Shipping

"GOGL- Vi kjøper selvsagt Gogl på 62kr-raten stiger"

GOGL 06.02.2018 kl 14:24 2889

Da er det entery time igjen.

Teknisk støtte på 62-63kr og rater som snur

Kinamann snart tilbake fra ferie, perfekt entery punkt.

Se i gjennom støyen, tenk fundamentalt og kjøp før det er for sent.

Snakkes på 70 om noen dager
Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Surik
06.02.2018 kl 16:06 1705

Det er vel fortsatt noen dager til kinesisk nyttår men ser ut til at det snur ja.
Arkivert
børst
07.02.2018 kl 11:03 1574

I dag går BULL GOGL DNM feil vei. GOGL er opp 2%, BULL GOGL er *NED* nesten 3%. Får vel snart ta en telefon og vekke forvalteren som sitter og kløner.
Redigert 07.02.2018 kl 11:15 Arkivert
KJEPET
07.02.2018 kl 11:43 1514

Helt naturlig. I går var noen som klarte å legge inn et hinsides bud på 13,50.- når market maker ikke hadde kurser selv (som skjer fra tid til annen). Da var det en smarting som utnyttet dette og fikk solgt unna 2000 BULL til en meget hyggelig pris.
Arkivert
07.02.2018 kl 12:00 1528

hei igjen Kjepet, lenge siden sist.

Hvordan syns du utviklingen i Gogl har vÆrt i det siste? vi hadde en cape rate på 30k og aksjen gikk ikke over 75kr.

Det kan ikke være så enkelt som at 75kr er og var toppen i denne syklusen?
Alle skjønner at får vi en ned smeltning av aksjemarkedene kan det bli tøft å få Gogl over 75kr, det må i så måte eventuelt skje om raten går over 35k noe som akkurat nå ikke engang kan skimtes i horisonten.

Du har ikke vurdert å snart ta pengene av bordet?

Er allerede ute jeg, 66kr igjen for 62kr aksjeneog i dagens marked vil mange tenke akkurat som meg, noe som kan føre til at aksjen stadig setter lavere bunner, i stedet for motsatt.

fristelsen ble for stor.

Lempet gevinsten inn i short OBS indeksen fra start, når raringene handler statoil opp 6% fra start er det som å ta smågodt fra barna via short.

forbereder meg for stupet
Redigert 07.02.2018 kl 12:55 Arkivert
KJEPET
07.02.2018 kl 16:14 1405

Det var hyggelig Longs. Vi har jo hatt våre feider :-)

Tror nok den setning du skriver her viser at vi to ikke driver med det samme "Er allerede ute jeg" (red. anm. under ett døgn siden inngang).

Du må gjerne hoppe av her ned og forsøke å finne stupet.

Jeg foretrekker å sitte helt i ro og fortsette å se kursen stige, selvsagt opp og ned innimellom, i løpet av året. Meget gode penger de siste to årene, men selvsagt ikke i nærheten av de som tjener penger hele tiden opp og ned:-)

Lykke til videre.
Arkivert
07.02.2018 kl 17:14 1402

Fortsette å se kursen stige? Jeg syns jeg har lest tilsvarende fra deg tidligere?

når jeg blar tilbake til april 2017 ser jeg at aksjen var i 77kr, den er i 65kr nå-
Altså tett innpå 9-10 måneder der børsen totalt har steget ca 10% men Gogl er ned i perioden.
Jeg observerer også at aksjen 3-4 ganger har prøvd et brudd på 75-77kr- hvor aksjen hver gang har brutt ned igjen, men 3 lavere topper, 77-75-og 74kr- derfor begynner jeg å lure om aksjen er fullpriset og at det ikke kommer noe brudd på 80kr uavhengig av hva meglere skulle mene og sende ut kursmål i vilden sky.

Når det gjelder Drys som jeg ser du nevner, ang utbataling av utbytte.
Dette er ikke første utbytte, men derimot 3 utbytte på rad- i tilegg har de nå mandat til å handle egne aksjer tilsvarende 50 mill dollar.

Ja, vi bedriver ikke samme samme sport på børsen, hovedsaken er at vi tjener, helst mest mulig, derfor gjelder trading for min del i bulk- skulle investorene få apetitt på bulk aksjer kan det godt hende jeg revurderer strategien over en periode, vi er ikke der nå.

