"ALNG - Kan ALNG - LNG være et godt kjøp nå ?"

Slettet
ALNG 28.09.2017 kl 11:42 6544

Dette er en arkivert tråd!
Denne er det manga år siden jeg var borte i.

Har ikke handlet denne siden Hotell kongen Stordalen kjøpte seg opp til største aksjonær for mangfoldige år siden.

Nå synes jeg derimot at dette begynner å lukte fugl igjen.

Veldig mye tyder på at LNG nå står ovenfor noen meget fruktbare år fremover..

Awilkco LNG er nylig restrukturert, de fylte kassa i mai 2017, på en noe utspekkulert kurs så at de STORE eierne skulle få gribbet til seg MYE aksjer på bunnen av syklusen.
Små aksjonærene raste-

Nav verdiene i ALNG ble regnet ut til ca 7 kr aksjen så sent som i mai, og emisjonen ble satt på utrolige lave 3,5kr- de STORE forsynte seg grovt av selskapet, jeg vil si de bokstavelig talt var på røvertokt.

Uansett, markedet byr noen ganger på uante muligheter, nå har det seg slik at aksjekursen har seget ned og under den utrolig lave emisjonskursen, og det på tross av at LNG markedet er i sterk utviklin og strammer seg kraftig til bare siste 1/2 år.

Jeg anser derfor at aksjer på dette nivået er et kupp/kan være et kupp uten sidestykke, sett i lys av en LNG syklus som nå vil peke kraftig opp de neste år.

Jeg har små handlet en del mellom 3-3,5kr siste måneder, og venter bare egentlig på at investorer lukker øynene opp, og at strikken skal ryke, så mye bullish ang LNG og aksjen ligger glemt, underanaysert og urørt, som en nyslipt diamant i markedet.

Dette vil ikke vare evig, det er jeg rimelig sikker på og jeg tror selskapet står ovenfoer en kraftig reprising i vinter.

Aksjen ligger nå på ATL, de har fått til en kjempedeal med Teekey og alt ligger rigget for oppgang.
Til sammenligning er det ikke lenge siden selskapet gikk i fra 3kr til 9KR- bare på litt over 1/2 år, trolig vil det nå skje igjen.

Lykke til med billig salget.
Redigert 28.09.2017 kl 12:05 Arkivert
Philippe
28.09.2017 kl 12:24 3772

ight time to buy but do you trust the management of ALNG.
Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 12:55 3776

Ja self hvorfor skal man ikke det?

At markedet krasjet og at selskapet ble sønderknust er ikke ledelsens skyld, dette ser vi gang på gang i shipping at rederne bommer.

Det er nå historie.
Poenget er at du finner ikke et selskap som er så restrukturert og rigget for oppgang og samtidig ligger 50% under nav.

Hvis du ser på kontant beholdningen er den større en hele selskapet prises til på børsen pr i dag.

Så da får du i realiteten LNG skipene og den eventuelle oppgangen på skipsverdiene som vil komme, helt gratis.

Hvis luringen Petter Stordalen tør, da tør jeg på enda lavere kurs og ATL.

Husk at det er de gamle eierne som har betalt gildet og restruktureringen,og alle de eierne sitter med langt kurs sky høyt over dagens.

Det er nesten ikke aksjer til salgs, bortsett fra de obligatoriske short postene til Morgan S Credit Suisse, dette kan en kjøper i dag takke og bukke for.

Ved et kjøp i aksjen dag sitter du og jeg med selskapets rimligste billett.
På toppen av det hele, på bunnen av en syklus som endelig peker opp, og hvor samtlige analyser tilsier kraftig tilstramning fremover.

Redigert 28.09.2017 kl 12:59 Arkivert
Volf
28.09.2017 kl 13:33 3757

Ja Longs det er muligheter her, har dem i kikkerten men venter litt med å kjøpe.
Leter etter en artikkel om ALNG som jeg leste og tenkte å legge ut men kan ikke finne den igjen.Var ganske positiv
Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 14:09 3729

lott, fint om du kan legge den ut her Volf
Arkivert
Sonatrach
28.09.2017 kl 15:52 3714

Jeg er bittelitt uenig i det du du sier Longsitinbulk. Når markedet crasher og selskapet er i ferd med å gå til helvete er det ofte ledelsens feil.

