"Funcom - Så, angående tweeten fra Malmberg"

Sente
FUNCOM 11.02.2018 kl 22:20 4313

Dette er en arkivert tråd!
En av grunnene jeg fortsatt gidde å lese dette forumet er at det kommer inn litt bra informasjon til tider, mellom all kranglingen og skittkastingen. Tross alt, hvis det skjer noe Funcom relatert, dukker det opp her inne fort.
Takk derfor espeset for å komme med tweeten fra Malmberg:

"Spent the afternoon testing an upcoming game. I need cheat codes or a godmode. I send a cry for help to dev. Reply: “try not to fight”. I WANT TO FIGHT!"

Jeg tenker vi prøver å få en diskusjon om dette her i en ny tråd.

Malmberg er CEO av Cabinet group. Cabinet group har (spill) IP rettigheter til Conan, Mutant: Year Zero og andre.

Jeg er ganske sikker han spiller Mutant spillet, ikke et nytt Conan spill.
Funcom har to studio som jobber med SWL og CE. Ut i fra Q3 rapporten fikk vi dette om de to fremtidlige spillene:
• In Funcom Oslo: New game concept using the “Conan the Barbarian” IP. Pre-production pushed to 2018 due to focus on Conan Exiles

• In Funcom North Carolina: New project in early concepting and prototyping stage with full production to be dependent on the performance of Secret World Legends

Så ingen Funcom spill kan være klar for testing hos eksterne på dette tidspunktet.
Ettersom vi tidligere har fått vite noen har registrert et domene på mutantyearzero.com, så kan en regne med dette er det nye spillet til BD. Så mest sannsynlig spiller CEO av Cabinet group dette spillet. Tyder på at vi snart får mer informasjon om det, sikkert under Q4.
Alt vi vet om spillet er at det skal lanseres i 2018, men hvis Malmberg har en spillbar versjon, er det mulig spillet kommer på Steam som early access "snart"? Eventuelt full release?

En annen ting også, er det mulig denne tweeten regnes som insider informasjon? Fyren sitter med informasjon som resten av markedet ikke har, og jeg syns han ikke burde tweete slikt som dette. Det kan tvinge Funcom til å komme med en børsmelding før Q4.
Redigert 11.02.2018 kl 22:29 Arkivert
espeset
11.02.2018 kl 22:32 2661

Han røper jo ingenting heller da, når han får spørsmål om vilket spill dette er sier han jo bare kan ikke fortelle fordi spillet ennå ikke er annonsert.
Tror dette bare er ment som en liten teaser.
Men det sørger ivertfall for litt økt spenning
Tweet nr 2:

Fredrik Malmberg (FredMalmberg)
@MartinLandsverk Not yet announced so I can’t tell. But it looks amazing and I can’t beat it :) I need godmode.
16:58 - 10 feb. 2018
Arkivert
Hektar
11.02.2018 kl 23:02 2619

Jeg tror du har rett og siden spillet "egentlig" skulle begynne markedsføring i fjor så er det ikke overraskende at de har en spillvar versjon. At info her vil slippes veldig tett på Q4 eller til og med i rapporten ser jeg som en selvfølge, de har nok spart dette for å motvirke deprimerende tall.

Så da får vi se hva aksjonærene ser som mest viktig, avhengig av størrelse på tap/kvalitet på spill.
Arkivert
Paddy80
11.02.2018 kl 23:32 2592

For meg så spiller det liten rolle om neste kvartal er dårlig, blir som om du venter på feriepenger og lønna før er dårlig, det går fint :) Men har noen mulighet til å skape litt uro så gjør de ofte det...

Jeg tror det blir en liten opptur til uken så lenge makro blir ok, derfor mener jeg 13 blir det man faller tilbake til om/ hvis markedet blir misfornøyd
Arkivert
Sente
11.02.2018 kl 23:52 2572

"Han røper jo ingenting heller da, når han får spørsmål om hvilket spill dette er sier han jo bare kan ikke fortelle fordi spillet ennå ikke er annonsert. "
Han er CEO av Cabinet, tror du han spiller et spill fra Ubisoft? )
Han røper at et spill som har noe med Cabinet er spillbart for eksterne folk, ikke kun interne testere. Tror ikke noen er interessert i å vise han et uferdig spill.

