"FRO - Blir det jule rally ? - kjøper inn i Usa 4,61 - 38,5"

Longsitinbulk
FRO
19.12.2017 kl 20:12
4526

Dette er en arkivert tråd!
Nå må det for fa.. ha falt nok vel

RSI på 20 og en aksje som er ned 15kr på 3 uker.

Satser på en sving trade nu

Ratene virker til å bunne ut, stiger svakt.

Nyttårs raketter 2018

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Her-er-nyttaarsrakettene-paa-Oslo-Boers
Redigert 19.12.2017 kl 23:18 Arkivert
RGTBjørn
19.12.2017 kl 23:30
2836

Har sett det selv LONG ,muligens en DB , FRO er svartmalt og det betyr vi kan være nær en bunn
Arkivert
RGTBjørn
19.12.2017 kl 23:33
2816

På min monitor er RSI 27 Netfonds. Håper den rusler ned mot 20, ser i RSI chartet at et par småbunner til så kan bunnen være der. En krone eller 2 ned til ?
Arkivert
kygo
19.12.2017 kl 23:39
2810

No brainer å kjøpe her!
Arkivert
Longsitinbulk
19.12.2017 kl 23:51
2815

Lng på RSI 80 etter et rally opp på 40%

Eller

Frontline på RSI 20 etter et børsfall på 30% siste 4 uker, nå som VLCC raten snur opp??

En no brainer dette ja
Arkivert
elviira
20.12.2017 kl 08:28
2703

Ja..ikke dumt å posisjonere seg her.
Arkivert
Longsitinbulk
20.12.2017 kl 08:55
2705

Det er nok nå det gjelder på ATL nivåer.

Ting snur

Tank sentimentet har vært mer stabilt den seneste uken, og håp om at vendepunktet for en sterkere vintersesong raskt bygger seg opp, ifølge intermodals ukesrapport.

Sentimentet i AG markedet har snudd og i vest afrika har økt etterspørsel ført til at kontrollen igjen er tilbake i skipseiernes hender, opplyses det.

Videre oppgang ventes i løpet av de kommende dagene, skriver skipsmeglerhuset.
Arkivert
Paddus
20.12.2017 kl 09:49
2624

Tok et lodd selv på 5000 aksjer til 39, så får vi se hvor det bærer i vei... Lurer litt på NAS også når den får surret seg ned på 160 - tallet..
Arkivert
Paddus
20.12.2017 kl 16:58
2550

Hva tenker menigheten, vanskelig å treffe bunnen. Tok et bet har da aksjen, som det er påpekt i tråden, nå til de grader er oversolgt! Håper vi ser 42 innen årsskifte!
Arkivert
kygo
20.12.2017 kl 18:27
2485

ja, ser ikke helt bra ut dette
Arkivert
ctrlaltdel
20.12.2017 kl 19:58
2438

Longsitinbulk ATL nivåer! Blir svakere og svakere.
Arkivert
Surik
20.12.2017 kl 21:47
2379

Rødt i tank over there bortsett fra Gener8.
Oppkjøpsryktene er i gang igjen, nå spekuleres det i oppkjøp før jul ifølge Tradewinds.

Gener8 Maritime at hub of takeover talk

New York-listed owner tipped for Christmas sale to major tanker peer.

Hvem som overtar er ikke kjent, det spekuleres i Frontline, Euronav, International Seaways og DHT.

"A spokesman for Gener8 could not immediately be reached this afternoon.

From the field of potential buyers, Euronav appears to be the favourite and likely has the strongest balance sheet in the sector.

Euronav does not lack the firepower and has spent the year building up its reserves.

Last month analysts at Clarksons Platou Securities suggested it had $400m in equity to go into a potential deal, enough to add up to 20 VLCCs.

Its cash pile has grown further, raising $36.5m with the sale of three tankers in the past few weeks. However, sources suggest it may still need to raise some equity to digest Gener8."

De neste dagene vil muligens vise, blir det Frontline og Gener8 likevel?
Arkivert
kygo
20.12.2017 kl 22:16
2338

Ny se og hør artikkel fra tradewinds.

