"DNO - reviderte kursmål"

oto1
DNO
25.08.2017 kl 14:52
16346

Dette er en arkivert tråd!
Hei alle.

På bakgrunn av den nylige avtalen og DNO's økte umiddelbare cashflow gjør jeg noen endringer i kursmål.

Tidligere hadde jeg 12 ved utløp av året, 18 ved utløp av 2018, ca 25 ved utløp av 2019 og +30 ved utløp 2020.

Jokeren i tillegg var betaling av gjeld på ca 8 kr / aksje.

Den jokeren er nå i boks, med det man kan kalle gradvis tilbakebetaling av gjeld (ca usd 120 mill per år), samt en umiddelbar reduksjon i fremtidige utbetalinger på ca usd 200 mill.

Jeg hever derfor kursmål i år til 15, 23 ved utløp 2018, 30+ ved utløp 2019 og nær 40 ved utløp 2020.

Altså ingen store forandringer i kursmål, men en endring i timing.

Forutsetninger gjelder som tidligere (produksjon ca 170k fat/d i 2020, og oljepris på 70).

Kan gjenta at jeg er ikke i nærheten av å selge her all den tid jeg tror vi har skutt gullfuglen og vi er i den spede start av oppgangen.
Arkivert
JOHA12
25.08.2017 kl 15:00
9775

Kurs pr. dags dato gir DNO en urealisert kursgevinst på egne aksjer på godt over 140 millioner. Begynner å bli et anselig beløp dette også. Tror de viste hva de gjorde når de handlet inn egne aksjer i bøtter og spann for kun kort tid siden...

Er det noen som vet om DNO eier aksjer i andre selskaper også, f.eks. RAK Petroleum?
Arkivert
elviira
25.08.2017 kl 15:01
9729

25 TIL NYTTÅR!!!!minst
Arkivert
elviira
25.08.2017 kl 15:09
9630

30 innen nyttår er fullt mulig!!
Arkivert
wwbwb
25.08.2017 kl 15:11
9606

Hør nå på oto1!
Fall ikke i søvn på perrongen og la DNO toget passere.
Ta toget og din fremtid er sikret!
DNO har aldri vært sikrere!
Arkivert
c.smedly
25.08.2017 kl 15:43
9484

ttp://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Anbefaler-ti-aksjer
Arkivert
lektor79
25.08.2017 kl 15:48
9418

Fortsatt lavmål men greit å se bevegelsen..
Arkivert
rusk
25.08.2017 kl 15:51
9396

r du ironisk wwwbwb
Arkivert
Slettet
25.08.2017 kl 15:56
9349

Tja ikke vits og hausse i skyene og snakke om over 20 enda. Først må betalingene komme jevnlig så markedet blir overbevist. Er fornøyd med 11-12 kr foreløpig.
Redigert 25.08.2017 kl 16:01 Arkivert
DavidM
25.08.2017 kl 16:00
9313

Slutter DNO på 11,50 i dag?
Er på 11,26 i skrivende stund.
Redigert 25.08.2017 kl 16:01 Arkivert
Slettet
25.08.2017 kl 16:01
9296

avid 10-11 eller 12 spiller ikke mye rolle. Sitt med denne over tid
Arkivert
Hr.Suhr
25.08.2017 kl 16:19
9202

Dere er så negative alle sammen.

Har hele tiden holdt meg til Arilds kursmål jeg.

Egentlig er jeg litt skuffet over at den ikke gikk 50% nå da denne meldingen kom.

Selger ikke før 141,50. Den saken er klar.
Arkivert
Stora Norrland
25.08.2017 kl 16:31
9088

Statoil handlas till multipel 10 på kassaflödet. Med samma värdering så skulle DNO handlas i minst 25 NOK/aktie idag. TO har 180 som kursmål på Statoil och med det perspektivet så skulle kursmålet på DNO vara 30 Nok
Arkivert
oljen
25.08.2017 kl 17:06
8935