"At info her vil slippes veldig tett på Q4 eller til og med i rapporten ser jeg som en selvfølge, de har nok spart dette for å motvirke deprimerende tall."
At info spilles i Q4 rapporten tar jeg også som en selvfølge, men ikke for jeg tror de har en "agenda" med det. Det er jo naturlig å oppdatere markedet i en kvartal rapport, angående fremdriften av spill under produksjon. Det er vel dette en kvartal rapport normalt brukes til? Jeg hadde blitt med skeptisk til Funcom om de kom med informasjon til marked utfor rapportene, dette er noe de ALDRI gjør.
At de holder tilbake informasjon for å dempe fallet av Q4 tallene tror jeg ikke på, Funcom bryr seg lite om kursen har jeg inntrykk av.
Arkivert
Hektar
12.02.2018 kl 00:04 2562

Det er inntrykket du har fått av et firma som nettopp har gjennomført en spleis for å, i deres egne ord, "stabilisere aksjekursen"?
Arkivert
pengex
12.02.2018 kl 07:11 2495

Sitter også som aksjonær i funcom. Følger heller ikke med på kursen lenger.
All is good så lenge vi slipper flere emisjoner med det første.
Spillverdenen er uforutsigbar.Ett gullkorn av ett spill kan dukke opp av intet.
Arkivert
Hektar
12.02.2018 kl 13:52 2294

Siden den andre tråden er full og saklig diskusjon er blitt ofret til fordel for raseriutbrudd får vi heller prøve å fortsette her.

Nå er vi vel alle klar over hvem pengex egentlig er, men han har et godt poeng: Ikke sjekk kurs daglig om du er ment på å sitte fra nå og til lansering, eller videre. Du påfører bare deg selv mer stress enn det trenger å være.

Det blir spennende å se hvordan dette utarter seg de neste ukene mtp nyheter vs dårlig kvartal. Svært spent på hva dette BD prosjektet er og ut ifra det Malmberg sier har jeg gjort mine tanker om hva slags innhold dette spillet har. Spennende å høre hva andre mener også.

Vi ble opplyst om at dette skulle være turn-based strategy, så man får ta utgangspunkt i det.
Arkivert
Shortie
12.02.2018 kl 14:01 2297

Bare å takke Fredde for tweeten. Ga meg gullmuligheten til å selge meg ned igjen i pluss, etter litt hasardiøs økning siste par uker!

Sitter igjen med en symbolsk post, bare for at..

Fun med Funcom.

Ellers en herlig børsdag for oss som også har doblet villt i REC forrige uke..

Føltes bra nå å lette seg for endel aksjer og sitte klar med masse cash når neste bølge ned skyller over oss.

/Shortie

Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 14:29 2248

ttps://twitter.com/FredMalmberg/status/96249101476940185
Arkivert
Hektar
12.02.2018 kl 14:46 2198

Innlegget er slettet
Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 14:48 2190

Innlegget er slettet
Arkivert
Sente
12.02.2018 kl 15:22 2152

Tool, skal du kjefte på folk så bør du vel bidra med noe til topic, ellers blir jo ditt innlegg også offtopic. )

Anywho, Funcom har hatt flere muligheter tidligere til å stabilisere kursen, så hvorfor gjør de det nå og ikke tidligere?

Angående spill, så tenkte jeg først noe lignende Shadowrun Returns. Ser ut som relanseringen av det spillet gjorde det greit, så en kan jo håper Mutant: Zero Year gjør noe lignende.
Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 15:29 2145

Bidro med link til akkurat topic da, før pompel og pilt skulle tåkelegge med hva de selv gjør privat, som alltid :)

Men leser du linken finner du også svar på hva det kan være, CE er i linken utelukket slik jeg ser det.
Arkivert
Hektar
12.02.2018 kl 15:36 2132

Det er veldig trist at meglerstatistikken er fjernet, hadde vært gøy å se hvem som kjører opp kursen nå.

Minner litt om gamle fakter, litt pumping på gang )
Arkivert
Sente
12.02.2018 kl 15:38 2128

Ja, CE har nok ingenting med denne tweeten å gjøre, da det ikke er et "upcoming game".
Og som du sier, han bekrefter det er et av disse tre:
1. Game from Bearded Dragon
2. Doomtrooper Game
3. Another unannounced game?

Doomtropper er det nok ikke, da det er allerede et kjent spill https://www.kickstarter.com/projects/framerate/doomtrooper-digital-collectible-card-game
Selv om det hadde vært litt kjipt for Funcom aksjonærer om det var dette. :)
Arkivert
Smiler
12.02.2018 kl 15:54 2068

ror du det kommer en dump, Hektar
Arkivert
Hektar
12.02.2018 kl 15:58 2056

Det er godt mulig, dette gikk veldig raskt på aggressive kjøp - Samme mønster som det har vært tidligere. Vente et par dager, la kjøpsordre bygge seg opp og så hives det ut.

