QEC Noen av dere fortjener denne rapporten

chris56
QEC
01.11.2017 kl 16:09
10299

Dette er en arkivert tråd!
Hei Godt folk,,
Jeg har blitt sendt en rapport som var konfidensiell fra Qec, men nå har jeg fått lov hos Jason å dele den,

Mvh Chris56

Hi

I thought you might find this report interesting.

Please keep confidential.

Thanks

Jason

Begin forwarded message:

> From: Thomas Korsdalen
> Date: November 1, 2017 at 02:25:34 MDT
> To: Undisclosed recipients:
> Subject: QEC - returning form the QOGA conference in Montreal
>

Mike Binnion, CEO of Questerre is the President of QOGA (Quebec Oil & Gas Association) and we participated at their annual conference beginning of the week.

On October 18th, just coming into this meeting of industry interests, a 35 day extension for comments to the draft regulations was announced. This could have been to allow more time amidst a period of municipal elections. It seems this is what initiated concerns over the possibility of stricter final regulations and even more important, a possible ban of fracking. This operation is essential in developing the huge Utica resource play in the St. Lawrence Lowlands.

The uncertainty may have escalated somewhat by the fact a new Minister of Energy and Natural Resources was just appointed. The previous Minster was promoted to head the Treasury as far as we understand. This reshuffling of positions in the Parliament comes in the aftermath of softer mid-period election result for the Liberal party. So even more, the highlight of the conference was the Monday lunch speech by the Minister of Energy and Natural Resources. Initially he spent much time discussing the new Energy Transition of Quebec, with the goal of significantly reducing emissions by 2030. This by means of energy efficiency and substituting use of oil with renewable energy and biodiesel. More use of natural gas will play an important role in this transition.

Economic and environmental benefits of developing energy resources locally followed thereafter. No specifics of the process of the new regulations were mentioned. However, relying on social acceptability for any activity was highlighted. The Minister does not think this is in place at this point, which also also Questerre fully agrees to and admits. Wherefore, this is exactly what they will be working on this after the regulations are in place. This is now expected to come into the new year due to the new deadline. The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated.

We think another two presentations was very well received and had a lot to offer in the progress towards local hydro carbon development in Quebec:

Youri Chassin, IEDM – Local Acceptability
A very clear distinction was made between the difference in the opinions presented by the media and the actual population. The fewer environmentalists screaming the loudest receive a lot more attention than the actual majority being in general positive to such progress. A study showing almost 60% in favor, 20% against, and 20% undecided was presented to support this case.

Jean-Luc Allard, SNC Lavalin – Clean Gas Opportunities
Gave a good presentation of the developments of new processes and use of technology to reduce emissions from the actual operations. This substantiated the focus on clean gas development Questerre is working hard towards. This will be crucial in reaching the above mentioned social acceptability.

In conclusion, we think Quebec and Questerre is still on the same way towards development of hydro carbons communicated over some time now. This will reduce dependency on imports and increase Provincial income. This will also support the new strategy Energy Transition of Quebec.

Best regards,

Thomas Korsdalen
thomas.korsdalen@arctic.com
Equity Sales

Dir
+47 21 01 32 27
Mob
+47 48 40 32 27
Tel
+47 21 01 31 00
www.arctic.com

Haakon VII´s gt 5
P.O. Box 1833 Vika, NO-0123 Oslo

Redigert 01.11.2017 kl 16:22 Arkivert
_IOX50_
01.11.2017 kl 16:12
6576

Hmmm.

Ok, takk !
Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 16:15
6533

Tusen takk for den,chris56.

Dette er godt nok for meg:

" The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated."

:)
Arkivert
_IOX50_
01.11.2017 kl 16:17
6482

Vi merker oss datoen i dag :)

1 november 2017 bunnet endelig Questerre E. Corp. ut..

Satser på det

Redigert 01.11.2017 kl 16:19 Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 16:19
6454

chris56

Kanskje en ide å skrive QEC i headingen/trådstart. :)
Arkivert
harris73
01.11.2017 kl 16:24
6390

Veldig vesentlig at alt ligger på sosial aksept. Som Moreau sa fritt oversatt til norsk, om folk i lokale områder vil ha utvinning, hvorfor skal regjeringen stoppe det.

