Funcom. Fakta SWL er en suksess

Golden Eye
FUNCOM
04.08.2017 kl 11:51
8532

Dette er en arkivert tråd!
Funcom har sagt at De forventer at SWL skal gi betydelige bidrag til resultatet. De har også sagt at SWL har overgått de interne forventninger så langt.

Dette betyr selvfølgelig at SWL er en stor suksess .

Diskuter gjerne, men prøv å holde dere til saken.

Jeg tipper vi ser 5 kr på aksjekursen i løpet av året.

Lykke til
Redigert 04.08.2017 kl 16:31 Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 12:04
5256

Støtter denne tråden.

Jeg selv har vist dere min analyse og en helt fair P/E lover oss kurser mellom 8 og 10. Jeg tror vi vil se dette slå fullt ut allerede ved CE launchen på Xbox når vi ser at XBOX spillerne slafser i seg dette poduktet som koster mye mer på XBOX enn til PC. Det er vanskelig å vite om aksjen fortsetter videre etter det eller om den siger litt tilbake mellom 5 og 6 før den jager på videre over 10 utover året.. MEN, nå skjer det gutter og jenter. Det er rett tid å komme seg inn i FUNCOM nå. La shorterhjelperne holde på med sitt.. Øynene på målet og vær grådig. Grav til deg noen aksjer, så blir det ekstra jævlig for de som sitter short.
Redigert 04.08.2017 kl 12:05 Arkivert
beanteller
04.08.2017 kl 12:06
5195

Tipper Funcom blir sjøpt opp av en a de store for 50 øre eller mindre ppr.aksje.
Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 12:10
5171

Hører du sier det. Men samtidig så postet du ogå dette tiligere i sommer. Skal si du traff med den?

Innlegg av: beanteller (19.05.17 15:05 ), lest 391 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: FUNCOM - fatt mot, fremdeles mulig å få over 2,00

De store meglerne har kursmål på ca. 15 øre.
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 12:11
5302

Anders, vi kan godt ta en liten kikk på potensiell fortjeneste:

Vi vet allerede at Q2 ikke vil være i nærheten av Q1, eneste mulig redning der er om det ble omsatt noe voldsomt i SWL de 5 dagene av som gjensto av Q2 etter det ble sluppet. Jeg tror i beste fall det blir svakt positivt og jeg tar ikke dette med i beregningen for å gjøre det enkelt.

Q3 og Q4 må derfor begge levere litt bedre enn Q1. Om vi snakker bare CE er det da snakk om minimum 500k spill solgt i både Q3 og Q4, og så langt i Q3 kan vi utifra informasjonen vi har tilgjengelig si at det knapt blitt solgt et spill i hele juli og så langt i august.
Hvor mye som selges på Xbox blir heftig diskutert, men jeg tror en halv mill solgte frem til slutten av året er muligens en smule ambisiøst, men la oss nå si det er en mulighet i det minste. Jeg vet ikke hva slags andel Microsoft tar for salg av spill gjennom deres plattform, men jeg antar det er en minimal andel siden de ønsker å tiltrekke flest mulig til systemet.

Vi kan dermed oppjustere inntektene fra salg en god bit, la oss si Funcom får kanskje 220-240 kr per spill imotsetning til 130-150 per spill på steam. Det vil gi inntekter i en størrelse av 115 millioner NOK

Legger vi til fortsatte salg på PC, basert på det vi ser av siste måned nå tror jeg ikke det blir rare greiene, men la oss være snille igjen og si 200 000, som gir en omsetning på 60 000 000 og jeg setter Funcoms andel etter valve/epic/cpi til 65% (tror egentlig det burde være 60%, men vi er snille). Inntjening gjennom PC blir da 36 millioner NOK.

Total inntjening H2 fra CE: 151 millioner NOK.

