Rater Avance

oil-invest
AVANCE
02.01.2018 kl 22:34
14144

Dette er en arkivert tråd!
De første rater som jeg har fått tak i viser nesten identiske priser som før jul.
De er på 31 500 pr. tonn i dag.
Så om Feranleys oppdaterer i morgen vil det trolig ligge i området som det har gjort to siste uker før jul.

570 - 590 000.
Redigert 02.01.2018 kl 22:35 Arkivert
Utlandsinvestor
03.01.2018 kl 10:55
8734

et er vell litt ned fra forrige uk
Arkivert
Titleist
03.01.2018 kl 11:41
8695

Jeg benytter anledningen til å kjøpe litt mer i Avance i dag.
Arkivert
Utlandsinvestor
03.01.2018 kl 16:28
8579

Håper ikke du kjøpte for tidlig i dag!
Arkivert
Utlandsinvestor
03.01.2018 kl 16:40
8574

earnleys raporterer forferdelige rate
Arkivert
Tændis
03.01.2018 kl 23:06
8436

orferdelige rater ? Samme som siste uke jo omtrent, 520
Arkivert
7invest
03.01.2018 kl 23:23
8461

Høyere topper og det kommer garantert til å bli høyere bunner. Er ikke snakk om at algo'ene klarer å presse bunnen lavere denne gangen......

https://imgur.com/a/ByTEe

Mange som ikke kommer til å la seg lure denne gangen og selge på SL som algo'ene jakter.

Og husk, det er mange som ønsker seg en "god inngang" for oppturen som kommer...

Her er det bare å sitte stille i båten (og plukke på lave nivåer) og stole på Petter Hermanrud - det er nå man skal inn i sykliske aksjer....

https://imgur.com/a/05wQ8

http://www.hegnar.no/TV/video/8dbc7fc1-00080348-d48bce81

Hermanrud, fra 1:29
https://t.co/2MF8AW3LBp


Det er veldig lite som skal til før det utløses kraftig kjøpssignaler i sektoren... LPG Dorian er svært nær en ny "golden cross" (50MA over 200MA)
https://imgur.com/a/orrdG

Redigert 04.01.2018 kl 00:00 Arkivert
Simo
03.01.2018 kl 23:55
8381

Forrige uke blir uke 51 og da var ratene 590k, så det er en nedgang på 70k til 520k.
Arkivert
AH2050
04.01.2018 kl 00:22
8365

Ja Baltic LPG har ide siste dagene falt noe tilbake til 30,150 USD/tonn på ruten Saudi-Japan, samtidig som bunkers prisene har steget i det siste. Dette gir negativt utslag på Fearnley Indexen.

30,150 (og her er det snakk om komma og ikke tusen) er lavt og vil neppe vedvare lenge.

Uansett Avance har det meste av sin flåte i trafikk mellom USA-Asia hvor ratene har vaket rundt 60-62 USD/tonn de siste ukene og i Houston er det lavere bunkers priser en det som brukes i Fearnley Indexen.
Arkivert
Fastmoney
04.01.2018 kl 10:49
8273

snur nok nå
Arkivert
oil-invest
04.01.2018 kl 11:10
8264

Kjøpte mer på dippen er long.
Arkivert
MarcusAurelius
05.01.2018 kl 14:24
8116

Kommer nok et par kjøpsanbefalinger på Avance snart nå som aksjen har falt så mye...
Arkivert
7invest
05.01.2018 kl 14:30
8116

H2050 - hvor leser du disse ratene ? Legg gjerne ved link..
Arkivert
AH2050
05.01.2018 kl 14:43
8097

7invest: du kan bruke linkene under.

http://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html

Velg chart for aktuell mnd. for å finne dagsratene.

Eller

https://www.theice.com/products/42950226/LPG-BLGP-FFA-Middle-East-Gulf-to-East-44-000Mts-Baltic-Future/data

Trykk på 3 months for å finne graf og tall for siste 3 mnd.
Arkivert
Nybegynner1234
06.01.2018 kl 14:51
7942

Gjelder dette i Bwlpg aksjene og? Kjøpte meg inn igjen Torsdag Og Fredag. Håper det snur igjen neste uke. Har satt 40 som kursmål
Arkivert
Utlandsinvestor
06.01.2018 kl 15:29
7910

Nybegynner: Ja, avance og BWLPG driver i det samme markedet.

Aksjene beveger seg more or less identisk, så det spiller (nesten) ingen rolle om du kjøper avance eller bwlpg.

