"SDSD - Kommer selskapets førte utbytte til uka?"

Longsitinbulk
SDSD
23.02.2018 kl 12:31
1800

Dette er en arkivert tråd!
Dobblings kandidat utvlsomt, mens de andre fortsatt sliter med gammel moro, suser SDSD gjeldsfritt på bølgen, snart kommer utbytte også.
Arkivert
Paak2
23.02.2018 kl 12:43
1058

tbytte
Arkivert
Longsitinbulk
23.02.2018 kl 12:55
1045

e hva Doffen tapte da, ush- SDSD tjener penger som eneste suppl
Arkivert
Hoff@
23.02.2018 kl 14:01
1012

Håper ikke på noe utbytte i denne, jeg har den på Aksjesparekonto og ett utbytte er skattepliktig – da er det bedre at den stiger i verdi og jeg tror nok vi kan ta frem gangetabellen snart.
Arkivert
Longsitinbulk
23.02.2018 kl 14:38
990

Tror jeg må skuffe deg da, dette caset er asset play og utbytter underveis inntil selskapet avvikles på topp i syklusen.

Sdsd og Sbulk, samme greiene i forskjellig industri.
Arkivert
joneug
23.02.2018 kl 14:54
973

Håper på reinvestering av cashflow og evt. lett leverage. Kanskje poolen som SOFF ønsker å selge kan være interessant sammen med evt. partnere. Kommer uansett til å komme flere fartøy på brannsalg, og håper SDSD kan akkumulere damer. 5 heleide skip er egentlig litt lite.
Arkivert
Fastmoney
24.02.2018 kl 17:21
886

De har åpnet opp for ny emisjon, dof er ferdig med emisjoner. Make your pick! Sitter likevel med en liten post fortsatt etter å solgt for å kjøpe mer dof før q4.
Arkivert
CoGe
25.02.2018 kl 15:49
770

De gangene Standard har emitert har det blitt gjort for å kjøpe opp nyere større skip opptil 85% under kost pris. Andre har emitert for å løse håpløse gjeldssituasjoner. Standard har ingen gjeld.

Som i alle selskap har de emisjonsfullmakter. Klarer de fortsatt i et Suply marked i bedring fortsatt å handle skip til dumping priser så applauderer jeg for det. En smartere bruk av emisjoner finnes knapt.

Største skille mellom Standard og konkurrentene er at de tjener penger på ratenivå halvparten av deres. Null gjeld og langt lavere avskrivningskostnader sørger for det. (Soff har t.d. 27 mrd i gjeld)

Utbytte er ikke aktuelt, aner ikke hvor trådskriver har det i fra. De er langt mer tjent med å fortsete å kjøpe nyest mulige båter til konkurs priser.

Her ser vi lett en dobling fremover, og Spetalen har inngangskurs langt over dagens nivåer også.. ser en på meldinger ser en også at det er inside kjøp de har drevet med siste året.
Redigert 25.02.2018 kl 15:50 Arkivert
Fastmoney
25.02.2018 kl 16:54
740

I så måte har sdsd null gearing siden de ikke har gjeld.
Arkivert
Fevang
25.02.2018 kl 17:19
736

100% enig både med GoGe og Fastmoney!!!

Men en dobling kan vel ta et år eller to?
Redigert 25.02.2018 kl 17:26 Arkivert
Sailor34
25.02.2018 kl 18:23
683

Alt over driftskostnader er +++++ gjeldfritt og bra.
Går markedet opp, så går sdsd opp.. Ganske enkelt.
Arkivert
HHHHHH
25.02.2018 kl 21:23
616

Blir skuffet hvis jeg må vente et helt år før SDSD dobler seg.

Nei, det tror jeg ikke noe på.
Arkivert
Longsitinbulk
25.02.2018 kl 22:37
579

Mens de andre selskapene fortsatt taper så det skriker, se Doffen- se Soff uhyggelig resultat- kan allerede nå Sdsd utbetale utbytte om de vil, skulle så skje vil selvsagt aksjen eksplodere, spiller ingen rolle om giringen er null da.

