FLex: Beste LNG-aksje?

Ka'l
FLNG 04.12.2017 kl 07:10 10769

Dette er en arkivert tråd!
Nå igjen anbefaler Myrseth Flex/FLNG som sin eneste LNG-aksje. Men det er flere lignende aksjer på OSE med godt potensiale for kursøkning før og etter nyttår, f.eks ALNG. Hvem blir best i desember?
K
PS: Senere anbefaler han også ALNG, noe som lønnet seg for de som fulgte anbefalingen.
Redigert 03.01.2018 kl 14:21 Arkivert
tapogvinn
04.12.2017 kl 07:57 6659

Hvilke andre selskap registrert på OSE driver med LNG-frakt bortsett fra Flex og Alng? (Höegh har som kjent hovedfokus på fsru'er)


Arkivert
Ka'l
04.12.2017 kl 09:30 6610

LNG er vel LNG-aksje likevel? Det er vel andre LNG-aksjer av interesse?
Arkivert
Syriner10
04.12.2017 kl 10:25 6577

r det? Mulig det, hvem vet
Arkivert
really
04.12.2017 kl 11:14 6564

Redigert 12.12.2017 kl 13:01 Arkivert
really
04.12.2017 kl 11:14 6560

Det er ganske stor forskjell på regas skip som konkurrerer i knivskarp konkurranse om kontrakter i utkanten av verden og med regimer der kjørereglene ikke er helt rett frem og spot skip som handler med de store aktørene på LNG.

Resultatene ser en både for HLNG og IMSK som mister kontrakter like fort som de inngår dem.

ALNG har en høyst uklar fremtid med gamle skip med utdatert teknologi. FLNG derimot har siste teknologi og vesentlig lavere driftskostnader enn de fleste.

Skulle jeg se på en annen i LNG sfæren ville Teekay være interessant, de har bestilt mange nye LNG skip med siste teknologi. LPG siden henger litt etter, men når nybyggingen nå stopper opp der vil også LPG bli en solid bidragsyter fremover.
Arkivert
larserne
04.12.2017 kl 13:09 6533

Det koker i LNG markedet nå! Tonnasje er så godt som utsolgt og dette skaper eventyrlige rater nå og fremover!
Arkivert
larrylivingston
04.12.2017 kl 14:41 6488

Noe av det dummeste jeg har gjort var å selge denne for 2-3 uker siden på 11 blank. En beslutning som ble offer for kluss i overgangen til ASK. Hva tror du K? Kan den korrigere ned mot 11 igjen? Ser vanskelig ut når ratene fortsetter å stramme seg til
Arkivert
kodenavn
04.12.2017 kl 16:41 6448

Flex har, og får flere av, de nyeste,største og mest brennstoffnøysomme skipene med lavest servicebehov.

Markedet og ratene er på vei opp, og er allerede på hyggelige nivåer. 2018 blir et kanonår for Flex.

De fleste hus har targets mellom 14.- og 20.-.

Buy.

Arkivert
Tændis
04.12.2017 kl 16:46 6427

At ALNGs 2013 TFDE skip er gammel og utdatert teknologi er BS Really! Når mankoen på skip er stor nok så spiller det liten rolle om man har ME-GI, TFDE eller Steam, alt blir absorbert til knallbra rater.
Arkivert
really
04.12.2017 kl 17:14 6397

Hva som er BS, Tændis, avhenger av øynene som ser. Nå kan jeg spare meg for slike uttrykk, men i en situasjon der det er nok skip har det meget stor betydning for om selskapet tjener penger eller ikke. I livssyklusen til et skip er vel det over 90% av tiden.

Du minner meg litt om mannen som smilte bredt da han fortalte at kona stilte opp bare en gang i året. I kveld.
Arkivert
fjellmann1
04.12.2017 kl 17:27 6404

Noen som kan bekrefte noen slutninger? Sonatrach som kommenterte sist uke nevnte at Cool pool krevde 100k for å slutte skip, men ingen bekreftede slutninger på det nivået. I dag ble det kommentert på det nye forumet at Cool pool krever 150k.... Kan noen bekrefte slutninger over 100k?

