"NORTH- KRAKKER NÅ? Hode skulder formasjon"

Slettet
NORTH 14.02.2018 kl 15:06 9786

Dette er en arkivert tråd!
ESA saken, elendig q4, inflasjon og børs korresjon, elendig likviditet, og hode skulder formasjon.

Jeg sier, et negativt pip fra Onarheim i morgen og dette ender ikke bra.
Redigert 14.02.2018 kl 15:12 Arkivert
DELL1
14.02.2018 kl 15:15 5861

Bra forsøk på og dumpe kursen. no kan du gå og legge deg igjen.
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 15:18 5813

...du er jaggu desperat etter å fylle opp på 1,9.

Dette står NØYAKTIG LIKT som det gjorde i oktober da du begynte å kjøpe av aksjene mine og applauderte kursen opp i januar til 2,5.

Det er ingenting som er nytt, dessuten er det Sæberg og ikke Onarheim som snakker imorgen.

Jeg kan gi deg rett i linjalene og børsklima, men jeg mener det isåfall er tid for å snuse på kjøp. Regelverk er regelverk.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 15:20 5802

Bulken tok fatt i det som Petromonkey skrev...riktignok noe subtilt, men det spørs.......
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 15:23 5767

Så er der købt ind igen...

Det gælder om at købe på disse panikfald

Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 15:25 5758

Dette har vært en grunn til at jeg ikke har stresset med å kjøpe meg inn.
At dette er noe som skal føre til krakk kl 15.00 den 14/2 er direkte komisk.
Det var jo skriverier om dette tema ca 10/7 2017...

Onarheim er ikke redd for å stå i retten.
Ganske enkelt fordi han vinner hver gang..
Hvordan skal det bli om staten innfører skatterevolusjon med tilbakevirkende kraft for annet næringsliv og private??
"Hei, vi trenger 15% mer skattepenger. Regner med det er ok om du betaler 15% tilbake for de siste 10 år?, takk"
Arkivert
Lakmus
14.02.2018 kl 15:37 5700

orth har alltid rekylert etter kursfall.Det skjer nok igjen.
Kanskje allerede i morgen
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 15:40 5688

Blir uansett spennende å se om det kommer noe som gjør oss litt klokere.
Dette kvartalet har selskapet sendt ut 1 melding: økning i TXP.

Håper det kommer en drøss med meldinger på morgenkvisten om oppkjøp, fusjoner, skattepenger og verdensherredømme på Trinidad og Tobago.
Men om jeg tror på det...NJA.
Arkivert
PetroMonkey
14.02.2018 kl 15:54 5647

Jeg mener ikka at Belonna har rett. Jeg er redd for det forsinke det vi alle venter på, nemlig skattepengene. Uten skattepengene nå, er North lite interresant. Om 6 månender, ti l sommeren, vinteren? Ja, men hvis vi må vente lenge nå .... beklage, vil finne noe annent i mellomtiden.

I verste fall blir noe veldig dumbt gjort her av ESA som vil svekke pålielightet av myndigheten. Myndigheten vil vanligvis ikke la det skjer, men ESA har faktisk makten til å kreve det tilbakebetalt hvis det er beslutningen, og Norge kan ikke nekte. Helt sykt. Ja, jeg ble ristet litt når jeg leste det.

Jeg har gått inn i Reach igjen, økt i PEN, og økt i TXP.

Er veldig skuffet at jeg måtte ta denne beslutningen.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 19:10 5554

Det er nok sin grunn til at ikke selskapet IKKE har handlet egne aksjer.

James skriver

Onarheim er ikke redd for å stå i retten:

Skulle noe i nærheten skje, kan jeg i alle fall love deg aksjonærer som driter i buksa, såpass skjønner vel du også Jæmes.

Uansett, selskapet er bearish inntill det kommer en direkte avklaring ang cashen, det har også vært argumentet mitt siste 3 uker, så langt er det etter boka, og slik vil det trolig fortsette fremover.

