"Funcom - Så vi bunnen? Part 2."

Shortie
FUNCOM 29.11.2017 kl 09:51 2393

Dette er en arkivert tråd!
21 november bunnet Funcom foreløpig ut med en tur ned på 1.96.

Stemningen har nå snudd. Oxford dekker seg inn og bidrar til kjøp. Indexfond har også starten å kjøpe opp aksjen.

Dette har ført til stigning og lettelsen blir forsterket av at småsparerne også våger seg på igjen.

Da blir spørsmålet - igjen

Er bunnen nådd?

Eller.. vil småsparerne tape sine penger til husa og storaktører, enn en gang?

Er det fundamentale forhold som driver kursen nå?

Svaret er nei, ja, og nei.

Det er ingen endringer i salg og spilleraktivitet. Steams salgsestimater rikker seg ikke av flekken. Spillertallene stuper igjen, og vill være tilbake til 'normalen' om få dager. Salget har kanskje bidratt med 10 tusen kopier og gitt 2 dagers balanse i regnskapet. Nå er vi i blodrødt minus igjen.

Varig oppgang må understøttes av fundamental endring i selskapets situasjon. Ikke drømmer og fantasier.

Ny sjanse til å få rett nå, altså!

Er bunnen nådd? Skal vi under 2 kroner igjen før sommeren 2018?

Shortie
Arkivert
Vestjyden
29.11.2017 kl 09:52 1523

Fra åbning havde den de klassiske tegn på en pump & dump
Arkivert
Tool
29.11.2017 kl 10:00 1511

"Spillertallene stuper igjen"
"Nå er vi i blodrødt minus igjen."
"Ikke drømmer og fantasier"
"vil småsparerne tape sine penger til husa og storaktører, enn en gang"

Tar ikke lange tiden før det popper opp ugress, skal liksom ikke gå en dag uten :)
Arkivert
Hektar
29.11.2017 kl 19:28 1280

Konstruktiv som vanlig.

Vi får nå se. Spilleraktiviteten er ikke akkurat topp og salg ser treigt ut, men kursen øker. Xbox slippes og kursen tryner. Morsom aksje :-)
Arkivert
Shortie
08.12.2017 kl 01:00 1043

Titter innom og gjør en kommentar i heksegeyta.

Stigningen fra 2 kroner og opp 15% gav hausserne 'overtaket' og legitimerte raskt at hausserne hadde hatt rett hele tiden.

Bunnen var nådd og nå haster det altså å komme inn i aksjen. Det er sågar for sent. Løpet er kjørt. Toget har gått.

Det er forståelig at man blir revet med og ønsker inderlig, når aksjene man har stiger i verdi og det endelig snur opp.

Vil likevel oppfordre alle til å vurdere selskapets situasjon istede for å la seg rive med av hausing og bais.

Mener man bør stille seg følgende spørsmål

1. Hva er endret i situasjonen i forhold til den som var rådende da selskapet ble handlet til 2 kroner.

2. Var selskapet underpriset på 2 kroner, og er derfor stigning i kurs bare en korreksjon i forhold til selskapets faktiske verdi.

Min vurdering er at stigningen vi har sett, er et resultat av fler sammenfallende, og delvis tilfeldige, hendelser.

1. Oxford dekker sin short posisjon (Her har mange trodd at denne ble dekket da den falt under 0.5%. Det er ikke tilfellet. Oxford har kjøpt 100 tusenvis aksjer de siste ukene, og bidratt til kjøpsinteresse).

Kommer det til å vedvare: Nei

2. Indexfond har kjøpt aksjer for å balansere fondet rett i forhold til den nye sammensetningen. Dette har også bidratt til kjøpsinteresse.

Kommer det til å vedvare: Nei.

3. Småsparere og lettlurte menighetsmedlemmer har trodd raketten skal ta av, og har hørt på hausserne. Aksjen skal nå mangedobles. Alle kan selge på hype, med mange 100% avkastning!

Kommer det til å vedvare: Nei.

