"PCIB - Notering på hovedlisten"

jonda
PCIB
19.03.2018 kl 23:19
9714

Dette er en arkivert tråd!
Fra rapporten:
The Board of Directors has at a board meeting 19 March 2018 decided to initiate a formal process for
transferring the listing of PCI Biotech Holding ASA from Oslo Axess to Oslo Børs.

Arkivert
Fljo
19.03.2018 kl 23:22
6710

Det var sannelig på tide!
Arkivert
rockpus
19.03.2018 kl 23:36
6643

Det har ingen positiv virkning på kursen.
Arkivert
Rola
19.03.2018 kl 23:38
6629

limrende. Har betydning for enkelte store utenlandske investorer og fond
Arkivert
Rola
19.03.2018 kl 23:55
6575

Viktig steg, noteres på hovedlisten når mål i nærmeste fremtid:

The main priorities of PCI Biotech are to:
 Effectively drive the fimaCHEM development programme in inoperable bile duct cancer towards
the market
 Progress and finalise the fimaVACC Phase I study in healthy volunteers
 Alliance management and partnering activities across all commercially interesting areas for
the PCI platform.
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 00:16
6303

Synes denne handlingen også ikke minst viser for omverdenen at selskapet er stinne av optimisme for teknologien og PCIB sin fremtid.

Dette sett i lys av det jeg mener er en svært forsiktig og konservativ ledelse og styret er dette svært positivt signal til markedet slik jeg tolker det.
Arkivert
Durable
20.03.2018 kl 00:23
6159

Det er en god observasjon, Rola.

Styret og ledelsen i PCIB ville jo ikke gått til det skrittet å søke om notering for selskapet på hovedlisten på Oslo Børs, dersom de hadde grunn til å se negativt på fremtiden og være bekymret for utviklingen av selvskapet.

Tvert imot, dette viser optimisme og ambisjoner.

En inngang på 60kr vil nok vise seg å være en latterlig billig inngang........
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 08:11
5781

1H 2018  Corporate 2H 2018  fimaCHEM 2H 2018  fimaCHEM 2H 2018  fimaVACC
Transfer of listing from Oslo Axess to Oslo Børs Safety of repeated treatment
Initiation of pivotal bile duct cancer study Phase I in healthy volunteers completed

God rapport og liten forsinkelse med oppstart, går på skinner fortsatt i dette selskap. Imponert.

Fin oversikt over konkurrenter. PCIB i særklasse.
Arkivert
SafeInvest
20.03.2018 kl 08:20
5712

Spennende å se hva notering på OB har å si for kursutviklingen.
Det er vel ikke mulig å shorte aksjer på OA? Så nå dukker vel shorterene opp i Pcib også.
Arkivert
Londonmannen
20.03.2018 kl 08:21
5712

Tror nok det kan bli positivt å få PCIB over på hovedlisten.
Men vil dette skje samtidig som selskapet fyller opp pengekisten og øker antall aksjer?
Arkivert
Chrysler300C
20.03.2018 kl 08:28
5622

ikke noe forhold til PCIB annet enn at det var kjipt å se den gå ..

Men ser man på andre biotekselskap så er det ingenting som gir boost ved og flytte over til hovedindeksen ..

Uansett , lykke til alle som en! :)
Arkivert
Leo V.
20.03.2018 kl 08:31
5583

Det er jo klart at ledelsen har en begrunnelse og en plan for å ta denne over på hovedlisten. Formålet er neppe å bli kjøpt opp. Slik jeg ser det, så er det lettere å få investorer på hovedlisten. Derfor analyserer jeg at det er behov for penger for å utvikle noe, men at behovet for penger blir utløst etter en eventuel lansering på hovedlisten.

Dette kan ikke tolkes annet enn positivt. Både på kort og lang sikt.

