"-- Hadia Tajik vant: Støre presset Giske til å gå !"

livecnn
AP
07.01.2018 kl 20:39
1171

Dette er en arkivert tråd!
Kilder til VG: Giske går av som nestleder etter press fra Støre

Partileder Jonas Gahr Støre har bedt nestleder Trond Giske om å gå av som nestleder i Arbeiderpartiet. Giske har annonsert sin avgang søndag kveld.

«Hovedgrunnen til at jeg gjør dette, er at det er umulig for meg og familien å fortsette å stå i det presset vi har vært under de siste ukene. Belastningen er blitt for stor, og det rammer aller mest de jeg er mest glad i, og som ikke selv har valgt et liv i politikken. Det er svært tungt for dem å oppleve det bildet som tegnes av meg, dag ut og dag inn», skriver Giske på sin Facebook-side søndag kveld.

Kilder opplyser til VG at Støre søndag kveld ga Giske beskjed om at han måtte trekke seg som partiets nestleder.

«Første nyttårsdag meddelte jeg at jeg på ubestemt tid ikke kunne fylle oppgavene mine som nestleder i Arbeiderpartiet. Slik situasjonen er blitt, er jeg sammen med min nærmeste familie kommet til at dette må gjelde på varig basis. Jeg stiller også min plass som leder av Arbeiderpartiets finansfraksjon til disposisjon, dersom det er stortingsgruppas ønske. Jeg har orientert partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng om min beslutning», skriver Giske på Facebook søndag kveld.

Videre skriver Giske at hovedgrunnen til at han gjør det, er at det er umulig for ham og familien å fortsette å stå i det presset de har vært under de siste ukene:

– Belastningen er blitt for stor, og det rammer aller mest de jeg er mest glad i, og som ikke selv har valgt et liv i politikken. Det er svært tungt for dem å oppleve det bildet som tegnes av meg, dag ut og dag inn, skriver han.

Det var i midten av desember at Dagens Næringsliv brakte de første opplysningene om at partiet sentralt hadde mottatt varsler om Trond Giske og det som skal ha vært seksuell trakassering.

Men da hadde det allerede ulmet kraftig i partiet, etter at lederen for Aps kvinnenettverk, Anniken Huitfeldt, på talerstolen i Aps stortingsgruppe den 7. desember ordla seg på en slik måte at det ble oppfattet som at hun tok et oppgjør med at rykter eller påstander om seksuell trakassering kunne bli brukt i interne maktkamper.
Redigert 08.01.2018 kl 13:58 Arkivert
Fastmoney
07.01.2018 kl 20:48
726

Dette bråket har vært holdt tilbake kontrollert til etter valget. Jaja så er kronprinsen halvshogd, ap har bare størefjotten igjen.
Arkivert
PSI- Investor
07.01.2018 kl 21:02
685

Og med mer skatt som hovedpolitikk så går det nok rette veien
Arkivert
Jæims Bånn
07.01.2018 kl 21:08
666

Er det bare jeg som stusser over at Hadjia T, som kommer fra en religion beryktet for tvangsekteskap, er den som tar opp dette?
Om nettavisen rapporterer rett, så er jo dette med stryking på ryggen og en pågående beiler som faktisk tar nei for et nei ikke rare greiene å bråke om..

MeToo har satt skapet på plass, men fy f.. så mange kjedelige julebord det blir framover)
Arkivert
nima
07.01.2018 kl 21:09
655

Hurra Hadia du klarte det, så håper vi at det du nå har klart gjør veien klar for at du overtar etter Støre. Da går AP på den virkelige store smellen, hurra Tadia så på så vi for se slutten på AP.
Arkivert
livecnn
07.01.2018 kl 21:23
607

Giske trekker seg:
- Jeg ser frem til å gi
min versjon av sakene

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/trond-giske-trekker-seg-som-nestleder-i-arbeiderpartiet/3423404013.html
Arkivert
Klinkekulå
07.01.2018 kl 21:59
528

kan vi i etterkant nå se komikere henge litt fremoverlent og imitere Trond Giske som en litt rar seksuell trakkaserende mann under stand-up show rundt om i landet?

Nytt på Nytt får nye idee`r nå!

))
Arkivert
Silkesvarten
07.01.2018 kl 22:08
503

adia vant slaget, kanskje. Om hun vinner krigen blir en annen sak!
Arkivert
Tomta
08.01.2018 kl 00:23
403

Jeg tror ikke Pitbul-Trond har sagt sitt siste ord i denne saken.

Taktisk riktig å trekke seg. Nå kan han begynne å ta til motmæle.

Jeg velger å tro at "grunnfjellet" i AP etter hvert våkner opp og fjerner den andre nestlederen.

Partiet kan ikke overleve med en muslimsk nestleder som vil fjerne Kongehuset! Og kanskje skal overta som leder.

Hun lærte nok ingen ting av sin ektemann fra Høyre som hun var gift med fra 2014 til 2016.

Ganske skremmende tanke egentlig.

Arkivert
tapogvinn
08.01.2018 kl 06:45
295

"Er det bare jeg som stusser over at Hadjia T, som kommer fra en religion beryktet for tvangsekteskap, er den som tar opp dette?"

Ja, jeg håper virkelig du er den eneste med slike søpletanker.

Arkivert
Arkivert Til toppen