Sdsd og Sbulk vil bli fantastiske utbytte maskiner
Redigert 25.02.2018 kl 22:40 Arkivert
Hoff@
25.02.2018 kl 22:41
565

For meg er det akkurat det samme om det går 1 – 2 eller flere år før den mangedobler seg, har bare 300k stykker på en aksjesparekonto og da er det like godt at ikke verdiene blir for høye – betaler nok formueskatt som det er nå.
Redigert 25.02.2018 kl 22:42 Arkivert
Skrik
28.02.2018 kl 16:32
434

ttp://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/AApner-for-kurseksplosjon-i-to-offshorerederie
Arkivert
Caramba
28.02.2018 kl 16:58
434

Her trenger jeg mer enn litt eksperthjelp.
Dersom det er garantert at OSV kommer til å stige så trodde jeg at det var om å være mest mulig gearet. Slik som alle OSV selskapene var tidligere. Problemet var at det gikk fra 100 til 1. Men når det nå skal gå fra 1 til 100 så er gearing ikke noe lurt? Hva er det ikke jeg forstår?
SDSD kjøpte seg inn i 6 nye World Wide Supply (WWS) PSVer med 26.2%, og det er lenge siden og kostet mange mill$. Forsatt har de ikke tjent en eneste krone. De lever på emisjoner hvor SDSD betaler inn sin andel prorata.
Dof kjøpte 14% av subsearederier(dofsub), et ledende rederi og subseaselskap, for 500 mill. Dog med emisjonspenger(som SDSD). Forskjellen er at båtene i dofsub er i jobb, mens WWS ikke har vært på jobb en eneste dag siden SDSD kjøpte seg inn, og det er lenge siden.
Jeg spør Longistbulk for han ser ut til å ha greie på økonomi og offshore spesielt.
Arkivert
joneug
01.03.2018 kl 00:02
342

NWS er inception, an asset play within an asset play. SDSD er en opsjon på bedre marked med lav risiko. På samme måte som HAVI er en opsjon på bedre marked med skyhøy risiko.
Når det gjelder veien fra 100 til 1 kontra veien fra 1 til 100 så er det ikke sammenlignbart da antall aksjer ikke er likt. På generelt grunnlag er gearing positivt dersom du tror på oppgang og det blir oppgang - og visa versa. Alt koker ned til ROE.
Arkivert
Fevang
01.03.2018 kl 00:12
344

https://e24.no/boers-og-finans/oljebremsen/bransjen-preges-av-hoey-gjeld-giek-venter-ny-boelge-med-restruktureringer/24272724

Med en haug med båter i opplag kan det ikke forventes noen boom på mange år ennå. De gjeldstunge må emittere (på dumpingkurser?).

SDSD tjener penger nesten uansett.
Arkivert
HHHHHH
01.03.2018 kl 06:20
300

Gearing bør ikke benyttes før man har veldig god erfaring.

Antagelig ikke da heller.

Det er heller aldri sikkert at noe kommer til å stige.
Arkivert
Caramba
01.03.2018 kl 08:48
260

Er det noe OSV rederne har så er det god erfaring, men hva hjelper det når de fleste er ruinert. Dersom markedet skal opp så er det selvfølgelig et must å være topp gearet.
BORRD og SDSD er ikke det og kan ikke få avkastning på mer enn den EK som er skutt inn i selskapene, mens andre selskaper kan få avkastning på fremmedkapitalen i tillegg.
Det er det siste som gjør caset spesielt interessant.
De seks WWS skipene skulle operere i Brasil, men ble presset ut av lovgivning som gir preferanser til skip under Brasiliansk flag, eller som er bygget i Brasil.
Skipene tilfredsstiller ikke tekniske krav som operatørene stiller i NS. Derfor har de heller aldri fått en jobb der.
I selskaper med høy EK så risikerer du kun å tape egne egne penger, i høyt gearede selskaper så risikerer andre relativt mer.
Hadde forventet at oraklet Longistbulk ville følge opp sin egen tråd. Dog ikke på dette tidspunkt av døgnet.
Redigert 01.03.2018 kl 08:50 Arkivert
Arkivert Til toppen