"QEC - Pierre Moreau Bull På Energi- og Naturressurser!!!"

X-Empire-X
QEC
05.12.2017 kl 19:19
8977

Dette er en arkivert tråd!
Denne fortjener en egen tråd.
En gigabull tweet fra Pierre Moreau, arvtageren i ministerposten for energi og naturressurser i Quebec etter Pierre Arcand.

Mange virket skeptiske i starten til Moreau's litt tøffe tonespråk vedr fracking og utvikling av ressurserene, MEN...nå har fløyta fått en annen lyd.

I hans seneste tweet bekrefter han at det kan forekomme visse endinger i reguleringene OM nødvendig, men å trekke den tilbake blir uaktuelt. Han argumenterer at reguleringene og effekten av dette er bra for Quebec, folket og ikke minst økonomien.

Her blir nok reguleringene banket igjennom ganske greit og vi vet Energir (gazmetro), quebec energifond m.flere er klare til å igangsette pilot sommer 2018!

Questerre er nok på randen av noe stort som selskap etter snart 10.års ventetid! At vi får fremdeles kjøpe på disse nivåer før vi ser to-sifret er intet annet enn en førjulsgave.

Bull.

Oversatt:

Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig.

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor fjerne Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom
Redigert 05.12.2017 kl 19:20 Arkivert
tuja
05.12.2017 kl 19:36
5880

Har sett tweeten selv.
BULL som bare f...... :)
Dette går veien. Hva er hensikten med å sette en stopper for enkelte når moratoriumet er historie? Reguleringer,ja, men ikke total forbud . Det er bare å glede seg til fortsettelsen.

https://twitter.com/pierremoreauplq/status/938045672095469568

Upon my arrival at the Department of Energy and Natural Resources, I extended the consultation period on regulations by 35 days. I do not exclude that amendments to the regulations are made if necessary. That being said, we will not withdraw the regulations to avoid creating a legal vacuum. Why remove Quebec's ability to protect people, the environment and property.

:)
Redigert 05.12.2017 kl 21:04 Arkivert
Sector
05.12.2017 kl 22:29
5379

Takk igjen XEX - går veien dette, tikk/takk etter 9. desember som nærmer seg raskt nå...:-)
Arkivert
Hvemvetbest
05.12.2017 kl 22:37
5312

redag 15'
Arkivert
gordonthegekko
05.12.2017 kl 22:38
5296

Flott funn det her!
Ser mange har forhåpninger til den 9. des. Tviler på at det skjer så meget den dagen, og tror det vil være lurt å smøre seg med tålmodighet frem til skiftet Januar-Februar.

Arkivert
livecnn
05.12.2017 kl 22:42
5276

En tweet fra Binnion på lørdag og BANG
Arkivert
Pick Up
05.12.2017 kl 22:57
5166

På bakgrunn av andre uttalelser fra Moreau oppfatter jeg hans utsagn i disavør av fracking. Helt utrolig hvordan dere klarer å gjøre alt til inntekt for Qec. Evt. endringer i reguleringene vil neppe være til frackings fordel, men snarere innstramninger. Eller tror dere at reguleringene er utarbeidet for syns skyld? Ref. Ts sitt sitat av Moreau.

Pierre Moreau på twitter:

Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig.

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ...
Redigert 05.12.2017 kl 23:11 Arkivert
livecnn
05.12.2017 kl 23:04
5129

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 4853 ganger
Ticker: QEC
Endret: 01.12.17 14:54
RE^2: QEC - reguleringer og sosial aksept
Black Peter

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.
Arkivert
Pick Up
05.12.2017 kl 23:22
5033

eil poster
Redigert 05.12.2017 kl 23:46 Arkivert
livecnn
05.12.2017 kl 23:32
4975

nnlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 4853 ganger
Ticker: QEC
Endret: 01.12.17 14:54
RE^2: QEC - reguleringer og sosial aksept

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.