Ledelsen har vært gjennom disse syklusene tidligere og det burde ikke komme som en overraskelse at markedet dipper som et resultat av feks overkontrahering som ledelsen i de fleste tilfeller har vært en del av.

ALNG er teoretisk et selskap å sates på i LNG i dag, men de drifter kun 2 skip, og begge er eid av Teekay, på vilkår som ikke er enkle å forstå for de fleste. Dagens rater dekker ikke inn bareboat leaseback raten de betaler til Teekay, og kun heftig forbedring i markedet kan hjelpe dem. Jeg tror vi da snakker over $50K/day over en lang periode.
Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 16:05 3714

Som du vil, jeg mener nå at driver du i en bransje, det være seg Lng, Tank eller bulk eller annet er det ikke bare å kvitte når syklen faller- man legger ikke ned Golden Ocean når syklen topper, Eller starter opp en nytt tank selskap med navn Frontline nå som syklen bunner.
Du snakker tull, du kan ta en kjapp gjennomgang av all Lng selskaper så ser du utviklinge siste år og at Alng ikke er noe unntak.

Det er i alle fall et faktum at det for 1/2 år tilbake ble
Spyttet 215mill Nkr i ALNG selskapet på 3,5kr.
Dette er neppe penger for å komme seg gjennom en syklus som nå snur opp, det er nok snarere første steg på veg får å øke flåten.

Selskapet har i dag cash 3,5kr pr aksje
Aksjekursen er i dag under kontant beholdningen.
De to skipene til selskapet får du altså gratis.
Du må selvfølgelig ikke bli overasket om Alng plutselig skulle eie 4 skip.
Dessuten fikk selskapet refinansiert også med Teekey og vilkårene er betraktelig bedret i Alng's favør.

Skal du noengang kjøpe selskapet så blir det nå, ferdig snakket.
Lng går nå rett i taket, det er ikke ledige skip og prisene kommer til å skyte opp etter hvert.

Jeg tar i alle fall gjerne litt på 3,5
Redigert 28.09.2017 kl 16:14 Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 21:02 3691

Oppgradering fra i juni, før LNG tok av

Pareto oppgraderer Awilco LNG fra selg til kjøp etter restrukturert gjeld og nyemisjonen i sommer.

Kursmål uendret på NOK 5.

I forbindelse med Private Placement mai-2017 har selskapet sikret en lengre og mer fleksibel avtale med Teekay LNG for omstilling av selskapets bareboat charterparties. Den omforhandlede avtalen med Teekay LNG, sammen med den planlagte Private Placement, er en viktig milepæl for å gjenopprette en solid finansiell plattform og sikre en robust forretningsplan for selskapet. Den nye avtalen med Teekay LNG inkluderer forlengelse av de nåværende bareboat-charterene for selskapets to skip (WilForce og WilPride) til 31. desember 2019, og fleksibilitet gjennom opsjoner for tidlig opphør av charterpartene for å gjøre det mulig for Selskapet å refinansiere fartøyene når som helst før forfall av charterpartiene.
Redigert 28.09.2017 kl 22:15 Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 21:37 3685

Awilco LNG ASA: Amended agreement with Teekay and contemplated private placement
in International Shipping News 19/05/2017