Å forvente drahjelp av North's investeringer blir for dumt, investeringeme er for inviklet, kompliserte og vriene, markedet spiser ikke dette rått.
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:05 5511

Tror faktisk ikke jeg trenger din bedrevitenhet på dette, det er jo en av 2 grunner til at jeg solgte meg ut i høst)
Ting tar tid, men på sikt vil North få det de har krav på.
Jeg mener en inngang rundt 2 blank er et bra bet uansett. Kanskje ikke denne uka, men på sikt vil dette betale seg godt.

Når en ser hvordan likviditeten er nå på kanskje 50mnok, så er utbyttet fra i fjor en merkelig greie.

Kanskje vokner vi imorgen med 250mnok på Northkontoen. Da blir dette en ganske morsom tråd å følge opp..

Tror de aller fleste her er enige om at Bellona kødder til dette og gjør det litt vel "spennende". Jeg tror ikke det er så svart som Bulken og PM gir uttrykk for, men jeg er ikke tryggere enn at jeg ikke har aksjer..

Lykke til imorgen. Det blir spennende for alle. La oss håpe presentasjonen er mer spennende enn vanlig standard.
Arkivert
PetroMonkey
14.02.2018 kl 20:08 5503

Jeg er også misfornøyd med mangel på tilbakekjøp på nivåer som må være veldig interresant hvis du er 100% sikker at du skal få skattepengene.

Helt enig med deg Long, hvis de havner opp i rettsak med dette her så kan det ta årevis, og koster noe helt sykt.

Jeg er enig med deg Long, men jeg leter ikke etter inngang på 1.90 med den info som jeg sitter med nå. Det gjor sikkert ikke du heller.

Skatterefusions ordningen er nok ikke helt bra for staten når enkelte aktører prøver på ting som er på kanten når de vet at staten tar mye av regningen hvis de bommer. Litt som all or nothing enkelte ganger. Få litt EK, samle inn litt penger, bomme, får 78% tilbake, takk for oss og takk for bra lønn mens vi holdt på. Og så starter vi selskap Nr 2 og gjenta.

Hvis risiko deling var litt hardere hadde de som var i exploraion ikke tatt så store sjanser og gjerne brukte hode og teknoligi mer før de hadde boret.

Jeg tror ikke at dette ESA driten blåser vekk med det første. Ideen er bra, enkelte mennesker og selskaper misbruker det.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 20:14 5502

Dersom det meldes om penger på bok i morgen så har selskapet et relativt stort troverdighetsproblem dersom valuta ble godskrevet konto før 14.februar 2018.
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:17 5489

ed andre ord har du spurt direkte idag..
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:27 5473

Ja, jeg er enig med dere i at dette er ikke helt topp.
Men hvorfor har dere ikke sett dette for flere mndr siden??

Vedlagt er 2 av de første treff ved søk på North Energy på google..

FRA ITROMSØ 12.juli:

PUBLISERT:
12 JULI 2017 11:31
SIST OPPDATERT:
12 JULI 2017 13:50
Skrevet av Silje Ask Lundberg, leder av Naturvernforbundet
232
Da North Energy ble starta i 2007, skulle det være beviset på hvordan oljeeventyret i nord ville være. Selskapet proklamerte at de skulle være Nord-Norges oljeselskap, med sete i Alta og distriktskontor i Tromsø og Oslo.

10 år senere er det bare distriktskontoret i hovedstaden som er igjen, og nordnorske kraftselskap har tapt nærmere 100 millioner på å investere i det som skulle være et nytt kapittel i nordnorsk oljeselskaper. Jeg, du og resten av skattebetalerne har tapt enda mer.

I løpet av de 10 årene North Energy har eksistert, har de mottatt om lag 2 milliarder kroner fra staten, uten at de har noe å vise for det. Hvordan kan det bli så ille? Fordi det er staten som tar den finansielle risikoen som leteboringer medfører.

Og North Energy har ikke funnet et eneste drivverdig funn i løpet av sine 10 år. Dermed har våre skattepenger gått til det som tidligere er beskrevet som et «Lottospill på børsen» (1).

Det er godt nytt for klimaet at vi ikke bygger ut nye felt, og at North Energy ikke klarte å finne noe de kunne utvinne, men for pengepungen vår er det dårlig nytt. Fordi skattesystemet vårt legger opp til at selskaper som North Energy, som aldri gjør et eneste funn, likevel blir sittende igjen med svært store summer fra staten.