Uansett. fortsatt lykke til med din investering i Gogl
Mvh Onkel Long
Redigert 07.02.2018 kl 17:22 Arkivert
KJEPET
07.02.2018 kl 18:43 1325

Jeg har full respekt for deg og dine som kjøper på bunn og selger på topp. Det blir MYE penger av slik.

Jeg har dessverre ikke de egenskapene og har valgt en annen strategi. Jeg gikk inn i februar 2016, for nøyaktig to år siden. Aksjene er belånt med ca. 1,86x (Kjøpt litt til også underveis).

Kursen i Golden Ocean har steget nøyaktig 160% siden den gang, og OSE har steget 50%. Med belåningen er den foreløpige papirgevinsten på 297%.

Jeg vet at dette selvsagt er altfor dårlig i forhold til dine traderegenskaper, men for meg er dette mer enn godt nok i forhold til mine risk/reward vurderinger.

Jeg kommer trofast til å følge samme strategi videre, og blir med på både opp og nedturer. Kursmålet er 171.- om det vil inntreffe før våre/sommer 2020. Da kommer jeg til å ta en ny vurdering på hva som skal skje med investeringen i Golden Ocean.

Lykke til med tradingen:-)

Arkivert
07.02.2018 kl 22:37 1274

Jeg har stor respekt Kjepet for at du holder ut, gevinsten din er eventyrlig og det fortjener du selvf for utholdenhet og god timing med inngangen.

Er egentlig eller ingen poeng i å diskutere strategier og hva som er best, men eksemplet mitt viser at så langt siste 9 måneder har ikke Gogl stigende aksje kurs selv på kraftig børsoppgang og på rater over 30 000 dollar.
Ikke annen bulk eller forøvrig.

Et viktig moment med å sitte stille som du gjør er at man hele tiden har kontroll på hva som kommer, altså at man er rimelig sikker på at fremtiden blir enda bedre en den er i dag..
Jeg lurer, hva skal få deg til å selge aksjen?

Er det et bestemt kursmål som bestemmer når du selger? Hva om aldri kursmålet innfris, hva om verdens økonomien vender ned før kursmålet innfris.

Makro bryr du deg antagelig ikke noe om, det er et faktum at vi har opplevd et børsrally en lang årekke hvor rissiko apettiten har vært ekstremt god, det går antagelig vis mot slutten nå- de stigende lange rentene er den sikreste indikatoren på det.

Bare pass på å ta pengene av bordet i tide mens enda gevinsten er eventyrlig, det er mang en sektor og investor som ikke benyttet seg av den sjansen.

Så langt synes jeg nemelig at Gogl via sine topper på 75 klart og tydelig indikerer at det kan være toppen i aksjen og legges q1-18 så langt til grunn kan jeg neppe forestille meg brudd på de nivåene, med en fallende børs i tilegg.

Vel vel vi for se-
i morgen blir i alle fall Oslo børs blod rød og det forundrer ikke meg om Gogl atter handles på 62kr

Redigert 07.02.2018 kl 22:46 Arkivert
KJEPET
08.02.2018 kl 08:50 1164

Jeg har ikke tenkt til å utbrodere grunnlaget for min investering her, men kan si så mye at makro er det som betyr mest for min del.

At 77.- er toppen i denne syklusen har jeg ingen tro på (syklusen vi er inne i nå varer fra 3 til 12 år). Tvert imot ser jeg nå også positivt på 2021, selv om mesternes mester på overkontrahering T. Trøim er i full gang igjen:-)

Jeg selger ikke aksjene mine før kursmålet er nådd på 171.- om det skjer før våren 2020. Om kursmålet ikke er nådd før den tid, tar jeg en ny vurdering da.

Å eie aksjer over tid (årevis) er ikke noe problem for min del. Ikke snakk om "å holde ut". Bare å sitte helt rolig og kose seg.

