FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Sonatrach
FLNG
10.10.2017 kl 13:27
5520

Dette er en arkivert tråd!
La oss starte en frisk LNG markedstråd slik at vi slipper å kave oss gjennom 120 meldinger.

Iflg Braemar er det kun 9 skip åpne fra i dag og frem til 13 November. 5 av dem prompt. Kun 1 skip (Awilco) i atlantic.

Med et snitt på 5-10 fixtures i uken og plenty FOB cargoes for salg ser dette mildest talt lyst ut!

Vi begynner med en oppdattering fra Arctic i dag som reflekterer markedet veldig bra.


LNG: Prices in Asia rise on the back of strong demand growth in China and South Korea – The sentiment in LNG shipping is firming as we approach peak winter gas demand in the main importing gas regions.

Gas prices in Asia is continuing to pick up with gas delivered to the Far East currently trading at USD 8.6/MMBTU vs 5.7/MMBTU in the beginning of July.

Gas trade in the first half of 2017 rose ~12% from the same period in 2016 as 11 million tonnes of new liquefaction capacity commenced operations.

With 34 million tonnes of additional liquefaction capacity expected to be launched this year, trade growth is expected to continue its YoY growth in the second half of 2017.

Japan, the world’s largest importer of LNG, has increased imports by 7% in the first 8 months of 2017. During the same period, South Korea and China have boosted their imports by 22% and 44%, respectively, as both major LNG buyers have put on their environmental hat in order to fight pollution.

Demand growth in key importing countries, which is reflected by rising Asian gas prices, is important for overall LNG trade growth, but the key determinant for the industry growth going forward is liquefaction projects ramping up production according to schedule.

With a large wave of capacity expected to start production in the coming years, mainly in the US and Australia, we see increasing demand for LNG carriers.

Rates have started climbing from record lows (+ ~50% in four months), and we believe this shows the early days of a long recovery.

Rates are bound to continue north as owners reportedly are pushing charterers for higher rates and better voyage economics, further helped by a favorable seasonal pattern, with Q4 shipping rates being 20% higher on average vs Q2 in the previous years.
Redigert 10.10.2017 kl 14:17 Arkivert
bunnfiskeren
10.10.2017 kl 16:05
3413

FLNG har nu gitt et viktig teknisk kjøpssignal. Se på MACD (moving average) . Sist gang dette skjedde var i slutten av juni måned og aksjen steg da ca 18 prosent over de neste ukene. Denne gangen sammenfaller det med økte rater og en bestemt større optimisme over ratebildet de neste årene, dette er en av børsens beste kjøpskandidater på disse nivåene
Arkivert
bunnfiskeren
10.10.2017 kl 16:41
3380

He he . . .når jeg skrev mitt siste innlegg kl 16.05 var kursen kr 9.20 . Rett etterpå begynte noe å skje og et par store poster skiftet eier og kursen endte på kr 9.48, opp over 4 prosent. — ikke verst !
Arkivert
Ka'l
10.10.2017 kl 17:32
3336

ra initiativ fra TS. Spennende med Flex videre i oktober osv..
Arkivert
BullogBear
11.10.2017 kl 10:14
3207

Pareto er også positiv til FLNG og har kjøpt en del aksjer den siste uken.

Det ser ut til at den store selgerne via NEONET er ferdig solgt. De har solgt 2,2 mill aksjer den siste måneden. Noen som har fulgt med på aksjonærlisten og vet hvem som har solgt???