Til info har Cool pool slike skip som awilco lng.... TFTD skip av ulike årganger. Cool pool er samarbeid mellom de tre største aktørene innen spot, dyngas, golar og Gaslog.

Arkivert
Simo
04.12.2017 kl 17:55 6376

Dette er ikke en aksje man selger.
Hvertfall ikke på noen år.

På tide den tar ut 11.6kr og fortsetter nå.
Arkivert
hanzn
04.12.2017 kl 18:05 6375

Det ble vel sagt på kvartalspresentasjonen til ALNG at de visste om slutninger til 100K mens de sjøl hadde fått til 70K.

De virket også svært positiv til rateoppgang, og sa de kun ville ta korte oppdrag for og få mest mulig av rateoppgangen som de mente ville komme.
Arkivert
Tændis
04.12.2017 kl 18:19 6367

Really. Når du presterer å kalle Tri-fuel Diesel for gammel og avleggs teknologi så man jo bare heve øyenbrynene så får språket bare være språket. I en situasjon der antall ledige skip for lasting kan telles på en hånd så er det klart at de som skal shippe LNG betaler fete rater uansett hva slags fremkomst skipet benytter seg av. ALNGs Wil Force ble forøvrig sluttet på en 30-45 dagers TC til $75k dagsrate nå nylig så synes påstanden din faller på steingrunn.
Arkivert
fjellmann1
04.12.2017 kl 18:50 6347

Som jeg nevnte, de tre største aktørene inn spot har gått sammen og dannet en pool med bare TFTD skip. Dyngas, golar og Gaslog.

Samme type skip som awilco har....

Kan sonatrach bekrefte noen slutninger rundt 100k?

DnB s analyse sier at flex NAV er på 10,8 og kursmål på 15,7kr. Den er altså over NAV.
Har noen regnet NAV på awilco?
Nordeas kursmål er 5,5kr.
Arkivert
Tændis
04.12.2017 kl 19:15 6345

Paretos kursmål på ALNG er ~4,9 kr. Forøvrig kom Arctic med oppdatert analyse på FLNG idag og kursmål på litt over 20kr med en enda større oppside ved inngang i FSRU markedet.
Arkivert
really
04.12.2017 kl 20:07 6309

Spøk til side, Tændis, jeg forståt hva du sier. Men når daglig drivstofforbruk er 10-12 000 lavere på MEGI har det betydning, om ikke annet så på bunnlinjen. Det oppveies litt av avskrivningene, men det er ikke mye på årlig basis.

Arkivert
Tændis
04.12.2017 kl 21:06 6283

Really. Der er vi enige, men drivstoff premium kommer som ett pluss på bunnlinjene til selskapene med ME-GI skip, TFDE skip oppnår like høye rater, men hele poenget i det jeg ville frem til, når det er mangel på tonnasje sånn som nå så betaler LNG selgere det det måtte være for å få fraktet produktet, det være seg Steam, TFDE eller ME-GI. Poenger er at ALNG båtene faktisk er veldig bra med en B/E på $47500, mens FLNGs skip har en B/E på ~$40k altså en del bedre, men membrane skipene til ALNG er som sagt veldig bra og populære.
Arkivert
Ka'l
04.12.2017 kl 23:23 6219

et er bra at DnB og Pareto er enige om at veien videre er belagt med gull.
Lykke til
Arkivert
HHHHHH
04.12.2017 kl 23:26 6220

Ettersom ALNG er mer avhengig av noenlunde gode rater enn FLNG, i den forstand at de har høyere BE, ville jeg normalt gå utifra at ALNG stiger mest når ratene først kommer over et visst nivå.

Betydningen av BE er størst ved lave rater.

Slik at ALNG vel har mest undertrykket kurs (og kursmål) pr. idag.

Jamfør en situasjon med gode rater, da.

Fra bunnen i tidlig oktober har de steget ganske tilsvarende, ALNG ca. 5 prosentpoeng mer. Uten at jeg har finregnet på det, altså. Og det er jo for kort tid til å tillegge det så stor vekt.