Helt korrekt Stora Norrland. Det går nå opp for investorene at liknende selskaper som Statoil er priset ut fra den frie kontantstrøm, mens små oljeselskaper som DNO nærmest er krisepriset, hvor kursnivået overhodet ikke reflekterer de verdier som selskapet sitter på. Alt under 20 kroner er billigsalg av DNO. Å selge for tidlig blir nå bare som å gi vekk verdiene til andre aksjonærer. Jeg blir ikke overrasket om det vi har sett nå bare er starten på et rally for DNO som vil tilta i styrke utover kommende uke. DNO kan nå gå sammenhengende til kursen er over 20-22 kroner.
Arkivert
jantt
25.08.2017 kl 17:24
8856

Puha efter 3 år er jeg ikke i minus mere :)
Havde ellers regnet med at kunne sælge med en go gevinst for 2 år siden.
Startede med at købe omkring kurs 15, men så faldt og faldt den bare. Ligger nu med gsn på 10,5.
Nå selvom vi er optimistiske nu hvor kursen er steget godt de sidste 2 dage kan den så blive ved ?
Kan man virkelig håbe på kurs 15-20 i år ?
Vil se det før jeg tror det.
Arkivert
Stora Norrland
25.08.2017 kl 17:32
8793

Några har sålt 35 miljoner aktier till DNO för under 8 NOK/styck så vi vet att marknadenhar noll koll på det fundamentala. När marknaden sätter sig in i det fundamentala i DNO så är 20 NOK/aktie ingen utopi.
Arkivert
oto1
25.08.2017 kl 17:33
8805

jantt

Hva markedet gjør vet man aldri.

Men 15 for DNO i år er absolutt mulig, og den burde vært der allerede.

Det er/var store shortposisjoner i DNO, og de gutta har muskler.
Så ikke forvent at den raser avgårde sånn umiddelbart, og det kan og vil komme dager da DNO blir solgt ned.

Men om du gjør som meg så slapper du bare av og følger med underveis på at produksjonsøkning går noenlunde som antatt og at oljelagre fortsetter å falle.

De 2 tingene vil en eller annen gang gi nok inntjening til at DNO krabber over 20, og antagelig 30.

Jeg tror ikke på 20 allerede i år, men til neste år kan jeg ikke skjønne annet enn at 20 passeres.

Så slik som saken står nå så er det egentlig bare opp til deg selv hvor mye penger du vil tjene.
Arkivert
jantt
25.08.2017 kl 17:38
8759

Kurs 15 så kan den satans bank få deres penge og kassekreditten er væk.
Kurs 20 og billån er også væk.
Over kurs 20 kan der blive lidt til mig selv at nyde livet for.
Nå jeg holder ihvertfald resten af året og så må vi se hvad der sker.
Arkivert
oldtimern
25.08.2017 kl 17:49
8712

Stora Norrland detta har vi väntat på var med redan innan splittren sen från 4 till 24 varför jämför ingen med lupe när det gäller värdering har läst nånstans att DNObör kosta 60 kr om de ska värderas som DNO
Arkivert
oto1
25.08.2017 kl 18:01
8641

oldtimern

DNO og Lundin er ikke helt sammenlignbare.

Selv om DNO tjener like mye penger så har de eiendeler i Kurdistan hvor risiko er en god del større enn i Norge.

Og Sverige har ikke så mange oljeselskap å fordele investorpenger på, så egentlig litt naturlig at Lundin handles på høyere multipler.
Det gjør jo Statoil og.

Men etter hvert som pengene renner inn på DNO konto så regner jeg med at kursen vil gå opp.

Men Lundin prising får vi neppe med det første.
Arkivert
Stora Norrland
25.08.2017 kl 18:07
8592

Lupes aktiekurs har jag aldrig begripit mig på sedan aktien stig i 60 kr. Vad som drivit den upp till 180 är obegripligt. Lundin äger ett annat bolag
Arkivert
Stora Norrland
25.08.2017 kl 18:11
8560

Det bolag som jag är mest fundersam över är Africa Oil. Den värderingen saknar motstycke.
Arkivert
epost
25.08.2017 kl 18:25
8525

Denne må frem fra glemselen. 22.12.2005.

Og helt sinnsykt nå eier DNO 75%!!

Tawke # 1, which was spudded on 28th November 2005 has reached the first prospective reservoir interval at approximately 350 meters. While drilling into the top of the reservoir section the well took influx of oil under pressure. The oil was circulated out and flared off in a controlled manner. Samples of the oil were taken confirming an API gravity of approximately 24 API. This API grade corresponds to oil produced from other fields at similar reservoir level in Northern Iraq.

