Opera - spillet er i gang

typo
OPERA
18.01.2016 kl 14:59
7417

Dette er en arkivert tråd!
Inmobi ryktes oppkjøpt av Microsoft, men også Google og Yahoo har vist interesse uten å nå frem til avtale.

m.4-traders.com/MICROSOFT-CORPORATION-4835/news/Microsoft-Update-Reports-suggest-Microsoft-close-to-InMobi-acquisition-21703076/

Arkivert
Pølsedyret
18.01.2016 kl 15:28
4797

javel. Microsoft skal altså være villig til å betale $2 milliarder for InMobi.

http://microsoft-news.com/report-microsoft-to-acquire-leading-mobile-ad-network-inmobi/

da er det kanskje ikke dumt å merke seg at hele Opera på real-time kurs 44.40 i dag verdsettes til $0.73 milliarder på Oslo Børs (les: er man ikke altfor tjukk i huet, skjønner man at her er det [mye] penger å hente. blir litt som i poker. den som er best å bløffe/avsløre bløff vinner).

Redigert 18.01.2016 kl 15:35 Arkivert
Wanker
18.01.2016 kl 15:53
4684

Noen som har forsøkt å sammenlikne InMobi og Operas mobilreklame-avdeling med tanke på user reach, teknologimessig og så videre, eventuelt har linker til slikt?

Arkivert
Belongterm
18.01.2016 kl 16:20
4579

Gledelig melding, men nettsiden Microsoft-news.com er tvilende til disse ryktene.

De skriver blant annet:
“It is hard to believe this report because Microsoft has been scaling down its ad business since the aQuantive debacle. Back in 2013, Microsoft sold its Atlas Advertiser Suite to Facebook. Atlas is a leader in campaign management and measurement for marketers and agencies. Right now, Microsoft Advertising just includes Bing Ads and display advertising using MSN and other Microsoft services and apps. I’m not sure whether Microsoft will be once again jumping into the core advertising business. If Microsoft acquires InMobi, they will be competing against Google’s AdMob, AOL’s Millennial Media, and Facebook Audience Network.
http://microsoft-news.com/report-microsoft-to-acquire-leading-mobile-ad-network-inmobi/

Microsoft solgte primo 2015 sin annonsesalgavdeling til AOL/Verizon i bytte mot at AOL benytter søkemotoren Bing. AOL og Microsoft inngikk en 10-års avtale om at AOL skal levere all annonsering (inkl. video) til Xbox, Skype og andre Microsoft produkter i Nord-Amerika, Japan, Brasil og fem europeiske land.

Avtalen med AOL/Verizon dekker altså bare en begrenset del av Microsofts globale markeder, og InMobi er sterke i mange av de store markedene som AOL mangler. Inmobi har sine største kontorer i San Francisaco, Bangalore, New York, London, Beijing, Shanghai og Tokyo. I tillegg i Seoul, Taipei, Malaysia, Singapore, Dubai og Sidney . Men siden de har en ti-års avtale med AOL høres det litt merkelig ut at Microsoft på egenhånd skulle kjøpe InMobi bare noen måneder etter at Microsoft avviklet sin egen annonseavdeling.

65% av InMobis omsetning kommer fra India og Kina, noe som kan forklare Microsofts interesse.
http://thedeadline.biz/indias-inmobi-is-giving-facebook-and-google-a-run-for-their-money/
Arkivert
typo
18.01.2016 kl 17:12
4474

Tror de er nokså like i størrelse på mobil reklame. Opera var noe større i 2014, og har i tillegg software
Arkivert
EricSimpsonjr
18.01.2016 kl 17:21
4441

For å være ærlig så tror jeg ikke tiden er inne for et salg. Selskapet har jobbet iherdig med å utvikle nye tjenester det siste året, og det blir vel nesten litt feil å selge nå som alt braker løs.

