PCIB - Arctic analyse BUY - Target 78

Lothian
PCIB
16.02.2018 kl 09:33
7067

Dette er en arkivert tråd!
Da kom det endelig en analyse...fra Arctic.

Selvsagt altfor lavt kursmål, men det blir no oppjustert etterhvert...får vi tro :-)

Den er på 49 sider, så da har vi litt lesestoff til helgen.

http://online.arcticsec.no/PDF/cr_64191.pdf

Start diskusjonen!

Lothian.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 09:35
4804

Jeg tok feil , den kom fort , men la oss nå lese den i fred og ro
Arkivert
Flottesen
16.02.2018 kl 09:45
4729

For en flaks, jeg økte posisjonen min i morges etter å hatt frigjort litt kapital. Jeg er i grunnen ferdiglastet nå, så nå satser vi på "analyse-effekten"!
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 09:45
4730

Før jeg har lest den , ser jeg at target på 78 kr muligens er satt på Donald Duck - måte..... "Den har jo vært over 60 før , så om vi nå skriver noe over 70 , så dummer vi oss ikke ut. Og så bør vi jo strekke oss så høyt opp på 70-tallet , så vi har noe å gå på. Men 79 blir for påfallende , så da skriver vi rett og slett 78.... og så tilpasser vi regnestykkene etterpå slik at det passer med 78. Da ser det fint ut "
Arkivert
oxion
16.02.2018 kl 09:50
4681

Artig at en analyse med et meeeeget forsiktig kursmål,Kan løfte kursen..
Når vi har vist, og vet at potensialet er det dobbelte.
Før sommeren!!!
Arkivert
Flottesen
16.02.2018 kl 09:50
4679

Tidslinje for kommersialisering ser vel også ut til å være litt konservativ. Det er vel greit for dem å ha noe å justere på, når kursmålet skal oppjusteres.
Redigert 16.02.2018 kl 09:51 Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 09:56
4609

er bommer Artci kraftig!!

''. We therefore believe it is feasible the company may achieve revenue from first sales already from early 2022'
Arkivert
Otard
16.02.2018 kl 09:58
4579

Er det virkelig sant at bull case ligger så langt frem som første salg i 2021??? Har vi ikke kommet frem til 2019 som sannsynlig her da?

Bull case

The pivotal trial of fimaCHEM for the treatment of CCA is initiated in 1H18 and accelerated/conditional approval is granted on the back of interim data, leading to first revenue from sales from late 2021. The company finds a commercial partner for co-marketing to optimize its reach and value. The fimaVACC study gains interest from vaccine developers and the company strikes a number of out-licensing deals from as early as 1H19. Commercial upside is triggered by materialization of scientific collaborations upon commencement of fimaNAc into a clinical setting.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 10:01
4532

2022 - ja , det er jo bare sludder. Men som oxion sier: "Folk" synes å ha voldsom tillit til "analyser"...kursen stiger.
Arkivert
Rola
16.02.2018 kl 10:03
4528

Brikkene faller på plass. Kursmål 78kr med de forutsetningene til Arctic viser hvor undervurdert PCIB kan være.(snøffelen og co har i sine analyser langt bedre oversikt over når mulig produkt på marked og LOA). Arctic virker ekstremt konservative og forsiktige. Med mulig AA på interim er ikke markedet der 2021 men mulig 2019? LOA% er de vel rimelig på bærtur? Men uansett steg for steg, alt går per i dag i riktig retning. Nå er det til og med dekning på PCIB. Gratulerer med dekning!

Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 10:07
4461

le ikke imponert av analysen. Skal sies at jeg bare har bare skummet raskt igjennom
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 10:09
4428

ny version is better than none....he-h
Arkivert
Tåka
16.02.2018 kl 10:11
4394

ent, da ser vi fremover
Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 10:12
4385

De setter en veldig lave verdi på fimaVacc, nesten for lommerusk å regne.

