Trump angriper Syria - hvorfor det egentlig?

Natur
TRUMP 07.04.2017 kl 07:01 4338

Dette er en arkivert tråd!
Assad-regimet har terrorisert sin befolkning med kjemiske og konvensjonelle våpen i ca 7 år. Inntil for noen uker siden støttet Donald Trump Assad-regimet og Russlands holdning til denne konflikten.

Plutselig snur Trump pga enda et kjemisk angrep. Og da sender han 58 Tomahawk kryssermissiler inn i den syriske miitærbasen uten å be den amerikanske kongressen om ryggdekning.

Hvorfor gjorde han denne plutelige impulsive snuoperasjonen? Det kan ikke være pga det kjemiske angrepet fordi Assad-regimet har angrepet sin befolkning daglig med tilsvarende angrep de siste 7 år.

Kan det rett og slett være at han begynner å miste troen på at han kan tjene penger på samarbeidet med Russland? Kanskje han har satset penger i aksjer i våpenindustrien og at han da kan tjene noen kroner på en ny verdenskrig?

For dette rasshølet sitter ikke i presidentstolen av idealisme for å tjene det amerikanske folket. Han sitter der for å komme i posisjon til å tjene mer penger privatøkonomisk.

Det ligger ingen veloverveid politisk tankegang bak Trumps plutselige militære angrep på militærbasen i Syria.

Sannsynligvis var det hans psykiatriske diagnose som slo inn. Og han sitter med kodene til atomkofferten.
Arkivert
Diablo
07.04.2017 kl 07:04 2762

Helt enig, en gal mann som kommer til å lage store kriger som aldri før.
Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 07:20 2682

Uansvarlig at de ikke tar seg tid til å finne ut hva som egentlig forårsaket tragedien før man handlet. Men som kjent, man skal ikke stille spørsmål hvis man ikke vet svaret. Minner om USA sine bevis om at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen. Trump er presset av sterke krefter i USA til å gjøre dette. Ikke minst media. Skyt først og spør etterpå. Mye media inntekter av litt action på tv.
Arkivert
B-S-H
07.04.2017 kl 07:47 2592

Still deg spørsmålet hvorfor skulle Assad begynne å bruke kjemiske våpen når isis er nesten bekjempet og på tilbaketrekking. Hvem står bak dette, lukter false flagg. Dette skjer samtidig som Trump skal møte Kinas president.

Har ikke vært politisk aktiv på 15år men blir Norge dratt inn i denne krigen må vi, folket si ifra å ikke la den feite kua som styrer oss sverte Norge og dra oss inn i krig og fordervelse som går utover tusenvis av uskyldige mennesker
Arkivert
Stranger
07.04.2017 kl 07:51 2578

Hvor kommer alle de våben fra som oprørene bruger?? Putin forsyner Assad med våben men, hvem tror du forsyner oprørene?
Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 07:53 2563

BSH
Har stilt meg det spørsmålet og svaret er jo åpenbart. Hvorfor stiller ikke amerikanske media det spørsmålet, hvorfor stiller ikke vestlige politikere det spørsmålet, hvorfor stiller ikke US sin FN ambassadør det spørsmålet? De liker ikke svaret.
Arkivert
Brixer
07.04.2017 kl 08:08 2495

Det går sikkert med ett sykehus eller 2 til før vesten er fornøyd.
Arkivert
skikongen
07.04.2017 kl 08:11 2465

Flaut at USA støtter islamistene i denne konflikten
Arkivert
Krafer
07.04.2017 kl 08:14 2448

Trump sliter med å få igjennom ting på hjemmebane. Her fikk han muligheten til å vise handlekraft og få fokuset bort fra nederlagene på hjemmebane.
Får assosiasjoner til filmen "Wag the dog".
Arkivert
Volven
07.04.2017 kl 08:24 2419

WSJ: "Trump Shows He Is Willing to Act Forcefully, Quickly
President demonstrates comfort with military action in ordering missile strikes in Syria."

