Lys fremtid for Biotec Pharmacon

MedicalDevice
BIOTEC 19.08.2017 kl 17:06 5435

Dette er en arkivert tråd!
SBGen og enzymene blir milliardbutikk om noe få år. Woulgan var ment som inngangsbillett til den medisinske verden. Årene som gikk viser hvor vanskelig det har vært og fortsatt er å få introdusert nye virkestoffer. Visstnok har ledelsen gjort små strategiske feil i denne sammenheng.
Men nå er vi inne i den etterlengte fase. Når vi får bekreftet de resultatene Engstad snakket om i publisert form i en internasjonal tidsskrift, så vil den kreftbiten hjelpe til med lansering av SBG i mange land, ikke bare Europa og USA.
Spent på hva potensielle investorer tok med seg fra CMD. Kan tenke meg at noen håper på en ny emisjonsrunde. Men det får de neppe...
Arkivert
Rocken
19.08.2017 kl 21:41 3318

Å dømme etter forumet fikk de ikke med seg en skitt. Vanskelig det der å holde fokus mer enn de 30 sekundene det tar å gjenta det de har gjentatt i årevis.

Arkivert
bravi
19.08.2017 kl 22:18 3255

Greit å opptre som selvutnevnt besserwisser som Rocken. Husker jeg ikke feil hausset han denne aksjen også når kursen var 16-18 kr og idiotforklarte alle som var skeptiske og kritiske til caset. Som han sier har de hele veien tatt feil og ikke forstått noen verdens ting. I dag er kursen 6,50 forklar den da?
Arkivert
rufus01
20.08.2017 kl 14:25 3127

Jeg tror også biotec ser en lys fremtid. Jeg invisterte i selskapet ene og alene pågrunn av woulgan. Da jeg vet at det er ett fantastisk produkt, som jeg mener før eller senere vil ta over som ett ledende sårbehandlingsprodukt i markedet. Beklageligvis har det tatt mye lengre tid enn jeg hadde sett for meg, men det kommer.
Enzym delen har jeg lite kunnskaper om, men slik jeg forstår det, går den en lysende fremtid i møte. Så jeg blir sittende noen år til, selv om det til tider har vært krevende. :)
Redigert 20.08.2017 kl 14:26 Arkivert
ITinvest
20.08.2017 kl 15:01 3089

Ja vi er vel mange som synes det har tatt lang tid. Men nå løsner det. Artic er ur som blir en gullgruve. Synes de gå en positiv presantasjon på torsdag. Har vært på mange slike
Arkivert
Computum
26.09.2017 kl 09:19 2802

Ser ut til at selgerne trekker seg oppover.
Så mangler det bare at kjøperne følger etter :-)
Arkivert
Lothian
26.09.2017 kl 09:26 2792

Nå får vi håpe at selgerne ikkje dumper ned på best under 7.

Reprising av Biotec bør være på gang.

Meldingen i går er bare begynnelsen på markedsutvidelsen for M-Glucan...

Lothian.
Arkivert
BioNord
26.09.2017 kl 09:37 2760

Jeg tror ikke mange på HO skjønner hva dimensjonene av gårsdagens melding kan bli på sikt.
Jan Raa gjør det sikkert og kunne kanskje satt noen ord på det?
Dyrehelse sektoren er stor og når "snøballen" først begynner å rulle der kan dette bli meget inntektsbringende for Biotec.
Redigert 26.09.2017 kl 09:49 Arkivert
Lothian
26.09.2017 kl 15:31 2622

Vi får se hvem som forstår og "får rett" til slutt :-)

DDB er ivrige i dag og tok ny 26k i ett jafs.

Skulle gjerne sett enda mer disiplinerte selgere...

Lothian.
Arkivert
rischioso
26.09.2017 kl 16:06 2570

RE - og når "snøballen" først begynner å rulle der kan dette bli meget inntektsbringende for Biotec.

* Vi får håpe at M-glucan snøballen er noe våtere enn WB snøballen for sistnevnte har nå rullet rundt i flere år både i Norge, Norden og store deler av Europa uten at den har blitt noe særlig større...
Arkivert
Den tro tjener
26.09.2017 kl 16:21 2533

Hvem er det du "vier" deg med?
Arkivert
Argus
26.09.2017 kl 16:27 2537

lant annet med meg. Jeg er jo enig med Rischioso i hans store skepsis til en umiddelbar bedring i Woulgansalget
Redigert 26.09.2017 kl 16:28 Arkivert
Computum
26.09.2017 kl 16:38 2519

Jan Raa er nok pinlig berørt av det "mageplasket" han foretok og vil nok ikke bidra mer på Hegnar.
Arkivert
Jan Raa
26.09.2017 kl 17:20 2510