As previously announced, Awilco LNG ASA (“Awilco LNG” or the “Company”) has evaluated various options to strengthen the Company’s balance sheet and improve its financial stability. The Company is pleased to announce a comprehensive refinancing, including an amended and more flexible agreement with its main creditor Teekay LNG Partners L.P. (“Teekay LNG”) and an equity issue to re-establish a robust financial platform for the Company.
Awilco LNG has retained ABG Sundal Collier ASA (the “Manager”) to advise on and effect a private placement of new shares with gross proceeds in the amount of NOK 215 million (approximately USD 25 million) directed towards existing shareholders and potential new Norwegian and international investors (the “Private Placement”). The subscription price will be determined through a book-building process to be conducted by the Manager. The main shareholders Awilco AS, Uthalden A/S and Astrup Fearnley A/S will participate in the Private Placement and subscribe minimum their pro-rata share of the equity issue (approximately 50% in total) and have furthermore committed to vote in favor of the necessary corporate resolutions to complete the Private Placement at an Extraordinary General Meeting scheduled for on or about 12 June 2017 (the “EGM”), to be called for shortly after completion of the Private Placement. In addition, the Manager has received significant pre-commitments from other existing shareholders.
In connection with the Private Placement, the Company has secured a prolonged and more flexible agreement with Teekay LNG for a restructuring of the Company’s bareboat charterparties. The renegotiated agreement with Teekay LNG, together with the contemplated Private Placement, is a key milestone to re-establishing a solid financial platform and securing a robust business plan for the Company. The new agreement with Teekay LNG include an extension of the current bareboat charters for the Company’s two vessels (WilForce and WilPride) to 31 December 2019, and flexibility through options for early termination of the charterparties to enable the Company to refinance the vessels at any time before maturity of the charterparties.

Furthemore, the amended agreement also include a front loaded reduction in the bareboat rate payable to Teekay through the deferral of up to USD 29m in charter hire to Teekay LNG. The deferred amounts will become payable at maturity of the contracts. The amendments to the contracts with Teekay LNG are subject to, inter alia, completion of the Private Placement in the minimum amount of USD 25 million. The net proceeds from the Private Placement will be used to strengthen the Company’s balance sheet and liquidity position, and secure final agreement with Teekay LNG. The application period for the Private Placement will commence today, 18 May 2017 at 16:30 CET and close tomorrow, 19 May 2017 at 08:00 CET. The Company may at its own discretion extend or shorten the application period at any time and for any reason.
The minimum order in the Private Placement has been set to the number of shares that equals an aggregate purchase price of the NOK equivalent of EUR 100,000. The Company may, at its sole discretion, allocate an amount below EUR 100,000 to the extent applicable exemptions from the prospectus requirement pursuant to the Norwegian Securities Trading Act and ancillary regulations are available. The allocation of New Shares in the Private Placement will be made at the discretion of the Company’s Board of Directors in consultation with the Manager. Completion of the Private Placement is subject to (i) approval of by the Board of Directors of the Company of the subscription price and the allocation of the offer shares following the end of the application period, (ii) approval by the EGM of the Company and (iii) the Company entering into final agreement with Teekay LNG in connection with the Company’s restructuring of its bareboat charterparties.
As a consequence of the Private Placement structure, the shareholders’ preferential rights will be deviated from. The waiver of the preferential rights is considered necessary in the interest of time and successful completion of the Private Placement and planned refinancing. The new shares issued in the Private Placement will not be listed on Oslo Axess before a listing prospectus has been prepared and published by the Company, expected to take place end of June 2017. Pending such listing, the new shares will be delivered on a separate ISIN. Subject to completion of the Private Placement, the Board of Directors intends to carry out a subsequent offering of new shares (the “Subsequent Offering”).
The Subsequent Offering will be directed towards shareholders in the Company as of close of trading today, 18 May 2017, as registered in the VPS on 22 May 2017 (the “Record Date”) who were not offered to participate in the Private Placement, and who are not resident in a jurisdiction where such offering would be unlawful, or would (in a jurisdiction other than Norway) require any prospectus filing, registration or similar action (“Eligible Shareholders”). Eligible Shareholders will receive non-transferable subscription rights based on their shareholding as of the Record Date. The subscription rights will give Eligible Shareholders a preferential right to subscribe for and be allocated shares in the Subsequent Offering. The subscription price in the Subsequent Offering will be equal to the subscription price in the Private Placement.
Source: Awilco LNG
Drevet av Google OversetterOversetter

Share
inShare
2
Arkivert
Slettet
28.09.2017 kl 22:36 3640

In light of the much larger dilutive effect of the share issuance in the private placement than we had assumed in our calculations (issued at NOK 3.5/sh vs assumed last close of NOK 6.09/sh), our fair value (target price) based on a weighted average of current and future NAV in combination with a mid-cycle EV/EBITDA in 2018E/’19E is reduced from NOK 7.0/sh to NOK 5.6/sh. Thus, we reiterate our BUY recommendation, with a TP of 5.6.
.
Assuming a similar discount to NAV as yesterday (~0.43), pro forma indicates a share price of NOK 3.6/sh. The reduced balance sheet risk should add a premium to this.
Redigert 29.09.2017 kl 07:05 Arkivert
Ka'l
29.09.2017 kl 08:05 3577

Er nå ikke Flex beste LNG-aksje lenger?
K
Arkivert
Slettet
29.09.2017 kl 08:48 3589

Vet ikke, ALNG er i alle fall restrukturert og har 25 musd tilgjengelig i cash.

