FUNCOM - The Even bigger fool Theory - Part II

Shortie
FUNCOM 26.01.2018 kl 13:59 5825

Dette er en arkivert tråd!
Oppfølgingstråd.

Som nevnt i åpningsinnlegget i første tråd, hevdet jeg at kursen var ved en topp, og at den ville gå ned mot emisjonskurs ved EGF.

Toppen matchet meget bra med åpningsinnlegget, men fallet tilbake har ikke blitt like kraftig som forventet.

Selv er jeg meget overrasket over at kursen holder seg på dagens nivå, og ser ikke selv hva som holder kjøpsviljen oppe.

Det er nå kun et par børsdager til generalforsamlingen der emisjonen blir stemt gjennom, og det må anses som et formiddabelt styrketegn dersom kursen ikke faller ytterligere mandag og tirsdag.

Mulig det er troen på en gryende hype før lansering av CE, eller forventningen om nyheter vedr. nye spill, som snart MÅ komme, som bidrar til at investorer posisjonerer seg for et kronerally.

Ikke vet jeg.

Holder fortsatt fast ved at kursen vil få en knekk i løpet av de neste 2 børsukene, dersom ikke selskapet avdekker nyheter/overraskelser i forbindels med GF og grepene som gjøres der.

Neste uke blir spennende..

God børsfri helg!

/Shortie

Arkivert
Slettet
26.01.2018 kl 21:54 3412

"Selv er jeg meget overrasket over at kursen holder seg på dagens nivå, og ser ikke selv hva som holder kjøpsviljen oppe."

Og jeg er meget overrasket over at du ikke forstår hvorfor kjøpsviljen holder seg oppe.
Arkivert
Tomta
26.01.2018 kl 22:36 3366

Jeg deler betraktningene dine der Shortie.

Aksjerik? Kanskje du kunne fortelle meg og enkelte andre hvorfor du ikke er overrasket over at kjøpsviljen holder seg oppe.

Den er jo ikke voldsom, men dog. Kan det ha sammenheng med haussefjolsene her inne eller er det noe annet du ser som jeg overser?

Arkivert
Slettet
26.01.2018 kl 23:03 3356

Ser dere ikke det kan det være det samme. Jeg er tross alt bare en hausser og et fjolls, ingen som er verdt å lytte til.
Redigert 26.01.2018 kl 23:04 Arkivert
Logon
27.01.2018 kl 09:41 3263

Spillet er klart for ps4 utsendelser på Elkjøp :)
https://www.elkjop.no/search?SearchTerm=Conan+Exiles%3A+Day+One+Edition+%28PS4%29&search=&searchResultTab=Products
Arkivert
Hektar
27.01.2018 kl 09:55 3249

Du lager mye støy, det er ihvertfall sikkert. Lite av det er relevant. Det er ok å være positiv, men fint om de positive faktisk tilfører noe i diskusjonen også.

Når det gjelder grunnen til at folk fortsatt kjøper og at kursen ikke har kollapset ordentlig: Jeg tror mange venter i spenning på nyheter om BD-spillet. Selv om for eksempel når alle meldingene om SWL kom hadde det jo motsatt effekt på kursen ift det man skulle tro. Hvem søren vet hva som skjer når disse nyhetene kommer.

Tror dette som vanlig ligger i henda på noen få, velger de å hive ut eller lar de den gå. Nå sitter en del av disse i minus og er fortsatt furtne for at de mista oppgangen så kanskje de lar den høyne seg litt igjen.

I tillegg bør det nevnes at en annen liten sikkerhet er vel vissheten om at emiaksjene ikke blir kastet ut i markedet dagen de er tilgjengelige uansett.
Arkivert
solid1
27.01.2018 kl 11:58 3213

Mange “forstå-seg-på“ ere som lager tråd på tråd for å bevege aksjekursen i Funcom.

Etter at Bagger har modifisert seg med sine oppganger, er Shorty og Hektar aktiv med sine nedturer.

