"Kan Pcib snart få en helt syk god avtale?"

flaksegrisen
PCIB
12.01.2018 kl 09:44
2461

Dette er en arkivert tråd!
Vi vet at de helst vil ha en avtale før igangsettingen av Pivotalstudien nå før sommeren. Vi vet at de i lang tid har hatt interesenter.

Med AA skulle en tro interessen har blit enda større. Pcib vet nok mer om hvilke interimresultater som kreves for å få AA og disse vil vel bli formidlet videre ved forhandlinger.

Når en vet hvor gode resultatene var i cohort 3 og 4 og de nå begynner å se hvordan det blir med gjentagende behandling, er jeg overbevist om sjansen for AA er veldig store og at det er flere store interesenter som må by over hverandre for å få avtale med Pcib.

Hadde jeg vært Big Pharma hadde jeg gravt dypt for å få være med i den videre utviklingen som f.eks bile duct cancer i tillegg.

Tror vi da vil se en avtale ala Algeta og Genmab sin. Det var det samme med de. De hadde en plattform som en kan bygge videre på. Tror det er utrolig interessant for BP.
Redigert 12.01.2018 kl 09:51 Arkivert
Lothian
12.01.2018 kl 09:49
1671

PCIB har nok mange beilere om dagen...og kanskje de opprettet kontakt med enda flere i SF denne uken?

Endelig godkjenning av PF2 bør vel komme nå i jan/feb...og så partner i februar-april?

Eller finansierer de PF2 selv gjennom en emisjon???

Lothian.

Arkivert
gepard1
12.01.2018 kl 09:54
1624

tt selskap som faar cellegift og immunterapi til og fungere, burde oppnaa de beste avtalene farmaci verden har og tilby
Redigert 12.01.2018 kl 09:55 Arkivert
SafeInvest
12.01.2018 kl 09:55
1603

Er det noen som har oversikt over partneravtaler som er inngått de siste årene?
Arkivert
Phrenicus
12.01.2018 kl 09:56
1598

Jeg tror svaret på ditt spørsmål er et rungende JA, og grunnen til at jeg ikke selger en eneste aksje. En god avtale kan komme når som helst, og kan tredoble kursen omtrent over natten.
Arkivert
flaksegrisen
12.01.2018 kl 09:58
1571

Mener de har fått P2. De må bare analysere "komplikasjoner" med studieoppsettet.

Tipper det må være AA i forhold til Interimresulltatene.

Tror på avtale før Påske.
Arkivert
torhh
12.01.2018 kl 10:05
1514

Hvorfor skulle BP, eller annen avtalepartner, nøye seg med avtale om FimaChem, eller kun GGK-behandling?

De vil vel i minste fall sikre seg en form for eksklusivitet i fremtidige forhandlinger eller opsjon på resten?
Arkivert
SafeInvest
12.01.2018 kl 10:11
1460

Det er ikke umulig det kommer en partner som sikrer seg kontroll over hele Pcib. Men som du sier, i første omgang blir det nok for GGK.

Så blir det vel en generell opsjon som dekker hele selskapet.
Arkivert
flaksegrisen
12.01.2018 kl 10:18
1398

Tror de kjøper seg inn i selskapet, salgsavtale med upfront og god royalty på gallegang og opsjon på salg av senere fimachem produkter.
Arkivert
torhh
1403

Isåfall får man håpe PCIB tar seg godt betalt for evt. opsjon/ekslusivitet? Det er jo ikke GGK som er rosinen i pølsa i PCIB.
Arkivert
Bonusfrelst
1401

Har nevnt dette tidligere. Liker ikke tanken på å selge skinnet før bjørnen er skutt. Det er fortsatt en del som skal på plass tror jeg, selv om det ser veldig positivt ut. Ved et evnt kjøp av hele PCIB/kun fimaChem/kun fimaChem for GGK. Må man da ha 90% av aksjonærene med på dette?
Arkivert
realist.
12.01.2018 kl 10:32
1307

Mer enn 90% eller tilsvarende andel stemmer på generalforsamling gir rett til å kreve innløsning av resterende mindretallsaksjonærer. Går utfra at det også er derfor at Must sitter med litt over 10%.
Arkivert
flaksegrisen
12.01.2018 kl 10:33
1304

1 milliard i upfront, 25 % rayalty. Kjøp av selskap 10 %. 25 % royalty på senere og opsjon mot finansiering av kliniske studier.

Har nok penger til å kjøre flere studier samtidig og kan ha mange produkter på markedet om ti år.

Så har vi jo Nac og Vac, så vi kan bli helt sykt store.
Arkivert
stifinner
12.01.2018 kl 10:37
1270

Jeg håper og tror at styrets visjon er å utvikle Pcib til et norsk farmasiselskap, og ikke selge noen deler av selskapet, kun utlisensiering av deler samt utvikle egne medisiner.
Arkivert
sulzrox
12.01.2018 kl 10:46
1251

onusfrelst
Du kan lese litt her.
https://firmanytt.no/hvem-har-kontroll-pa-selskapet/
Arkivert
Bonusfrelst
12.01.2018 kl 10:53
1187

akke
Arkivert
realist.
12.01.2018 kl 10:54
1187

Må bare få minne om dette:

"Must hadde ifølge Finansavisen takket nei igjen, denne gangen til en halv milliard.

Langsiktig eierskap
–Du kunne fått dobbel pris, hvorfor selger du aldri aksjer?

– Det er en filosofi om at langsiktig, aktivt eierskap er viktig. Det gjelder alle selskaper jeg er eier i, sier Must."