Flex går det vel spekkulasjoner om finansiering,når/hvordan osv aner ikke jeg.
Jeg trodde de måtte emitere, det blir motargumentert av selskapet- vi får se.

uansett er begge klare kjøpskandidater, jeg har sansen for ALNG akkurat nå nå ATL.
Arkivert
Volf
29.09.2017 kl 09:15 3578

ongs finner ikke artikkelen jeg nevnte over,beklager
Arkivert
Junker V
30.09.2017 kl 11:41 3552

Sona...

Du har forsåvidt rett i at det er ledelsen i de respektive rederier innen flere segment sin skyld at markedene krasjer.

I dag er det mulig å måle sånn omtrentlig når markedet er i en bunn eller er iferd med å toppe ut.

Nå da ledelser og eiere blir fartsblinde og kontraherer over en lav sko så blir det krasj. De som ser hvor det går og holder igjen og bygger opp cash kan ekspandere voldsomt når markedet går ned. Dessverre så rammer en markedsnedgang de fornuftige også, men de har i det minste sjanse til å gjøre noe med situasjonen.

Ufornuftig handling går som regel kraftig ut over selskapet,ansatte og aksjonærer.

Seneste grove eksempel var jo i Avance Gas (LPG). Rederiet mente de hadde fått inn ett "geni" som toppsjef. Når markedet toppet med 3 mill i rater pr måned (100 000 Dollar dagen) så skulle de drive med oppkjøp, samtidig som andre redere kontraherte vilt. Noe de gjør fortsatt enda markedet ikke har kommet seg helt. Fleste fikk med seg hva som skjedde.

Vi kan også se i JF - systemet. Da TOT fortsatt var ansatt så bygde de opp tidlige Frontline og SeaDrill ved at den ene av dem eller begge ante hvor sykliske bunnen lå.

Fortsatt blir JF sett på som konsolidatoren, noe som er bare tøys etter at TOT ble sendt ut av JF - systemet.

V ser idag at f.eks FRO stadig snakker om å kontrahere eller kjøpe second hand uten at det blir noe av. Kontrahering kan en utsette nå som råoljetankmarked ikke er så fett, men kjøpe second hand kan være på plass. Dessverre så blir det ikke av ettersom de nye rådgiverne som er rene "blodøkonomer" venter på optimal kontantstrøm før det går til handling. Da er tankmarkedet sannsynlig på en ny topp.

I JF - systemet nå så virker den nye ledelsen i tørrlast rederiet Golden Ocaen mer fornuftig. De greide å kapre de 16 Caperne fra Quintana mens ratene og skipsprisene enda var lave.

Når alt dette er skrevet så kan en jo ta med at dersom alle ledere og redere var "fornuftige" og holdt igjen på kontraheringer så ville markedene bare fortsett å stige til absurde nivåer, til noen andre ville grepet inn. Så Verden trenger grådige eiere og idiotiske ledere.

Sørg bare at du som investor ikke er blant dem.

Junker V.

Redigert 30.09.2017 kl 11:45 Arkivert
Junker V
30.09.2017 kl 12:46 3534

Kan jo fortsatt ta med det om å måle topper innen JF - systemet mens jeg er igang.

TOT fikk JF til å selge aksjene sine i Golar LNG på kurser langt over 400 kroner aksjen. Da var marked fortsatt høyt. Dersom JF hadde satt av noe av disse pengene så kunne JF kjøpt opp hele Golar LNG igjen og vært med på en ny oppgang som vil komme igjen.