Med virkelig gode rater vil jeg tro det fortsetter i omtrent samme mønster. Med moderat utvikling i rater, bør FLNG gjøre det best.
Arkivert
Ka'l
05.12.2017 kl 09:46 6141

HHHHHH Det du skriver virker svært fornuftig!
K
Arkivert
fjellmann1
05.12.2017 kl 22:15 6036

Noen synspunkter på dagens kursfall?
Arkivert
Ka'l
05.12.2017 kl 22:25 6044

Et lite kursfall gir nye muligheter for billigkjøp.
Arkivert
Ka'l
12.12.2017 kl 11:16 5919

Nå er det ANLG som leder klart med nytt hopp i dag på 8%, men FLNG går også bra opp til 12,15kr dvs +4,5% i dag.
K
Redigert 12.12.2017 kl 11:43 Arkivert
larserne
12.12.2017 kl 11:28 5895

Kommer nå! Viktig å ha stort volum med i oppgangen:-)
Arkivert
Socno
15.12.2017 kl 10:47 5727

ttp://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/SEB-ser-Flex-LNG-opp-50-prosen
Arkivert
Ka'l
15.12.2017 kl 11:31 5711

FLNG stiger videre sterkt i dag, mens ALNG holder litt an og gir i dag tidlig mulighet for nye billigkjøp. Den kommer nok etter den også, men i dag leder FLEX med over 30%økning hittil for meg. LNG ser fortsatt ut til å bli beste vekstsektor i shipping nå i høst, eller hva?
K
Arkivert
Single Malt
15.12.2017 kl 14:13 5680

ttp://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/SEB-ser-Flex-LNG-opp-50-prosent
Arkivert
HHHHHH
15.12.2017 kl 18:44 5585

elv de treige folka i SEB tror denne skal opp 50 %.

Et bra tegn
Arkivert
Ka'l
18.12.2017 kl 07:24 5424

Jeg tar gjerne imot +50% i tillegg til de +30% oppnådd hittil. Vi får se det an. Artig at Myrseth/Dovre slår til i dag igjen og tar med begge LNG-aksjene i sine anbefalinger og antyder muligheter for kursdobling.
K
Arkivert
Ka'l
18.12.2017 kl 09:31 5353

Hei igjen folkens.. I dag tidlig gikk ALNG opp hele 17% mens FLNG økte over 4%. Nå leder ALNG kappløpet mitt med til sammen +45% mens FLNG nådde + 37% siden kjøpet for i forrige måned.
Arkivert
larserne
18.12.2017 kl 09:48 5338

ange har papir gevinst i LNG aksjer for tiden, men skryter ikke hver eneste dag av dette.. Huff og atter huff.
Arkivert
Ka'l
18.12.2017 kl 21:29 5212

Huff og huff for en sur kommentar på en gledens dag.
Men uansett, lykke til videre med LNG-aksjene dine, Larserne.
K
Arkivert
Single Malt
19.12.2017 kl 00:23 5083

Hva som skrives på ho påvirker ikke kursen på aksjer. Sittet i papiret selv noen tid, men det betyr jo ikke noe. Det eneste vi vet er at segmentet kommer til å øke voldsomt et par år, eller man er rimelig sikker på det. Man kan bo sitte i flere aksjer innafor dette, så får vi se, jeg tror flere aksjer i dette segmentet vil gå bra, jeg har denne, driter i hva som skrives her, kanskje går andre aksjer bedre, men dette er et kvalitets selskap, 18,00 tror jeg er altfor lavt, forundrer meg ikke om den dobles på sikt. Det er uansett bare en tro, og det jeg eller andre skriver her har ingen påvirkning. Så dår dere heller krangle om hvem selskap som er best, men still spørsmålet, hvilket selskap innafor dette er mest solid?
Arkivert
icanfly
20.12.2017 kl 00:08 4913

lng har et potensial om aa bli en analyiker favoritt og konensus pick innenfor lng shipping, paa samme maate som gogl og fro I deres respektive segmenter.

