"NAS - Hvor mye vil en avtale med Ryanair være verdt?"

Brent Oil
NAS
21.07.2017 kl 12:03
5457

Dette er en arkivert tråd!
Avtalen med enten Easyjet eller Ryanair er like rundt hjørnet.

Hva snakker vi om verdi på en slik avtale for NAS f.eks m.eks Ryanair?

Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 13:45
3330

Så var dette med å prise det inn, Myrseth mener aksjen er god for 1000.- så noen hundre opp kanskje 400.- i første omgang :-)
ved en avtale, blir det vel et "rotterace" når meldingen kommer !!
Tenk om den kom i ettermiddag ??
Redigert 21.07.2017 kl 14:04 Arkivert
Brent Oil
21.07.2017 kl 14:10
3272

Ja dette vil nok være et svært viktig markedsgrep, (som egentlig burde vært gjort for lenge siden). I hvert fall er det en vinn vinn situasjon for begge parter og for NAS del være det som setter grunnlag for skikkelig oppdrift fremover, i form av økt inntjening naturligvis.
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 14:24
3242

Tror innenriksflyging i Argentina også vil trigge aksjen rimelig mye... så mye å glede seg til framover... drypper inn nye ruter etc. hele tiden synd at leveringen av nye fly går litt tregt så hadde alt sett annerledes ut selv i dag..
Arkivert
trani
21.07.2017 kl 14:26
3250

Ryanair vil ha flere fly, og det samme vil NAS. En feederavtale kan fordele segmentet, slik at ryanair overtar kortdistansen, mens NAs kan fokusere på landistansen der penge faktisk er..
Dette blir superb!
Avtalen i seg selv burde være verdt minst kr.50!
Redigert 21.07.2017 kl 14:27 Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 14:33
3190

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
$Mann
21.07.2017 kl 15:21
3131

Syns jeg så Michael OLeary, på Aker Brygge i dag.......
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 15:22
3128

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
BackCliff
21.07.2017 kl 15:23
3116

møte med kjos og kise :O

LOL
Arkivert
Slettet
21.07.2017 kl 15:28
3103

Kjoser'n ordner opp , denne dobler seg i løpet av året , --håper jeg .
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 15:31
3080

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
BackCliff
21.07.2017 kl 15:32
3079

feeder avtale eller oppkjøp 300kr aksjen? hehe
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 15:36
3085

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Record
21.07.2017 kl 15:50
3046

Blr nok bra dette etterhvert , ser også veletablerte Air France starter samme konsept , de har vel bedre greie på dette enn finansakrobatene :-)
Det er vel snakk om å klare å beholde markedsandeler det blir snakk om fremover , Norwegian har allerede ett sterkt merkenavn , det har en rimelig stor verdi bare det :-)
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 15:56
3011

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Tigerberget
21.07.2017 kl 16:05
2995

Tulletante, ikke tro på hva $Mann skriver.
Han har et frynsete rykte i Funcomtrådene med en haug av useriøse svadainnlegg.
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 16:07
2976

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Bulder
21.07.2017 kl 17:01
2906

Det foregår en vandetta mot Norwegian i media for tiden, eks. Hegnar i dag med to negative headinger. Hvorfor SAS ikke blir nevnt når fly blir omdirigert på grunn av naturkatastrofer, det er noe som blir dysset ned, men omdirigering er jo en helt nødvendig når slikt inntreffer.
At det dukker opp nye flyselskaper er ikke noe nytt. Men "alle" blir jo etablert for å ta knekken på Norwegian. Fysj for noen kvalme media vi har.
Arkivert
tulletante
21.07.2017 kl 17:08
2884

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
yuppie
21.07.2017 kl 18:00
2852

Anbefaler å bruke nyhetssøk via Google for å finne utenlandske nyheter om selskapet. Langt mer balansert syn fra både europeiske og amerikanske nyhetskanaler. Ikke glem at ca 70 prosent av alle norske journalister stemmer blodrødt / rødgrønt - det må man alltid ha i bakhodet når man leser norske aviser. Hør f.eks på DN podcast der blodrøde Eva Grinde blir subtilt avkledd av Kjos når hun prøver å angripe selskapet rundt pilotkonflikt samt det hun omtaler som "store omdømmeproblemer". Pinlig affære, men akkurat som forventet. Det finnes utrolig nok mennesker der ute som i 2017 tror at NAS handler om Norge og at SAS har en forretningsmodell som har livets rett. Felles for de menneskene er den blodrøde / rødgrønne stemmeseddelen.
Arkivert
tulletante
22.07.2017 kl 20:21
2642

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Hektar
22.07.2017 kl 22:59
2576

Helt enig der, særlig VG er på verstinglisten når det gjelder å fronte politisk agenda innad vs objektiv journalistikk. Bare å se det lasset med sverteartikkeler de konstant kom med i starten av forrige stortingsperiode. Om man vil ha et realistisk syn er det ikke noe vits i å høre på de som går først i toget når kommunistdagen i starten av mai skal feires.