Uansett, ratene går oppover og tørketiden er over - løp og kjøp!!
Arkivert
Longsitinbulk
11.10.2017 kl 10:19
3215

Takk for fin tråd, har selv kjøpt opp en pen post her under 10 ern.

de som leste gårs dagens FA bør se si besøkelses tid i FLNG nu, der er ikke så lite oppside her, og det kan nu endelig komme, og det kjapt?
Arkivert
Sonatrach
11.10.2017 kl 12:36
3171

pot LNG Rater i dag (daily rates). Bid/Ask

Steam - West $30K/$35K East $28K/$32K
DFDE - West $44K/$50K East $41K/$46K
ME-GI - West $65K East 62K

Sentiment: Bullis
Redigert 11.10.2017 kl 12:37 Arkivert
bunnfiskeren
11.10.2017 kl 14:16
3105

onatrach
Takk for bra innlegg, men kan du forklare hva som menes med steam/DFDE/ME-GI
Takk
Arkivert
farmern
11.10.2017 kl 15:58
3082

Gammel artikkel som sier litt om DFDE vs. ME-GI.

Flex LNG, the London-based gas carrier company whose shares are traded in Oslo, has decided to use Main Engine Gas Injection (MEGI) propulsion in its two LNG carrier newbuildings rather than Dual Fuel Diesel Electric (DFDE), as previously planned.
“The consequence of the change is an increase in the yard price of the vessels taking into account the change in specification, including the deployment of the new engine system and exhaust gas treatment for compliance with new emissions regulations, 0.09% Boil-off Rate to maintain speed flexibility, and ballast water treatment system,” the company said in a statement. 
The price increase is to be paid by FLEX on delivery of each vessel, postponed from 1Q17 to 1Q18 and 2Q18 respectively.
“For a typical long-haul trade the new and more efficient twin screw LNGC design with MEGI engines will have average daily fuel consumption [gas and fuel oil] of approximately 25% less than the DFDE LNG carrier design recently delivered into the market. This corresponds to a saving of more than 25 tonnes of fuel per day in HFO equivalents. Compared to the typical Steam LNG carrier, which comprises a significant part of the current fleet, the average reduction in fuel consumption is estimated to be more than double,” Flex LNG said.
Erik Nikolai Stavseth and Kurt Waldeland, shipping analysts at Arctic in Oslo, estimated the change to add about $10M to the cost of the ships, which would now cost about $212M each. 
“However, assuming 70% sea time and a saving [in bunker cost] of $10,000/day, we see the investment in ME-GI as economically sensible given approximately four years’ payback time,” the two analysts said in a report emailed to IHS Maritime.
“While there are no sailing MEGI vessels today, we expect the new generation of vessels to secure a premium above where Tri-Fuels trade today – already generating a premium to steam turbine tonnage in the range of $15,000 to $20,000/day. On a simplified basis, we estimate the implied value of a vessel in Flex LNG today to be about $177M [having assumed a cost of $212M for the MEGI vessels],” they stated.
Arkivert
Sonatrach
12.10.2017 kl 02:04
3029


Steam = skip bygget fra ca 1976 - ca 2007. 125,000 m3 - ca 150,000 m3. Uøkonomiske i drift med Steamkjeler og et forbruk på ca 180 mt/day.

DFDE = skip bygget ca 2007 - 2016. Ca 150,000 m3 - 180,000 m3. De fleste er ca 160,000 m3. Dual Fuel Diesel Electric fremdriftsmaskineri. Disse brenner ca 135 tonn fuel pr dag og er derved mer økonomiske enn sine steamsøstre.

ME-GI = skip bygget ca 2016 og videre. Ligger på ca 165,000 m3 til 184,000 m3. Nytt og mer moderne maskineri. Slow speed diesel (tri-fuel). Brenner ca 95 tonn/day. Derfor vesentlig mer økonomiske enn de over. MEGI skipene har også bedre lasteavkokhåndtering. Noe som betyr mye for befrakterne.