Artic og Pas ligger altså inne med sine kursmål fortsatt.

Vi kan se bunnen i Qec. En pinefull ferd for mange. Men Pas har nevnt derisking og 14 kr som nytt kursmål etter 9.des. Det er noe å se frem til.
Arkivert
aagot
01.11.2017 kl 16:29
6277

Men kursen faller og faller, bare sprøyt alt sammen, i morgen ser vi 3 tallet.
Arkivert
Pick Up
01.11.2017 kl 16:30
6273

Hva i all verden var så konfidensielt med denne? Jeg kan ikke se at den innholder fortrolig informasjon. Høyst merkelig at denne rapporten først ble neket publisert.
Redigert 01.11.2017 kl 16:45 Arkivert
2030kommer
01.11.2017 kl 16:30
6290

very clear distinction was made between the difference in the opinions presented by the media and the actual population
Arkivert
gunnarius
01.11.2017 kl 16:37
6187

Arctic sender til sine kunder og så blir troverdigheten max - gitt media som agerer offentlig kan bli ettergått, så skal en slik rapport fra Arctic overtyre alt annet - distribuert som konfidensiell. Blir den mer troverdig av den grunn?

Hva Le Devoir sine journalister og La Presse som undertegnede har kikket inn omtaler - gir for meg et greit bilde av hva som virkelig ble sagt på konferansen.

Dersom disse nyhetsformidlerne bedriver feilinformering, ville dette ha blitt tilbakevist og media kommet med dementier. Legg også merke til at anførselstegn ofte blir benyttet av journalister, da i hensikt å videreformidle direkte ordlyd. I tillegg videreformidles disse artiklene bl.a. på nettet, slik at de til slutt favner meget bredt. Var det skjellig grunn til mistanke om fusk og feilinformasjon, ville dette mest trolig ha blitt fanget opp underveis.

Men hittil har ingen jeg har sett og som publisert i media kommet med dementier.

At media kan være farget - helt klart - beror på hvilket mediehus og hvor snevert, jf. egeninteresse disse opererer.

Men kan være enig i at nå florerer det med ulik info og hva Moreau egentlig sa eller hva han egentlig mente.

Her kommer nok mer info fra regjeringen og fra Moreau, men jeg har fint liten tro på at den divergerer vesentlig fra hva journalistene til stede på konferansen har rapportert i sine artikler. Hva jeg egentlig tror er at saken (shale gas og fracking) kommer til å bli spisset. Men neppe i den retning Arctic insinuerer overfor sine kunder av profitthensyn.

Redigert 01.11.2017 kl 16:39 Arkivert
Axecapital
01.11.2017 kl 16:38
6165

Jeg er pro QEC, men at denne skulle være konfidensiell synes jeg er veldig rart.. Dette er ikke akkurat innsideinformasjon. I tillegg er dette betraktinger fra Thomas Korsdalen i Arctic -- ikke fra selskapet.
Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 16:46
6041

Ikke fra selskapet,men GODKJENT av Binnion og Jason, slik at chris56 fikk legge den ut. Dvs at Binna & co er i samsvar med teksten,og viktigheten av sosial aksept. De er godt i gang i områder der pilot skal startes opp, så dette går veien,selv om den har vært kronglete. Noen svinger til gjenstår sikkert,men det store bildet blir klarere for hver dag.
Arkivert
Axecapital
01.11.2017 kl 16:48
6022

Jeg er enig om at veien er kronglete og at det ordner seg til slutt. Men særlig sensitivt synes jeg ikke.
Arkivert
Morty1234
01.11.2017 kl 16:57
5932

Dette er igjen en bekreftelse på det som har blitt sagt fra starten. Sitter personelig med par hundre k i tap nå men sitter ihvertfall til reguleringe er på plass(historisk dårlig timing fra min side den gangen her) tenker å kjøpe mer når ting roer seg litt. Til og med hvis du ikke har tro på Qec så er det en kanon trade i mine øyne om du kjøper mot slutten av nov og selger i jan
Arkivert
elviira
01.11.2017 kl 16:59
5889

Du tror det ja....ikke så sikker på at denne kommer tilbake.....
Arkivert
krelish
01.11.2017 kl 17:04
5827

Uansett en helt annen troverdighet i denne mailen enn det PU og Gunnarius spyr ut av negativitet. Alle skjønner jo at PU er short. Virker jo som han skriver innlegg om Qec 24/7 for tiden.