Arkivert
Pick Up
05.12.2017 kl 23:34
4969

livecnn (05.12.17 23:04 ).
Jeg skrev prøve. Men karakteren, skjødet og ånden er skrøpelig.
Arkivert
Gertleif
05.12.2017 kl 23:41
4956

Spørsmål.

Er selv kne-dypt i både QEC og ATI. Ser det postes mye bra informasjon på disse trådene -ofte med en meget positiv tolkning.

Har dere noe formening om hvorfor kursen går ned? "Markedet har "alltid" rett".
Arkivert
Pick Up
05.12.2017 kl 23:45
4938

Når energi- og naturministeren stiller spørsmål ved hvorfor man skal ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom, kan det neppe være tvil om at han sikter til fracking som er så omdiskutert og har møtt så mye motstand og skepsis ikke bare i New York hvor fracking tilslutt ble forbudt.

Utdrag fra Moreau på twitter

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ...
Redigert 06.12.2017 kl 00:01 Arkivert
aibo
05.12.2017 kl 23:46
4917

Kjenn historien de siste 12 måneder, eksplosjon ved positive news.

Nå skal den snakkes ned fra de som ikke har lastet...
Same shit new......
Arkivert
Bombibitt
05.12.2017 kl 23:59
4882

Så var Pick Up tillbaka blablabla, samma visa hela tiden, gud så tröttsamt, vad är anledningen till detta tjat?
Skriv Pierre Moreau, Couillard eller social accept så är han snabbt tillbaka, vad är anledningen till detta sjuka beteende?

En som tror på Qec.
Arkivert
X-Empire-X
06.12.2017 kl 00:06
4873

Gertleif.

QEC er en veldig forventningsbasert aksje som ofte stiger kraftig i korte tidsperioder, ref sist den gikk nesten 100% på en måneds tid.
Sannsynligheten for at dette vil skje denne gangen også er stor da vi får endelige reguleringer.

Det er kun tiden som er et problem for aksjen, at folk er meget utålmodig på børs (noe som aldri er lønnsomt). Heldigvis er tiden på aksjonærene sin side.

9.des er siste frist for å komme med innspill og en ny milepæl i selskapets historie er nådd. Da er selskapet betydelig de-risked og vi vil trolig høre også fra Repsol, qecs partner.

Ser du nevner altai også. Spennende case, men kommer til kort ift qec ifølge mine beregninger. Les gjerne en av storaksjonærens sitt åpne brev om hva som mangler i selskapet altai

Qec har et solid feste og stor interesse i det norske finansmarkedet.
Arkivert
Pick Up
06.12.2017 kl 00:06
4857

Skjønner du ikke en gang sammenhengen mellom Qec og Pierre Moreau, Couillard og social accept?
Redigert 06.12.2017 kl 00:18 Arkivert
Pick Up
06.12.2017 kl 00:08
4851

Jeg for min del er overrasket over at energi- og naturministeren kan uttrykke seg så åpent som han gjør. Han må være sikker i sin sak!
Arkivert
iggle
06.12.2017 kl 00:19
4795

Nei, så overraskende at det dukket opp en kar idag også med sin egen tolkning (dog uten et selvmekket "sitat" fra en venn denne gangen)og er veeeeeeeeldig bekymret. Bra noen passer på alle de som er positive og ikke skjønner sitt eget beste.
Arkivert
gunnarius
06.12.2017 kl 00:19
4789

Iallefall ikke mye velvilje i Lotbinière, som er et viktig asset for QEC:

Opponents of shale gas come back

Mélanie Labrecque 

28 Nov 2017 11:21

The issue of shale gas exploitation was invited to the last council of mayors of the MRC Lotbinière, November 22.

Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act.

Hydrocarbon vigilance spokesperson Carole Dupuis called the prefect, Normand Côté, to reaffirm the MRC de Lotbinière's position on hydraulic fracturing and shale gas exploitation.