Computum: Ikke er jeg pinlig berørt og jeg har heller ikke foretatt noe "mageplask". Jeg har opptrådt anstendig fordi jeg aldri vil gå med på å ta skade på min sjel. Jeg sluker ikke kameler, selv for et uanstendig godt styrehonorar og jeg vil heller ikke bidra til at et blårussregime uten troverdig egen fagkompetanse skal få fortsette å berike seg selv med aksjonærenes penger. Når tiden er moden for det, vil du kanskje måtte se realitetene i øynene. Biotec Pharmacon kunne hatt en lysende fremtid. Det er ikke produktene der noe i veien med, men derimot med tankegangen og handlemåten hos dem som har klart å klore seg fast i selskapet mot god betaling, uten selv å risikere noe økonomisk, og som dessuten gjør seg selv uangripelige på alle bauer og kanter ved hjelp av konsulenter til betydelige kostnader for selskapet. "Tenke sjæl"? Jeg har sett nok fra innsiden til å være bekymret for at Biotec utvikler seg til en ny Reno-sak. Lothian vil sikkert ha registrert at jeg derfor raser nedover på listen over selskapets største aksjonærer. Det triste er at jeg er fraskåret fra å fortelle aksjonærene hva jeg har opplevd og registrert. Biotec har en styreeinstruks som er perfekt for dem som har behov for å skjule sine spor, men som holder alle dem som betaler gildet utenfor. Belær meg gjerne om at GF er stedet for vesentlig informasjon til alle aksjonærene.

Arkivert
Lothian
26.09.2017 kl 17:42 2464

Jan Raa,

For meg er dette nok et eksempel på at du kritiserer omtrent alt og alle uten å være så veldig konkret om hva som er gjort galt og hva som konkret kan gjøres bedre.

Det er omtrent samme melodien siden du gikk ut og kritiserte ledelsen i 2008 for at kursen var for lav.

Eg er sikker på at noe av kritikken er riktig og at Jan Raa kunne gjort en god jobb i styret, men da går det ikkje å slakte alt og alle ved enhver anledning...

Lothian
Arkivert
bravi
26.09.2017 kl 18:10 2442

Jan Raa, hvor lang "karantene" tid er det i følge styreinstruksen før du kan dele dine observasjoner med omverdenen?

Tror det kan være nyttig informasjon for de som eventuelt kan tenke seg å gå inn i dette papiret, da får de noe å forholde seg til. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Arkivert
Jan Raa
26.09.2017 kl 18:24 2439

Lothian: "slakte alt og alle"? Jeg gjør ikke det! Jeg 'slakter' personlig grådighet som går på bekostning av ærlige og godtroende menesker. Den siste kategorien mennesker har jeg til gode å 'slakte'. Det er faktisk mange aksjonærer i Biotec som vet dette, og som i fortvilelse over utviklingen, spør meg om hva som kan gjøres. Mitt svar er at 'blårussen' har klart å erobre den ene arena etter den andre i norsk samfunnsliv (f.eks. sykehus), og befestet sitt grep om posisjonene. Denne utviklingen har ikke vært til gagn for norske sykehus og pasienter, og heller ikke for eierne av biomedisinske selskap i Norge. Men topplønnene? Hvor havner de? Men om du Lothian ikke er opptatt av 'slakte' overbetalte keisere uten klær, selv når de gjør skade, må du prøve å avstå fra å gi dem fritt spillerom - med mindre du selv tilhører samme klikken. Du burde helst stått meg bi på barrikadene når 'blårussen' prøver å 'slakte' meg. Men jeg klarer meg også godt alene.
Arkivert
rischioso
26.09.2017 kl 18:26 2416

bravi/andre

RE - "Tenke sjæl"? Jeg har sett nok fra innsiden til å være bekymret for at Biotec utvikler seg til en ny Reno-sak.

* Man trenger vel ikke noen klarere karakteristikk enn dette - ferskt, direkte og rett i fra innsiden....
Arkivert
bravi
26.09.2017 kl 19:15 2373

Rischoso, karakteristikkene er klare nok de, det er ikke det. Raa sier selv at det er trist han er avskåret fra å fortelle hva han har opplevd og registrert. Det er derfor jeg spør om tidsbegrensningen her.