Jeg ser ofte på bwlpgs utvikling mer enn jeg ser på avance pga at bw har høyere omsetning og er derfor en bedre indikasjon på markedsprisingen av lpg aksjer i det korte bildet.

MEN: selv om det ikke kommer til å skje, skulle VLGC ratene gå til 150k dagen i morgen så vil avance stige langt mer enn BWLPG på grunn av at alle skipene til avance er i spotmarkedet.
Arkivert
AH2050
06.01.2018 kl 15:29
7910

@nybegynner en forskjell mellom Avance og Bwlpg er at Avance har hele sin flåte på spot oppdrag, mens BWlpg har en stor del av sin flåte på lange oppdrag. Det betyr at BWLPG på godt og vondt er mindre eksponert for svingningene i ratene.

Når det gjelder rater og oppdrag, så skal du vite at Avance har en flåte på 14 skip og at det går mellom 40-70 dager for hver gang et skip får en ny last. Dette er tiden det tar for en båt å hente en last i f.eks Saudi Arabia, seile til Japan for å losse og tilbake til Saudi for å hente en ny last. Dette betyr at det ikke er sikkert at Avance tar noen oppdrag på en lav rate, men kanskje treffer på en dag med noe høyere rate. Alle rater det refereres til, det vil si Baltic LPG er basert på de avtaler som blir gjort på ruten Saudi-Japan. Det er denne raten som brukes som basis for Avance Index og Fearnley Index. I det siste har Avance kjørt mest på Houston - Asia og der har ratene vært på det dobbelte av Baltic LPG, men reiseveien er også noe lenger.

Håper du blir litt klokere.

Redigert 06.01.2018 kl 15:30 Arkivert
kygo
06.01.2018 kl 16:52
7863

BW lpg har de fleste skip i spot nå, ca 75%, men det som er positivt med BW er at de har en bedre finansiell situasjon enn Avance.

Hvis ikke markedet blir bedre må nok Avance hente penger tidlig 2019.

Redigert 06.01.2018 kl 16:53 Arkivert
Utlandsinvestor
06.01.2018 kl 17:39
7841

Dorian datt ganske kraftig på fredag, ser mørkt ut for mandag.
Arkivert
Lighthouze
07.01.2018 kl 12:14
7715

Dorian falt etter at BWLPG og Avance gjorde unna fallet sitt på fredag. Disse aksjene er veldig volatile. Tror det lønner seg å kjøpe på dipper slik som nå.
Arkivert
kygo
07.01.2018 kl 13:34
7667

a, Dorian lever sitt eget liv i NY
Arkivert
Utlandsinvestor
08.01.2018 kl 17:11
7480

aller og falle
Arkivert
tesch
09.01.2018 kl 11:27
7321


I Clarksons ukerapport fredag sier de det var 12 vlgc er
åpne i PG neste 4 uker - 9 eide og 3 relets

Noen som vet hvor mange laster Per måned ut av PG ?
Arkivert
Utlandsinvestor
09.01.2018 kl 17:09
7247

Ned hver dag nå
Arkivert
Solux
09.01.2018 kl 19:26
7187

Ingen tvil om at AVANCE prise for lavt, Nordea har kursmål på 48kr, Pareto 37kr +++. Mange har nesten en dobling av dagens nivåer, og det er i dagens markedsutsikter. Hører dere på Webcast fra Q2 og Q3, så sier de "extreamly strong balance sheet", varer 3år med dagens kapital.. om de ikke tjener penger og betaler ned 4800$ på lånet om dagen. De sier også at det er trygt å se flåtenedgang i forhold til estimater og hva som burde være i markedet for å dekke fremtidig behov - så dette er en super trigger i mine øyne. Ratene har gått fra ATL 2800$ pr dag - 13.000$ allerede. Bare dette burde sende kursen opp, men mange som ikke har lagt merke til at markedet allerede har bedret seg.

