PCIB - Noen med bedre risk reward enn PCIB?

Helliuhell
PCIB
25.01.2018 kl 19:49
12010

Dette er en arkivert tråd!
Det er flere som bruker risk reward som guiding for trading/investering, og generelt regner man kanskje en ratio på 1:3 som tilfredstillende RR. dvs at man kan riskiere å tape 1 krone om man forventer en avkastning på 3. Ofte ser man på kortere horisont (1, uke 1 mnd, 2 mnd), men det er ikke noe i veien for en noe lengre horisont!

Så hva med PCIB?! Noen betraktninger:

1. Ved suksess for gallegang kan med med relativt edruelige beregninger og ulike forutsetninger regne seg fram til en kurs på 500 -1500. Sky high alternativer er utrolig nok ikke med her (som å inkludere Asia). La oss legge til grunn 500 for å imøtegå eventuell diskusjon om dette. Den diskusjonen har vi på flere andre gode tråder. Etter mld 20. desember og uttalelser fra PW, så anser jeg LOA for å være nærmere 50 pst. Dette kan underbygges også ved å se på relevant LOA (http://www.alterlab.org/teaching/BIOEN3070/papers/Hay_2014.pdf) og Snøffelens gjennomgang av AA selskaper – for å nevne noen analyser/betraktninger. Altså en forventet avkastning på 250. Hva så med risiko? Den kan jo maksimalt være dagens kurs – ca 50. Og sannsynlighet for negativt utfall blir da 50 pst som gir nedside på 25. Dette skulle da tilsynelatende tilsi en risk reward med ca 1-1,5 års horisont på ca 1:10 gitt dagens kurs for gallegang alene (Stop loss kan redusere risiko, men med lengre horisont og store svingninger som det er i denne aksjen, bør en være varsom med det)

2. Men det fine her er at at nedsiden ikke er 0 (tilsvarer en forventet nedside på 25). Det er her jeg tror mange tenker feil. PCIB er ikke et 0 eller 1 case. Om noen tror det så husk Hode Nakke-studiet. Kurs og selskap er i høyeste grad oppgeående selv om dette ble skrinlagt, og er det klare beviset på at PCIB ikke er et 0 eller 1 case.. Selskapet har en leveringsteknologi - ikke en medisin (selv om abscobale effekter kanskje indikerer at den er begge deler). Og for mange er H og N studiet faktisk beviset på at denne teknologien fungerer. Man ville trolig fått en riktig dose om man hadde gjort tlstrekkelig med studier (problemet her var konkurrenter og store kostnader). Selv om kursfallet ville blitt drastisk ved feiling på Gallegang, er det flere som er langsiktige og med stor tro på teknologi og også Fimavacc (se punkt 3) Man kan altså argumentere for at nedsiden/riskoen er mindre enn 25. Ergo at risk reward er bedre enn 1:10.

3. Skal man se på risk reward for aksjen (og ikke bare Fimachem) så bør man også ta innover seg mulige kursutfall 1-1,5 års tid knyttet til Fimavacc. Dette vil ytterligere forbedre risk reward. 2H 2018 vil man være ferdige med fase 1 for Fimavacc. Oppsiden ved en betydelig økning av LOA for Fimavacc vil være svært stor. Og det kan vi si uten at vi faktisk kan sette opp et konkret regnestykke per nå. I tillegg til å øke reward, vil Fimavacc også kunne begrense nedsiden og riskoen. Det er større sannsynlighet for at 1 feiler enn at begge (både Fimavacc og gallegang) feiler samtidig! Ved å ta hensyn til Fimavacc vil altså risk reward kunne forbedres betraktelig ved 1 -1,5 års horisont.

4. Så kan man argumentere for at mulige konkurrenter bør redusere sannsynlighet for suksess og forventet avkastning. Selv om man skulle redusere risikoen for suksess noe, så anser jeg sannsynligheten for at det skulle dukke opp en konkurrent ut av intet og slå PCIB på mållinjen for liten. Selskapet har valgt gallegang både utfra hensynet til å lykkes, få konkurrenter, og alvorlighetsgrad (uten godkjent behandling i dag). Og det fine med bla at dette forumet – når det gjelder PCIB i allefall – er at konkurrenter blir belyst og diskutert. Så langt har meg bekjent ingen vist potensiale til å konkurrere med PCIB på gallegang. Det er også greit å ha i bakhodet at PCIB er en leveringsteknologi og kan potensielt samarbeide med og forsterke flere både eksisterende og fremtidige behandlinger.