Lykke til

Leo V
Arkivert
Yess
20.03.2018 kl 09:21
5434

Ja hvis notering på hovedllisten er det mest postive en har å se frem til i PCIB, så er det sannelig ikke rart kursen stuper i dag. Så langt ned 13%, skal nok godt ned fremover.
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 10:56
5233

Ingenting er endret for PCIB. Litt lengre tid med innrullering. Hvem andre har pivotal fase. Ikke rart Per W strutter av selvtillit og skal ha PCIB på hovedlisten.
Arkivert
Bonusfrelst
20.03.2018 kl 11:01
5179

Rola. Det tenker jeg og. Per og co vet hva som skjer i kulissene. Hvis de vet dette går veien til et marked uten konkurranse tar de noen måneder utsettelse med knusende ro. Videre vet de da at en kursnedgang på noen prosenter ikke påvirker det kliniske mm. Kursen kommer når "pengene er på bordet".
Arkivert
BenteBazooka
20.03.2018 kl 11:07
5129

Markedet liker ikke forsinkelser, sånn er det bare. Skjedde vel samme når vi fikk vite at fase 1 studien måtte utvides.

En del av tidslinjene som har kommet her på forumet er superoptimistiske.
Arctic sin tidslinje er nok kanskje det man bør basere sin investering på, sånn jeg ser det.
Arkivert
SafeInvest
20.03.2018 kl 11:15
5067

Enig der BB. Lærdommen for flere biotech selskaper og investorer er at interaksjonen med FDA\EMA og andre regulatoriske myndigheter er ekstrem tidkrevende og byråkratisk, og at det tilsynelatende er umulig å lage en tidsplan basert på denne interaksjonen.
For min egene del vil jeg begynne å opererer med en betydelig regulatorisk og byråkratisk risko for små biotech selskaper. FDA/EMA og resten av byråkratiet er åpenbart et hinder og ikke en lagspiller.
Arkivert
rockpus
20.03.2018 kl 11:32
4954

Jeg ser et positivt moment med avgjørelsen om å søke seg inn på hovedlisten: Dette tyder på at selskapet ser på sin egen utvikling og status med positive øyne!

For oss aksjonærer er dog bildet noe annerledes: Vi kan jo f.eks. ta lærdom av Nano. Notering på hovedlisten betyr angrep fra shortere. Dagens melding ville dermed kunne fått enda mer negativ virkning om vi var på hovedlisten.
Arkivert
rischioso
20.03.2018 kl 11:33
4940

Londonmannen

RE - Tror nok det kan bli positivt å få PCIB over på hovedlisten.
Men vil dette skje samtidig som selskapet fyller opp pengekisten og øker antall aksjer?

* SPOT-ON!

det er akkurat det som vil skje og som ligger til grunn for listingen.

Biotec kjenner vi jo godt til og er høyrisiko fra dag 1 og hvor risikoen bare øker jo lengere man er kommet i prosessen nettopp fordi man er nærmere fasit om et vinn eller forsvinn....

Det man i realiteten er blitt fortalt i dag er at man går en usikker ørkenvandring i møte hvor det eneste sikre er kapitalinnhenting med tilhørende utvanning så det blir kurspress fremover...

Redigert 20.03.2018 kl 11:35 Arkivert
Ole..
20.03.2018 kl 11:40
4883

Uklart for meg hvorfor Per nevnte at finansiering samtidig kom med annonsere pf oppstart.

Ut av hvilken hatt kommer all de sentra han nevnet? > 30-40

Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 11:40
4883

Jeg er imponert av PCIB hvordan de har løst interaksjonen med FDA og europeiske regulatoriske myndigheter. Få små biotek internasjonalt med PCIB sin pipeline og regulatoriske privilegier. Er det noen til en mcap under 10milliarder?

At hikk ups (Per W sin beskrivelse hør presentasjon)skal redusere verdien som i dag er merkelig. Fortsatt er vel PCIB først til markedet med et produkt (av norske biotek)?!