The forward plan is to continue drilling the full reservoir section, which could be up to 800 meters thick according to the prognosis. Thereafter wireline logging will be undertaken to evaluate the reservoir with respect to reservoir characteristics and movable oil content.

DNO is the Operator of the PSA with a 40 % beneficial interest.
Arkivert
Slettet
25.08.2017 kl 18:29
8514

Lundin er verdt + 60 milliarder S Kr

Det betyr jo en 5 gang fra i dag, det er vel litt mye tror jeg

Men frem i tid kan denne være mye verdt
Arkivert
lektor79
25.08.2017 kl 18:50
8427

Bare å sitte! Tenk pensjon :) Kan virkelig bli gøy!
Arkivert
Slettet
25.08.2017 kl 21:34
8251

Omtrent slik tenker jeg også nå :)
Arkivert
Longsitinbulk
25.08.2017 kl 21:47
8196

Dere må ikke bare tenke på alle som solgte sine aksjer under 8kr, dere må også tenke på alle de store tunge meglerhus som har shortet under 8kr

Denne shorten kan være langt større en noen i realiteten aner, og det er store aktører som DNB som sitter i klem denne gangen.

Dere må ikke bli overasket om det nå kommer både det en og andre svada fra meglere som er i trøbbel, få svake hender eller høyderedde investorer til å selge for billig.

Jeg kjenner lunta, det vil komme ved en korsvei.
Kjøp på dippene,aksjen skal i 15-20 innen få tradings dager.
Arkivert
dotcom
25.08.2017 kl 22:31
8065

epost: Hvis vi skal være pirkete så eier ikke DNO noe av feltet, det eies av KRG.
Men DNO har gått fra en 55% operatørandel til 75%. Det bør gi en økning av brutto inntekter på rund 36&.
Ikke dårlig det heller.
Arkivert
Uglefar
25.08.2017 kl 22:41
8026

Lektor: Du må nok sitte en stund ja for du har selv bekreftet tidligere at du kjøpte dine aksjer for 25 kroner!! HoHo!
Arkivert
DavidM
25.08.2017 kl 22:57
7970

Sparebank 1 Markets hever DNO-mål kraftig.

Sparebank 1 Markets har oppgradert kursmålet på DNO-aksjen med hele 50 prosent fra 12 til 18 kroner.
Arkivert
Stevepick XL
26.08.2017 kl 00:24
7785

ATH 25,- er milevis unna, Dno vil aldri nå de høydene igjen med dagens oljepris, da må olja over 120$ minst og det vil jo ikke skje ! Dno var i 16,- i desember 2005, det er vel også umulig med oljepris på 50$.. en begredlig kursutvikling de siste årene, dagens kurs er heller ingenting å rope hurra for...ikke glem at Trygve Hegnar sa en gang at det var liten risiko å kjøpe Dno på 22,- )
Arkivert
jantt
26.08.2017 kl 06:55
7651

Ja og kursen kom aldrig over 8 så over 9 så over 10 så over 11
Du har vist bevist hvad du kan.
Måske du skulle prøve at være lidt stille engang imellem ?
Arkivert
Jallaballa
26.08.2017 kl 12:01
7268

Det er vel ingen hemlighet at tvilen om at vi skulle få betalt utestående, var ganske stor og heller ingen bombe at KRG ville betale med lisenser. Vi får vel si oss fornøyd med denne løsningen, selv om vi ikke får tilbakebetalt alt.

Kursmålskorrigeringen til OTO1 er fornuftig, med tanke på det som ligger foran oss.

- det kan oppstå betalingsproblemer ved folkeavstemmingen.
- Det kan oppstå betalingsproblemer ved gjenoppbygging av Mosul.
- Vi har boret så lenge på Peshkabir feltet, at vi snart kommer opp av bakken i Canada.. hva skjer ?
- Oman ser ut til å være like tørt som jeg tidligere har antydet.
- Jemen er avskrevet og jeg tror lisensene er inndratt etter det som hendte.