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2014/11/Takket-nei-til-en-halv-milliard

Arkivert
majewski
12.01.2018 kl 11:17
1069

Noen med abbo på økonomisk ugebrev her?

Hadde vært interessant fått lest fullstendig versjon av denne artikkelen:

https://ugebrev.dk/biotech/biotech-topnyheder/fase-iii-start-allerede-indregnet-pci-biotech/
Arkivert
Bonusfrelst
12.01.2018 kl 11:31
994

Fra artikkelen:

PCI Biotech aktien er startet forrygende i 2018 og er steget med ca. 30%, efter at man lige før jul fik forhandlet en overordnet ramme på plads for fase III designet for dets primære pipelineaktiv med sundhedsmyndighederne.

Siden vores seneste analyse af PC Biotech i januar 2017, hvor aktiekursen stod i 17,80 NOK er kursen næsten tredoblet. En stor del af stigningen er første tilkommet efter at PCI Biotech d. 20. december 2017 meddelte, at man har nået en foreløbig aftale med både de amerikanske og de europæiske sundhedsmyndigheder om designet af fase III studiet med FimaCHEM (fimaporfin) i kombination med den veletablerede kemoterapi Gemcitabine (Gemzar), som en 1st line behandling af ikke-operable galdegangskræft (bile duct cancer).

Pivotalt forsøg kan starte til sommer

FimaCHEM er baseret på selskabets PCI-platform og er en lokal behandlingsform, som anvender lysterapi som kilde til at forstærke effekten af eksisterende lægemidler. Hermed ”blødgøres cellemembranen og den efterfølgende kræftmedicin får nemmere ved at nå frem til sit angrebsmål, dvs. cancercellerne.

Det er aftalt med FDA og EMA, at blot ét enkelt fase III studie vil være tilstrækkeligt til efterfølgende at ansøge om registrering og dermed markedsgodkendelse af FimaCHEM. Desuden vil det foreslåede forsøgsdesign indebære, at PCI Biotech i tilfælde af positive del-resultater vil kunne afbryde studiet før tid og søge om godkendelse. Dermed vil varigheden af fase III studiet potentielt kunne nedbringes betydeligt. Der findes i dag ingen godkendte behandlinger af galdegangskræft. Gemzar er på markedet og h...

Har ikke tilgang til mer. Regner med noen har det.

Regner med at kursmålet økes fra tidligere 40kr..
Redigert 12.01.2018 kl 11:37 Arkivert
Lothian
12.01.2018 kl 11:39
947

g hvorfor bruker ugebrevet konsekvent fase III i stedenfor PF2...?

Lothia
Redigert 12.01.2018 kl 11:40 Arkivert
nextmove
12.01.2018 kl 12:25
814

Syk og syk, fru Blom - det er som man ser det.

Om vi legger til grunn at Amphinex for gallegangskreft, med største sannsynlighet, kommer på markedet, vil denne behandlinga være den ENESTE godkjente av EMA og FDA. Om vi videre legger til grunn kombinasjonen Orphan Drug Designation og Accelerated Approval, så vet vi at vi snakker om høy pris per behandling.

Nå er det jo slik at partneravtale blir det uansett. Spørsmålet er om partneren skal ombord før oppstart av pivotal fase 2 eller først når produktet er klart for markedet. For da trenger en sjølsagt en partner med markedsmakt både innenfor EMAs og FDAs regulatoriske jurisdiksjonsområde. Salg i egen regi innenfor et mindre geografisk område som referansemarked, f.eks. Skandinavia eller Norden, kan være en god løsning.

Diskusjonen om når partneravtale bør inngås har vi vært inne i tidligere begge løsningene har sine fordeler og ulemper. Min oppfatning og mitt håp er at en går for det første alternativet. Videre tar jeg derfor dette alternativet som utgangspunkt.

Ovenfor nevner bl.a. torhh muligheten for at partneren kan være interessert i en eller annen form for opsjon på utvikling av behandlingsløsninger for andre indikasjoner innenfor fimaCHEM. Er dette også interessant for PCIB, vil det sjølsagt påvirke avtaleverdien betydelig.

En annen mulig utvidelse av avtalen vil være om partneren er interessert i en opsjon for markeder utenfor EMAs og FDAs område. Japan og Sør-Korea har vært nevnte flere ganger som interessante markeder fordi forekomsten av gallegangskreft der er vesentlig høyere enn i Europa og Nord-Amerika. (Det finnes en lang rekke andre land hvor forekomsten er langt høyere enn i vår del av verden.) I så fall snakker vi da også om noe som vil bringe avtaleverdien høyere. For da har vi med et blockbusterprodukt å gjøre - med god margin.

Husker jeg ikke galt har både Sorlendingen og FiloD tidligere gitt uttrykk for at en avtale (ekskl. ovenfor nevnte opsjoner) vil kunne havne rundt 5 mrd. kroner. Det tror jeg er et realistisk anslag, og heller for lavt enn for høyt når vi nå vet at utsiktene for AA og CMA er svært gode.

Redigert 12.01.2018 kl 15:52 Arkivert
Otard
12.01.2018 kl 16:12
518

En avtale for GGK på 5 mrd som kanskje kan ligge på bordet neste uke? (Kan selvsagt dra litt lenger ut i tid)

Og så ligger vi å vaker på markedsverdi 1,5?

Gleder meg stort til Per Walday i studio neste uke:-)
Arkivert
Tåka
12.01.2018 kl 16:14
494

uff, seigpining denne kursutviklingen, kan de ikke bare dra den rett til 4siffra )
Arkivert
Arkivert Til toppen