Hvis Opera Mediaworks nå slår gjennom i full global skala kan det her bli en vanvittig pengemaskin under fullt operativt fokus. Magefølelsen sier at de skal finansiere opp Nettleservirksomheten ved å få inn frisk kapital fra en større aktør i dette datterselskapet.
Arkivert
bulijerga
19.01.2016 kl 13:15
4164

Dagens kursutvikling forteller oss at Opera ledelsen mislykte med sine strategiske prosesser.
MSI som kjenner Opera best er største netto selger i siste 12 måneder uansett hvilken tidsrom vi betrakter.
Opera er overpriset tatt i betrakting at tre av største Opera marked er offisielt i resesjon.
Arkivert
shippingbettern
19.01.2016 kl 13:20
4175

Ser du på største nettokjøper siste måned står morgan Stanley for 26,35% eller 44 mill.

nest største nettokjøper er DnB med 14 mill.
Arkivert
hueunderarmen
19.01.2016 kl 13:22
4122

Tror vi ser et rally denne uken, for på mandag legges fasit fram.. blir meget spennende
Arkivert
transporter
19.01.2016 kl 13:33
4081

Blir sikkert en stor skuffelse på mandag siden kusjen går i minus
Arkivert
hueunderarmen
19.01.2016 kl 13:34
4075

Hvor mange nick har du nå ? 15 ?
Tror du bør finne deg noen andre å leke med
:)
Arkivert
Brumlebasse
19.01.2016 kl 15:43
3961

Aksjen er satt i "skrustikka"
da må ledelsen levere og prestere
Pleier og hjelpe godt det :)
Arkivert
transporter
19.01.2016 kl 15:55
3959

Går sakte men sikkert ned i dag :)
Arkivert
typo
19.01.2016 kl 16:45
3859

Transporter ja, det ble 45 og ikke 40 som du spådde.

To interessante saker låser kursen for tida. Q4 og strategic review.

Med flere interessenter og Inmobi i spill tror jeg det har vært en spennendes prosess i selskapet. Jeg har tro på at Boillesen er en litt for sta leder i denne prosessen, men at det sitter et styre bak som er mer dynamiske. Jeg tror styret velger det som gir mest igjen for aksjonærene.

Som så ofte ellers er det kun spekulasjoner, men noe skal man jo finne på.
Arkivert
bulijerga
19.01.2016 kl 16:50
3860

Det er på tide å fjerne en lite troverdig CEO og Opera kan raskt klatre til 52-55 nivå.
Arkivert
typo
19.01.2016 kl 17:31
3802

Et annet interessant poeng med Opera, er at de selv har kjøpt minst 15 selskaper de siste få årene, så de har gått agressivt til verks.

Nå spørs det hvor mye penger de selv har til oppkjøp når resten av Adcolony er betalt. Men, markedsverdien til Opera begynner å ligne veldig på hva de sannsynligvis har betalt i oppkjøp av andre selskaper.
Arkivert
hueunderarmen
19.01.2016 kl 18:01
3746

"brikkene" bør falle på plass denne uken, på Mandag kommer sannsynligvis meldingen som vil snu opp-ned på alt som har vært til nå ?? blir spennende....
Redigert 19.01.2016 kl 18:08 Arkivert
EricSimpsonjr
19.01.2016 kl 18:34
3701

En gjeng håpløse folk her på forumet.

Til mandag er det en ekstraordinær generalforsamling hvor alle punkter er kjent, hva er det som får dere til å tro at det kommer noen overraskelser da?

Arkivert
hueunderarmen
19.01.2016 kl 18:54
3646

Flytter tårnet 5 plasser (for bedre utsikt til arenaen) hvor slaget skal stå :-)
Arkivert
7invest
19.01.2016 kl 19:50
3673

Enig med EricSimpsonjr - det kommer ikke noen nyheter på mandag:
Agenda'en ble fastlagt den 21.12 og inneholder ikke "strategic review" og den ble sendt ut FØR melding om den strategiske prosessen ville ble forlenget (30.12.15), ref http://news.cision.com/opera-software-asa.