Det er ikke vanskelig å argumentere med at PCIB har en risk reward på 1:20 om man ser vel ett år fram i tid. Tror ikke så mange selskaper på Oslo Børs/Oslo Access kan si det samme. Vil derfor anbefale å ta et lodd i PCIB og sitte rolig med 1 til 1,5 års horisont. Og kanskje kortere om interimresultatene viser noe av det samme som fase I resultatene! Har meget stor tro på Oslo Cancer Cluster og forskning/arbeide som gjøres der, og akkurat nå ser PCIB ut til å være nærmest å lykkes!
Redigert 25.01.2018 kl 22:03 Arkivert
Kvasi
25.01.2018 kl 23:20
7694

Kan godt være det er mye fornuft i det du skriver(?)
Men dumt du til slutt falt for fristelsen å anbefale kjøp i aksjen som du sitter i. Det svekker innlegget, for meg.
Arkivert
Snøffelen
25.01.2018 kl 23:24
7644

Bra konkludert kvasi, man bør bare anbefale kjøp av aksjer man ikke har, og med samme logikk anbefale salg av aksjer man har.

Da blir det seriøst her på HO-forumet.

Du er bare helt nydelig kvasi !
Arkivert
Otard
25.01.2018 kl 23:25
7628

Helliuhell.
Endre til salgsanbefaling så kjøper Kvasi:-)

Arkivert
Helliuhell
25.01.2018 kl 23:29
7601

Kvasi har vel rett i at innlegget står seg uten anbefalingen:-)
Hver og en får nå gjøre som en selv vil. Men et godt case er det!!
Arkivert
gepard1
25.01.2018 kl 23:40
7583

Hvis det er riktig som Per Walday sier, at vi allerede er innvilget P2, og at det er store muligheter for at AA og tidlig markedstilgang foelger med, er det like enkelt og tjene penger paa og kjoepe PCIB aksjer, som det er og stjele godteri fra en 4 aaring-)). I saa maate maa risk rewarden for PCIB vaere den laveste noensinne-))
Redigert 25.01.2018 kl 23:41 Arkivert
yard
25.01.2018 kl 23:52
7547

Kvasi er jo helt på tryne. Fabler om TA og at Hartviksen1 dokumenterer påstandene sine så bra.. Komedie hele greia.

Tenker at han er det perfekte eksempel på at mange enda ikke forstår hva meldingen den 20. des er verdt.
Arkivert
Kvasi
26.01.2018 kl 00:06
7498

Det var da voldsomt! Tar kritikken til etter-retning, selvsagt.

Det er rett observert at jeg er veldig kritisk til sterkt "haussede" aksjer på HO. (Vi husker jo APCL, som bare ett eksempel...)

Jeg har vært mye inn og ut av denne, og tjent litt, men har aldri anbefalt andre å gjøre som meg.
Har ikke noe å bidra med når det gjelder det faglige, så dette ble min aller siste kommentar på PCIB-tråder. Men jeg leser og følger med. Lykke til!
Arkivert
Pingwin
26.01.2018 kl 00:09
7491

Hartvigsen1 solgte sine aksjer for 6 kr. inkludert tegningsretter, og siden den gang har han baisset PCIB. Han er en bitter gammel mann. Han skifter brukernavn hele tiden og ingen tar ham seriøst. Ser at han har en blogg om PCIB på det nye forumet og jeg håper ingen går inn og diskuterer med ham.

Hvis noen argumenterer sine innlegg med å henvise til Hartviksen1, da er nivået lavt hos vedkommende. Ha en fin aften.
Arkivert
riskypick
26.01.2018 kl 04:59
7364

Helliuhell
Valgte å slette denne. Det gjaldt Tts.
Redigert 26.01.2018 kl 05:02 Arkivert
oxion
26.01.2018 kl 06:25
7335

Nei,det finnes ikke en aksje på Oslo børs med bedre risk/reward...
Glem aksjekurs, se på selskapsverdien,og sammenlikn med andre tilsvarende ( i den grad det er mulig, Pcib er unik),
Så ser vi at vi må et stykke opp, 3 ganger. Minst, med den info vi har nå.
Reknar AA som temmelig sikkert...
Arkivert
Londonmannen
26.01.2018 kl 07:28
7245