"Minister Moreau has repeatedly explained that it is the elected municipal officials who will be the voice of citizens to say if there is social acceptability. We hear that everywhere. Our expectation is that you go out into the public square to express the fact that there is no social acceptability. You must rise in our name, "she insisted.

The prefect, Normand Côté, reminded him that the MRC Lotbinière had already issued a very clear position on this subject last May. The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable, he said.

"What I'm saying is that it's not elected officials who have social acceptability in hand. We have listened to citizens on the territory, you have come several times and we understand very well that social acceptability is not there, in Lotbinière. "

The end of the public comment period on the regulations of the Hydrocarbons Act has been extended until December 9. In the meantime, the RCM has scheduled meetings with officials from the Ministry of the Environment and the Regional Council on the Environment.

The prefect of the Lotbinière RCM, Normand Côté and the spokesperson of the Regroupement vigilance hydrocarbons, Carole Dupuis, spoke after the Mayors Council meeting.

http://www.lepeuplelotbiniere.ca/1120/Soci%C3%A9t%C3%A9_.html?id=188

Arkivert
Nayroun
06.12.2017 kl 01:22
4719

Gunnarius:

"Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act."

Tjue mennesker. Tjue mennesker uttrykte bekymring.

Vet ikke om jeg skal le meg ihjel eller hva jeg skal.

Her er TL:DR av hele quebec-caset:

Regjeringen vil åpne for å tillate industrien å få hydrokarboner opp av bakken DER det er sosialt akseptabelt blant de lokale, som igjen får royalties. (Tror ikke jeg har klaget om noen ville ha begynt med fracking en 100 meter unna meg og jeg hadde fått kanskje opptill 1 mill i året for det. Ville du?)

Quebec kan på mange måter sammenlignes med Norge. Strenge regler, vi liker å ta vare på naturen. Og det QEC vil presentere til Quebec er jo en helt naturvennlig utvinning av hydrokarboner ergo ingen co2-utslipp. Derav: PILOT.

Vi skal alltid være først til å forby alt, og alltid gå foran verden med ting som f.eks klima. Vi har en, nokså tåpelig "Vi skal redde verden" attitude så det står etter. Vi har enda ikke forbydd olje. Hvorfor ikke det tror du egentlig?

Og hvem er motstanderne av f.eks fracking i Quebec? De kan vel sammenlignes med Miljøpartiet de grønne. Og det er vel oftest de som bor midt i en storby, som det gjør i Oslo. Og det skal ikke frackes i en storby som Oslo.

Tror dere 10-50 bønder som er dritlei av hardt arbeid dag ut dag inn sier nei til å ha litt ekstra god inntekt fra olje via royalties og samtidig snu livene deres fra ned og opp?

Rest my case.
Redigert 06.12.2017 kl 01:31 Arkivert
Gertleif
06.12.2017 kl 01:34
4695

XEX - takk for svar.

Er kjent med det som nevnes, men stadig forundret over utviklingen. Psykologien spiller selvfølgelig en stor rolle, men minnes å ha sett "forventnings-rally," ved tidligere stadiet, enn dette. Da kan man spørre seg er det noe man ikke har skjønt?

Holder på mine aksjer. Er dog uenig i potensial QEC vs. Altai. QEC har mer på plass, men verdiene i ATI, synes ikke å være priset inn i like stor grad(på forventning) - men det er en annen diskusjon.

Takk igjen, for svar.
Arkivert
prikken
06.12.2017 kl 01:36
4699

falske drømmer.
Arkivert
Stranger
06.12.2017 kl 07:21
4513

"Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act."

WOW så mange -) Det kan være nogle få familier som er hyret til protesten. Ministeren siger klart at vil ændre små ting i reguleringer ellers ikke noget drastisk. Men der er åbenbart nogle herinde som ikke fatter det.
Arkivert
ak78
06.12.2017 kl 07:38
4489

Takk for at du deler så relevant og positiv informasjon!