Vi har sett bunnen i dag ja, bare og laste opp i morgen.
Arkivert
danm
01.11.2017 kl 17:09
5786

The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated.

Det er det, jeg hele tiden har sagt, men det drukner i baissersnak. Håber snart folk vågner op og ser, at bill 106 ikke bare er tom snak.
Arkivert
gunnarius
01.11.2017 kl 17:10
5803

Det blir veldig mye sosial aksept og "Clean Gas", så mye at folk synes glemme at CO2 er småtteri i forhold til metan i atmosfæren.

Nå er det riktignok et stykke frem om QEC i det hele tatt kommer til å produsere, men som del av Quebec regjeringens beslutningsgrunnlag vil metan tvinge seg frem som en faktor som må tas med ifm. hydrokarbonene, jf. særlig shale gas - fracking.

Å få kontroll på metanutslipp/korrektive tiltak kommer til å koste flesk.

Methane reduction: The oil industry wants flexibility

Posted on Tuesday October 31, 2017 at 4:58 am

The Canadian Association of Petroleum Producers (CAPP) calls for a flexible approach to regulate methane emissions from Alberta's oil and gas sites.

Alberta will soon be submitting a draft plan to limit emissions of this greenhouse gas. On Monday, CAPP presented its proposals to get the province to reduce methane emissions from the energy industry by 45% by 2025.

According to the group, the plan, which will cost $ 700 million over 8 years, will protect nearly 7,000 jobs and reinvest $ 710 million in the Alberta economy.

CAPP's plan revolves around increased investments in new technologies for measuring methane and leak detection. It calls on the government to be flexible on corporate reduction targets and not to impose too stringent rules on the industry.

According to Tim McMillan, the president of the Association, the fact that "no one calls into question the percentage reduction" means that the industry and the provinces are able to reach an agreement.

Plan ahead

Alberta has not yet released its proposal to reduce methane emissions, but Energy Minister Margaret McCuaig-Boyd said Monday that a draft would be released "in the coming days".

As part of the climate change plan, Alberta is committed to reducing methane emissions by 45% by 2025 from 2014 levels, the same target set by Justin Trudeau's government.

The oil industry has long argued that it should be allowed to first reduce methane emissions, the cheapest and the simplest, and then move to larger and heavier sources of pollutants to achieve its goals. in a profitable way.

According to 2014 data from Environment Canada, the oil and gas industry is the largest source of methane emissions in Canada, accounting for 44% of total emissions. The second largest contributor is agriculture with 26%.

For mer:

http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1064432/petrole-alberta-methane-gaz-effet-serre-oleoduc-energie

Arkivert
nopetter
01.11.2017 kl 17:10
5779

HVIS selskapet får sosial aksept fra lokale politikere, da er vi akkurat like langt som tidligere. 9/12 står fortsatt ved lag
Arkivert
danm
01.11.2017 kl 17:14
5733

Slet ikke. Vi ved at flere kommuner er klar til at lade industrien gå i gang. Derfor er det nu udelukkende op til industrien. Vi ser også, at befolkningen er med, 60% for.
Arkivert
Pick Up
01.11.2017 kl 17:19
5676

Nopetter
Meg bekjent kan ikke lokale politikere gi Qec
sosial aksept før reguleringene foreligger i sin endelige versjon. Dessuten er ikke Qecs sosiale aksept bare avhengig av lokale politikere.
Var ikke 9.12. Fake News, og at høringene skulle bli avsluttet før? Eller er også det Fake News?
Redigert 01.11.2017 kl 17:37 Arkivert
gunnarius
01.11.2017 kl 17:22
5627

Nå har jeg vist til en meningsmåling foretatt i oktober 2016, som viser at 2/3 av Quebecs befolkning er i mot hydrokarbonene.

Kan legge den ut på nytt om det er ønskelig.

Ser at industrien viser til at 60% skal være pro - kan så noen da legge denne meningsmålingen ut her på forumet?