Ved generalforsamlingen vil Swedbank Robur Ny Teknik gå inn som ny storeier og de satser 88,4 mill.
kroner i en rettet nyemisjon. Dette gir omkring 9 prosent av selskapet Funcom.

Swedbank er en bunn solid investor som ifølge fondsforvalter Erik Spinchorn hevder å ha fulgt Funcom i 10 år.

Swedbank fikk en avtalt pris av kr. 2.60, som var 40 øre overkurs ved avtaleinngåelse og ca. 40 øre under den kurs som har stabilisert seg den seneste tid.

Når et kjent fond som Swedbank Robur Ny Teknik følger et selskap som Funcom i 10 år, og deretter går inn med stor tyngde, da er det nok mange som føler noe mer trygghet rundt spill-selskapet.
Trolig gir det også mer stabil kurs. (tar bort litt av Jo-Jo effekten)

Å følge anonyme “skribenter“ som Shorty, Hektar eller Bagger for den del, vil etter min mening være ufornuftig.

Personlig skrev jeg i desember at Funcom ville stabilisere seg rundt kr 3.-, og antok at den kunne øke til 3.50 eller mer før man slipper CE løs. Mulig like ufornuftig å lese min vurdering ettersom jeg ikke har fulgt Funcom mer enn vel et år.

Min antagelse var imidlertid at både Swedbank og Funcom i november/desember var enig om at verdien lå rundt kr 3.-, mens børskurs ved signering var 2,20. = avtalepris 2,60.

Som selskap har ledelsen i Funcom etter min mening gjort det eneste fornuftige.
Skapt en rekke avtaler som sikrer selskapets fremtid.

Er rimelig sikker på at også Swedbank føler trygghet for sin nær 90 millioners investering.
Arkivert
Verdipapir
27.01.2018 kl 13:19 3191

Merkelige tråder fra disse karakterene.
Men det de glemmer er risikovurdering.
Hva er nedsiden kontra oppsiden?

Antakelig 9% mot 1-200%.
La oss vente på 9%, det er jo viktigst )
Arkivert
LesDeplorables
28.01.2018 kl 07:05 3084

Godt skrevet Solid1

Innen kort tid får vi vite hvilket innhold de får med til offisiell lansering på alle platformer av CE.

Forhåpentligvis blir nytt combat-system ett av elementene.

Lanseringen skal betinge en fullt spillbar versjon - uten internett oppdateringer.
Det er med dette det jobbes for tiden.

Og - Det er altså denne som skal markedsføres i tiden fremover mot release.

Også er det lov å håpe at de kjører på med noen overraskelser som kan nedlastes og som øker - skal vi kunne bruke "hypen" i positiv forstand?

Kanskje ny biome? Kanskje Purge og kanskje Mounts? Hvem vet?

AoC kjøres i gang med ny utvidelse på en server som vil stenge 15 Mai.

SWL skal snart lansere utvidelse.

Bearded Ladies holder fremdeles kortene tett til brystet - men kan vel anta å materialiseres i løpet av H2 2018.

De nye investorene ser fremover og legger inn litt tiltro til at ting faktisk kan gå riktig så bra - eller i allefall bra.

Men la oss heller finne en eller annen detalj av negativ karakter å diskutere. Som kan får kursen til å rase både ører og kroner.

Drakula-rødt Q4 som overrasker de nye investorene og gruser kursen er vel allerede behørig vurdert, men kan gjentas i det uendelige...

Mye mer moro det.

Arkivert
solid1
29.01.2018 kl 11:50 2872

Som du skriver Shorty,

"Det er nå kun et par børsdager til generalforsamlingen der emisjonen blir stemt gjennom, og det må anses som et formidabelt styrketegn dersom kursen ikke faller ytterligere mandag og tirsdag."

Foreløpig en oppgang på 2,5 % i dag.