Nå får også QEC i Alberta mulighet for å få flere kroner fra myndighetene i støtte gjennom et miljøfond for å fremme miljøtiltak innen oljeutvinningen! :-)

http://boereport.com/2017/12/05/alberta-sets-aside-1-4-billion-for-industry-to-reduce-carbon-emissions/
Arkivert
gunnarius
06.12.2017 kl 08:28
4316

Vil formode de herrer som henger seg opp i antall demonstranter i et antall av 20 personer egentlig ble rimelig skremt over denne artikkelen. For her bekrefter ordfører/prefect Normand Côté, at på vegne av Lotbinière så har de 18 medlemmene i MRC, dvs. ordførerne/prefects bestemt at fracking ikke skal finne sted.

Siden enkelte synes ha problemer med fatteevnen, gjentas hva ordfører/prefect Normand Côté Robert fastholder:

The prefect, Normand Côté, reminded him that the MRC Lotbinière had already issued a very clear position on this subject last May. The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable, he said.

"What I'm saying is that it's not elected officials who have social acceptability in hand. We have listened to citizens on the territory, you have come several times and we understand very well that social acceptability is not there, in Lotbinière. "

Det må bli opp til forumdebattantene å ironisere over artikkelen, selv tas den på største alvor - gitt ordfører/prefect Normand Côté her uttaler seg på vegne av samtlige ordførere/prefects i Lotbinière som følger:

Dosquet
Yvan Charest

Laurier-Station
Pierrette Trépanier

Lerclercville
Marcel Richard

Lotbinière
Jean Bergeron

N-D-S-C Issoudun
Annie Thériault

Saint-Agapit
Yves Gingras

Saint-Antoine-de-Tilly
Christian Richard

Saint-Apollinaire
Bernard Ouellet

Sainte-Agathe-de-Lotbinière
Gilbert Breton

Holy Cross
Jacques Gauthier

Saint-Édouard-de-Lotbinière
Denise Poulin

Saint-Flavien
Normand Côté, prefect

Saint-Gilles
Robert Samson

Saint-Janvier-de-Joly
Bernard Fortier

Saint-Narcisse-de-Beaurivage
Denis Dion

Saint-Patrice-de-Beaurivage
Claude Fortin

Saint Sylvester
Mario Grenier

Val-Alain
Daniel Turcotte

Dersom samtlige ordførere/prefects i MRC opprettholder tilbalkemeldingen fra befolkningen, så finnes det ikke sosial aksept i Lotbinière.

Gitt dette blir det endelige resultatet, kan QEC glemme sitt asset i Lotbinière hva angår sosial aksept.

Da gjenstår ett viktig Utica shale gas asset for QEC og mulig sosial aksept, så får vi se hvordan dette utvikler seg.

Redigert 06.12.2017 kl 08:30 Arkivert
Stranger
06.12.2017 kl 09:00
4141

Lotbinière, Quebec
Befolkningstal: 887 (2011)

WOW...Protest af 20 indbygger.
Arkivert
iggle
06.12.2017 kl 09:00
4138

Bra du ikke smører på da Gunnarius. I artikkelen over så svarer prefecten denne Hydrocarbon vigilance spokesperson Carole Dupuis at de har kommet flere ganger og uttrykt sin misnøye.

Det er vel lite overraskende at det er motstandere av slike prosjekter, det er det vel alltid.

Det artikkelen ikke sier noe om er hva HELE befolkningen mener om saken, og det vil vel vise seg når sosial aksept skal utredes. For vi skjønner vel alle at det er motstanderne som roper høyest i tidig fase. Når alle spørres er det fort en helt annen stemning totalt sett.

Sto heller ikke noe om de 18 du lister opp.
Redigert 06.12.2017 kl 09:01 Arkivert
O_exu
06.12.2017 kl 09:01
4121

"The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable", - selvfølgelig, det er en vedtatt lov(Bill 106) for dette allerede og ikke noe mer å forhandle om.

