NEWS!!!! WRE-ME

Kaizers
WRE-ME
05.04.2018 kl 11:42
2429

Dette er en arkivert tråd!

WR Entertainment har fornyet Morgan Kane-rettighetene i ytterligere fire år, slik at både den første og andre filmen kan starte preproduksjonen i denne tidsrammen, og deretter gå videre til produksjon og filming. Denne fornyelsen av rettigheter inkluderer, men er ikke begrenset til, alle filmrettigheter, tv-rettigheter, merchandise og videospillrettigheter knyttet til karakteren Morgan Kane fra bokserien, og inkluderer både El Diablo og Diablito-bokserien også.

Med denne fornyelsen av rettighetene fortsetter WR Entertainment sitt gode forhold til Hallbing-eiendommen, mens det baner vei for den etterlengtede Morgan Kane-filmkonsesjonen. WR er grundig forpliktet til å bringe den ikoniske karakteren og hans historier til storskjermen.

Vennligst send alle henvendelser til press@widerelease.com

5. april 2018
Arkivert
lofric
06.04.2018 kl 12:25
1375

Vel overstått påske venner
Dette var gode nyheter. Stod en fin artikkel i Vg, men hvorfor ikke på Hegnar. Er den godeste Trygve blitt gammel eller er det bare slapphet og initiativløshet. Det blir interessant å følge med fremover.
Ha en fin dag.
Arkivert
heth
06.04.2018 kl 20:03
1328

ofric..

Godt sagt. 100% enig med deg

Heth fikk ret
Arkivert
renud
16.04.2018 kl 10:16
1206

Har satt opp varsel på enda en twitterkonto, i tillegg til Tasmins og den offisielle Morgan Kane-kontoen.

Nelmig en på WRE-ME sin Producer, norske Patrick Strøm, som selv bor i LA:

Patrick Strom (Strøm) @iampatrickstromApr 15
Had the pleasure of meeting Jim Beaver tonight after a intimate, very funny, well played and well written western show called “The Night Forlorn” played at Theatre West in LA. Had a great chat about the play, Deadwood and of course Morgan Kane. The show plays until April 22.

https://twitter.com/iampatrickstrom
Arkivert
renud
16.04.2018 kl 10:53
1175

Litt bakgrunnsinfo om Patrick Strøm, her fra en artikkel i Nordstrands Blad datert 1. februar i år, dvs et par ukers tid før forliket med gründer Ryan Wiik og hans mor:

Kjemper for Morgan Kane i Hollywood. 01. februar 2018

Filmdrømmen om Morgan Kane har blitt et mareritt for nordstrandgutten Patrick Strøm (35). Men han lover alle 500 aksjonærer at han skal gjøre alt han kan for at det skal bli film.

NORDSTRAND/HOLLYWOOD: Drømmen om å feste Kjell Hallbings litterære legende Morgan Kane til det store lerretet var utgangspunktet for at Patrick Strøm pakket sekken og dro til Hollywood i 2014.

Han kom med i filmprosjektet etter å ha blitt kjent med norske Ryan Wiik i LA i 2007, en av grunnleggerne av produksjonsselskapet WR Entertainment. De satt på filmrettigheter og e-book-rettigheter til Morgan Kane-universet, og Strøm var den første som investerte i selskapet.
- Jeg la 60.000 kroner på bordet, det var alt jeg hadde i 2007, forteller Strøm.

Siden den tid har millionene rullet inn, mange hadde tro på drømmen. I dag er det rundt 500 aksjonærer i selskapet, de aller fleste er norske.

Og veldig mange er bosatt i Bydel Nordstrand.
- Jeg fikk mange i min egen krets med som investorer - familie og venner, forteller nordstrandgutten Strøm.

Og fremtiden så lys ut. Profesjonelle investorer som Bjørn Kjos og Frode Foss (Norwegian) kom inn som aksjonærer etter selskapet gikk på børs i 2016 og produsenten bak filmene The Martian og Alien Covenant, Mark Huffam, var ombord.