Det er imidlertid verd å merke seg at det da kun er litt over en uke mellom EG og presentasjon av Q4.

Jeg mistenker jeg at Opera kommer til å gi info om den strategiske prosessen i slutten av Q4 presentasjon.
Jeg har ingen tro på at det blir noe salg og Opera ønsker nok å dempe skuffelsen fra markedet med presentasjon av Q4 salgs-resultatene (Revenues).... som er lovet "å være selskapet beste noensinne".... men sannsynligvis i henhold til guiding

Dersom den strategiske prosessen ikke har resultert i noe annet en videre arbeid med organisasjonsstrukturen, så mener jeg Opera har feilinformert sine aksjonærer når de skriver :
"For ordens skyld understrekes det at den foreslåtte reorganiseringen ikke har noen sammenheng med den pågående strategic review prosessen, foruten at re-organiseringen gir ekstra fleksibilitet med hensyn til fremtidige strukturelle løsninger"
De kan ikke skrive dette for å forhindre at markedet skal tolke meldingen om EG "som et salg av Opera", og samtidig ikke ha noe annet konkret resultat av den strategiske prosessen enn nettopp reorganisering ..... Dette vil i såfall være å føre aksjonærene bak lyset (min mening).

Da dukker en annen interressant "problemstilling" opp, ref typo : "Jeg har tro på at Boillesen er en litt for sta leder i denne prosessen, men at det sitter et styre bak som er mer dynamiske." : Styrkeforholdet mellom Boillesen & styret. Med kompleksiteten i Opera sine produkter & forretnings modell, frykter jeg at styret er for svakt.
Jeg fikk også den følelsen i Q3 presentasjonen da Boilesen ble konfrontert med utsagn fra Q2 om alternativer for den strategiske prosessen. Dette avfeide Boilesen og sa at det ikke var han sitt utsagn , men styreleder sitt !

Har jeg rett blir jeg skuffet, men ikke overrasket. Da har jeg imidlertid mistet tillit til styret og ledelsen....og jeg vil ikke nok ikke være alene om det...
Redigert 19.01.2016 kl 20:00 Arkivert
braastad-xo
19.01.2016 kl 20:24
3551

Styreleder har jeg overhodet ingen tillit til. Det at han går ut og sier de har mottatt nærmere 10 enn 2 henvendelser fra aktører i bransjen hører ingen steder hjemme. Brannslukking de luxe.

Boilesen gjør nok sitt beste, men det er ingen enkel oppgave å skulle kjempe mot giganter som Google, Apple, Microsoft.....
Det er en kamp Opera er dømt til å tape over tid.
At Opera som selskap er så fragmentert gjør nok at de er/har vært mindre attraktive som oppkjøpskandidater. Derfor er en oppsplitting av selskapet en absolutt nødvendighet hvis de skal gjøre seg forhåninger om salg av deler av virksomheten.
Så får bare tiden vise hva enden på eventyret Opera Software blir.

Q-4 blir nok ingen høydare uansett.
Arkivert
Dr Jones
19.01.2016 kl 21:36
3444

Har stor tro på at en avklaring skjer innen Q4 pres. GF nå er tydelig en rigging for salg/ delsalg av ett av de tre utfisjonerte døtre. At prosessen blir forlenget er ikke uvanlig, og 6-9 mnd prosess er heller ikke veldig lenge. Syns det er positivt av ledelsen og ABG/MSI er potte tett, det gir inntrykk av at noe stort er på gang. Sjef for Corporate i ABG (Engh) var ute i media i høst og sa at mange M/A var utsatt til Q1 2016 pga volatilitet. Regner med at Opera var en av de. Nå er det ikke mindre volatilt for tiden, men hvis markedet stabiliserer seg vil nok noe skje raskt. Har selv jobbet i meglerhus og vet hvor mange variabler som skal på plass. Jeg har gått long med snitt på 50 - regner med 50-100% avkastning første halvdel 2016. Lykke til:)
Arkivert
jasmin
19.01.2016 kl 21:45
3441