Det er for tidlig med oppkjøp/fusjoner fordi rederne ennå ikke har begynt å smake blodsmaken ordentlig i munnen. Den kommer i løpet av 2018.
Arkivert
ÅgeInvestor
21.12.2017 kl 00:02
2254

Vet alle alt på forhånd her inne ? Kursen hadde problemer med å gå under 38 kr i dag. Det blir spennende i morgen. Kan Trumps skattereformer og uforutsigbare hendelser i fremtiden påvirke aksjen ?
Arkivert
elviira
21.12.2017 kl 00:11
2258

eppe spennende ..
Arkivert
ÅgeInvestor
21.12.2017 kl 00:15
2244

Det spørs om man kjøper nå eller har kjøpt for lenge siden. Men hvor er bunnen ?
Arkivert
Surik
21.12.2017 kl 06:41
2211

Euronav tar over Gener8.
De har vel smakt nok blod da Kygo.
Da må Frontline finne på noe annet.
Arkivert
Surik
21.12.2017 kl 06:45
2203

ttp://www.tradewindsnews.com/tankers/1402376/euronav-set-to-announce-gener8-bu
Arkivert
kygo
21.12.2017 kl 09:54
2130

Ja, ser sånn ut. Er det mulig at Frontline er inkludert i avtalen. Det står i pressemeldingen at et anerkjent tank selskap har kjøpt 6 moderne skip for litt over 400 Mill USD.

Dette er uansett positivt for Frontline siden de er i samme vlcc pool som euronav. Gir et klart konkurranse fortrinn i forhold til sine konkurrenter.
Redigert 21.12.2017 kl 09:58 Arkivert
Mooi
21.12.2017 kl 10:24
2102

Min første tanke gikk til Frontline ifht de 6 VLCC.
Bra for tank markedet..

/mooi
Arkivert
kygo
21.12.2017 kl 12:44
2044

Paddy snakker alltid varmt om T1 pool, og at de får bedre rater enn sine konkurrenter. Derfor vil 6 ekstra VLCC-er i T1 pool være en fordel. Det er også få redere som kan kjøpe 6 VLCC-er i en avtale. Jeg er ganske sikker på at det er Frontline.
Arkivert
Utlandsinvestor
21.12.2017 kl 13:29
2011

Kan godt være DHT kjøper de skipene også
Arkivert
kygo
21.12.2017 kl 14:28
1996

Tankrederiet International Seaways avslører i en melding at det er kjøperen av de seks skipene til en total pris på 434 millioner dollar, tilsvarende 3,6 milliarder kroner.

Fem av fartøyene er bygget i 2015, mens ett er bygget i 2016. Levering ventes til andre kvartal 2018.

- Vi er glade for å ha inngått denne overbevisende enblokkstransaksjonen som gjør International Seaways i stand til å ytterligere øke sin inntjeningsevne og lederskap i industrien, sier konsernsjef Lois K. Zabrocky.

International Seaways har fra før av en flåte på totalt 56 tankskip, derav én ULCC - Ultra Large Crude Carrier - ni VLCCer, to Suezmaxer, åtte Aframax, 12 Panamax og 18 MR tanskip.
Arkivert
kygo
21.12.2017 kl 14:29
1980

Skipene går inn i T1 pool så det er positivt for Frontline og Euronav.
Arkivert
Buyin85
21.12.2017 kl 19:40
1908

Håper Frontline snart slår til med noe selv også, har en etterhvert synkende tiltro til gjennomføringskraften..

Finnes det flere gode oppkjøpskandidater av litt størrelse innenfor crudesegmentet?
Arkivert
Surik
21.12.2017 kl 22:13
1848

AET kanskje?
De driver med råolje-, produkt- og kjemikalietank.
Stor Aframaxflåte inkludert 4 nybygg, 4 Suezmaxer+2 nybygg, 6 nyere VLCC pluss noe gammmelt.
Blir interessant å se hva Macleod og JF går for. VLCC eller de mindre, evt. en kombinasjon.
Arkivert
kygo
21.12.2017 kl 22:31
1847

Frontline skal ha VLCC-er. Det var en grunn til at de prøvde seg på DHT. CEO har også uttalt at det er VLCC-er de skal ha nå.
Arkivert
Surik
22.12.2017 kl 08:10
1734

Hva tror du de går for da Kygo?
Frontline har 4 VLCC under bygging i dag.
Arkivert
kygo
22.12.2017 kl 12:41
1691

Nå vet jeg ikke lenger. Syns Frontline har gjort en dårlig jobb i forhold til oppkjøp. Nå har de tapt for BW group i DHT, og Euronav i gener8. Det som er interessant for Frontline er VLCC-er, derfor er feks Teekay tankers uaktuelt. Virker som Fredriksen er for opptatt med problemene i Seadrill at ikke har tid til å bygge opp Frontline.