En mellomting mellom de mest optimistiske antakelser og Arctic tenker jeg.
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 11:46
4825

Hovedlisten er avgjørende for de fleste internasjonale fond og investorer. Også for mulig partner.

At det blir mer eller mindre shorting på hovedlisten er bare tull. Likeså at emisjon er mer sannsynlig på hovedlisten enn på dagens liste. Partner og/eller emisjon (rettet eller ikke) har ved pivotal fase II vel alltid vært på bordet. Det er et privilegium i så fall for aksjonærene.

Alt er i rute utenom noen mnd ut i H2 kontra H1.
Arkivert
rockpus
20.03.2018 kl 11:48
4795

rischioso:

"Det man i realiteten er blitt fortalt i dag er at man går en usikker ørkenvandring i møte hvor det eneste sikre er kapitalinnhenting med tilhørende utvanning så det blir kurspress fremover..."

Selskapet har tilstrekkelig med kapital til å vente med videre finansiering til de er klar med de forventede positive meldinger. Det kommer dermed ingen emisjon før vi samtidig har en melding som løfter kursen betydelig. Dette er en selvsagt strategi fra selskapet og som de pr i dag har finansielt grunnlag for å følge!
Det rokker heller ikke ved muligheten for heller å velge en partner. I forhandlinger med mulige partnere er det avgjørende å vise at man har klare alternativer!
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 12:02
4752

Hvis det er ok med spekulering, tipper jeg fond eller større investor benytter dagens fall til å kjøpe seg kraftig opp i PCIB?
Arkivert
rockpus
20.03.2018 kl 12:03
4742

Rola:

"At det blir mer eller mindre shorting på hovedlisten er bare tull."

Foregår det shorting på Axess?
Har vi ikke sett eksempler på hvordan selskaper i sårbare faser blir shortet på hovedlisten?
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 12:10
4709

Mulig det, men kursen kommer dit den skal være om selskap bygger sten på sten og over tid leverer gode resultater. Shorting eller ei.

PCIB har siste år(ene) levert gode resultater og fått innvilget en rekke privilegier som ODD i EU og USA, og ikke minst pivotal fase. At noen mnd mer med innrullering av pasienter skal føre til stort fall er merkelig i mine øyne. Flere har nevnt LOA% og den er ikke redusert. Kursmål har vært vist her på forum til flere hundre kroner og Arctic har kursmål 78kr. De har ikke endret.
Arkivert
goodoil
20.03.2018 kl 12:34
4589

ovedlisten er ikke positivt for kursutviklingen til pcib ,men er nok positivt for tilgang til emisjons kapital og slikt
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 12:39
4563

Selvsagt er hovedlisten positivt for PCIB. Er det slik at kursvinnerne flokker seg til axess? Selskapers Nasdaq noteringer er også plutselig katastrofe? Biotek prising er ikke laver på større børser lister. Nå dukker baissere opp og lager negative vinklinger av alt som mulig kan. Har en tendens til å føre til rally...
Arkivert
liang
20.03.2018 kl 12:40
4564

Så det er ikke positivt for PCIB å komme på hovedlisten?

Du ska høyra mye.......
Arkivert
goodoil
20.03.2018 kl 12:51
4472

Det kan godt hver det blir bra,men større sannsynlighet for hedgefond som går short bare se på nano.
Arkivert
Otard
20.03.2018 kl 12:53
4457

Jeg også er ambivalent til hovedlisten.

Liang, du som er i trvx også vet vel litt om det. Det nappa vel ikke en gang den dagen noteringen kom og det har bare gått ned etter det?

Nå er kanskje PCIB lenger frem og har ventet litt lenger slik at frukten er moden nok til høsting.

Det er ikke godt å si om det blir positivt.

Selskapet vil nok få en god pris uansett når tallene kommer på bordet om noen år samme hvilken børs det er på.
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 12:54
4467

ano er nano og PCIB er PCIB.

