Enorme kvalitetsproblemer hos Tesla.

MH77
04.12.2017 kl 23:11 2212

Dette er en arkivert tråd!
https://www.tu.no/artikler/hevder-90-prosent-av-teslas-biler-ma-repareres-for-de-forlater-fabrikken/413228

Jeg har advart før...

Modell S og X er basert på forrige Mercedes E-klasse og Tesla har fått mye hjelp av tidligere samarbeidspartner Mercedes. Til tross for dette er produksjonskvaliteten elendig. På Modell 3 er Tesla uten en solid storebror i ryggen, og det kan umulig gå bra.

Tesla er snart ferdig, og ALLE oppegående mennesker bør skjønne at Musk er en lystløgner når han skryter av feilfrie biler og 10x så effektiv produksjon som konkurrentene.

Når noe ser ut som og oppfører seg som et pyramidespill, så er sjansen stor for at det er nettopp det.
Arkivert
Slettet
05.12.2017 kl 21:32 1286

Ja i bøtter og spann....hendler for bla blinklys, knapper for å heve vinduer, speil...thats it...air suspension inklusive er et Mercedes design.

Sånn ca > 1% har Mercedes opprinnelse.

Consumer Report USA gir karakteren above average :-)

Har det helt tippet for MH ? Kjør på MH, la oss få mer når du er så odt i gang, vi gleder oss, det er snart Jul :-)
Arkivert
rgkap
05.12.2017 kl 21:45 1257

Hva med å være snill med han?

Det er snart jul og det er ikke alle som har det like greit her i landet.
Arkivert
norskgulltrd
05.12.2017 kl 23:23 1190

oe er ikke helt riktig med denne Elon.
http://nasamoonhoax.com/space-x-elon-musk-nasa-are-all-a-fraud
Arkivert
aconcaqua
06.12.2017 kl 00:21 1176

Hehe, for en samling)

Alt fra sølvfoliehatter til folk som dedikerer livet sitt til å finne feil på bilmerker. Stå på, jo lenger sånne holder ut, jo lenger til jeg må betale for meg når jeg kjører tur)

Jeg finner fram popcornet)))
Arkivert
Brande_n
06.12.2017 kl 07:25 1112

Biler har vært produsert i mer enn 250 år. Men la oss heller for alle praktiske formål si de siste 100 år. Likevel er de fulle av feil, svikt og mangler. Hva kan det komme av?
Arkivert
Mr Lupo
06.12.2017 kl 07:32 1103

Ikke god business å lage et produkt som holder i 100 år. Det hele er en balansegang, lage ting med sånn passe holdbarhet slik at både kunde og økonomisjef blir sånn passe fornøyd.
Arkivert
Tullium
06.12.2017 kl 14:26 1054

Og nå er Daimler fersket i å skru en Tesla Model X ifra hverandre. Ganske tydelig at Mercedes tar bilkonkurrenten på alvor.
Tenker de angrer bittert på at de hjalp Tesla igang, de kan ha finansiert sin egen undergang. Heldigvis har de nok vert til å se at elektriske biler er fremtiden og satser stort innen feltet.

Og ja, Tesla her kvalitetsissues.
Arkivert
MH77
07.12.2017 kl 00:43 1051

Consciouosness

Jeg skjønner ikke at du gidder å krangle på at Modell S er full av Mercedes deler. Musk har vært helt åpen om at han bruker så mange deler som mulig fra Mercedes. De fleste ser kun fordeler ved det. Problemet er at Musk ikke lengre har Mercedes å støtte seg til, noe som skaper det Musk omtaler som et "produksjonshelvete".
Arkivert
Slettet
07.12.2017 kl 10:11 959

"produksjonshelvete"? Er p.t. kn relatert til Model 3, og Panasonics oppstartsproblemer knyttet til Gigafabrikken i Nevada ... så får vi ser hva som skjer straks de leveransene er på plass.