Men så raknet det. Svindelpåstander, søksmål, presseoverskrifter verden over samt en VGTV-dokumentar har preget WR Entertainment det siste året.
Og Hallbings cowboyhelt, den dystre U.S. Marshall, har ennå til gode å ta Hollywood med storm.

Morgan Kane
Kjell Hallbing, som skrev under pseudonymet Louis Masterson, hadde eventyrlig suksess med serien om Morgan Kane. 22 millioner eksemplarer er solgt verden over, halvparten i Norge.
Den første boken, Uten nåde, ble gitt ut i 1966. Serien består av i alt 83 titler.

Historien om cowboyen Kane som blir U.S. Marshall er som skapt for film, men hittil har ingen lyktes med det. Selv om flere forsøk har blitt gjort gjennom tidene.

Fra skolerevy til Hollywood
Mange på Nordstrand kjenner Patrick Strøm fra tiden som lokal skolerevyhelt på Lambertseter videregående skole. Først som skuespiller, senere som instruktør.

I 2005 fikk han seg et navn gjennom Big Brother, noe som igjen førte til en jobb som programleder på TV. Etter å ha produsert og ledet over 1000 TV-programmer gjennom fem år, trakk Strøm seg bak kameraet. Han har medvirket til TV-suksesser som The Amazing race, The Voice og Montebello Camping.

(fortsettes i neste innlegg)
Arkivert
renud
16.04.2018 kl 10:53
1175

Men så lokket Hollywood.
- Helt siden jeg var på ferie i LA i 2007 har jeg drømt om å bo der. Jeg trives veldig godt, forteller Strøm. Han forteller at han liker livsstilen, folk er ikke redd for å snakke med hverandre.
- Ja, det er litt overflatisk, men heller det enn folk som ikke snakker med hverandre, sier han og legger til at det er fascinerende å se kjendiser vandre fritt rundt.
- Men jeg er ikke der hverken for å se på palmetrær eller kjendiser. Jeg er der for å jobbe, for å skape noe, sier han.

Står på for aksjonærene
Patrick Strøm forteller at han føler med venner og andre aksjonærer. Ryan Wiik er nå ute av selskapet, men reisen for å realisere filmdrømmen fortsetter. Strøm er produsent i WR Entertainment og har ingen planer om å gi opp.
- Flere har sagt til meg at "vi skjønner hvis du kommer hjem", sier han og legger til at det ikke er aktuelt.

Han er for tiden en snartur i Norge for å være med familie og venner, før han vender nesen tilbake til LA.

Mens han er her, så han sitt snitt til å gjøre noe hyggelig sammen med sin bror som er instruktør for Lambertseterrevyen.
- Jeg bidrar litt som tekstforfatter på revyen når jeg har tid utenom jobb, sier Patrick.
- Hodet mitt er alltid fylt av ideer, så det er veldig hyggelig å gjøre dette, spesielt med lillebror, sier han.

Som skapt for film
Men Patrick Strøm er klar på at når snarvisitten i hjemlandet er over, så er det beinhard jobbing for å realisere filmprosjektet som står i hodet på ham.
- Jeg og Tasmin (Tasmin Lucia-Khan, CEO i WR Entertainment, red. anm.) er hundre prosent dedikert til selskapet, sier han.

Strøm understreker at WR Entertainment ikke bare handler om Kane.
- Vi har blitt kalt Morgan Kane-selskapet, men vi er mer enn det. Vi har andre planer også, jeg kan tenke meg å levere ting for Netflix. Og humor er min lidenskap. Men vi skal også lage film av Morgan Kane, sier Strøm.

