"Fro - bunnen i tank er passert- prisene på VLCC skip stiger"

Longsitinbulk
FRO
07.09.2017 kl 07:20
6448

Dette er en arkivert tråd!
7. september 2017 - 06:59
Lest av
147
Det japanske rederiet NYK Line skal ifølge japanske medier ha lagt inn en ordre på opp til fire nye VLCCer - Very Large Crude Carriers - på 300.000 dødvekttonn.

Tankskipene skal være bestilt ved søsterverftene Namura Shipbuilding og Japan Marine United.

Leveringene er rapportert til å finne sted mellom 2019 og 2020.

Prisen pr skip skal ligge på rundt 85 millioner dollar, tilsvarende 663 millioner kroner.

Til sammenligning bestilte John Fredriksens Frontline to VLCC-er ved det koreanske skipsverftet Hyundai i slutten av mai. Skipene, som skal leveres til Frontline i henholdsvis desember 2018 og april 2019, har en kostpris på 79,8 millioner dollar pr. stykk.

Mye tyder dermed på at Frontline traff prisbunnen med sine nybyggbestillinger.
Redigert 07.09.2017 kl 07:27 Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 07:21
3935

Frontline bruker ikke opsjonen
Vil kjøpe brukt tonnasje

Frontline drops VLCC options
Wed 06 Sep 2017 by Edwin Lampert

Print story Email us

Frontline drops VLCC options
Frontline, led by John Fredriksen, is reorienting its VLCC strategy
Frontline has decided to drop two VLCC options held at Hyundai Samho since May this year, reports Barry Luthwaite.

In the current climate, the builder will have no problem in selling these options. Frontline will acquire secondhand VLCCs instead because of the bullish market.

Talks with two Chinese yards by John Fredriksen for more VLCCs also appear to have failed.

Readers will recall that earlier this year Frontline’s attempts to expand its VLCC fleet through a merger with DHT were halted in a Marshall Islands’ court.
Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 07:30
3897

Fro- Clarksons mener bunnen i tank er passert
Overrasket over at Frontline handles så lavt.

Tror bunnen er nådd

Clarksons Platou Securities karakteriserer ifølge nyhetsbyrået q2 rapporten som i sum nøytral, og venter ikke å gjøre store estimatendringer.

Meglerhuset estimerer rederiets verdijusterte egenkapital (NAV) til 38 kroner per aksje.

- Vi er noe overrasket over at Frontline nå handles nær NAV, grunnet selskapets sterke track record og vår tro på at eiendelsverdiene har bunnet ut, skriver Clarksons Platou ifølge TDN Finans.
Redigert 07.09.2017 kl 07:33 Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 09:22
3716

Oddsene for at det snur begynner vel å bli rimlig gode nå
Arkivert
kygo
07.09.2017 kl 12:03
3557

Sammenlikne ordre fra Korea og Japan blir som å sammenlikne Kina og Korea.

Japan har høyere nybyggpriser enn Korea, men poenget er at man får ikke en koreansk VLCC for 80 millioner lengre. Oppdatert, ser at det også ble bestilt VLCC-er fra Korea denne uken og de kostet 84 mill. Helt klart at nybyggprisene er stigende.

Longsit: du virker veldig positiv nå. Håper vi fant bunnen her, og det tror jeg vi også har gjort.
Redigert 07.09.2017 kl 13:21 Arkivert
Slettet
07.09.2017 kl 14:31
3318

Har handlet litt Fro igjen etter lang tids fravær.
Får håpe tispa oppfører seg. Hmf
Arkivert
elviira
07.09.2017 kl 15:03
3235

BRYTER 44,00 NÅ...STERK KJØP!!
Arkivert
ctrlaltdel
07.09.2017 kl 15:08
3210

Får se hva som skjer når der åpner over dammen.
Arkivert
ctrlaltdel
07.09.2017 kl 15:29
3170

44.50
Bør gå rett opp til 46
Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 18:50
2977

Ja denne gangen slipper vi ikke aksjene Kygo, putter dem i skuffen nå og ser hva de er verdt etter q3-q4

Det er nok mange som som nå står på perrongen å håper det kommer ned enda en gang, disse perrongmannene vil sørge for at aksjen trolig IKKE gjør det.

At det fortsatt er stor short i aksjen bør vi nok eller ikke diskutere, eller hva Nordea:-) se volum forøvrig, underbygger teorien og troen på at nå snur det.

Jeg tror vi traff bunnen Kygo- flinke gutter:-))
Redigert 07.09.2017 kl 18:52 Arkivert
kygo
07.09.2017 kl 18:56
2943

Det har vært en interessant utvikling i tank. Først begynte Euronav å bevege seg, deretter NAT, og nå FRO.

Kommer resten av aksjene etter? TNK? DHT? Gener8?
Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 19:04
2934

For vår gode venn's skyld Mooi, får vi håpe Teekey går litt snart, han har vært så utholdene i gjennom denne syklen at det fortjener han.

Har du tatt andre eksponeringer i tank?
Arkivert
kygo
07.09.2017 kl 19:13
2906

Som jeg har uttrykt før så trives jeg best i Fro, og det er her jeg skal være investert.

