NAS - Et spill for galleriet....?

Hammers
HAMMER
26.03.2018 kl 22:10
9391

Dette er en arkivert tråd!
Det varslede bruddet på ca 171 er nå et bekreftet faktum, og etter et par litt volatile dager begynte tyngdekraften å overta!
171 er ikke "bare et brudd", men et potensielt VIKTIG brudd!
Personlig ville ikke jeg ha sittet med aksjer i NAS i tiden framover!

Hilsen Hammers......uten nærmere analyser, men med en soleklar konklusjon!

Redigert 16.04.2018 kl 17:50 Arkivert
zavva
26.03.2018 kl 22:35
6239

Hva forventet du egentlig etter emisjonen?
Mener du det tekniske bildet er det samme nå som før emisjon?

Har følgt dine innlegg over en periode og analysene har vært bra. Men nå er jeg skikkelig spent på hva du svarer!
Arkivert
BackCliff
26.03.2018 kl 22:55
6194

selv etter emi så viser NAS et klart svakhetstegn

selv så reduserte jeg eksponeringen min kraftig da NAS vaklet rundt på 170 tallet og jeg er glad for det nå

vi vet at Q1 kommer til å bli elendig, neste blir Q2 i juli og Q3 i okt

føler meg heller ikke komfortabel med å sitte i NAS i disse tider

med mindre NAS beviser at de har kontroll på kostnadene så holder jeg meg unna

tilliten min til kjosern har fått en kraftig ripe etter den "overraskende" emisjonen

Arkivert
Hammers
26.03.2018 kl 23:08
6164

Vel, jeg har ingen meninger om det fundamentale i aksjen. Jeg bare registrerer det bildet som aktørene skaper i chartet!

Det er DE som er urolig - ikke jeg......for jeg har egentlig ingen interesse av selskapet......kun chartets signaler!

Det startet på nyåret med at jeg kommenterte Roger Berntsens merkelige opptreden på HO.
Jeg mente jeg hadde et litt annet syn enn ham ut fra hva som skjedde, og i ettertid har han visstnok slanket seg i selskapet.

Hilsen Hammers
Arkivert
pipers75
26.03.2018 kl 23:35
6133

Teknisk sett ser jeg i utgangspunktet akkurat det samme som deg. Ved en todelt emisjon med transje2 med tegningsrett til 155 på ekstraordinær generalforsamling 11 april, forstår jeg bare ikke hvordan man i såfall uansett kunne ha «loset» en emisjon «utenom chartet» hvor man i utgangspunktet hadde bunn og støtte på rundt 170. Et brudd måtte bare komme ifbm emisjonen. Jeg mener likevel at det ikke bare er opplagt at aksjen etter emisjonen nå vil fortsette den tekniske «banen» med videre fall helt til neste støttenivå på rundt 100.

At Berntsen ellers til tider fremstår noe merkelig, er vel neppe helt oppsiktsvekkende-)
Redigert 26.03.2018 kl 23:36 Arkivert
Hammers
27.03.2018 kl 00:05
6119

iper.

Humrer av din siste setning!.....! Da er vi i hvert fall to!

Hilsen Hammer
Arkivert
Record
27.03.2018 kl 07:34
6038

Ja da er det vel bare å dumpe alt , realisere milliontap å finne seg en ny aksje å satse pensjonen sin på ?
Arkivert
Collin
27.03.2018 kl 07:52
6023

NAS ble solgt ned i sluttauksjonen etter sidelengs bevegelse stort sett hele dagen. Samtidig er det godt med short som vi vet.
Det blir en spennende dag i NAS i dag som godt kan spike. Jeg sitter over med aksjer fra i går og har satset på en liten rekyl i dag. Å kjøpe NAS rett under støttenivå virket fornuftig i går, så får vi se i dag om det er like fornuftig?
Arkivert
pipers75
27.03.2018 kl 08:54
5983