Vi vet at det er mange ting som aksjonærene burde få nærmere innsyn i, f.eks opplysninger om S&N avtalen, hvorfor det fremdeles ikke selges noe woulgan i Norge når Lien hevder de fikk så gode tilbakemeldinger allerede i 2014 osv. osv.
Arkivert
Computum
26.09.2017 kl 21:28 2282

Han er avskåret av lojalitet til det sittende regimet. Men han er ikke avskåret etter norsk lov og kan ikke straffeforfølges om han avslører kritikkverdige forhold.
Arkivert
Jan Raa
26.09.2017 kl 21:55 2284

Computum: Takk skal du ha!!! Dette skal jeg forsikre meg om med sakkyndige på området. Håper du har rett.
Arkivert
fisker65
26.09.2017 kl 22:03 2233

Jan Raa Noget tyder på du sidder med oplysninger om mistænkelige omstændigheder, som direkte burde sendes til enten Økokrim eller finanstilsynet, dem har du om alle omstændigheder lov til at fortælle om forhold i Biotec der ikke tåler dagens lys, det behøver du ingen advokat for.
Arkivert
oppturen
26.09.2017 kl 22:40 2207

Har du lov å selge på inside informasjon da Raa ?
Arkivert
Jan Raa
26.09.2017 kl 22:46 2240

oppturen: Svaret er NEI. Men hvordan defineres insideinformasjon? Jeg vet litt om hvordan det ser ut på innsiden, men det er ikke det samme som insideinformasjon i børssammenheng.
Arkivert
MedicalDevice
26.09.2017 kl 22:56 2167

Jan Raa

1. Kan du si mer?
2. Skal vi selge aksjene våre?
3. Hvorfor har du ikke solgt flere?
4. Hvorfor har Jørgensen sagt "ja"?

Jeg bare spør.
Arkivert
oppturen
26.09.2017 kl 22:58 2175

Styrelederen og CEO sin appetitt på penger kjenner vi.
Udugeligheten kjenner vi og, men som du skriver er det mer fasiten heller enn avviket i selskaper uten en sterk eier.
Arkivert
Hallo!!!!
26.09.2017 kl 23:44 2114

JR
Du fikk støtte fra et ikke ubetydelig antall aksjonærer. Du hadde mulighet til å utgjøre en forskjell, men du stakk før det hele var begynt. Du skuffet mange håpefulle, satte deg selv på sidelinjen.....igjen .
Arkivert
MABO
27.09.2017 kl 00:01 2103

Kan vi ikke snart bare lade den gamle, forvirrede tosse Jan Raa hvile i fred? Lad nu manden være. Han er gammel, dum og totalt usamarbejdsvillig.

Hans "jeg ved noget fra the inside" er bare et desperat råb om opmærksomhed.

Hvis Jan Raa vidste, at BIOTEC ville gå hen og blive det næste RenoNorden, så havde han solgt sine aktier forlængst. Han ved ikke en skid. Han prøver bare at gøre sig vigtig.

Jan havde tillid fra mange af os. Den sked han på, slet og ret. Nu sidder han tilbage og er en ligegyldig medieluder, der gerne vil have noget opmærksomhed.

Lad nu bare manden være, den stakkel. Lad ham være i fred. Han er udspillet og færdig. Han gav op efter to måneder i styret, fordi han er en usamarbejdsvillig, totalitær idiot. Dygtig forsker - elendig businessman. Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen.

Lad nu Jan Raa nyde sin alderdom uforstyrret og lad være med at reagere på hans demente og påtaget mystiske udtalelser.

Den stakkel.
Arkivert
rischioso
27.09.2017 kl 08:05 2010

Jan,

den må du forklare litt nærmere.

Om du gjennom ditt styreverv har oppdaget et vanstyre ala RENO og du på det grunnlaget ønsker å selge så er det å betrakte som hvilken som helst annen børssensitiv insideinformasjon som kun en insider kan finne ut av før det er for sent...

Hvis du gjennom ditt styreverv oppdaget ting som var så kritikkverdige så burde du ikke ha gått, men vært forløperen til et EGF slik at de som du representerte fikk muligheten til å konfrontere ledelsen - det var vel også det som lå til grunn for stemmene du fikk.

Og når du da tok den enkleste utveien og gikk så gjør du jo ikke saken bedre med å strø salt i såret gjennom å antyde krisetilstander uten å hverken konkretisere eller gå videre med det.

Det at du redder din egen investering basert på informasjonen du fikk gjennom å bli valgt inn i styret av dine medaksjonærer hjelper jo ikke de som gav deg den muligheten og blir sittende i mørke uten å egentlig forstå hva som skjer.

Om du virkelig har avdekket forhold som ikke bare er kritikkverdige men også er på grensen til ulovligheter så står du fritt til å avdekke dette uavhengig av interne regler da interne regler aldri kan stå over loven....

Dette til ettertanke!