Så har vi Iran, hvor jeg tror DNO kommer til å investere stort, men at geopolitiske forhold vil gjøre det vanskelig å få noe profitt. Nye lisenser og boring i Nordsjøen koster penger og vil ikke gi noe inntekt før 2020.

DNO er i en helt klart stigende trend, men jeg tror vi skal være nøkterne rundt kursmål.

Ved emisjonen på 12,20 ringte meglerne rundt for å få folk til å kjøpe aksjen, samtidig som det sto i pressen at emisjonen var fulltegnet. Jeg tror mesteparten av den emisjonen gikk til short..
Arkivert
Baron1!
26.08.2017 kl 12:43
7206

Jeg er aksjonær i DNO. Men å hevde at DNO skal prises etter samme multippel som Statoil, er helt absurd. Det er jo helt åpenbart, og rasjonelt, at det skal være en saftig risikorabatt på cashflowen fra områdene DNO opererer i, kontra Statoil. Vi som har vært aksjonærer en stund vet hvor fort cash-flownen kan stoppe opp.

Når det er sagt, fantastiske nyheter, og fantastisk oppgang. Mange seige aksjonærer som har fortjent dette.

-Baronen
Arkivert
Barthoma
26.08.2017 kl 12:59
7164

Flere av oss får bare med prosenter av oppgangen som er forestående,.
Kjøp DNO nå, skru av PC og se innom om ett par måneder så er gevinsten formidabel,

Dno skal MYE opp kommende uker, og mange kommer til å prøve backtrading med blandet hell.

3 dagers regelen er pri 1 med slike oppdateringer som ble meldt i DNO nå på Torsdag, DVS jeg rører ikke salgsknappen uansett bevegelser før disse dagene er forbi og markedet får satt tydelig retning .

Nå er det bare å surfe oppturen som kommer, DNO skal høyt i tiden som kommer forventer jeg, så ofte er det mest lønnsomme å ikke gjøre noe som helst, la markedet gjøre jobben for deg.

12kr +++ muligens 13-14 allerede til uken, tar ikke sjangsen på backtrading når det fundamentale peker rett opp i lang tid fremover.

Lykke til,, dette forjener dere tålmodige DNO aksjonærer over flere år,,:-)
Arkivert
DavidM
26.08.2017 kl 13:12
7115

Lærdommen fra sist DNO steg fra 8 til 24-25 på kort tid, er at det lønner seg å sitte helt i ro og ikke forsøke seg på noen trade.
Erfaringsmessig vil dette bare stige og man får ikke mange mulighetene til å gjøre en trade.
Arkivert
oto1
26.08.2017 kl 13:42
7051

Jallaballa

Her var det jaggu mye å ta tak i..

Jeg tror du bommer kraftig når du påstår at vi ikke får tilbakebetalt alt.
Per nå så vil avtalen utgjøre ca usd 170 mill ekstra per år. Når vi tar vekk fremtidige forpliktelser som er fjernet i avtalen, så vil gjelden bli nedbetalt på ca 5 år i sin helhet.
Øker dno produksjonen med ca 50%, og oljeprisen stiger 25%, så vil nedbetalingstiden synke til ca 3 år.
Og dno skal produsere mye lengre enn 3 år på Tawke.
Så jeg tror og mener at vi ikke bare får gjelden betalt, men trolig mer enn dobbelte av den.

Når det gjelder min revidering så er den noe oppjustert. Men det viktigste er timingen der jeg tror oppgangen i kursen kommer tidligere i perioden. Vet ikke helt om du skjønte det.

Hvorfor skal avstemmingen gi betalingsproblemer?
For ikke å snakke om gjenoppbygging av Mosul som ikke ligger i Kurdistan?

Oman er ingen høyere, det er korrekt.
Men Oman kan bli viktig mhp Iran.

Yemen er i force majeure. Det har dno all rett til med krig i landet.
Og Yemen kan ikke bare konfiskere lisensene samme hva de måtte tro og mene.
Om dno ser det interessant å gjenoppta aktivisten i Yemen i fremtiden er en annen sak.
Mulig de selger seg ut.

Boret lenge på Peshkabir??
De har jo nylig startet brønn 3.
Hvis du lurer på hva som skjer på Peshkabir så kan jeg anbefale å lese dno's meldinger samt se webcast.