Ønske om mer krig som alle NATO-land må være med å betale. Europeiske NATO-land får en tilleggsregning med å ta i mot alle flyktningene. På tide å si stopp. Amerikanske valgkamper finansieres av våpenindustrien. Militæret, politi og sikkerhet øker på statsbudsjettet, alt annet strippes ned. Velferdssystemet baserer seg mer og mer på sositetsball. Vi bør se opp til oss selv i Europa, USA er ikke lenger den drømmen. Hvis han ville noe godt for folket sitt så ville han gitt den fattigste delen av befolkningen kraftig skattelette. Det ville økt kjøpekraften og skapt vekst. Den veksten de får nå gjennom forsvarsindustrien blir en tragedie for alle oss andre.

WSJ: "By CAROL E. LEE AND LOUISE RADNOFSKY
April 7, 2017 12:48 a.m. ET
WEST PALM BEACH, Fla.—President Donald Trump’s decision to order military strikes in Syria sets his presidency on a new and unpredictable course that is likely to shape his time in office."
Redigert 07.04.2017 kl 08:56 Arkivert
bmniq
07.04.2017 kl 08:47 2331

Ille, samme skjedde i irak og lybia. Hvor det viste seg at ingenting stemte. Og nå syria, hvorfor i alle dager skulle Assad og regjeringen bruke kjemisk våpen NÅ? Lol. Byen var is okkuppert, og nær tyrkia- som vi vet forer opprører med blant annet sarin og annet. Skal ikke se borti fra at is ofret noen barn, evt så er det fake news. Mest sansnynlig så traff bombefly våpenlagrer til is, slik syria hevder. Dette er ille det usa gjør nå.

Hvorfor skal usa ha «demokrati» i verdens 3 største oljeland irak, lybia og syria. Hmmm. Og hvordan har det gått med irak og lybia? Hmm. Og hvem går dette mest utover? Europa ja, vi får alle galningene til slutt. Det er klart når usa dreper alle sterke ledere som slår hardt ned på ekstremister, så blir det ja- mer ekstremisme.
Arkivert
skikongen
07.04.2017 kl 08:53 2279

Ille nok at Trump støtter islamistene i Syria, men i tillegg blir han støttet av "alle" vestlige land. Helt ukritisk...
Arkivert
Spoiler
07.04.2017 kl 08:55 2282

ra for oljeprisen..
Arkivert
BackCliff
07.04.2017 kl 08:57 2249

og europa tar imot alle flykntingene :S

fyfader jævla skuffet over Trump
Arkivert
bmniq
07.04.2017 kl 09:11 2240

Ikke sant. Europa blir ekstremt mye svakere av dette. Og USA mye sterkere (hva gjør de??). Vi må ta oss av unge menn i alder 18-35 år(opprørere) når de har voldtatt og drept seg ferdig, mens barn og kvinner er igjen i et teppebombet land, med en usa-vennlig utnevnt leder (opprører).

Russland har skjønt det, som faktisk er fornuftig. Synd at vi leser og ser amerikanske nyheter.

Fuck me, vi er naive

Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 09:14 2212

Oppmuntrende å lese tråden her. Tyder på at folk begynner å våkne. Vi trenger en russisk nyhetskanal på engelsk. Neida jeg er ingen russisk påvirkningsagent.
Arkivert
ketilgro
07.04.2017 kl 09:24 2160

Hykleriet og ondskapen vår ("vesten" og tyrkia + israel) mot Syria kan føre til 3. Verdenskrig, og det er nesten så jeg ønsker det snart, når vårt hykleri blir så kvalmende som dette.

Dersom Syria utførte det kjemiske angrepet på sine egne, så støtter jeg en reaksjon!

Men --- hvorfor blir journalister som rapporterer om våpenleveranser til IS fra Vesten drept da ??(Serena Shim)

Den svenske legeforeningen Swedish doctors for human rights analyserte en av videoene til "De hvite hjelmene" og i følge disse legene så var det juks og liksom-behandling som var filmen som faktisk var dødelig for barna.