Han har også tro på at Kane ikke bare kan bli film, men en TV-serie.
- Vi snakker 83 bøker, det er et utrolig rikt univers - helt fantastisk for film og TV. Og så er det jo laget for amerikanere, det er nesten utrolig at det ikke har blitt gjort før, sier Strøm

Lys i tunnelen
Strøm legger ikke skjul på at 2017 var et tøft år. Nå ser han frem til å ta skikkelig fatt på 2018. Som et symbol på kampviljen fikk han nylig tatovert en løve over hele ryggen.
- Det har vært et tøft år, men jeg gir meg aldri. Jeg ser lys i enden av tunnelen, og jeg regner med at vi snart kan legge det juridiske bak oss og konsentrere oss om å jobbe i fred, sier han.

Han har klokketro på selskapet, han har tro på seg selv og på prosjektet.
- Jeg har alltid fått til det jeg har bestemt meg for og Tasmin - hun har virkelig bein i nesa. Vi er litt samme type, du kødder ikke med oss, sier Strøm og legger til:

- Gjør rett - frykt intet, er noe jeg alltid har tatt med meg fra mine tre år i forsvaret, avslutter Strøm.

https://www.noblad.no/nyhet/film/nordstrand/kjemper-for-morgan-kane-i-hollywood/s/5-56-97951
Arkivert
Kaizers
18.04.2018 kl 09:54
1084

Nå er rettigheten fornyet med 4 år.
De jobber på og ønske å produsere 2 filmer i denne perioden pluss mulig materiale til Netflix.

Hvor høyt går kursen om 20th Century fox, Warner bros. Eller paramount pictures eller Universal pictures melder at de finansierer filmene?

Western er hot om dagen både i Hollywood og på Netflix!

Kjøp og hold!!!
Arkivert
Hektar
20.04.2018 kl 10:44
1036

Ser du helst ikke vil si et ord om at WRE har begynt å selge sine egne aksjer allerede. Hvorfor ikke det? Passer det ikke inn med hausseagendaen?
Arkivert
lofric
20.04.2018 kl 14:28
1008

Jeg har selv vært inn på samme tanken. Merkelig at kursen fortsatt er lav. ..Aldri sett et selskap som holde inne informasjoner eller nyheter så tett inntil " puppene " som Tasmin. Eller hva mener dere andre investorer.
Arkivert
Klinkekulå
20.04.2018 kl 15:08
1001

det er enda en sak vi venter på som skal avsluttes?

Jim Cardwell,-glemt han?
Arkivert
Hektar
21.04.2018 kl 15:38
952

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Netflix-sjef-vil-bruke-mer-penger-i-Norge

Kan nå søren ikke skjønne at det skal være mulig for de å klare å IKKE dra i land en Netflix avtale, særlig mtp norske IPen de sitter på. Kanskje denne Hollywood fancypants besettelsen kommer tilbake og biter de i rumpa.

Om de ikke klarer dette så burde hele røkla kastes så man får inn noen som faktisk får ting til å skje. Eventuelt erklære konkurs og frigjøre IP ut av respekt for forfatter.
Redigert 21.04.2018 kl 15:52 Arkivert
lofric
21.04.2018 kl 16:26
929

Enig med Hektar..
----det er nie som skurrer, ….Hadde Halbing visst dette hadde han nok tvilsom forlenget avtalen med WR….
Jeg synest styret er generelt " daft " og ute av stad til å gjør noe som helst. Lat et annet filmselska overta som helt sikkert stabler en MK på beina. Tasmin har jeg og mange med meg mistet trone på. La oss samle ogss og under neste generalforsamling finne en direktøt. Liker ikke nikkedukker og andre dolledukker.
Arkivert
Strongarm
22.04.2018 kl 12:08
855

Så en preview av et dokument som WRE har levert retten 16/4, hvor de har krysset av at de ønsker en unlimited case hvor kostnader kan overstige 25 000 dollar.

Forrige dokument hadde også WRE sendt inn 19/3 hvor de krever jury trial.