En av de største truslene for investorer i PCIB er nok den enkeltes manglende tålmodighet. I farmasi vet bi at TTT, men investorer mangler som oftest den man trenger for å gjøre de store pengene i farmasiaksjene.
Arkivert
Fljo
26.01.2018 kl 08:00
7185

Det virker overbevisende hva mange innsiktsfulle skribenter skriver om PCIB. Har de rett så bør kursen snart være moden for nye løft etter hvert som flere får opp øynene og forstår caset. Er det idag vi skal få et nytt løft i kursen?
Redigert 26.01.2018 kl 08:01 Arkivert
Otard
26.01.2018 kl 08:22
7099

Igår falt den "bare" tilbake på trendlinja i bunnen av den kanalen jeg har tegnet opp for meg selv ihvertfall.

Jeg ble imponert over hvordan det lot jeg gjøre å få kjøpt aksjer for over 11 mill med 5% rabatt bare ved å legge noen småposter til salgs under sist omsatt. Det skremte vannet av mange. Det hjalp selvsagt med Nucana, men at den skulle holde seg der hele dagen overasket meg.

Men nå må vel den trusselen ha blitt nedgradert nok til at vi kan gå nordover igjen.
Arkivert
SafeInvest
26.01.2018 kl 08:41
7030

Det er lov å håpe Otard! Men på her i bakgården(OB OA), er det tydeligvis bare oppkjøp eller PE som gjelder. Markedet her evner ikke å prise biotech riktig.
Til frustrasjon, og glede, for investorer!:)
Arkivert
uselessH
26.01.2018 kl 08:58
6959

PCIB begynner nok å bli mer kjent blant forskningsmiljøer der ute. Anders Høgset er med her:

https://www.nwo.nl/actueel/nieuws/2018/01/elf-publiek-private-samenwerkingen-in-de-chemie-van-start.html

Litt google translate:
"FOTO TREAT Foto sensibilisatorer som "medisin" for intracellulære infeksjoner av (antibiotikaresistente) bakterier
Bas Zaat (AMC) i samarbeid med Anders Høgset (PCI Biotech AS)
Antibiotikaresistente bakterier er en økende trussel mot vår helse. Viktige grunner til å utvikle disse resistensene er en feilaktig og overdreven bruk av antibiotika, men også bakteriens evne til å beskytte seg selv ved å danne en biofilm, et tykt lag av bakterier som antibiotika ikke virker i, og til og med ved å "skjule" "I menneskelige immunceller. Nylig oppdaget forskerne at disse skjult bakteriene kan nås med antibiotika når antibiotika brukes i kombinasjon med såkalte fotosensibilisatorer. Ved å aktivere disse fotosensibilisatorene med lys, sikrer disse at antibiotika faktisk slippes ut i cellen, og at bakteriene kan drepe det. I dette prosjektet utvikles nye fotosensibilisatorer som virker både mot bakterier i biofilmer og mot intracellulære bakterier. Med dette bidrar konsortiet til å bekjempe (antibiotikaresistente) infeksjoner tilpasset typen av infeksjon i den enkelte pasient, en personlig behandling."

LIFT ( Launchpad for Innovative Future Technology ) er et av de offentlig-private partnerskapene finansiert av Innovasjonsfondet for kjemi, fondet for offentlig-privat samarbeid innen kjemi ved NWO. LIFT er ment for offentlig-private partnerskap mellom minst ett selskap og minst en kunnskapsinstitusjon, der kravet om kunnskap og / eller innovasjon fra det deltakende næringslivet er adressert. Et LIFT-prosjekt søkes og evalueres på en gang, men kan utføres og finansieres i to faser. I første fase er kontantbidraget lavere enn i andre fase. Den totale prosjektstørrelsen er mellom 150 000 euro og 300 000 euro, hvorav et kvart er betalt av fellesskapssektoren og tre fjerdedeler av NWO.
Arkivert
Hardly
26.01.2018 kl 09:16
6897

Litt off topic, men er det noen som vet når det blir mulig å handle PCIB aksjer gjennom Nordea Investor på nett?
I dag må man ringe meglerbordet til Nordea når man vil selge eller kjøpe denne aksjen. En smule tungvint. Føler vi blir satt tilbake til forrige årtusen.
Arkivert
stifinner
26.01.2018 kl 09:34
6825

Du bør bytte megler, for det der er for dårlig!
Arkivert
Fabi
26.01.2018 kl 11:16
6658

Veldig bra trådstart !