I helgen får vi noe bevegelse på listene over de mest solgte Xbox spillene. Dette fordi CE skal ut på 50% salg. Mulig det vil gi en kortsiktig positiv effekt på kursen, men jeg tviler på det.

Xbox spillet vil etter denne helgen selge 0 (Null) spill frem til launch. PC spillet selger 0 (Null) spill om dagen, og har ikke solgt noenting den siste måneden.

Uten massive oppdateringer med nytt innehold, blir resultatet 0 (Null) solgte spill i månedene fremover.

Da må man spørre seg.. Når skal man posisjonere seg for en hype mot full lanserig av CE på alle plattformer?

For det er jo det man vil, eller? Posisjonere seg for hype? For etter lansering skal det stupe igjen. Det vet alle. Men det skal først stige før launch, altså..!

Play, or be played.

/Shortie

Redigert 08.12.2017 kl 01:05 Arkivert
Kristiane1
08.12.2017 kl 08:51 937

TLDR versjonen

Jeg håper ned fordi ned.
Arkivert
Sente
08.12.2017 kl 08:58 928

et var dette om en saklig diskusjon da..
Arkivert
Kristiane1
08.12.2017 kl 09:04 910

Han er ikke interessert i å diskutere. Han er bare innom for å forkynne dommedag/provosere fordi han solgte alt på 2.03 og 2.15.

Han vil gjerne ha de tilbake. Det er forståelig.

Han vil gjerne være med å diskutere igjen, etter at Tool er blitt borte.
Arkivert
Hektar
08.12.2017 kl 09:12 887

Ja det tok nøyaktig ett innlegg før fokuset ble vridd fra akjen til personen som skrev. Gi deg nå Kris, du bare ødelegger.

Når det gjelder situasjonen er vel dette ca som oppsummert før, eneste er innslaget av BD markedsføring og slipp av nytt kampsystem og område som kan medføre salg på både PC og Xbox. Men vi vet ikke når...? Har selv ikke fulgt med på blogger og innlegg fra Jesus på reddit, er det ment at dette skal komme før full lansering eller med full lansering?

Håper før. Ikke bare for kursen, men også fordi det er Funcom content. Ha nytt content ved full lansering er ikke bra for Funcom. Fordi det ikke funker. Bedre å få brukt betalende beta-testere i forkant.
Arkivert
Syriner10
08.12.2017 kl 09:29 862

ulig det, hvem vet
Arkivert
Triggly
08.12.2017 kl 09:51 837

Sto det ikke i q3 rapporten at det skulle komme noen større oppdateringer for ce før launch?
Tenker det da kanskje kommer noe i q1.

Og som jeg har sagt tidligere så vil vi ikke få noe BD nytt nå i q4. Dette tror jeg kommer sent i q1.

edit.
For at ikke BD skal drukne i ce hype så kan det også hende at de utsetter markedsføringen til slutten av q2, og deretter release sent q3 2018
Redigert 08.12.2017 kl 09:56 Arkivert
Hektar
08.12.2017 kl 10:19 791

De sa markedsføring av BD skal starte før slutten av året og da må vi anta dette holder.

Om ikke burde vi få en oppdatering (yeah right).

Spekulere i annet nå er bare vill gjetting .
Arkivert
tuja
08.12.2017 kl 10:25 781

Kan bli riktig FUN i aksjen fra nyttår og utover 2018. Da kommer syretesten, og full launch av CE. At de har gått opp i pris på x-box bare forsterker inntrykket av at de har en god "feeling" med det de holder på med.
Tenker kursen snart får en reaksjon opp på forventning. 2kr er billig. Og det er sikkert 4kr også etterhvert.

:)
Arkivert
labrat666
08.12.2017 kl 10:28 765

De ændrede lidt formuleringen fra Q2 til Q3 rapporten.

Q2: 3.4 Other:
o More information to be revealed when PR and Marketing activities are initiated in late 2017

Q3:3.4 Other:
• The game will be launched in 2018, more information about the game will be revealed as we get closer to the launch

Så det er lidt tvetydigt, hvornår info vil komme.
Arkivert
Triggly
08.12.2017 kl 10:44 743

Hektar

Det er som labrat sier. I q2 rapporten sa de sent 2017, i q3 rapporten sa de close til launch 2018.