http://www.beet.tv/2016/01/att-houton.html

Løp og kjøp !
Arkivert
adam+eva
19.01.2016 kl 21:55
3370

Dette innlegget har blitt slettet
Arkivert
EricSimpsonjr
19.01.2016 kl 22:12
3361

Jeg er ikke negativ selv om jeg tviler på at vi får se noe rent salg av selskapet. Det sitter industrielle aksjonærer her som trolig ikke er interessert i å selge med mindre de får en pris som blåser langt over all-time-high.

Med tanke på det vanvittige nyhetsslippet denne høsten, så kan det faktisk være at Opera fremover i hovedsak skal satse på drift istedet for å bruke mesteparten av ressursene på utvikling.

Jeg tror faktisk det er god plass til Opera i dette markedet, og markedsmulighetene bedrer seg nå som andre selskaper dukker under i stor skala, bare se hvor billig de fikk tilgang på AdQuatas kundegruppe. Et annet betydelig selskap, Fiksu, har også måttet kutte kraftig i antall ansatte flere ganger den siste tiden, det er fordi de ikke klarte å hamle opp med konkurrentene. I Opera Mediaworks ansetter man folk, og det er sett på som prestisje å ha dette selskapet på CVen.
Arkivert
7invest
19.01.2016 kl 22:17
3362

..slettet..
Redigert 19.01.2016 kl 22:18 Arkivert
EricSimpsonjr
19.01.2016 kl 22:27
3337

Nå har selskapet hanket inn AT&T og LinkedIn på kort tid, tror dere virkelig ikke dette blir lagt merke til i medieverdenen?

Opera kan eksplodere opp i et vanvittig inferno når som helst, det her kan være tidenes investeringsmulighet. Kanskje omsetningen fyker til 1 milliard dollar allerede i år. Brått sitter vi her som aksjonærer i det eneste selskapet i verden som er å regne med foruten Google og Facebook.

Jeg tror oppriktig talt Opera kan ta en Schibsted nå, og dere kan jo bare sjekke kursutviklingen der siden finanskrisen i 2008.
Arkivert
Benux
19.01.2016 kl 23:16
3261

ett av 5 minutter og se gjennom noen kampanjer Opera Mediaworks har laget.

Imponerende, say no more!

operamediaworks.com/opera-house/creative
Arkivert
hueunderarmen
20.01.2016 kl 08:54
3133

lir sikkert en Opera da
Arkivert
transporter
20.01.2016 kl 09:26
3111

a sikkkert en kjempedag for opera :) 20 kr neste stop
Arkivert
shippingbettern
20.01.2016 kl 10:14
3074

Ja, tipper at portføljen til transporter er massse opp med OSEBX ned 4%:-)

han shortet fantasiporteføljen siste sjanse i 2015
Arkivert
pamuk
20.01.2016 kl 10:15
3051

ed ti 20 tallet.
Arkivert
jasmin
20.01.2016 kl 18:56
2939

Se på MSI idag. Kjøper med begge hender.
Arkivert
7invest
20.01.2016 kl 23:04
2839

Meglerhusene kjøper & selger og driver kursen nedover sålenge det ikke kommer noen konkret informasjon fra Opera... Spiller ingen rolle om meglerhuset heter MSI eller noe annet. Opera får spesielt mye juling i dagens marked (faller mye/stiger lite) og slik vil det fortsette om ikke ledelsen tar grep. Det kan godt være Opera selv har troen, men markedet har mistet den helt. På tide at Opera foretar seg noe nytt/anderledes enn de siste fire kvartalsrapportene. Dersom ikke kan vi falle langt ned .....
Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 13:02
2733

Slik jeg vurderere det, er MARKEDET den største utfordringen for aksjekursen til Opera nå....

