"Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt"

Slettet
NAT
18.12.2017 kl 10:45
5361

Dette er en arkivert tråd!
Du verden som vår godeste H.H taper penger nå om dagen , åssen klarte han å rote det til så mye.
Noen som har en god forklaring
Han er normalt en fyr som vet å blidgjøre aksjemarkedet

https://aksjelive.e24.no/nordic-american-tanker-krasjer-pa-bors-i-new-york/1513179800422
Arkivert
Vista
18.12.2017 kl 10:50
3213

Slik går det når man betaler mye utbytte ser du!
Redigert 18.12.2017 kl 10:51 Arkivert
Slettet
18.12.2017 kl 10:52
3182

Ja tror du har rett
I år har de tatt ut store summer i utbytte og så må de ha emisjon etterpå.
Harmonerer dårlig
Redigert 18.12.2017 kl 10:56 Arkivert
really
18.12.2017 kl 10:52
3177

Selskapet har vært overvurdert lenge. Helt til markedet forstod det.
Arkivert
Vista
18.12.2017 kl 10:54
3170

Herbjørn Hansson er jo en hyggelig fyr, så håper han klarer seg.
Arkivert
Slettet
18.12.2017 kl 10:58
3143

Kjenner han ikke , men har spilt golf med sønnen
Veldig forekommende person
Han er tungt inne i selskapet han også sammen med faren
Håper også de klarer seg.
Synd om Fredriksen skulle få hånd om dette også
Arkivert
Vista
18.12.2017 kl 11:12
3097

jenner ham heller ikke, men virker som en veldig grei type. Men, det ytre kan jo lyve selvsagt
Arkivert
tesch
18.12.2017 kl 11:23
3092



Problemet er at Hansson ikke fulgte planen sin.

Det var å øke flāten med 1/2 skip i året og replasserre de gamle med nye - Og det skulle ikke være betydelig gjeld i selskapet- Investorene fant han blant folk som ikke hadde satt sjøbein i.e USA innland og han lovet utbytter ( som han har holdt) - Han uttalte en gang at det var ikke verdien på skipene som gjaldt , men fraktinntektene .

Sā raser fraktene og dermed verdiene på flåten . Med en meget konservativ nedskriving av skip får han det midt i trynet. For å opprettholde utbyttepolitikken mā det lānes penger og da gār det fort heden

Familieselskapet High Seas AS er og gjedstynget og taper penger

Sønnen , Alexander , er passe udugelig og en mester i pengebruk ,spesielt på dyre biler,klokker, vin , champagne etc etc

Arkivert
Slettet
18.12.2017 kl 11:36
3081

Når du nevner det så har han fakta kommet i forskjellige biler hver gang vi golfet.
Var to fete biler både BMV og Merchedesen han kom i
Hadde jo blitt forbauset om han kom i en Tesla slik jeg gjør, de lever jo av å frakte olje
Arkivert
Slettet
18.12.2017 kl 19:17
2992

Fortsetter nedturen ser det ut til
- 1,5% i USA nå
Arkivert
Longsitinbulk
18.12.2017 kl 19:53
2959

Nat- ny Atl i usa 2,66

De som nylig kastet gode etter dårlige penger har allerede tapt en god sum penger, bare siste 4 dager
Arkivert
SabelT
18.12.2017 kl 19:59
2933

Kursen er vel bare velkendt Post-Emission Shorting (PES)
PES er også kendt i bl.a. THin og Questerre.
Men i det her tilfælde er der ikke nogen som helst sikkerhed for at kursfaldet stopper op...
Arkivert
SabelT
18.12.2017 kl 20:15
2882

Personligt kategoriserer jeg PES aktier for sig selv - Dog kan Questerre muligvis opgraderes fra PES status til ordinær risiko hvis Canada og MB (CEO) opfører sig fornuftigt på vejen mod mere grøn (gas) energi.
Arkivert
tesch
18.12.2017 kl 20:32
2859


Atle K

Og så har du Rollsen , Ferrarien etc

Han er 35 år og har ikke utrettet noen ting

Trist
Arkivert
Slettet
19.12.2017 kl 00:54
2747

Har bare vekslet noen ord med han, han virker hyggelig synes nå jeg.
Hva han kan og gjør forretnngsmessig vet jeg ikke.
Arkivert
BellesRives
19.12.2017 kl 01:17
2741

