reach - NYTT FJES med base i HOUSTON

Jæims Bånn
REACH 30.01.2018 kl 15:49 4842

Dette er en arkivert tråd!
USINESS DEVELOPMENT MANAGER
Published: January 30, 2018


Reach Subsea is pleased to announce the employment of Jeremiah Gilbreath. He will be focusing on expanding the Reach Subsea footprint in the Caribbean and West Africa.
Having spent his career in the subsea industry, Jeremiah Gilbreath comes with extensive experience in all areas of our business with a proven ability to generate business in new regions and manage growth of companies, along with strong commitment to results. Prior to joining Reach Subsea Jeremiah has worked with Tidewater Subsea, Subsea 7, Veolia and Canyon.
Jeremiah attended Salford Manchester University and earned his M.B.A degree and has a degree in Industrial Electronic Engineering from Rock Spring University. In addition he has extensive project management experience both onshore and offshore.
Jeremiah is based in Houston, a new location for Reach Subsea and we believe that this will be a great addition to a growing team
Arkivert
Jæims Bånn
30.01.2018 kl 15:51 2684

West Africa=stor jobb for både McDermott og BWO i 2018..
Arkivert
macland
30.01.2018 kl 15:56 2656

Godt jobba. Ellers,rødt over det meste,men Reach har ikke tatt del i oppgangen,så tviler på det blir noe volum om den går litt ned mens dette pågår.
Arkivert
Jæims Bånn
30.01.2018 kl 16:02 2653

Bare å selge nisselua og kjøpe Reach idag.
Se på hva konkurrentene holder på med: De har ikke tenkt på selskapsutvikling på 3 år, kun overlevelse.
Reach har bygget stein på stein og utviklet både flåte og utstyr - og er fremdeles i posisjon til å ekspandere.
Arkivert
Slettet
30.01.2018 kl 16:03 2660

Denne du tenkte på ?:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/McDermott-og-GE-faar-kontrakt
Arkivert
Jæims Bånn
30.01.2018 kl 16:10 2640

epp. + dussafu med bwo i 2018.
Arkivert
Jæims Bånn
30.01.2018 kl 20:56 2597

Havila subsea på vei til Storesund.
Rigging før oppdrag med stl vil jeg tro..
Arkivert
macland
30.01.2018 kl 21:29 2571

Ok.Er litt spent på Forza og som er på vei til Statoilfelt. Kan det ha vært en midlertidig standin for Edda,eller har den den ene surveioren med og går for Reach. Tiden vil vise.
Arkivert
Jæims Bånn
30.01.2018 kl 21:45 2575

Tror ikke det. Stl skrev kontrakt på havila subsea, men tar gjerne imot overraskelser..
Om de snapper skip fra konkurrentene så bør det ringe bjeller hos noen og enhver)
Arkivert
Slettet
30.01.2018 kl 21:46 2578

Hører ikke akkurat hjemme på denne tråden, men likevel.

Det var ingen store bevegelser på topp 50 i NORTH pr 24/1/18. Men vi skal kanskje følge med på ENSIGN PEAK ADVISORS som gradvis har økt sin posisjon over tid, og snart er inne på topp 20. Dukket opp første gang omtrent samtidig som NORTH annonserte posisjon i TXP.

Sannsynligvis en dark pool.

Artig lektyre (tonnevis av penger fra mormonerkirken - Siste Dagers Hellige):

http://exmormon.org/phorum/read.php?2,1232445,1232574
Redigert 30.01.2018 kl 22:47 Arkivert
Jæims Bånn
31.01.2018 kl 11:32 2538

Havila Subsea seiler igjen)
Arkivert
Merchant
31.01.2018 kl 22:23 2485

I tilfelle noen er fortsatt i tvil hvordan aktiviteten og dermed ratene kommer til å utvilkle seg i Nordsjøen i 2018 og framover! http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Bemerkelsesverdig-utvikling-kan-bety-kjempeboost-i-Nordsjoeen
Arkivert
Jæims Bånn
31.01.2018 kl 23:12 2482

Den artikkelen er helt rå med reachbrillene på.
Gårsdagens nyansettelse betinger flere skip for å gi mening.
Reach har økonomisk fleksibilitet til å stå klar med båter som de kum betaler på når de er ute på oppdrag.