De sa også at markedsføringen ikke skal begynne for tidlig før launch og at den ikke må "drukne" i AAA spill nyheter.
Jeg tviler på at vi får noe nå i desember.
Arkivert
Hektar
08.12.2017 kl 10:48 730

Drukne i triple-A?
https://www.gamer.no/spillkalender

Triple-A for høsten er allerede kjørt ut.
Arkivert
labrat666
08.12.2017 kl 10:54 725

Når jeg personligt mener drukner i AAA titler, så er det markedsføringen, ikke så meget på det tidspunkt de er udgivet. Der er smæk på store titlers markedsføring, som markedsfører langt tid før launch og op til launch. Så hvis man som lille indie spil markedsfører for tidligt, så bliver det hurtigt glemt da de store har større muskler at spille med.

læste denne for noget tid siden:

https://www.gamasutra.com/view/news/301888/Whats_the_ideal_time_frame_for_announcing_your_release_date.php

Men alt er relativt og svært at spå.

Edit: Mener ikke Funcom har sagt noget om BD ikke skulle markedsføres for tidligt, det var CE launch dagen der ikke skulle falde sammen med andre titler.
Redigert 08.12.2017 kl 11:01 Arkivert
Hektar
08.12.2017 kl 11:19 669

Jammen, det hjelper ikke hva du personlig mener sånn sett, se nå på hva som er på vei og når. Om man følger den logikken er det jo markedsføring for triple-A på toppnivå 24/7-365.

Det er ikke fakta. Trappes opp i tiden før release og det er lenge til en periode med større spill nå. Jan/feb er typisk nedemåneder, det er vår og høst som gjelder. Høsten har kommet og gått og vi har fått Destiny 2, Asscreed, CoD, Battlefront II, Shadow of War for å nevne noen. PUGB kommer snart, men annet enn det er det ingenting før sent mars.

Om de drukner i markedsføring for triple-A nå gjør de det hele året. Selvfølgelig trappes det litt opp på eksisterende titler før jul, men det er ikke noe stort og nytt.
Arkivert
labrat666
08.12.2017 kl 11:42 643

Ja det er sådant set rigtigt det du siger.

Jeg mener bare at AAA spillene markedsføres hele tiden, og i de "døde" perioder har det deres eget liv på spil sider, sociale medier, game awards, spil messer, spillet er udsat, loot crates osv osv. Så ja jeg mener de har opmærksomheden 24/7/365. Og så kommer næste år teasers.

Et lille indie spil, ser jeg helts skal markedsføres lige før udgivelse, ellers mener jeg at det drukner hurtigt og bliver glemt af noget af markedet. Derudover skal de også levere til den dato de vil udgive det og ikke kan udsætte det med et småt marketings budget.

Det sådan set bare min optik, den kan du finde fakta løs, jeg tager gerne ting til efterretning, men det er min mening pt, ligsom du har din :)

Arkivert
Sente
08.12.2017 kl 15:24 577

BD spillet er et RTS spill, så jeg tenker timing rundt AAA spill ikke er så viktig. De fleste AAA er FPS, så fans av RTS vil sikkert ignorere disse. Dessuten, så lenge spillet er bra vil Youtubere ta seg av mye av markedsføringen.
En ting jeg lurer på, er om spillet kommer i early access først, eller kommer ut i "Full release" fra dag en?
Arkivert
Hektar
08.12.2017 kl 15:34 563

Mente de sa turn-based? Altså ikke RTS
Arkivert
Shortie
14.12.2017 kl 03:51 429

Hei hei Gutter!

Hvordan er det? Dere som er kompetente?

Er bunnen nådd?

/S
Arkivert
Prøv
14.12.2017 kl 08:11 371

Funcom vil vel gå opp i kurs fremover. Ser at du har gått litt opp på salgslistene no og spillet blir bedre og bedre motsatt.
Arkivert
Arkivert Til toppen