Alle som følger med kursutviklingen ser at Opera har vært & er i "nedre sjikt" på Oslo børs. Opera "faller mest / stiger minst". Dette skyldes som EricSimpsonjr har skrevet at "markedet skyr usikkerheter" :
A. Oslo børs : kun 0.3% av verdensmarkedet & Norges økonomi er veldig "oljeavhengig"
B. Selskap som Opera ...: i negativ trend, negativ EPS, relativt høy andel gjeld, ...osv.

Aksjekursen til Opera vil sannsynligvis derfor fortsette nedover , dersom ikke ledelsen/styret klarer å foretar seg noe (eller at vi går tilbake til et BULL marked - noe jeg er tvilende til).
Jeg forventer at styret & ledelsen er klar over dette, men det store spørsmålet er hvilke verktøy / tiltak de har å ty til
Er svaret på 'strategiv review' : "vi fortsetter som før, mens vi holder døra på gløtt og pynter brura med omorganisering", er jeg desverre redd for at ferden fortsetter videre nedover sammen med markedet , men at Opera fortsetter å falle mer enn snittet på OBX ("en trend varer helt til den blir brutt").

Jeg må bare erkjenne at jeg har undervurdert det negative MOMENTET i både markedet og dermed også i Opera. Dersom et selskap faller med 30%, er det alltid en grunn for det. Og i et marked med negativ trend, er sjansen stor for at slike selskap straffes hardt.
Jeg lot meg også "lure" av uttalelsene til styreleder i Q2 og har som braastad-xo mistet tillitt til han. Den viktigste jobben til styre og ledelsen i Opera blir nå å gjenvinne denne tillitten !

For de av oss som er investert i Opera, blir da spørsmålet ... : Vil Opera slå markedet på kort, mellom evt på lang sikt fremover ?
- På kort sikt er jeg tvilende, men vil avvente Q4 siden hele MARKEDET nå (på kort sikt) er oversolgt.
- På mellomlang sikt er jeg svært usikker
- På lang sikt har jeg vært positiv hele veien, men med et stadig "dårligere entry punkt" begynner man jo å kjenne på "underlaget" ..... og tenke hva kommer jeg til å gjøre dersom bjørnen kommer helt inn i stua.... http://www.marketwatch.com/story/the-bear-market-in-stocks-has-finally-arrived-2016-01-20?link=MW_home_latest_news
Den her er også til ettertanke ... http://arnetalving.se/2016/01/21/blogg-dansa-pausa-dansa-pausa/
Redigert 22.01.2016 kl 13:36 Arkivert
dick ....
22.01.2016 kl 14:10
2641

ttp://www.wsj.com/articles/ad-tech-growth-hits-speed-bump-145193642
Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 14:49
2608

Takk for link dick, den er til ettertanke og viser noe av utfordringene i markedet som Opera er i ...

Det er så forferdelig mye baising her på HO (vel så mye opp som ned). Antar det er "multi og hans alter ego-gjengen" som forsøker å promotere "kjøp" & "salg", slik at de kan tjene på trading.
Redigert 22.01.2016 kl 14:51 Arkivert
omans
22.01.2016 kl 16:19
2514

Investtech advarte mot aksjen igår pga den visstnok hadde brutt ned av 43.
Er det slik man skaffer seg kunder?
Mulig det var rock bottom?

Arkivert
Pølsedyret
22.01.2016 kl 16:31
2521

ia. så det i går omans. tenkte umiddelbart at nå er bunnen satt.
Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 17:18
2446

omans: Jeg er ingen expert på TA, men synes du fortjener ..... andre synspunkt også.

Investtech forsøker å gi kortsiktige anbefaleringer basert på Teknisk Analyse, og det virker forsåvidt fornuftig det de skriver.