Uansett, NAS er en veldig spennende aksje og her kan det skje mye. Så klart en del risiko til stede korstiktig da vi ikke kan forutse hvordan de store aktørene, og særlig de med større short, vil kjøre aksjen fremover, men over sikt så har jeg lite betenkeligheter med å sitte inne i NAS.
Redigert 22.07.2017 kl 23:02 Arkivert
tulletante
23.07.2017 kl 19:45
2342

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Hektar
23.07.2017 kl 19:58
2339

Tror ikke det kommer noe rykk før situasjonen utvikler seg, det vil større aktører sørge for. NAS har dyttet mot 190 tre ganger på to uker og blitt sendt rett tilbake til 180 hver gang.

Første impuls er sikkert å rapportere manipulasjon, men det er bare å glemme. Om de faktisk skulle begynne å ta tak i manipulasjon hadde alle store meglerhus i Norge blitt utestengt på dagen. Det kan de ikke gjøre så husene får drive som de vil. For oss andre er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at Kjos drar i land noe snadder.
Arkivert
Emblem
23.07.2017 kl 22:07
2250

vem vet
Arkivert
tottoguten
23.07.2017 kl 22:08
2246

Jeg lurer på følgende:
1. NAS har flere hundre fly i bestilling. Normalt gir forhåndsbestillinger på fly god rabatt (har hørt 30%). Dette skulle gi en god fordel i forhold til andre selskaper, og nå når USD faller, så skulle dette være endra mer positivt.
2. Oljeprisen har falt over 50%. NAS påstår at de hedger, men hva er det de hedger? Økende oljepris? Tap også siste kvartal på hedger og fallende olejpris. Hvorfor?
3. SAS har masse flere 'trøblete flyvninger enn NAS. Widerøe forteller at de vil få 100 kansellerte avganger pga pilotmangel. I Dagbladet er hovedoppslag på førstesiden hvis 1 (en flyvning) men NAS har problemer.
Hva har Kjos gjort slik at han er uglesett av alle. (ser ut som alle untatt kundene).

Stå på Kjosern (Omskriving av Kjusern som kanskje noe husker??).
Arkivert
trani
23.07.2017 kl 23:13
2181

Forskjellen mellom SAS og NAS er at SAS er i et allianse, og kan få ting løst via sine partnere. NAS står på egne ben, og har ingen partner som kan backe dem opp under en turbulent tid. Men dette lar seg trolig ordne med tiden, når NAS kommer i mål med flere feedersamarbeid.
Arkivert
150%
24.07.2017 kl 08:41
2026

Sjekket litt for moro skyld nå billetter fra oslo til spanske feriedestinasjoner tur retur i juli. Det står nesten utsolgt på hver flyvning.

Dette vil de ikke skrive om. 2 kamerater dro til Malaga forrige uke og betalte 7000kr per pers tur retur. Tenk dere hva dette vil gi av milliardinntekter.

Det er nå dere bør kjøpe NAS. Dette er billig på 180 nivået
Arkivert
Hektar
24.07.2017 kl 08:54
1985

Kjos blir uglesett fordi det er jo tross alt Norge det her. Sjalusiens høyborg.
Arkivert
tulletante
24.07.2017 kl 09:09
1922

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Mæukestaden
24.07.2017 kl 09:09
1934

Positive for Norwegian Air Shuttle - Buy TP NOK 215: RyanAir said in today's 1Q18 Q&A that it plans feeder agreement with both Aer Lingus & Norwegian Air Shuttle after its IT people had completed the work with the Air Europa feeder agreement from Madrid.

https://investor.ryanair.com/results/q1-results-fy18/
Arkivert
tulletante
24.07.2017 kl 09:19
1886

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Warrent
24.07.2017 kl 09:25
1875

83,
Arkivert
tulletante
24.07.2017 kl 09:27
1857

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Yess
25.07.2017 kl 11:16
1631

Kan komme hver dag som helst nå. Da bør en være inne i NAS før en avtale meldes.
Arkivert
Hektar
25.07.2017 kl 11:20
1604

Hehe nå skal det søren meg melkes hardt! Bare få kastet ut en artikkel i media fort som fy nå så får de den under 175 igjen.
Arkivert
Teton
25.07.2017 kl 11:37
1574

Jeg synes det er merkverdig at aksjen fortsetter å falle, selv om det angivelig er mange positive triggere "rett rundt hjørnet", herunder Q3, avtale med Ryanair, Argentina, nye fly, nye ruter, billig drivstoff osv.