Personlig ser jeg nedsiden som ca NULL.
Årsakene til dette er for det første at staten dekker 30% av et evt tap. Men med meldingen 20 desember + Fimavacc,,,,,, ser jeg ingen nedside ved dagens prising.
Skulle ikke gallegang fungere, så fungerer likevel leveringsteknologien. Den får cellegift og andre medisiner til å virke.

Oppsiden er enorm. Større enn Nano, tror jeg.
Cellegift tar i dag nesten livet av pasientene. PCIB kan fikse dette.

Derfor ser jeg på PCIB som børsens sterkeste kjøpskandidat.
Ja, jeg nærmer meg Topp-50 :-)

Arkivert
Dividend
26.01.2018 kl 11:43
6567

Hardly

Jeg kjøpte noen få pcib fra nordea.

La inn ordrene men de ble ikke rutet med en gang.

Fikk aksjene til den limit jeg la inn til slutt, men det er selvsagt smått utrolig at de ikke klarer å fikse dette.
Arkivert
Triotech
26.01.2018 kl 11:54
6509

Mulig Nordea har problemer med handel i aksjen, jeg gjorde hvertfall tre kjøp der 20. Desember... Har ikke gjort noen handler der etter den dagen.
Arkivert
Lothbrook
26.01.2018 kl 11:54
6519

Kan anbefale Nordnet, uansett om du har AS eller investerer som privatperson (zero)

Etter 9 år med Dnb-markets ba jeg de om å ryke og reise i fjor våres - det var en vakker dag. Er flau over å ha vært med på å finansiere det faenskapet der.
Redigert 26.01.2018 kl 11:58 Arkivert
Otard
26.01.2018 kl 12:05
6464

Lothbrook
Jeg også bruker Nordnet, men jeg har den frie kapitalen til å handle litt ekstra PCIB når det er tilbud i aksjen i DNB. Men med småbeløp så skal aksjen gå rimelig mye før det lønner seg å handle når de tar 95,- pr handel.
Redigert 26.01.2018 kl 12:13 Arkivert
nike
26.01.2018 kl 12:55
6312

Jeg har netthandelskonti hos:
NTF
PAS
NON
DNM

og rangerer disse i den ovenfornevnte rekkefølgene.

Har vært lengst i NTF og prioritere den fordi netthandelsløsningen er enkel å bruke, har nesten aldri nedetid.
NTF tilbyr heyere gearing enn noen av de andre , eksempelvis 35 % belåning på PCIB, høyest av alle etter det jeg har fått med meg.

Pareto satser hardt på å bli mer konkurransedyktig overfor oss små og mellomstore, og blir stadig bedre.
I tillegg har Pareto god analysesekning, slik jeg oppfater det helt på høyde med DNM.
Arkivert
Hardly
26.01.2018 kl 13:09
6256

Denne meldingen har ligget ute på Nordea Investor sin handleside i et par måneder:

Informasjon: Det er dessverre problemer med handel i følgende aksjer:Nordic Mining, PCI Biotech Holding, Awilco Drilling, African Petroleum, Hugo Games, Hofseth Biocare, Northern Drilling, ETF/ETN. Ring oss på telefon 22 48 51 50 dersom du ønsker legge inn ordre i disse aksjene. Vi beklager dette.

Med 40 års erfaring innen IT bransjen syntes jeg det er helt utrolig at en så stor bank som Nordea, med de resursene de disponerer, ikke klarer å rydde opp i dette. Alle kan vel ikke være inkompetente.

Hadde det vært Klekken sparelag med 5 ansatte hadde jeg skjønt det.
Redigert 26.01.2018 kl 13:11 Arkivert
Otard
26.01.2018 kl 13:13
6231

Nike.
Har du da realtidskurser hos alle, eller bruker de en av de til å følge realtidskurser på og hvilken platform bruker du.

Jeg savner wintrade litt og har ikke orket å begi meg inn på infront webtrader ennå.
Arkivert
nike
26.01.2018 kl 13:58
6145

Otard

Jeg bruker bare traderløsningen til Netfonds, Netfonds Prime Trader, mest fordi jeg har vært Netfondskunde omtrent siden Netfonds ble etablert.

På Netfonds koster realtid med ordrebildet på ett nivå, 20 kroner i måneden.
Jeg har valgt realtid med ordrebilde på 5 nivå, som koster 420 i måneden, som også gir andre fordeler, eksempelvis Topp 50 hver tirsdag.