Model 3 har 0% deler fra Mercedes ! Det samme skjer straks Model S kommer i splitter ny versjon :-) Model Y som kommer innen de neste 12 mnd likeså :-)

Trolig med unntak av "air suspention". Er usikker, men et nytt redesignet egenutviklet system er på trappende også der.
Arkivert
Dieseldyr
07.12.2017 kl 10:32 947

model y kommer ila 12mnd? dvs den blir vist ila 12mnd og som alle vet går det for 24-36mnd fra vist til på veien med tesla.
Arkivert
Collin
07.12.2017 kl 10:39 931

Man kan velge om man vil bruke kvelden til å se skrekkfilm eller lese Teslas regnskaper. Lander Musk & co på beina med det løpet de har nå, så er jeg den første til å bli imponert.
Akkurat nå er jeg imponert over cash burn, som mangler sidestykke. Millardunderskudd skal snus til overskudd når? Og, er investorene med på en runde til etter å ha puttet på og puttet på penger?
Arkivert
Gullsmeden
07.12.2017 kl 11:20 927

Jaha, så det er altså roten til problemet, at Mercedes har trukket seg ut.

Så da kan man forvente like mye problemer med den nye model S.

Alle ser vel at det er kun snakk om tid før hele greia velter?
Arkivert
GT3000
07.12.2017 kl 14:07 904

MH77, Tesla kommer til å eksistere iallefall til 2020.
Les denne artikkelen fra Forbes:

http://fortune.com/2017/08/09/tesla-junk-bonds-model-3/

På neste link står det at marginalkostnaden for en Tesla model S er på 30 000$, mens prisen ut er på 68 000$, så Elon har mye i avanse pr bil.

https://www.inverse.com/article/31597-tesla-secret-profit

Det som eventuelt kan ta knekken på Tesla er lønnsomheten i fabrikken.

Les denne interessante arikkelen fra Zerohedge, så kan en jo lure på hvordan Tesla skal få produsert nok biler pr arbeider:

http://www.zerohedge.com/news/2017-06-13/heres-real-reason-tesla-makes-no-money

Her er et utdrag.

Tesla uses far more workers than NUMMI employed to build far fewer cars. In 1985, its first full year of production, NUMMI had 2,470 employees and produced 64,764 vehicles — about 26 vehicles per worker per year. By 1997, it had 4,844 ? workers and produced 357,809 vehicles — about 74 vehicles per worker per year.

Tesla, on the other hand, had between 6,000 and 10,000 workers in 2016 and manufactured 83,922 vehicles. That puts its vehicle-per-worker number between 8 and 14, about one-seventh the efficiency of NUMMI at its peak.

Redigert 07.12.2017 kl 14:35 Arkivert
MH77
07.12.2017 kl 16:18 869

Tesla har i en periode vært alene på markedet og har derfor kunne ta seg svært godt betalt. De neste årene vil konkurransen bli mye hardere.

Musk er en usedvanlig smart mann, og det var selvsagt en grunn til at han ønsket å samarbeide tett med Mercedes. Samarbeidet skar seg fordi Musk er umulig å samarbeide med, og Mercedes likt ikke at han tok sjansen på å lanser en livsfarlig autopilot og slarkete måkevingdører samtidig som han snakket stygt om diesel- og bensinbiler.
Arkivert
Tigerberget
30.12.2017 kl 16:51 724

Teslaeiere mest fornøyd i USA

https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyde/68929566
Arkivert
CS_invest
30.12.2017 kl 20:53 682

Ikke rart når referansen er amerikanske biler. Og Mercedes har etter «samarbeidet» med Chrysler vært så renspikret dritt at bare nyrike og nydumme nordmenn synes det er «digg» med «Mercer»...

Huba huba...
Arkivert
MH77
01.01.2018 kl 15:05 596

Tigerberget

Ingen tvil om at Tesla er gode på service, men bilene har uansett elendig kvalitet. Spørsmålet er om Tesls noen gang vil klare å tjene penger. Så lenge de ikke bryr seg om kostnader er det jo lett å drive kundepleie. Blir interessant å se hva som skjer når garantien på bilene går ut!
Arkivert
Tigerberget
17.02.2018 kl 14:30 353

H77, er du Roald Orkelbog??
Arkivert
Liso2
17.02.2018 kl 14:53 339

Kjøper du Tesla så kjøper du problemer og magesår
Arkivert
Tigerberget
19.02.2018 kl 20:26 241

Jeg kjenner ingen Teslaeiere med magesår, og jeg kjenner mange av dem.
Er dette en påstand du bare har diktet opp selv?
Arkivert
Puta1n
19.02.2018 kl 20:36 226

Når går garantitiden ut på de første produserte 2013 Tesla'ne?
Arkivert
danm
20.02.2018 kl 17:31 167

Teslas største problem er vel, at de aldrig har tjent penge. Med underskud på 65000 kr. pr. minut er det et spørgsmål, hvor længe folk vil stille penge til rådighed.
Arkivert
Arkivert Til toppen