Ser egentlig ikke poenget å være andre steder. Da må det eventuelt være noen korte posisjoner.

Hva med deg? Inn i DHT eller Teekay?

Problemet til Mooi er at han er for sta, og vektlegger for mye p/b p/e osv. Jeg sa det tidlig når markedet bunner ut skal jeg være investert i Fro og eventuelt NAT. Jeg tipper bunn på 35 tidlig, men ser ut som bunnen var 38. Vil si meg fornøyd med den spådommen.
Redigert 07.09.2017 kl 19:19 Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 19:26
2887

Generelt sett er det bare Euronav som har gitt kjøpssignal i tank så langt, selv om flere kan være i ferd med å snu.

En sluttkurs i Fro over 46kr på volum over tid vil bekrefte at vendingen i aksjen er bekreftet.

Jeg holder meg til fro, det er det eneste jeg gidder kjøpe i tank, det er lett å ha oversikten og som sagt kassa er full av cash, selskapet er i en gedigen bullish situasjon i bunnen på en bearish sykle.
Frontline fremstår som mye mer attraktiv en konkurentene.

Tnk - der frykter jeg at den negative utvikling kan fortsette og jeg tror på nye bunn noteringer.
Mange Til investorer vil trolig kaste Tnk aksjene over bord når de motas, derfor vil jeg ikke kjøpe.

Gnrt er jo attraktiv på flåten og jeg tror fortsatt Fro vil prøve å røve selskapet.
Men jeg tror Gnrt er i finansielt stress, derfor vil jeg ikke kjøpe før gjelds situasjonen er bedret.
Jeg tror fortsatt at jeg får en eksponering i Gnrt via Frontline på litt sikt.

Euronav er bullish men den har allerede steget fra bunnen, vil ikke kjøpe da.

Nat et andrevalg i tank på trossa av gamle skip, men duverden Hannson modellen som "alle" kritiserer fungerer i markedet.
Men pga aldrende flåte og en forventning av fornyelse og rissikoen for utvanninger, står jeg over.
Gaml Hannson selger også imeget selskap i disse dager, jeg vet ikke hvorfor men det er ikke possitivt, han vekter således ned i Nat.

Bonusene til de grådige hvitsnippene i DHT får Sissner finansiere, det gidder ikke jeg.
Redigert 07.09.2017 kl 21:04 Arkivert
kygo
07.09.2017 kl 19:35
2868

Du glemte DHT? hehe.

Ja, det er vel eventuelt sluttkurs på over 45,6 som indikerer kjøpssignal i Fro, men aksjen har testet 10 og 20 dagers glidende gjennomsnitt.
Redigert 07.09.2017 kl 19:37 Arkivert
Longsitinbulk
07.09.2017 kl 20:45
2758

3 ? 1,5KR under USA stusslige aksjeposter
Redigert 08.09.2017 kl 09:47 Arkivert
elviira
08.09.2017 kl 09:48
2394

Meglerhus ser 50 iløpet av okt......så jeg
kjøper på 43,20..og venter på oppgang!
Arkivert
goglimonke
08.09.2017 kl 11:38
2318

Worldscale 21 HA HA HA HA!

Hva blir det i dollar? $14 dagen? Snart må fillipinerne ta matroslua si og dra hjem til rekefarmen hos bestemor.
Arkivert
Longsitinbulk
11.09.2017 kl 18:15
2135

Det skjer definitivt noe i tank aksjene nå, det er faktisk flere som ser ut til å danne en bunn, og flere vender possitivt teknisk nå.

"Alle" tank aksjene er grønne, med unntak av Fro (haha) - jeg tror ikke man skal la seg lure av nedgangen i dag.
Gnrt, Dht og ikke minst Nat stiger greit.

Tank snur nå- drit i WS20 det er ikke det som vil dra aksjen opp
Arkivert
Longsitinbulk
12.09.2017 kl 17:40
1878

Nå er Usa tank opp så langt øyet kan se, bortsett fra Tnk da- stakkar Mooi

Uansett, Frontline er aksjen som gjelder, ene og alene for min del.
Aksjen stiger ikke så mye men det småvaker oppover.

At de andre tank aksjene stiger øker selvtiliten på at dette er starten på en svak reward som godt kan utvikle seg godt utover vinteren.

En så lenge holder shorterene igjen i Fronte'n men de må nok bare infinne seg med at en inndekning er nær forestående- i kombinasjon med en god melding fra selskapet, da kan godt aksjen reprise seg natta over.

løp å kjøp Fro
Redigert 12.09.2017 kl 17:42 Arkivert
Mooi
12.09.2017 kl 19:25
1824

Nå er TNK opp 1.76% og Fro er opp 0,18% så det er ikke så synd på meg hvis det er i dag du snakker om...
Samme hva så får vi alle håpe på mer skraping for å hjelpe tank markedet.