Frykter bare et kortsiktig fall noe mer ned mot emisjonskurs Record. Kan vanskelig se at det kan unngås.Hadde kanskje ventet at salg av flere fly hadde kommet før emisjon, men ok. Nå er "katten ute av sekken". Er det dette som måtte til for å sikre drift gjennom 2018, er det greit for meg. Kommer kun i såfall til å snitte meg noe ned å gå long. På tross av den lille utvanningen ved emisjonen, er det fortsatt en kjempeoppside i aksjen etterhvert som selskapet klarer å komme ajour ift sine vekst -og investeringskostnader.
Arkivert
pipers75
28.03.2018 kl 15:36
5915

Shortoppdatering

NO0010196140 Norwegian Air Shuttle ASA 3 711 837 9.70% 27.03.2018
Redigert 28.03.2018 kl 15:40 Arkivert
revers
12.04.2018 kl 12:09
5735

Hammers og Pipers,

Den som ler sist ler best :-)

Kan se ut som om RB er den som ler sist denne gang?

Når det er sagt:

Har sansen for analysene dine Hammers og håper du fortsetter. I motsetning til mange ander er det en tanke og logikk bak det du skriver.
Arkivert
tickerlover
13.04.2018 kl 10:37
5640

TA har null verdi når det fundamentale slår inn.
Arkivert
Hammers
13.04.2018 kl 21:49
5499

Ticker:
"Null verdi" stemmer beviselig nok ikke, men det er noe som heter falske brudd.

Jeg begynte faktisk å lure på om det var et "falsk brudd" vi var vitne til da kursen etter hvert steg til trygg grunn igjen etter at bruddet var et faktum. Gjorde dog ikke noe med saken......!

Det er ikke noe fundamentalt som har spilt inn her - men RYKTER om oppkjøp.
NAS har forresten vært utsatt for rykter ved flere anledninger den siste tiden, men har alltid falt tilbake igjen.....!

JEG skjønner ikke at en potensiell kjøper går ut og annonserer sin interesse til markedet - FØR noe konkret ligger på bordet!
Før man i det hele tatt har bestemt seg for noe som helst! Er dette nok et spill i kulissene, og som vil føre til ny svekkelse?
Man kan jo lure......!

Jeg har forresten selv et interesseområde som har ført til en rekke auksjonsbesøk de siste 15 årene.
Gjort flere kupp, men har da ALDRI vært inne på tanken av å fortelle "salen" hva jeg egentlig har sett....før klubba har falt!
Nei, dette lukter det litt av.......i hvert fall i MIN nese!

Reverse.
Takk for det. Synes det er viktig å begrunne sitt syn - og da gjør man det. Fortsetter nok litt mer ivrig - etter hvert!

Hilsen Hammers
Arkivert
Hammers
16.04.2018 kl 17:49
5304

Jeg må si det er underlig det som for tiden skjer i NAS!
Først kjøpte IAG seg opp til ca 4,6% - deretter kom de med antydninger om MULIG bud på selskapet!

I dag var SEB ute med analyse som varslet at "budet" kunne bli 400,- pr aksje.
Sparebank 1 Markets trumfet dette med et trolig bud mellom 310 og 485.
Deres analytiker trodde tom at IAG ville passere 5% ila kort tid - og DERETTER øke til 10% før budet på hele selskapet kom!

Som før sagt her SKURRER det!
- Hvis IAG ønsker å øke til 10% ville proffe aktører ALDRI ha gått ut og fortalt om mulig bud/oppkjøp - FØR de 10 var nådd!
- Prisen har jo nå nesten doblet seg fra hele sirkuset ble satt i gang - og for IAG en ytterligere økning blitt dobbel så dyr!
- I Norge har det nærmest blitt en SANNHET at budet snart ligger på bordet (ref dagens 2 mld om verdianslag).

Mulig jeg er helt på jordet her, men i MITT hode er det INGEN logikk i det som nå skjer på "nyhetsfronten" i NAS!
Den opprinnelige mld fra AIG gikk ut på at selskapet VURDERTER å gi bud. Altså kun et helt diffust og uforpliktende "rykte"!