I møte med dette paradokset er det vanlige svaret fra landets største parti at petroleumsskatteregimet skal virke nøytralt, og at olje- og gasselskapene betaler 78 prosent skatt, blant de høyeste skattesatsene i verden for denne type virksomhet. Det er selvsagt helt rett, men det gjør ikke verken leterefusjonsordningen eller avskrivningsreglene mindre problematisk.

Da leterefusjonsordningen ble innført tidlig på 2000-tallet, var det nettopp for å oppfordre til mer leteaktivitet, og at flere og mindre selskap skulle kunne delta i dette. Om vi nå skal se helt bort ifra at verdens klima ikke tåler at vi leter etter mer olje og gass, er dette likevel problematisk.

For selv om selskapene må betale 78 prosent skatt dersom de finner nok olje eller gass til å bygge ut feltet, er det ikke bare naivt, men rett og slett uhørt å tro at de finansielle risikovurderingene ikke blir påvirket av at noen andre betaler størstedelen av kostnadene knyttet til leting.

Når vi da i tillegg vet fra skattelistene for 2015 (2) at av 74 selskaper, var det kun 20 som var i skatteposisjon. De resterende 54 selskapene fikk utbetalt til sammen 13,3 milliarder kroner fra statskassa. Fra 2005-2015 har det blitt utbetalt over 90 milliarder kroner gjennom denne ordningen. 90 milliarder av våre penger.

I tillegg til leterefusjoner, har oljeindustrien et særfradrag som heter friinntekten, hvor de kan skrive av 22 prosent av det driftsmidlene koster, i tillegg til at industrien har svært gunstige avskrivningsregler som gjør at de får avskrevet verdiene sine på bare 6 år. Om vi skulle fulgt den logikken ville altså en oljeplattform vært verdiløs etter 6 år.

Skatteregimet for petroleumssektoren er lagt opp slik at staten skal ta lik prosentandel av risikoen og inntektene. Men ifølge oljeskattekontoret er den reelle skatten som oljeselskapene betaler mindre enn 78 prosent, fordi det er en rekke fradrag de kan skrive av. Dermed er ikke skatteregimet for oljeindustrien nøytralt.

Før helga sendte North Energy ut melding om at de selger eierandelen sin til oljeselskapet Lundin. Det betyr at North Energy får nye 200 millioner kroner fra den norske stat. Det er nok en gunstig skatteregel som North Energy får utnyttet.

Oljeselskaper som avslutter virksomheten på norsk sokkel med underskudd, får utbetalt skatteverdien av udekket underskudd. Eller, sagt på en annen måte, staten tar regninga, også når selskaper trekker seg ut av norsk sokkel, eller legger ned, uten å tjene penger.

Skattesystemet i Norge har blitt utarbeidet av en gjeng mennesker som har hatt på seg tidenes oljebriller. Systemet er nærmest rigget for at oljeselskaper skal ta risikoer de aldri ville tatt, om ikke staten betalte.

De største taperne som sitter igjen da, er deg og meg.

Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 20:28 5472

James
Hvorfor mener du 2kr blank er en god inngang nå?

Du solgte jo aksjer til meg så sent som i januar på 2 blank

Siden den gang har store ting skjedd i markedet, markedet "kan" være i ferd med å gå inn i et bjørne marked- oljeprisen har falt drastisk siste uker, noe som selvf drabber North's investeringer negativt.
Jeg tipper, er ikke disse pengene motatt allerede, vil jeg anta at investorene kan se langt og lenge etter utbetalingen, noe som selvf vil dra ksjen ned.

Jeg undrer?

PetroMoney
Jeg leter ikke inngang 1,9kr- får vi ikke en direkte avklaring på pengene kommer jeg ikke til å kjøpe, i et eventuel korrigerende marked vil det normalt bli en mare å sette i et ilikvid med usikkert som et bett som North.