Les
http://www.veteranstoday.com/2017/04/06/swedish-medical-associations-says-white-helmets-murdered-kids-for-fake-gas-attack-videos/ (OBS grusomme bilder)

Hvorfor skal Syria lide så jævlig? Skjønner "vi" (altså de "siviliserte land" som rir på en dødelig kjepphest av propaganda) ikke at når VI bidrar til å rive i stykker sivilisasjonens vugge så er vi en art som på i Self-destruct modus SOM ART drit i religion og liksomforklaringer!
Arkivert
morgendagen
07.04.2017 kl 09:25 2153

Dette er mat for propoganda maskinen russland,
Pass på. Nå gikk UK muligens ut av EU, hvem blir neste? er ikke ikke mye samhold i EU lengre, blir vel litt for enkelt for russland dette.
Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 09:42 2108

Som Obama sa: Ingen er bedre i hacking enn oss. Han kunne lagt til: Ingen er bedre i propaganda og fake news enn oss.

Men norsk sikkerhetspolitikk er viktig og den er klar. Vi står sammen med våre allierte.

Trump ble demokratisk valgt bl.a basert på å arbeide for et bedre forhold til Russland. Dette har vært motarbeidet av hauker og media med alle tenkelige midler.

Tror ikke det er amerikansk president som styrer amerikansk utenrikspolitikk. Synes jeg så det under Obama og ser det nå under Trump
Arkivert
skikongen
07.04.2017 kl 09:46 2085

ocuss:
RT.CO
Arkivert
Sølvrev1
07.04.2017 kl 13:14 2022

Vanskelige tider dette, og hvem kan man stole på? Imens slites folk mellom politiske fløyer, løgn og usikkerhet, og både synlige og skjulte agenda på verdensarenaen. Da er det viktig å ikke hoppe på første og beste hest, men ta seg tid til å verifisere (best mulig) hva som skjer, ved å forsøke å kryssjekke informasjon til en kan gjøre en balansert og veloverveid konklusjon.

En slik egenskap tror jeg en nokså sikkert kan fastslå at president Trump ikke er i besittelse av. Jeg mistenker at mannen er et lett "offer" for manipulasjoner, spesielt av et svært sofistikert sikkerhets- og etterretningsapparat som USA med sin voldsomme "deep state" luskende i skyggene av hvite og prangende symbolbygninger, har dyrket frem i tandem med stadig større behov for kunstig lånefinansiering for å opprettholde statens funksjoner.

Enn så lenge må vanlige folk verden rundt slites mellom å bivåne inhumane menneskelige tragedier over det hele, mens man samtidig kjenner på en frykt for at de etterhvert nokså skjøre samfunns-konstruksjonene som har tjent oss i vesten godt, kan være i ferd med å nå et bristepunkt.

Og heri ligger et alvorlig dilemma for en nordmann i ytterkanten av en allianse med stadig større krav om underkastelse og fravikelse fra etiske og moralske spilleregler som tidligere har vært en selvfølge -hvor lenge kan vi holde på å underkaste oss andre regimers agenda før vi mister oss selv ... ?

https://www.lrb.co.uk/v35/n24/seymour-m-hersh/whose-sarin
Arkivert
Nå gir vi gass
07.04.2017 kl 14:00 1971

" Som jeg ser dette er det den mest fanatiske fraksjonen av terroristene som her har satt opp årets grusomste falske flagg aksjon og brukt barn som offer."

http://www.derimot.no/blog/skal-en-lyge-f%C3%A5r-en-gj%C3%B8re-det-skikkelig
Arkivert
Egri
07.04.2017 kl 14:26 1933

Det er bra noen reagerer på gassing av sivile i Syria.
For oss i Norge har det ikke annet enn symbolsk betydning. Men jeg tipper at den russiske ambassadøren koser seg hvis han leser denne tråden. Han tror han kan spille på norsk svakhet, frykt og naivitet. Det kan han ikke, selv om det kan se slik ut. Det må den russiske ambassdør i Norge bare ha klinkende klart.

Det som betyr aller mest for Trump, er hvordan hans image tar seg ut, særlig innad i USA. Han viser handelkraft og blir respektert for det, i en sak der det er ganske opplagt å markere seg. Grensen går ved gassing av sivile.

