FRO-Ratene stiger

Alfern
FRO
07.04.2017 kl 09:07
9292

Dette er en arkivert tråd!
VLCC ratene stiger! Dette er litt overraskende ettersom markedet har vært dømt nord og ned. Asset prisene har også stoppet å falle. Kan fort få et løft i aksjen nå.
Arkivert
Vorge
07.04.2017 kl 09:33
5627

Hvilken side bruker du til å oppdatere deg på ratene? Har prøvd noen forskjellige nå, men synes mange av dem er upålitelig mht oppdateringsfrekvens. :)
Arkivert
Volf
07.04.2017 kl 12:58
5475

Prøv denne

http://www.crweber.com/
Arkivert
hepti
07.04.2017 kl 13:39
5469

Vi nærmer oss nok noe som kan ligne på en bunn, venter på å se skipsprisene stige da tror jeg kursen også vil begynne å gå.

Snitt VLCC skipspriser for 2017. Minner om at Frontline fikk tak i to nybygg for kun 75 M$.

VLCC 0 år 5år 10år 15 år
Uke 1 92 75 49 29
Uke 2 92 75 49 29
Uke3 92 75 49 29
Uke 4 89 73 48 27
Uke 5 89 73 48 27
Uke 6 89 73 48 27
Uke 7 89 73 48 27
Uke 8 89 73 48 27
Uke 9 89 73 48 27
Uke 10 89 73 48 27
uke 11 80 68 42 23
Uke 12 80 68 42 23
Uke 13 80 68 42 23
Arkivert
Surik
18.04.2017 kl 21:01
5086

Jepp, ratene stiger.
Minner om at amerikanerne eksporterte 31,2 millioner fat per dag i februar, av dette var 8,08 millioner fat til Kina.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-04-04/china-surpasses-canada-as-top-u-s-crude-buyer-amid-record-sales

Tilsvarer ca en Aframax hver 3.dag det. Euronav opererer med 44 dager for en tur fra Latinamerika til Kina så dette binder opp noen tankere og motvirker i noe grad negativ effekt av nybyggleveranser og OPEC-kuttene. Blir interessant å se hvordan OPEC reagerer hvis dette fortsetter.
Arkivert
kygo
18.04.2017 kl 21:23
5080

Nå er det ingen som er interessert i tank da er det kanskje på tide å kjøpe. Fro og andre tank selskapet tjener gode penger i forhold til aksjekurs, og det kan bli en god investering i et 1-2 år perspektiv.
Arkivert
Empire
19.04.2017 kl 23:00
4889

Da nærmer vi oss kanskje igjen, 56.70 var vel dagens laveste.

Gode diskusjoner angående skipspriser og hvordan fremtiden blir. Hvis vi drar en parallell til bulk, så ble kanskje de fleste litt overrasket over "draget" siste 6 måneder. Da i rykk og napp med kanskje økende moment. Dagens verdsettelse av Fro med tanke på nåværende prising av eiendeler mot historiske priser og fremtidig inntjening vitner kanskje om et godt kjøp?

Forskjellen mellom 2016 og 2017, er at ratene kom fra et høyere nivå(2016) og vil kanskje være svakere enn det vi vil se til sommeren 2017? For 2017 kan man kanskje forvente et mer stabilt kryss (tilbud/etterspørsel) og da ikke med de største toppene eller de laveste bunnene for ratene? Skipsprisene har så langt hatt en motsatt utvikling 2016/2017, der sommerens skipspriser sannsynligvis vil ligge under sommer prisene 2016.

Det kan være at 55 ikke er bunnen denne gang. Det kan også være at f.eks det siste utspillet fra Fro er med på å øke oppmerksomheten, ihvertfall en stund. Tenk om Fro, med rettens kjennelse, tar over DHT. Storeulv is back )
Redigert 19.04.2017 kl 23:01 Arkivert
Longsitinbulk
19.04.2017 kl 23:49
4821

det er egentlig lite diskutabelt OM Fro er et god kjøp på dagens kurs, den ER et godt kjøp.