Som tidligere nevnt så "mistenker" jeg at TOT har kjennskap til P/S. Ser det i Storebrand hvor TOT og partner har fått en formidabel kursoppgang. Var selv inne i STB fra 2012 og kurs 15 til 30 i 2014. Gikk ut for tidlig tydeligvis.

Junker V.

Arkivert
Volf
30.09.2017 kl 13:27 3533

Bra å ha deg tilbake på forumet Junker V,med dine velskrevne analyser og innlegg.
Arkivert
Slettet
30.09.2017 kl 18:59 3492

Glemte å logge deg ut med det andre nikket Junker:-)

Det du benytter til daglig:-))

Arkivert
Junker V
02.10.2017 kl 10:28 3420

Takker, Volf.

Er ikke sikkert jeg skriver så mye, men det er enkelte temaer som kan være interessante å ta opp.

Junker V.
Arkivert
bunnfiskeren
11.10.2017 kl 15:16 3326

Går som ei kule i dag --- dette er bare begynnelsen...
Arkivert
Slettet
11.10.2017 kl 16:03 3316

SELF, SOM JEG SA-
Både FLNG og Alng vil gå som kuler fremover

Flng er selvf et førstevalg men en lytterpost i Alng bær man ha.
Arkivert
BellesRives
11.10.2017 kl 16:56 3297

Opp 16% på 70K gir meg ikke helt den store skjelven. For liten likviditet i aksjen til å være interresant. Snitt volum 15K. Igjen er det alt for tidlig å sette penger i LNG. Blir veldig lenge til man kan logge gevinst her. Aksjen faller sikkert like raskt tilbake dessverre.
Arkivert
Tændis
11.10.2017 kl 17:51 3281

Tror du tar feil der Bellesrives... hvis du har fulgt med i timen så går LNG ratene så det suser om dagen, nye oppdaterte rater på FEF sidene viser nå snart de høyeste ratene i 2017 (henholdsvis $49k og 42k i spot og $40k for 1 års TC). Fra siste LNG oppdateringa til PAS leser vi

«During the first six months of the year the average duration for a spot voyage was ~26 days a figure that near doubled to 49 in September. This has led to rates for both TFDE and steam tonnage increasing over the past week, with the former segment now being at its highest level in more than two years. With both Wheatstone and Sabine Pass Train 4 now in the process of starting up – just in time for peak winter demand – we expect a positive development into Q4. »

Når det gjelder volumet i ALNG så er jeg enig i at den er ilikvid , men den siste uken har vi sett tegn til bevegelse, NRD krysset ca 200k aksjer for noen dager siden og også ARC har kjøpt en god del aksjer de siste dagene, ble kjøpt opp til 3,69 kr idag og ikke solgt ned i Close, ikke har det blitt fylt på med nye aksjer under 3,5 heller og neste store post er 25k som ligger på 4kr, men kan selvsagt skje noe i morra. Men har trua uansett så har kjøpt både ALNG og FLNG.
Arkivert
Slettet
11.10.2017 kl 18:02 3288

Tændis- enig, du kan ikke stå på utsiden nå når rateme går som faan , Clarkson ser Stor oppside i Lng nå.

Flng er definitivt mitt førstevalg, en Fredriksen aksje jeg tror vil gå mye nå fremover, Alng blir mere en lytterpost pga ilikviditete .

Men Lng aksjer skal man eie nå
Arkivert
Tændis
20.10.2017 kl 16:57 3160

Pareto krysset 450k idag, begynner å skje noe
Arkivert
bunnfiskeren
23.10.2017 kl 13:09 3092

Har en liten post i ALNG og vurderer å kjøpe mer. De har for øyeblikket to moderne LNG skip i.e. Wilforce og Wilpride - er det noen som vet om disse to skipene trader i det såkalte spotmarkedet eller går på lengre kontrakter ?? Hvis de går i spotmarkedet nyter de jo godt av det gode markedet vi ser for tiden. Ratene har jo nesten doblet seg siden i sommer iflg Fearnleys.
Arkivert
Tændis
23.10.2017 kl 15:47 3081

e opererer i spotmarkedet. Gikk av TC for en tid tilbake
Arkivert
Taninv
26.10.2017 kl 13:15 3031

Leser i siste presentasjon fra selskapet at cash breakeven ligger på usd 33500 per dag. Ratene idag er ca usd 60000 per dag. Med to moderne skip i spotmarkedet ligger det jo an til å bli gode resultater fremover. Ta frem kalkulatoren og regn selv :) :)
Arkivert
desirata
26.10.2017 kl 13:23 3031

fra Tradewinds idag vedr spot rates:

The consultant details that spot rates east of Suez for modern LNG vessels averaged $33,000 per day in the nine months to September, up 5% on the same period last year.