Hilsen Hammers......som ikke blir forundret dersom IAG nå etter hvert vurderer å ta kjempegevinst ila noen få uker!
Kanskje like greit det?
Redigert 16.04.2018 kl 20:21 Arkivert
nhydro
16.04.2018 kl 18:37
5191

Ja, disse anbefalingene er nok bare helt vanlig haussing fra meglerhus som har kjøpt seg inn for kortsiktig spekulasjon
Arkivert
BackCliff
16.04.2018 kl 19:40
5024

helt enig med Hammers :)

noe som skurrer her og folk som forventer bud på 400kr drømmer eller så er AIG noen idioter

veldig fristende å prøve å trade denne men jeg har dessverre ikke baller nok :P

kan falle som en stein når AIG har solgt seg ut med fin gevinst
Arkivert
Steget
16.04.2018 kl 19:52
4986

IAG har nok over 5% av aksjene allerede. Ref nedenstående melding.

De har nå hatt 2 dager på seg til å kjøpe enda flere aksjer. Vi venter i spenning på neste melding.

13/04-2018 16:50:41: (NAS) Major Shareholding Disclosure
JPMorgan Chase & Co. ("JPMC ") has a notifiable interest in the share capital of
Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company") as a result of stock borrowing by its
subsidiary J.P. Morgan Securities plc. The total number of shares held by JPMC
on 12 April 2018 was 1,997,365 being 5.16% of the issued share capital and
voting rights of the company. The notification threshold of 5% was crossed on 12
April 2018.

Number of shares held by J.P. Morgan Securities plc: 1,997,365 (5.160%)
Arkivert
Hammers
16.04.2018 kl 20:26
4929

Hvis de har kjøpt mer må meldingen komme ganske så raskt. Mener å huske at 5% er en av flaggegrensene.
Stenshagen har vel gjort et utmerket sjakktrekk ved å låne ut store mengder aksjer de siste dagene.

- HVIS bud krever han dem tilbake og får budets penger.
- Uten bud faller aksjen som et søkke og han har sikret seg ved å låne ut til shorterne rundt dagens kurser.

Hilsen Hammers
Arkivert
Gratis lading
16.04.2018 kl 20:50
4852

ammers er nok en agent for nwo gett se
Arkivert
revers
16.04.2018 kl 21:04
4808

Hammers, enig i at det er merkelig å sette ut rykte hvis du ønsker å kjøpe. Kan det være utro tjenere?

Ang. short. Den som låner ut aksjer får bare renter for aksjene. Det er kun shorteren som blir påvirket av shortkurs og gjenkjøps-kurs.

Blir spennende å følge NAS. Her kan hva som helst skje :-)
Arkivert
Steget
16.04.2018 kl 21:13
4774

ette blir spennende, her kan alt skje.

Aksjer er en artig hobby. Det gir litt spenning i hverdagen
Arkivert
rischioso
17.04.2018 kl 02:04
4570

RE - IAG har nok over 5% av aksjene allerede. Ref nedenstående melding.

De har nå hatt 2 dager på seg til å kjøpe enda flere aksjer. Vi venter i spenning på neste melding.

* Ingen flagging er meldt på tross av vanvittig omsetning over dager så er det kun blitt med den ene posten til IAG - ei heller er det meldt at noen andre har kjøpt seg opp...

Greit å ha i minnet at kursen har steget med HELE 120nok eller 55% og det bare på svært kort tid og løse rykter og man bør ikke anstrenge seg for å skjønne hva som skjer med kursen om det ikke blir noe mer enn bare rykter....

Mao, den potensielle fallhøyden er nå større enn noen gang hvor risken er blitt skyhøy og rewarden er heller lav med tanke på et potensielt oppkjøp nettopp fordi veldig mye av det allerede er priset inn og vil måtte reprises umiddelbart om det ikke blir noe av...
Redigert 17.04.2018 kl 02:12 Arkivert
utkant
17.04.2018 kl 02:20
4546

Er IAG smarte så tar de det med ro en uke eller to før de tar neste jafs. Dog hvis de seriøst er interessert i å kjøpe NAS.

Det er nok tid til at shortere får blod på tann, kjører den ned, sammen med folk som gevinstsikrer.

Vips så får de aksjer for 180-190 kroner igjen og flagger 5/10% grensen før de eventuelt begynner å forberede et eventuelt bud...

Eventuelt så tar de bare gevinst hvis et eventuelt bud ikke fører frem...