Om vi så går videre til SWL:
Ser antall spillere som har vært innom SWL siste 2 uker stadig øker og akkurat nå står i rundt 32k, kan vi vel anta at det blir minst 50k spillere innom steam nå innledningsvis og om vi sier samme antall som fra reddit-undersøkelsen (40%) legger igjen penger på patron har vi der:

50 000 * 12$ (patron kostnad) * 7,88 (dagens dollarkurs) * 0,4 = 1,8 millioner NOK. OBS! Jeg husker ikke helt hva patron koster, om noen kan si ifra om dette så kan jeg oppdatere utregningen.

Vi kan så se på hvor mange som spiller utenfor steam, ser noen har regnet med 20x antallet og det blir vel litt vel tullete etter min mening, men jeg ville sagt kanskje optimistisk 2x (baserer dette på trenden BDO så ved utgivelse gjennom steam), men la oss igjen være snille og si 3x.

Vi har da 5,4 millioner NOK i tillegg fra spillere utenfor steam (kun i Juli)

Jeg vil tro dette tallet vil falle med minimum 60% til slutten av året, men la oss si de klarer å holde et gjennomsnitt frem til årsslutt på 60% av dette. Vi har da første måned gjennom launcher og resten av året: 5,4 + ((5,4 + 1,8) * 0,6 * 5) (antall måneder gjenstående) = 27 millioner.

Om vi da tar andelen som kjøper disse bundlene som er til salgs gjennom steam, og her må vi egentlig bare gjette utifra plassering på toppliste, jeg har ikke fulgt så godt med på hva folk regner med der så jeg vil gjerne ha deres innspill, men inntjening settes foreløpig opp til:
Operative Bundle: 119 NOK * 10 000 = 1 190 000 NOK
Supernatural Bundle: 340 NOK * 10 000 = 3 400 000 NOK
Steam andel: - 30%

Legger også til kjøp av Aurum i spillet, setter dette foreløpig til 5 millioner (50 000 spillere som legger igjen KONSERVATIVT 100 kr hver i løpet av 5 måneder)

Det vi også bør legge til er inntjening fra andre spill, der vi kan regne fullstendig bortfall av TSW og LMO stengt ned siden Q3 2016, jeg gjør det så enkelt at jeg bare deler på ca 2 det de har kunnet skilte med tidligere og setter det til 4 millioner NOK, igjen så er jeg litt snill her.

Når det gjelder utgifter ser vi av Q1 de beløp seg til 33 millioner NOK. Om vi er snille og sier de er litt mer forsiktige og later som de brukte masse penger på PR før CE, imotsetning til tilsynelatende ingenting på nåværende tidspunkt, reduserer vi dette til 30 millioner NOK i kvartalet og ender da med 60 millioner NOK utgifter i H2.
Redigert 04.08.2017 kl 17:07 Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 12:12
5144

Innlegg av: Hektar (04.08.17 12:11 ), lest 3 ganger

RE^1: Funcom. Fakta SWL er en sucsess.

Test

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Usikker på hvlken bruker du er logget inn på?Eller vært bannet?
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 12:16
5260

Jeg ender da opp med en forenklet utregning basert på den informasjonen som omtales her for H2:
CE salg:.................................151 millioner
SWL patron:............................27 millioner
SWL steam bundles:..................4,6 millioner (trenger innspill)
Annet SWL, kjøp av aurum.........5 millioner (trenger innspill)
Andre spill:..............................4 millioner
Total omsetning:....................191,4 millioner (trenger innspill)

Utgifter.:................................60 millioner

Fortjeneste:.........................131,6 millioner (trenger innspill)

Legger vi til fortjeneste i Q1 (48 mill per dagens kurs) og regner Q2 nøytralt siden vi er så utrolig snille får vi da fortjeneste for året (med avrunding):
.....180 millioner kroner........