Arkivert
Longsitinbulk
12.10.2017 kl 07:40
2982

dag blir det nok fart vil jeg tr
Arkivert
bunnfiskeren
12.10.2017 kl 09:20
2933

Takk Sonatrach
Og alle nybyggene til flex er jo ME-GI hvilket betyr at dagens rater for slike skip gir en tc inntjening på usd 65000 om dagen (West) hvis jeg forstår deg riktig.
Arkivert
Ka'l
12.10.2017 kl 10:05
2905

Med så bra inntjening ift aktuelle rater skal kursen etter de fleste solemerker stige raskt opp mot diverse kursmål fra analytikerne.
K
Arkivert
Sonatrach
12.10.2017 kl 10:43
2896

Det stemmer. Da det ikke er mange (om noen) ME-GI i spot i dag er nok ME-GI raten en utregnet benchmark basert på skipets effektivitet (Lav Boil Off, Lavt drivstofforbruk og cargo capacity).

Det kule er at disse skipene er verdt 20,000-25,000 Usd/dag mer i markedet, mens nybyggprisen for disse er lavere en de fleste DFDE skipene som ble bestillt og bygget under siste boom 2011-2016.
Arkivert
tapogvinn
12.10.2017 kl 10:44
2884

Nå finnes det vel også en kostnadsside ved å drifte disse fartøyene?

Hva er break/even?




Arkivert
Longsitinbulk
12.10.2017 kl 10:51
2889

40-45 k etter hva jeg har forstått-
Rederiene tjener omsider penger etter mange år med taps rater-

Dette blir reprise av Gogl fra i fjor sommer/høst

Bare vent:-))
Arkivert
tapogvinn
12.10.2017 kl 11:07
2870

takk for svar, bulk.

Har du forstått det slik at break/even er 40-45k for Flex sin flåte - eller for eldre fartøy?

Arkivert
Longsitinbulk
12.10.2017 kl 11:14
2882

Mener at Alng sitt skip har en break på 45-50k

Da antar jeg at Flng ligger under med god margin.
Har lest det et sted men finner det ikke igjen, Arc sine analytikere skriver i alle fall at Flng har markedets laveste break på sine skip.
Redigert 12.10.2017 kl 11:15 Arkivert
Sonatrach
12.10.2017 kl 11:20
2870

BB breakeven ved en nedskrivning av skip over 15 år ligger rundt 45,000-50,000/day. I tillegg kommer OPEX som jeg vil tippe ligger på 13-15K/day.

Oppdattering:

Finregnet litt på det. CAPEX breakeven er ca 43,400 Usd/day ved nedskrivning til NULL over 15 år dersom levert pris er 190 millioner Usd og man inkluderer en dokking hvert 5 år og har en rente på hele prisen på ca 2.5%(?).

Dersom noen har bedre input kan jeg regne mer riktig (rente feks).
Redigert 12.10.2017 kl 11:34 Arkivert
tapogvinn
12.10.2017 kl 12:35
2820

akk for svar, Sonatrach.
Arkivert
Philippe
12.10.2017 kl 12:45
2803

onatrach

What do You mean by CAPEX breakeven? What is included in CAPEX
Arkivert
addyfred
12.10.2017 kl 13:05
2787

Sonatrach!

Hvor finner du bid/ask på lng ratene?
Arkivert
Shippingballs
12.10.2017 kl 13:30
2775

60 øre til nå, så er jeg i grønt. Det er ikke umulig at det skjer i morgen allerede. Bra!
Arkivert
Longsitinbulk
12.10.2017 kl 16:46
2744

Øre trille aksjen fremfor noen fornekter seg ikke, opp kraftige 1,6% på 1,3 mill aksjer-
Helt utrolig- helt rått ass:-)))
Redigert 12.10.2017 kl 16:47 Arkivert
Siddis61
12.10.2017 kl 16:59
2707

Er denne billig som noen sier. Prises tross alt til 3,5 milliarder pluss de hra 1 milliard i gjeld og må ut med enda enn milliard utestående for 6 nybygg.
Så 5,5 milliarder for 6 skip høres dyrt ut for meg
Arkivert
farmern
12.10.2017 kl 20:37
2640

Fra Hellenic nå hårete outlook for kinesisk LNG-import mot 2030. Og opp 44% de første 8 mnd av 2017.