Lykke til med kjøp på 62.- i dag.
Arkivert
laser
08.02.2018 kl 08:56 1152

Kjepet - så enig, så enig. Jeg har samme filosofi - dog litt mindre ambisiøs i kurs og tid, men likefullt makro.
Arkivert
P.Eksperten
08.02.2018 kl 09:06 1150

Kjepet, kurs 171 tilsvarer rater på over 100K dagen. Virker langt fremme, svært langt fremme, selv med vekstpremium. Gårratene dit så bestiller nok GOGL også skip over en lav sko. Da bør en i så fall kjenne sin besøkelsestid. Satser du på tilbakekjøp og kansellering av gogl aksjer? Annenmåte kursmålet kan nås på er Gogl kjøper skip seconhand gradvis og bygger opp flåten uten for mye gjeld og stor avhengighet av konstant rateoppgang. Noe ala Goodbulk.
Redigert 08.02.2018 kl 09:17 Arkivert
Surik
08.02.2018 kl 09:59 1080

171 er et friskt kursmål ja.
DNM har regnet seg frem til at for hver 10% økning i skipsverdiene rettferdiggjør det 11 kr/aksje.
De opererer med et bull-case med 25% premie til fremtidig NAV på 101 kr/aksje med skipsverdier på april 2014-nivå, altså 126 kr.
Men mye kan jo skje fremover med den lave ordreboken, og DNM sitter ikke med noen fasit.
Arkivert
08.02.2018 kl 10:04 1091

Det å ha en plan i markedet er viktig, men planen kan i mange tilfeller gå i vasken om det skjer uforutsette ting underveis.
Som f.eks at rentene plutselig skyter opp, normalt setter det standarden i aksje markedene og minsker rissiko apetitten.
Mye tyder på at børs festen er over og at vi i beste fall vil oppleve børser som går sidevegs.

At en bulk syklus kan vare i 12 år tror jeg du må revurdere, men 3-4 år er mer normalt, dvs vi er vel normalt ikke mer en 1/2 i syklusen.
Har en filosofi om at shipping aksjene gjerne går 10x max innenfor en syklus-
I Gogl tilfelle vil det si fra 20-200kr med max utelling, hvis vi slår av mye for kjentfolk tror jeg med sikkerhet at 77kr IKKE er toppen i denne syklusen.

Skal ditt kursmål innfris da må nok ratene som en annen påpeker stige til 70-80k i kombinasjon av at rissiko apetitten i markedet er på topp.

Redigert 08.02.2018 kl 10:12 Arkivert
KJEPET
08.02.2018 kl 20:15 1004

Enig i at 171.- er friskt som kursmål, men lagt ifra uoppnåelig. Uten skraping så er netto flåtevekst for 2018 3,8%. Med skraping vet man ikke, men det var lite skraping i 2017 så noe vil det også bli i år. Mot 2020 vil vi få ytterligere økning i skrapingen pga svovelreduksjonrestriksjonene. I tillegg er det ventet en vekst på ca. 3%. Hvem står så klar med mye jernmalm om når etterspørselen tar over? Jo, Vale er klare med 50MT. Da skal malmen reise langt.

At vi vil få økning i skipsverdiene på 60% er ikke utenkelig, altså 66.- på kursen der.

I tillegg ser jeg det som ikke utenkelig at vi får rater opp mot 60k høsten 2019. Jeg tror vi ratene vil peake 40k i løpet av høsten 2018.

Den beste til å navigere i dette farvannet er JF. Dette kan han til fingerspissene. Jeg ser det også som naturlig at Golden kjøper skip av JF's private flåte utover neste år også.

Den store elefanten i rommet er Kina. Det er alltid mange som snakker om at "nå kræsjer det i Kina snart". Det tror jeg ikke kommer til å skje. Tvert imot tror jeg OBOR/BRI (Belt and road initiative) vil føre til økt etterspørsel i hele Asia. I tillegg tror jeg ting er på gang i India.

Som longs er inne på er det ikke uvanlig med 10x innen syklusen. Denne gangen tipper jeg ikke vil bli noe unntak. Ved bunnen denne gangen var det tross alt "det verste markedet siden Vikingtiden (Billung)". Pendelen slår som regel ut andre veien. Selvsagt får vi ikke tilstandene vi hadde for 10 år siden, men at vi at vi får en ny god periode i bulk er jeg overbevist om.

Kunsten blir å hoppe av toget når euforien er på topp. Når alle bestiller bestiller båter og halleluja stemningen råder. Det er noe år til vi er der.