Til dere som er nye i aksjer, vi regner nå ut antatt kurs ved å sette P/E (price per earnings) til et fornuftig nivå. Spekuleres i 20, 30, 40, 50 osv, men jeg ville tatt høyde for at Funcom har en negativ historie og det trengs tid for å få snudd det negative bildet. Jeg ville konservativt satt P/E til 5-8 for nå, men la oss være snille og si 10. Vi ender da med mcap 1,8 milliarder og utstedt volum 338 milloner aksjer etter mulig konvertering av Jebsen som gir aksjekurs: 5,32 (6,25 uten konvertering)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Pessimistisk med P/E 7 gir kurs 3,72 (4,38 uten konvertering)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sensitivitet - Inntekt
Endring i salg for Xbox med 100k vil justere omsetning +-24 millioner og følgelig kurs:
P/E 10 - 0,71 kr pr aksje
P/E 7 - 0,49 kr pr aksje
Sensitivitet - Utgift
Endring i kostnader +- 10 millioner gir følgende utslag på kurs:
P/E 10 - 0,29 kr pr aksje
P/E 7 - 0,20 kr pr aksje
(Negativt Q2 opptil 10 mill vil ha relativt lite å si for kursen over sikt - Derimot kan dette ha en umiddelbar, negativ effekt på kort tid)
(Fjerner vi nesten all inntjening fra SWL vil dette gi et utslag ~1 krone for kursen)
OBS! Jeg gidder ikke gå inn på andre aspekter av regnskapet, dette er bare ment som en omtrentlig verdi fort og galt for å gi en pekepinn om hvor vi muligens ender opp. Sitter på toget og tar høyde for at jeg har glemt en hel masse tøv eller gjort masse feil, vennligst hold tonen noenlunde seriøs så oppdaterer jeg det som er nødvendig.

Sikkert en del som klør seg litt i hodet nå og tenker: "Jammen Hektar, er du gal? Du er jo en baisser og ender opp med mer fortjeneste enn en viss annen tullebukk?!"
Jeg svarer da: Tullebukken var ikke klar over at det er ikke noe steam-cut på Xbox salg og har ikke tatt dette med i sin utregning.
Redigert 04.08.2017 kl 23:04 Arkivert
Krafer
04.08.2017 kl 12:17
5113

re Golden Eye
Nå har vel Funcom bare sagt at SWL potensielt kan gi et betydelig bidrag. Jeg synes ikke de initielle tallene peker mot noe enormt bidrag men det er jo tidlig enda.

Viktig å få med at det er den initielle lanseringen på deres egen side som har gått over interne forventninger. Steamlanseringen har de ikke kommentert.
Jeg tror de hadde ganske lave forventinger til den initielle lanseringen på egne sider.

Så om det faktisk er/blir en suksess gjenstår enda å se. Så den konklusjonen er slik jeg ser det definitivt prematur :)
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 12:18
5086

Ett eneste langt møl av tekst men håper nå det gir mening for de som gidder å lese det, kan rydde det opp senere.

Bagger: Er vel helst du som har vært mystisk "borte" en stund... tårer på telefon er vel alltid effektivt. Men gi deg nå, la oss få lov til å diskutere litt, kan du heller lage en egen tråd med angrep.
Arkivert
Sente
04.08.2017 kl 12:20
5057

Funcom sa vel i Q1 rapport at SWL ville muligens gi en kort boost i den nedgående trenden av "revenue from current games".
Har ikke fått med meg de har oppdatert dette, men det kommer nok noe mer spesifikk i Q2 rapporten "snart".

Det de har sagt etter release er:
"We are very encouraged by the initial success of Secret World Legends it has been years since we last saw a surge in player activity like this in the Secret World universe and it is a very good start leading up to Steam launch on July 31st"

Vil dette si det er flere SWL spillere nå enn ved TSW lanseringen?
Spesifikt sier de dette er den største økningen av spiller på flere år. Men ikke den største siden TSW release. Jeg tror Funcom har all grunn til å være fornøyd med lanseringen til nå, men jeg tror ikke SWL før steam gikk over TSW i antall spillere.
Med Steam så er vi der kanskje, men vi må vente til Steamspy har talt alle før vi kan si det med sikkerhet. Kanskje rundt midten av neste uke.