Funcom viser styrke.
Etter min mening kun logikk. Den vil opp.
Arkivert
Hektar
29.01.2018 kl 12:25 2840

Styrken i 2,3 mill omsetning er vel ikke akkurat formidabel. Forresten er oppgangen halvert siden du skrev det innlegget. Her er det null styrke, om en aksjonær bestemmer seg for å selge ut bare et par hundre k på en gang nå gruses kursen fullstendig.
Arkivert
solid1
29.01.2018 kl 12:54 2824

God dag Hektar.

Ordleggingen med “formidabel styrke“ var et sitat fra Shorty.

Du kan for øvrig ha rett i at Funcom pr i dag er lett påvirkelig og kan “gruses“ noe tid ved å selge noen hundretusen aksjer.

Samtidig er mitt inntrykk at aksjen gjerne spretter opp dersom man kjøper noen hundretusen.

Min antagelse er uansett at verdien ligger noenlunde solid rundt kr 3.-, og vil øke på sikt.

(Hvorfor kan du lese i mitt innlegg tidligere i denne tråd)
Arkivert
Hektar
29.01.2018 kl 13:18 2800

Ja, jeg tror ikke en variasjon på et par øre opp eller ned er en indikasjon på noe som helst. Mangelen på omsetning derimot er et litt klarere tegn.

Når det gjelder din kommentar om fullt spillbar versjon uten oppdateringer klar nå snart? Herregud nei, selvfølgelig ikke. Hadde de vært i stand til det hadde de ikke utsatt lansering. Kampsystemet kommer først på testlive i februar, nå skulle vel release versjonen til fysiske kopier være spikret veldig snart. Selvfølgelig blir det store oppdateringer folk må laste ked ved lansering og etter. Men det er uansett fullstendig uviktig da det ikke har en innvirkning på noe.
Arkivert
solid1
29.01.2018 kl 13:30 2791

Hei igjen Hektar.

Hvilken kommentar om “ fullt spillbar versjon uten oppdateringer klar nå snart?“ kan du tillegge meg.

Så vidt jeg husker, har jeg i løpet av de siste to år aldri uttalt noe om spillbarhet. (ikke mitt felt)
Arkivert
tuja
29.01.2018 kl 13:31 2791

Rent teknisk er det vel ett "bull-flag" som har opparbeidet seg den siste tiden. Venter kun på brudd opp.
Arkivert
Verdipapir
29.01.2018 kl 13:34 2791

Hvis man følger med litt i aksjen er det ingen bragd å se hvorfor omsetningen har falt de siste ukene. Det skjer alltid etter disse rundene.
Arkivert
Hektar
29.01.2018 kl 14:30 2756

Ah beklager solid1, var LD som skrev det. Folk har en tendens til å blande seg litt sammen her dessverre.
Arkivert
Shortie
29.01.2018 kl 23:51 2635

Skriver ingenting.

Det finns ingenting å melde.

/S
Arkivert
Shortie
01.02.2018 kl 17:24 2461

13.88. Endelig har baggern fått rett, og aksjen står over 10!

2.77 er et stykke over kursen jeg selv hadde forventet denne uken. Var nede på 2.7 i dag, men jeg ventet at markedet ville sende kursen noe under emi-kurs, for å rettferdiggjøre prisen.

Selv om ikke det skjedde i dag, får vi oppleve det i løpet av kort tid. Ikke bli overrasket om vi ser kurs ned mot, eller under, 13 kroner, de nærmeste børsdager.

Hva vendepunktet blir, eller om vi får noe vendepunkt, er vanskelig å si. Det er fullstendig nyhetstørke om pågående prosjekter. Prosjekt som tidligere har vært kommunisert, er fullstendig forsvunnet fra radaren. BD, som dukket opp som en ekstra greie, er det eneste det håpes på. Og vi vet ikke en gang hva det er..?

Millioner brennes, og vi, eierne, får ingen info. Og vi jubler når det gis bort aksjer for 100 mill, slik at vi kan iverksette fler prosjekt vi ikke vet hva er..!

I morgen blir det rødt!