Den som lever får se:-)

Arkivert
Surik
08.02.2018 kl 22:06 944

Jo da, etterspørselen er der og det ligger an til å bli et bra 2018 og sannsynligvis 2019.
Mtp GOGL antas jeg Q4 blir bra og at det ligger en trigger her.
Og det er vel en viss sannsynlighet for at vi får et sesongmessig oppsving etter at kinesisk nyttår har passert.
Så er det dette med kontrahering av ny tonnasje da. Får følge med litt fremover her, men blir nesten overrasket hvis ikke bestillingene kommer på rekke og rad.
Arkivert
Surik
08.02.2018 kl 22:12 930

Lite drahjelp å få fra amerikanerne ihvertfall, DJI ned >4% og har falt >10% fra toppen nå.
Arkivert
really
08.02.2018 kl 22:17 910

Ja, det er mye i makrobildet som peker på høyere kurser. Men først ser det ut til at vil må ha et dypdykk. Er det et flushout vi ser i US nå eller er det bare trinn to av en flertrinnsrakett mot et 20-30% fall?

At dette er slutten på oppgangen har jeg vanskelig for å se, men det varsler nok at dte ikke er lenge til.
Arkivert
KJEPET
08.02.2018 kl 22:17 916

ja stygt i kveld. vi så jo tendensen til kontraheringer på slutten av 2017.
Arkivert
08.02.2018 kl 22:21 920

Strategier kan man alltids duskutere, men det er atter en realitet at Gogl slutter på 62,5kr i usa.
Så er man likvid med cash er sjansene i morgen stor på ny at en kan kjøpe Gogl på 62kr eller under som her forleden dag.

Jeg har mine tvil om at den beste strategi nå er å sitte long uten bevege seg i dette selskapet, det vil oppstå muligheter i markedet slik det er nå og at det er nedside i Gogl i et slikt marked skjønner alle med alle short aksjene til JF.

Det er forsiktighet som gjelder nå til fingerspissene og det gjelder å ikke bli tatt av dragsuget, er dette ikke bare en normal korresjon blir man fort vekk sittende støkk og da må man være 100% sikker på at ratene skyter opp i område 30k igjen- akkurat nå kommer nok tvilen sigende i takt med børs stupet i Usa, det er mange som tar pengene av bordet, bortsett fra de få som tviholder på strategien.

Drybulk kommer tilbake, men timingen er tingen, det er klart at vi nå nærmer oss en tid der det gjelder å kjøpe før Kinamann er tilbake- det kan bli noen pene innganger med perfekt timing i så måte.

Skal jeg dra frem en aksje jeg har ståltro på blir det Songa Bulk, aksjen er uendret siste år på tross av at selskapet har en enorm urealisert gevinst på skipene.
Q4 vil vise et godt overskudd og Billung har signalisert utbytte, enten cash eller via tilbakekjøp av aksjer.
Rabbatten på aksjen er stør så jeg tipper det blir tilbakekjøp- det er også tydelig at det er kjøpere i aksjen nå før resultat.

Vi får se i morgen

Redigert 08.02.2018 kl 22:31 Arkivert
Frontman
08.02.2018 kl 23:45 865

Ja her er det bare å holde på cashén..enn så lenge. Etterhvert vurdere inngang i GOGL
Arkivert
09.02.2018 kl 08:30 810

Det blir nok harra ball

ser at eksperter i vilden sky nå er ute med "ekspert" råd til investorene, de samme ekspertene som for kort tid tilbake fortalte at alt er skyfritt og at det ikke kunne komme et krakk.
Faktum er at USA nå er ned 10% på 1 uke, det er foreløpig en korresjon, men faller det 10% til i neste uke, ja da har vi faktisk fått et krakk alikevel, stikk i strid med hva ALLE analytikere sa.

Å ta avgjørelser under følelsesmessig stress er ganske dumt, sa aksjestrateg Kristian Tunaal i DNB Markets til DN torsdag.
Panikk fungerer sjelden bra.
– Ikke prøv å endre stil eller mål på grunn av noen dager med uro. Hold deg til en gjennomtenkt strategi for hvor mye av midlene som skal være i ulike typer investeringer, sier han.
Redigert 09.02.2018 kl 08:31 Arkivert
Surik
09.02.2018 kl 09:09 776

haraball n. (av hare og II ball) livlig, løssluppen fest

Ikke så livlig i dag kanskje?
Arkivert
09.02.2018 kl 09:29 766

Det er ikke i dag bulk snur opp altså?

De som fulgte med i går så at bulk nesten ikke falt, på grusomme børser.