Det gjorde ikke noe heller, at han samtidig sitter i samtaler med Kina om både handelsbalanse OG Nordkorea, der han antagelig krever at "hvis ikke dere gjør noe med dem, så gjør vi det".
Redigert 07.04.2017 kl 14:30 Arkivert
energikongen
07.04.2017 kl 14:31 1925

jævla skuffet over Trump
Arkivert
Odi.1
07.04.2017 kl 14:39 1899

Eneste dette idioten Assad-regimet forstår er Thomawak , meget bra av Trump.

Flate ut faenskapen.
Arkivert
Sølvrev1
07.04.2017 kl 14:42 1882

Udiskutable beviser på hvem som gjør bruk av nervegass på sivile er altså uten betydning? Ønsker man håndfast dokumentasjon på hvem som gjør hva før man reagerer, da er man å regne som både svak og naiv?

Det eneste som er klinkende klart her, er at det i urovekkende grad flommer over av duperte tomsinger som uten et snev av kritisk refleksjon halser i seg hvert eneste kjøttbein som blir kasta til dem ...
Arkivert
rockpus
07.04.2017 kl 14:43 1882

Det omtalte gassangrepet lukter av mer enn kun gass.
Hvorfor skulle Assad gjøre noe så dumt og skyte seg selv i foten når han nå var i ferd med å vinne krigen..?
Dette er like mye regissert som de påståtte kjemiske våpnene i Irak var som grunnlag for den krigen.
Redigert 07.04.2017 kl 14:46 Arkivert
questi
07.04.2017 kl 14:44 1871

Trumpen sender missiler for disse 4 viktige strategiske effekter:

1. Mer våpensalg
2. Vedlikeholde innreiseforbudet mot land i regionen siden USA er i krig med Syria.
3. Avtalt spill med Putin for å fjerne sitt stempel som Russland-marionett.
4. Dreie fokus mot utenriksproblemer for å få igjennom tiltak hjemme

Gassangrepet var amerikansk.
Redigert 07.04.2017 kl 14:45 Arkivert
Odi.1
07.04.2017 kl 14:47 1858

tåpelige konspirasjons teorier
Arkivert
questi
07.04.2017 kl 14:49 1847

Bare å se hvem som tjener på en handling så vet du hvem som gjorde det :)
Arkivert
Sølvrev1
07.04.2017 kl 14:50 1840

kal ikke forsvare gehalten i teoriene som serveres her, men det var en gang f.eks. episoden i Tonkinbukta ble brennmerket som konspirasjonsteori med det samme ..
Arkivert
FAR100
07.04.2017 kl 14:50 1853

neste gang som jeg likte Trumpen, 30 unger og barn har mistet livet, trist og trist
Arkivert
Odi.1
07.04.2017 kl 14:53 1845

Trump kommer til å få denne Assad- råtta ut fra hullet sitt en gang for alle.
En som har hatt "98% oppslutning" under alle valg og 7 år med krig er Diktator lik Saddam Hussain i Irak var det.
Arkivert
rockpus
07.04.2017 kl 14:56 1827

Jeg spør igjen:

"Hvorfor skulle Assad gjøre noe så dumt og skyte seg selv i foten når han nå var i ferd med å vinne krigen..?"
Arkivert
Egri
07.04.2017 kl 15:07 1818

Burde være unødvendig å si, men jeg stempler ikke deg som "naiv" etc. Sølvrev1. Jeg snakker om den russiske ambassadøren (ut fra måten han gikk ut i norske media for noen uker siden, med "advarsler"). Han må IKKE tro at vi er naive. Det er det jeg sier.

Ellers bombet Trump flyplassen gassangrepet kom fra. Så får vi se hvem som skriker og protesterer høyest på det.

Russland får det vanskelig i forhold til verdens opinion, hvis de protesterer på en aksjon innrettet mot bruk av kjemiske stridsmidler mot sivile. Der går faktisk grensen for "akseptabel" krigføring.