Pareto gir (meg) gratis sanntid med ordrebilde på ett nivå, Nordnet det samme og ordrebildet på 5 nivå ved ett ekstra klikk.

DNM erfarer jeg som dårligst på det meste, delvis fordi tilgangen er via nettbanken som ofte er ned, dessuten ingen sanntid på kjøpet og høyest kurtasje for småhandel.

Sett bort fra introduksjonstilbud oppfatter jeg Pareto som billigst både på kurtasje og renter på aksjehandelslån.

Med aksjehandelslån kommer man iblant i brudd med betingelsene. I slike tilfeller er Netfonds enklest å snakke med. Sannsynligvis fordi Netfonds er en liten organisasjon, men det kan også ha noe å gjøre med min fartstid der.
Arkivert
Otard
26.01.2018 kl 14:19
6084

Takk Nike.

Andre plikter kaller så børs for være børs for en stund:-)
Arkivert
Computum
26.01.2018 kl 14:34
6035

Men fryktelig ofte vanskeligheter med Pareto's nettsider i det siste. De arbeider med omlegging, men det har jammen vart en stund nå.
Arkivert
rgkap
26.01.2018 kl 21:15
5873

Jeg har aksjer i både Photcure og PCIB men jeg har mer i Photocure fordi den har en lavere risk og en veldig høy oppside, ikke like høy som PCIB men uansett holder jeg en knapp på Photocure når jeg skal få ned min beta.

Ellers er det veldig gledelig at den holder på å stabilisere seg på over 55 før den fortsetter oppover.

Arkivert
fabian2
29.01.2018 kl 03:30
5565

Etter å ha brukt mange timer denne helgen på all tilgjengelig litteratur om både fCHEM,fVACC og fNAc er jeg nesten litt forbauset. .....Hvorfor det?.... Fordi at gepard faktisk ser ut å kunne få rett i sine "villeste" spådommer. Så nå lurer jeg alvorlig på å kaste alle hemninger og gå "all in" , dvs. selge andre investeringer , bl.a. Nano...... det gjør litt vondt.
Arkivert
fabian2
29.01.2018 kl 03:44
5567

All vesentlig investering skal taes etter grudige , veloverveide analyser...... her er det ikke snakk om å ta noe "lodd"
Arkivert
oxion
29.01.2018 kl 07:45
5463

Fabian2 nå har jeg ikke satt meg inn i Nano, men har fulgt pcib i maaange år.
Tror du er inne på riktig spor.
Hvis en begynner å se på potensialet i pcib så blir det en avsindig kurs....
Og sjansen på å lykkes i noe vil jeg si er 90%....
Redigert 29.01.2018 kl 07:46 Arkivert
flaksegrisen
29.01.2018 kl 10:34
5294

I høst var de fleste enige om at vi ville få p2 og PW gikk ut og hintet sterkt om dette. Vi antok at kursen ville/burde gå til kr 50 + på denne meldingen. Noen syntes det var helt absurd og var mer opptatt av emisjonen ville føre til enda billigere aksjer enn kr 20. Kursen reagerte ikke noe særlig på den sterke muligheten for p2 og lå statbilt mellom 20-23 i denne perioden.

Nå påstår jeg at det for gjentagende behandling er like klart at vi får minst like gode resultater som i cohort 3 eller 4. og at PW har hintet at de ligger godt an i løypa.

Med publisering av disse resultatene blir risikoen ytterliger redusert og kursen skal noen uker etterpå opp til 80+, mens den burde vært 200+
Redigert 29.01.2018 kl 10:40 Arkivert
Lothian
29.01.2018 kl 10:54
5200

Det må da bare være et spørsmål om dager/uker før vi får "completion of discussions with regulators and clinical advisors" og mer detaljer rundt oppstartdato og finansiering av PF2?

Før dette kommer (ser bortifra andre nyheter før denne) så vil vi vel se en avventende holdning til PCIB med kurser på 50-55...

Kjedelig å vente, men vi er ikkje alene om det i biotek.

Bare å se på BGBIO som i dag sikkert tar oppmerksomheten bort fra bl.a. PCIB "ørkenvandring" på 20-25 fra børsintro i april 2017 (25) frem til 15. januar i år....

Vi som har vært med i PCIB fra før emisjonen i slutten av 2016 kan uansett ikkje "klage" så voldsomt...

Lothian.