Det er fremdeles 3 stillinger utlyst på hjemmesiden.

Reach vokser mens de andre panter flasker)
Arkivert
Jæims Bånn
01.02.2018 kl 08:00 2451

Havila subsea på vei til Statfjord C
Arkivert
marco83
01.02.2018 kl 10:33 2416

Sa det for uker siden. HAvila Subsea går på til Statoil i dag, 1 februar
Arkivert
Jæims Bånn
01.02.2018 kl 11:00 2406

Jepp, du er ikke glemt)
Gangbro som monteres på Normand Reach i Ølen?

Arkivert
Jæims Bånn
01.02.2018 kl 16:22 2346

OM det skulle være noen tvil, så har Havila Subsea nå satt igang 1mnds jobb+opsjoner for STL.
Se Reachs FB for kult bilde..
Arkivert
Gaote
01.02.2018 kl 18:06 2333

Redigert 01.02.2018 kl 19:56 Arkivert
Slettet
01.02.2018 kl 18:55 2345

Redigert 01.02.2018 kl 19:42 Arkivert
Gaote
01.02.2018 kl 19:10 2316

Redigert 01.02.2018 kl 19:57 Arkivert
Slettet
01.02.2018 kl 19:36 2306

Redigert 01.02.2018 kl 19:42 Arkivert
Gaote
01.02.2018 kl 19:46 2291

Redigert 01.02.2018 kl 19:57 Arkivert
Slettet
02.02.2018 kl 11:17 2231

Det var bare sure oppgulp og frustrasjon fra min side i innleggene som er slettet ovenfor....men vi står fortsatt og trår vannet i ingenmannsland her ser jeg. Hva i granskauen er det som skal til.........?
Arkivert
macland
02.02.2018 kl 14:40 2189

Er vel såpass høyt under taket her at man må få lov å "buse ut " av og til. Nei,Hva skal til. Topp 50 eier jo nesten hele selskapet,så er kanskje ikke interesann aksje for hværmannsen? Har iallefall tenkt å sitte. Lite stress med det i denne.
Arkivert
Gaote
02.02.2018 kl 14:46 2182

En saftig kontrakt er det som skal til, se på DOF, Deepocean og Ocean Installer hva de har fått i det siste. En måneds kontrakt for Havila er vel og bra, men lik det eller ei så er det faktisk et annet selskap som er Statoils "hoffleverandør" innen kartleggingstjenester og lett konstruksjon (som er segmentet der MMT med flere har rammekontrakter). Brorparten av jobbene tilfaller således ikke Reach er min påstand.

Når det gjelder Normand Reach så er det både bra og dårlig på en gang, bra fordi de har sikret sysselsetting, dårlig fordi de leier ut et fartøy i et segment der prisene ligger rundt 300 000/dag. Og 300 pr. dag for et fartøy som burde kunne leies ut til det 6 doble smaker ikke fugl, men det gir trygghet.
Arkivert
macland
02.02.2018 kl 16:46 2152

Om en saftig kontrakt skulle komme,så kommer man ikke inn.Gambler på at den kommer før eller siden. Foreløbig hadde de anbud inne for 1,9 mrd. Om alle kontakter på dette er delt ut vet jeg ikke. Uansett,anbud kommer og går hele tia.
Arkivert
PetroMonkey
02.02.2018 kl 17:44 2139

Reach vil sannsynligvis trenger mer penger for å vokse. Dette er bra penger å hente. Jeg mener at North kan bidra med kapital som Reach trenger til neste fasen.

Skipene er det plenti å plukke av for tiden. Dette har jeg sett med mine egen øyer og faktisk vært ombord flere av de de siste månedene.

Vind har tatt med av ledig kapisitet vekk fra markedet, så de som har båter og ROV'er tilgjengelig på spot skal sikkert ha et godt år i 2018 når olje selskapene kommer i gang. De har vært og er fortsat i en modus der de bestille og forvente veldig kort leveringstid på proskjekter. Dette har jeg hørt fra flere kapteiner og rederier, så det er ikke noe jeg har funnet på.