Kan se ut som om bullshit møtene i retten begynner å nærme seg slutten, og dette kan bli avgjort en gang for alle.
Arkivert
Hektar
23.04.2018 kl 10:37
792

Nå ser det ut til at det virkelig smeller. Er ikke rart det om selskapet selv selger aksjene sine for en slikk og ingenting.

Innmari kjedelig for de som eier mye her, de har jo ikke muligheten til å komme seg ut uten å senke kursen med 10-20% bare med et mindre salg. Skulle tro at en aksjonær som har investert et "normalt" beløp tar kursen ned til 10-15 øre om vedkommende vil ut.
Redigert 23.04.2018 kl 10:40 Arkivert
Fryden
23.04.2018 kl 11:08
773

Er det selskapet selv som selger av egen beholdning?
Dødsboet visste nok hva de drev med da og kom seg ut i tide...
Arkivert
Kaizers
23.04.2018 kl 13:22
731

Dødsboet vet nada.

Utnytt muligheten!

30.04 kan det komme news!
Arkivert
Hektar
23.04.2018 kl 14:39
712

Jepp, det kan komme nyhet om emisjon på ti øre.

Og ja, de har solgt egne aksjer Fryden. Skulle vel kanskje vært børsmeldt, men de sier jo ikke et ord om noe. Kaizers er fullt klar over dette, men forstår godt at han ikke har opplyst om det selv siden det ikke passer hans agenda. Rart han ennå ikke har forstått at skriking på forum ikke hjelper - Du kan like gjerne sette pengene på rulett som å kjøpe WRE.
Arkivert
Kaizers
23.04.2018 kl 14:51
697

De har solgt 72000 aksjer og dette mener jeg også.
Har kontaktet selskapet om dette.

Om de selger videre vet ikke jeg.
Arkivert
renud
23.04.2018 kl 14:55
694

Kaizers
De reduserte med ytterligere 133.033 aksjer sist uke, etter å ha redusert med 72.667 uken før. Dette er så amatørmessig at jeg har solgt meg het ut, de siste 400k røk ut i dag.
Arkivert
Kaizers
23.04.2018 kl 14:57
687

Ok. Hvor får du lister fra?

Ufattelig amatører!
Arkivert
Hektar
23.04.2018 kl 15:06
676

Er det mulig de sitter og deler ut aksjer til ansatte istedet for lønn tro? Selges de faktisk over børs? De skal vel være underlagt opplysningsplikt på like linje med selskaper på vanlig børs, eller er det egne bestemmelser for Merkur? Handler så lite der at jeg har ikke satt meg inn i dette selv.

Uansett er det klin umulig å tolke det positivt at de setter seg til å selge ut aksjer litt for litt, og ihvertfall ikke til denne kursen. Foreligger også null oppdateringer om hva som faktisk skjer angående fremdrift siden gf i juni i fjor.
Arkivert
Kaizers
23.04.2018 kl 15:11
664

Jeg har bedt selskapet redgjøre for selg og en plan for fremdrift for 2018/2019.

Jeg har enda troen og utnytter muligheten til å kjøpe under 30 øre.

Godt det var deg som solgte 400k og ikke selskapet.

30.04 møtes selskapet og tidligere styreleder i retten. Da håper jeg den siste rettsaken er avsluttet.

Arkivert
renud
23.04.2018 kl 15:19
654

Her er reglene som gjelder for MERKUR:

Jeg ikke kan forstå at en reduksjon av antall egen-eide aksjer ikke er meldepliktig iht. Oslo Børs reglement, §6.1, uansett hva årsaken er:

https://www.oslobors.no/ob_eng/Oslo-Boers/Regulations/Continuing-obligations-of-companies-admitted-to-trading-on-Merkur-Market