Men, det er for all del ikke sikkert. Jeg mistenker det da det har som regel vært en pådriver som får andre til å hive seg på og kjøpe langt høyere og langt mer enn de burde.

2 kroner til opp (ca 13,5%) så er vi tilbake på det nivået der jeg fikk beskjed om at bare fattige stakkerer solgte for å dekke husleia.
Arkivert
Smiler
12.02.2018 kl 16:01 2032

Blir spennende å se fremover. Blir litt gambling de neste ukene nå føler jeg.
Arkivert
Shortie
12.02.2018 kl 16:20 1996

Mulig det kan fortsette opp, men jeg sier meg fornøyd med traden og dumpet resten også.

Avventer over Q4.

Shortie
Arkivert
Flytime
12.02.2018 kl 16:28 1956

Innlegget er slettet
Arkivert
Shortie
12.02.2018 kl 18:03 1845

Innlegget er slettet
Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 18:21 1796

Innlegget er slettet
Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 18:35 1781

Sente - Ja du har nok rett her, er nok en av de to, bare så noen spekulerte i at det egentlig gjeldt fullansering av CE.
Håper det er avkreftet nå.

Når det det gjelder det andre spillet du nevner vet jeg ikke nok om det eller hva det er, hva mener du er negativt om det var det de snakket om? Lite marked osv?
Arkivert
Sente
12.02.2018 kl 18:39 1775

Doomtrooper hadde vært negativt siden det er ikke Bearded Dragons som lager det, men etSecret Cow Level og Cabinet Entertainment. Så Funcom hadde ikke fått publisher inntekter fra dette, kun 50% royalites på IP'en.
Ref: https://www.pcgamer.com/doomtrooper-the-90s-collectible-card-game-is-going-digital/
Arkivert
Tool
12.02.2018 kl 18:53 1754

Nei det hadde ikke vært det optimale, ser den, men noe styr hadde det vel blitt likevel! Takk for info Sente!
Arkivert
Smiler
14.02.2018 kl 12:04 1480

lette
Redigert 14.02.2018 kl 13:25 Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 09:34 1330

Et eksempel til ettertanke nå kan være det som skjer i NAS i dag. Her var negativt resultat forventet (som i Funcom) og ble marginalt dårligere enn dette. Kursen raste og fra stabilt nivå i går før auksjonsskrellen er ned 10%. Ned over 20% fra toppen for et par uker siden.

Men, dette var forventet, dette var "priset inn", ikke sant?

Sier dette bare for å påpeke at det er kanskje ikke så lurt å tro at selv et forventet negativt resultat ikke har utslag på kursen. Igjen, får håpe det kommer supernyheter mot Q4 nå som demper resultatet. Men "priset inn"? Nei.
Arkivert
Scandinavistan
15.02.2018 kl 11:51 1261

Glad gutten jo. Som er så positiv til fun, og skriver her hele døgnet hver dag😂.
Ikke la dere skremme fra å være med på oppgangen.
Regner med vi snart ser starten på oppgang mot lansering. Det er der pengene kommer. Om q4 skulle bli dårlig er vel ikke så viktig. Når spillet er lansert fullt ut kommer inntekter til å øke.
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 11:55 1262

Riktig det, det er helt uviktig om du ikke har tenkt å handle uansett.

Og ja, gladgutten er helt, fullstendig og totalt enig at mot lansering kan kursen være langt høyere. Komplett og utvilsomt enig.
Arkivert
Vestjyden
15.02.2018 kl 16:48 1183

Hektar

Det var dog en ringe sammenligning.
Norwegian skuffer analytikernes forventning til årsresultatet, skuffer fælt endda.
så Kære Hektar, fortæl mig venligst, hvad analytikerne forventninger er til Funcom’s årsresultat er?
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 16:59 1172

Det er ingen forventninger fra analytikerne fordi ingen analytikere vil dekke Funcom. Som du vet min söde væn.

Derfor er det aksjonærenes forventninger som teller. Har vondt å se for meg at noen er så korttenkt at de tror at pga mangel på analyser så slutter forventninger å eksistere...?

Vet jeg har sagt før at det er mye papp et budskap må trenge gjennom her, men at det var snakk om flere meter knallhard konstruksjonspapp er vel noe de færreste var klar over. Og det er derfor om man hsr en mening at man må gjenta den 10-15 ganger for at kunnskapens lys skal skinne ned på harde skaller.

Så igjen: Dersom det ikke foreligger nyheter av stor verdi vil det bli kjøpsmuligheter rundt Q4.