/Shortie
Redigert 01.02.2018 kl 17:25 Arkivert
Verdipapir
01.02.2018 kl 17:41 2432

Hele dagen var preget av komitimen når det gjelder nedsalg på hvert kjøp. Regner med det ble litt leit uten de vanlige volumene for godgutten og de andre spekulantene.
Men hvis folk virkelig tenker som deg kan jo alt skje, med fokuset på alle de gale tingene. Er ikke dette ifølge deg bare en ond plan for å lure alle? )
Arkivert
Scandinavistan
01.02.2018 kl 18:39 2399

Bare nok en som trodde det skulle rase så han fikk bedre inngang. Mange desperate på forumet som prøver å snakke den ned. Spørs om det virker like bra på de store aksjonærene. Skal ha for å prøve da)
Arkivert
Slettet
01.02.2018 kl 22:11 2318

Shortie, heter du Shortie for at du ikke eier tolmodighet? Eller er du kort-tenkt?
Da er du nok i godt lag. Ting er i gjære men du/dere må nok venne deg/dere til at ting tar litt tid. Ikke begynne med dommedagsprofeti med en gang det er litt stille ! De tre T'er, Ting-Tar-Tid.
Arkivert
Slettet
01.02.2018 kl 22:14 2316

Og Shortie, hvorfor skal det bli blodrødt i morgen når den i dag steg ? Nei god natt
Arkivert
Hektar
01.02.2018 kl 23:00 2287

https://www.pcgamer.com/conan-exiles-was-partly-inspired-by-the-european-migrant-crisis/

Hehe :) Dummeste jeg har hørt og totalt imot det han selv sa på KonsollBergen. Men men, er jo litt gratis oppmerksomhet.
Redigert 01.02.2018 kl 23:01 Arkivert
Shortie
02.02.2018 kl 00:40 2246

Aksjerik,

Det er lett å la seg rive med når man ser funcom over 13 kroner, men man må dessverre dele dagens sluttkurs på 5 når du sammenlikner med gårdagens kurs..

S
Arkivert
espeset
02.02.2018 kl 21:42 2099

Noen reaksjoner på det nye combat systemet som ble vist frem i dag av Funcom.
Dette er bare en kommentar, det spruter inn med posetive tilbakemeldinger på diverse forasider:

Feats er mye mer interessant nå. Og det var mange som lokket.
Movement skills: cancel dodge animations - fiin, 3 typer doge, en for hver type armor, backflippen er fin
Kicks for 2-hand weapons likte jeg veldig.
Cripple ved å kaste et spyd gjennom beina får fienden til å bevege seg saktere. Og så blir spydet stående fast i foten i 10 sekunder før den fader bort. Så knallbra ut. Piler kan stå i rumpa på samme måte.
Full wipe til launch
Ny helsebar og staminabar gjør at jeg får en mye mer combat/mmo følelse av spillet. En god følelse.
Arkivert
Verdipapir
02.02.2018 kl 21:53 2090

Får teste ut i helgen og danne en mening. Blir jakt på neshorn dessverre :(
Arkivert
espeset
02.02.2018 kl 22:09 2088

Verdipapir dette er ikke i spilet ennå, det kommer på testlive ca 15/2.
Funcom streamet dette i ettermidag for å vise det frem. Så helt rått ut.
Flere som mente att CE nå kommer til å få det beste combat systemet, i survivel sjangeren.
Arkivert
Slettet
03.02.2018 kl 01:01 2022

SWEEEET!
Jeg har alltid sett for meg at dette kom til å bli bra og nå virkeligjøres det mer og mer! Dette blir gull!
Redigert 03.02.2018 kl 01:02 Arkivert
espeset
03.02.2018 kl 08:22 1977