Derfor tror jeg paa premium pricing over sykelen for flng og derfor er det mitt foretrukne valg

Blir veldig spennende aa se foerste kontrakten og faa levert foerste to skip.

Masser av oppside og markedet ventelig tilstrammes ytterligere gjennom januar

Her ser vi fort 15 kroner ila janua
Arkivert
Ka'l
20.12.2017 kl 16:16 4807

Icanfly, jeg blir gjerne med på 15kr allerede i i januar.
K
Arkivert
HHHHHH
20.12.2017 kl 22:33 4733

Veldig interessant situasjon idag med tanke på kortsiktig kursutvikling, synes jeg.

Virket som et klassisk møte mellom disse to kreftene:

i) Teknisk overkjøpt
ii) Fundamentalt billig

Tuslet først ned fra 13 til 12,70 på forutsigbar gevinstsikring. Altså der det selges endel aksjer, ventes litt for å lokke frem kjøpere, selges mer, ventes, selges mer, osv. Hvilket tilsier at kursen fiser nedover. Trodde det skulle fortsette litt til.

Men så: Noen voldsomme glefs på kjøpssiden. Huff. Noen hadde bare sittet og ventet, klar med fangstposen. Meglerhus som tar den inn i porteføljen, om jeg skal tippe. Slasker og stratenrøvere alle sammen.

Man kan jo selvsagt tenke seg en situasjon der det skjer relativt massiv gevinstsikring, men uten at kursen synker (nevneverdig), da det er ditto kjøpsvilje, slik at gevinstsikringen man venter på som anledning til å kjøpe / kjøpe seg inn igjen / kjøpe mer, passerer uten at man tar den på alvor, og så er det plutselig for sent / markant dyrere.

Kanskje litt enerverende å lese dette for folk med et langsiktig perspektiv, men prøver å forstå litt mer av det tekniske. Som jo også kan være morsomt, da.

Således litt spent på den kortsiktige utviklingen.

For en overkjøpt underpriset aksje.

Nettopp en slik situasjonen er teknisk sett kanskje viktig å kunne tolke, om man vil inn i en aksje som ventelig vil gå mye, men har avstått fra den skumle øvelse å treffe bunnen.

(Naturligvis ikke en oppfordring til noen om hva man bør gjøre, og skal man først kjøpe, er det vel sjelden smart å gafle i vei. Litt irriterende å se småsparere dra en aksje opp en smule helt unødvendig f.eks. tidlig på dagen, hvorpå kursen blir solgt rett ned igjen av større aktører et kvarter etterpå, som derved fikk noen kroner ekstra fra småsparerne, som vanlig).
Arkivert
geoinvestor
21.12.2017 kl 01:49 4667

http://www.pipelinenewsnorth.ca/news/industry-news/canada-s-first-lng-shipment-arrives-in-china-1.23123768?platform=hootsuite

Canada's first liquefied natural gas shipment to China arrived in the country Dec. 14.

The 950-gigajoule shipment left FortisBC's Tilbury facility on Nov. 18, travelling more than 9,000 kilometres to its destination.

“It is just the beginning of the golden age of natural gas,” Calvin Xu, CEO of True North Energy, which oversaw the logistics of the shipment, said in an update on FortisBC's website.
Arkivert
Ka'l
21.12.2017 kl 10:17 4623

Ja i dag tidlig viser Flex seg fram som den suverent beste LNG-aksje med nye 3,1% kursøkning.
Da er vi på god vei mot kursdobling som ekspertisen ofte hevder.
God jul
K
Arkivert
Varsom
21.12.2017 kl 11:33 4580

Er det noen her som veit når flng mottar det første av de bestilte skipene for 2018?
Arkivert
Varsom
21.12.2017 kl 19:12 4542

Etter hva jeg ser på FLEX lng sine sider. Så får de levert 2 fraktskip i 1. kvartal 2018 og 2 til seinere i 2018.

Tenker kursen kommer til å gå i taket når disse nyhetene begynner å tikke inn på hegnar.no kanskje allerede i januar som vi ganske nøyaktig trer inn i om 10 dager.