"it's not elected officials who have social acceptability in hand" - Alle vet dette allerede, først må det klargjøres hva begrepet social acceptability innebærer. Viss ikke kan ikke noen ha dette "in hand".
Arkivert
Black Peter
06.12.2017 kl 09:03
4092

i er ikke skremt av noen ting du skriver Gunerius, for det er bare piss
Arkivert
hebbe
06.12.2017 kl 09:25
3990

Interessant lesning:
Canadian Antis Threaten to “Defend” Against Quebec Utica Drilling

http://marcellusdrilling.com/2017/11/canadian-antis-threaten-to-defend-against-quebec-utica-drilling/

http://www.canada.com/business/anticipation+builds+over+quebec+rules/16006171/story.html

"MONTREAL — Opponents of oil and gas development in Quebec say they're prepared to ramp up their fight amid expectations that the provincial government could release new regulations on resource extraction in the coming weeks."

"Carole Dupuis of the Regroupement vigilance hydrocarbures Quebec, which opposes oil and gas development, said her group will take their battle to communities in an effort to prevent an energy industry from taking off in the province.

"If our politicians aren't there to defend us, the public will defend itself," said Dupuis."

Blir spennende å se fremover. Dupuis virker nervøs for reguleringene. Personlig tror jeg dette går veien for QEC.

Arkivert
MsMoneypenny
06.12.2017 kl 09:28
3971

Hele ordlyden til Dupuis antyder at hun også ser at regjeringen vil banke dette gjennom.

Arkivert
tuja
06.12.2017 kl 09:36
3930

Tenker flere må på med løpesko, eller at inndekking av shortposisjoner starter før helga. Man kan spekulere mye på når de vedtatte reguleringene blir implentert i sektoren. Men en ting er 100% sikkert. Etter høringsperioden blir avsluttet på lørdag, vil det garantert komme lekasjer til media ang utformingen,og om reguleringene blir omtrent uforandret/kun mindre forandringer iht distanser osv.

TIKK - TAKK......
Arkivert
Nano Rekyl
06.12.2017 kl 09:44
3878

PU:

"Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig."

Dette ble begrunnet med at det var lokalvalg og at de nyvalgte skulle få sjansen til å gå igjennom reguleringsplanene. Noe som jeg synes var meget fornuftig i forhold til å haste igjennom dette. Det forteller meg at de kommer meget godt ut av dette. Alle for lov til å gi sin mening vedrørende fremtiden i provinsen. Så dette er ikke noe negativt men tvert imot meget positivt.

"Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ..."

Det er meget bra å beskytte mennesker, miljø og eiendom. Jeg ser heller ikke noe negativt med dette. Dette er til for å kunne styre industrien til å ikke ødelegge natur osv. Derfor har de reguleringer som skal styre dette slik at de ivaretar alles hensyn.

Så min konklusjon er at dette går veien for provinsen dvs at befolkningen, regjeringen og industrien kommer til å arbeide tett sammen til gunst for alle.

Jeg har tatt mitt valg og er meget glad for det :)

Ha ellers en fin børsdag og en dag nærmere!
Arkivert
norman
06.12.2017 kl 10:25
3780

Hvis motstanden hadde vært så stor, så ville det vært mye mer aktivitet mot utvinning på sosiale medier. De som serverer anti propaganda er noen få miljøorganisasjoner, og deres overbeviste lakeier som videresender. Det er i tillegg veldig få som støtter opp om disse innleggene. Vi har også sett at det har vært liten oppslutning rundt de få demonstrasjonene som har vært. Dette sier meg at oppslutningen for utvinning av hydrokarboner øker. Helt i tråd med hva vedlagte undersøkelse viser.

https://www.iedm.org/sites/default/files/pub_files/oil-in-quebec-poll-april2017.pdf
Arkivert
Pick Up
06.12.2017 kl 10:33
3707

