Trakassering, sjikane, usmakelig - det mener bergensere

JustWords
02.04.2018 kl 20:33
319

Dette er en arkivert tråd!

om "korsfestelsen" i Bergen i påsken. Klistret opp på en vegg, av en forvirret venstresidedust.

De sier det i kommentarfeltet i Bergens Tidende - og selvfølgelig er det det.

Hvem vil bli politiker - herfra ?

Arkivert
Hr.Suhr
02.04.2018 kl 20:59
201

Setter du symbolikken i sammenheng med jesu korsfestelse, så er dette bildet et sterkt angrep på Kaifas Gahr Støre og venstresiden.

Mesterlig bilde forresten.
Arkivert
JustWords
02.04.2018 kl 21:06
205

Fra to stk. i kommentarfeltet:

" Sylvi Listhaug har små barn, så dette synes jeg er aldeles avskyelig."

- " Ja, dette er den groveste sjikane jeg har sett av en politiker i det offentlige rom.

Det har ingenting med kunst eller ytringsfrihet å gjøre."

Redigert 02.04.2018 kl 21:15 Arkivert
- Havfruen -
02.04.2018 kl 21:13
190

Jeg synes det er fint at Støre og Hareide får visualisert hva de egentlig gjorde - siden de har kognitive språkproblemer.
Redigert 02.04.2018 kl 21:14 Arkivert
Skrika1
02.04.2018 kl 21:45
167

Ja da Sylvi er fritt vilt for hva som helst av barbariske kunstverk. Men dette var rekord i lavmål fra den siden.

Men det sier jo alt om hva som rører seg i hodet på slike folk.
Redigert 02.04.2018 kl 21:46 Arkivert
senor
02.04.2018 kl 23:05
126

Når alle moralske grenser er borte vil vi se ett tøyleløst folk som er på vei mot undergangen som er anarki.Denne gang er det Sylvi Listaug som gjennomgår som martyr fordi hun leverer sannheten.
Arkivert
AlfredZweistein
03.04.2018 kl 01:06
111

Mine venner!

Jeg tolker kunstverket helt annerledes enn majoriteten her - så langt. Dette er en meget treffende illustrasjon av hva "huskestuen" / barnehagen Det Norske Storting presterte før påske.

"Det nærmet seg nå de usyrede brøds høytid, som også kalles påske. 2 Overprestene og de skriftlærde prøvde å finne ut hvordan de skulle få Jesus ryddet av veien, for de var redde for folket."

"Yppersteprestene og de skriftlærde sto der også og kom med sterke anklager mot ham. Herodes viste ham forakt og hånte ham sammen med soldatene sine. Han la en praktfull kappe om ham og sendte ham tilbake til Pilatus. Den dagen ble Herodes og Pilatus venner tidligere hadde de ligget i fiendskap med hverandre."

"Men de ropte tilbake: «Korsfest! Korsfest ham!»"

Påskespillet på Stortinget.
===========================

På rollelista:
Herodes: .Judas Gahl Støre
Pontius Pilatus: .Knut Arild Hareide
Judas: .Bjørnar Moxnes
Kaifas: .Audun Lysbakken

Den korsfestede: .Sylvi Listhaug

Epilog:
"Men Jesus snudde seg mot dem og sa: «Jerusalems døtre! Gråt ikke over meg, men gråt over dere selv og barna deres. For det kommer dager da folk skal si: ‘Lykkelige er de barnløse, de morsliv som ikke fødte, og de bryst som ikke ga die!’ Da skal de si til fjellene: ‘Fall over oss!’ og til haugene: ‘Skjul oss!’ For gjør de slik med det grønne treet, hvordan skal det da gå med det tørre?»"

Arkivert
Okulus
03.04.2018 kl 07:07
76

arrabas: T.S.Grand
Arkivert
sosionom7
03.04.2018 kl 08:25
56

"Kunstneren" fremstiller Sylvi som en "frelser". Lurer på om det var hensikten?
Arkivert
abetullah
03.04.2018 kl 08:32
52

Vår tids frelser er ikke den figuren det messes om i kirken påskedag.
Frelseren er Listhaug, noe som faller mange "gudløse" tungt for brystet.
Arkivert
bullbear22
03.04.2018 kl 08:41
43

Haterene på venstresiden skyr ingen midler når de skal knuse sine motstandere.

Det er de samme raddissene som skreik og hylte da noen kritiserte Sumaya Jirde Ali for å skrike "fuck fuck fuck".

Arkivert
Arkivert Til toppen