Det er riktig det aksjerik, CE har det beste byggesystemet i survivel sjangeren. Nå ser det ut til att CE også får det beste Combat systemet også. VI får det endelige svaret når dette går testlive og senere blir implementert i spillet.
Uansett hva sutrejengen kommer med av oppgulp, dette så meget lovende ut :-)
Spørsmålet flere stiller seg nå etter denne streamen er, har jeg nok aksjer?
CE og Funcom ser mere og mere ut som en vinner for 2018.
Å så må vi ikke glemme da, Swedbank har lagt 85 Mill på bordet. Hva er det som de har fått sett og vite, som har gjort att de har lagt så mange mill på bordet? Å når får vi vite det samme? Glem heller ikke att det ble betalt 18% overkurs. Funcom hadde IKKE hatt noen mulighet til å få til dette uten å ha ett eller flere gode kort oppe i ermet.
Nei det er sjelden jeg har sett fremover mot våren med slik spenning i kroppen som nå.
Arkivert
Hektar
03.02.2018 kl 08:34 1963

Denne påstånden om "overkurs" har vi hatt oppe mange ganger - Dette kommer an på øyet som ser. Tingen er at de hadde ikke fått tak i det volumet om de skulle kjøpt det via børsen. Så man kan argumentere for at i forhold til hva de måtte ha betalt var det en god rabatt.

Uansett, spennende med nytt kampsystem, gøy å endelig få en kikk. Venter med å gi noen definitiv mening før jeg får prøvd det selv, men greit å ikke la seg rive helt med ennå tror jeg. Det er flott med gode kommentarer, men jammen var det mange fantastiske kommentarer rundt både AoC og TSW, dette var jo WoW-killers så det sto etter, det vakreste de noen gang hadde sett. Endte ikke opp så bra det akkurat.
Arkivert
espeset
03.02.2018 kl 11:19 1934

Du er en fin skrue hektar, du prøver jammen å få til en "litt" negativ vinkling på att en ny storaksjonær som legger 85 Mill på bordet og ikke klarer å få ett øre i rabatt i forhold til datidens kurs. Det er ikke posetivt? neida de burde ha betalt mere.....
Du er ikke sann.
Men bare mal på med dine innlegg med negative fortegn. I kjent stil tar du jo forbehold om det nye kampsystemet. Noe annet hadde overasket meg stort.
En liten ting til slutt, mens du har drevet på med gnålingen din, har jeg tjent gode penger. Mulig du også har det, men hvorfor all denne negativiteten...
Jeg har en inngangskurs på 1,34 (6,70) sover godt om natta og jeg VET att jeg kommer til å mangedoble mine penger før våren er omme.
Lykke til med dine investeringer og prøv å se litt lysere på verden :-)
Arkivert
Hektar
03.02.2018 kl 11:41 1920

Innlegg av: espeset (03.02.18 11:19 ), lest 10 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: FUNCOM - The Even bigger fool Theory - Part II
I kjent stil tar du jo forbehold om det nye kampsystemet. Noe annet hadde overasket meg stort.
-------------
Ja, jeg tar forbehold, kanskje du burde gjøre det samme. Jeg hadde ikke skrytt av snitt under 2 i skrivende stund da det betyr at du satt glatt gjennom 400% og hele veien ned igjen. Altså har du i realiteten ikke tjent en krone, mens vi som ikke har latt oss blende av grådighet har prestert å komme oss inn og ut av aksjen på gode tidspunkter. Dette ser du mange eksempler på: "Nå selger jeg". Hver eneste gang har jeg fått kjøpt tilbake billigere.

Så ja, jeg er en fin skrue. Jeg er fullt klar over det hatet mine meninger inspirerer hos dere. Hvorfor dere blir så sinna skjønner jeg ikke, man skulle tro enhver aksjonær ønsket synspunkter fra begge retninger, men dere om det.
Arkivert
Verdipapir
03.02.2018 kl 11:45 1922

Hektar - Du er ikke sann!

Nå er folk med 100-200% gevinst tapere fordi de kunne hatt mye mer. Tror nok det er her tankegangen avslører en del hva som ligger bak.