6.1 Duty to notify transactions in the company’s own shares
(1) To the extent that the company undertakes any purchase, sale, exchange or subscription of shares in the company, or other instruments linked to shares in the company (regardless of whether the instrument gives rise to physical or financial settlement), the company shall publish an announcement no later than the opening of the third trading day after the transaction takes place. The announcement pursuant to the first sentence of this provision shall include information regarding the type of transaction and a description of the instrument, time of transaction, market, price and volume for the transaction, as well as holdings after the transaction.
Arkivert
Hektar
23.04.2018 kl 15:45
636

Da er de altså allerede i brudd med lovgivning. Mulig de ikke engang vet dette selv, men at noen blir å sende en bekymringsmelding er nok sikkert. Kan godt være det ikke blir så veldig morsomt å eie WRE når dette blir gjort kjent.

Grisete er det uansett hvordan man ser på det. Vanskelig å ta dette seriøst og jeg tror at det kan bli tøft for de å skaffe kjøpere til eventuell emisjon om det går så langt.

Noe jeg ikke forstår derimot er hvordan noe sånt kan skje når Frode Foss sitter som styreleder. Er det Tasmin eller andre som driver på tro?
Arkivert
Kaizers
23.04.2018 kl 18:38
600

Selskapet sier de bryter ingen regler og kan reglene på Merkur marked.

Arkivert
Bene
23.04.2018 kl 19:04
581

Glad at jeg dumpet dette på 0,52.... Ny inngang? Ikke med det første
Arkivert
SirSmokealot
23.04.2018 kl 19:53
573

ja nå forstår jeg ikke hva de driver med, har du hørt fra de alt kaizer? mener bestemt på at dette skulle vært meldt børsen. oppløftene at de ikke har troen selv engang.. Synd jeg sitter så dypt i det, får bare stå løpet ut
Arkivert
lofric
23.04.2018 kl 20:21
558

Hei min venner.
Jeg selger ikke…Jeg har troen fortsatt, men er enig i at dette lukter litt…men ikke konkurs…Hold ut noen år til mine venner. Vi er tross alt blindpassasjerer .. i et romskip som kan nå månen.
Arkivert
heth
24.04.2018 kl 07:36
503

Nå tror ikke jeg at de nettopp fornyet avtalen for 4 nye år, for å noen dager etterpå gå konkurs. Jeg vil se på dette som en super anledning få billig inngang. Men hver sin strategi, bare den som lever får vite svaret. Sitter vinneren i aksjen og ser ut? eller sitter vinneren utenfor og ser inn? dette svaret vil tiden gi. Jeg tror det blir film og mye snacks. Lite info fra selskapet gir grobunn for negative vibrasjoner. Men jeg tar mye av det som skrives her med en klype salt, og mye personlige følelser som kommer til utspill, enten i negativ eller positiv forstand. Patric selv kikker innom her og ser. Husk at maaaange av de store aksjonærene er nære venner av ledelsen, som ledelsen selv har fått med. Det står ikke bare ett selskap på spill, men mange gode relasjoner mellom folk fra ett lite miljø i Drøbak og området rund. Jeg tror info kommer når de har god info. Min anbefaling er..Last opp.

heth fikk rett
Arkivert
Hektar
24.04.2018 kl 10:55
456

Er klart at det minste vindpust kan få denne til å regelrett ta fyr og dobling på dagen er alltid innenfor rekkevidde. På den andre siden så har du kjøpt for flere hundre tusen (eller mer, gud forby) her så sitter du bom fast to the bitter end.

At det ikke kommer et kløyva ord hadde vært ok, kanskje de sparer på alt kruttet sånn at de overrasker med en giganyhet. Men, hvorfor driver de da og kvitter seg med egne aksjer?

De påstår selv de handler i tråd med loven, ok. Det betyr at aksjene lånes ut til shorting. Har de blitt solgt MÅ dette ha blitt børsmeldt.
Arkivert
Kaizers
24.04.2018 kl 11:12
449

Tenk å sitte short når news kommer!

Det hadde jeg ikke turt.

Last opp av de svake!!!!
Arkivert
Kaizers
25.04.2018 kl 15:30
409

Stikken strammes!