Det vil nok gå bra med Reach, men jeg tenker at de trenger mer ROV'er for å vokse videre. Skipene er ferdig bygde, ROV'ene kan de bygge, kjøpe fra andre eller leie.

Reach trenger penger til ROV'er, penger kan komme fra North. Hvor fort ble forrige emisjon for vekst overtegnet? Hvem blir ringt opp først, oss "små" eller North? ? ? ? ?

Se tilbake, Reach har gått stort sett i null over en lengere periode nå. Dett er veldig bra ift til markedet sin tilstand og en enormt god jobb av ledelsen, men de har ikke fått byggd opp kapital til invensteringner.

Igjen, det er grunnen til min plassering 100% i North. Du eierskap i de andre investeringene i North med stor rabatt hvis man kan tenke at skattepengene i kontant dekker stort sett hele verdien av selskapet i dag. Du er først i køen til vekst emisjon til bra betingelser hvis det skal komme i Reach. La oss håpe at der skjer så Reach kan fortsette å vokse som de fortjenner nå. Finnes ingen andre selskaper med så stor potensialle for vekst i subsea markedet som Reach. Stein på stein blir muren i Kina etterhvert.
Arkivert
PetroMonkey
02.02.2018 kl 17:50 2133

Og,

Hvordan skal de utføre jobbene som kommer fra nytt fjes i Houston uten mer fartøyer med ROV på?

Er det så vanskelig å se hva som byges seg opp nå og hvordan det kan løses?

Reach har siden 2013 hatt mål om veldig stor vekst. Se tilbake til business plannen, tallene, og hvordan den ble fulgt til punkt og prikke før olje krisen. Det har faktisk fortsatt å vokse, bare ikke helt så aggresivt som planlagt. Nå er aktiviteten kommet tilbake for å forsvare trykking på gas pedalen. Houston kontor er bensin i bilen, veien er klar, og nytt fjes plus gamle fjes trykker nok for alt de er verdt.

Penger North + Execution Reach = Vekst og økt bunnlinje i 2018 /19 / 20 ....
Arkivert
PetroMonkey
02.02.2018 kl 17:54 2134

En enkelt kontrakt er bra, men ikke tenkt så mye på det. Se på hellheten av det som skjer og vil skjer om 4 måneder til 3 år fram i tid.

10 båter med 20 ROV'er?

Hvor mangen ingeniører på land?

Salgskontor flere plasser i verden?

Det finnes aktivitet i Norge, men de finnes mye mer andre plasser en Norge.
Arkivert
Slettet
02.02.2018 kl 19:05 2138

@Petromonkey kommer åpenbart med en troverdig ballast og erfaring som jeg setter pris på. Og ser tydeligvis en plan i "galskapen" som jeg og andre ?? kanskje ikke evner.

NORTH med cash + REACH med execution = Jeg liker det, men håper i så fall at det skjer på lag med en eller flere strategiske partnere

Og om man leter etter tegn lav kurs i REACH som setter lista lavt ved en mulig emisjon, samtidig som NORTH (overraskende) fortsatt venter på onkel skrue. Gir mening det, og kontrolloppgaven er relativt enkel når aksjene kontrolleres 85% av topp50. @Entype nevnte jo en vegg av motstand på 2,60 som ellers kan synes noe merkelig ?

Redigert 02.02.2018 kl 19:10 Arkivert
Gaote
02.02.2018 kl 19:32 2107

Noen av mange ledige subsea skip i følge megler :

Grand Canyon I
Havila Phoenix
Atlantic Supporter
Atlantic Tonjer
Global Symphony
Bibby Sapphire
EDT Jane
Normand Clipper
Olympic Commander
Olympic Orion
Deep Vision
Normand Pacific
Lewek Connector
Polar Queen
Seabed Stingray
Edda Flora
Olympic Bibby
Edda Fonn
Saltire
Normand Vision
Edda Fauna
Normand Cutter
Boa Sub C
Olympic Challenger
Olympic Zeus
Toisa Proteus
Island Constructor
Normand Seven
osv.
osv.
osv.