Det skal vel ikke rare fantasien til å anta at Usa får en rekyl opp i kveld og i så måte kan kanskje bulk aksjene få seg en opptur.
Arkivert
Surik
09.02.2018 kl 09:45 740

Tja, ser ut som det krabber oppover etter en lav åpning.
Du har kanskje kastet deg på allerede?
Arkivert
09.02.2018 kl 09:52 746

Kjøpte fra start ja-
Kjøpte både Jin og Gogl, Songa Bulk har jeg kjøpt over en lengre periode nå.

Det er ikke nå man selger bulk etter korresjonen, men derimot kjøper.
Ser en til aksjene kontra fallet på børsene har bulk klart seg ganske bra over hele linja.

Det har selvf sine grunner, da denne bulk syklusen bare er halvvegs, det er dette året bulk rederiene trolig skal tjene skikkelig med dollars og det er sessongmessig akkurat nå man normalt bør kjøpe bulk aksjer.
At q4 også blir en trigger i aksjene er jeg overbevist om etter et godt kvartal.

Jeg tror det vørste er unnagjordt hva gjelder fall i indeksene foreløpig.
Usa har falt 10%, mens i Oslo har fallet været mindre, men de resultatene selskapene har levert innen olje er også meget gode.

Ose og oljemarkedet vil holde indeksene i Norge noenlunde oppe, det proffeterer alle Norske aksjer på.
Redigert 09.02.2018 kl 09:54 Arkivert
09.02.2018 kl 11:43 700

:-))

i pluss nå- se hvordan aksjen danner seg en bunn, og det virker til at det fundamentale kan snu opp.
Ikke rart etter en korresjon kombinert med at ratene om ca 8-10 dager starter rewarden

du ser akkurat de samme momentene i Songa bulk aksjen, for øvrig det beste spillet på Drybulk i Oslo nå.
Redigert 09.02.2018 kl 11:46 Arkivert
kygo
09.02.2018 kl 12:37 677

Sbulk til under 40 er en gavepakke. Det er bare fylle på.
Arkivert
09.02.2018 kl 12:50 664

Helt klart, Sbulk er en gave

Aksjen handles til under emisjons kurs, under verdiene som det ble handlet skip for.
Skip som de nå har en kjempegevinst på En regelrett Nobrainer dette her.

Det sal nok reprises når selskapet nå starter tilbakekjøp av aksjer etter q4
Arkivert
veblen
09.02.2018 kl 13:29 645

Hvorfor selges aksjer så rimelig om dette bare er en korreksjon og bullmarkedet er intak?
Arkivert
kygo
09.02.2018 kl 13:42 607

Hvis ikke du vet svaret på det selv bør du vel holde deg unna aksjer.

Aksjer kan være høyt priset en periode og lavt en annen. Vi er også fremdeles i et bull markedet. Markedet blir bear når det faller ca 20 prosent. Ingen som vet om bull markedet er over, men det tviler jeg på. Dette er en korreksjon.
Arkivert
veblen
09.02.2018 kl 13:46 614

Det settes store shortposisjoner over hele linja. I går var usfut kraftig opp ved børslutt, etterpå falt markedet kraftig. Samme mønster i dag, kraftig opp før lunsj, negativ nå, og markedet ser ut til å snu videre ned. Ser ikke bra ut, spør du meg!
Arkivert
09.02.2018 kl 14:21 635

Ingen har sagt at bull markedet er inntakt, jeg har selv påpekt og tror at børsene i beste fall vil gå sidelengs og begrunner det enkelt og greit med stigende lange renter.
Så kan man alltids diskutere om man bør være i et slikt marked, eller slippe alt en har i hendene.
En nøkkel til suksess i et slikt marked er å inneha evnen til å bevege seg og ikke bare sitte passiv som i et bull marked.
Men for all del Veblen, denne herjingen med Europabørsene husker jeg jo godt fra forrige nedsmeltning 2008, der mønsteret var opp i Europa fra start og så falt det som faan når Usa åpnet, Europa og Usa i utakt annenhver dag noe som gjør det hele meget vanskelig.
I kveld forunder det meg ikke om usa går på en pen oppgang.

Selv har jeg et fåtall med aksjer på hendene og det er bulk, brorparten av pengene ligger short i indekser og vix derivater og en god neve cash.

Det er stor forskjell på en aksje som Gogl som prises på høye forventninger om en kraftig reward og rater på mangfoldige 10-k-
og F.eks en under priset aksje som Sbulk som ikke har beveget seg på 1,5 år på tross av at reelle verdier har steget kraftig og selskapet har markedets laveste break.