Trenden er økende for tiden, og jeg blir ikke overasket om kursen vil reflektere dette neste uke. Så kommer xbox lanseringen fort. :)
Arkivert
Tool
04.08.2017 kl 12:21
5052

Er jo dere baissere som har hevdet at Xbox ville koste nærmest mindre enn PC versjonen og lagt en haug med avgifter til grunn, vi som har fulgt med har hele tiden sagt det vil gi merr enn på PC )
Arkivert
Sailor34
04.08.2017 kl 12:23
5027

Takk for et fint innlegg Hektar..

Fortsett sånn.

Takk.
Arkivert
Sente
04.08.2017 kl 12:24
5019

Syns H2 innlegget ditt fortjener en egen tråd Hektar, enklere å diskutere da imo. :)
Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 12:30
4981

Har ikke hatt tid å se over dette ennå.

Men utgiftene på 50 mill NOK for H2 er sikkert ikke så langt fra rikig. Jeg selv bruker lignende tall.

Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 12:30
4978

Ja jeg ser hele mølja endte opp i feil tråd uansett, men samme kan det være. Tanken var bare å heller lage en enkel utregning vi kan eie sammen og som justeres etter det vi faktisk diskuterer.

Trenger fortsatt innspill angående salg av bundles så jeg kan justere fortjeneste oppover etter dette.
Arkivert
nwankwo
04.08.2017 kl 12:45
4897

Hvis det er kursmanipulering å anbefale kjøp av en aksje, så er det nok noen tusen innlegg til du bør rapportere.

Lykke til med dette Sisyofos-arbeidet!
Arkivert
nwankwo
04.08.2017 kl 12:45
4884

Forrige innlegg skulle vært i en annen tråd, sorry!
Arkivert
Studenten86
04.08.2017 kl 13:02
4829

Interessant regnestykke Hektar.
Er det fully diluted du opererer med når du regner fra mcap til kurs?
Tror det er tidlig å forvente god P/E til Funcom pga mange år med historikk, en aksjonær som har så mange aksjer at om han henter inn obligasjonene sine må han by på selskapet, og det kun er inneværende år de har 'levert'.
Ikke bare dette, men vi er i Norge, hvor de er i en bransje som mangler suksess historier nasjonalt. Og finansaviser har i år herjet med aksjen voldsomt med kraftuttrykk som 'du trenger ikke ha lav iq for og ha funcom aksjer, men det hjelper'.
Det er vel klart på førsteplass i antall 'troll' på HO i antall brukere også, som beklageligvis sier noe om aksjonærene.

Funcom er på god vei, men for at tall som kommer på kvartal og årsrapporter skal få en fair value som ligger til bransjen ellers, må Funcom rett og slett fortsette og levere over tid. De gjør en knakende god jobb!
Har tiltro til Funcom, litt mindre tiltro til markedet og kursutvikling. ^^
Arkivert
ShortFun
04.08.2017 kl 13:19
4789

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Alunde
04.08.2017 kl 13:26
4767

Hektar, jeg vil tippe rundt samme solgt antall bundels som patreons, 50k spillere, 40% patreons og 40% har kjøpt bundels, ikke alle har kjøpt begge og ikke alle har kjøpt den dyreste. Hvis man regner en snitt pris på 250kr da, og 20k solgte, ca 5 mill der og.

Fulgte litt med på steam første kvelden, forhold til andre spill som lå på top lista, både over og under SWL bundel, så ble det solgt 8k (340kr's bundel) første kvelden.
Arkivert
Edvard58
04.08.2017 kl 13:36
4618

Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 13:47
4702

Nei, jeg regner ikke med utvanning som muligens vil forekomme, som jeg skriver er dette for dagens utstedte antall (ca 230 mill).