Utilisation er for tiden rundt 27 % for Subsea fartøy, dvs. at 73 % ikke har jobb......tenker kunden fortsatt har "upper hand" ganske lenge.....
Arkivert
Slettet
02.02.2018 kl 22:59 2079

Så dere antyder at Reach kan komme til å trenge penger igjen?
Og at North skal stå for brorparten.

I så tilfelle må jeg bare si, det å være liten på børs nytter ikke, det nytter ikke for aksjonærene, det er ikke liv laga,
Se på omsetningen, ikke en eneste kjøper i horisonten, glad jeg lusket meg ut når det enda var omsetning som en pølsebod.

Kommer børs korresjonen nå sitter aksjonærene hermetisk i klemma og uten muligheter for å komme seg ut, kjører Onarheim/North enda "gribb" emisjon her er det bare helt fantastisk av et aksjonær ran og kanskje er det også meningen med Onarheim selskapene?
Først meg selv og så meg selv, North en lekestue og sparegris for stor kapitalismen?

Redigert 02.02.2018 kl 23:02 Arkivert
PetroMonkey
03.02.2018 kl 11:29 2052

Long, du er ut av Reach og North, snakker ting ned (siden du er ute), men lese her allikevel siden du vil ha billigere inngang. Bare stikk til noe annent hvis ikke du mener at dette er noe for deg langsiktig.

Jeg er alltid vært veldig interresert å være med i det Reach har ambisjoner å bli til slutt. Over flere år kan Reach vokse seg flere ganger større en det de er i dag. Det kan ikke Subsea 7 for eksempel. I går var Subsea 7 volume 2300 ganger mer en Reach. Subsea 7 er ikke 2300 ganger større en Reach. Volumet kommer i selskapet etterhvert når de vokser videre.

Dette er en lang lang langsiktig investering for min del. Eneste grunn til at jeg er 100% i North nå, er at jeg ser for meg at Reach vil trenge endå mer cash for å kunne vokse fort og benytte mulighetene som er i markedet nå. Dette er ikke en dårlig ting, siste emisjon til vekst var heller ikke en dårlig ting. Eneste er at jeg ble litt forbannet at de hadde ikke ringt til meg. Var vist ikke langt unnå før det ble fulltegnet, men ok, lesson learned. Det var mangen som fikk komme inn før meg, jeg var aksjonær alleredde, jeg vet ikke men jeg tror det var andre som kom inn før meg som ikke var aksjonær før. Dette er ikke greit. Minste beløp var litt mer en folk flest har ligende, men jeg hadde det ligende, og selskapet burde ha ringt til alle eksisterende aksjonærer først for å spør om de ville være med. Unnskyld, det var megler huset som tok seg av det, så det er de som burde ringt til oss ført. Fool me once shame on you, fool me twice, shame on me.

Jeg var en plass mellom topp 50 og topp 20.

De ringer til North først. Det kan jeg garantere deg. Det er ikke sikkert vi blir reparert på samme måten neste gang. Jeg håper at det vil alltid bli muligheter til reperasjon for de små, og det burde vært lovpålagt, men slik er det ikke, bare se på SBX.

Anyways,

Jeg vet ingenting om planner for Reach å hente mer penger. Jeg ser bare for meg at Reach må gjør et par ting for å vokse mer for å ta mer av markedet siden alt begynner å bli tilrettelagt for det. De er nok best å vokse fort før neste god perioden som kommer og utnytte rederiene og andre subsea selskaper som sliter.

Kjøp eller leie ROV'er fra andre som sliter med penger problemer.

Lage gunstig avtaler med rederier som ligge så langt nede at de har Do or Die situasjoner. Rederiene sliter noe voldsomt i dag med behov for cash. Se hvor manger båter som har blitt tatt av bankene.