Vis at Nano er shortet stort?. Jeg ser ikke det
Arkivert
Rola
20.03.2018 kl 12:56
4451

Blir skuffet om ikke partneravtale er her før Juni. Tror det plutselig kommer info om det. Venter ikke år før noe er på bordet? Dager, uker?
Arkivert
SomSa
20.03.2018 kl 14:04
4268

Kan "Snøffelen" kommentere dette? PCIB kan beggyne å selge i 2021 hvis det ikke blir flere forsinkelser....

Fra "Useless"

https://www.shareville.no/aksjer/pci-biotech-holding/kommentarer/markedet-hater-virkelig-forsinkelser-av-ethvert-slag-tydeli-14964485

NB: Må logges:

.
.
.
Walday kom med litt informasjon om hvor lang tid det tok fra den kliniske studien var ferdig til produktet kunne selges i markedet. Han opplyste da om 1-2 år etter endt studie. Det slår litt beina under drømmene på HegnarForum om produkt klart for salg 2019e.
.
.
--------
Det ser sånn ut at Biotec er Biotec og, man må alltid regne med forsinkelser slik vi har opplevd i Nano, PHO,....og andre teknologi selskaper som Idex,....!

Arkivert
SafeInvest
20.03.2018 kl 14:08
4238

Hvis vi snakker 1-2 år fra endt studie så tror jeg vi snakker 2022 før både Pcib og Nano mår markedet.
Får ikke mye assosiasjoner til AA, hurtig vei til markedet og ODD. Regulatoriske myndigheter hjelper ikke akkurat nye produkter på markedet.
Redigert 20.03.2018 kl 14:09 Arkivert
uselessH
20.03.2018 kl 15:11
4132

Det er klart det er raskere, Safe. Alternativet hadde vært en full fase 2 uten interimavlesning, filing av det, design og enighet om fase 3 og all den tid det tar. Ikke undervurder hvor mange år som er spart på den ekstra tiden som brukes nå.
Arkivert
SafeInvest
20.03.2018 kl 15:16
4092

Neida, klart det går raskere. Men hvis efffekten viser seg å bli vesentlig bedre, så blir det litt uforståelig at man ikke skal kunne få produktet til markedet før om 3-4 år.
Arkivert
Lothian
20.03.2018 kl 15:16
4101

korrekt useless,

Helt utrolig hvor nervøse noen er pga noen få måneders forsinkelse.

Det normale løp uten PF2 hadde sikkert vært 3-5 år ekstra.

Da blir 3-6 mnd peanuts.

Lothian.
Redigert 20.03.2018 kl 15:17 Arkivert
SafeInvest
20.03.2018 kl 15:21
4060

Lothian,

Jeg tror en god del av kursfallet i både Nano og Pcib kan knyttes opp mot økt usikkerhet i verdensøkonomien. Denne økte generelle usikkerheten i verden tror jeg påvirker disse aksjen ekstra sterkt.
Så utsiktene til nyhetstørke i en periode med økt usikkerhet i verdensøkonomien gjør folk bekymret.

Men isolert sett og i langsiktighetens perspektiv så blir dagens kursfall (kanskje?) bare som en liten dump i veien å regne.
Arkivert
Lothian
21.03.2018 kl 09:11
3883

Dette nedsalget stinker..44,00 nå :-(

I dag kom denne

21/03-2018 08:50:19: (PCIB.OAX) Søknad om overføring av notering til Oslo Børs

...men uheldigvis er dette også overskygget av at en tilsynelatende amatørfeil har utsatt rekrutteringen med noen måneder.

Kan nesten ikkje tro at vi skulle falle så mye på dette.

Lothian.

Arkivert
Lothian
21.03.2018 kl 09:23
3778

Godt eg plukket noen ekstra på 44-tallet :-)

Er fullastet og har aldri hatt så mange PCIB-aksjer som nå.