Arkivert
Sector
01.11.2017 kl 17:31
5547

Klart MB og Jason er positiv og har troen, det skulle jo bare mangle!

Realiteten er at det er lenge til 9 desember, at alt som kommer inn fra den lange høringsfristen skal jo også behandles. Hvor lanf tid tar det, de må jo behandle alt seriøst, og igjen TTT! Deretter skal man ved go for fracking innhentet sosial aksept. Hvor lang tid tar det, blir vel som en liten valgkamp kommnalt/regionalt...

Skulle alt gå i QEC sin favør tror jeg nå tidligst på pilot i 2019. Pengene kommer til å renne ut lenge ennå!

Limer inn denne fra livsal på en annen tråd, til info og ettertanke...

Det trenger vi / vær forsiktig nå, ikke uten grunn at hoffmegler Pateto i dag tok QEC ut av sin portefølje. Reaksjonen kursmessig lot ikke vente på seg....makan til opplegg!!
........
Innlegg av: livsal (01.11.17 15:31 ), lest 646 ganger

Ticker: QEC

RE^1: QEC Pareto oppjusterer kursmål

Beklager, men jeg har litt tungt for det. En del ting jeg ikke skjønner.
Vi er tilbake på kursnivå da bill 106 ble godkjent. Etterpå har vi hatt tre emisjoner. En på 3,0, en på 5,0
Og en på 5,70. Bortsett fra den 1. Som kom da bill 106 ble godkjent har det skjedd nada i selskapet, bortsett fra Twittermeldinger og forhøyede kursmål fra meglere.
Jordan, som er spådd en lysende fremtid er ennå på planleggingsstadiet. Gjenbrukskapslene er ikke prøvd i storskalaproduksjon . Men det fables allerede om svimlende produksjon.

Utviklingen i Quebec går meget sakte. Hørte allerede i vinter at reguleringene var straks klare. I andre Canadiske selskaper som også har store areal i Quebec rører kursen seg knapt.
De som har bevegelse er hovedsakelig selskaper som blir omtalt på HO.

Guidingen for Montney var 8 brønner gross dvs. 2 net.
i 2017. I første halvår ferdigstilte de 0,67 net hvorav en var påbegynte i 2016.
Håper at de kommer opp i 1300-1400 boed i Q3.

Hva er det disse 36 mill. Kanadierne ikke har skjønt, men som intelligensiaen på OSE ser.

Det er også påfallende at operatøren i Lowlands, som har ca. 65% av arealene ikke nevner dette med et ord.

Men i løpet av 2018 eller 2019 eller 2020 vil det nok bli formidabel produksjon der.
Har foresten lurt på om en kan få samordning med folketrygden.
Når kursen raser skylder en på tradere og shortermafiaen. Er det den samme mafiaen, som gjør at kursene fyker i været?

Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 17:40
5453

Kun 6 handelsdager før kv.rapport. Når QEC og resten av energiselskapene i Canada har ventet 8 år på moratoriumets fall, så er folk helt crazy pga noen få uker. Blir helt matt i knærne av denne klagingen på tid. Det er da snart jul, og det er laaang tid til januar?????
Denne vinteren kan hele selskapet transformeres mtp verdiøkning, og sannsynligvis en het oppkjøpskandidat. Men, det er forferdelig lenge til januar. Eller???
Arkivert
harris73
01.11.2017 kl 17:41
5436

Aksjemarkedet liker ikke usikkerhet og i den sammenheng er vel minister Moreau i særklasse. Han kommuniserte så vidt ulike syn på konferansen som i tillegg ble oversatt til engelsk med vekslende hell.

- Først å tekkes miljøvernere ved å si regjeringen kan stramme inn på reguleringen. kommentarer på fransk gikk her på at det er valgår i 2018 og Moreau hadde behov for å komme med tvetydighet igjen!

- likevel sier han at de står for reguleringen og vil ikke trekke den som miljøvernere krever.

- og at det er opp til ministeren å endelig godkjenne et løyve uansett

Om han har uttalt at han ikke er direkte imot hydraulisk fracking og at det er opptil lokal aksept, er det helt klart bedre.