Men ikke tolk det som at jeg synes krig er akseptabel rent generelt, da. Egentlig finnes det ikke akseptable krigshandlinger.
Redigert 07.04.2017 kl 15:12 Arkivert
verbatim
07.04.2017 kl 15:12 1788

Han driver å rydder plass for sitt nye TrumpTower Syria...
Arkivert
zikamoro
07.04.2017 kl 15:24 1770

Redigert 07.04.2017 kl 21:08 Arkivert
Sølvrev1
07.04.2017 kl 15:25 1761

Ok, da misforsto jeg deg. Men vi vet faktisk ikke med sikkerhet at sarin-angrepet ble utført av Assad-regimet, ei heller at det ble iverksatt fra Shayrat-flybasen. USA har rimelig god etterretning og systemer for forehåndsvarsling av mulig Syrisk bruk av kjemiske stridsmidler. Nervegassen Sarin er en svært flyktig gass som fordamper i løpet av et par dager og blir ubrukelig. Tatt i betraktning at USA i avtale med Assad-regime har drevet utstrakt overvåking av deres demobilisering av de kjemiske strids- og produksjonsmidlene de har, er det merkelig at ikke en slik forehåndsvarsel ble snappet opp av amerikansk etterretning før og under bruken av den.

Jeg er på ingen måte overbevist om at det vi får presentert gjennom MSM, uten mulighet for verifikasjon på et så tidlig tidspunkt, stemmer overens med virkeligheten.

Her er det nok best å trå varsomt i forhold til hva man tar for gitt, inntil vi ser ufravikelig dokumentasjon på galskapen, uansett hvem som har utført den avskyelige handlingen det er å bruke masseødeleggelsesvåpen, på toppen av det hele på sivile ...
Arkivert
zikamoro
07.04.2017 kl 15:27 1766

Redigert 07.04.2017 kl 21:08 Arkivert
zikamoro
07.04.2017 kl 15:32 1780

"Gassangrepet" e d mest opplagte FFO vi har sett, og d sier ikke lite!

Og løgnmediene (slike som NRK=Fake News) e jo i ekstase
når de får bringe mer løgn ut til den manipulerbare, fordummede befolkningen*
som helt har mistet evenen til selvstendig tenkning.

*Med unntak av en liten del av befolkningen, som vi ser
hederlige døme på i denne tråden.

Galningen The Donald innbiller seg at han skal klare å innynde seg med
(((plagåndene))) sine ved å begå grove krigsforbrytelser og bryte
internasjonal lov. Dette vil imidlertid bare gi (((dem))) blod på tann.

Redigert 07.04.2017 kl 15:41 Arkivert
RobJam
07.04.2017 kl 15:57 1693

Har det noe å si hvem som brukte kjemiske våpen denne gangen? Assad burde få et nakkeskudd uavhengig av om han var skyldig i akkurat denne handlingen...

Hvor mange hundre tusen sivile trenger Assad å ta livet av før vi kutter beina med knærne og tvinger han ut av stillingen?

Ja såklart, om IS er skyldig.. Nei. IS skal utryddes som de dyrene de er, uavhengig om de var skyldige. Fanatikere har jeg ingen sympati for, og enda mindre de som voldtar og dreper hemningsløst, samtidig som de plasserer seg godt på sine høye moralske hester.

Forsåvidt, så for alle dere som griner av at vi må ta imot flyktninger. Tja..

Hvor var du da USA og NATO tok avgjørelsene om at sivile tap var okay?
Hvor var du da vi selv skapte terroristene som nå herjer hemningsløst i midt-østen, fordi en vestlig drone/tanks/vådeskudd tok livet av en uskyldig søster, bror, datter, sønn, far, mor etc?
Hvorfor hadde ikke pipa samme lyd når du så i media at USA og allierte nok en gang hadde bombet en hel by til helvete for å ta livet av 10 "terrorister"?

Man høster som man sår, sies det, og jaggu faen er det det vi gjør akkurat nå.

Vi destabiliserte og sendte hele regionen til helvete i kapitalismens og hevnens navn. Fordi noen stakkarslige få ble drept i en ulykke i USA, som oppriktig talt ingen i vesten egentlig bryr seg om.

Vi sa ja, til å invadere en hel nasjon, for å straffe 100 menn for deres handlinger.

Så fuck it. Om vi må slite med unge, krigsherjede menn, som ikke er helt hele i hodet. Så hørte jeg veldig få som grein fordi vi sendte våre unge menn til Afgha og Irak for å herje vilt og hemningsløst.