Aksjen har vel i grove trekk allerede bunnet ut, spørsmålet blir når kommer rykket og momentet.
Det kan starte nå eller om 6 måneder, at det sitter intressenter rundt om med fingeren på kjøperen er det liten tvil om, "alle" skal time bunnen i tank og dette handler om hvem som tør vente lengst, og hvem som er raskest når rewarden starter.

Det vil bli en reprise av bulk siste 3/4 år og Fro dobler seg raskt når vendingen kommer.
At man dobler pengeme sine på dagens aksjekurs innen1-2 år er jeg overbevist om.
Arkivert
kygo
20.04.2017 kl 17:48
4585

Kan bli spennende her. Litt lei av DHT, men nå må de få slutt på dette, og gjøre noe i dette svake markedet (lave skipsverdier).
Arkivert
eriksu2
21.04.2017 kl 08:03
4384

Ratene fortsetter opp, mange slutninger igår tyder på mer oppside, leser at det vurderes dele lasten over på 2 suez for å stagge rate veksten, det som blir spennende å se er om dette vil vedvare eller om ratene kommer ned igjen. Ikke mange som trodde at vlcc ratene skulle komme opp så fort. Håp fro tar grep før stålverdiene begynner å stige, stigningen i tørr bulk kom fortere enn ventet noe jeg tror kommer til å skje i tank også. Blir spennende å se hva pengene som er hentet skal brukes til, rykter om nybygg på tradewinds...
Arkivert
Buyin85
21.04.2017 kl 10:54
4267

Noen som har lest artikkel på TW og vet om det er snakk om resales eller nye kontrakter mht flåtevekst?
Arkivert
eriksu2
21.04.2017 kl 11:58
4220

Fredriksen explores VLCC orders in Korea and China
Owner in talks with shipyards for new tankers at the same time as DHT takeover saga takes dramatic twist
April 19th, 2017 18:51 GMT by Irene Ang , Trond Lillestolen , Lucy Hine and Joe Brady
Published in TANKERS
John Fredriksen’s Frontline is looking at VLCC newbuildings to renew its fleet during a week that saw its pursuit of DHT Holdings resurrected in an unexpected twist in the US courts.

Frontline is understood to be in talks with shipyards in China and South Korea for the tankers.

According to some shipbuilding sources, both state-owned and private Chinese shipbuilders, including Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) and New Times Shipbuilding, have been approached by Frontline for at least two vessels.

Over in Korea, advanced discussions are taking place at Hyundai Samho Heavy Industries for one firm 310,000-dwt newbuilding plus an option.

That Frontline has turned its attention to newbuildings is no surprise after takeover target DHT swept up the BW Group VLCC fleet in March in a deal that made the Singaporean owner its dominant shareholder.

Fredriksen told TradeWinds at the time: “I am of the opinion now that we made an offer for DHT that was too high and that newbuildings are becoming a more and more attractive option.”

However, in the latest about-face in the takeover drama, Frontline has this week taken legal action seeking to derail DHT’s deal with BW and get his own offer back on the table (see story below).

One market player says Frontline has been in contact with shipyards over the VLCC newbuildings since early this year.

“The company is interested in placing orders for the crude carriers. But, newbuildings will only take place if shipyards can meet Frontline’s price idea,” said the market source.

One shipyard official confirms Frontline’s enquiry but declines to disclose the number of vessels it is seeking.

TradeWinds is told that Samho’s parent Hyundai Heavy Industries is quoting between $80m and $82m for a Tier III-compliant ship. China’s SWS is targeting a price in the high $70m for the same ship-type. Private Chinese yards like New Times that have slots for Tier-II type VLCCs are said to be seeking more than $74m.

Fredriksen has been seeking to renew his VLCC fleet, of which ownership is split between Frontline and Ship Finance International.

Early last year, Frontline was reported to have signed a letter of intent for two firm and two optional VLCCs at Jinhai Heavy Industries at $78m each but a contract was never finalised.

In February, Frontline paid $155m to buy a pair of VLCC newbuildings that are under construction at DSME.