Gogl er dyr har jeg påpekt inn i det uendelige under oppturen, det er ikke Songa bulk, de kan slakte selskapet nå og aksjonnærene tjener 40-50%
skulle Gogl gjøre det samme ville aksjonærene tapt 20-30%.

Et 3 moment er at nå har Usa falt 10% allerede og Oslo 7,5%- med en slik inntjening oljeselskapene har nå, er det f.eks begrenset hvor mye et selskap som Statoil kan falle.

Det værste er trolig allerede over og de som klarer å se i gjennom støyen kan nå gjøre gode kjøp, men man må jo vite hva man handler da og at kursene kan forsvares.
Dekker selv short possisjoner i indekser i dag og gjør det samme i Amerika i kveld.

Redigert 09.02.2018 kl 14:46 Arkivert
10.02.2018 kl 08:53 490

Da kom den rekylen som vi antok i Usa, S&p500 og Dow snudde perfekt på på teknisk støtte , de som gidder å sitte trade en fredags kveld kan gjøre bøtter med cash i disse store bevegelsene vi nå opplever under uroen.
Det er i utgangspunktet veldig lett hvis man bruker teknisk analyse, holder skallen kald og står fast i planen.

Det er langt enklere i Usa, Usa kjører sit løp, Europa bare dilter etter og venter på hva Usa gjør til enhever tid og er stadig i utakt med Usa, derfor kan det bli vrient for traderene i Oslo fremover, noe som igjen fører til større volialitet og svingninger- noe som igjen er bra og spennende for tradere som er likvide og i bevegelse til enhver tid, langt mindre behagelig for de som bare sitter passive og bare skriker opp.

Skal jeg komme med et skudd fra hofta er vi nå på bunnen av korresjonen og man bør kjøpe lange aksjer igjen, det er mulig det fortsatt skal sprette litt opp og ned på disse nivåene før indeksene igjen starter klatringen.

Det som blir ekstremt spennende og 1000 kr spørsmålet et slikt senario der indeksene stiger 3-6%
Blir om børsene globalt da vil danne en hode skulder, forrmasjon-en perfekt sådan.

I et slikt bilde og på de nivåene i indeksene skal man være usedvanlig forsiktig på lang siden,ikke være lang overhode, jeg er rimlig trygg på at det senarioet blir neste hendelse i markedet, det vil bli et slag mellom bear og bull og trolig får vi en endelig bekreftelse på om bull markedet er over for denne gang.

Bulk aksjer gikk forøvrig bra fredag kveld.
Redigert 10.02.2018 kl 10:22 Arkivert
kygo
10.02.2018 kl 09:47 432

Nå er alle nybyggene levert for gogl, og det kommer til å bedre inntjeningen betraktelig. Siden Q4 har de fått levert 8 nye caper. De 2 siste nybyggene går rett på kontrakt ut året til en rate på ca 16.500. Jeg har også vektet meg kraftig opp i Jin, forventer en rekyl veldig snart.
Redigert 10.02.2018 kl 09:49 Arkivert
Fastmoney
10.02.2018 kl 12:55 388

Kvalitetsaksjer på billigsalg nå...nesten uforståelig lave kurser
Arkivert
P.Eksperten
11.02.2018 kl 14:56 260

r dette ironisk ment
Arkivert
P.Eksperten
11.02.2018 kl 15:01 261

Vebbellen, oppgangen i 10 års statobligasjoner har nok sitt å si for uroen.'Dumme penger' som kun er innom for utbytte og som vanligvis er ute etter renter er vel også på vei ut av aksjemarkedet. Det er nok også en del sirkulasjon mellom bransjer også. Bransjer som er høyt priset blir erstattet med bransjer som ikke har godt så bra.
Arkivert
P.Eksperten
11.02.2018 kl 15:01 262

Vebbellen, oppgangen i 10 års statobligasjoner har nok sitt å si for uroen.'Dumme penger' som kun er innom for utbytte og som vanligvis er ute etter renter er vel også på vei ut av aksjemarkedet. Det er nok også en del sirkulasjon mellom bransjer også. Bransjer som er høyt priset blir erstattet med bransjer som ikke har godt så bra.
Arkivert
Arkivert Til toppen