Snart fyker vi mot 1kr :)

hilsen dagdrømmeren....
Arkivert
heth
25.04.2018 kl 16:27
397

Kaizers..

Hva begrunner du det med at dette snart skal mot 1 kr? Ikke meg imot, men er det ord satt ut i håp og tro, eller med tro begrunnet i noe?

heth fikk rett
Arkivert
Kaizers
27.04.2018 kl 09:49
328

an vi forvente noe her i mai?

04/30/2018 at 08:31 am in Department 71 at 111 North Hill Street, Los Angeles, CA 90012
Conference-Case Management(5TH CONT.)
Arkivert
Kaizers
27.04.2018 kl 10:19
323

Hell Below Zero – In Development

wow!!!

Under utvikling!?

http://widerelease.com/movies/hellbelowzero/
Redigert 27.04.2018 kl 11:05 Arkivert
Kaizers
27.04.2018 kl 10:20
318

Shuttlecock – In Development

Noe på gang?

http://widerelease.com/movies/shuttlecock/
Arkivert
Klinkekulå
27.04.2018 kl 10:39
312

det har stått "in development" på begge filmene nå i 2 år!

:/
Arkivert
Kaizers
27.04.2018 kl 11:24
297

Ok får håpe det skjer noe må da!
Arkivert
Hektar
27.04.2018 kl 11:30
288

Hehe ja ser ikke helt hva det er å hente ut fra dette. Filmene har i realiteten vært "under utvikling" i over ti år. Knallbra, de har et navn og en foreløpig poster.

Hey, jeg vil også lage film og få folk til å bruke millioner av kroner på å kjøpe aksjene mine. Se her: https://i.imgur.com/N74tPnl.png

Under utvikling!
Arkivert
Slettet
27.04.2018 kl 13:57
256

Tja en ting er helt sikkert , spennende å være aksjonær her umulig å vide å det ender henne :=):=):=)

Mvh Pilkasteren :=):=):=)
Arkivert
Klinkekulå
27.04.2018 kl 14:09
255

jøss,fått deg dame pilkasteren?

du synes sjeldnere og sjeldnere her på forumet.

=)
Redigert 27.04.2018 kl 14:10 Arkivert
Slettet
27.04.2018 kl 21:24
227

He he har vært gift i mange år :-):-)

Ble kastet på hode ut av forumet sammen med Grimstad og Atle. K :-):-):-)
Lovet bot å bedring å ble tatt til nåde igjen :-)

Har hatt jobb over hode det siste halvåret :-):-):-)

Sitter fortsatt i Bank Norwegian søkk lastet , solgte litt å kjøpte Nano på 82 ca ikke noe suksess til nå:/):-)

Spennende med WRE får vi en mangedobling eller går det beint til helvete .

Merkelig at de selger små poster for vekslepenger uten børsmelding, kan da umulig være lånt ut til short he he :-)

Mvh Pilkasteren :-):-):-)
Arkivert
lofric
28.04.2018 kl 21:34
182

Hei mine venner.
Blir spennede på mandag. Umulig å si utfallet her, men trolig ny utsettelse. .. Jeg er tolmodig og regner med selv som en blinpassasjer ombord i romskipet. Fått kjøåt mange aksjer for en billig penge. Lite trolig konkurs nå de har fornyet kontrakten…Slapp av mine venner og nyt helgen. Har ikke sett heth her…gode innlegg han..
Arkivert
Klinkekulå
29.04.2018 kl 00:31
161

når en prøver å snakke bort bokført verdi,så har man tapt.
Arkivert
Klinkekulå
29.04.2018 kl 00:43
162

javel pilkasteren,du ble "litt" for ærlig her på forumet?

jeg holder meg til tinder,-sånn,helt uforpliktet..

))
Redigert 29.04.2018 kl 00:44 Arkivert
Arkivert Til toppen