Slik går det når du bruker andres penger.
Å betale ut utbytte år etter år når du ikke har penger eller nødvendig inntjening blir jo i seg selv teit...dumt?
Nå satser de tydeligvis på Offshore, nye mega dyre skip fra Ulstein. Wow...!!!
Fantastiske skip. uvurderlig teknologi men her bommer HH kraftig.
HH ser da tydeligvis noe som jeg ikke helt får meg meg og kan kun ønske dem lykke til.
Redigert 19.12.2017 kl 01:19 Arkivert
larrylivingston
19.12.2017 kl 18:41
2613

For et hysteri. NAT har havnet i utfordrende situasjon i et ekstremt utfordrende marked, sånt kan skje den beste. Tror Herbjørn Hansson og teamet klarer å få NAT back on track. Og når det kommer til AH så virker da han å ha ganske bra koll på aksjemarkedet? Bare å se hvor mye han gjorde i bla NEL, Spectrum osv. Ser ikke hensikten med å bli helt hysterisk og skrive stygt om andre mennesker her inne. Er det konstruktivt?
Arkivert
tesch
20.12.2017 kl 22:42
2514


Sad and fake news 😱
Arkivert
Krieghoff
20.12.2017 kl 22:54
2520

Disse seilskute rederiene som mente at dampturbin var ett blaff kom vel også fra sandefjorsområdet? Mulig at han er en av de? )
Arkivert
tesch
21.12.2017 kl 00:54
2419

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
SabelT
21.12.2017 kl 02:24
2447

http://www.nikkibeach.com/destinations/beach-clubs/monaco/

NAT kurs ultimo 2017...1,85? Eller
Arkivert
SabelT
29.12.2017 kl 22:17
2339

Stærk afslutning på året - dagens kurs reduktion kun 3,91 % - Meget flot!
Tillykke med det fine resultat, I har grund til at være stolte over ikke bare i dag , men over årets resultat på minus 70,79 % godt støttet af en ny emission undervejs.

Nordic American Tankers incl. alle på boardet ønskes et Godt Nytår, I har fortjent det!
Arkivert
tesch
04.01.2018 kl 09:16
2077


Poten adv fill on Suezmax rates

West Africa / US Atlantic coast ws 75 or usd 5.300 Per day

West Africa / UK - Continent ws 70 or usd 4.300 Per day

Dette er uten ventetid så resultatet er antageligvis negativt

Dårlig 2018 start for NAT
Arkivert
SabelT
23.01.2018 kl 20:28
1936

Nu skal NAT passe på med at falde ud af trendkanalen...NED forstås. Forbliver påfaldende lang tid på kurs omkring 2,6 så måske det er tiden til et nyt CNBC indslag, sidst var marts 2016, hvor NAT kurs var ca. 14

https://www.cnbc.com/2016/03/10/nat-ceo-im-in-the-business-of-wealth-creation.html

Skulle NAT få held med at genoptage trenden ned og således reducere igen med ca. 70 % (seneste års resultat) vil kursen om et år være ca. 0,78
Arkivert
tesch
24.01.2018 kl 02:24
1879


I henhold til Poten er

West Africa/ USAC 130,000 MT x ws 50 = minus usd 1.900 Per dag

Og West Africa/ UKC-M 130000 x ws 52.5 = minus usd 2.900 Per dag

Tror det er uten vente tid så rederne av Suezmax max betaler laste eierne for å ta deres laster inn til Staten og Continentet

Det betyr vel opplag, tenker jeg
Arkivert
Longsitinbulk
24.01.2018 kl 17:20
1783

Nat Livsfarlig aksje nå, se Fro- nå ATL 38kr

Arkivert
SabelT
29.01.2018 kl 20:39
1690

Ser ud til at det faktisk lykkes NAT at genoptage trenden...NED.
I dag minus 4,80 ~ kurs 2,38

Men om der opnås reduktion igen på > 70 % for hele 2018 er dog meget svært at spå om endnu - dertil kræves nok nogle flere "Company statements"
Arkivert
SabelT
30.01.2018 kl 19:51
1603

Utrolig så forudsigelig kursen er, idag reduktion ca 4 % ~ 2,33 - tror sagtens de kan indhente trendpausen fra omkring de 2,60 og det endda uden "statements"
Arkivert
SabelT
31.01.2018 kl 17:16
1524

Hvis du er ked af kursdynamikken som NAT aktieejer, så er her en lille trøst i form af et ordsprog:

"Intet er så skidt,
At det ikke er godt for noget"

Fordi at genopleve CNBC videoen med NAT CEO's WEALTH CREATOR Herbjørn Hansson:

https://www.cnbc.com/2016/03/10/nat-ceo-im-in-the-business-of-wealth-creation.html

er faktisk ret så morsomt - så UNDERHOLDNINGS-VALUE, Ja, det er der da!