Sales projections and considerations
After completion of the phase I study, PCIB’s main strategy is to out-license the fimaVACC
technology to vaccine companies, likely on a non-exclusive basis. The technology has a broad
application, and a substantial “rescue value” for vaccine technologies that now generate suboptimal
efficacy, due to delivery challenges.
The strategy of non-exclusive out-licensing agreements could give PCI Biotech some revenue stream
from late 2018 or early 2019. These types of deals are usually backend loaded and could be imagined
to include lower single-digit upfront payments, sober development and regulatory milestones and
lower single-digit royalties on sales.
We find it particularly challenging to estimate the potential revenue stream fimaVACC could
generate and we therefore model revenue from 1-2 out licensing agreements per year between
2019-2025 to a total of ten deals, with the following assumptions:
 Each deal is based on an upfront of some USD 0.5-1m, additional milestones of some USD 2.5-
3m and royalties of some 2%. We assume slightly higher milestone based payments for later
deals, as the platform may be validated by earlier deals by then
 We assume 5 - 10,000 vaccines per year (peak sales) at USD 50,000 per vaccine per deal, which
amounts to an average of USD 7.5m per deal per year in royalties for 7 years (note: gradual
ramp up of peak sales in line with industry statistics)
 We assume all vaccine are developed from pre-clinical to clinical assets, all are successful and
all have meaningful market uptake and sales
We acknowledge our assumptions are highly speculative and only reflect one possible scenario for
fimaVACC. We do however think the total value for out-licensing of fimaVACC could be realistic
Arkivert
Snøffelen
16.02.2018 kl 10:15
4373

Rola, synes du oppsummerer det fint.

Og jeg synes faktisk det er en god analyse, dog forsiktig lagt opp til mange muligheter for oppgraderinger. Det er faktisk helt greit, av 2 grunner. Det er greit å ha ryggen fri, i det lille tilfellet at ting går skeis, og dessuten skal Arctic tjene penger så er det fint å jevnlig komme med nye analyser med høyere kursmål.

Det jeg eneste jeg er fundamentalt uenig i er når produktet kan komme på markedet. Jeg tro at med Accelerated approval på interim analyse så er en gang i 2019 my best (educated) guess.

Også interessant at rapporten slår fast at 92% av verdien i deres 78 kroners target gallegangsindikasjon, mens 8% er fimaVACC, det vil bety, som vi alle er relativt enig om, at gode nyheter på fimaVACC kan gi solide hopp i aksjekursen.

Det samme gjelder selvsagt samarbeidsavtalene på fimaNAC, som jeg ikke kan se at er gitt noen verdi.

Det som er positivt med en slik analyse er at flere vil henge seg på av analytikere, og at fokuset nå blir et helt annet.

Mange flere institusjonelle investorer vil nå tørre å henge seg på.
Arkivert
Snøffelen
16.02.2018 kl 10:17
4330

Tipper for øvrig at tidslinjene er noe som påvirker kursmålet kraftig. Og igjen, det er vanskelig å komme med en analyse som er 3 ganger, eller mer dagens aksjekurs.
Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 10:18
4301

Her har vi eksempler på partneravtaler for produkter med MYE dårligere data enn Pcib:

 ASLAN Pharmaceuticals’ acquisition of varlitinib from Array Biopharma. Varlitinib is a
tyrosine kinase inhibitor acting on bit ErbB2 and EGFR, with orphan drug designation for CCA.
It is in development for treatment of CCA, gastric cancer, and breast cancer. ASLAN previously
had a licensing agreement to develop and sublicense varlitinib, but in which no commercial
rights were granted to the company. In January 2018, ASLAN fully acquired the global
commercial rights, paying USD 24m in upfronts and USD 105m in milestones, as well as a
low double-digit tiered royalty. The company is expected to report top-line data, including
overall response rate (ORR) data by the end of 2018.

Mundipharma’s acquisition of CAP7.1. global development and commercialization rights
from CellAct. CAP7.1. is a novel pro-drug of the chemotherapeutic etoposide, optimized to be
particularly active in tumor cells. Of difficult-to-treat CCA patients that received the drug,
56% showed to meet the primary objective of disease control, and an est. one-year survival
rate of 40% (some 20% higher than with standard of care). Mundipharma reportedly paid > USD
250m in total deal value (double-digit upfront payment and milestones), plus double-digit
royalties.

Spennende å se at Pcib har resultater som har oppsiktsvekkende bedre enn CellAct og Aslan!
Redigert 16.02.2018 kl 10:22 Arkivert
karlman
16.02.2018 kl 10:26
4175

veldig bra med det kom en analyse. Kursmål blir justert etterhvert.
Arkivert
Nor96
16.02.2018 kl 10:36
4025

Veldig riktig nå at kursen løfter seg betydelig i Pcib.

Analysene fra Artic er veldige grundige og egentlig bra fundamentert. Slike analyser mangler ofte faglig forankring, men Artic er i besittelse av dette. Har lest den som kom om BGBIO og den var bra skal se nærmere på Pcib analysen i helgen.
Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 10:45
3934

Virker ikke som Artic legger til grunn godkjenning basert på interim results.
Dog deler de oppfatningen vår her om at rekrutteringen vil gå fort!