Godt gjort å skrive et innlegg der omtrent alt er feil..
Redigert 26.08.2017 kl 13:45 Arkivert
wwbwb
26.08.2017 kl 13:42
7045

wooow det er fantastisk å se debattanter her på HO i dag, en lørdag som normalt er taushet rundt DNO.
Alle og enhver som skriver i dag gjør oto1 til en beskjeden mann, DNO kursmessig.
oto 1 spurte meg angående hans kursmål på 12 kr i år?
Hvor jeg svarte:
"Nei, det gjør jeg ikke.
Ikke etter gårsdagens melding fra DNO, en melding som kom lik et lyn fra klar himmel.
Riktig positivt."
Vel det fikk jeg kritikk for fordi det hadde vært noe snakk i kulissene rundt at gjeld ville bli erstattet med lisenser en gang i fremtiden.
Nå går alle mann av huse, og mener at over 30% opp siste mnd. vil fortsette hver kommende mnd., virker det nesten som.
Det mens oto1 står forholdsvis stødig og skriver: " Jeg tror ikke på 20 allerede i år, men til neste år kan jeg ikke skjønne annet enn at 20 passeres."
Så la oss ta det litt med ro, hva som skjedde denne uken er gode nyheter og har gitt lys til DNO sin fremtid.
Ellers er det som vi alle vet vanskelig å spå om fremtiden.
(Ja, noe av det jeg har skrevet tidligere har vært en blanding av sarkasme og ironi.)
Ha en fortsatt god helg.

Arkivert
oto1
26.08.2017 kl 14:38
6957

wwbwb

Helt greit at du har bommet og synes en kursoppgang i DNO kommer som lyn fra klar himmel.

Det jeg har reagert mest på er at du hele tiden har kommet med antydninger om at mine kursmål har vært helt på vidda og at jeg har hatt bakenforliggende motiver.

Jeg står fortsatt for det jeg sier, og til din opplysning så har jeg ikke solgt en eneste DNO aksje.
Jeg er bare litt irritert over at oppgangen kom raskere og høyere enn jeg trodde da jeg gjerne skulle hatt enda flere DNO aksjer.

Men jeg har ikke mer å kjøpe for per nå, så det får bli til høyere kurser.

jeg får likevel glede meg over en 7 sifret oppgang på mine DNO aksjer de siste 2 dagene, men tatt i betraktning av at dette er et case jeg virkelig har tro på var planen å ha enda flere aksjer.

Klarer du å legge av deg det tullet om at jeg snakker opp kursen for egen vinning så går det fint an å glemme snøen som falt i fjor.
Arkivert
oto1
26.08.2017 kl 14:53
6927

jallaballa

Et par ting ang. ditt innlegg jeg glemte..

Hvilke kontrakter som kommer i Iran er usikkert.
Rene serviceavtaler som har vært den tidligere modellen gir ingen risiko for operatørene da man får betalt all cost og en del (liten) av produksjonen.
En sånn avtale er altså ingen risk.

Det er snakk om en blanding av service avtale og PSC for å øke attraktiviteten for operatørene.
Så når man går fra noe uten risk og til noe mer attraktivt, så tror jeg du kan ta det helt med ro mhp risiko i Iran.
dette er uansett noe DNO har full kontroll over, og de går ikke inn i Iran om de ikke tjener penger på det.

Når det gjelder NCS så har du rett i at inntekter ikke kommer før tidligst 2020 (antagelig mye senere).
Dvs fra NYE brønner..
Hvis du ser webcast så er DNO også på jakt etter produserende assets, så du skal ikke se bort fra at vi får inntekter fra NCS allerede i år.

Og ikke glem at kursen kommer til å stige på nye funn, uavhengig av om de produserer eller ikke.

Med DNO sitt mål om 5 letebrønner per år så kan man håpe på et nytt funn per år med sannsynlighet for funn på 20% på hver av de.
Arkivert
Jedi
26.08.2017 kl 14:58
6887

Jeg er enig i at meldingen på torsdag var som lyn fra klar himmel. Det var jo bra at DNO ikke har lekket noe underveis. Selv hadde jeg forventet en viss nedgang i aksjen fram mot valget 25. september på grunn av mulig økt usikkerhet overfor Bagdad. Det var betryggende at den tyrkiske utenriksministeren tok vekk den største frykten ved å uttale - "vi liker det ikke, men det er business as usual"
Arkivert
epost
26.08.2017 kl 15:01
6871

Gjør som AkerBP vekst og dividende samtidig.