Er NAS egentlig et luftslott som er iferd med å rakne fullstendig ?
Arkivert
Tigerberget
25.07.2017 kl 11:39
1555

Hvis du ser på selskapet totalt sett så er det langt fra et luftslott.
Det er nok noen som vil riste ut noen SL aksjer..
Arkivert
BackCliff
25.07.2017 kl 11:40
1542

shorterne betaler media for å skrive dritt om NAS!

Arkivert
DggR
25.07.2017 kl 11:41
1561

Ingen avtaler er rett rundt hjørnet. Ryanair skal først teste ut hvordan Air Europa feeder avtalen fungerer, og Easyjet jobber med å etablere seg utenfor UK.
Arkivert
tulletante
25.07.2017 kl 11:42
1496

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Karakter
25.07.2017 kl 11:43
1512

Nei, da solgte jeg meg ut.. Det betyr mest sannsynlig at den vil stige igjen nå, siden jeg alltid selger meg ut på bunn =)
Arkivert
Tigerberget
25.07.2017 kl 11:46
1491

Takk for aksjer på 175,50 :-)
Redigert 25.07.2017 kl 11:47 Arkivert
Hektar
25.07.2017 kl 11:49
1472

DNB som presset ned først med masse kjøp og salg, så kom ABG og heiv ut for 5 mill og NTF/NON fulgte etter. DNB og MSI som tradet hardest for å få satt i gang nedturen er nå over 1,5 mill i pluss begge to.

Redigering: ABG gir seg ikke, kastet nettopp ut nesten 1 mill til.
Redigert 25.07.2017 kl 11:50 Arkivert
thief
25.07.2017 kl 12:00
1413

he..he,her kjører de hardt:)hadde altfor mange nas i utgangspunktet,men ble 200 til:)nå er det kjøpestopp,håper at jeg har gjort en riktig vurdering,snitt 191!Stoler på kjoseren,og at vi får noen meget bra sommermåneder(trafikktall,feederavtale og til slutt et godt q3)!
Arkivert
boltzmann
25.07.2017 kl 12:13
1374

(Bloomberg) -- "Ryanair Holdings Plc predicted that ticket prices will decline through the rest of the year as Europe’s biggest discount carrier competes for customers amid excess capacity. The shares fell the most in four months.

The Irish airline said fares will slide 8 percent in the six months through March 2018, accelerating from a 5 percent drop in the fiscal first half.

Amid the competitive pressure, Ryanair reaffirmed its threat to shift planes out of the U.K. because of Brexit, saying it needs clarity by next year.

Europe’s carriers are facing a squeeze as the low oil price encourages airlines to add routes and flights that might otherwise be unprofitable. Ryanair, which has the lowest operating costs in the industry, is adding fuel to the fire by increasing capacity, with the company lifting its passenger target for fiscal 2018 by 1 million people to 131 million."

Let's hope for higher oil price ...
Arkivert
Hektar
25.07.2017 kl 12:33
1329

ABG solgt ut enda en million mens DNM og MSI ligger over 2,5 mill kjøp hver... Nesten så de kunne fått seg jobb som budeier så mye som de melker.
Arkivert
tulletante
25.07.2017 kl 12:37
1284

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
trani
25.07.2017 kl 12:40
1305

Så lenge Kjosern er helt tyst, presses kursen videre ned.
Arkivert
thief
25.07.2017 kl 12:43
1279

Har jeg aksjer til pipa(selvfølgelig ikke belånt),så da er det ikke vits å sitte forran skjermen lenger:)Legger man bunken i skuffen,og venter på gevinst:)Så får de store spille som de vil.Med den shorten og gode måneder fremover,vil oppgangen komme!Nas har vært langt nede mange ganger,og løftet seg kraftig,tipper det vil gjenta seg!
Arkivert
hahahaha!!
25.07.2017 kl 12:45
1262

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
Arkivert Til toppen