Kurs idag: 2,24 ~ 3,86 % NED

Arkivert
Longsitinbulk
01.02.2018 kl 16:54
1496

,2 dollar i nat- ned 4,5%

Sprek
Arkivert
Longsitinbulk
02.02.2018 kl 22:07
1423

2,09 NED 5,8%

SPREKT-

De som reddet selskapet for 1 måned siden har allerede et papir tap på 20-25%-

halleluja
Redigert 02.02.2018 kl 22:09 Arkivert
really
03.02.2018 kl 15:17
1358

Store ballonger fører gjerne til store smeller. Og NAT var en gedigen luftballong.
Arkivert
tesch
09.02.2018 kl 06:05
1262


1.98 usd

Går vel ned 5 prosent I dag også
Arkivert
Longsitinbulk
09.02.2018 kl 19:04
1208

1,84

De som deltok i emisjonen for få uker tilbake på 2,7 tror jeg er rimlig fornøyd nå
Arkivert
tesch
09.02.2018 kl 23:18
1165

Kommer nok smart en ny emisjon på usd 1.30/1.50

Spot markedet er realistisk nærmere NULL
Arkivert
tesch
10.02.2018 kl 23:00
1101



NAT - verdi av flåte eksludert nybygg ca usd 500 mill

NAO - verdi flåte ca usd 22 mill Per skip = usd 220 mill

Verdien av Suezmaxene på vei nedover , NAO pā Vei oppover

Arkivert
dailymute
13.02.2018 kl 14:29
985

lott Q
Arkivert
dailymute
17.02.2018 kl 18:40
931

or de interesserte.

http://gersemiresearch.com/wp-content/uploads/2018/02/2018.02.08-Universe-update-2018-Firing-on-all-Cylinders.pd
Arkivert
Longsitinbulk
28.03.2018 kl 19:20
746

,9 dollar

8 cent over AT
Arkivert
Fevang
28.03.2018 kl 23:17
679

Sluttet på 1,88.

Laveste sluttkurs noensinne.
Og Herbjørn er kanskje ikke like blid.
Arkivert
tesch
28.03.2018 kl 23:21
671

High Seas har rundt 160 mill nok I gjeld

Hvis de har 3 prosent i NAT er det ca 66 mill no
Arkivert
fjellmann1
28.03.2018 kl 23:25
664

Har noen regnet på h or lenge likviditeten holder før en eventuelt ny kriseemisjon?
Arkivert
fjellmann1
28.03.2018 kl 23:31
656

De har cash til et stykke utpå høsten i hvertfall, kanskje ut året.
Arkivert
dailymute
29.03.2018 kl 11:40
605

Når får markedene generelt bank i statene, så er vel liten grunn til at denne skal slippe unna.

Som dere sier er det cash til utpå høsten engang, dette om de ikke har noen som helst inntekter...

Markedet spås bedring i 2018, om dette ikke slår til er det ikke kun NAT som sliter.
Arkivert
fjellmann1
02.04.2018 kl 21:44
460

1,87. Er det ny ATL?
Blir spennende å se om herbjørn tar de 1998 bygde skipene til SS i år.
Må vel kunne si det var en tabbe i fjor med de 1997 bygde skipa.
Arkivert
Longsitinbulk
27.04.2018 kl 20:17
318

1,93 nå

Nedgradert til sell kursmål 2,2
Arkivert
Longsitinbulk
16.05.2018 kl 13:40
110

grise resultat - ny atl I KVELD

NAT:NETTORESULTAT USD -18,7 I 1.KV (-3,4)

13:04
Oslo (TDN Direkt): Nordic American Tankers (NAT) fikk et nettoresultat på -18,7 millioner dollar i første kvartal 2018, mot -3,4 millioner i samme periode i fjor, ifølge selskapets seneste kvartalsrapport.



Resultatet pr aksje ble -0,13 dollar i første kvartal 2018, mot -0,03 dollar pr aksje i samme periode i året før.
Arkivert
Surik
16.05.2018 kl 14:41
91

AT skriver ned nesten 130 mill USD for 2017.
Sammenlign Q4 tallene i dagens rapport og den opprinnelige. Det nevnes recapitalization i dagens rapport ser jeg, blir vel en emisjon der
Arkivert
Surik
16.05.2018 kl 14:47
86

Drister meg til å gjette på en nedgang for NAT i kveld.
Arkivert
Arkivert Til toppen