There is large variety in inclusion numbers for a (pivotal) trial within CCA, depending on i.e.
statistical powering related to the expected outcome. According to listed trials on clinicaltrials.gov,
the numbers range from some 40 to up to 400. We believe PCIB will be able to differentiate itself
with regards to efficacy data and we therefore estimate 100-150 patients to be included in the twoarm
pivotal study, through engagement of some 30-50 sites. Due to the number of sites, the unmet
need in CCA and the more accessible design of pivotal trials in general, we expect recruitment could
be done rather quickly, some 9 to 15 months. We assume the time of follow-up to be similar to the
phase I expansion trial, in which patients, if eligible, are treated with Amphinex twice (second
treatment some 4-5 months after the first). This would mean a minimum follow-up of 6 months per
patient (after first treatment), with read-outs as late as at 18 months after study start. We assume
the full study will take up to two and a half years in total, but expect meaningful read-outs and the
clarification and/or possibility for accelerated/conditional approval after some 15-18 months.
Taking into account time for proceedings of the New Drug Application (NDA) and approval, this
could result in marketing authorization in 2H21, and first sales toward early 2022, which is our base
case assumption. We do emphasize that this is still very hypothetical and that the expected nearterm
presentation of the pivotal trial design, as well as clinical efficacy shown later on, will give
more clarification on timelines and allow for more precise modelling of our base case.
Arkivert
Bonusfrelst
16.02.2018 kl 10:46
3930

Hva skal man si? Jeg er dypt imponert over flere av forumdeltagerne her som har hatt så godt som alt rett angående PCIB siden den lå på 5kr. Jeg var ikke med fra starten av, men så godt som alt som har skjedd har man kunnet plukke opp på forumet før det har skjedd. Dette hva gjelder alt rundt det kliniske og dette løpet som ble bekreftet av børsmeldingen den 20. Des. Det vises nok en gang ved at analytikeren er spottet på q presentasjoner. En analyse kom, og jeg hadde satt veldig pris på om noen lese og skrivelystne kunne gått den i sømmene og skrevet noen kommentarer på HO i ettertid. Helgen brukes for min del bla til å lese analysen.

Selv tenker jeg e-mannens analyse med target ca400kr er den rette pdd. Allikevel skjønner jeg argumentet som er brukt på hvorfor kursmålet er satt slik det er av Arctic.

Brukte «korreksjonen» selv til å laste opp på 51kr. Her selges ikke en aksje før PCIB caset har slått ut i full blomst, og det er ikke på 78kr....
Redigert 16.02.2018 kl 10:51 Arkivert
Snøffelen
16.02.2018 kl 10:48
3922

Nemlig karlman og nor96, analysen er god, og faglig forankret, selv om den er svært forsiktig, både kursmessig og mtp når fimaCHEM for gallegang kan få godkjennelse.

Og det er helt OK.

Det er gode muligheter for stadig oppdateringer av kursmål, og husk at Arctic skal også tjene penger, da er det best slik.

Det som er positivt er at nå vil flere få øynene opp for PCIB, og mange nye investorer.

Vi som kjenner caset godt kommer neppe til å kaste kortene på 78 kroner.
Arkivert
Ydmykamatør
16.02.2018 kl 10:54
3825

«Taking into account time for proceedings of the New Drug Application (NDA) and approval, this could result in marketing authorization in 2H21, and first sales toward early 2022, which is our base case assumption. We do emphasize that this is still very hypothetical and that the expected near- term presentation of the pivotal trial design, as well as clinical efficacy shown later on, will give more clarification on timelines and allow for more precise modelling of our base case.»

Her opplyser de jo om usikkerheten rundt tidslinjen. Følgelig legger de jo opp til en oppjustering av kursmålet ved en senere anledning.
Arkivert
longo
16.02.2018 kl 11:09
3695

Susanne og en kar fra Arctics Corporate avd var jo på siste kvartalspresentasjon i november. Jeg spurte Susanne idet hun var på tur ut døra om vi kunne forvente en analyse fra dem på caset, hvorpå hennes svar var "ingen kommentar", og hun snudde på hælen og forsvant ut døra :)

Nå er Arctic posisjonert for å bistå PCIB ved kapitalutvidelse eller salg av hele/deler av virksomheten. Da er det naturlig at andre hus kommer på banen snart, om ikke med fullstendige analyser, så ihvertfall med begrunnede kursmål.

Og vi har fått en analyse som vil støtte godt opp om kursen fram mot Q4 og eventuelle triggere som kan slå inn anytime soon.