Redigert 14.02.2018 kl 20:38 Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 20:30 5461

Nei, men selskapet (IR) har tidligere bekreftet at penger på bok skal meldes. Og med tiltakende støy og usikkerhet de siste dagene (uka) om ordningen i alminnelighet, så vil det være utilgivelig om selskapet har holdt tilbake informasjon om at oppgjøret er mottatt.
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:30 5464

ttps://e24.no/boers-og-finans/north-energy/dagens-ordning-er-som-aa-gi-bort-penger/2412464
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:36 5447

Jeg er av dem som ikke er redd for at de får disse penga. Dato vet jeg ikke, men regelverket er krystallklart.
Offshore ser litt lysere ut (Reach) og TXP er veldig spennende.
SBX er umulig å kommentere,annet enn at North har økt posisjonen etter at emiaksjene ble omsettelige.

Jeg tror korreksjonen har gjort unna mye nå og om North ligger under 2kr og plutselig har 2kr/aksje i cash+Reach,TXP og en plan med SBX så er dette en fin inngang.
Men JA, det kan absolutt bli lavere før det evt. snur.

Morgendagen blir viktig for retningen, da er det tross alt 3 nye mnd uten info, vanligvis.

edit: og som dere vet solgte jeg ikke på 2 pga North,men muligheten i PEN..
Redigert 14.02.2018 kl 20:50 Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:40 5424

Bæærnt: Det er riktig at de har sagt de skal meddele markedet når de får pengene.
Jeg er ikke sikker på at de har registrert siste tids brusing fra Bellona som noe nytt.
Har de fått penga denne uka har de sine ord noenlunde i behold om de viser det fram i morgen.

Ofte har North kommet med noen godsaker FØR rapportering. Nå er det helt tyst.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 20:48 5413

Om jeg tør spørre-

Er du i dette papiret James?
Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:51 5409

Nei, ikke nå.
Men interessert i hva som foregår pga nysgjerrighet og posisjonen i Reach.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 20:52 5403

Siste uka/ukene så har det vært åpen ild i teltet. Ikke bare gnåling fra Bellona.

Men amen til sluttkommentaren. F.eks utbytte før Q4/2016 og IOX bonds før Q1/2017. Men ingen pynting av brura denne gangen. Har kanskje ikke behov for noe slikt denne gangen, og serverer et lyn fra klar himmel. Skjønt, hva kan det være.....
Redigert 14.02.2018 kl 20:56 Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 20:56 5402

e kan jo legge fram planer om en storfusjon.
Eller Magseis.
Plan med Reach
IOX

Flere forslag
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 21:08 5363

Vesentlig forskjell på MNOK 50 eller 200 på bok, så uten refusjonen på plass så kan man knapt ha forventninger til et stort magisk show.

Slo meg plutselig at den enkle grunnen til at REACH ligger i Accello kanskje kommer fra risikovurdering av skattespørsmålet og eventuelle senskader.....
Redigert 14.02.2018 kl 21:09 Arkivert
bækørreden
14.02.2018 kl 21:16 5328

De kan som sagtens også fortælle at de har modtaget pengene fra skatterefusionen, og at de betaler det hele som udbytte.

At de får penge tilbage i skat, er ikke noget de skal melde til markedet med det samme. Og det har de heller ikke lovet.

Skulle ikke undre om der er gode nyheder imorgen:)

Pressemeddelsen omk. ansøgning af skatterefusionen:

- Subsidiary North E&P AS currently under liquidation has filed tax return for 2017

With reference to the stock exchange notice published 7th of July 2017 where it was announced that North E&P AS will discontinue the petroleum activities on the Norwegian Continental Shelf, North E&P has now filed the tax return for 2017 with the Norwegian government and requested for an early tax settlement. The net cash position of North E&P AS, including the effect of closing costs and completion of the sale of PL 805, is approximately NOK 240 million, which is in line with the figure presented as of Q2 2017. The final proceeds received from the liquidation, as well as the timing of receipt of proceeds, is dependent on the final assessment by the Norwegian Oil Taxation Office.

Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 21:19 5321

Jeg tror det heller har med emisjonen i fjor og Norths påfølgende kjøp av accello å gjøre. North Advisors ville/kunne ikke selge til seg selv.