ShortFun: Er fullt klar over dårlige reviews og sinna folk - Kan bare presisere at personlig gir jeg totalt f... i Funcom som firma, jeg er fullstendig uenig i hvordan de oppfører seg og beslutningene de tar, og om jeg hadde fått to måneder som admin dir i det firmaet hadde en stor andel ansatte vært på jakt etter ny jobb veldig fort. Etter å ha spilt AoC såpass lenge som jeg gjorde og sett hvordan de behandlet sine kunder mener jeg det er et søppelfirma som fortsatt driver bandittstreker som vi ser med reviews, emisjon i fjor osv. Jeg liker de ikke, rett og slett.

Men, det har ingenting å si. Jeg kjøper aksjer fordi jeg vil tjene penger, hva jeg mener om firmaet personlig betyr ikke noe. Det var to poeng jeg egentlig ville frem til:
1) Jeg tror det kreves en del for at dagens kurs ikke skal være forsvart, men som alltid er det jo en risiko. Greit nok, om Funcom ikke tjener en krone til i hele år burde kursen være et sted mellom 1 og 1,5 med P/E 5 dersom utgiftene reflekterer aktiviteten. Mulig det er litt snilt om det går så utrolig dårlig og burde heller si P/E 2-3 i det tilfellet.

2) Jeg tror mange ikke var klar over at inntjening per spill på Xbox er langt høyere enn på PC. Det er verdt å bare forsøke å få denne korrekte informasjonen ut.
Redigert 04.08.2017 kl 13:57 Arkivert
Shortie
04.08.2017 kl 13:57
4682

Golden eye,

For å holde meg til topic, er jeg enig i at SWL kortsiktig har gitt en Boost i inntekt. Bundlene som var dyre ble kjøpt i hopetall første par dager. Det var positivt. Dessverre ser det ut som lyset slokner litt for fort. Derfor tror jeg ikke det holder til særlig mer en et pent overskudd for prosjektet. Ser du har et edruelig kursmål for året og det kan selvfølgelig gå inn med litt tur.

Så til Hektar
Har det rabla for deg fullstendig?! Har du blitt forelska, eller noe? Bruker å gjøre noe med folk! Er a fin?

Tallene er selvfølgelig fullstendig tatt ut av lufta. Antallet aksjer er nær 100 millioner for lavt, dersom man medtar konvertering, og uansett 60 millioner under dagens antall. Og 50 mill i kost for hele H2? Selv bagger er enig. Bør gi en pekepinn om at tallet er for lavt.

Legger man inn minusresultat for Q1 på ca 10 mill, rett antall aksjer og litt negativitet i markedet før jul, er kursen marginalt høyere en nå, selv med den formidable suksessen du beskriver.

Selv tror jeg Xbox salget er sterkt overvurdert. De fleste som spiller Xbox er barn og er således ikke i målgruppen. Svært få kommer til å sitte i stua å justere penislengder med mamma og pappa i soffan.

Ellers er jeg enig i at det blir plussresultat i år, men trolig under 100 millioner og en kurs i området 2,5-4.5 rundt juletider, helt avhengig av hva Xbox lanseringen bringer i kassa.

/Shortie

Redigert 04.08.2017 kl 13:59 Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 13:59
4687

Der har du rett, jeg kjørte den gamle beholdningen - justerer dette nå.

Kan i tillegg si at det gjengående temaet i hele utregningen er at "vi er snille".
Om vi regner utgifter i samme grad som Q1, nemlig 33 mill per kvartal er vi i 66 mill, trekker fra 23 mill fra resultatet og i tillegg nedjusterer P/E til 7 istedet for 10, og vi ender opp på kurs 3,81, uten en krone inntekt fra solgte bundles.

Men la oss være skikkelig sure og nedjustere antall xbox salg fra 500k til 100k og si de bare får 200 kr per spill, samtidig nedjustere salg på PC fra 200k til 100k, da synker omsetningen med 116 millioner og i tillegg kjører vi opp utgifter til 60 millioner for H2, de sitter da med skarve 4 mill i overskudd og når vi legger til Q1 ender året på 52 millioner NOK. Vi er skikkelig sinna på Funcom og setter P/E til 3. Kursen burde da stå i 0,54. Vi hiver inn utvanning i tillegg og ender opp med kurs på 40 øre per aksje.
Redigert 04.08.2017 kl 14:12 Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 14:20
4550

Jeg glemte å smelle til med negativt Q2, 10 millioner i tap. Kursen står da i 32 øre.
Arkivert
torhh
04.08.2017 kl 14:24
4539

Kliner til med matforgiftning i Funcom kantinen, diare og bot fra mattilsynet.