Her må regulering på plass og så må de bare komme igang så raskt som mulig for å vise at moderne fracking er akseptabelt.

Men det merklige er at hele segmentet faller. Altai som også kan utnytte konvensjonell gass og olje m.fl. Selv om Minister gav et positivt signal her.

Dermed kan det se ut som at det er ventetiden som er problemet. Det er mange gode alternative aksjer som stiger og da selges de på kort sikt. Men så kommer investorene tilbake. Kanskje vi er på nivåer med bra risk/reward nå.
Arkivert
Crazylimbs
01.11.2017 kl 17:42
5427

Må dere slutte og si at bunnen er nådd og bare og kjøpe hele tida. Det er det ingen som veit. Jeg har QEC aksjer nå men ingen vits og anbefale folk og hamstre inn det de kan bare fordi du er nervøs over egne aksjer. Jeg var opptatt på jobb idag og så fallet for seint så da solgte jeg selvsagt ikke på bunn. Trenger ikke være einstein for og skjønne at man ikke burde selge på slutten idag men heller gjøre det på åpning. Hadde jo hatt svinaktig mange flere aksjer om jeg bare hadde solgt første 15 min og kjøpt mot slutten av dagen hver dag siste ukene! Virker som flere solgte på.bunn idag og det er synd!
Arkivert
nopetter
01.11.2017 kl 17:46
5391

Egentlig er jeg lei av dette canadiske rotet med manipulering og shortingen . Hvorfor blir ikke aksjonærlisten oppdatert mer. Jeg har sendt epost flere ganger
Arkivert
Sector
01.11.2017 kl 17:46
5404

Tuja - jeg forventer ivertfall ingenting på q3 presentasjon.

Tror på blodrøde tall pga lav produksjon og lav oljepris - q3 er ingen trigger, snarere tverdt imot!

Kommer det nå fremover også en børs koreksjon, så ser vi QEC på 2-3 kroner igjen.

3 kroner tror jeg vi ser allerede før q3 presentasjon.....
Redigert 01.11.2017 kl 17:48 Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 17:47
5383

Bra risk-reward burde det absolutt være nå.
Har gjentatt x antall ganger at PK Orlen kjøpte lignende acres som Montney for 3,3kr omgjort i QEC-aksjer. Og da var oljeprisen 20usd pr fat lavere. Da er det bare å tenke hvilken pris Montney burde forsvare i dag. Det burde ligge langt over 3,3kr.

http://www.orlenupstream.ca/EN/Press/News/Pages/ORLEN-Upstream-Canada-Ltd-to-acquire-Kicking-Horse-Energy-Inc.aspx
Arkivert
Stranger
01.11.2017 kl 17:52
5362

APGQ Annual Conference - Making social acceptability the challenge of developing our industry

"The annual conference of the APGQ was an opportunity to lay the foundations for the development of our industry that will meet the ambitious challenges of Quebec's prosperity and social acceptability." - Michael Binnion , President of the Petroleum Association and Quebec Gas Establishment (QOGA).

MONTREAL, Nov. 1, 2017 / CNW Telbec / - The 9th Annual QOGA Conference wrapped up yesterday after more than 200 people gathered at the Sheraton Center in Montreal. At the heart of the exchanges: the best ways to meet the challenge of social acceptability in order to develop the oil and gas industry in Quebec.

Again this year, our conference is the only one in Canada to integrate the entire industry value chain, from exploration to distribution through to extraction and refining. It is a unique forum where players from across the oil and gas sector come together to share and meet the challenges of this important industry. We are proud that Quebec is hosting such an event.

The QOGA was privileged to receive the Minister of Energy and Natural Resources, Pierre Moreau . He made a plea for the local exploitation of oil and gas, the exploitation being subject to severe conditions, the main one being social acceptability. Moreover, according to Minister Moreau, there is no social acceptability for hydraulic fracturing projects at this time. The oil and gas industry shares the same observation, acknowledges that the next step in its development is to obtain the social acceptability of the communities concerned and welcomes the openness of the minister and the government to oil and gas in Quebec.