Men går først ratene og utsiktene er bra, samt et godt Q. Så skal denne dobles fort skal du se. Høyt skal den også i år.
Arkivert
Paddus
10.01.2018 kl 07:58
7075

Jeg solgte rett før jul på 22, var med opp fra 19.70 og var fornøyd med det .. vurderer ny inngang MEN jeg synes børsen er farlig og ganske så kunstig høy nå.. Er ganske skummelt med de selskapene som fortsatt ligger å snuser på ATL når OSE er ATH. Hva skjer med Avance dersom børsen for seg en korreksjon på 10-15 prosent. Ingenting vokser som kjent inn i himmelen og 2018 minner mer og mer om 2008. Jeg avventer en så lenge ...
Arkivert
omans
10.01.2018 kl 08:13
7061

En gang var dette en pengemaskin, betalte ut fete utbytter og kurs lå rundt 140 kroner. Ikke så forferdelig lenge siden heller det. Men siste åra har det vært bare sorgen samtidig som børs setter rekorder etter rekorder.
Analytikere mener den skal opp, men kurs vil ikke det. Vil bare ligge her nede på 20 tallet og hvile i fred.
Var visst den mest potente aksjen i DnB sitt dekningsunivers på disse kurser, men andre aksjer har vært bedre å sitte i siste året/halvåret.
Arkivert
tapogvinn
10.01.2018 kl 08:25
7060

En gang i tiden var det slik at skribenter på dette forumet så sammenhenger mellom aksjekurs og fundamentale forhold. Slik er det tydeligvis ikke lenger.
Arkivert
tesch
10.01.2018 kl 08:41
7032


India,s import av LPG har økt fra 1 million til 2.5 millioner ton per måned . Det er 180 mill husholdinger som bruker LPG til matlaging etc i India ( opp fra 110 mill) - Problemet her er at det meste blir importer fra Arabiske gulfen

Visste dere at propan som blir brent på oljefeltene i Nordsjøen / Arabiske gulfen kunne drevet 70 mill biller med gjennomsnittlig kjørelengde på 30,000 KM per ār ?

LPG ( propan) er ren energi i likhet med LNG og blir mer og mer brukt i Asia til matlaging , oppvarming og drivstoff til biler

Fremtids utsiktene er bra , men må ha tålmodighet.
Arkivert
omans
10.01.2018 kl 08:43
7031

apogvinn

Hva er det du ikke ser, kanskje noen kan forklare til deg slik at du blir opplyst.
Redigert 10.01.2018 kl 08:44 Arkivert
Paddus
10.01.2018 kl 09:21
7007

Dette er vel og bra og det kan være selskapet gjør det godt igjen på sikt men er det kun meg som er bekymret for problematikken rundt en børs som er ATH og at Avance er ATL ???
Arkivert
Paddus
10.01.2018 kl 10:25
6975

va skjer om markedet vender nesa ned denne vinteren, ser vi da Avance i 15 kroner
Arkivert
Utlandsinvestor
10.01.2018 kl 12:57
6926

Nå begynner fallet å bli rimelig kraftig.
Arkivert
Paddus
10.01.2018 kl 13:29
6908

Avance har uten tvil vært min favoritt-aksje å trade siden slutten av 2015, har vært relativt lett å treffe bunnen og sånn noenlunde lett å treffe sånn delvis toppene. Vi kommer nok ned til sjikte 19.70 - 20 nå før det svinger opp igjen. MEN og det er ett stort men her.. Detsom OSE korrigerer ned snart, hva vil da skje med Avance ... vil vi da kunne handle denne for rundt 15? Er sugen på FRO også etter at jeg datt ut på stoplos i romjula men denne skal hvertfall langt ned, selv med en moderat korrigering på børsen ..
Arkivert
Utlandsinvestor
10.01.2018 kl 16:37
6799

Hentet seg veldig inn på slutten, noen som har hørt noe ang rater?
Arkivert
Superoptimist
10.01.2018 kl 16:58
6773

ei er det ikke slik det er i spillebuler og i lotteri
Arkivert
AH2050
10.01.2018 kl 17:24
6755

Fearnleys markedskommentar i ettermiddag:

"Ten days into the new year it has been a waiting game - players have been waiting for something every day acceptances of cargo nominations, inventory levels, direction of crude oil prices and probably a few waiting to see where VLGC freight rates are heading, too. So far in January there has not been much change in rates and one can probably say the the annual consistancy of a calm start of every year once again has been confirmed. The fleet balance does not look bad at all neither in the East nor in the West, but at the same time the market needs healthier fob/cfr spreads than what we have seen in the last few days to have a chance to improve much in the short term."
Arkivert
Utlandsinvestor
10.01.2018 kl 17:26
6759

Ja så det, ikke bra for morgendagens trading.
Arkivert
tesch
10.01.2018 kl 18:54
6697


Fearnleys sier usd 470,000 tc equivalent per måned


Chartering

Ten days into the new year it has been a waiting game - players have been waiting for something every day acceptances of cargo nominations, inventory levels, direction of crude oil prices and probably a few waiting to see where VLGC freight rates are heading, too. So far in January there has not been much change in rates and one can probably say the the annual consistancy of a calm start of every year once again has been confirmed. The fleet balance does not look bad at all neither in the East nor in the West, but at the same time the market needs healthier fob/cfr spreads than what we have seen in the last few days to have a chance to improve much in the short term.