/Mooi
Arkivert
sognoksen
12.09.2017 kl 19:29
1819

Kjøpte i dag men er usikker på hvordan det blir, viss ratene begynner og stige tror jeg det går kjapt til 50 men først må vi over 44.
Arkivert
elviira
01.11.2017 kl 14:38
1551

2-53 imorgen. LAST INN
Arkivert
elviira
22.11.2017 kl 11:51
1348

Bunnen er satt.....GODE KJØP NÅ!
Arkivert
elviira
02.01.2018 kl 10:49
1163

STERK KJØP NÅ!!!!
Arkivert
Fastmoney
02.01.2018 kl 12:01
1142

er sterkt ut, 42 allerede i morgen
Arkivert
Surik
02.01.2018 kl 12:16
1111

krapingen har ihvertfall tatt seg opp.
Det blir nok mer fremover.

http://www.tradewindsnews.com/shipsales/1404689/twice-as-many-tankers-scrapped-in-2017-after-late-flurr
Arkivert
elviira
04.01.2018 kl 11:01
975

Stiger på økte rater og framtidsutsikter.
Arkivert
Fastmoney
04.01.2018 kl 11:32
964

wing swin
Arkivert
elviira
11.01.2018 kl 09:26
725

Kjøp fro.....iflg hus
Arkivert
Fastmoney
11.01.2018 kl 14:36
670

inn nå
Arkivert
elviira
12.01.2018 kl 10:25
585

KJØP FRONTLINE
Arkivert
Haussegutten
12.01.2018 kl 11:01
555

Scrappingen er godt igang i 2018 og prisene er historisk høye. Når DD-tiden nærmer seg (og de nye reglene innføres) vil dette eskalere betydelig og balansen i markedet vil komme tidligere enn markedet nå har bygget inn.

http://www.hellenicshippingnews.com/ships-demolition-prices-skyrocket-on-high-demand/

"...the attention of several Ship Owners has already perked as prices are now on the verge of breaching the USD 500/LDT mark – the first time anything close to this level has been seen since early 2015. As such, it could be that the number of viable candidates increases during the early part of 2018 (especially those nearing SS / DDs) in an attempt to capture some of these fantastic numbers on show. With Pakistan still closed for tankers, we would urge Owners of wet tonnage to curtail their expectations on rates as the only option for their units remains India or a far more muted Bangladesh, especially for large LDT wet units (Suezmax tankers and VLCCs). Overall, the year has started on a positive note”.
Arkivert
hogan
12.01.2018 kl 12:45
542

Tror ikke man får tankaksjer noe særlig billigere enn nu, men tror det blir sidelengs fram til sommeren med fortsatt stor ordrebok. Det er død kapital og veldig kjedelig å sitte i sånne aksjer så ender det med at man blir lei og selger. Ser ann utviklingen. Satser på Avance( Lpg)
Arkivert
RLB76
15.01.2018 kl 16:12
416

TANK:PARETO SECURITIES SER VLCC-RATEOPPGANG I 4.KV 2018


09:12


Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities venter at VLCC-ratene vil stige i fjerde kvartal 2018, og mener råoljetankmarkedet vil være mye mer balansert i andre halvår av året, ifølge en sektoroppdatering fra meglerhuset mandag.



Pareto viser til at etterspørselen etter befraktning har vært robust, på tross av lagertrekk og Opec/ikke-Opecs kuttavtale, og mener at veksten i oljeetterspørselen, kombinert med lavere flåtevekst, vil bidra til et mer balansert marked i årets andre halvår. Økt tonnmil som følge av flere og flere reiser fra Atlanterhavsområdet til Østen ventes også å være støttende.



Videre foretrekker meglerhuset VLCC-eksponerte aksjer, da de mener disse har størst oppside når markedet snur, samt at VLCCene vil dra mest nytte fra lengre fraktdistanser.



I 2017 var den totale tankflåteveksten på 5,2 prosent, ned fra 5,9 prosent i 2015. Pareto venter at den nedadgående trenden vil fortsette i år, og anslår at flåteveksten vil falle til 3,4 prosent i 2018, og 2,7 prosent i 2019.



Etterspørselen har forblitt ganske sterk, men riktignok litt skuffende den seneste tiden. Ettersom oljemarkedet balanseres og amerikanske eksportvolumer fortsetter å øke, tror vi bøyningspunktet vil være i fjerde kvartal 2018, med aksjer som vil reagere i tredje kvartal i år med et liknende mønster som i 2013, skriver meglerhuset.



Pareto fastholder hold-anbefalingen på Frontline-aksjen, og nedjusterer kursmålet til 41 kroner fra tidligere 50 kroner.



Med en relativt lavere VLCC-tilstedeværelse enn sammenlignbare selskaper tror vi fraværet av nye vekstinitativer det seneste året ikke signalisere en bevegelse tilbake i forsvar - men heller en time-out for å evaluere mulighetene, skriver Pareto, som mener Frontline har ambisjoner om å øke og fornye VLCC-flåten, og vil storme ut av portene når markedet snur.

Ja, da er det bare å kjøpe da så er man med fra bunnen.








Arkivert
elviira
15.01.2018 kl 16:15
421

STERK...åpner 41,50 imorgen.
Arkivert
Arkivert Til toppen