Kan være Fredriksen har en plan med kjøp andre steder feks resale fra verft. Jeg tror uansett han har litt tid, 2018 blir et vanskelig år for tank. Det kommer kanskje muligheter, plutselig vil noen ut av tank, og private flåter kommer for salg. Jeg tror at Frontline ønsker å eie 20-30 VLCC-er.
Arkivert
Buyin85
22.12.2017 kl 12:49
1659

/4 VLCC blir levert i jan18. Dette ble nevnt under q3 presentasjon
Arkivert
Mooi
22.12.2017 kl 13:45
1644

Jeg tror Frontline er villig til å kjøpe de fleste skipstyper så lenge de gir forventet return. Selv om Frontline har sagt VLCC er fokuset tidligere så er det umulig å vite hva de faktisk tenker akkurat nå.
Som noen nevner så er det mulig at de klarer å plukke opp Resale til fornuftig pris og vokse på den måten.

/Mooi
Arkivert
Surik
22.12.2017 kl 15:24
1554

Ja, uansett hvordan man snur og vender på det er det bedre med pluss fra en Aframax enn minus fra en VLCC.
VLCC har vel kanskje fått lide mest pga OPEC kuttene mens de mindre vil profitere mer på økt eksport fra USA (ref. tidligere diskusjoner). Men dette kan jo endre seg.
Arkivert
kygo
23.12.2017 kl 13:55
1472

Fredriksen liker store skip, men han kjøper også mindre skip hvis han mener han får en god avtale.

Vi ser hva som skjedde med de 6 MR-tankerene fro hadde. De ble solgt, og han kjøpte istedenfor 2 VLCC-er

I Golden Ocean solgte han nylig 6 Ultramax, og kjøpte 2 Caper.

Det er VLCC-er Fredriksen/Frontline skal ha, og det er egentlig ingenting å diskutere.
Arkivert
Surik
23.12.2017 kl 16:50
1401

Jeg tror han liker store sedler fremfor store skip. Han har vel aldri vært ombord i et tankskip så tviler på at det spiller så stor rolle for ham.
Arkivert
sognoksen
23.12.2017 kl 17:53
1377

Kjøp nye skip det er tingen på sikt , så jeg mener de gjør det riktige .
Og kjøpe opp gamle båter fra andre som har vert dårlig vedlikeholdt i dårlige tider .
for og bli størst tror jeg er helt feil strategi dette kan storeulv.
Fro aksjen er på det laveste på slutten av året så nå må det vel vere gode muligheter for oppgang i aksjen og rater vil jeg tro.

Arkivert
RLB76
25.12.2017 kl 07:50
1256

Mener å huske ceo uttalte at de ville konsentrere seg om oppkjøp av nye vlcc da det ikke ble noe med dht.
Arkivert
sognoksen
25.12.2017 kl 17:37
1112

Fro har godt ned 38% i år dette må vel vere en god kandidat til nyttårsrakett
Arkivert
tous1
25.12.2017 kl 20:33
1056

VLCC-ratene er noe styrket igjen etter et par slappe uker. Oljeprisen er styrket, og samtidig har USA tatt ny eskportrekord av olje til kina i november... sitter SA og ser på mon tro?
Arkivert
Longsitinbulk
28.12.2017 kl 12:06
888

Er det helt utenkelig at Fro og Euronav gjør noe sammen selskaps messig?
Arkivert
kygo
28.12.2017 kl 12:51
830

Tviler jeg på. Exmar/flex gikk i vasken.

