"NAS - Men NÅR skal maskinen egentlig ta av........?"

Hammers
HAMMER
17.03.2018 kl 01:25
1376

Dette er en arkivert tråd!
Er det noe galt i NAS? Noe som fortsatt ikke er kommunisert. Man kan etter hvert begynne å lure!

Flyet suser fram på den lange rullebanen, men nekter egentlig å ta av!
Humper bortover, men faller raskt tilbake til ca 171 igjen - uten å få luft under vingene.
Går dette til slutt til Helvete? Man kan etter hvert begynne å lure!

- Kursen har lenge kjempet mot det korte og fallende 10 dagers snitt!
- Har aldri klart å få noe skikkelig overtak, men begynner kanskje nå å få litt grep. ELLER....?
- 30 dg snitt er nå på FULL fart ned for å gi sin hjelpende hånd. DA er man 2 mot EN......mot en som allerede sliter!

Ryker 171 (la oss si ca 167/8 for sikkerhetsmarginens skyld) som sluttkurs - ja da er RULLEBANEN slutt!
DA går det til Helvete!

Sorry to say......men bare slapp av litt til.
SÅ LANGT går det jo greit nok........på den humpete ferden!

Hilsen Hammers
Redigert 19.03.2018 kl 16:53 Arkivert
pipers75
17.03.2018 kl 08:40
874

Ser at du absolutt har gode TA-kunnskaper Hammers, og jeg vet selvsagt at dette teoretisk sett også skal "konsumere" både fundamentale -og mere såkalte selskapsspesifikke forhold. Ser også at det er gjort flere mislykkede "stigningsforsøk" den siste tiden, men maskinen holder seg fortsatt stødig på rullebanen. Det tror jeg også den vil kunne gjøre gjennom Q1 og i tiden frem til refinansiering av nye obligasjonslån i mai. Da vil det kunne bli ny stigning til gamle høyder og også vel så det. I motsatt fall vil nok maskinen måtte returenere en tur både til gaten og sannsynligvis også ha seg en tur i service-hangaren.
Redigert 17.03.2018 kl 08:42 Arkivert
Fastmoney
17.03.2018 kl 09:13
844

lir en idex dette
Arkivert
nhydro
17.03.2018 kl 10:14
810

En dipp under støtten kommer nok uansett, men da kjøper kommer jeg til å kjøpe istedet for å selge
Arkivert
Record
17.03.2018 kl 10:37
792

Har liggende en sjult post under støtten , håper den snart effektueres , hvis ikke må jeg nok litt opp i pris .
Den har blitt pleiet så lenge nå på disse nivåene , noe skjer nok snart :-)
Arkivert
Hammers
19.03.2018 kl 16:52
641

Jeg begynner egentlig å lure på om pilotene har begått en fatal nybegynnertabbe før man startet opp!
At man glemte å kjøre ut flyets flaps til riktig posisjon før takeoff!
Uansett umulig å få denne maskinen til å lette......og nå subber den rullebanen igjen - på dagens laveste......!

Hilsen Hammers.......som venter i sitrende spenning - og grugleder seg til fortsettelsen!
Arkivert
Popcorn.
20.03.2018 kl 20:28
548

Ja Hammers, idag fikk vi vel svar på hvorfor ting ikke har gått som det skulle...noen måtte ha visst om dette (ref. kursutviklingen i det siste...som igjen har kunne leses av i teknisk bilde).
Redigert 20.03.2018 kl 20:30 Arkivert
Hammers
20.03.2018 kl 21:34
462

Popcorn.

Tja, se der!!!!
Ref første linje i hovedinnlegget.....som ble startet natt til sist lørdag.
Budskapet var "Noe som fortsatt ikke er kommunisert". 3 dager senere kom den etterlengtede oppklaringen.

Emisjon - utvanning av eksisterende småakjonærer - visstnok salg av (eldre?) fly (ref NRK) - til hvilken pris (ca skrap+?).
Selskapet som er verdsatt til 6,14 mrd på børs opplyser at man taper 2,6 mrd i første kvartal. Altså mer enn 1/3 av børsverdien.
Tviler sterkt på at man klarer å snu dette bråfort! Hvor stort blir da underskuddet det påfølgende kvartalet?

Ikke vet jeg hvordan dette blir mottatt i markedet - men kursen ligger i kveld i prinsippet på det viktige støttenivået!

Hilsen Hammers.
Arkivert
pipers75
20.03.2018 kl 22:18
350

en gevinst ved flysalg 15-20 mill us
Arkivert
Hammers
20.03.2018 kl 23:28
284

Pipers.

Ja, ca 150 mill NOK er sikkert et OK bidrag når man får 2,6 mrd i fleisen. Men likevel neppe mer enn et lite musepiss.....!

Hilsen Hammers.
Arkivert
fantomas
20.03.2018 kl 23:51
248

"Overraskende" nyhet, selv om det låg noe i kortene med tanke på utvikling siste året.
Arkivert
pipers75
21.03.2018 kl 01:44
207

He he ser den. Poenget var vel også kun at dette ikke var noen skrapverdi + som du antydet, men snarere egne kostnader tilknyttet maskinene + fortjeneste på 150 mill.
Arkivert
Arkivert Til toppen