Heavy Falcon PCIB is getting ready for lift-off :)

Håper å bli kjent med flere Topp 50/100 på Q4 19. mars for gode diskusjoner. Tar turen inn til Oslo da for en ny og spennende presentasjon fra Per W. og Co.
Arkivert
karlman
16.02.2018 kl 11:13
3670

@longo

Jeg kommer også til q4 presentasjon. Vi får vel spana på Susanne hvis hon kommer :)
Arkivert
flaksegrisen
16.02.2018 kl 11:21
3605

Har de stengt adgangen til analysen. kommer ikke inn.

Men etter hva jeg har lest på forumet tror jeg de bommer på inntekter og markedsandeler.

Når vi nå snart får en partner og resultatene fra dobbel behandling kan vi glemme 78, men frem til da er den grei som en buffer med videre nedsalg.
Arkivert
Sydney
16.02.2018 kl 11:22
3591

Trinn to i denne raketten må jo være en nært forestående oppdatering på extension study.. har vi god effekt her så ligger veien åpen til 80 kr.
Arkivert
Stock DZ
16.02.2018 kl 11:30
3526

oticed that Arctic uses (page35)

FimaCHEM LOA = 51%
Cost per Treatment Cycle = 95 000 USD

What is meant by cycle here?
do they mean that a single treatment is one cycle?

or cycle means on what is stated page 11 on the report .i.e 4 cycles per single treatment
Arkivert
torhh
16.02.2018 kl 11:58
3361

t's cost pr. treatment regardless of how many cycles the treatment has
Arkivert
Londonmannen
16.02.2018 kl 12:04
3316

Ad institusjonelle investorer, har det noe å si at aksjen er notert på Oslo Access og ikke på hovedlisten?
Med økt fokus på selskapet ville det ikke være naturlig at de snart tok steget over på hovedlisten?
Eller er man mer skjermet fra roboter og andre uhumskheter så lenge man er på Oslo Access?

Ellers herlig at det ble litt vind i seilene igjen.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 12:16
3226

Økt fokus er et tveegget sverd. "Ulumskheter" kan true. Men vi får bare glede oss i dag:)
Arkivert
Rola
16.02.2018 kl 12:30
3152

Hvis det skal spekuleres i sluttkurs kan det se ut basert på de store salgspostene på 60kr merket at noen er livredde for at kursen skal blåse over. Handelsmønsteret ser ut til at noen skal ha mange aksjer og få vil selge. Da kommer disse store såkalte salgspostene. Det er min mening. Plukkes disse plutselig ender kursen i 62-63kr i dag.

Bergenbio har steget i mange dager siden selskapet fikk dekning og tipper det samme vil skje med PCIB som fortsetter mot kursmålet 78kr neste uke. God helg.
Arkivert
Otard
16.02.2018 kl 12:30
3147

Ulumskheter er jo litt overvurdert. Selskapet vil jo få sin riktige verdi etterhvert.

Så hvis man er langsiktig og heller setter en pris på salgsordren som reflekterer din egen tro, så har det lite å si om robotene kjører på litt innimellom. Vi klarer ikke slå dem på trading allikevel vi som må betale noen kroner i kurtasje. Jeg er ikke glad i disse robotene, så det er sagt (MLI er verstingen)

Hadde man solgt en tradingpost på morran i dag til 51,5 og måtte ut å måke snø, så kommer man inn og innser at man gikk glipp av 7 kroner oppgang.
Redigert 16.02.2018 kl 12:32 Arkivert
Una-rafting
16.02.2018 kl 13:02
3000

Tror ikke det er "falske" salgsordre her nå. Det er naturlig med mange selgere når mange er slitne av å sitte i minus siste måned og to. Kanskje noen angrer på ikke å ha solgt sist den var her. Og hvis kjøpere kun er tradere så vet vi hvordan det pleier å gå med de oppgangene..
Arkivert
Rola
16.02.2018 kl 13:12
2958

Ikke enig i det.

Slitne aksjonærer i PCIB tror jeg garantert ikke på.

Hvis en ser på aksjonæroversikt siste måneder er topp50-100 lite forandret. Tyder på at de største ikke vil selge.

Arkivert
Rola
16.02.2018 kl 13:16
2932

Jeg tipper at når det nå er dekning kan enkelte investorer og fond (endelig) kjøpe PCIB. Og når de største ikke vil selge lekes det med større salgsposter for å forsøke å riste ut noen selger. Men hvem vet? Det vi vet er at PCIB i dag fikk dekning og kursmål 78kr. Gledelig.
Arkivert
SafeInvest
16.02.2018 kl 13:22
2881

Slitne aksjonærer? Hva har du røykt?