"Men Hektar, dEn ViL Gå OpP MoT lAnSErInG"

Ja, det tror jeg også. Jeg snakker nå altså om Q4.

"OpP mOt LAnSeRiNg!!"

Ja, jeg er enig.
Arkivert
Vestjyden
15.02.2018 kl 17:26 1153

Kære Hektar
Jeg tænker ikke kort som du antyder.
Analyser skal nok komme i fremtiden, når Funcom er blevet interessant nok.

Jeg mener bare, at bruge Norwegian som eksempel på indprisening var ualmindeligt ringe, idet deres underskud blev dobbelt så stort, end det anlytikerne forventede.

Er enig i, at Q4 kan blive en god købsmulighed, det er jeg ikke blind for.
For et år siden indkasserede jeg + 140% på Funcom.
Har købt mig ind igen, er i et lille plus, men har forventninger ud over året.
Mange af dine skriv, synes jeg bære præg af, at du hellere trader Funcom kortsigtet.
Deraf opstår nok mange af de uenighederne ml de forskellige skribenter.
God vind til alle udover året
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 17:52 1133

Nå har det vist seg gang på gang at langsiktighet og Funcom gjør hverandre få tjenester. Om du bryr deg om variasjoner på 20-30% altså (noe enhver aksjonær burde).

Kortsiktighet burde ikke brukes som et skjeldsord i dette papiret. La oss nå si Q4 kommer uten nevneverdige nyheter, aksjen faller ned mot 10 og du kjøper. Før lansering av CE to måneder senere står aksjen i 20 og du selger fordi du ikke tror CE slår an. Har du da gjort noe feil? Det er det mange argumenterer for. At du MÅ sitte gjennom alskens knall og fall ellers er du ikke "en av gutta".

Det handler om å tjene penger, ikke om å være snill og kompis.
Arkivert
Verdipapir
15.02.2018 kl 17:55 1126

Du er så flink Hektar. Veldig bra NOFI tips i den andre Funcom tråden. Innertier som alltid :)
Arkivert
Vestjyden
15.02.2018 kl 17:59 1118

Kære Hektar

Kortsigtet som skældord må stå for din egen regning.
Vi er som sådan ikke uenige, vi tjener blot vores penge på forskellige måder.
Jeg skal ikke komme med forudsigelser på kursen, men hvornår jeg stiger af bliver besluttet, når jeg har fået meldinger om nyheder, lancering mm.

Igen
God vind til alle der investere i funcom kort el lang
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 18:04 1126

Du mener når jeg sa han skulle vente på en dipp og kjøpe? Ja det er vel ca nå. Personlig ville jeg sett an utover morgendagen men banken er vel oppe i en milliard i Finland så resultatene fremover blir jo gøyale å følge med på.

Er nå synd at du står uten svar til argumentene mine i Funcom og dermed må "hevde deg" ved å forsøke andre fremgangsmåter. Men sånn er det jo. Kan ikke huske å ha gått i strupen på noen her for andre ting, men jeg er jo en person som inspirerer en unik type avsky. Noe jeg trives svært godt med forresten.

La oss ta en liten telling på dette utover året når NOFI gir utbytte også, deilig å få noe sånt å klaske i trynet på deg når du blir litt "fræk og fræidig" )
Arkivert
Verdipapir
15.02.2018 kl 18:19 1108

Du er vel sånn ca den eneste som skryter her inne dagen lang om hvor god og flink du er mens du i realiteten treffer under gjennomsnittet.

Er litt med å være ydmyk Hektar, og ikke tro man er så utrolig flink. Hadde du vært hadde ille sittet her inne :)
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 18:25 1096

Kan du trekke frem et tilfelle der jeg skryter av meg selv er du snill? Dette har virkelig godt meg hus forbi.

Mener du når jeg svarer med hva jeg sa for lenge siden når sånne hissigpropper som deg anklager meg for det ene og det andre?

Beklager min danske vän, det er ikke skryting. Så lenge det er lov for dere å lyve, anklage og fantasere så må det være lov for offeret deres å svare for seg også.
Arkivert
Vestjyden
15.02.2018 kl 19:26 1067

Kære Hektar

Jeg antager at det ikke er mig du hentyder til i dit sidste afsnit :)
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 20:14 1013

Jo så abaolutt. Du gjør jo dette akkurat nå.