Dette har vært en langsiktig plan.
Godkjent av revisor og myndigheter.
Det stopper ikke med Bellona på dagsnytt 18.
Hva skal EU true med? Nekte å kjøpe gass?
Hvor skal de da kjøpe? Russland som de er i handelskrig med?
Arkivert
Earth
14.02.2018 kl 21:42 5291

Har ikke sett noe særlig på North Energy i det siste, men leste at de skulle trekke seg ut av oljenæringen? Betyr det da at de skal bli et rent investeringsselskap, i så fall, vet noen om det betyr de skal investere i alt fra små bedrifter til mindre IT-selskap på svenske børsene eller skal de fremdeles investere i hovedsakelige norske oljeselskap? Takk for informasjon!
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 21:45 5302

Jæims, jeg skal ikke slå meg på brystet og påstå at jeg har full kontroll på dette, men ESA kan så langt jeg har forstått det gi pålegg om at NORTH og likesinnede må betale tilbake mottatte refusjoner. Så tomme trusler er det vel ikke ?

Men foreløpig så lever NORTH i et regime som de involverte partene må respektere, og NORTH har "foreløpig" et rettmessig krav og må holdes skadesløs inntil noe annet blir bestemt av besluttende myndighet. At noen ikke liker ordningen er ikke noe annet enn støy inntil videre.

Og hva gjør man i caset NORTH dersom refusjonen utbetales, selskapet utbetaler utbytte, og/eller likvideres på et senere tidspunkt. Hvem skal da holdes ansvarlig for tilbakebetaling til den norske stat ?
Redigert 14.02.2018 kl 21:47 Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 22:05 5250

Nei,det er ikke bare tomprat.
Men jeg tror ikke noe på at Norge lar seg presse på dette. Verden over arrangerer jo studieturer til Norge for å se hvordan vi forvalter oljeformuen.
Noen kameler må alle svelge,denne går ikke ned for Søviknes,siv og Erna.

Var det ikke 2,3 mrd North har fått sålangt? Da må reach få et par solide avtaler gitt)
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 22:11 5238

40,6 mill aksjer i REACH på tvangssalg........blir en del flatskjermer det for å bruke Bulken sin terminologi fra tidligere idag:)
Arkivert
PetroMonkey
14.02.2018 kl 22:36 5195

Det er dette du sa Bæærnt som jeg ser som problemet

"Og hva gjør man i caset NORTH dersom refusjonen utbetales, selskapet utbetaler utbytte, og/eller likvideres på et senere tidspunkt. Hvem skal da holdes ansvarlig for tilbakebetaling til den norske stat ?"

Ja, hvis du er skattekontoret og tenker at du kan kansje få de pengene igjen, vil du betale de ut så de kan forsvinne? Spesiellt etter så mye i media nå?

Hvis styre er også informert om prosessen, så kan de bli holdt ansvarlig hvis de betaler ut pengene som utbytte når de har vist at pengene muligens måte betales tilbake. Så enkelt er det i et vanlig rettsak, dette med EØS er jeg ikke helt sikkert på i forhold til de forskellig prossesor, men her kommer nok skattekontoret på forkjøpet hvis de ser muligheten for det og det er lovlig.

Dette fra fakta side om ESA:

https://no.wikipedia.org/wiki/EFTAs_overv%C3%A5kningsorgan

"ESA håndhever også det generelle forbudet mot statsstøtte og vurderer nye og eksisterende støtteordninger opp mot EØS-reglene. ESA har myndighet til å kreve at støtte som er gitt i strid med reglene, skal betales tilbake."

Når du lese hele siden så høres ikke det akkurat som Norge kan bare si "Piss Off ESA".

Det er alt for mangen ukjent faktorer her for min del og jeg må ha en del forklaring og mer fakta på bordet før jeg går inn igjen.

Hvis presentasjonen er dårlig i morro blir dette en tog som har hoppet av skinnene i sakte film.

F%&# Ballona.

Arkivert
Jæims Bånn
14.02.2018 kl 22:51 5176

Bransjen min er i diskusjon hvert eneste år og har vært det siden 1972 om statssøtte..
Kan bli litt ruglete i baklomma om alt skal tilbakebetales for 45 år..
Hva gjør Røkke om AkerBP skal tilbakebetale 12mrd(eller hva det nå var)?
Dette er helt utopi og storm i en vanndråpe!