China seen usurping Japan as world’s leading LNG importer in 5 yrs
in Freight News 12/10/2017


Rampant growth in China’s LNG imports this year has fuelled expectations that the country is poised to usurp Japan as the world’s biggest importer of the fuel in just five years, earlier than many had been anticipating.
China is likely to overtake South Korea to become the second-largest LNG importer already next year and could snatch the top spot in 2022, according to analysis by Tony Regan, respected LNG consultant and managing director of consultancy DataFusion Associates.
Mr Regan is forecasting a proliferation of companies in China that import LNG, increasing from eight currently to potentially 20 within five years.
While Chinese LNG buyers currently have more purchase contracts for the fuel than they need, the aggressive growth forecast points to significant demand for further supply commitments, with those emerging buyers likely to dominate new contract deals, he said.
China is “a very dynamic market, getting nearly half its LNG from Australia,” Mr Regan said.
“Australia is by far the largest supplier of LNG to China, with a market share of 48 per cent in the first half of 2017.”
The forecast appears to augur well for players such as Woodside Petroleum, which is seeking to expand LNG output from its Burrup “hub” concept in Western Australia.
Woodside is aiming to select a revised design plan for the development of its large Browse gas resource this half, and is also studying alternatives to expand production at its Pluto LNG plant, including a 700,000 tonnes a year “debottlenecking” or a circa 1.5 million tonnes a year standalone, small-scale train that would be bolted onto the existing plant.
In August Woodside chief executive Peter Coleman pointed to the strong demand outlook for LNG from Asia, citing Wood Mackenzie’s forecast for a 19 per cent compound annual growth rate in Chinese demand between 2016 and 2020, and 35 per cent from the much smaller market of Pakistan.
According to DataFusion, China’s imports of LNG in the first eight months of 2017 were up 44 per cent from a year earlier at 22.2 million tonnes, driven by the ramp-up of supplies from Origin Energy’s APLNG project in Queensland and Chevron’s Gorgon project in Western Australia.
The consultancy’s base-case forecast sees LNG imports into China increasing from about 34 million tonnes this year to 57 million tonnes in 2020 then to 90 million tonnes in 2025. By 2030 forecast imports reach 126 million tonnes in the base case, or as high as 196 million tonnes in the high case.
Bernstein Research also has a strong forecast for LNG growth in China, expecting demand to treble by 2030 thanks to government’s pro-gas policies. It expects global demand growth in LNG to hit double digits this year for the first time since 2011, driven by emerging markets, and is forecasting a new wave of project approvals starting in 2019.
LNG sales within China jumped by 45 per cent in the first half, driven by stronger demand from the industrial sector and a revival in consumption by the transportation sector, where LNG is beating diesel on price, DataFusion said.
Over the next five years, gas demand growth is expected to be driven by the intensifying effort to cut air pollution in the Beijing-Tianjin-Hebei area, with several cities required to be coal-free by October this year.
Soft Asian prices for LNG are also allowing the liquefied imported fuel to beat pipeline gas imports on cost. Landed prices for LNG imports in the June quarter of about $US6 per million British thermal units meant it was possible to truck LNG as far as 500 kilometres from an import terminal and still undercut piped gas by 30 per cent, DataFusion said.
Source: Australian Financial Review
Arkivert
Sonatrach
13.10.2017 kl 09:34
2567

Philippe

Min definisjon i regnestykket jeg gav er nedskrivning av hele skipsverdien fra 190M til 0M over 15 år (avdrag). Inkludert utgifter til 3 dokkinger i perioden samt 2.5% rente. Null i profit. Bareboat (BB) rate. OPEX comer i tillegg. Man forventer at OPEX for ME-GI ligger noen 1000 Usd mindre pr dag enn TFDE.

Nå varer jo et LNG skip langt lengre enn 15 år, så om man strekker tiden til feks 20 eller 25 år, vil jo raten gå ned.