Redigert 27.09.2017 kl 08:06 Arkivert
Lothian
27.09.2017 kl 08:44 1956

Jan Raa sitt korstog mot blårussen er et tema som er mye større enn hva som skjer i Biotec.

Uansett hvem som sitter i styre og ledelse så er de etter hans mening bare opptatt av personlig vinning og prestisje...sorry, men den kjøper eg ikkje.

Til og med Jørgensen er ikkje ønsket fordi måten han ble valgt på ikkje er "korrekt metode" i følge Jan Raa.

Eg ser derimot at Biotec utvikler seg i positiv retning på alle områder...det kommersielle får et stadig økt fokus, noe vi har ventet på i mange år.

Får vi gode resultater publisert av Sloan-Kettering så åpner det seg store muligheter på kreftområdet for SBG.

Så mange grunner til å tro på en meget lys fremtid for Biotec :-)

Lothian.

Arkivert
Valuexxx
27.09.2017 kl 08:58 1918

Foreslår at vi avslutter dette kapittelet om Raa med de to svært gode innleggene fra MABO og Lothian. Det er god drive i selskapet nå og Jørgensen trenger tid til å sette seg inn i saker og ting. La oss håpe at AZ klarer et salg opp mot 50 millioner neste år og at vi får et positivt utfall i NHS. Kanskje får vi flere kontrakter, store eller små, for M-Gard.
Arkivert
Hallo!!!!
27.09.2017 kl 09:14 1880

Enig Valuexxx
Han hadde en mulighet til å gjøre en forskjell
Han tok den ikke
Bitterheten tok overhånd - desverre
Arkivert
ITinvest
27.09.2017 kl 09:21 1880

Ja la oss endelig legge dette vekk.
Fint driv i aksjen nå.

Ser ut som den stiger videre i dag.
Arkivert
Computum
27.09.2017 kl 09:49 1832

Jan Raa. Jeg har sympati for din frustrasjon over blårussen i norsk næringsliv.
Der er sikkert mye det kunne være grunn til å få ryddet opp i.
Men her på Hegnar blir det bare uforpliktende prat og synsing.
Som styremedlem hadde du, som "Hallo" sier, muligheten til å utgjøre en forskjell.
Selv en enslig stemme i styret er bedre enn ingen.
Og hvis du hadde vektige ting å fare med tror jeg du kunne fått gjennomslag for noe, om ikke alt. Den muligheten lot du fare etter en svært kort "prøvetid" og det er det selvfølgelig mange som er skuffet over.
Arkivert
Titleist
27.09.2017 kl 09:55 1822

Nesten komisk hvordan enkelte konsekvent legger aksjer til salgs under siste omsatte.

Man kan jo lure på motivet. (Eller om de bare er dumme)
Arkivert
Hyggelige
27.09.2017 kl 09:59 1800

ay Bay Ri
Arkivert
Hallo!!!!
27.09.2017 kl 10:17 1752

vaskjera???
Arkivert
rischioso
27.09.2017 kl 10:19 1742

Man burde ikke skyve under teppet den ferske og ikke minst alvorlige insideinformasjonen som er kommet frem.

Den er ikke kommet fra en anonym HO skribent, men fra en anerkjent professor som har evaluert rikets tilstand og det ender med at han avslutter sitt styreverv pga vanstyre ala RENO.

Styrelederen i RENO er også styreleder i Biotec så det er jo ikke det spor rart om man kjører den samme linja.

Og disse alvorlige problemene forsvinner jo ikke selv om man slutter å snakke om dem...
Redigert 27.09.2017 kl 10:28 Arkivert
Titleist
27.09.2017 kl 10:25 1711

Ser du har nok fokus på problemene i hvert fall riskok..

Aksjen lever sitt liv med eller uten dine baisse-innlegg. Har du ikke skjønt det enda?

Get a life!
Arkivert
Titleist
27.09.2017 kl 10:27 1710

At Raa gav seg pga uenighet med styret for øvrig er jo ikke noe nytt.

Det har heller ikke noe med innsideinformasjon å gjøre...

Arkivert
Computum
27.09.2017 kl 10:28 1681

Aksjen har steget 45% på tre måneder, mens du hele tiden har spådd nedgang. Forstår fortvilelsen din :-)
Arkivert
rischioso
27.09.2017 kl 10:34 1658

Hvis uenigheten ble etablert på innsiden og gjennom innsiden fikk informasjon om at selskapet blir drevet ala RENO så er vel ikke dette annet enn insideinfo...)

Nå vet vi jo også at ledelsen sitter og følger med på HO så man skal ikke se bort i fra at oppgangen vi nå ser er en form for støttekjøp i sakens anledning.