Med tanke på at de enda ikke har brutt 5% grensen så tipper jeg de tar en eventuell gevinst snart...
Arkivert
Petersen2
17.04.2018 kl 02:41
4535

ra sagt rischioso, helt eni
Arkivert
pengex
17.04.2018 kl 06:55
4467

Er det pliktig å opplyse i forkant ved oppkjøp? Kan man ikke bare dumpe ut et pristilbud?
Arkivert
trump_vinner
17.04.2018 kl 07:29
4397

IAG er en gamechanger for NAS. Blir ikke overrasket om Siessener også slår til snart.

Flaggemelding kommer. Aksjene er på oppsamling hos de forskjellige meglerhus.
Arkivert
nhydro
17.04.2018 kl 07:35
4370

Lurer på hvor mange aksjer richioso skylder.

Han har baisset og forsøkt å spre frykt helt siden oppkjøpsspekulasjonene begynte
Arkivert
pipers75
17.04.2018 kl 07:41
4352

Er nok uansett en del som sitter litt med «skjegget i postkassa» her, som har vær bull og long i lang tid, men gikk ut i påvente av et mulig fall ned mot emi kurs ved gjennomføringen av Tranche 2.
Arkivert
Hektar
17.04.2018 kl 08:24
4245

Må ikke høre på det der, fyren er jo helt spinnvill.

"Løse rykter" må være årets uttalelse. Nei, at IAG har kjøpt nærmere 5% av Norwegian er ikke løst rykte. Ei heller signalene som har blitt gitt klart og tydelig.

Skjønner det er innmari kjipt for sånne som mistet hver krone av oppgangen og fortsatt sitter med enorme tap i jalla-aksjer og kryptovaluta. Men hold det LITT saklig ihvertfall.

Kryss fingra og håp at det ikke blir noe bud, at shortsalget tar helt overhånd og aksjen tryner ned 100 kr på en dag. Da kan du ta apedansen.
Arkivert
ArneO1
17.04.2018 kl 11:04
4098

"Kryss fingra og håp at det ikke blir noe bud, at shortsalget tar helt overhånd og aksjen tryner ned 100 kr på en dag."

Er du short nå siden du håper dette?
Arkivert
Llaalljj
17.04.2018 kl 11:14
4068

Hvor for du forvente akjer gå ned arne??? Hvis det kjer er det positiv til deg???
Arkivert
ArneO1
17.04.2018 kl 11:29
4021

eg henviste til Hektar. Det er han som sier dette..
Arkivert
Mr Fox
19.04.2018 kl 18:45
3839

ammers, hva tenker du om den enorme (tohodete) HS-formasjonen som er under dannelse. Halslinje rundt 170-180, kan bli interessant dersom det ikke kommer noe bud
Arkivert
clanz
19.04.2018 kl 19:40
3760

Uansett hvordan du ser på det... så har en aktør som KAN flyfart kjøpt seg inn i NAS med ca. 5% stake og flagget interesse. Det er ikke spill for galleriet... men en reell handling.

DET gir i seg selv grunnlag for prising rundt 300 kr. Det støtter de som har hevdet at NAS ikke kun må prises utfra forventet inntjening neste 12-24 mnd men utfra unnerliggende verdier og vekst. Ref. også Kjos sitt innsidekjøp på 240 kr som han gikk ut og sa var billig.

Derfor selger ikke jeg nå... selv om det er lett å tenke at aksjen kan dabbe av de neste ukene.

Nå går det også mot de beste sesongene og den fantastiske veksten vil vises selv om det fortsatt blir vekstkostnader.
Redigert 19.04.2018 kl 19:41 Arkivert
Hammers
19.04.2018 kl 21:38
3617

Mr Fox.
Vanskelig å tenke noe som helst før det foreligger noe konkret i form av det annonserte "mulige" budet.
Skulle det IKKE komme består oppgangen av 100% Helium - og for aksjonærene bare å feste fallskjermen. Feste den SKIKKELIG!
Blir det ikke bud skal jeg heller komme tilbake til saken - for DA blir nok bildet svært interessant.