Ja,North har brukt muligheten for alt det er verdt. Men begynner du på scratch så er det bare en måte å komme igang på,bore og bruke penger.
North har mista troa på at de får til lønnsom drift og bruker selskapets verdier i en ny bransje. Helt lovlig og veldig smart når oljeprisen var under 50$ og lisenser i Barentshavet..

Nå får vi se imorgen. Jeg tror dere er litt lettskremt nå.
Arkivert
Slettet
14.02.2018 kl 23:10 5135

Administrerende direktør i Norsk Olje og Gass, Karl Eirik Schjøtt-Pedersen tar Bellona-klagen med stor ro.

– Grønn skattekommisjon var gjennom disse problemstillingene og slo fast at dette dreier seg om periodisering av skatt, det vil si når en betaler skatten. Dette er ikke støtte eller subsidier, han.

Under Arendalsuka tok Marianne Marthinsen, finanspolitisk talsperson for Arbeiderpartiet, til orde for at partiet var villig til å se på ordningen på nytt, ifølge Aftenposten. Marthinsen understreker at Ap ikke går til valg på å endre petroleumsskatteregimet. Venstre, MDG og SV har tidligere gått inn for å avvikle ordningen.

– Etter min mening bør alle som er opptatt av norsk økonomi, være interessert i å få et slikt fullstendig bilde på bordet. Men det er på ingen måte aktuelt å gjøre endringer i leterefusjonsordningen nå, skriver hun i en epost til NTB.

Arkivert
Slettet
16.02.2018 kl 10:47 5038

Det er nå syre testen i papiret kommer fremover.
Uten triggere på milevis avstand, vil aksjonær leieren surne en etter en.

Eventuell markeds uro vil være en nøkkel faktor her.

Jeg minner om tidligere støtte nivå 1,9kr, ved et brudd på disse nivåene han en hode skulder formasjon utløses.

Mine betraktninger går også til hoved indeksen på Oslo børs, på et nivå 820 poeng vil indeksen møte sterk motsatand.
Et eventuelt brudd ned fra de nivåer kan utløse en hode skulder også i indeksen i Oslo, i så måte bør man ikke sitte i ilikvide selskaper.

Arkivert
Slettet
16.02.2018 kl 10:51 5023

Longsitinbull

Har du lige lagt købs ordre ind på 100.000 aktier i kurs 1,962?

Jeg burde faktisk tage print screen af dine og Petromonkey kommentarer herinde.

For jeg har lidt på fornemmelsen i prøver og manipulerer kursen, ved at skrive herinde, og time jeres køb/salg med dette.
Og at i er en og samme profil.

Hvordan ser de norske myndigheder på kursmanipulation, for det er faktisk det i gør?
Arkivert
PetroMonkey
16.02.2018 kl 12:07 4979

OL,

That's really funny.

Long stating technical signals/ levels, and me trying to look at the risk of the tax money situation. You clearly have no understanding of what you are talking about.

The only thing wrong in here is your crazy math and evaluation of what North is worth. It's not illegal to have a low IQ, so I'm not going to alert the authorities.

I don't have any buy order in for North, and I doubt Long does either (he'd have to answer that).

I guarantee you that we are not the same person. It would be nice if we were though, cause then I would have a lot more money
Arkivert
Slettet
28.02.2018 kl 10:17 4850

Neste støttenivå er vel 1,7kr

Hadde selskapet sett verdier i eget selskap hadde de selvfølgelig kjøpt for de få penny de har tilgjengelig.
De har mandat for tilbake kjøp, men gjør det ikke.
Arkivert
Bmwi8
28.02.2018 kl 10:20 4836

Redigert 28.02.2018 kl 10:21 Arkivert
Slettet
28.02.2018 kl 11:10 4780

Long du mener at North er et dårligt selskab.

Hvorfor bliver det ved at interessere dig?