Du er en litt sånn hva om fyr. Ja hva om..
Arkivert
espeset
03.02.2018 kl 12:04 1901

Jeg er ikke sinna Hektar, har jeg sagt att jeg er sinna på deg.
Ikke utal deg om noe du ikke vet. Jeg solgte i forrige runde fra 4,60-3,80 snitt rundt 4,12.
Kjøpte inn igjen litt tidlig men snitt ok på 2,62.
Årsaken til att jeg skrev 1,34 er att her startet alt for meg i denne runden med Funcom.
Har 4-5 ok trades og i mellomtiden med snitt på 18 øre.
Ser att det er flere enn jeg som reagerer på dine skriverier. Men selvsagt du er som alltid feilfri, alle andre har feil bare ikke du.
Foresten du skrev jo om tap og undergang på kurser rundt 1,34 også du.
Du kar jo mast om att dette går til dundas nå snart i 1,5-2 år.
Synes du du har hatt veldig rett i dine dommedags spådommer?
Arkivert
Hektar
03.02.2018 kl 12:08 1894

Ikke sant, det var jo ingen av oss andre som kjøpte langt nede på ett-tallet før CE. Nope, ikke i det hele tatt. Du leste ikke tilfeldigvis en artikkel i avisa om en bussjåfør som tjente godt på Funcom? Så vanskelig var det å skjønne - Litt av prestasjon! Eneste forskjellen var at bussjåføren skjønte når han skulle selge da.

Uansett, det å sitte gjennom et ***garantert*** fall er aldri en lur avgjørelse. Jeg forstår ikke hvorfor folk insisterer på å gjøre dette. Når vi fikk nyheter om konvertering fra Jebsen i fjor så var dette et salgssignal uten like, men sånne som deg her inne klarte å overbevise de som ikke skjønte dette om å sitte rolig.

Nei, man skulle ikke tro det var sant. Samme skjedde jo ved Q3, jeg var sjeleglad jeg kom meg ut opp mot 2,30 da den falt tilbake til 2 samme dag. Greit nok, bare 10-15%, ikke milliardgevinsten dere tar daglig, men en god trade likevel. Siden Q3 har jeg selv realisert over 2 kr per aksje ved en økning på maksimalt 1,30 kun ved trading så fortell meg gjerne hvor håpløs jeg er. Kontoen vokser og det er enkelte av oss som har det som mål i aksjemarkedet - Altså å tjene penger. Vet det høres sinnsykt ut.
Arkivert
espeset
03.02.2018 kl 12:14 1892

Avslutter dette med å skrive : hadde bare alle være så fantastisk dyktig som du Hektar.... :-))
Arkivert
Hektar
03.02.2018 kl 12:19 1889

Eller hatt enn bussjåførs instinkter )

Men la oss ta et steg tilbake og tenke over hva det er vi faktisk krangler om. Vi tror alle kursen skal godt opp når vi nærmer oss full lansering av CE og etter dersom det slår an. Dere planlegger å sitte minst så lenge uansett. Den er grei.

Så diskusjonen er altså at jeg tror vi kan få en dipp rundt kvartalsresultatet og det er dette dere hisser dere så kraftig opp over. Selv om dere er "langsiktige" skal (MÅ) oppturen starte nånånånånånå, altså klokken 09:00:01 mandag. Og alle som ikke er enige er tullete baissere. Er det sånn ca riktig?
Arkivert
Verdipapir
03.02.2018 kl 12:25 1896

Igjen, hva har det å si når dere og du har snakket om dette mens kursen har gått veldig bra? Reaksjonen må være kataklysmisk for å forsvare et mas fra 2 til nesten 3 kroner på samme greiene.

Blir reaksjonen kataklysmisk kan man jo snakke om det hadde noe for seg å krisemaksimere en ubetydelig event i denne grad.
Arkivert
Slettet
03.02.2018 kl 15:25 1860

Det er lett å komme etterpå å si hva som var dumt å ikke gjøre Hektar!

Visst man velger å sitte så kan det være mange grunner for det så ikke kom her å tro at du er så smart.