Kursen har gått over 100% på under 2 måneder. Da må de være sliten av suksessen i såfall!)
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 13:35
2811

Fond kjøper ikke på Axess. Uansett ville de ikke ha "råd" til det , fordi de trenger så stor kakebit , nå de først skal inn , at da ville kursen gå opp mot himmelen. PCIB har beleste aksjonærer..... de vil ikke selge annet enn smuler nå
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 13:40
2786

Hvis jeg ikke regner feil i farten , så er bare en syttifemdel av aksjene omsatt i dag. Betryggende. Positivt!
Redigert 16.02.2018 kl 13:41 Arkivert
Bonusfrelst
16.02.2018 kl 14:01
2699

Støtter den fabian2. Skal ikke skryte av veldig høy kunnskap innenfor faget biotek, men de fleste oppegående mennesker har noe form regnekunnskaper og kjennskap til å sammenligne ting. Med det av data som PCIB har lagt fram vrs det som er av data for behandlingen som er anbefalt pdd (ikke godkjent), trenger en ikke være rakettforsker for å forstå at dette med stor sannsynlighet går veien. Det eneste som kan stoppe PCIB toget er svake kliniske data fremover, noe som virker lite sannsynlig.

De som selger nå og fremover er kortsiktige. Det er en ærlig sak det. Det er de som holder volumet oppe og den daglige kurssvingningen. Flere prosent gevinst er bra for tradere med kort tidsperspektiv. Men de tolmodige vil bli belønnet rikelig i fremtiden ved fortsatt gode kliniske data, tror jeg.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 14:04
2677

Gjentar gårsdagens anbefaling fra meg: Ingen fare med å belåne PCIB nå. Det kan du trygt gjøre , selv om du egentlig er forsiktig. Og er du litt grisk , kan du også belåne 35% hos Netfonds.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 17:07
2426

an nesten se ut som 49 av 50 satt i ro med aksjene sine i dag , til tross for 19% op
Arkivert
columna
16.02.2018 kl 17:10
2415

ttp://aksjeanalyser.blogg.no/1518780892_spdde_biotechaksje_til_himmels__n_er_den_p_vei.htm
Arkivert
Londonmannen
16.02.2018 kl 17:12
2410

Kan ikke se noen grunn til å selge PCIB aksjer på dette nivået. Her må det være mye, svært mye å gå på. Tålmodighet er nøkkelen til suksess! God helg! Mandag åpner vi inne på 60 tallet.
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 18:35
2253

.....helgen blir fin - og mandag åpner vi kanskje omkring 62,50.....
Redigert 16.02.2018 kl 18:42 Arkivert
flaksegrisen
16.02.2018 kl 18:45
2221

er er en bedre analyse.

1 milliard * 50 % Loa/ 25 mill aksjer * PE 10 = 200 kr
Redigert 16.02.2018 kl 18:50 Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 18:49
2196

e-he , men det blir ikke 200 kr denne mandagen...
Arkivert
gepard1
16.02.2018 kl 19:54
2094

Dette er bare en av mange kommende analyser.

Etter at extension resultatene er lagt frem, tipper jeg at alle vil og skal analysere PCIB.

Det samme ved inngaelse av partneravtale.Og slik vil det fortsette etterhvert som nyhetene ruller inn.

Gleder meg veldig til analyseselskapene setter riktig Verdi paa alle tre forretningsomraadene. Det boer skje en gang I loepet av sommeren.

Og vi maa huske paa at farma pressen ennaa ikke har tonet noe PCIB flagg. Det er nok ikke veldig lenge til foer skjer. Og paa toppen av dette vil finansavisen etthervert rope over seg over PCIB's resultater og fremtidsutsikter.

Naar alle tre, dvs. finansaviser, farmapresse og analyseselskapene roper I kor, vil vi faa se en PCIB kurs pa storfest-)))
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 22:42
1927

Egentlig fantastisk å kunne lese både faglige og kloke snøffelen samtidig med super-optimiske gepard , som amerikanerne sier : "You made my day".........men hvor bliver Durable ? Er han i Afrika og leter etter geparder ?
Arkivert
fabian2
16.02.2018 kl 22:44
1922

o sorry , han er jo her........
Arkivert
Durable
16.02.2018 kl 22:58
1879

Hyggelig å bli etterlyst, fabian2. :-)

Jeg er her, som alltid, men har rett og slett vært too busy i det siste til å skrive noe særlig på forumet, men jeg leser ALT.

Afrika........hehe, faktisk ikke så langt unna. Er på vei til Tenerife, hvor jeg etterhvert planlegger å anskaffe meg feriebolig - når PCIB har "gjort en GenMab". -)
Arkivert
Arkivert Til toppen