Clanz.
Unnskyld utrykket, men det blir litt "bla, bla" - det du sier.
Proffe aktører opptrer bare ikke som dette (viser kortene) i auksjonssammenheng.
Kunne nesten tro at dette var en skinnmanøver for deres egentlige mål på et annet område? Har ikke peiling.
Kjenner ikke bransjen eller selskapet, men har som sagt vært på mange auksjoner - og kjenner meg ABSOLUTT ikke igjen i IAG's opptreden. Aldri opplevd maken. Det er DET som er mitt ankepunkt i denne saken!

Hilsen Hammers
Redigert 19.04.2018 kl 21:39 Arkivert
Hektar
19.04.2018 kl 21:52
3586

Liker hvordan du kaller det det "mulige" budet :) Etter ditt ramaskrik på 170 skjønner jeg godt at du ønsker å redde ansikt, men alle oppegående er fullt klar over at det er en reell sjanse for at det ikke kommer noe offisielt bud.

Å kalle det et "spill for galleriet" er derimot bare tåpent. Ikke nok med at JPM med, som nevnt på nye forumet, sine 250 000 ansatte og 100 milliarder dollar i inntekt aldri hadde kødda ryktet sitt med sånt tull, men alt du påstår er løgn er allerede bekreftet offentlig.

Gi deg nå. Du dreit deg ut, sånt skjer når man kvekker til alle steder det skjer noe. Move on...
Arkivert
clanz
19.04.2018 kl 21:55
3585

Vel, jeg stusser også på hva IEG driver med. Men det er ikke et argument for å selge at de enten opptrer klønete eller har en agenda med å få opp kursen.

Poenget er at NAS kommer til å tjene gode penger fra 2019. Og de har underliggende verdier som kan passe et selskap som IEG som hånd i hanske.
Arkivert
Hammers
19.04.2018 kl 22:25
3550

Hektar.
Det kom ikke noe ramaskrik ved 170, men en STERK advarsel!
JPM. Husker jeg ikke feil "vurderte" IAG å engasjere selskapet. Like diffust som alt annet!
Uansett, før det foreligger noe konkret er dette KUN en spekulasjon for de som ønsker høyere kurs!

Clanz.
Tjene grove penger? Vel, NAS var børsens MEST shortede aksje før dette "oppkjøpet" ble lansert! Neppe uten grunn!!!
Du må ikke glemme de betalingsforpliktelsene som om ikke lenge forfaller!

Hilsen Hammers........som er litt smålei av å gjenta det samme resonnementet hver eneste dag.
Vent heller til "budet" foreligger! Kommer det ikke skal jeg heller hjelpe til med påminningen......!
Arkivert
Jackpot$
19.04.2018 kl 23:16
3480

ilsen Hammers som ikke har aksjer og ikke kjenner flybransjen, men likevel vet best.
Arkivert
Hammers
20.04.2018 kl 00:51
3429

Jackpot.

Går du på barneskolen - eller ???
Hvem sier at jeg vet best (bortsett fra din grunnløse påstand)?
Jeg sier da selv at jeg ikke har peiling, men at denne saken "skurrer" i mine ører - og i henhold til all normal sunn fornuft!

De fleste oppegående skjønner vel mitt resonnement nå! Gidder ikke mer av dette barnehagetullet!

Hilsen Hammers........som godt kan ta HELT feil ang mine tanker, og at det faktisk kommer et bud. Så langt kun et "rykte"!
Arkivert
clanz
21.04.2018 kl 00:24
3209

Har diskutert IAG litt med noen som jobber med oppkjøp av selskaper.

NAS har en spesiell eierstruktur. Ved å annonsere at de er interessert ser man hva markedet priser NAS til... og kan gi et godt kjøpstilbud som ingen kan argumentere er for lavt.