Feks, ikke alle har muligheten til å sitte pal å trade her som tydeligvis du gjør. Det er også pga sånne som deg, som melker aksjen , som ødelegger mye for stabiliteten og oppgangen. Vær litt ydmyk.

Det virker som du ikke har noe annet liv og du er kronisk sutrende og negativ!
Redigert 03.02.2018 kl 15:28 Arkivert
LesDeplorables
04.02.2018 kl 05:48 1759

Jeg tror IKKE at et eventuelt dårlig Q4 vil få kursen til å dippe.

Funcom flyter nå på forventningene til fremtidig inntjening og svenskenes inntog har sørget for at selskpet har penger på bok.

Muligens vil man også få erfare en langt mer stabil kurs som gjør aksjen mindre fristende som day-tradings objekt.
Tidligere tiders fluktuasjon på 20 øre tilsier 1 krone per i dag og tiden får vise om man får slike utslag.

Fredagens stream viste nytt combat system, foruten en god del annet lovende materiale.

Lista og timeplanen for nyheter er rimelig tettpakket frem mot 8 Mai og jeg ser ikke bort fra at helgas stream kan regnes som startskuddet av forventningsrallyet mot launch - med stigning hele veien, jevnt eller kanskje i rykk og napp. Hvem vet?

Forbeholdet som selvfølgelig må tas er børs-krakk av forskjellig slag.
Arkivert
Slettet
04.02.2018 kl 13:39 1679

Enig med deg i alt du skriver LesDeplorables. Spennende med hva som kommer til å skje i Kina også..
Redigert 04.02.2018 kl 13:45 Arkivert
Hektar
04.02.2018 kl 19:41 1598

Ja, det får man nå lov å tro. Nå sa dere vel det samme om både Q2 og Q3 som ble meget dårligere enn forventet og kursen falt i etterkant.

Som jeg har sagt flere ganger (men som garantert blir ignorert om det faktisk skjer), så er det mulig de sparer på nytt om BD-spillet til rundt tiden kvartalsrapporten slippes for å forsøke å motvirke det fallet som vil komme dersom Q4 slippes uten noen betydelig informasjon. Da er det litt mer oppe i lufta hva som skjer.

Men å si at "dårlig kvartal er priset inn" i Funcom-aksjen derimot er rett og slett naivt. Da har dere ikke fulgt med lenge, eller sovet i timen.
Arkivert
Verdipapir
04.02.2018 kl 20:37 1562

"Slippes for å motvirke fallet som kommer"

Ja det er akkurat sånn er det er Hektar. De sitter nok mange på jokere og nyheter som er meldingspliktige bare for å unnslippe grusomme fall i aksjen. De har sikkert fokus på dette og ikke fremover.

Du er ikke litt vel selvsikker og useriøs i formuleringen din her tror du?
Eller er det virkelig slike ting du tror?
Arkivert
espeset
04.02.2018 kl 21:02 1536

Verdipapir, hektar velger å tro att det som skjedde i okt-des blir vektlagt mere enn det som da skal skje om drøye 2 mnd.(viss det blir så dårlig som Hektar håper på :-)
+ andre eventuelle nyheter som vi jo vet kommer på løpende bånd utover våren.
Han må jo få lov til det da :-))
Forresten glemte en ting, hvor er det blitt av resten av hylekoret? Er det kanskje ikke så morro lenger, nå som kursen har gått oppover den siste tiden.
Redigert 04.02.2018 kl 21:04 Arkivert
Hektar
04.02.2018 kl 21:51 1504

Så dere mener altså at dersom nyheter om spillet de skulle ha startet markedsføring av før slutten av året "tilfeldigvis" kommer samtidig med en blodrød kvartalsrapport er det altså en ren tilfeldighet?