Hver gang jeg presenterer mitt synspunkt og grunnene for det avspores diskusjonen til forsøk på personangrep og på andre måter ugyldiggjøre det jeg sier. Det er greit nok, men dette skjer aldri gjennom motstridende argumenter. Ikke en eneste gang har din side prestert å presentere et argument mot det jeg sier på så måte at dere overbeviser meg om at jeg tar feil. Eller i det hele tatt sannsynliggjør at jeg har feilvurdert situasjonen.

Synd at det skal være sånn. Man skulle tro at når man var voksen nok til å forvalte sin egen kapital er man også voksen nok til å delta i en diskusjon uten denne typen oppførsel.

Eksempelvis: Jeg sier Q4 blir blodrødt. Iflg steamspy har salgene ligget på 600k siden september, SWL når stadig ATL av antall spillere innom og det later til at xbox salgene ikke var noe å skrive hjem om. Et argument med logisk begrunnelse. Hva svarer dere på det?

"Du forsøker å manipulere"
"Du skryter"
"Du lyver"

Er det fordi dere ikke klarer å finne på noe bedre eller fordi det ikke finnes? Og jo, det finnes motargumenter, jeg ser de veldig klart. Men disse er avhengig av en logisk tankegang der grunnlaget for investering er avkastning.
Arkivert
Vestjyden
15.02.2018 kl 20:41 991

Kæreste Hektar

Læs dog, hvad jeg rent faktisk skriver.
Jeg har da vist ikke angivet dig som det du beskriver.
Jeg medgir dig tilmed at Q4 kan blive en god købsanledning.
Jeg skriver blot, at du og jeg har forskellig strategi.

Hvis ikke det hjælper, så kan retalin anbefales.
Så undgår du at ryge i 10.000 fod
Redigert 15.02.2018 kl 21:01 Arkivert
Kristiane1
15.02.2018 kl 21:02 973

ror du blander to personer Hektar
Arkivert
Hektar
15.02.2018 kl 21:20 965

To? Blander nok mange tror jeg, folk har så generisk personlighet at det går helt i surr.
Arkivert
espeset
16.02.2018 kl 14:06 862

Conan Exiles – 16 Feb 181

Conan Exiles – Launch and Beyond - Conan Exiles
Dear Exiles, As we’re getting closer and closer to launch we’re stocking up on the midnight oil and we’re burning it with reckless abandon. These are busy times, hectic times, but also very exciting times. The studio is buzzing with activity and...

Features till launch:

Combat system
Svamp and volcano biome
Farming!!!
The purge
new religion
War paint
Fast Travel
Perk system
Arkivert
Hektar
28.02.2018 kl 09:09 681

Innlegg av: Verdipapir (15.02.18 17:55 ), lest 470 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: Funcom - Så, angående tweeten fra Malmberg
Du er så flink Hektar. Veldig bra NOFI tips i den andre Funcom tråden. Innertier som alltid :)
-------------

15.2 var kursen i NOFI 80 kr. Den er nå 88,50. Tusen takk for komplimentet, også svært fornøyd med dette.
Arkivert
Verdipapir
28.02.2018 kl 09:19 644

Ja nå er du artig, tipset ditt kom den 14 altså dagen før mens aksjen lå langt høyere og du har vel stort sett hausset hele året i denne aksjen.
Ellers ser jeg jo at aksjen du mente skulle falle 37% idag er opp 5% istedet.
Så feil kan man altså ta i alt man gjør.

Ingen som går på backtradingen din lengre. Les i det minste egne poster før du prøver deg.
Arkivert
Hektar
28.02.2018 kl 09:21 641

Vent på en dipp og kjøp var mine ord. Har selv 8500 aksjer med snitt 83.

Kursen er nå 89,40.

Ingenting å være sur for, ofte man er så ivrig etter å få inn et stikk at man er litt for kjapp på avtrekkeren.

Forøvrig har verdsettelsen av NOFI som helhet økt tilsvarende hele markedsverdien til Funcom.

Red: 91,5 :-)
Redigert 28.02.2018 kl 11:09 Arkivert
Flytime
28.02.2018 kl 09:43 580

Jeg kjøpt 10000 bitcoins på 700 dollar, har glemt hvor jeg la de hen. Kanskje de står på peishylla.

Og sånn går dagene.
Arkivert
Entype
28.02.2018 kl 12:35 480

Spenningen er til å ta og føle på -)
Arkivert
Hektar
28.02.2018 kl 16:27 367

NOFI endte forøvrig dagen på 92 kr. For de som tok den mest garanterte oppgangen på børsen så langt i år, servert på sølvfat, vil jeg si gratulerer.

For dere andre: Suck it.
Arkivert
Arkivert Til toppen