"Hvordan rævkjøre butikk som stjeler fra min bod."

gordonthegekko
JUS
15.04.2018 kl 22:42
809

Dette er en arkivert tråd!
I oktober 2017 tok jeg kontakt med en eieren av en butikk som holder til i samme bygård som jeg bor i. Jeg har observert at de hadde plassmangel, og at de ved en tidligere anledning hadde benyttet seg av min bod til oppbevaring av varer.

Jeg spurte butikkeier om hun ville ha interesse av å leie boden min. Hun prutet kraftig på prisen, og sa seg villig til å betale 500kr i mnd. Jeg godtok dette å sendte hun en kontrakt der det var presisert at jeg på egen regning skulle henge opp en kraftig lås på døren før overtakelse.

Jeg fikk ikke noe svar på eposten etter dette, og har heller ikke fulgt opp saken siden. Altså er ingen kontrakt underskrevet, og fakturaen jeg sendte ut er heller ikke betalt.

Idag gikk jeg ned i boden etter mistanke om at butikken har brukt boden min urettmessig. Der fant jeg ut at det har blitt hengt opp en stor lås på min bod. Samt kunne jeg se gjennom et hull i døren at boden var fylt opp til randen med varer som tilhører butikken.

Jeg blir ordentlig forbanna over at noen kan ta seg sånt til rette, og lurer på hvilke alternativer jeg har så jeg kan melke denne kjerringa maksimalt. Kan oppsummere med at butikken har millionoverskudd. Boden er lokalisert på Frogner i Oslo der leieprisene også er høye.

Jeg har vurdert om jeg skal sette på en saftig lås på døren, og skrive en ny kontrakt der hun skal betale 3000 i mnd. Vil det være lovlig å låse tingene til butikken inne inntil videre slik at disse blir utillgjengelige.

Jeg merker at jeg blir fryktelig sint og vil virkelig ta meg betalt når andre bruker min eiendom til å skape profitt til seg selv. Også mtp at jeg var temmelig raus innledningsvis å sa meg villig til å leie ut denne boden på 10-15 kvm. til 500kr. temmelig billig i forhold til andre boder jeg har sett på finn osv.

Har dere evt noen bedre løsninger til hvordan en kan ta ordentlig hevn på denne ekstremt frekke personen.

mvh.
Arkivert
gordonthegekko
15.04.2018 kl 22:44
515

Takker på forhånd for alle som gidder å ta seg tid med å komme med innspill.
Arkivert
Sven
15.04.2018 kl 22:56
469

Vet ikke helt sikkert, men hvis det er din bod, kan du vel bytte lås, og skrive et brev hvor du forlanger kontrakten underskrevet og betaling for den tiden de har brukt boden.
Arkivert
Singularity
15.04.2018 kl 23:00
466

Sett i alle fall på en kraftig lås. Det må jo være lov å sette lås på egen bod. Hvis den blir brutt opp melder du innbrudd.
Arkivert
Vista
15.04.2018 kl 23:25
434

1) Klipp opp låsen

2) Flytt ut varene

3) Heng på din egen lås

4) Lei ut boden

5) Send regning til kjedenes hovedkontor

Hvordan er det mulig å være så tam? Er ikke rart dette landet er bare tull.
Redigert 15.04.2018 kl 23:27 Arkivert
gordonthegekko
15.04.2018 kl 23:42
411

Dette er en enkeltstående butikk med en eier. Jeg kommer selvsagt ikke til å ta meg bryet med å flytte ut varene som hun ulovlig oppbevarer på min tomt uten å betale.
Arkivert
Fevang
16.04.2018 kl 00:40
358

Sett på ny lås. Og så nekter du å låse opp før leie er betalt!!

Lykke til!!
Arkivert
Vista
16.04.2018 kl 01:18
351

Da klipper hun nok opp låsen selv.

Politiet hjelper vel ikke til med dette? De er vel for opptatt med å benekte alt det kriminelle muslimene holder på med.
Arkivert
sulzrox
16.04.2018 kl 08:32
222

Har litt problemer med å tru på dette. Men...

Eg ville ringt politiet og forklart situasjonen. Varer/ting som er i boden kan stamme fra kriminelle handling. Er jo suverent for kriminelle å ha tilgang på ei bod som ikkje kan linkes til dem.

Og bruk media. Det her vil være ein god artikkel viss det stemmer at ein butikk har brukt din bod og forsetter å bruke den etter du sier i fra.
Arkivert
Londonmannen
16.04.2018 kl 08:48
188

Dersom varene er plassert i din bod uten din tillatelse, så anse dem å være forært deg.
Sett inn en annonse på Finn og selg vareinnholdet til høystbydende.
Send deretter en saftig regning til butikkeier for bryderiet. Timepris kr 2000,- pluss moms skulle være passende på Frogner.

Lykke til.
Arkivert
Arkivert Til toppen