Bakgrunn for dette mener jeg er som følger :
Dersom MARKEDET begynner å falle igjen, vil Opera også falle og mer enn snitt for OBX (slik den har gjort frem til nå). Dersom oljeprisen f.eks faller ned igjen (noe som ikke vil ikke overraske meg), så vil Opera igjen bli straffet hardt. Uten nye triggere vil trenden bare fortsette intill den brytes av ny informasjon.....

Ja, Opera har brutt forrige bunn og vil ved nedgang for OBX fortsette å falle slik den har gjort. Da er det ingenting "teknisk" eller "fundamentalt" (EPS, P/E, P/B, P/S osv) som vil gi noe "støtte" - såfremt det ikke kommer noen nye triggere.

"The trend is - at the moment - not your friend".... når det kommer til Opera
Redigert 22.01.2016 kl 17:20 Arkivert
transporter
22.01.2016 kl 17:21
2430

Med andre ord selg så snart dere har muligheten :)
Arkivert
Hvemvetbest
22.01.2016 kl 17:23
2401

US
Redigert 22.01.2016 kl 17:24 Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 17:25
2438

Nei, det kommer an på om man er :

a) investor eller trader...
b) horisont (kort, mellom eller lang sikt) og hva man tror om Opera sin utvikling i forhold til det tidsbildet

, men dette vet du jo alt om "mutli og han alter ego gjengen" .......

P.S
Hvemvetbest: Ser vi svarte "likt" ... satser på at din kommentar var myntet på "multi+-gjengen".
Redigert 22.01.2016 kl 17:33 Arkivert
Pølsedyret
22.01.2016 kl 17:45
2352

7invest. du må ikke bli livredd hver eneste gang det postes noe positivt om Opera. len deg mot dick.... & co og slapp av. nå er det dessuten helg.

ps) hvorfor hopper du alltid bukk over alt som heter avtaler og svartmaler med bred pensel? ja, hvorfor i all verden er du tungt lastet som du ynder å fortelle? du er jo mer negativ til selskapet enn Hegnars nickbyttende husbaisser. med ditt syn på selskapet hadde jeg definitivt ikke holdt på aksjer i det.
Arkivert
omans
22.01.2016 kl 18:05
2357

7invest
du glemmer at investtec ikke tar noe som helst annet i betraktning når man skriver sine robot analyser.

Ikke er det tatt i betraktning at det brede marked har falt kraftig sammen med opera, og ikke ser man på handelen for den aktuelle dagen nr 2 den var under 43.

Jeg så at det dannet seg en interessant candle igår, når det var andre dag på rad under det såkalte 43 nivået til investtec, dette liknet et reversal.

Investtech er kyniske og ser ikke på annet enn nivå. Husker man gikk hardt ut mot STB som var børsens værste aksje, ikke rart når den nesten var på bunnen.
--

Men, det kan jo komme tilbakefall igjen rent teknisk. Børsen var kraftig opp idag, og Opera steg med dette segmentet.
Hva som skjer videre vet jeg ikke sikkert.
Men har ikke sett noen fundamentale nedgraderinger.
Redigert 22.01.2016 kl 18:09 Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 18:36
2284

Hei omans. Du kan tydeligvis mye mer TA enn meg, så jeg ser det var ikke var noe behov for å svare deg.

Helt enig i det du skriver angående om at investtec er "kyniske/mangelfulle" i sine vurderinger. Jeg forholder meg overhode ikke til de, men så driver jeg heller ikke med trading. Min kommentar var at konklusjonen stemmer med markedstrenden DERSOM vi opplever en videre nedgang i markedet, SÅFREMT det ikke kommer noen nye triggere ifm Q4. Jeg har i tidligere tråder vist det fundamentale når det gjelder EPS og kommentarer til guiding som DNB gav for 2016/2017.