Aksjekurs 10 øre.
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 14:31
4505

Jepp... Men det er et scenario, det er viktig å forstå. Ikke et scenario jeg har tro på, men jeg skal søren ikke ha på meg at jeg har noen forkjærlighet for dette søppelfirmaet eller er "forelsket" i aksjen.

Jeg mener fortsatt man bør være ute før Q2 og at høsten kan bli kjip, men jeg tror også resultatene vil komme.
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 14:40
4465

Vil bare gi en liten motpart til Shortie's påstand om barn og Xbox og skumle ting og sånt: Ingenting er lengre fra sannheten.
http://www.ign.com/articles/2013/06/19/state-of-decay-breaks-sales-record-gets-new-mode

Halv million solgte på 2 uker. Et spill om zombier, død og helvete. Jeg satte CE salg til samme antall. Over et halvt år.

Hver og en må nå bare vurdere sannsynligheten selv.
Arkivert
torhh
04.08.2017 kl 14:52
4426

Funcom solgte over 500.000 med et upolert early access produkt på 1 plattform.

Nå selger de et produkt som er mye mer polert, har en større verden med flere oppgraderinger i form av klatring, temperatursystem, bedre PVP/combat etc. De når også ut til et enda større marked.

Om spillet blir godt mottatt er det vel å forvente at at det blir flere salg enn i Q1. Det avhenger selvfølgelig av at spillet blir godt mottatt, men det som kommer nå er mye mer polert enn som det kom for 8 måneder siden.

Ark har vel solgt over 5.000.000 eksemplarer, at CE salget skal stoppe opp på rundt 5-600k basert på en early access versjon er nok et veldig pessimistisk anslag fra de som ønsker å snakke ned Funcom kursen.
Arkivert
Shortie
04.08.2017 kl 15:00
4379

Selvfølgelig finnes nok konsoller til at spillet kan bli en formidable suksess. Det betviler jeg ikke. Dog er jeg noe mer moderat i mine forventning en mange her inne.

Uansett, er jeg fortsatt aksjonær og håper så klart på suksess for Xbox. Solgte meg litt ned i dag, for å sikre litt gevinst, men henger nok med minst noen uker til.

/S
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 15:02
4374

Shortie, jeg setter svært pris på at du bidrar og jeg mener det var greit å få tatt tak i dette med Xbox og barn osv da vi har gode eksempler å vise til. Jeg tror også og begrense seg til noen uker nå er lurt.

torhh: Med 500k solgte snakker vi opp kursen med over 100%. Jeg synes et realistisk scenario er å foretrekke og jeg vil også legge til at det er mange "tulletriggere" som skal medføre økte salg, men en jeg påpekte for bagger og som jeg tror vil underbygge min vurdering av 500 000 solgte på Xbox er nemlig Xbox One X konsollen som slippes i november.

CE er med som flaggskip der med Enhanced Edition og jeg føler dette er en god støtte om min påstand om 500 000 solgte på Xbox ila året. Jeg vil ikke regne på noe stort mer enn det da jeg per nå ikke ser kurs på 10+ som innenfor virkelighetens grenser innen årsrapport i 2018.

Redigering: Jeg pleier aldri å lage tråder men jeg kan lage en om dette senere i kveld. Setter også pris på flere innspill angående bundle-salg.
Redigert 04.08.2017 kl 15:04 Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 15:15
4303

Innlegg av: torhh (04.08.17 14:24 ), lest 228 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: Funcom. Fakta SWL er en sucsess.

Kliner til med matforgiftning i Funcom kantinen, diare og bot fra mattilsynet.