Redigert 29.01.2018 kl 11:12 Arkivert
flaksegrisen
29.01.2018 kl 11:07
5138

Vi klager vel ikke, prøver bare å belyse Ose sin aversjon mot såkalt risiko og muligheten for å kunne tjene noen grunker på det.

Redigert 29.01.2018 kl 11:27 Arkivert
Intendenten
29.01.2018 kl 11:42
5021

Herlig kjøpsmulighet i dag:)
Arkivert
Bonusfrelst
29.01.2018 kl 12:00
4944

Data fra gjentagende behandling er en utrolig viktig trigger. Viser det like gode res som du påpeker fra cohort 4, på minimum 6 personer, snakker vi butikk. Da er caset derisket til tusen.

Håper effektdata foreligger kort tid etter safety data. Har etterspurt dette tidligere, men er det noen som vet om det blir gitt effektdata til markedet? Noe annet ville vært rart.
Arkivert
Snøffelen
30.01.2018 kl 22:25
4818

Dukker stadig opp nye "konkurrenter" til Amphinex, skjønt dette er iHCC og dessuten targeted therapy, men sier likevel litt om landskapet for tiden.

http://www.onclive.com/web-exclusives/lenvatinib-plus-pembrolizumab-or-nivolumab-active-in-intrahepatic-cholangiocarcinoma

"Lenvatinib Plus Pembrolizumab or Nivolumab Active in Intrahepatic Cholangiocarcinoma
Wayne Kuznar
Published: Saturday, Jan 20, 2018"

"The ORR was 21.4%, consisting of 3 partial response (PRs). Eleven (79%) patients had stable disease, for a DCR of 93%. The clinical benefit rate (ORR + durable stable disease ≥ 5 months) was 64.3%"
"14 patients who received prior anticancer therapy, median progression-free survival (PFS) was 5.0 months."

Konklusjonen er uansett:

"The findings support a clinical trial with a larger sample size to assess overall survival, according to Lin and co-authors."
Redigert 30.01.2018 kl 22:26 Arkivert
Snøffelen
30.01.2018 kl 23:21
4715

Ser man på Cholangiocarcinoma Annual Conference sin hjemmeside

https://cholangiocarcinoma.org/misc2/2018-annual-conference/

Ser man at QED Therapeutics er hovedsponsor.

Og de har timet sin siste pressemelding fint, fordi for nyheter kom fra det selskapet for 7 timer siden

https://www.prnewswire.com/news-releases/bridgebio-pharma-licenses-late-stage-oncology-drug-infigratinib-to-tackle-fgfr-driven-maladies-establishes-new-subsidiary-qed-therapeutics-with-65-million-in-initial-financing-300589961.html

"BridgeBio Pharma Licenses Late-Stage Oncology Drug Infigratinib to Tackle FGFR-Driven Maladies Establishes New Subsidiary QED Therapeutics with $65 Million in Initial Financing"

og med følgende beskjed:

"Infigratinib is currently in a Phase 2 clinical trial for patients with chemotherapy-refractory bile duct cancer (cholangiocarcinoma) containing FGFR2 fusions. Early clinical results, recently published in the Journal of Clinical Oncology, demonstrated that the compound showed meaningful activity in this population.

"We are committed to moving this compound forward in late-stage development and further proving the strong efficacy in cancer that has already been demonstrated across multiple trials," said Daniel Hoth, M.D., QED's chief medical officer"

og hva med resultatene?,
de finner du her:

http://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2017.75.5009?journalCode=jco

"Phase II Study of BGJ398 in Patients With FGFR-Altered Advanced Cholangiocarcinoma"

"No standard treatment exists for patients with cholangiocarcinoma for whom first-line gemcitabine-based therapy fails. Fibroblast growth factor receptor 2 (FGFR2) fusions/translocations are present in 13% to 17% of intrahepatic cholangiocarcinomas."

"Results
Sixty-one patients (35 women median age, 57 years) with FGFR2 fusion (n = 48), mutation (n = 8), or amplification (n = 3) participated. At the prespecified data cutoff (June 30, 2016), 50 patients had discontinued treatment. All responsive tumors contained FGFR2 fusions. The overall response rate was 14.8% (18.8% FGFR2 fusions only), disease control rate was 75.4% (83.3% FGFR2 fusions only), and estimated median progression-free survival was 5.8 months (95% CI, 4.3 to 7.6 months). "

Min konklusjon:
1. IHCC er ikke en direkte konkurrent til PCIBs perihilar CCA
2. Targeted therapy som gjelder ca 15% av alle iHCC
3. Responsratene er ikke i nærheten av PCIB.