At the same time, older ships have been sold, with the 302,000-dwt Front Scilla (built 2000) the last to depart for $21.5m. Ship Finance International has seven VLCCs aged 15 years or older on time charter to Frontline.
Arkivert
kygo
21.04.2017 kl 12:10
4183

Alle vet at Frontline vil fornye sin VLCC-flåte. Frontline kommer nok til å øke flåten med minimum 10 VLCC-er enten oppkjøp, resale, skip på vannet eller nybygg.
Arkivert
porander
23.04.2017 kl 14:31
3940

Thursday 20 April 2017, 03:42 RSS feed TANKERS
FRONTLINE (news, data) has just made a clear and loud statement that it will back down from its ambition to become the largest US-listed very large crude...

Ambisjoner er til stede. Tror vi får en oppgang snart.
Når er heller vanskelig og spå, men trolig går vi ikke mye lenger ned.
Arkivert
Oskar2
23.04.2017 kl 18:44
3811

DHT/BW er jo et bra mål for JF ,spillet er ennå ikke avsluttet?

Arkivert
Radon8888
23.04.2017 kl 19:21
3742

Er det noen som vet når det skal avholdes generalforsamling i DHT? Står alle aksjonerer i DHT bak ledelsen eller er det noen som kan mene at en sammenslåing er bra???
Arkivert
kygo
23.04.2017 kl 19:26
3764

Glem DHT, Fro selger snart alle aksjene der. De ser på andre muligheter i markedet, og de kommer til å gjøre noe i løpet av 2017.
Redigert 23.04.2017 kl 20:10 Arkivert
bettan
26.04.2017 kl 00:02
3395

FRO - New DHT Offer Proposal


Frontline Ltd. (NYSE/OSE: FRO) has previously disclosed that it has submitted several proposals to the management and Board of DHT Holdings Inc. (NYSE: DHT) to effectuate a business combination between Frontline and DHT.  Since at least the date of the proposal made on January 27, 2017, Frontline has actively sought to engage the management and Board of DHT on the good faith understanding that they would take actions that would be in the best interests of DHT's shareholders.
Arkivert
porander
26.04.2017 kl 01:05
3334

Gir seg ikke den karen, så spørs det om dette frister aksjonærene i Dht til og ombestemme seg.

Er ikke kar om og se hva/hvor mye økning dette budet gir, men skjønner at båtene fra Bw skal inn.

Mulig Fredriksen vet hva som skal til for,at,nok aksjonærer snur.

Time will s......., later.
Arkivert
Oskar2
26.04.2017 kl 09:44
3140

Det ligger vel i kortene at noen "større aksjonærer aksepterer JFs gode tilbud, styret i DHT har nok ikke full kontroll.
Arkivert
RussiskProsent
27.04.2017 kl 12:07
2887

Ikke så rart at ratene holder seg selv med mange nye skip :)

http://www.hellenicshippingnews.com/maiden-bakken-oil-cargo-to-asia-ships-out-with-more-to-come/
Arkivert
Volf
27.04.2017 kl 12:11
2865

FRO:RETT PÅ MARSHALLØYENE SKAL HA AVSLÅTT KLAGE -SPLASH 24/7

Oslo (TDN Finans): En dommer i en rett på Marshalløyene skal ha avslått Frontlines klage mot DHT Holdings, «etter det Splash 24/7 forstår».
Det melder nettstedet torsdag.
«Den nye kampen har falt for døve ører hos en dommer som har avslått klagen i dag», skriver nettstedet.
Frontline meldte torsdag morgen at de hadde sendt en klage til en rett på Marshalløyene om umiddelbart å få tilgang til deler av transaksjonsdokumentene der DHT Holdings tillater BW Group å få et eierskap på 45 prosent i DHT.
SH, finans@tdn.no
TDN Finans, +47 21 95 60 70
Arkivert
Volf
27.04.2017 kl 16:18
2810