Arkivert
anderix
10.01.2018 kl 19:24
6665

Vurderer å plukke noen på 19 tallet
Arkivert
Solux
10.01.2018 kl 20:17
6645

Spennende !
http://www.theaustralian.com.au/business/mining-energy/global-market-for-natural-gas-has-finally-arrived/news-story/095ba2d529c4accf08f992067a5795db

Worries by US political leaders that gas exports would drive domestic prices significantly higher haven’t been borne out, at least so far, as Energy Department studies show only marginal effects. The US appears to be exporting its low gas prices rather than importing higher ones from the rest of the world.

In one sign of how gas is going global, the US and China are working on a trade deal that could send vast quantities of gas pumped in Texas and Pennsylvania to factories in Shanghai and Guangdong. Improved access for US exporters to China’s giant energy markets could boost overall global shipments.

Thirty-nine countries now import LNG, up from 17 a decade ago, according to data and analytics firm IHS Markit. Several more, among them Uruguay, Bahrain and Bangladesh, are expected to lift the total to 46 in the next couple of years.
Arkivert
AH2050
11.01.2018 kl 07:08
6543

Ser at Baltic LPG (BLPG) la på seg nesten $1/tonn i går til $31,925 (+ 3,1%)

29. des stod den i $33 og 3. Jan i $30.150, et relativt stort fall, men nå er BLPG på vei opp igjen.

Mulig dette bidro til å sende kursen her hjemme litt oppover på slutten av dagen i går. Vi får håpe at retningen på ratene er satt og at de fortsetter oppover igjen etter nyttårsdippen.

Arkivert
Simo
11.01.2018 kl 08:29
6487

Solux,

Det er forskjell på LPG, som Avance frakter og LNG, som artikkelen tar for seg.
Arkivert
Fastmoney
11.01.2018 kl 11:06
6422

nur det mon tro
Arkivert
Paddus
11.01.2018 kl 12:09
6386

Trolig, men nesten mer interessant er hvor skal OSE de neste ukene? Er det klart for en korreksjon ned eller holder børsen koken noen mnd. til?
Arkivert
Fastmoney
11.01.2018 kl 12:57
6360

a det var det...
Arkivert
Utlandsinvestor
12.01.2018 kl 11:14
6245

Opp i dag på DNB anbefaling, hvis ratene faller videre er det ikke trygt at den skal holde seg over 22 til neste uke.
Arkivert
hogan
12.01.2018 kl 11:19
6240

Stramt marked i slutten av 2018, veldig liten ordre bok fram til 2020. Kjøpte på 20,72 fin inngang for utbytter i 2019. Her er det bare å laste opp
Arkivert
Utlandsinvestor
12.01.2018 kl 11:37
6221

Tja.
Du skal ikke bli overrasket hvis de dårlige ratene vil sende aksjekursen ned til neste uke. Dette er n-te gang aksjene stiger 5% på en dnb anbefaling for å så falle tilbake
Arkivert
hogan
12.01.2018 kl 12:36
6171

Visste ikke at Dnb anbefalte aksjen, jeg forholder meg uansett til at markedet blir stramt i slutten av året og da er inngang på 20 røverkjøp.
Husk på at Avance ga 18kr i utbytte i et kvartal i 2015, da var vel tarene i 100000 mener jeg.
Med stramt marked blir det iallefall rater på 40000 kr, da blir det fine lønninger hver tredje mnd på inngang 20. Slutten av 2018 er ikke så lenge til, og fra våren tror jeg Avance begynner å tjene penger.
Arkivert
kodenavn
12.01.2018 kl 12:46
6156

Hogan :
Regner med at du mener USD og ikke kr. :)

Det morsomme er at det sitter ganske store shorter både i Avance og BWLPG som kan bli vonde å dekke inn.
BWLPG er mest spennende. Der er shorten størst, og der er det i tillegg ikke så mange løse aksjer.
La oss få en skikkelig shortskvis.
Det er ikkeno som setter mer fart på kursen :)
Arkivert
Arkivert Til toppen