Men de er hovedsponsor i Salt Lake City.
Arkivert
nextmove
30.01.2018 kl 23:56
4675

Igjen, Snøffelen du legger den ene ballen etter den andre død. Eller riktigere uttrykt, takket være din utrettelige og systematiske graving og dokumentasjon, viser du at PCIBs behandlingsløsning river skjorta av dem som prøver seg.

Prøver seg og prøver seg enten mangler den presise angivelsen av indikasjon (NuCana) eller så er vi over på intrehepatisk gallegangskreft.

Så langt, med Amphinex for pCCA ett år unna markedet, synes ingen å nå PCIB til anklene. Dette ser Key Opinion Leaders i Europa og USA, og det samme ser EMA og FDA. Ledelsen har dessuten ved flere presentasjoner nevnt distal CCA som en aktuell "underindikasjon". Neppe uten grunn. Da nærmer vi oss pancreas cancer.

På grunn av den høye forekomsten av gallegangskreft i folkerike østasiatiske land, følger disse utvilsomt godt med på hvilke nye, mer effektive behandlingsløsninger som er under oppseiling. Det gjelder både regulatoriske myndigheter, KOLs - og ikke minst de store farmasiselskapene.

Redigert 31.01.2018 kl 00:56 Arkivert
Snøffelen
31.01.2018 kl 08:40
4424

Jeg er ganske sikker på at sponsorene på Cholangiocarcinoma Foundation Annual conference 2018 (og årene før for så vidt) er det vi må holde øye med. Det er da selvsagt betryggende for oss at de andre sliter litt. Selvsagt kjedelig for pasientene at nesten ingen får til noe, men det er bedre med en vidunderkur enn masse som funker halv-veis og knapt nok det.
Arkivert
Snøffelen
31.01.2018 kl 12:45
4147

Edison Research har analyser på en av vår konkurrenter Aslan.

Er en PDF, men google Aslan Pharmaceuticals, Edison, Varlitinib så bør det være mulig å finne.

Analysen fra 8. november 2017 er mer omfattende og nyttigere enn den fra 10. januar 2018.

Litt interessant at Aslan (Singapore-basert) også satser med BTC i Kina.

Uansett, resultatene til Aslan er selvfølgelig ikke i nærheten av PCIB sin resultater, men analysen er nyttig fordi den fra november i fjor blant annet lister opp hvor langt konkurrerende BTCs er i det kliniske løpet, og det står der:

"There are numerous ongoing BTC clinical trials (Exhibit 4). The only other Phase III programme to our knowledge is the IDH1 inhibitor ivosidenib being developed by Agios for CC. We expect this drug to largely be limited to ICC because IDH1 mutations are generally limited to this type.22 Agios presented data on this compound from a Phase I dose-escalation expansion trial in IDH1+ CC patients with multiple prior therapies in June 2017. In these data, 5% of the 73 evaluable patients had a partial response and 56% had stable disease. The median progression free survival was 3.8 months."

Mao kun et selskap ligger foran PCIB i løypa, men har resultater som ligger håpløst langt bak.

Dessuten ser det ut til at flertallet satser på targeted therapies og ICC.
Arkivert
Snøffelen
31.01.2018 kl 13:00
4078

For ordens skyld, Aslan sine resultater:

"Phase Ib BTC interim results
ASLAN published data from a Phase Ib open label dose ranging clinical trial of varlitinib for BTC at ASCO in June 2017. It reported on the results of 15 evaluable patients (out of 27 enrolled at the time) with metastatic CC that received varlitinib in combination with doublet chemotherapy (cisplatin with 5-fluorouracil or capecitabine). There were three partial responses (20%) and 10 stable diseases (67%). This is encouraging compared to historical rates (7.7% response rate and 49.5% disease control rate)."
Arkivert
gepard1
31.01.2018 kl 13:02
4066

Ingen kan vise til like gode resultater som PCIB. Nettopp derfor kommer resultatene fra PCIB's extension studie til aa slaa ned som en bombe I verden farmasi marked.

Lancet og company, kommer ikke til og bruke veldig lang tid paa og trekke slutningen om at PCIB kan bruke samme medisin og metode til aa helbrede og livsforlenge livet til pasienter paa mange forskjellige kreftsykdommer.