Det er mangen båter "ledig", men det er ikke så mangen båter som er bare til å starte opp og kjøre av gårde. Mangen trenger klassing for å komme seg ut igjen, slik som EU kontrol for bilen din, men det koster si mellom 5 til 15 millioner kr eller mer, plus opp til flere ukers arbeid. Må også i tørrdokk. Situasjonen er det samme med rigger og båter, mangen som blir kaldt kommer sannsynligvis aldri til å bli startet opp igjen. Teknisk ustyr liker ikke å bli sittende slått av over lengere perioder. Dette er grunner til at mangen benytter seg av en del hot stacking istendenfor vold stacking. Hvis klassing er snart eller forbi, blir de kaldt.

Mangen kurrante båter går til vind. Her på linken ser du en del av grunnen, og alle her vet om 90 dagers oppdrag til Normand Reach. Bra båter forsvinner ut til å være hotel og gangvei. Hva er igjen når de treige dumme oljeselskapene som klarer ikke å se forbi nest kvartal begynner å ta alt av vedlikehold som du har ikke gjort for mangen år. Hva skjer vis det blir en uhell og all må hoppe på som bare det?

https://maritime-executive.com/corporate/kongsbergs-k-walk-system-installed-on-olympic-orion#gs.c=DH3Rk

Ja, det blir en spennende 2018. Jeg håper at Reach henter mer penge for å kjøpe mer utstyr. Jeg tror det blir en god sjanse for de å bruke det hvis de har det, og at de må si nei til muligheter hvis ikke de har det.

Alle jeg snakker med i bransjen sier at aktivitets nivå er usedvanlig høy for å være "Januar".
Arkivert
Jæims Bånn
03.02.2018 kl 12:11 2038

Det er ikke mange ukene siden det lå 3 båter fra reach i Haugesund uten annet enn spotoppdrag.
Reach presenterte i slutten av november at de er i posisjon for vekst med den cash de har.
Jeg blir veldig forundret om de satser på veldig offensiv vekst nå,men tror vi heller får se et skip + en rov til før sommeren.
Reach legger tilsynelatende mye prestisje i å prestere godt på alle jobber.
Det er ikke lett om de skal øke flåten mye og raskt slik PM skisserer.

Så får vi se,utgangspunktet før en rate og aktivitetsoppgang er veldig godt.



Arkivert
PetroMonkey
03.02.2018 kl 12:37 2033

Hvor mye cash sitter Reach med nå?

Vet du hvor mye en ROV spread koster?

Vet du hvor mye du må legge på bordet (eller bank garanti) hvis du vil slutte til en fartøy for en lengere periode? Jeg vet at det er ikke hoved mål np fremvoer, men jeg trot det blir vnaskligere å lage slike avtaler som de har i dag framover. Rederiene vet at ting tar seg opp igjen. Noen må gjerne sikre kort penger nå, og går ut billig, men ikke alle. Det blir vanskilgere og vanskligere å få lang avtaler billig nå.

Reach har en veldig bra track rekord. De har en pool med veldig mangen god folk i Connect AS. De har sikkert bygget opp gode prosedyrer og rutiner internt de siste årene. Det er en veldig viktig brikke for et selskap. Med dette på plass, er alt rigget for veskt på en hurtig måte.

Sisten ansettelse i Houston med fokus på utlandet er en stor brikke i dette. Hvordan skal de utføre jobben som kommer inn fremover? De trenger mer fartøy. Til det så tregner de mer utstyr. De har folk, de har kontor(ene), de har alt av styrings systemene klar. Mangler bare båter og mer utstyr.

The big picture 007, is outside Norway. What they have now will probably be fully used inside Norway this year with the activity picking up.

USA, Afrika, Sør Amerika, Asia .....

Think Big!

Arkivert
macland
04.02.2018 kl 08:59 1983

Kanskje tia er inne for å kjøpe en båt?? Emisjon for vekst skremmer ikke. Det er ofte slik som skjer. Ofte kjøres prisen opp før emisjoner ,men ingen regel. Det ville være synd om ny emisjon kommer på dette nivået.Skulle helst sett 3,5-5 kr før det skjedde.
Arkivert
Slettet
04.02.2018 kl 09:43 1979

Om man vi ha egne båter på bok i dagens marked, så kan man vel like gjerne ta en stor jafs av et annet selskap enn å kjøpe en eller flere båter ? Uansett, hvor store investeringer er det snakk om pr båt ?
Arkivert
Jæims Bånn
04.02.2018 kl 09:50 1974

Tja.. Sdsd(spetalen) sbx-aksjene på konto til uka og skipsbehov i reach og evt. Mseis??

