Sjanten10
11.01.2018 kl 10:48
803

Dette er en arkivert tråd!
Redigert 12.02.2018 kl 08:59 Arkivert
P.Eksperten
11.01.2018 kl 11:29
475

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Sjanten10
11.01.2018 kl 13:13
440

Redigert 12.02.2018 kl 09:00 Arkivert
P.Eksperten
11.01.2018 kl 14:48
411

Vel, vel sjanten. Ifølge siden deres så står de at de er etablert 2016, ikke 2009. At de SKAL øke flåten til 15 skip iløpet av 2018, ikke at de har 40 skip. Vet ikke om det er ledelsen der som har sendt deg på markedsføringskampanje, men da bør det vel stemme med det som står på hjemme siden også? Mulig det er det Nederlandske rederiet som har 40 skip, da bør vel det også fremkomme. Personlig så tror jeg at jeg velger å avvente til det kommer en offentlig tegningsinnbydelse for børsnotering. Med regnskap.
Redigert 11.01.2018 kl 14:52 Arkivert
Sjanten10
11.01.2018 kl 16:03
374

Redigert 12.02.2018 kl 09:00 Arkivert
P.Eksperten
13.01.2018 kl 10:24
326

Okai, Sjantis, vel og bra. Da kan vi jo investere i Wilson i mellomtia. Når det gjelder regnskap for 2016 hos Phari Shipping så var det jo null inntekter, forsåvid greit nok det ettersom selskapet var i en oppstartsperiode og en av grûnderne har 10000 aksjer(hele kapitalen 2016). Da skal det vel også sies at investeringene må gå med en rasende fart om en skal ha eierandeler på opptil 20 -40% i 15 skip iløpet av 2018. En får bare krysse fingrene for dere. Du nevner at prisen kan bli høyere ved notering. I mange tilfeller så kan det være riktig ettersom en kan gjøre riktige varp blant unoterte selskaper som skal på børs. Nå avhenger det også av intensiten i investeringene. Dersom Phari har en slik aggresiv inveteringsttrategi (fra 0 til 15 skip på knappe 2 år) så kan det kreve så mye EK (og fremmedkapital) at aksjen i "verste" fall ligger på ett lavt nivå i forholdt til assets pga en eventuell kraftig gjeldsbelastnig. Som sagt så ønsker jeg dere lykke til, men jeg selv kjøper meg ikke inn i noe før jeg får sett noen tall.
Redigert 13.01.2018 kl 11:17 Arkivert
Arkivert Til toppen