Så da kan godnyhetene komme på løpende band utover våren og sommeren...

Lothian.

Arkivert
Londonmannen
21.03.2018 kl 09:26
3759

Vel, dette kan ikke komme som noen stor overraskelse på noen, spesielt ikke dem som har erfaring med NANO.
Vi har jo vært gjennom en tilsvarende nedtur, bare mye lengre, i NANO.
Å tro at kurskurven til PCIB skulle få lange en tilnærmet rett linje oppover, så tror jeg man bør revurdere sin holdning til Biotec aksjer.

Jeg tror dette har å gjøre med at investorene sine forventninger blir hausset opp til et urealistisk høyt forventningsnivået. Og ondene prosessen kjøres kursen høyt, trolig alt for høyt.

Når man så får tilbakeslag, som i henhold til ekspertene er mer normen, så slår skuffelsen inn.

I tillegg så har der noe å gjøre med tidslinjen. TTT i biosegmentet. Så skal man få med seg hele oppturen må man ha ekstrem tålmodighet og være forberedt på brutale opp og nedturer. Det er det få investorer som har og følgelig er det kun et fåtall stabeiser som holder ut og evner å fokusere på målet langt der fremme, istedet for å holde fokus på den kortsiktige kurssvingningen.

Joda, mange har forlatt PCIB de siste dagene, skuffet og desillusjonerte. Men det er faktisk ingen grunn til det. Dette er normalt innen Bio, inkludert PCIB.

Ha en riktig god dag! Bak skyen er himlen blå!
Arkivert
Otard
21.03.2018 kl 09:27
3743

Jeg tror reaksjonen kommer av at opplysningen om den bortkomne søknaden var kjent for selskapet før nyttår og selskapet har valgt å ikke kommunisere dette. Dette sett i lys av "imminent" uttalelsen og stillheten etter dette helt til september så blir tilliten litt brutt til ledelsen. Dette var kanskje årsaken til utsettelsen av årsrapporten til i går.

Så kom også timeline som flyttet kommersialiseringen et år frem i forhold til våre drømmerier.
Arkivert
Lothian
21.03.2018 kl 09:32
3701

Stemmer det du sier, Londonmannen.

Viser igjen at om selskapene ikkje gjør absolutt alt 100% korrekt, så blir de (og vi) straffet for det en vakker dag.

Denne tabben burde ha vært luket vekk på et tidligere tidspunkt, og I tillegg burde den ikkje ha fått så store konsekvenser på prisingen.

Biotek er ikkje lett, det vet alle med litt erfaring :-(

Lothian.
Arkivert
Rola
21.03.2018 kl 09:34
3698

Innlegg av: e-mannen (20.03.18 20:49 ), lest 1756 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Noen kommenterer til dagens presentasjon
Det er ikke vanskelig å skjønne dagens markedsreaksjon når PCIB måtte melde om forsinkelser på innruleringen av pasienter til extension studien, og av den grunn også oppstart av PF2. Forklaringen med rot i systemet til et av landene ifbm papirarbeidet som må på plass er tragisk for oss aksjonærer, og viser samtidig hvor ofte forsinkelser skyldes ting utenfor selskapets kontroll. Jeg og mange andre hadde nok trodd at innruleringen skulle skjedd fortere, men det viktigste er uansett at det kommer, og at det fortsatt er plausibelt å tro at flere behandlinger gir bedre resultater. Et poeng som også er greit å ha meder at de er nødt til å være svært selektive med hvem som blir med i studien. Selve screeningen av pasientene er også et omfattende arbeid, og med resultatene fra fase I, har PCIB en klar oppfattelse av hvem som responderer best på behandlingen. Det sier seg selv at når man vil ha med gjentagende behandling i PF2, vil man også gjøre sitt ytterste for at resultatene skal bli så bra som overhodet mulig, noe Per bekreftet i dag. Så får det være at vi får legge bort de mest optimistiske anslagene om når vi kan være på markedet. Det viktigste er at PCIB kommer på markedet, og jeg spurte Per etter presentasjonen om han vil bli overrasket om FimaChem ikke får markedsgodkjennelse? Et passende ledende spørsmål, og det ville selvfølgelig vært utenkelig å svare noe annet en ja for en CEO, men det er noe med kroppsspråket, og måten han svarer på som gir meg den roen og tryggheten jeg trenger ift investeringen i PCIB. "Ja det blir jeg, man kan selvfølgelig ikke garantere det og det er alltid risiko, men det vil overraske meg stort om vi ikke får markedsgodkjennelse."