Så kort fortalt ..jeg vet heller ikke hvordan det går fremover.
Redigert 22.01.2016 kl 18:37 Arkivert
7invest
22.01.2016 kl 18:37
2287

Pølsedyret : Dersom du tar deg tid til å lese det jeg skriver får du forhåpentligvis svarene på det du spør om. I samme sleng så foreslår jeg du stiller de samme spørsmålene til alle som er "uhildet" positive eller negative til Opera - både på kort og lang sikt , uten å begrunne sine utsagn noe som helst.
Dessuten, dersom man ikke er villig til å diskutere risiko for nedside i sine investeringer (på kort/lang sikt) .... vel for meg virker det merkelig..... Jeg mistenker dog at de fleste innlegg her på HO egentlig er kamuflert baising opp/ned for tradere.
Et siste tips : dersom du irriterer deg så mye over det jeg skriver - så kan du forsøke å la være å lese det. God helg til deg også.
Arkivert
bulijerga
22.01.2016 kl 18:51
2262

Vi liker når menighet er så entusiastisk over helga. Selveste Makskje skal tale til dere om ikke så lenge. Mandag som regel blir hard landing.
Arkivert
Pølsedyret
22.01.2016 kl 18:54
2287

god helg til deg også 7invest. ja, jeg er ekstremt positiv til operaaksjen på dette kursnivået. helt ekstremt positiv. tenker også at aksjer prises litt i forhold til vekstpotensial frem i tid, men registrerer jo at Opera er unntatt fra dette mens f.eks. NEL som KANSKJE kan vise til profitt i 2020 derimot...

forum.hegnar.no/post.asp?id=20283321

og du hopper fortsatt bukk over avtalene. det var mitt hovedanliggende i kommentaren til deg når det gjelder ditt svartsyn på selskapet. men selvsagt helt greit det. enhver står helt fritt til å vektlegge hva man vil. men jeg ville altså garantert ikke hatt aksjer i Opera med ditt syn på tingenes tilstand.

meget signifikante, ferske avtaler med størrelser som AT&T, Samsung, Xiaomi, LinkedIn og Hisense gjør at jeg sover meget godt om natten og regner med at dagens begredelige aksjekurs ganske snart vil være et tilbakelagt stadium.

edit) lagt inn link for å dokumentere at min påstand om gode vekstutsikter i Opera er forankret i substans og ikke tatt ut av løse luften.
Redigert 22.01.2016 kl 20:40 Arkivert
Pølsedyret
22.01.2016 kl 18:57
2269

Innlegg av: bulijerga (22.01.16 18:51 ), lest 5 ganger
Ticker: OPERA
RE^1: Opera - spillet er i gang

Vi liker når menighet er så entusiastisk over helga. Selveste Makskje skal tale til dere om ikke så lenge. Mandag som regel blir hard landing.

bulijerga lille venn. nå må du ikke bekymre deg så mye. husk du kan få hodepine da så ta helg nå.
Arkivert
Dr Jones
22.01.2016 kl 19:59
2273

Når det gjelder TA er vel konklusjonen så enkel at alle selskapene på Oslo Børs burde vært advart mot fall nyttårsaften, men TA er nok mer et produkt av etterpåklokskap enn noe annet. Dvs at de hausser vinnere og degraderer tapere og dermed forsterker effekten ettersom de får spalteplass i media. Syns de treffer ca. 50% i sine vurderinger, og det stemmer vel med store tall lov mhp statistikk. Noen som har andre analyser på dette? Jeg baserer ihvertfall ikke mine kjøp/ salg på TA. Jeg vurderer Opera som meget attraktivt priset på kort, mellomlang og lang sikt - i tillegg kan det komme salg eller delsalg som vil realisere potensial fremover nå. Etter mitt skjønn meget gunstig. Jeg sitter til kursen går over 75, hvis ikke verden går under:)
Arkivert
Arkivert Til toppen