Arkivert
Slettet
28.02.2018 kl 11:14 4785

Ja , pr i dag er North ikke noe å kjøpe, det klarer du vel kanskje å se selv? Eller ?

Arkivert
Slettet
28.02.2018 kl 11:57 4743

ong

Jeg er i aktien til snit 2...

Jeg er helt rolig.
Arkivert
Orcelle
01.03.2018 kl 10:27 4622

Skattepengene kan komme idag, i morgen eller veldig snart. Da kommer du deg ikke inn på åpning under 2.70-2-80 og kanskje ikke under 3 kroner engang.
Arkivert
Guuz
01.03.2018 kl 10:55 4585

Hvis du tror at skattepengene vil medøfre kursoppgang til 2,6kr så ønsker jeg deg lykke til i aksjemarkedet!

Skattepenger alle vet at kommer vil ikke medføre rare oppgangen, hvis noen i det heletatt.
Arkivert
geoinvestor
01.03.2018 kl 11:23 4572

Er du tullete? Selvsagt kommer det oppgang når skattepengene kommer. Dette er en usikkerhet som markedet nå priser inn i aksjen.
Arkivert
Orcelle
01.03.2018 kl 13:14 4522

Neivell...lykke til med å kjøpe aksjen etter at skattepengene er på konto:) Jeg tror nå faktisk kursen vil bevege seg en smule når det kommer inn nesten 2 kroner per aksje i cash. (og verdien i dag kun priser inn verdien av REACH, SBX, TXP ++)
Arkivert
Krieghoff
01.03.2018 kl 13:18 4528

Selv om skatterefusjon ligger inne i regnskapet så vil det nok bli en lettelse når pengene er på konto. At noen lar seg villede av de som sier at pengen ikke kommer forstår jeg enda mindre.

Men, dere kan jo lese gjennom denne en gang https://www.touchstoneexploration.com/wp-content/uploads/2017/06/T-T-Conference.pdf

Se hva TXP egentlig holder på med. Studer gjerne utviklingen de har fått og planene fremover. Er ikke vanskelig å forstå hvorfor NORTH stadig øker i TXP.
Arkivert
Longsittinbulk
04.03.2018 kl 20:39 4311

Innlegget er slettet
Arkivert
pettersmart74
04.03.2018 kl 21:24 4266

Innlegget er slettet
Arkivert
upsidedown
04.03.2018 kl 21:31 4351

Long:
Kan du fortelle forumet hvor mange som sitter på betydelig volum under 2 kroner. Jeg har fulgt North siden 2016 og sliter med å forstå hvor du vil uten det åpenbare - å spre negativitet uten substans. Det er fullt mulig at Onarheim er villig til å låne ut aksjene sine til short, men det må da være fordi han selv ønsker å kjøpe mer til lavere kurs. Men jeg tror ikke han gjør det fordi det er en svært dårlig og kortsiktig strategi for framtiden.

Og du drar selv konklusjonen i din enfordighet. DnB & Co. vil trade kursen ned for å ta profitten. Det er jo opp til hver enkelt av oss om vi vil ta profitten eller tape litt og gi den til DnB. Er det ikke på tide å bli voksen å slutte å leke investor fordi du har tilgang på et tastatur?
Redigert 04.03.2018 kl 21:32 Arkivert
Longsittinbulk
04.03.2018 kl 21:34 4352

Har du et et motargument å komme med eller er du bare en bitter taper?
Det har lite å si hva snittet til investorene er her, det sier ingen ting om videre utvikling i papiret, men sier mye om caset når de fleste sitter med balle klem på ATH nivåer på verdens børsene, børsene som nå snur ned forøvrig.

Kom gjerne met et motangrep på hvorfor dette caset er bra... det har lite for seg å angripe meg, du får ikke aksjen opp av den grunn.
Jeg sa selg på 2,4kr mens dere skrek opp og fasit 4 uker senere er 1,9.

Det som mangler nå er at North hiver noen gode penger etter røøttene egg i EMGS, da ler jeg meg ihjel.

Det er slik amatører investerer, og det er forretningsmodellen til dette "investerings selskapet".
Redigert 04.03.2018 kl 21:43 Arkivert
Arkivert Til toppen