“While current spot rates are enough to cover operating costs of around $15,000 per day, they are still below breakeven, which ranges between $45,000 per day and $60,000 per day,” the company said.
Arkivert
Taninv
26.10.2017 kl 13:37 3029

Desirata
Snakker vi om samme marked ? Jeg har mine rater fra Fearnleys ukerapport av igår og cash break even tallet fra selskapets presentasjon fra 13/9-17. Ratene de 9 første månedene iår vet vi alle var dårlige, men det er jo fremover som teller.

https://www.fearnleys.no/weekly_issue/view/722/3
Arkivert
Tændis
26.10.2017 kl 14:48 3001

Med B/E på rundt $30k så tjener de fett med penger med disse ratene. Bareboat avtalen med Teekay ble jo redusert til 28,5k fra Juni omtrent og gjelder frem til sommeren igjen da den øker til ca $33k så behøver ikke noe kalkulator for å regne på at de soper inn penger daglig med disse ratene.

De har også ny equity på $54 mill USD fra emisjonen på 3,5. PAS har TP på ca 5 kr og det gjelder kun båtverdiene slik jeg forsto analysen.
Arkivert
Slettet
08.11.2017 kl 15:29 2888

DERE HAR KJØPT ELLER?
Arkivert
bunnfiskeren
08.11.2017 kl 15:35 2897

Arkivert
fjellmann1
08.11.2017 kl 17:00 2873

Ja, nå er det vel likefør kursen stikker?
Arkivert
Slettet
08.11.2017 kl 17:12 2857

Slik jeg forsto det, så sitter selskapet på ca 3,5kr/aksjen i cash-
rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Jeg regner med at ledelsen så at markedet ville bunne ut og snu kort tid etter emisjonen på 3,5kr.
Det gjaldt da å gribbe til seg så mye som mulig rimligst mulig.

at markedet enda ikke skjønner dette er jo bare en utrolig gåte.

Du betaler i realiteten ei krone for ei krone på 3,5- så får du 2 tipp topp moderne lng skip på kjøpet "gratis".
Og dette på den definitive bunn i syklusen, når aksjen enda ikke har reagert, mens rater og priser på skip går rett opp.

4 kr er historie innen få dager.
Arkivert
fjellmann1
08.11.2017 kl 17:57 2843

va sier du om transaksjonsloggen i dag? Det gikk vel en gigapost... Hvordan tolker du det?

Enig i at vi kan se femmer'n her snart
Arkivert
Slettet
08.11.2017 kl 18:25 2845

Hvordan det tolkes, dette er vel 4 store handeler siste måned, dette er den siste.

Det er nok ganske enkelt, det er rett å slett meglerhus som kjøper aksjer i fra emisjons boet.
Det vil til enhver tid være aksjer for salg, slik er det i alle selskaper.

I et slikt ulikvid selskap som Alng går det gjerne i bytter meglere i mellom, det vil være klin umulig å plukke 1 mill i markedet, vanskelig å selge er det vel å for da kommer short maskinene med en gang.

Når det er sagt har jeg selv prøvd å skaffe en brukbar post rett fra megler, ikke en mill, men et par 250k, men min megler klarer ikke å skaffe en slik post, så det kan være utsolgt inntil videre på disse kursene.

Jeg regner f.eks med at når Sundal har det de ønsker, ja da begynner plukkingen i markedet og da vil aksjer til rimelig kurs være vekk på et sukk.

At Alng kan være superspennende neste år tviler jeg aldri på, jeg anser oppsiden langt større her en i Flng.
Når det er sagt, dette blir jo litt som Gogl kontra Jin på Oslo børs, vel jeg har omtrent begge og har fordelt det 50-50.