Dette i tillegg til nyhetene om stadig stigende rater.
Redigert 21.12.2017 kl 19:27 Arkivert
farmern
21.12.2017 kl 19:41 4525

Er vel 2 stk i Q1, 1 i Q2 og 1 i Q3. Har sett 9. Og 11. Januar blitt nevnt på et annet forum
Arkivert
Varsom
21.12.2017 kl 20:58 4497

Det er riktig, jeg har også registrert dette på flex lng sin hjemmeside.

Arkivert
Ka'l
22.12.2017 kl 09:40 4418

Spennende utvikling folkens. Jeg tror ikke markedet helt forstår hvordan disse leveringene vil påvirke lønnsomheten i Flex/FLNG.
Regn også med at Awilco/ALNG fortsatt er en het kandidat.
God Jul
K
Redigert 22.12.2017 kl 10:36 Arkivert
Ka'l
29.12.2017 kl 08:57 4233

Jula er nå over og vi har sett siste børsdag i år. Med torsdagens melding fra FLEX kunne den blitt vinneren i desember.
Men ALNG og FLNG ble begge litt kursjustert ned og er nokså like. Men nå står vi klar foran et nytt år og disse to LNG-aksjene er vel fortsatt gode kandidater, og kanskje ser vi dobling i 2018?
Lykke til og Godt Nytt År
K
Redigert 30.12.2017 kl 17:27 Arkivert
Ka'l
02.01.2018 kl 12:42 4036

Heisan, se på ALNG. Aksjen går opp ca 13% osv..?
Det blir vel noen nyheter og kommentarer fra analytikerne snart som kan forklare dette?
Nå leder ALNG over FLNG i kjøret mot dobling siden i fjor høst, men FLNG kan fort komme.
Lykke til
K
Arkivert
Ka'l
22.01.2018 kl 14:58 3781

Det er lenge siden ALNG plutselig gikk opp 13% og ble en populær plassering for noen kapitalkjendiser. Siden har aksjen falt nærmere 20% og FLNG har tatt teten blandt de to beste LNG-aksjene.
I dag faller ALNG nesten fire prosent mens FLNG stiger om lag med tre prosent. Det er tydelig at sistnevnte er mest populær i dag.
Noen eksperter/analytikere i bransjen hevder at kommende året vil gi oss en boom for LNG-aksjer generelt.
Jeg velger derfor å fortsatt være long med en verdistigning på over 30% siste kvartalet.
K
Redigert 22.01.2018 kl 16:13 Arkivert
farmern
22.01.2018 kl 15:34 3732


https://www.reuters.com/article/us-china-pollution-gas/china-rushes-to-replenish-gas-supplies-ahead-of-icy-blast-holiday-idUSKBN1FB0W3


JANUARY 22, 2018 / 10:02 AM / UPDATED 5 HOURS AGO

China rushes to replenish gas supplies ahead of icy blast, holiday

Another cold wave is about to hit North Asia, and Spring Festival, also known as Chinese or Lunar New Year, takes place later than usual this year in mid-February.

To ensure supplies before the longest holiday in the Chinese calendar, some 60 ships carrying more than 4 million tonnes of LNG are on their way to China this month, the third highest total behind December’s 5.1 million and November’s 4.36 million tonnes, according to shipping data in Thomson Reuters Eikon.

The shipments are coming from unusual origins - Equatorial Guinea and Angola in Africa, Peru in South America, and Trinidad and Tobago - and several are also coming from the United States.

“The Chinese have bought loads of short-term delivery cargoes to meet an expected spike in demand,” the head of LNG trading at a major fuel merchant based in Singapore said.

Arkivert
Finsken
26.01.2018 kl 11:30 3562

Da har Flex Enterprise klappa til kai i Ras Tanura i Saudi, klar for å ta sin første last.
Arkivert
bobalex
26.01.2018 kl 12:23 3526

Takk for det, har lett etter informasjon i det siste. Hvilken kilde bruker? Finner lite på marinetraffic. Vet vi noe om hvilken avtale den skal gå på? Vært lite meldinger siste tiden..
Arkivert
Arkivert Til toppen