Our industry as a whole remains convinced of the positive spin-offs of local oil and gas production in Quebec. Since the transition period between fossil fuels and renewable energies is just beginning, Québec will continue to consume oil and gas for a long time. Therefore, why not extract and consume our own energy resources, rather than buying them abroad? Quebeckers and their economy would not only be richer, but also proud to contribute to a healthier environment and increased security. The QOGA is pleased to see a real consensus around the local production of oil and gas among all members of civil society: industry members, government and citizens.

As Bill 106 is passed and its regulatory regime is about to be, the Association notes that the government's action plan has been respected. Now, we are looking forward to exploiting these resources in accordance with the conditions set by the Quebec government.

Our association will tirelessly pursue its work in favor of an advantageous redistribution of the profits and royalties for the local communities and the municipalities of Quebec. Revenue sharing is essential to build social acceptability and also to ensure that our industry's projects benefit first and foremost the communities where we work.

In addition, we reiterate our desire to implement projects where the presence of our industry is welcome. We strongly believe that Quebec production is the best option for Quebec's environment, people and economy. Our annual conference demonstrates this commitment and our commitment to achieving it.

About

http://www.newswire.ca/fr/news-releases/conference-annuelle-de-lapgq---faire-de-lacceptabilite-sociale-le-defi-du-developpement-de-notre-industrie-654459173.html
Redigert 01.11.2017 kl 18:02 Arkivert
Akmg
01.11.2017 kl 17:54
5332

Det er ikke rart at aksjen faller. Folk er rett og slett lei av kursen som faller hver eneste dag. Det finnes andre gode alternativer på Oslo børs. Alle ønsker raske penger. Da er det ikke rart at QEC går nedover. Men jeg har stor tro på en vending etter reguleringene blir vedtatt, mest sannsynlig i des.
Redigert 01.11.2017 kl 17:55 Arkivert
Prøv
01.11.2017 kl 18:06
5213

Trur nok d snur lenge før det. Mange som vil inn på disse nivåene og i god tid før reguleringen.oppsiden kan bli veldig stor her:)
Redigert 01.11.2017 kl 18:13 Arkivert
ULKEN
01.11.2017 kl 18:18
5125

Binnon twitrer :) Questerre CEO @mrbinnion 38s
Bon article sur le développement des hydrocarbures par Stephan Forget un conferencier du notre congres. #logique

plus.lapresse.ca/screens/51a2cf…

Questerre CEO @mrbinnion 8s
Great article by Stephan Forget as speaker at the QOGA conference. On balance media was positive for us.

plus.lapresse.ca/screens/51a2cf…
Redigert 01.11.2017 kl 18:20 Arkivert
Stevepick XL
01.11.2017 kl 18:19
5114

Fritt fall, snart ny årsværste....hvor er du danm))
Arkivert
harris73
01.11.2017 kl 18:23
5069

Enig akmg. At en aksje faller og faller får en selvforsterkende effekt. Og enda mer da andre aksjer suser oppover.

Men nå har de store selskapene dradd lasset i tech og olje. SMB kommer nå frem mot jul og over nyttår.

Men nå har Altai, Junex og Questerre falt i det siste. Altai har vist konvensjonell olje gass på sine felt. Så da er det ikke fracking som er problemet men ventetiden. Repsol, Operatøren til Qec derimot har steget godt i det siste. Har doblet seg siden 2016 til nå. https://www.bloomberg.com/quote/REP:SM
Arkivert
ULKEN
5069

Det virker som Binnon er superbull nå. Questerre CEO @mrbinnion 47s
Another positive article in Quebec about progress towards developing oil and gas in Quebec #qec

newswire.ca/fr/news-releas…
Arkivert
treider1
5113

Da blir det fracking i de områder som vil ha fracking. Akkurat slik QEC har sagt hele tiden.
Arkivert
Akmg
01.11.2017 kl 18:38
4964

@Crazylimbs. Tror det viktigste budskapet er å slutte å selge QEC med tap. STOP! Altfor mange frykter store tap. Hva skjer når alle velger å ta tapet. Ja, da synker kursen. Det man gjør i praksis er da å selge på bunn og kjøpe på topp. Det blir rett og slett for dumt.