Det er fullt ut mulig også for DNO å klare begge deler nå fremover
Arkivert
Jedi
26.08.2017 kl 15:18
6830

Meldingen fra Sandborg på torsdag var at det ikke var noen umiddelbar plan om utbytte. I spørrerunden så kom det fram at det ikke hadde vært diskutert, men det ble heller ikke utelukket. Så lenge obligasjonsgjelden ikke er innløst, så blir det neppe noe utbytte. Men jeg tror aksjonærene blir sure hvis DNO bare blir sittende på en pengebinge som bare øker og øker. Foreløpig så har de nok å bruke pengene på både i Nordsjøen, Kurdistan og Oman. Hvis ikke Oman leverer bedre framover så blir vel hele operasjonen der stengt ned.
Arkivert
Jallaballa
26.08.2017 kl 15:59
6744

to1
Hehe.. godt jeg har humor.. godt gjort at jeg skriver nesten alt feil ?

Jeg finner desverre ikke noe du skriver som er korrekt heller.. tullebuk
Arkivert
oto1
26.08.2017 kl 16:04
6744

jallaballa

Hva er det jeg skriver som er feil da?

Nå ble jeg trolig for første gang interessert i å lese et innlegg fra deg.
Arkivert
Frispark
26.08.2017 kl 16:15
6699

Vi blir aldri kvitt Midtøsten rabatten i DNO, til det er regionen alt for ustabil og uforutsigbar. Utbytte må på agendaen snart. Jeg godtar at det kommer kostbare investeringer fremover, men dersom stadig økende, stabile betalinger strømmer inn på kontoen og dette ikke reflekteres i aksjekursen må noe av overskuddet ut til aksjonærene. Det hjelper på tålmodigheten.
Arkivert
n4479556
26.08.2017 kl 16:17
6693

Det er vel, i alle fall, bedre om de kvitter seg med gjeld før evt utbytte
Arkivert
Jallaballa
26.08.2017 kl 16:27
6665

Du oto1..

Som alle andre, tolker du, og du gjør dine estimater ut fra hva du tror..

Du hakker på alle andre og mener at alle andre har feil i hva de tenker, tror og estimerer.

Uansett, både når det gjelder meg eller andre, ser vi gang på gang at andre har hatt mer rett en deg i hva man tror.. alle har litt rett og litt feil, av en felles årsak.. utrolig nok... gjett hvilken.. eller hvilken TROR du ? Hehe
Arkivert
mozel
26.08.2017 kl 16:36
6637

Alle selskap med respekt for sine aksjonærer
bør komme i en posisjon der egenkapitalen forrentes gjennom betaling av utbytte.
Dette året vil DNO vise et overskudd. Bokført gammelt tilgodehavende vil bli dekket av tilbakeføring av payment obligations, i tillegg vil dette gi et bokføringsmessig overskudd på 80-90 mill.
Hele betalingen vil hver måned gå på resultatet.
Selskapet bør forlate kontantprinsippet for innbetalinger, det gir 3mnd ekstra innbetalinger i 2017. I tillegg kommer økte inntekter fra 1.august som følge av ny avtale med KRG.
Det er ikke galt for et selskap som dette å ha obligasjonsgjeld, men renten er for høy, derfor kan det være fornuftig å prioritere nedbetaling av denne på bekostning av utbytte.
Arkivert
DavidM
26.08.2017 kl 16:40
6618

Skriv heller om nye kursmål for DNO.
Ender kursen på 12 eller 13 kroner til uka?
Arkivert
Jallaballa
26.08.2017 kl 16:51
6592

DavidM

Jeg TROR den vil stige noe, fordi oljeprisen er i økende trend, men jeg tror ikke den vil stige så mye som enkelte tror.. Jeg begrunner det med at nyheten er kjent og at det er oppgang på OB. Merryl hadde kursmål 13,20, men så tror jeg det blir trøblete på kurs 12,20..

.. neste Q-rapport.. 15,-
Arkivert
Arkivert Til toppen