Naar dette annerkjennes, vil ikke PCIB kursen ha noe tak-))
Redigert 31.01.2018 kl 13:05 Arkivert
Gunnersaurus
31.01.2018 kl 13:16
4025

http://aslanpharma.com/app/uploads/2018/01/17-12-06-Company-presentation-Microbio-v3.pdf

Myste litt i presentasjonen til Aslan. Spesielt side 5 og 17 var spennende. Har du sett denne Snøffelen?

Informativ videosnutt:
http://aslanpharma.com/drug/aslan001/
Redigert 31.01.2018 kl 13:27 Arkivert
Lothian
31.01.2018 kl 13:17
4015

Da er det bare å håpe at resultatene som VI forventer virkelig slår til...

Det bør være 95% sikkert, selv om andre (Lancet, analytikere, etc) har en annen oppfatning...?

Lothian.
Arkivert
SafeInvest
31.01.2018 kl 13:23
3980

Fin link Gunnersaurus!

Bekrefter bare min påstand om at Pcib sitter på en potensiell blockbuster-kandidat!

Hadde vært helt rått å få med Takeda på en partneravtale her!!
Arkivert
nextmove
31.01.2018 kl 13:29
3952

Lothian,

det blir galt å slå Lancet i hartkorn med analytikere. Lancet er det ledende medisinsk-faglige tidsskriftet, og artikler som blir antaty for publisering må holde et svært høyt faglig og vitenskapelig nivå.
Arkivert
Lothian
31.01.2018 kl 13:38
3932

Mente ikkje å sette Lancet i same bås som analytikere (som stort sett tar feil når det gjelder biotek), men vi som håper på (med gode grunner) at PCIB skal oppnå en eventyrlig suksess har en viss tendens til å skape holdninger a lá "oss mot de andre."

Liker derfor at det kommer frem info om potensielle konkurrenter for PCIB der resultatene kan sammenlignes ved "våre."

Muligens Walday bør få et spørsmål om konkurranse-situasjonen på neste kvartal...

Lothian.

Arkivert
SafeInvest
31.01.2018 kl 14:17
3846

Blir spennende å se om Pcib får tildelt midler i år også. Det var vel noe her som postet inn link til en søknad som Pcib hadde sendt i høst?

''Sammen med Forskningsrådet og forskningsinstitusjoner her i landet deler hun nå ut millioner til spesielt lovende forskning i Norge. 24 prosjekter får mellom 15 og 25 millioner kroner hver fordelt på fire-fem år. Drepecelleforskningen i Oslo er blant vinnerne.''

https://www.nrk.no/norge/drepeceller-kan-ta-knekken-pa-kreft-1.13891554

Vi fikk jo denne meldingen på samme tid i fjor:

''CI Biotech awarded NOK 13.8 million from The Research Council of Norway to further development of PCI for use in vaccination
Oslo, Norway, January 27, 2017 PCI Biotech (OSE:PCIB), a clinical-stage company developing innovative therapeutics that address significant unmet medical needs, today announced that it has been awarded NOK 13.8 million in a BIA grant from The Research Council of Norway to the project “Photochemical vaccination – novel immunotherapy concept for treatment of cancer and infectious diseases”.

The main goal of the project is to document in a proof-of-principle clinical study in cancer patients that PCI Biotech’s photochemical internalization (PCI) technology can be used to improve the efficacy of a therapeutic cancer vaccine. Other important aspects of the project is to develop the PCI technology for use in vaccination against certain types of viral and bacterial infections, and to explore the technology for use with mRNA-based vaccination.

‘This grant supports further development of the promising fimaVacc technology, as well as the important vaccination application of the fimaNAc technology. Both of these applications are well suited for the development of new types of immunotherapy against cancer, and also for the prevention and treatment of some types of infectious diseases, including certain types of chronic virus infections. We are very pleased to see that the expert evaluators and the Research Council share our view on the potential of these technologies.’ says CEO in PCI Biotech, Per Walday.

The project will be initiated in Q3 2017 and run for three and a half years. The grant will cover up to 35% of the project costs and the project will be implemented in the company’s current plans. The grant is subject to final contract negotiations.

Established in 2006, the BIA programme is the largest industry-oriented programme at the Research council of Norway (Forskningsrådet). This broad-based programme supports high-quality R&D projects with good business and socio-economic potential.''
Redigert 31.01.2018 kl 14:23 Arkivert
Arkivert Til toppen