen".

Slik jeg har forsått det brukes kun dosenivået som ble brukt i kohort 4 i extension studien. Dosenivået fra kohort 3 brukes ikke.

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.
Redigert 20.04.2018 kl 11:21 Arkivert
Snøffelen
20.04.2018 kl 11:26
2309

Bare minner om at grunnleggeren av BioNTech, Professor Christoph Huber, sitter i PCI sitt Scientific Advisory Board. Professor Huber er ikke bare grunnlegger av BioNTech, som PCI har et svært interessant samarbeid med på mRNA og kreftvaksine, han er også grunnlegger av Ganymed. Fra PCI sin hjemmeside:

"He also co-founded the biopharmaceutical companies Ganymed Pharmaceuticals and BioNTech and serves on both of their boards."

For halvannet år siden ble Ganymed kjøpt opp for over 10 mrd nok, ... av Astellas.

https://www.fiercebiotech.com/biotech/astellas-snaps-up-cancer-antibody-play-ganymed-for-up-to-1-4b

"Astellas Pharma expects to beef up its oncology franchise with the purchase of German biotech Ganymed Pharmaceuticals for what could be a total of $1.4 billion. The Japanese pharma is already partnered with Pfizer ($PFE) on prostate cancer treatment Xtandi (enzalutamide), which had $2.2 billion in global net sales over the past year.

Astellas was partnered with Medivation on Xtandi under a 2009 deal, which transferred to Pfizer ($PFE), of course, after the recently closed $14 billion acquisition. With this Ganymed purchase, Astellas gains lead candidate IMAB362, which recently had positive Phase IIb data in gastroesophageal cancer that stole the show at ASCO."

Astellas er svært interessert i det Jonas Einarsson kaller hulromskreft, og som er en stor greie i Asia Ganymed sin IMAB362 er en slik for gastroesophagal er en slik cancer.

Ser man på hjemmesiden til Astellas så ser man at PCIB sin Amphinex passer fint inn på rare disease, unmet need og diffucult to treat.

http://www.astellasoncology.com/us/
Arkivert
AmirHassan
20.04.2018 kl 11:56
2211

Tror du er inne på noe Snøffelen.....
Når tror du det skjer ?

(PW - «2018 blir enda mer spennende enn 17»)
Arkivert
Lothian
20.04.2018 kl 12:16
2170

Her kan det spekuleres til vi blir grønne...

Det er likevel lite eller ingenting som tyder på at et bud på PCIB er nært forestående.

Handelen og interessen er minimal...ventemodus på alle fronter.

Så får vi se om det kommer noen oppdateringer før eller rundt disse eventene:

25. april 2018: Styremøte OB
8. mai 2018: PCIB Q1
14-16. mai 2018: BioEquity Europe, Ghent

Lothian.
Arkivert
SafeInvest
20.04.2018 kl 12:17
2163

In June at the ASCO 2016 Annual Meeting, Ganymed trumpeted positive results from the Phase IIb FAST trial that showed IMAB362 added to standard chemotherapy extended the median progression-free survival (7.9 months vs. 4.8 months) and the median overall survival (13.2 months vs. 8.4 months) in gastroesophageal cancer patients positive for Claudin18.2.

The study included 161 patients with advanced or recurrent gastric or gastroesophageal junction cancer with a specific minimal level of Claudin18.2. In a subgroup of patients with the highest levels of Claudin18.2, IMAB362 resulted in near-doubling of overall survival (16.7 months vs. 9.0 months).

Ganymed is based in Mainz, Germany, and employs approximately 80 people.

“We aim to deliver a potential new therapeutic option to cancer patients who currently have limited treatment options available to them,” Astellas President and CEO Yoshihiko Hatanaka said in a statement. “The acquisition of Ganymed will enable Astellas to further expand our oncology presence by adding a late-stage antibody asset with the potential to establish a new pillar following Xtandi™ [enzalutamide].”

Astellas has jointly developed and commercialized Xtandi with Medivation and has responsibilities for manufacturing, all additional regulatory filings globally, and commercialization outside the U.S.

Astellas agreed to pay €422 million ($461 million) for all of the equity in Ganymed and up to €860 million ($939 million) in payments to shareholders tied to achieving milestones in the development of IMAB362.

https://www.genengnews.com/gen-news-highlights/astellas-to-acquire-ganymed-pharmaceuticals-for-up-to-14b/81253378

Arkivert
Stock DZ
20.04.2018 kl 12:28
2142

Thanks snøffelen

also remember that:

Ex global VP of early clinical development at AstraZeneca is in PCI scientific advisory board (Andrew Hughes)

So together with Professor Christoph Huber, I am reassured that PCI biotech has access to both companies i.e. AstraZeneca and Astellas at a much higher level, thus the technology potential is communicated efficiently.

Should we expect a dog fight between the 2 over PCI biotech at a later stage, why not :)

Redigert 20.04.2018 kl 12:59 Arkivert
Snøffelen
20.04.2018 kl 12:34
2123

erfect Stock DZ, then we will go for Astra Zeneca as the BPtop10-partner (fimaNAC) and Astellas as partner for PF2 and GGK (fimaCHEM)
Arkivert
gepard1
20.04.2018 kl 12:42
2076

Aarsaken til at jeg forventer minst dobbelt saa gode resultater i extension studiet, er fordi PCIB allerede har vist at det ble gjort i kohort 3 og 4, sammenlignet med gjennomsnittet i hele det enkle studiet.

Og paa toppen av det legger man altsaa til dobbel behandling................!

Saa kan man spoerre seg om, vil det skje en gang til. Og svaret paa det blir utvetydig JA, fordi vi vet at vaar leveringsteknologi fungerte paa tilsvarende maate i H/N studiet. Slik at det er ikke noe spoersmaal om behandlingen virker(dvs. om svulstene blir forminsket, eller blir fjernet helt), men kun hvor godt den virker.

Det vil av den grunn nesten vaere "utrolig" overraskende hvis resultatet i extension studiet, ikke blir bedre enn resultatet var ved den enkle behandlingen. Det skal nesten ikke gaa an.
Redigert 20.04.2018 kl 12:47 Arkivert
Stock DZ
20.04.2018 kl 13:03
2004

ehe! your statement is no longer a speculation anymore it is now a theory and hopefully will be promoted to a FACT within few months!
Arkivert
stupet
20.04.2018 kl 13:04
1985

I tillegg er inklusjonskritereiene endret så pasientene er håndplukket i utvidelsesstudiet (ift fase 1 stduiet), noe som i seg selv sannsynligvis vil bidra til gode resultater.
Arkivert
gepard1
20.04.2018 kl 13:07
1974

ipper 80% CR
Arkivert
Arkivert Til toppen