Av andre positive ting å ta med seg fra dagens presentasjon er FimaVacc delen part 3, To Be Decided. Det åpner opp for at man kan skrinlegge denne delen, og korte ned tiden for ferdigstillelse av fase I. Hvis man tar på seg de positive brillene, og tolker det PCIB sier:

This proprietary vaccination technology has entered clinical development with promising interim data suggesting that fimaVACC trigger early T-cell responses and provide high response rates, which are two highly sought-after features of vaccination platforms."

Betyr det at responsen de får er så bra, og med tanke på at de pre-kliniske var spektakulære, at det vil være unødvendig å fin tune vaksineringen med tanke på lys og tidspunkt etter injeksjon. Det betyr at PCIB har to kliniske assets å spille på i løpet av 2H18. Det som også kom frem i praten etter presentasjonen, er at PCIB har muligheten til å bruke teknologien spesial tilpasset den enkelte pasient ala det Vaccibody skal i gang med. Nok en bekreftelse på hvor mange områder teknologien til PCIB kan anvendes.

Jeg tror også at tidspunktet for å søke notering på hovedlisten ikke er tilfeldig, og det at Per sier at finansieringsløsningen kan komme samtidig som annonsering av endelig oppsett for PF2, betyr at de allerede vet hvordan løsningen blir. Jeg tror det blir partner allerede nå, som samtidig tar hele emisjonsfullmakten i en rettet emisjon, og at prisen kommer til å ligge godt over dagens sluttkurs.Det blir selvsagt spekulasjoner, men PCIB har hele tiden vært klare på at de vil ha inn en eller flere partnere. De har også det siste året stort sett bare vært på partnering konferanser. Når man i tillegg ser på konkurranse situasjonen, ref. dagens presentasjon, vil det være utenkelig at ikke flere selskaper er interessert i et samarbeid. Her kommer man til dekket bord med mulighet for AA/CMA i en indikasjon det ikke finnes godkjent behandling for i dag, og med en teknologi som er anvendelig på mange andre indikasjoner.

Jeg konkluderer med at det alltid er skuffende med forsinkelser, men at det ikke forandrer caset, og at de som er med langsiktig kommer til å bli rikelig belønnet.
Arkivert
Rola
21.03.2018 kl 09:36
3662

Innlegg av: Sorlendingen (20.03.18 18:39 ), lest 2547 ganger
I fase 1/2 ble det innrullert pasienter i 3 land, Norge, Tyskland og England. Hvor mange sykehus som deltok i de forskjellige landene vet jeg ikke, men i Norge var det antageligvis bare ett, trolig flere i de to andre landene. Totalt sett var det trolig ikke mange. Før pasientene kan innrulleres er det mye papirarbeid som må plass, blant annet må det søkes om ”tillatelse” til de 3 landene. I ett av de 3 landene ble denne søknaden rotet bort (det var ikke Tyskland, så mest sannsynlig var det i England). Det tok selvsagt noe tid før Pcib skjønte dette, noe som medførte at prosessen tok 3 måneder ekstra tid i dette landet. Det vil at det i store deler av 2017 var det antageligvis mellom 30-50% færre sykehus som deltok i den utvidede studien enn det Pcib forventet. Det er derfor ikke sikkert at innrulleringen av pasienter ved de forskjellige sykehusene gikk langsommere enn planlagt, men hovedproblemet var at det var færre sykehus som deltok. En vesentlig forskjell!