Og for de av dere som er naive og godtroende nok til å tro at norske tropper ikke begikk krigsforbrytelser via ISAF etc, skjerpings.

Vi gjorde det, vi gjør det fortsatt, vi er ikke noe bedre.

Men jaggu har vi en ting til felles med terroristene, vi er jævla flinke til å skape et baluba, for så å sette oss på vår høye hest og peke på alle andre.

TL:DR: Gi Assad et nakkeskudd, drukn alle IS medlemmer og sympatisører, fjern all vestlig militærmakt i midt-østen, og ikke minst, om du behandler flyktningene som dyr, så vil de oppføre seg som dyr. Sett 1,000 unge menn fra enhver kultur på et begrenset område med ingenting å gjøre, lite ressurser og ingen fremtidsutsikter, så tenker jeg de fleste ville blitt forbauset over hvor raskt den negative utviklingen skjer.. Spesielt om alle de 1,000 nettopp hadde mistet en eller flere de var glad i, og rømt gjennom et helt jævla kontinent med en mobil og en tannbørste..
Arkivert
Sølvrev1
07.04.2017 kl 16:10 1684

RobJam,

Du fremstår for meg som en kulturrelativist plassert godt ut på det vi definerer som venstresida i norsk politikk. Har forståelse for indignasjonen din i forhold til de menneskelige tragediene vi ser utspille seg, men jeg mener du bommer kraftig med å årsaksforklare det vi ser skje med å rette pekefingeren mot kapitalismen. I den grad vi har kapitalisme (eller har hatt det), er den pervertert til noe helt annet enn den klassiske varianten man forbinder med uttrykket.

Og jeg kan ikke si at du treffer noen nerve hos meg med å raljere om at ingen har kritisert og advart mot den vestlige krigsdeltakelsen og arrogansen overfor mulige tilbakeslag som følge av militær tilstedeværelse i Midt-Østen under NATO-alliansen. For er det noen her inne som har forsøkt å gjøre nettopp det, så er det undertegnede ...

Tillegg:

Kan legge til at i forbindelse med opprettelsen av IFOR (samt overgangen til SFOR), NATOs deltakelse i Bosnia-Hercegovina i etterkanten av krigen i Joguslavia, ble jeg kontaktet en gang i halvåret fra 1995 - 1998 av Forsvarets Overkommando og forsøkt rekruttert til styrken pga mangel på offiserer, noe jeg takket nei til hver eneste gang.

Årsaken for at jeg ikke ville delta var min overbevisning om at NATO ikke var det riktige instrumentet å sette inn som fredsbevarer, også med hensyn på mandatet alliansen fikk i etterkant av Daytona-avtalen. Min samvittighet sa meg at jeg ikke kunne kompromisse med overbevisningen min selv om det var karrièremuligheter som åpnet seg, i forhold til at NATO-alliansen nå utvidet sitt virkeområde fra å være en ren forsvarsallianse, til å utøve militær makt i regioner det ikke var naturlig for en ung norsk offiser å sette sine føtter med våpen i hånd.

I 1998, da jeg siste gang ble kontaktet av rekrutteringsoffiseren fra FO (som jeg hadde tjenestegjort under tidligere), sa jeg følgende -Kjære ......, så fremt det er utenlandstjeneste under NATO-engasjement du ønsker å tilby meg, vil du ta en bortkastet telefon med negativt resultat.

Og dett var dett ...
Redigert 07.04.2017 kl 16:41 Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 16:38 1664

Jeg er åpenbart skrudd sammen helt feil. Jeg er tilhenger av å først analysere, så bevise, så konkludere, også agere.

Det er ikke det politisk korrekt lenger. Nå gjelder det å først konkludere og så agere. Bekvemt å slippe å etterforske og bevise.

Bevis er uinteressante når man vet hva man vil. Hva om resten av rettsvesenet kunne blitt effektivisert på denne måte? Kunne vært noe for USA å vurdere.

" Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv"
Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 19:18 1590

Er det mulig å tro at:

USA ikke har støttet opprørerne i Syria fra dag 1?