Redigert 08.11.2017 kl 18:35 Arkivert
Tændis
08.11.2017 kl 18:52 2822

Har spådd dette lenge jeg også. ABG som tok nesten 1 million aksjer idag på 3,6. Jeg kjøpte på 3,3kr .... :)
Arkivert
d12m
09.11.2017 kl 06:36 2753

ALNG vs FLNG. Hvem har det største potensialet neste 12 mnd kursmessig?
Arkivert
fjellmann1
09.11.2017 kl 06:52 2751

På kort sikt tenker jeg ALNG, de har jo skipene i drift nå og er lavt priset.

FLNG får fire skip i drift i løpet av neste seks måneder.
Arkivert
Slettet
09.11.2017 kl 09:12 2744

Jeg er ikke i tvil.

Flng har et kapital behov, de trenger penger før eller siden, hvordan de fikser det vet ikke jeg.
Flng har ingen egne skip på vannet nå, de leier inn.

Alng er fullfinansiert, de har 2 tipp topp moderne skip i spott i dag.

Nav verdien på skipene var bereget til 5kr/aksjen for et halvt år siden-
trolig har verdien steget siste 1/2 år.
I tilegg sitter selskapet på ca 3kr cash pr aksje-

Nav i Alng anslås derfor til 8-9kr aksjen.

at oppsiden er stor her er det aldri noe tvil om og det er bare et tidspørsmål før den stikker.
Arkivert
Slettet
09.11.2017 kl 10:01 2721

tipper 3 tallet er historie om en ukes tid

ALNG: ALNG - Invitation to Q3 presentation

09:37

A quarterly presentation will be held Friday 17 November at 09:30 am in
Awilhelmsens offices at Beddingen 8, Aker Brygge, Oslo, Norway. Kindly give
notice of participation by e-mail to mk@awilcolng.no by Thursday 16 November if
you wish to attend the presentation. The report will be published at the Oslo
Axess and www.awilcolng.no prior to the presentation.

Oslo, 9 November 2017

For further information please contact:
CFO Øyvind Ryssdal
Phone: +47 920 14 029

About Awilco LNG ASA
Awilco LNG is a Norwegian based LNG transportation provider, owning and
operating LNG vessels intended for international trade. The Company owns two
2013 built 156,000 cbm TFDE membrane LNG vessels, WilForce and WilPride. Awilco
LNG has an industrial approach and a long-term commitment to the sector.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=438283

Arkivert
Tændis
09.11.2017 kl 13:14 2688

Longsit. Bare tull at Flex trenger penger. Emisjonsryktene er tilbakevist på hjemmesidene deres. En evt emisjon kommer i tilfelle ved kjøp av FRSU ifb Port of Cork og hvis den realiseres. Ser på det som positivt i så fall og kommer til å kjøpe stort i den emisjonen!
Arkivert
Slettet
10.11.2017 kl 06:29 2647

LNG ratene har strammet seg ytterligere til siste uken, så her er en fersk rate assessment:

Spot LNG Rate Assessment (daily rates). Bid/Ask:

November 10th:
Steam - West $42K/$55K East $40K/$45K
DFDE - West $62K/$68K East $65K/$70K
ME-GI - West $85K East $82K
Sentiment: Bullish

November 1st:
Steam - West $40K/$45K East $35K/$40K
DFDE - West $50K/$60K East $50K/$60K
ME-GI - West $82K East $79K

October 10th:
Steam - West $30K/$35K East $28K/$32K
DFDE - West $44K/$50K East $41K/$46K
ME-GI - West $65K East 62K
Arkivert
tapogvinn
10.11.2017 kl 07:18 2645

Tændis,

Flex behøver på en eller annen måte å sikre finansiering av de nye skipene.

I følge en artikkel i FA i september er dette den prioriterte oppgaven til den nye finansdirektøren.

Arkivert
Slettet
10.11.2017 kl 07:36 2642

Jeg har ikke skrevet at Flex må emitere, men at flex trenger kapital er det ingen tvil om.

Selv om emisjoner tilbakevist av konsern sjefen, forundrer det mem slettes ikke om det alikevel skulle komme en mindre emisjon, men at hoved tyngden på beløpet vil innhentes på andre måter er mest trolig.