Selvsagt var det skuffende at dette trolig medfører at pivotalt fase 2 blir utsatt. Jeg skriver trolig, for det er fortsatt mulig at denne fasen kan starte opp i 1H 2018. Etter presentasjonen bekreftet nemlig Per at det fortsatt var mulig med oppstart i 1H 2018. Grunnen til at de valgte å guide oppstart til andre 2 halvår var at de ikke var sikre per i dag om de klarte den tidligere guidingen. Derfor valgte de å komme med en ny guiding.

Hva betyr så dette? Når Per guider fortsatt mulig i oppstart 1H betyr det selvsagt at innrulleringen har gått bedre i 2018 enn i 2017, for hvis det hadde gått i samme tempo er det lite trolig at de ville hatt mulighet for å klare oppstart i 1H 2018. Det betyr selvsagt også at om det ikke blir oppstart i 1H 2018 vil det trolig bli oppstart tidlig i 2H 2018.

En annen grunn til at det er så vanskelig å guide ”nøyaktig” når oppstart blir er at de regulatoriske myndighetene i USA og Europa også er involvert i denne prosessen. Hva de kan ”finne på” er selvsagt helt umulig å forutsi på forhånd!

Ja, det var selvsagt skuffende at oppstart av pivotalt fase kan bli utsatt, men i mine øyne var den kursmessige reaksjonen på dette alt for stor!

I løpet av presentasjonen ble det ikke sagt noe om mulig sites i Asia i neste fase. Etter presentasjonen bekreftet Per at det fortsatt er mulig at det vil bli en eller to sites i Asia. Hvis så skjer er det selvsagt kjempebra for salgspotensialet (vil bringe dette langt over blockbuster potensiale)
Arkivert
Rola
21.03.2018 kl 09:37
3652

Innlegg av: Snøffelen (20.03.18 15:30 ), lest 5622 ganger
PCIB - Noen kommenterer til dagens presentasjon
Først må jeg si at det er litt skuffende at de ikke hadde klart å innrullere flere enn 4 pasienter i extension-studiet i løpet av 2017, jeg hadde faktisk trodd at de skulle klart alle 12 (som vel var tallet de kunne maks innrullere).

Det som var bra er at PCIB sa at myndighetene nå har konkludert på alt hva som kreves for en randomsiert pivotal fase 2, og ikke minst hva en AA/CMA vil kreve.

Dermed er nå jobben i PCIBs sine hender mtp å utforme den pivotale fase innenfor det rammeverket, mao ikke noe myndighetskluss i sikte. Det er betryggenede. For de andre biotek jeg kjenner til på OSE er situasjonen motsatt, skjebnen ligger i hendene på myndighetene. Ikke en uvesntlig forskjell.

Jeg har vel lenge påstått at PCIB ikke har noen konkurrenter som kan matche PCIB sine resultater (not even close), men fra dagens presentasjon så ser vi at PCIB faktisk ikke har noe konkurrenter, i det hele tatt!!

På slidene om competetive landsape så er det ingen konkurrenter i eCCA, extra hepatic cholangiocarcinoma, hverken i fase 1/2 eller i pivotal fase!

Og den informasjonen stiller selvsagt inklusjons-tregheten, og en liten forsinkelse av oppstarten av den pivotale faseen, i et helt annet lys.

Selvsagt kjipere med forsinkelser når man har drøssevis med konkurrenter (som de aller fleste biotek har) enn om man har null konkurrenter.