Man kunne også nedskrevet til scrap value (12-14M Usd i dag), men man vet jo ikke hva fremtiden bringer. Kanskje det koster penger å kvitte seg med skip om 15 år om Lan-Marie i MDG får viljen sin?

Redigert 13.10.2017 kl 09:43 Arkivert
Sonatrach
13.10.2017 kl 09:40
2555


Addyfred

Jeg mottar bid/ask daglig fra en LNG meglervenn. Tregt som LNG er forandrer den seg ikke daglig for å si det mildt. Jeg skal oppdattere dere når det blir forandringer.


Arkivert
Ka'l
13.10.2017 kl 10:14
2526

Ja, det går jo tregt Sonat.. Men det ser jo ut til at det går rette veien, dvs OPP!
K
Arkivert
Longsitinbulk
13.10.2017 kl 10:18
2533

Takk for oppdateringer Sonatrach

Er Flng ditt førstevalg i sektoren? Har du andre tilsvarende investeringer?

Ser forøvrig ut som det er utsolgt i Flng snart nu, det er bare et spørsmål før den er over 10 og da starter det på 10 øringer igjen, blir så lynforbanna av denne kjedelige øretrillingen.
Arkivert
Sonatrach
13.10.2017 kl 10:48
2521

Foreløpig kun FLNG ettersom jeg tror FLNG er det første LNG selskapet som kan gå over 100%.

Det er ikke dermed sagt at ikke selskaper som ALNG, GLNG & HLNG også vil bli dratt opp i dragsuget når markedet virkelig begynner å gå.

Skeptisk til HLNG ettersom de egentlig ikke har exposure i LNG spotmarkedet og FSRU er tregt og sannsynligvis overkontrahert.

Skeptisk til GLNG pågrunn av gjeldssituasjonen deres og avmatning i FSRU markedet. I tillegg har de noen syke internal transactions mellom GLNG og GMLP.

Feks holder GLNG på å betale over 90,000 dollar dagen for et eller flere steamskip til GMLP (og har gjort det en stund) pga dårlige avtaler gjort da markedet boomet i 2011-2014. Disse skipene tjener i dag mindre enn 20,000 TCE om dagen om man inkluderer ventetid.

ALNG kan nok gjøre ei kule på et snev av gode nyheter.......
Redigert 13.10.2017 kl 11:01 Arkivert
Longsitinbulk
13.10.2017 kl 10:59
2518

Alng er egentlig mer et tulle selskapt som man ikke bør ha mer en en mini post i tror jeg.

Flng er også min hoved investering her, da jeg ikk er i tvil om at Fredriksen vil frembringe verdier her.
Arkivert
Longsitinbulk
13.10.2017 kl 11:07
2506

Hehehe- Ubs :-)))) på tide å dekke litt short nu, nu som kursen enda er lav.

Hvis Neonet er ferdige med nedsalget er vi over 10kr før endt dag
Arkivert
addyfred
13.10.2017 kl 13:21
2464

Takk for svar Sonatrach :)

Har virkelig fått øynene opp for LNG nå, jeg opplever litt samme "feeling" som jeg hadde i forkant av at tørrbulk gikk. LNG ligger skadeskutt, og vi er på bunnen nå.

Kina og Korea har også valgt å gå fra kull og diesel til LNG. Og da blir det som regel slik. Hvem skal stå for frakten? )

FLNG får vel levert størsteparten av MEGI skipene som ferdigstilles i 2018? Ordreboken hos verftene har vært lav lenge. Liker også at Flex eksponeres mer mot spot, vi får se bra driv fremover om spoten øker.
Redigert 13.10.2017 kl 13:22 Arkivert
Sonatrach
16.10.2017 kl 15:18
2383

Positiv oppdattering fra en av de store LNG meglerne.

Ser kun 4-6 spot LNG skip ledige de neste 2 ukene:

Current spot headline rates are not necessarily an accurate measure of prevailing short-term market conditions, even possibly misleading when taking into account the near-term (8 weeks) shipping demand and supply balances.