USA ikke sto bak invasjonen i Irak på falske premisser?

At USA ikke sto bak bombingen av Libya?

At USA ikke står bak katastrofen i Midtøsten og flyktningkrisen?

Dersom det er mulig å tro dette, vennligst del argumentet med meg da jeg gjerne vil være en av dere uten å være hjernedød.
Arkivert
focuss
07.04.2017 kl 19:26 1568

By the way. Saudi Arabia roser USA for deres aksjon i Syria. Rosende omtale fra noen som står for daglige krigsforbrytelser i Jemen er kanskje noe som varmer?
Arkivert
omans
07.04.2017 kl 19:49 1563

Assad og Putin er samme ulla, de tror de kan leke Gud bare fordi dem er i maktposisjon.

Konge handling fra Trumpen.
Kjemiske våpen er uakseptabelt, siviliserte samfunn benytter seg ikke av dette for å påføre folk slike lidelser.
En vet aldri hvordan de til slutt vil bruke disse våpnene, snart sender vel Puttin kjemikalier over Uniten.
Psykopaten i øst.
Arkivert
Trygve`n
07.04.2017 kl 19:57 1546

Om man ikke klarer å se forskjell på putin og trump burde man ikke uttale seg her inne. putin anklager usa for brudd på menneskerettighetene, lol. snakk med de i ukraina.
Arkivert
omans
07.04.2017 kl 20:26 1525

Hvem sikter så Trygve'n til?

Eller snakker du med degselv nå igjen Trygve?

Forøvrig, Trump svidde av endel kronasjer med denne handlingen.

Hver av de 59 Tomahawk missilene koster mellom 1 og 1,4 millioner dollar.

Sende regningen til Putin/Assad?
Arkivert
Rolig50
07.04.2017 kl 20:32 1503

B-S-H

Jeg er ikke uenig med deg i den tankerekke du fremlegger. Hvorfor skulle Assad begynne med kjemiske våpen når ekstremist grupper og opprørerne, samt IS nesten er bekjempet ?

Nå vet jeg ikke hva som er riktig pga at det kommer forskjellige signaler fra forskjellige kanter. I denne ska tror jeg f.eks. ikke mer på VG enn Hanne Herland.

Det er så mye propaganda i stedet for nyheter i svært mange saker. Derfor er jeg usikker.

f.eks - Hver eneste dag bytter TV2 og Nrk på å bruke 10 min av dagsrevyen i en propaganda om hvor fælt det må være for afganske barna å ikke vite at de kan bli her i Norge og at de derfor drar fra flyktningemottak 2-3 år før de har oppgitt at de fyller 18 år?

Millioner av barn bor i Afganistan uten å dra ut, mens noen ressurssterke drar for å deretter søke om å få sine familier etter.

Det er mange som har det vondt i verden, men de som lider aller mest og som alle i Norge hadde åpnet sine hjem for blir ikke hentet ut av det helvete de har (Jenter fra 5-12 år tvunget til prostitusjon i Pakistand/India etc etc).

Arkivert
Firkløver
07.04.2017 kl 20:42 1503

Har sett flere intervjuer med Assad. Mulig han er en ond person, men fyren virker hvertfall veldig rasjonell og intelligent. Har liten tro på at han ville være idiotisk nok til å gjennomføre dette gassangrepet mot sivile nå som ting går framover for han på alle fronter.
Arkivert
zikamoro
07.04.2017 kl 21:06 1485

>For dette rasshølet sitter ikke i presidentstolen av idealisme for å tjene det amerikanske folket.

Donalden har grundig avslørt seg som en psykopat og feig lystløgner.

>Det ligger ingen veloverveid politisk tankegang bak Trumps plutselige militære angrep på militærbasen i Syria.

Minste motstand vei. Han innbiller seg nok at han nå vil få fred fra løgnmedia og swampen i Washington.

>Sannsynligvis var det hans psykiatriske diagnose som slo inn.

D var nok d.

>Og han sitter med kodene til atomkofferten.

Eneste trøsten e at d hadde vært en enda farligere situasjon
dersom heksen Hillary Clinton hadde sittet med kodene.

Arkivert
Arkivert Til toppen