Kanskje, kanskje ikke..


Jeg tror ikke de vil ha veldig mange flere skip. De benytter jo normand reach til annet enn subsea med BP...

Tror de heller vil vokse i et tempo som sikrer kvaliteten i både utstyr og personell. Det er ikke et fett marked enda,men mange tror det kommer. Meg inkludert.
Arkivert
Slettet
04.02.2018 kl 09:57 1961

Så ingen grunn til å skrape båtene i SBX med det første ? @Petromonkey nevnte jo gunboats uten at jeg helt fikk med meg for hvem og i hvilken sammenheng. Men poenget var vel YES til koblingen SBX/NORTH/REACH ?
Arkivert
PetroMonkey
04.02.2018 kl 10:29 1967

Look at Slide 9 Q3 2014.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=365868

"Targeting an efficient mix of owned and leased vessels"

This slide shows the 5 year general business plan so you can see how aggressive the goal was before the market downturn. Do you think the goal's have changed? I don't think so, I think they just got delayed.

The light blue boat underneath is the same color as a smaller light blue boat I have seen somewhere else in a presentation. This was meant to be a new build, but it never happened, and the presentation of it went away quickly. Today, one could likely go out on the market and buy a small boat like that potentially quite cheap. Less than North gets back in taxes I would think. This would be a light IMR vessel in the size range of ca 80m long x 16 to 17m wide and with about 700m2 deck space and a light but decent crane. This would be a great platform for just the Surveyor ROV and allow it to compete better against AUV's price wise.

I don't know if they still see a future need for a vessel like that, or if they are setting the goal totally higher and would just go bigger. You could say for example money to secure a loan to get a bigger boat up in the 1000 m2 to 1300 m2 deck size. Where these are over 80 meters long, maybe up to like 120m and 20 or more meters wide. Much more stable platform, but more expensive to build and to operate.

Owning a vessel comes with high risks (depending on how much loan), renting them comes with much less risk (but more if you could have owned one completely paid down with no loan). Paying to use them only when you want in cooperation is the best solution. Those types of deals will not be around forever.

I hope they do not buy a vessel. I hope they use cash to buy ROV and associated equipment assets.

Reach should have been up to 8 vessels and 18 to 20 ROV systems with several hundred employees if the business growth plan was followed after the initial 5 years plan extended through 2018.

Lets just take the initial plan for end 2016:

5 vessels, 12 ROV systems, 250 employees with 80 engineering staff.

Now we have 6 vessels and 8 owned ROV's. 4 more ROV's that are rented. (This from Q3 2017)presentation) Need more ROV's.

I would like to see another vessel and further increase of engineering staff.

Oh wait .... they have announcements out for Senior project engineers, and offshore presonnel. And then the new office in Houston with Sales Guy.

Hmmmm ....

Don't hold your breath waiting for the next contract announcement from Reach. They don't like to say much. As James Bond says, they seem quite busy.

Holding the share price down? Well, what do you do if you want to come in with a new emisjon later? Yeah, you try to hold the price down.

What can the existing share holders do who aren't in the game ..... Hold the price up. Who's going to win that battle?

I think it's easier to increase my stake in Reach through North by being as James Boind has so nicely pointed out many times, on the inside via North.
Redigert 04.02.2018 kl 10:30 Arkivert
PetroMonkey
04.02.2018 kl 10:38 1959

BX / NORTH / Reach is a NO.

SBX and Node Seismic YES

SBX boats are old russian fishing boats or someting like that. Maybe MMT would have a use for their less advanced survey boats. But just use them as gun boats for node siesmic.