They also don’t reflect the recent material increases in freight costs (positioning and ballast bonus fees).

Spot availability for TFDE tonnage has dried up to the extent that currently, the global open TFDE fleet consist of only 2-3 vessels controlled by 2-3 Independent Owners. As a result, Owners with open ST vessels during this period are likely to witness renewed interest.

Relets may also have a significant role in the coming weeks in moderating potential significant increases to commercial terms. This may be more relevant to the Pacific market where voyages tend to be shorter and relet more accessible as opposed to the Atlantic market.

A firmer shipping market does not appear to have quenched demand for tonnage which remains considerable (driven by the combination of supply and pricing), with interest now already extending from October to December and January.
Arkivert
Ka'l
16.10.2017 kl 23:42
2289

Bra at du følger med Sonatr...
God natt og lykke til ....
K
Arkivert
Sonatrach
17.10.2017 kl 09:01
2227

ra LNG Megler over weekend:


- At least nine LNG vessels were fixed this week for a combination of single and multi-month voyages commencing in October and November ex Far East, SE Asia, Middle East, NW Europe and the Mediterranean.

- A further eight vessels are currently on subjects mainly on the back of project/structural requirements in Australia, SE Asia and the Middle East in Q4.

- Firm requirements have been primarily based in the Far East this with two new single voyage and one multi month requirement -ex SE Asia and Australia in November and early 2018.

- In the West, chartering activity continues to be generated on the back of FOB tenders -ex Bonny as well as loadings ex Algeria and Europe.

- Decreasing availability of prompt tonnage and continued fresh requirements have limited Charterers shipping options, especially in the West where, in some instances trade has been hindered from materializing.

- Consequently, Charterers have started to look at repositioning vessels from other basins in order to find appropriate shipping to meet their delivery criteria.

- Given the increase in spot cargo demand, positive spread between NBP and JKM and a tighter than expected shipping market, rates are bullish, with some Charterers having to pay round trip economics to secure tonnage.
Redigert 17.10.2017 kl 09:29 Arkivert
Sonatrach
17.10.2017 kl 15:20
2150

Flex LNG sies å ha mottatt 4 bud 6+6 mnd for deres første nybygg som kommer ut i Januar.

GasLog markedsfører deres Januar 2018 nybygg til $60,000/dagen for firm 12 måneder.

CoolPool skryter av å ha spot fixet et LNG skip (TFDE type) til $60,000/dag. Det er en forbedring på ca $10,000/dagen.

Ingen ledig LNG spot tonnasje i Atlanteren.

Gode tider.....
Redigert 17.10.2017 kl 15:21 Arkivert
bunnfiskeren
17.10.2017 kl 16:16
2103

Bra Sonatrach
Virker som markedet begynner å ta inn over seg at det fundamentale i LNG markedet er i ferd med å forandre seg akkurat slik som endel shipping analytikere har predikert i lang tid. Hvis et DFDE skip nå oppnår usd 60000 om dagen tilsvarer jo dette kanskje oppimot usd 80.000 om dagen for et ME-GI skip, slike som Flex får levert på nyåret.
Tror det blir gøy å være aksjonær i FLEX fremover
Arkivert
Volf
18.10.2017 kl 09:42
2028

LNG-IMPORTLAND ANSLÅS ØKE FRA 38 TIL 47 INNEN 2022 -IEA

Oslo (TDN Finans): Verdens LNG-kapasitet ligger an til å øke over de neste fem årene, på tross av det fortsatt settes spørsmålstegn ved forsyningssiden.
Det skriver Det internasjonale energibyrået (IEA) i en rapport tirsdag, ifølge bransjeavisen Upstream.
IEA anslår at antallet land som importerer LNG vil øke fra dagens 38 til 47 innen 2022. Den økte fleksibiliteten i gassmarkedet som LNG nødvendigvis gir, betyr dermed at de regionale gassmarkedene de kommende årene vil bli mer knyttet sammen.
«Dette endrende miljøet med økt gjensidig avhengighet mellom markeder vil sannsynligvis medføre nye utfordringer med hensyn til sikker forsyning som vil kreve policy-tilpasninger både i modne og nye LNG-importerende land», skriver IEA.
EM finans@tdn.no
TDN Finans, +47 21 95 60 70
Arkivert
Sonatrach
19.10.2017 kl 10:10
1961