Ja, for ordføreres holdning til fracking teller bare hvis de er for?
Arkivert
danm
06.12.2017 kl 10:34
3714

With our money!
Not only are more storage capacity being prepared, but important expansion plans for the distribution network are expected soon. It is also in the summer of 2017 that the starting signal was launched. It was indignant that the Quebec government made the decision to give $ 20 million from the "Green Fund" to Gaz Métro / Energir. This grant of "maximum financial assistance" of $ 6.7 million and then another $ 13.2 million was unanimously contested by the citizen and environmental groups

The government has used the Green Fund to finance the installation of new pipelines to transport natural gas to future customers of Gaz Métro / Énergir. Construction is expected to begin in the summer of 2018, according to the company

On the ground in the summer of 2018?
The heart of the implementation of these projects is the Lotbinière forest. The two wells of Lotbinière are there, and it is the sector where the potential of profitability is greatest. The sites there would be rich in gas, and they are sites of proximity for the tanks of Saint-Flavien. Recent indicators suggest that the intentions to restart fracturing activities as early as the summer of 2018 could be very real. As we have seen, regulatory frameworks have recently been adapted by the government to facilitate the implementation of these projects.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.mondialisation.ca%2Fquebec-canada-gaz-metro-le-grand-silence-revelateur%2F5621089&edit-text=
Arkivert
Pick Up
06.12.2017 kl 10:37
3710

Ja, for ordføreres holdning til fracking teller bare hvis de er for? Det samme gjelder øyensynlig uttalelser fra primeminister Couillard og energi-og naturminisister Moreau.
Jeg husker den tiden da tidligere energiminister Arccands positive uttalelser om fracking ble tatt til inntekt for Qec med hurrarop. Jeg husker også et innlegg hvor Chis56 hadde truffet en ordfører som var for fracking, og jubelen sto i taket her på forumet. Av dette kan man man lære at antallet spiller ingen rolle på HO så lenge man er for fracking!
Redigert 06.12.2017 kl 10:55 Arkivert
ak78
06.12.2017 kl 10:39
3694

Dette var en svært nyttig undersøkelse gjort på forskningsetisk vis. En vektet randomisert kvantitativ studie med panel fra hele Quebec regionen.

Denne viser at hele 56% var i april 2017 (53% i 2016) positive til utvinning av olje og gass i Quebec regionen. 20% ønsket fremdeles importere. 22% "vet ikke". 2% vil ikke svare.

Dette er et SIGNIFIKANT POSITIVT RESULTAT til fordel for utvinning i regionen!

Takk for at du delte denne. Svært informativ og faktabasert informasjon!
Arkivert
gunnarius
06.12.2017 kl 10:52
3617

ak78

En forutsetning for å kommentere og skrive innlegg er at man er etterettelig. Du viser til en utvinning av olje og gass. Det er da vitterlig kun:

Oil in Québec

Det er nettopp dette regjeringen og Moreau forfekter, hydrokarbonene ved olje og konvensjonell gass - kan komme på tale. Imidlertid er det et gap mellom dette og shale gas (fracking).

Fracking representerer for mange i Quebec en rød klut. QEC har sine kjerneområder i
Lotbinière og Bécancour.

Det må således fokuseres på velvilje til fracking her. Det er ingenting som er kommet meg til kunnskap som tilsier sosial aksept. Nettopp derfor at Binnion tar det så rolig og har hevdet, at vil ikke borgerne ha pilot prosjektene, så blir det heller ikke pilotvirksomhet.
Redigert 06.12.2017 kl 10:54 Arkivert
disippelen
06.12.2017 kl 10:52
3597

Håper at vi har etablert bunn på rundt kr 5. Omsetningen er uanz minimal.
Arkivert
krelish
06.12.2017 kl 10:58
3555

Hvis man går inn for det, så er det enkelt og vri og vrenge på info slik Gunnarius gjør hele tiden for og skremme aksje eiere ut av aksjen.