FRO:IKKE RIKTIG AT SAK AVVIST AV DOMSTOLEN PÅ MARSHALLØYENE

Oslo (TDN Finans): Tidligere i dag skrev shippingnettstedet Splash24/7 at også en rett på Marshalløyene skal ha nektet å behandle Frontlines søksmål mot DHT.
Frontline-sjef Robert Hvide Macleod opplyser til DN at det ikke medfører riktighet at saken har blitt avvist av domstolen på Marshalløyene.
Saken er nå slettet fra Splash 24.
SH, finans@tdn.no
TDN Finans, +47 21 95 60 70
Arkivert
elviira
02.11.2017 kl 08:43
2402

er vi 52-53 ida
Arkivert
elviira
09.11.2017 kl 10:54
2235

engene renner inn
Arkivert
elviira
12.12.2017 kl 11:08
1963

TEIKE BRA!
Arkivert
elviira
12.01.2018 kl 09:33
1815

STERK KJØP!!
Arkivert
elviira
12.01.2018 kl 10:05
1792

Bare å laste nå...skal godt opp på 40 tallet frontline nå!!
Arkivert
elviira
15.01.2018 kl 16:18
1725

Ser lovende ut framover....bare å laste inn!!!
Arkivert
ÅgeInvestor
15.01.2018 kl 23:40
1627

Pareto ser kjøpsmuligheter i et forferdelig marked , men velger ikke Frontline. Hva skal man tro på ? http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Pareto-ser-kjoepsmuligheter-i-forferdelig-marked
Arkivert
Fastmoney
18.01.2018 kl 09:41
1504

et er merkelig uttal
Arkivert
RLB76
18.01.2018 kl 10:49
1471

Når det gjelder pareto tolker jeg det som et kjøpsignal i fro
Arkivert
Ørreten
19.01.2018 kl 19:30
1378

Vanskelig å si om dette skrekkpapiret som er elsket og hatet skal til 29 eller 49. Skyter uansett en voldsom fart får indikatorene snur og optimismen kommer tilbake. Tror de vil skje ila 2018 og setter av noen "lange kroner" her så får vi se. Teknisk ser det ikke bra ut så her råder pessimismen.
Arkivert
Fastmoney
20.01.2018 kl 11:47
1281

Hvor lenge trur vi opec holder tilbake olje? Det spekuleres att kuttene ikke vil vare ut året.
Arkivert
Ørreten
20.01.2018 kl 20:18
1202

Hmm, det blir gjetting. Jeg tror den største driveren vil bli scrapping-hastighet vs nyebygging. At behovet øker tar jeg som en forutseting iht alle solemerker av det jeg leser omkring. Nybygging er også ganske så veldefinert. Skrapefrekensen forblir jokeren.
Det som imiderltid vil skje er at på et eller annet tidspunkt vil balanse/positiv inntjening skje. slik er det. Det må skje, det Ingen gratis lunch i denne bransjen så noen må betale regningen.. Taper alle penger vil noen/noe bli vasket ut. Punktum. Balanse vil komme, men når? Uansett, jeg tror FRO er godt rigget med et et attraktivt ratenivå for break even. Setter av noen "long bucks" på denne, men blir ikke forskrekket om vi må en en tur ned til 20-tallet. Vær forsiktig er alt jeg kan si. Ingen haussing herfra, men opp vil det gå raskt når noe skjer i markedet. Fra 2016 regnskapet er P/B ca 0,5, dvs at du får 2 kr. egenkapital pr. kr. du kjøper aksje for. (kursen var da ca 60 kroner, men ting i 2017 kan ha forrykket bildet, f.eks. emisjoner mm.).
Skal følge denne med lupe fremover...
Arkivert
elviira
23.02.2018 kl 12:33
906

Ser oppover..framover....STERK KJØP på FRONTLINE!!
Arkivert
WaranT
23.02.2018 kl 15:13
870

elviira,

Var så snill och bare sluta med dina dumma kommentarer i 5 olika trådar titt som tett. kom med noen vettu info eller bara gi fan.