Kun 1 LNG skip prompt open Far East i dag og kun 1 eller 2 kommer open neste 14 dagene. Dette er det tighteste markedet vi har sett på flere år og redere med moderne tonnasje etterspørr nå +$60k/day i alle basseng.


Arkivert
Ka'l
19.10.2017 kl 11:32
1910

Very good, Sona...
Men jeg savner noe mer action for Flex-aksjen. Begynner å bli kjedelig å bare håpe på kursdobling, men å cashe ut gevinsten nå er trolig for tidlig.
K
Arkivert
lilleulven
23.10.2017 kl 10:26
1785

Hvordan kilder bruker dere til å finne spot rater?
Arkivert
icanfly
23.10.2017 kl 23:58
1687

Det er fra nå og inn mot 2018 man skal eie FLNG i min bok. Markedet er ekstremt stramt nå (relativt til hva det har vært en stund) og timingen på skips leveringene til FLNG er perfekt.

Kan gå som en kule de siste månedene før året er omme.
Arkivert
Sonatrach
25.10.2017 kl 10:23
1615

To skip er sluttet til majors @ +$50K/day (Wilpride & LNG Jurojin).

Det i seg selv er ikke så spesielt.

Det som er spesielt er at Befrakterne for Atlantic cargoes har måttet strekke seg helt til Gulfen/India for å finne skip som kan laste i Trinidad/Texas. Slikt blir det tonne-miles av og ytterligere tilstramning i markedet.
Arkivert
Ka'l
25.10.2017 kl 14:35
1546

Markedet er slapt, investorene sitter på gjerdet, men hva venter de på?
K
Arkivert
Sonatrach
25.10.2017 kl 14:37
1566

Markedet er ikke slapt. Det er det heftigste det har vært på snart 4 år. Og det kommer til å vare i 3 år.

Slapp av. Den gjennomsnittlige investor vet ikke hva som skjer. Men de kommer til å komme løpende. Og betale premium )
Redigert 25.10.2017 kl 14:46 Arkivert
Tændis
25.10.2017 kl 17:12
1487

Hvor ser du hva slags skip som er lastet Sonatrac? Wilpride tilhører forsåvidt Awilco... kjøpt en del aksjer der og venter på Q3 den 17.11 og ny guiding
Arkivert
Sonatrach
26.10.2017 kl 11:07
1404

ffisielle daglige rapporter, megler, terminal, trader og rederprat......
Redigert 26.10.2017 kl 11:09 Arkivert
Ka'l
26.10.2017 kl 11:26
1361

Sonatr.., jeg mente at kursutviklingen for Flex var slapp, men den kommer seg vel utover høsten?
K
Redigert 27.10.2017 kl 11:28 Arkivert
bunnfiskeren
26.10.2017 kl 12:56
1324

I gårsdagens ukerapport fra Fearnley (25/10) oppjusteres ratene for LNG skip ytterligere. For 155/165 cbm west of suez økes ratene fra usd 51000 til usd 60000 om dagen. Siden i sommer har ratene doblet seg. Og hva har skjedd med FLNG kursen i samme periode ? Jo ned ca 20 prosent. Forstå det den som kan. Tror vi kan se en fin kursutvikling fremover etterhvert som det blir økt fokus på dette segmentet. Stig Myrseth (Dovre forvaltning) tok jo aksjen inn i sin portefølje i forrige uke. Han pleier å vite hva han gjør.




https://www.fearnleys.no/weekly_issue/view/722/3
Redigert 26.10.2017 kl 12:57 Arkivert
Arkivert Til toppen