Fredriksen ønsker nok størst mulig innflytelse over Tank, og Frontline. I et fusjonert Euronav/Frontline vil hans eierandel bli for lav. Da tror jeg heller at Frontline prøver seg på international seaways. Nå tviler jeg på at det blir fusjoner på Frontline. Det blir nok heller kjøp av skip.
Arkivert
Paddus
29.12.2017 kl 14:17
707

Lite trolig, Fredriksen liker å være «big dick» å kunne bruke selskapet og aksjen til sitt forgodtbefinnende.. Ser ut som aksjen har stabilisert seg i sjiktet 38-39 så jeg driver å vurderer om jeg skal kjøpe 15.000 aksjer til å være «all in»! Noen andre som er på samme tanken? Har 5000 aksjer her i dag, ca 1/4 del av hva jeg har til rådighet.
Arkivert
kygo
29.12.2017 kl 15:50
646

Jeg ville ikke gått all in ennå, men mulig vi ser bunnen i løpet av 2018. Fro og andre tank selskaper skal merke 1. år til med lave rater på balansen. Jeg tror også at man kan få aksjene vesentlig billigere i løpet av 2018. Jeg hadde avventet, og kjøpt hvis vi får en børskorreksjon i løpet av 2018. Vi kan fort se Frontline under 30. En skal være veldig forsiktig når børsen er i all time high mens tank er i all time low.
Arkivert
Paddus
29.12.2017 kl 16:12
629

Takk for råd.. da blir jeg litt avventende i Fro og tror på børsen generelt ... Solgte meg for tidlig ut i Avance og det angrer jeg på nå men når en har alt i e aksje blir en litt forsiktig ...
Arkivert
kygo
29.12.2017 kl 16:33
631

Ja, Avance ser ut til å ha bunnet ut, og her er et eksempel at det tar tid lang tid før en aksje begynner å bevege seg etter oversupply.

Ordreboken i tank er fremdeles stor, og det tar tid før alle skipene blir absorbert i markedet. I tillegg blir altfor få skip skrapet, og før skrapingen øker skal man ikke kjøpe tank. Pluss Opec kutt som ikke er positivt for tank.
Redigert 29.12.2017 kl 16:34 Arkivert
Paddus
29.12.2017 kl 16:54
598

Datt ut på stoplos i dag på Fro også så da er jeg helt av børs for øyeblikket .. 2017 har vært et særdeles bra år etter en skikkelig smell med Sdrl i 2016. Aldri helt fått til Fredriksen - selskapene ..
Arkivert
Greenhorn
29.12.2017 kl 17:02
600

Hadde ikke du tro på et nyttårsrally i Fro og kjøpte Fro aksjer?
Arkivert
HHHHHH
29.12.2017 kl 18:39
567

Tok sjansen på å hoppe inn her på 38,10.

Tankmarkedet fremstår som mer presset enn for et kvartal siden. Dette har etter mitt syn en gunstig indirekte effekt som neppe er priset inn i kursen (ser ikke slik ut). Nemlig at det kan bli lettere for FRO å gjøre oppkjøp til gunstig pris. Som vel er den mest potente kurs-triggeren her på kort sikt. Det vil ha enormt mye positivt å si for FRO om man får gjort et ok oppkjøp, og den siste dukken i markedet kan være akkurat hva man trenger for å få et oppkjøp i havn, jf. tidligere forsøk.

Synes DnB har et fornuftig, men konservativt kursmål på 44 kr. De understreker viktigheten av å kunne gjøre oppkjøp for FRO, men priser ikke inn at forhandlingssituasjonen for dette blir bedre når markedet går ned, såvidt jeg kan se.

Stort salgspress idag, og panisk nedsalg på slutten. Regner med at noen ville kvitte seg med aksjer før nyttårsaften, snarere enn at man ble rent ned av viktige nyheter idag. Regner også med at nedsalg frem mot årsskifte begynte for en del dager siden, og at dette er grunnen til at vi er kommet så langt ned.

Ordrebildet ble VELDIG blått da man skrubbet 38, syntes jeg.

Selvsagt mulig jeg tar feil. Litt skummelt å anta at støtten er intakt justert for nyttårs-effekt. Vi får se.

Godt Nytt År
Arkivert
kygo
29.12.2017 kl 18:50
574

Frontline kan fort bli en nyttårsrakett, men jeg tror om 6 måneder vil kursen være lavere enn den er idag. Frontline ser veldig oversolgt ut på nåværende tidspunkt, og det kan komme en liten rekyl, men denne vil ikke være varig. Frontline er fremdeles i en fallende trend, og den vil fortsette utover i 2018.
Arkivert
Arkivert Til toppen