Dersom dette forklarer IAG sin strategi... kan man forvente et mulig tilbud på f.eks. 350-400 kr. Og jeg vil tro de fleste akjonærerer vil være fornøyd siden markedet nå priser aksjen til under 300 kr selv om interessen er kjent i markedet. IAG kan selvsagt også avvente noen uker til kursen evt. daler litt også. De står ganske fritt sålenge ingen andre melder seg på.
Arkivert
badkrukan
21.04.2018 kl 06:44
3160

kke glem gjeld, just saying..
Arkivert
xLax
23.04.2018 kl 11:17
2835

Er det shortekspressen som er kølet opp igjen?
Arkivert
tradingstock
23.04.2018 kl 14:11
2698

Tipper kursen åpner på 220 kr torsdag på kvartalsrapporten med milliardunderskudd. IAG gir hvert fall ikke før dette uansett!
Arkivert
xLax
23.04.2018 kl 15:10
2646

IAG lasting på gang? Shorten er farlig lav nå. Burde vel være kraftig opp?
Placeboshort?
Arkivert
revers
23.04.2018 kl 19:24
2395

clanz (21.04.18 00:24 ), tror du traff blink.

Virker logisk når man får det forklart, ergrer meg litt at jeg måtte få det inn med teskje for å forstå sammenhengen.

Arkivert
Vekst
23.04.2018 kl 21:18
2258

4

J.P. MORGAN SECURITIES PLC

4.85%

1,877,441

476,009

1,401,432

Comp.

GB
Arkivert
Hammers
23.04.2018 kl 21:48
2240

Vekst.
Hva mener du med dette tulleinnlegget ditt?Er du imponert over JP Morgan - eller hva mener du?

Ellers gikk det i dag som jeg indirekte har antydet i mine innlegg - og ned "20" kr.
Skulle bare mangle - kraftig overkjøpt - og "budet" lar fortsatt vente på seg!
Det STORE spørsmålet er om det kommer noe bud. JEG tror ikke, men det er bare min stemme - ut fra mitt tidl resonnement!

I chartet ble det gitt et lite salgssignal i dag.
Fortsetter fallet vil trolig det kjappe 10 dg snitt bli møtt i morgen (ca kr 10 u/dagens).
Skjærer kursen tvers gjennom hadde i hvert fall JEG hevet øyenbrynene dersom jeg var aksjonær!

Da er det litt spenning til i morgen også:
- KOMMER "budet"?
- Hva skjer når (hvis) kurs/10 dg snitt møtes?

Hilsen Hammers.......som minner om at hele oppgangen fra ca 180 kom pga at IAG's antydning om "mulig bud"!
At man deretter fikk selveste NRK på laget i beste sendetid er jo rent "fantastisk"! Toppnyhet på "rykter"! Aldri hørt på makan!
Uten bud blir selvsagt dette som å hoppe utenfor Preikestolen - og i så fall, pass på at fallskjermen er godt festet.....!

Redigert 23.04.2018 kl 21:57 Arkivert
lazy
23.04.2018 kl 21:57
2210

tillegg olja kraftig opp, da er vel etter alle solemerker Nas ned i morgen
Arkivert
pipers75
23.04.2018 kl 22:57
2133

Er vel litt mer enn kun rykter da Hammers? IAG har vel også allerede kjøpt nær 5% av selskapet, signalisert at de ønsker å overta, og også engasjert JP Morgan for finansiering og bistand med prosesssen. På en annen side, inntil dette eventuel manifesterer seg, er det pd også lett å få litt flashback til Sturla Bergh-Johansens «deal eller no-deal» -)
Arkivert
Hammers
24.04.2018 kl 22:20
1905

Dagen åpnet positivt for aksjonærene.
En "ekspert" (vel en som hadde sørget for at banken hans hadde lastet godt opp?) spådde "nå satt de ved forhandlingsbordet"!

Da dagen var omme hadde de fleste optimistene mistet troen på "eksperten".
Kursen gikk etter hvert i rødt - og til slutt brøt den også like under 10 dg snitt.
Etter å ha startet dagen ca 7 kr over gårdagens sluttstrek - endte den 7 kr under!

Med ytterligere forverring i forholdet mellom 10 dg snitt/kurs tror jeg ganske bestemt at kursen er dømt til en videre ferd mot den sterke støtten ved 240 (korrigert). Dvs, forbehold hvis positive "breaking news". I så fall deles kortene ut "på nytt"!

Hilsen Hammers
Redigert 24.04.2018 kl 23:22 Arkivert
Arkivert Til toppen