"Vi må bevare NAS på norske hender !"

MakeGreatAgain
13.04.2018 kl 18:00
573

Dette er en arkivert tråd!
NAS er et flott selskap. Flott nettside. Enklest i verden å bestille billetter der. Flotte rød nye fly med med personportretter på halen.

Folk liker det verden over. Norge forbindes med noe bra.

Norden er et svært attraktivt og viktig flyområde, og det er omfattende geografisk.
De tre skandinaviske hovedflyplassene nærmer seg 90 millioner passasjerer i året tilsammen. Helsinki vokste hele 10 % i 2017. Og Reykjavik med hele 28,3 % til å bli klart femte størst i Norden og ca 30 % større enn Gøteborg etter at denne inkorporerte Säve.

Norden har masse flyplasser tilsammen. Og
Nordøstpassasjen kan bli en betydelig faktor i fremtiden. Det kan endre verdenshandelen vesentlig.

Vi skulle ha mer enn nok penger til å oppfinansiere NAS om det trengs.

Vi må ikke la utlandet eller NWO komme inn å begynne å dra i tråder i dette.

SAS er også viktig å vokte nå. (Pt. har de
tre skandinaviske statene god kontroll).
Arkivert
exian
13.04.2018 kl 22:34
329

ttps://www.dn.no/nyheter/2018/04/13/1800/Luftfart/bjorn-kjos-kan-bli-tvunget-til-a-selge-norwegian
Arkivert
bullmaster
14.04.2018 kl 00:00
304

Enig i at det hadde vært fint å beholde kontrollen på SAS og NAS. Flotte selskap, begge gode på design, gode varemerker. Har også hørt mye skryt om flyene. Spesielt de gamle SAS-flyene med de nasjonale skråstilte stripene var populære. Men dagens utgave er også fine. Norwegian sine fly er også særegne i et virvar av flyselskap.
Arkivert
Drøfteren
14.04.2018 kl 00:13
299

Når NAS' verste vekstperiode er over, og selskapet får skikkelig fotfeste og posisjon i markedet, må det da begynne å tjene seriøse penger.

Dette burde vi nordmenn klare å håndtere fra der NAS befinner seg i dag.

SAS har i 72 år fungert, og Skandinavia har fått reklame verden over.

Hvorfor skal vi gi bort kontrollen over Skandinavisk luftfart til British Airways, Ryanair, Lufthansa eller AirFrance-KLM ?

Vi gjør ikke det.
Arkivert
Fornybar'n
15.04.2018 kl 20:20
231

https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_flyselskaper

Det er ikke akkurat få flyselskap for å si det forsiktig. Det kryr jo av dem.

Dermed er det laaaaaaannnnnggggggttttt frem for noen konsentrasjon.

Hvert land vil ha sine selskap. Det ansees like nødvendig som et militært forsvar. Og et nasjonalt togsystem.
Redigert 15.04.2018 kl 20:22 Arkivert
exian
16.04.2018 kl 14:37
143

HBK Holding AS* 9 598 873 26.8% 26.8%
Folketrygdfondet 2 169 790 6.1% 6.1%
J.P. Morgan Securities plc 1 809 096 5.1% 5.1%
Danske Capital (Norway) 1 779 467 5.0% 5.0%
Ferd AS 1 500 000 4.2% 4.2%
DNB Asset Management AS 1 158 911 3.2% 3.2%
Pareto Nordic Investments AS 691 000 1.9% 1.9%
KLP Forsikring 658 965 1.8% 1.8%
Ålandsbanken Sverige AB 531 437 1.5% 1.5%
Watrium AS 459 000 1.3% 1.3%
Catella Bank S.A. 352 926 1.0% 1.0%
Svenska Handelsbanken AB 330 214 0.9% 0.9%
Nordnet Bank AB. 316 450 0.9% 0.9%
Storebrand Kapitalforvaltning AS 297 262 0.8% 0.8%
SAFE Investment Company Limited 294 256 0.8% 0.8%
Nordnet Livsforsikring AS 282 063 0.8% 0.8%
Saxo Bank A/S 255 819 0.7% 0.7%
Skagen AS 248 136 0.7% 0.7%
Nordea Funds Oy 223 903 0.6% 0.6%
UBS Zuerich 220 313 0.6% 0.6%
Other 12 581 758 35.2% 35.2%
Total number of shares 35 759 639 100.0% 100.0%
_______________________________
Dette var listen pr. nyttår.

Vi trenger å styrke det norske eierskapet i selskapet. DET vil uansett styrke verdien av selskapet.

Nå er det om å gjøre at norske og skandinaviske interesser øker sine eierinnehav.
Arkivert
Sven
16.04.2018 kl 23:40
112

Det er jo solide eiere, håper de trår til og kjøper aksjer, så vi får beholde NAS.
Arkivert
Gratis lading
16.04.2018 kl 23:48
102

https://www.dn.no/nyheter/2018/04/16/1103/Luftfart/egil-stenshagen-laner-ut-norwegian-aksjer-for-124-millioner-til-shorting

NAS ligger an til å kunne forbli et glitrende selskap med mange gode år foran seg. Til glede og gavn for norsk næringsliv og norges befolkning. Dette har vi råd til å holde på nå.

NAS har kommet opp på et anstendig årlig trafikkvolum og begynner å gjøre seg gjeldende på arenaen.

DET vil bli lukerativt etterhvert. Reiseliv er en bra bransje og passer til norsk næringsliv.
Arkivert
Arkivert Til toppen