Men alle vet jo at Gunnarius har en shorte/komme_billig_inn_agenda. Så i dag kan jeg muligens takke Gunnarius for at jeg får kjøpt Qec for rundt kr 5. Det tror jeg er en jævlig god deal. Er veldig sikker på at vi ser helt andre kurser fra og med i morgen.

PS Gunnarius gidder ikke bruke tid på Qec uten grunn. Han driver på med sin skremmsels propeganda fordi han skal tjene penger, som oss alle andre!
Arkivert
ak78
06.12.2017 kl 11:01
3553

Beklager at jeg omtalte det som olje OG gass, ser med glede det du nå påpeker at det faktisk kun er OLJE i Quebec panelet er spurt om! Takk for at du påpekte det. Fantastisk!

56% er for OLJE-utvinning i Quebec!
Arkivert
ak78
06.12.2017 kl 11:03
3539

og la oss ikke glemme det som er vel så viktig

KUN 20% ønsker ikke utvinning i Quebec.

Arkivert
Nacho
06.12.2017 kl 11:04
3524

Hur den här gunnarius orkar är oklart, dag in och dag ut, men ngn psykisk obalans har han ju.
Arkivert
danm
06.12.2017 kl 11:11
3492

Man kan stille sig selv et enkelt spørgsmål, vil Quebec regeringen bruge mia. på infrastruktur og tilskud til gasudvinding, for så selv at forhindre gasudvinding? Jeg tvivler. Quebec er en provins med lave indkomster, så hverken befolkning eller regering har råd til at lade olie/gassen ligge i jorden.
Arkivert
Pick Up
06.12.2017 kl 11:11
3492

Vedr. trådens overskrift.
Moreau har alltid vært bull på energiressurser. Spørsmålet er hvilke ressurser og hvordan de skal utvinnes?
Dette er et syltynt og flaut hausseforsøk på å gjøre Moreau til inntekt for Qec.

Redigert 06.12.2017 kl 11:18 Arkivert
ak78
06.12.2017 kl 11:15
3472

Og vedr. fracking viser jeg til nyheten fra forrige uke :
Oversatt fra fransk til norsk med google translate.

"Couillard-regjeringen har imidlertid til hensikt å godkjenne fracking-operasjoner, slik det fremgår av utkastet til forskrift for gjennomføring av Hydrocarbon Act".

http://www.ledevoir.com/environnement/actualites-sur-l-environnement/514176/petrole-le-projet-bourque-et-la-fracturation
Arkivert
norman
06.12.2017 kl 11:24
3431

Gunnarius
Regjeringen investerer til og med i prosjekter som bruker fracking som utvinningsmetode, ref. Bourque prosjektet i Gaspèsie. Så dine påstander om kun konvensjonell utvinning er rett og slett bare tull.
Når det gjelder fracking og Quebec, så vet ikke befolkningen at fracking som utvinningsmetode IKKE medfører de miljøproblemene som enviros påstår at de gjør. Det enviros kommer med er ren anti propaganda, og stemmer ikke med virkeligheten. Michael Binnion forklarer dette godt i dette bloginnlegget.

http://www.questerre.com/mike-blog/2017/11/10/social-acceptability-in-quebec/

Hvis befolkningen hadde visst at anti propagandaen fra enviros er rent bedrageri, så hadde de vært FOR utvinning, og denne undersøkelsen er dermed fullt ut realistisk. I tillegg er gass en form for hydrokarboner som gjør at utslippene synker i forhold til oljeutvinning, så hvis man tenker miljø, er utvinning av gass ved fracking det man bør satse på.
Arkivert
danm
06.12.2017 kl 11:35
3360

horterne har travlt :-
Arkivert
Anadrol
06.12.2017 kl 11:40
3310

leder meg til 9 des
da blir det show visst nok :-
Arkivert