Det er avklaringen om og rundt anken og ikke minst den kommende emisjonen som vil være det styrende i det korte bildet.

Hva som skjer time for time på syltynt volum er ikke noe å vektlegge...
Arkivert
Hallo!!!!
27.09.2017 kl 10:39 1625

La riskokeren leve sitt liv....

Vi begynner å nærme oss 8-tallet igjen

Noen prøver fremdeles å pøse ut aksjer under "best"

Ps i morgen blir Woulgan presentert i Sveits....
Arkivert
rischioso
27.09.2017 kl 10:41 1608

Det er ingen som prøver å pøse ut aksjer - det er noen med vettet i behold som gevinstsikrer...)
Arkivert
Eankee
27.09.2017 kl 10:44 1606

...nå prøver du febrilsk ris.... at du ikke blir flau.
Arkivert
ITinvest
27.09.2017 kl 10:53 1579

La nå disse negative tullebukkene holde på . mens vi tjener penger på BIOTEC.

Flott løft i dag.
Hadde vært utolig morro å om dette gjelder woulgan, og att salget tar seg opp.
Arkivert
rischioso
27.09.2017 kl 10:54 1550

Hvorfor skulle jeg bli flau som får rett gang på gang.

Jeg prøver heller ikke å være febrilsk, jeg bare deler som alle andre.

Kursen vil snart være tilbake til utgangspunktet - alt annet er ulogisk.

Med en avklaring rundt anken i nærmeste fremtid hvor sannsynligheten er avslag, negative kvartalsregnskap og ikke minst behovet for en emisjon så er utsiktene til en høyere aksjekurs fraværende ut dette året...
Arkivert
Computum
27.09.2017 kl 10:59 1521

..får rett gang på gang.

Ja, kanskje siste del av din spådom for ett år siden har større gyldighet nå?

"Innlegg av: rischioso (29.07.16 00:03 ), lest 32 ganger
Ticker: BIOTEC
Endret: 29.07.16 00:13
Biotec - Så lite skal til for å se en aksjekurs på 20nok

I følge analysen til Carnegie for en tid tilbake så skulle det ikke mer til enn 1m solgte tuber til (noe som tilsvarer knappe 1mt/20t/behandling - 50K behandlinger) så estimerte de en pris/aksje på 30nok.

Hadde denne analysen vært kjørt i dag så vill den ha kunne havnet på det halve volumet med tuber siden inntekter på annet har økt betraktelig i perioden - altså knappe 500k tuber.

Dermed vil det ikke være behov for et salg på mer enn knappe 300k tuber for å kunne forsvare en aksjekurs på rundt 20nok.

Men det er viktig å poengtere at den gang tok Carnegie utgangspunkt i en lav margin gjennom en avtale med S&N - noe som er kun halvparten av hva som er tilfelle pr i dag med de nye distributørene.

Det igjen betyr at det ikke trengs mer enn et salg på knappe 50k tuber pr distributør pr år noe som igjen ville ha gitt en oppside på 100% fra dagens kurs.

Økes salget til 100k tuber pr distributør pr år som også er for et svært lavt volum å regne så ser vi en aksjekurs på 40nok.

** Vi er nok mye nærmere enn vi tror og av samme grunn er oppsiden så mye større enn nedsiden som nå virker å være mer eller mindre tatt helt ut sett i forhold til den faktiske inntektsstrømmen fra andre aktiviteter i selskapet."

Arkivert
MABO
27.09.2017 kl 11:06 1499

Rischioso:

Hvorfor er du begyndt at sprede fake news? Anken er GODKENDT. Det er korrekt, at NHS nu skal behandle ansøgningen igen, men anken er færdigbehandlet af ankenævnet, og deres konklusion var, at NHS skulle behandle ansøgningen igen. Om det bliver et afslag, det skal jeg ikke kunne sige (det er meget muligt), men det bliver ikke et afslag på anken. Den sag er lukket.

Hvad angår emission - maybe, maybe not. Jeg giver den 50/50 lige nu. Men dine betragtninger der er ikke nødvendigvis helt fejl.

Negativt kvartalregnskab? Ja selvfølgelig - det ved markedet også godt allerede, så du bidrager ikke med noget nyt.

Vi har forstået dine budskaber - du behøver ikke blive ved med at gentage dem.
Arkivert
Synspunkt
27.09.2017 kl 11:09 1491

Tar den av? Nye markeder.
Har fått for mye juling. Interessant at Lien er storkjøper.
Arkivert
Hyggelige
27.09.2017 kl 11:17 1472

ay Bay ris HA-HA-HAHAHAH
Arkivert
Arkivert Til toppen