Det er ikke en av dere som kjøpte de magiske bønnene mine på ebay forresten?
Arkivert
Sente
04.02.2018 kl 22:36 1483

For å følge opp det hektar sier, i Q2 rapporten stod det om BD:
"More information to be revealed when PR and Marketing activities are initiated in late 2017 "
I Q3 rapporten var dette borte.
Jeg tenker da at spillet er "internt utsatt" og jeg tviler på de kommer med noe særlig kursdrivende informasjon på Q4 rapporten. Kanskje vi får navnet, og litt overfladisk informasjon.
Jeg tror ikke en negativ Q4 rapport vil komme overraskende på markedet, men problemet er signalet det sender. "Nye" Funcom skulle jo lansere spill oftere, med mer hyppige inntekter og slik. Dersom det viser seg at salget har stoppet helt opp og de nå brenner penger, så vil jeg si de ikke er en milliard bedrift verdig. Med et negativt Q4 vil også Q1 tape penger, siden de har ikke noe inntekt genererende planer før full release av CE. Og dersom de ikke klarer å selge spillet nå, så kan en jo spørre om full release vil generere noe særlig med penger også.

Mulig jeg krisemaksimerer litt, men det må være lov å si at det fins noe risiko fremover.

Spør deg selv, dersom Full lansering av CE går dårlig, hva er neste inntektkilde? Og hva er oddsen for at CE gjør det dårlig?
Arkivert
Slettet
04.02.2018 kl 23:18 1469

Risiko er det i alle aksjer men jeg føler Funcom har gjort noen kloke grep som gjør dem rustet og styrket for fremtiden og det med redusert risiko.

Conan Exiles har utviklet seg bra nå.

Det de fleste glemmer er at de normale useriøse gamerne, (som det er flest av) har ikke en gang hørt om Conan Exiles. Etter den dagen det blir sluppet tror jeg spillet vil selge godt over forventningene.

Jeg har ikke nærver til å sitte utenfor nå.

Uansett hvordan det går med Ce så har Funcom som selskap så mye på gang . Funcom viser at de vil bli tatt seriøst og de vil bygge seg større. Jeg synes de gjør gode valg og jeg tror dette bare er begynnelsen på noe stort. Jeg er godt inne og jeg er langsiktig.
Redigert 04.02.2018 kl 23:24 Arkivert
Hektar
04.02.2018 kl 23:28 1449

Dette med at folk liksom ikke har hørt om Conan Exiles er rent tøv. Bare tøys og fantasi.

Nå fikk vi iherdig fortalt av hissige aksjonærer at verdens største streamer elsket spillet, det har blitt omtalt i de største spillmedier og ved lansering hadde det enorm interesse. Alt dette er faktisk sant. Ikke bare lirik men YouTubere med millioner av følgere har vist det frem. TB, Lazy Peon (han var også kjempepositiv til SWL), centaur og mange andre. Vet ikke om Angry Joe har vist det frem, kanskje ved full lansering.

Uansett, folk vet om CE. Men de vil ikke kjøpe det, så enkelt er det. Og nei, jeg mener IKKE markedsføring ved lansering vil ha null effekt, men å påstå at det ikke er kjent blant gamere er som sagt bare tull. Problemet er at spillet de fikk se var buggy, litt nytenkende og kjedelig. En penis-slider var ikke nok når resten var gørr. Og fortsatt er gørr. Derfor kampsystemet er livsviktig.

Sente gjør rett i å påpeke at noen garantert suksess er det ikke. Siste 4-5 måneder har ikke CE solgt 100k på PC engang, har stått stille på 600k siden august. En ubehagelig sannhet er fortsatt en sannhet og det med knipe sammen øynene og ønske så hardt man klarer har neglisjerbar effekt.
Arkivert
Vestjyden
04.02.2018 kl 23:39 1445

Den sædvanlige uenighed.
Der kan diskuteres herfra og til dommedag.
Dommedag er et godt stykke ude fremtiden, da får
i svaret.
Ret eller uret
Arkivert
Slettet
05.02.2018 kl 08:58 1383

Nei det er ikke tøv å fantasi Hektar.

De fleste vanlige gamere er ikke så oppdaterte på EA fronten, det sier seg selv !
Arkivert
Arkivert Til toppen