Dagens tap forblir det det er, et papirtap, og dagens.
Arkivert
Rola
21.03.2018 kl 09:40
3640

Innlegg av: Sorlendingen (20.03.18 20:11 ), lest 2012 ganger
Antageligvis trodde/håpet Pcib ved Q3 presentasjonen at tidslinjen som tilsa oppstart 1H skulle holde på dette tidspunktet. Når får vi muligens en liten utsettelse i forhold til dette. I mine øyne fokuserer altfor mange på dette. Det som betyr noe for meg er at Pcib leverer, og det til de grader. I dag fikk vi bekreftet at det blir pivotalt fase 2 med AA. Pcib er muligens det første selskapet i Norge som får dette. Det er jo fantastisk! I stedet fokuserer mange på at oppstart av neste fase kan bli litt utsatt. Utrolig!

Snøffelen trekker også fram konkurranse situasjonen for gallegangsbehandlingen til Pcib. For første gang viser de en figur som illustrerer dette. Mangel på mulige konkurrenter er jo helt fantastisk! Hvilke andre selskaper i Norge er i en lignende situasjon?

Som jeg også skrev tidligere, det er fortsatt mulig at ett eller to sites i Asia kan bli inkludert i neste fase. Det er jo også fantastisk hvis det blir en realitet.

Pivotalt fase 2 med AA, etter hvert antageligvis det eneste godkjente produktet på markedet (og mest sannsynlig med fantastiske resultater etter gjentagende behandling) samt mulighet for markedstillatelse i Asia (hvis sites er inkludert i neste fase) er selvsagt mye viktigere enn en mulig utsettelse på noen få måneder. Hvis en bare bruker litt tid på å sette seg inn i caset tror jeg flere vil skjønne dette.
Arkivert
Rola
21.03.2018 kl 09:47
3585

Børsmelding om overføring til hovedlisten.

Kursen fallt nesten 20% i går. Like sannsynlig med rett opp 20% igjen i dag. Biotek er volatilt.
Arkivert
Snøffelen
21.03.2018 kl 09:48
3604

Temaet om overføring til Oslo Børs har tidligere vært besvart med at styret har det til løpende vurdering, og det vil bli gjort når det er mest hensiktsmessig for PCIB.

Min vurdering er at det er mest hensiktsmessig å gjøre det i forkant av oppstart av en pivotal fase 2.

Da får man 2 effekter.
1. Mange fond o.l kan ikke investere i aksjer på Axxess.
2. Mange fond, investeringsselskaper har en risikoprofil som tilsier at de ikke investerer i biotek før pivotal fase/registreringsstudie formelt er startet. Grunnen til det er at produkter/selskaper generlt bikker LOA på 50% da. Mao mer sannsynlig for å lykkes enn å ikke lykkes.

Jeg er ikke i tvil om at PCIB blir notert på hovedlisten, hvorfor skulle de ikke klare det?
Jeg er heller ikke i tvil om at det blir oppstart av pivotal fase 2. Vi har fått tommel opp fra de regulatoriske myndighetene, og utformingen ligger i PCIB sine hender.

Posisjoneringen for å få aksjer har startet i dag. Gårsdagens lille utsettelse og midlertidige slow down på "fase-3-toget" (pivotal-fase2-tog for PCIB) var en gavepakke til nye aksjonærer.
Arkivert
rockpus
21.03.2018 kl 10:10
3484

Otard:

"Jeg tror reaksjonen kommer av at opplysningen om den bortkomne søknaden var kjent for selskapet før nyttår og selskapet har valgt å ikke kommunisere dette."

Jeg er rimelig sikker på at selskapets ledelse var overbevist om at guiding for pvf2 skulle holde på TROSS AV den negative effekt av den bortkomne søknad.
De gjentok jo at opprinnelig guiding skulle holde på sin nylige presentasjon kort tid før Q4.
Ser man dette i sammenheng med det som Sørlendingen skriver om sin samtale etter Q4 presentasjonen, synes opplysningen om mulig forsinkelse som å være en gardering. Det er dermed fortsatt mulig med H1, men at forsinkelsen i verste fall kun blir kort til begynnelsen av H2.
Arkivert
Arkivert Til toppen