Jeg kan ikke si med sikkerhet om aksjen vil gå opp eller ned i morgen. Men det jeg vet er at den kan ikke falle veldig mye nå. Den er oversolgt og har gått ned ca 40% siden toppen. Eneste grunn til panikk nå er vente tiden til reguleringene. Her er det bare å smøre med tålmodighet til 9 desember.

Arkivert
FrackingQec
01.11.2017 kl 18:41
4943

Selskapet qec fremstår som søppel
Stay away sier nå jeg
Arkivert
Stevepick XL
01.11.2017 kl 18:46
4891

Emisjon på 5,70 og nå 4,37. Samme mønster som februar. Er de som er med på emisjon i Qec stokk dumme. Jeg sa dette kom til å skje.. binna er en elendig leder og driter i dere. Nærmer seg årets dårligste kurs mens børsen og veldig mange aksjer går så det griner. Vi er ikke langt unna en korreksjon og da er snart mitt kursmål i havn 1,20
Arkivert
Akmg
01.11.2017 kl 18:55
4820

@Stevepick hahaha..det skal svært mye til før aksjen faller til ditt kursnivå på 1. Da kunne jeg også si 25 eller 30 kurs innen 2 måneder. Eneste grunn til aksjen har falt så mye er ventetiden til reguleringene samt andre muligheter på OSE. Folk gidder ikke å vente til des når de kan tjene på andre aksjer.
Arkivert
Nano Rekyl
01.11.2017 kl 19:09
4752

Limer inn denne:

Joe Maserati‏ @JMaserati 4m4 minutes ago

Mr. Binnion has said we will get social acceptability in Quebec! Pilot program will start in 2018! Quebec Gas Sector will perform well in 2018! Long

Lykke til!
Arkivert
tuja
01.11.2017 kl 19:10
4736

Stranger

God og informativ artikkel.
Blir bra dette. Og Binna er happy,tydeligvis.
Så må de bare spå dommedag de som har solgt. QEC skal snart få sin tid i solen. :)
Arkivert
sheepman
01.11.2017 kl 19:17
4697

Takk for at du legger ut Chris, men dette er vel i realiteten det samme som Pareto la ut i går... Og i dag tok altså pareto qec ut av anbefalingslista si! Skjønn det den som kan...

-Lykke til!
Arkivert
nopetter
01.11.2017 kl 19:23
4646

Realitetene er at Binnion eller ledelsen ikke har kontroll på de politiske beslutningene. Det er satt en dato og den er urokkelig og dette er en gavepakke til shorterne.

Det jeg ikke kan skjønne er hvorfor aksjonærlisten ikke blir oppdatert.
Arkivert
OlaJon
01.11.2017 kl 19:23
4648

Pirato på sitt beste. OSE er lekeplass hvor kriminelle får herje fritt.
Arkivert
Anadrol
01.11.2017 kl 19:56
4525

Montro om ikke shorten har krympa til 0,3% nå
Arkivert
ULKEN
01.11.2017 kl 20:21
4392

Når Pareto tar bort anbefalingen skal de laste billig. Enkelt og greit, sånn jobber proffene. Så får vi se om vendepunktet er her konferansen bør jo gi optimisme slik at kjøperne laster opp.
Arkivert
Sector
01.11.2017 kl 20:22
4398

Sheepman - helt riktig observert, gjør at QEC nå ivertfall i det korte bilde fremstår pill råtten.

Hva må ikke de som gikk inn i emi på 5.70 tenke....PIRATO pumpet også i kjent stil opp kursen den dagen emi kom...

Trøsten / håpet er at dette kan bli bra på sikt, men da har 8 år blitt til 10, ref. 2019 og pilot test ferdig.
Redigert 01.11.2017 kl 20:26 Arkivert
sheepman
01.11.2017 kl 20:40
4279

Ja det var litt underlig det med emisjonen.... - Meglere skal jo ikke vite om at det kommer en emisjon. Likevel ble jeg nedringt om at det nå var lurt å kjøpe i qec dagen før emisjonen... - jeg har jo vært med på dette før, så jeg holdt den klokelig i skinnet!

- Lykke til!
Arkivert
nopetter
01.11.2017 kl 20:42
4267

Selvfølgelig visste de om emisjonen. Den fikk den i fanget under PAS konferansen av Mr Binnion himself.
Arkivert
Arkivert Til toppen