God helg!
Arkivert
P.Eksperten
24.03.2018 kl 10:44
710

Nå har jeg ingen tankaksjer foreløpig, men jeg driver i finleser ett av Junker V’s innlegg på en av Gener8 trådene. Der hvor Junker brekker ned den prosentvise andelene av de forskjellige skipstørrelsene i rederiet og gir dem en markedsverdi pre - IPO. Ikke bare verdien som skipsmeglerne gir, også prisingen i forhold til den aktuelle og respektive raten(e). Spennende. Jukke har også lagt inn ett innlegg hvor han (eller hun?) har inflasjonsjustert topp ratene som var på begynnelsen av 70 – tallet til dagens prisnivå. De blir så ekstreme at det er vanskelig å forestille seg at disse kommer tilbake iløpet av kort tid. Har en egen oppfatning hva som kan trigge en kraftig rateoppgang ett sted der fremme. Stikkordet er paradoksalt: flaskehalser i forskjellige systemer. En får da holde øye med når det «tetter» seg til enkelte plasser. Kanskje jeg tørrtrener med Jukke, shippingmagnatens, metode på flåtene til FRO og det sammenslåtte Euronav/Gener8. Bare for å prøve ut om jeg får til det samme som Junker V.


Arkivert
Empire
24.03.2018 kl 11:49
683

Bra innlegg. Det finnes mange gode innlegg i arkivet og mange av de kan man lære mye av.

Junker V er(var?) i en klasse for seg selv når det kommer til regnestykker og markedsinnsikt. Når det er sagt, så gikk også vår kjære Junker V på noen smeller, så at man har rett på kalkulatoren betyr ikke nødvendigvis at man får rett i aksjekurser. Bulk bettet Golden var han særdeles lunken til for 1.5 år siden og der gikk han glipp av potensielt mye penger. Den nå pågående tank nedturen er jeg noe usikker på om Junker V så komme, men det er lenge siden det har kommet innlegg fra den skribenten så det vet kanskje bare fuglane?

Vil du dele med oss det du kommer frem til? Jeg tror det er flere, inkludert meg selv, som har mange spørsmål angående fair prising for de ulike tankselskaper nå om dagen og hva man kan(bør) forvente fremover.




Arkivert
P.Eksperten
24.03.2018 kl 12:00
672

Får se om jeg kommer over noe. Er inne i mye annet også. Jukke er nok aktiv ett eller anna sted. Trykker en på nicket til jukke så er'n fortsatt registrert, er en stund siden siste pålogging ja.
Arkivert
Longsitinbulk
25.03.2018 kl 09:00
622

Hehe :-))

Det sitter nok en figur et sted, med bjellene i real klem, Brasil og Norsk Hydro kan være et lurt sted å starte å letingen, lete eller å lytte etter ynkelige vage hyl.
Redigert 25.03.2018 kl 09:10 Arkivert
P.Eksperten
26.03.2018 kl 06:18
514

Jada, Longsit, jeg har aksjer i Norsk Hydro. Med en snitt på 37 kroner føler jeg ikke at det klemmer rundt ballene ennå. Føler meg også komfortabel med at Hydro kommer styrket ut av krisen i Brasil i kombinasjon med oppkjøp. Vage hyl skal du slippe å høre fra meg ettersom jeg gjør Research og analyser selv og tar dermed ansvar for mine handlinger. Du derimot greier ikke å komme med kjøp eller salgsanbefalinger uten å klistre inn en eller annen analyse som støtte for dine argumenter. Hyle gjør du jo titt å ofte mot enkelte profilerte analytikere. På tide å tenke selv?
Arkivert
P.Eksperten
23.04.2018 kl 11:29
316

Har gått gjennom en knippe tankrederier. Det jeg har kommet frem til så langt er at Euronav er dyrest med høyest multipler, før fusjon med Gener8. Hvilke jeg anser som rimelige(re) velger jeg å holde for meg selv inntil videre. Vet ikke når det blir en rateoppgang for tank foreløpig.
Arkivert
Surik
23.04.2018 kl 21:08
236

ette er hva Arctic mener.

https://ibb.co/hwQOG
Arkivert
bettan
25.04.2018 kl 10:07
130

19 Oil Tankers Held Hostage Off Yemeni Coast

Bør vel ha litt å si på rater og ikke minst oljeprisen.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/19-Oil-Tankers-Held-Hostage-Off-Yemeni-Coast.html
Arkivert
Elvira
27.05.2018 kl 21:56
226

Heia Brann
Arkivert
Arkivert Til toppen