Aksjekurs 10 øre.

-----------------------------------------

Hmmm.. er dette en avansert måte å bli tatt mer seriøs på? :)
Arkivert
Smiler
04.08.2017 kl 15:15
4302

Så hyggelig og saklig allting ble..

Stå på godtfolk, nyttig for en nybegynner dette:)
Arkivert
Scoopex
04.08.2017 kl 15:31
4259

Nå skal mange inn før stengetid. Åpner på 3,05-3,10 på mandag :)
Arkivert
johnahex
04.08.2017 kl 15:39
4228

Fint innlegg Hektar.
Nøkternt ærlige tall som ligger i bunn av d vi kan forvente, så kan vi heller få bonus.
ANG bundles så tror jeg det første døgn stort sett er hardcores over fra launchern som kjøper aurum på salg. Tror ikke d er så mange 'villfarne' som tester ut nå. Ikke vært noe stor marketing for det i øyemed. Her er det nerds som fyller på.
Det er min mening. Altså speiler bundles nedlast.
Tror Fun fyller på med en solid stabil spillerbase nå,, så kommer det noe rettet med å få 'nye' til å teste dette, når spillet ligger solid..
Arkivert
Glitterdust
04.08.2017 kl 15:45
4176

@Hektar, bra jobbat. Du har nok vært litt snill ja :)

Patron, koster 12.99 Euro per måned (fakta)

Bundle, Kanskje 20k. (synspunkt)

Utenom Steam, enig med deg. Maks 2x Jeg trur heller 0.5X (synspunkt)

Det jeg så ved kjapp syn, finns andre som har bedre synspunkter enn meg på mye av det andre.

Nå skal jeg spille litt (event starter kl 16)

Tada
Arkivert
Vandregutten
04.08.2017 kl 15:49
4167

Hektar

Fin analyse du har laget, det er tall jeg er på linje med.

Bundle pakken til 400,- 15-20k året ut.
Mindre bundle til 140,- 10k året ut.

Ingame purcase- 5-10 mill året ut.

Ville regnet med 338 mill aksjer.(altså etter Jebsen konvertering)

Ellers synes jeg at vi kanskje ser synergiefekkt, av at SWL gjør det bra, på salg av CE. Xbox kan gjøre litt for alle produkter....

Lykke til, mvh Vandregutten.

P/E er noget der vil stige over tid, om FC leverer varen.....
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 16:04
4122

Tenker jeg kjører en grei middle ground mellom det Alune, Vandregutten og Glitter sier setter det til 10k hver jeg nå i første omgang for enkelhetsskyld.

Kan gjerne regne med 338 mill aksjer også. Det her ble snekret sammen på en halvtime med mobilkalkis som et svar til en annen bruker så det er flott at dere gir meninger.

Kjører også opp utgifter til 60 mill med hensyn til Shortie.
Og til slutt setter jeg 100 kr per spiller vi regner med (50 000) som de legger igjen i løpet av et halvt år med kjøp av Aurum (ekstremt konservativt) og ender da med 5 million i ingame purchase i henhold til Vandregutten.
Redigert 04.08.2017 kl 16:08 Arkivert
Crazylimbs
04.08.2017 kl 16:11
4103

NÅ SKJER DET NOE!!! 3kroner RT
Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 16:18
4076

Liker det.

God ettermiddag. Nå ønsker jeg bare å se oss fort over 4. Da kan 95% av befolkningen slå seg på brystet og vise til positive resultat.

Kjøret fra 4 til 8 blir da launch hyggen.
Arkivert
Hektar
04.08.2017 kl 16:29
4036

La til sensitivitet, om noen gidder å dobbeltsjekke.
Arkivert
Crazylimbs
04.08.2017 kl 16:29
4050

Er det ikke rart vi lå på 3.15 for ikke lenge siden, så drit positiv melding fra FUNCOM og extra spenn fra GTS lista i pakker til gratis spillet SWL og trailer og alt som ser bra ut fra CE???