I think people should stop trying to marry SBX to anything and North should just get out of there as soon as they get the chance. SBX and Reach together is like putting old discarded turbine parts on a passenger jet. Makes you cringe huh?

Node Seismic companies will just rent the cheapest gun boats that provide the best relationship to quality for their needs. Magseis was using Polarcus recently I saw in an article. Polarcus shoud be shooting their own streamer seismic. Guess they needed the money.
Arkivert
Slettet
04.02.2018 kl 10:49 1958

ok, da fikk jeg avklart min villfarelse om SBX.

Men om markedet tar seg opp, så er det jo bare et spørsmål om tid før REACH må ha egne båter på bok. Ellers så vil jo dagens business modell neppe være liv laga på litt lengre sikt. Så da handler vel dette om timing og å finne den minst kapital-/ og kostnadskrevende løsningen. Og man kommer heller ikke langt med MNOK 100-150 i cash fra NORTH uten at noen andre store ?? er med i en emisjon ? Så da er det kanskje fusjon som er den mest saliggjørende løsningen. I såfall, med hvem ?

(eller oppkjøp, og da kan jo REACH like gjerne være objektet som den overtakende part. hm...)

Jeg ser helst at NORTH ikke øker sin relative eksponering mot REACH etter deltakelse i en emisjon.
Redigert 04.02.2018 kl 11:15 Arkivert
macland
04.02.2018 kl 11:09 1931

Tomt innlegg fra meg,men setter virkelig pris på Petero sine betraktninger.
Arkivert
Jæims Bånn
04.02.2018 kl 18:03 1893

Jeg er litt enkel og kanskje litt kortere i tidshorisont..
Det vil være merkelig om de går til storhandel før de må i dagens situasjon.
Det er signaler om bedre marked,men ikke så tydelig at normand reach sendes ut i subseaoppdrag..
Akkurat nå er det viktig å bevise kvalitet for å få jobber til bedre rater. Deretter må de ha ALT i jobb til gode rater. Først da.har de valget: fusjon,emisjon eller investering.

Jeg tror de først får et oppsving som gjør at kursen gjør det interessant med både emisjon (se APCL og mange andre) og evt fusjon eller salg blir aktuelt.
Timing er alt.

Etterhvert som de beviser kompetansen vil de kanskje bli interessante for soff. De har mange skip,men ingen subsea..

..og JA jeg forventer ett skip til og kanskje enda en surveyor 2 innen kort tid.
Men dobbel flåte: Hvorfor i h... skulle de dra til så massivt når de endelig ser ut til å være i posisjon til å generere noe for aksjonærene??
Redigert 04.02.2018 kl 19:58 Arkivert
Slettet
05.02.2018 kl 07:13 1849

Topp50 øker med 5.173 aksjer, og bytte av 177.056 aksjer internt på lista pr onsdag 31/1.
Arkivert
Jæims Bånn
05.02.2018 kl 08:10 1827

et er forandring siden forrige mandag?
Arkivert
Slettet
05.02.2018 kl 08:29 1822

h
Arkivert
Jæims Bånn
05.02.2018 kl 08:50 1803

Er det hver mandag du får liste?

Ser ut til at det ikke er salgsinteresse fra topp50 under 2,6.
Lite aksjer å krangle om
Arkivert
Slettet
05.02.2018 kl 09:05 1795

Lista fra Arena oppdateres hver mandag, men er basert på transaksjoner i VPS onsdag forrige uke.
Arkivert
Jæims Bånn
05.02.2018 kl 10:24 1781

Edda Fonn rører seg igjen)
Arkivert
PetroMonkey
05.02.2018 kl 10:35 1773

Kan tenke meg at det blir Surveyor 2 testing. De brukte Fonn for Surveyor 1 testing.

Jeg tror Surveyor 1 er på Stril Explorer uten at jeg vet det.

Kan hende at jeg bruker "tror feil" ... på engelesk mener jeg "think" med tror. På engelsk "I know" burde vært "jeg vet ...."

Samme det, dokka vet sikkert hva jeg mener.

Har noen sett Surveyor 2 noen plass?
Arkivert
Arkivert Til toppen