Ståa er en helt annen i Alng, der sitter de på 3 kr cash/aksj pr i dag- det er mye kontanter for et så lite selskap som Alng.

Alng er et lite ilikvid selskap, og det er klin umulig å trade eller lignende- man må kjøpe for å sitte en stund.

Jeg anbefaler likevel samtlige å lese seg litt opp i Alng, det meste har gått skeis over mangfoldige år, etter en ørkenvandring i et elendig Lng marked.
Nå ser derimot historien ut til å ha snudd på femmøringen, og det ser plutselig skyfritt ut for selskapet.
Det ser mildt sagt lyst ut for Alng akkurat nå, men det reflekteres enda ikke i aksjekursen og jeg vil påstå at selskapet er et realt kupp på disse kurser.

Det kan vi takke ledelsen og hovedeierene (bla Petter Stordalen) for som var grådige når de anså at markedet var i ferd med å snu- de kjørte en dumping emisjon av dimensjoner, milevis under reflekterte verdier i selskapet- dette kan både du og jeg nyte godt av enda, men jeg regner med at tilbudet går mot en endelig slutt etter q3, som bør reflektere inn den kraftige vendingen Lng markedet har opplevd i høst og reforhandlingen med Teekey og de lavere forpliktelser dette medførte.

Det er lite som enda er billig på Oslo børs- Alng er definitivt et selskap som ligger rimlig, glemt og underanalysert enda.

Løp å kjøp
Redigert 10.11.2017 kl 07:40 Arkivert
Slettet
10.11.2017 kl 13:20 2610

Rater på 80k - og aksjen ligger 50-60% under nav som er 8-9kr-

Oslo børs rimligste aksje.
Redigert 10.11.2017 kl 14:15 Arkivert
Ka'l
10.11.2017 kl 17:01 2568

Takk for tipset, Longs...
Fikk faktisk 30k aksjer til 3,70 en halv time før slutt i dag og så den steg den til 3,85 i sluttauksjonen.
Vi får vel bare håpe at den fortsetter den positive ferden mot neste år.
God helg
K
Arkivert
fjellmann1
10.11.2017 kl 17:35 2555

Rater på 80k? Hvor har du det fra? Er vel 60 som er rapportert.
Arkivert
Tændis
10.11.2017 kl 18:19 2554

$60k som er fasiten vel for ALNGs TFDE båter! Flex’s ME-GI båter derimot traders med ett premium på 15-20k oppå eksiterende rater
Arkivert
Slettet
10.11.2017 kl 18:32 2543

Du skal nok se den differansen javne seg ut rimelig kjapt Tændis, du kan bare glemme stor premium på ME skip nå, markedet skriker etter Lng tonnasje, da spiller det mindre rolle hva som tar jobben, de rimlgere skipene kommer til å stige mest fremover- vent å se.

At ikke markedet hugger innpå de få aksjene som er tilgjengelige i Alng nå begriper jeg ikke, markedet vil heller gamble i scam som Foe osv istedet..

Jeg forventer innsidekjøp etter q3, hvis ikke skjønner jeg ikke en pøkk-
Jeg kan ikke se annet at denne må fly i været snart, får bare håpe det ikke kommer et skambud på sulamitten før morroa rekker å starte.

Kan tenke meg både Teekey og Fredriksen godt kunne tenkt seg hele å kjøpe hele møkka- på dagems kurs betaler de i såfall bare for Cashen selskapet ruger på-
Det er ikke noe dritt de 2 skipene som er igjen i selskapet, attraktiv tonnasje som bare fy..
Så hold fingrene av fatet JF.

Jeg får litt Amsc vibber når jeg ser Awilco Lng her nede, eller Imsk for den sags skyld før den fløy i taket.

Redigert 10.11.2017 kl 18:41 Arkivert
fjellmann1
10.11.2017 kl 19:07 2524

Jeg økte beholdningen i dag. Skraper kassa i helgen og fyller på mandag.

Hvis JF skal kjøpe alt tenker du han putter det inn i flex da? Trur ikke awilco gir bort selskapet billig.

Arkivert
Arkivert Til toppen