Tror neste uke blir bra!
Arkivert
kanie12
04.08.2017 kl 18:23
3891

Innlegg av: Hektar (04.08.17 12:16 ), lest 1378 ganger
Endret: 04.08.17 17:04

Sikkert en del som klør seg litt i hodet nå og tenker: "Jammen Hektar, er du gal? Du er jo en baisser og ender opp med mer fortjeneste enn en viss annen tullebukk?!"
Jeg svarer da: Tullebukken var ikke klar over at det er ikke noe steam-cut på Xbox salg og har ikke tatt dette med i sin utregning

------------------------------------------

Flott analyse, men hva med skatter, lønninger, utviklingskost? Pessimistisk med P/E 7 gir kurs 3,72 (4,38 uten konvertering) er nok ganske tett på virkeligheten. Jeg tror du har tatt i for mye både på CE og SWL. Tipper du kan fjerne 20 mill fra begge deler.

SWL er nå på #208 på GTS. SWL har i beste fall vært en marginal suksess, her var jo også forventningene svært lave.

-------> what he said:
Innlegg av: Shortie (04.08.17 13:57 ), lest 869 ganger
Endret: 04.08.17 13:59
RE^1: Funcom. Fakta SWL er en sucsess.

Selv mener jeg at Biome til CE burde vært betalbar DLC og gitt ut senest 1 mnd etter CE release. Her burde Funcom fulgt salgsmodellen til Ark. Nå er den altså attpåtil gratis. Folk er nok lei CE lenge før vi kommer til full release.
Redigert 04.08.2017 kl 18:50 Arkivert
bronze
04.08.2017 kl 18:52
3803

Jeg har spillet SWL veldig mye siste måneden og jeg syns at det er helt fantastisk. Jeg var derfor en de som hausse Steam launchen og hadde veldig tro på den.

Men jeg solgte mine aksjer igår og idag ettersom jeg er kjempeskuffet. Uansett hvordan jeg regner på det så kan det ikke bli en økonomisk success med 3000 in-game spillere for et gratis spill som dermed er avhengig av at folk elsker spillet og bruker penger selv om de ikke trenger det. Jeg hadde forventet minimum 10 000 spillere in-game og totalt 1 million spillere under 2017. Slik jeg hadde beregnet så hadde dette gitt inntekter på 75 millioner kr under 2017. Men med nåværende antallet spillere så blir det nok bare 7.5 millioner kr. Det dekker kostnader knyttet til spillet men ikke mye mer enn det.
Arkivert
100 Bagger
04.08.2017 kl 20:15
3697

Bronce

Hvis du spør noen om hjelp så kanskje du får forklaring?

Folk som ikke er lur har vanskelig for å tjene penger.

Arkivert
Muffe
04.08.2017 kl 20:25
3664

SWL er krydder på kaken. Solgte du basert på dette tror jeg du vil angre allerede neste uke. Vi får se.
Arkivert
kanie12
04.08.2017 kl 20:39
3649

Ca. 250 spillere har forlatt SWL idag, ca 6-8% av spillerantallet forsvinner daglig.

Jeg tror SWL kan legges på hylla om en knapp måned. Hektar bare ta bort SWL fra utregninga, ok greit, sett 2 mill der da :)

Muffe dette minner mer om en "flue i suppen". Suppa var god til å begynne med men så..
Redigert 04.08.2017 kl 20:44 Arkivert
ShortFun
04.08.2017 kl 21:11
3502

Arkivert
marre777
04.08.2017 kl 21:27
3466

Kan vi inte lägga er baissare utan aktier på hyllan? :) Bara gnäll och gnäll och tyvärr det blir så vid 3, 4, 5, 9, 10 osv kronor.
Arkivert
magikersnus
04.08.2017 kl 21:27
3465

var inne på topp hundre i hva? en dag?

og folk kaller dette sukksess?

synker jo som en stein, flopp kaller vel det
Arkivert
marre777
04.08.2017 kl 21:45
3428

Nästa clown... :)