"AMSC Fundamental informasjon ønskes"

Backtrader
AMSC
07.06.2013 kl 09:20
5673

Dette er en arkivert tråd!
Hei,
Lurer litt på AMSC.
Som jeg skjønner det så langt, så leier de ut 10 produkttankere på bareboat charter til Overseas, som er i Chapter 11. AMSC får faste rater i hht kontrakter som går ut flere år fram i tid.

De har også en profitsharing klausul i kontrakten sin og det er dette som er den store gulroten.

Pga Jones Act så er ratene veldig gode for skipene som går i USA. Mitt spørsmål er:

-Vet vi hvor lange kontrakter Overseas har på de 10 skipene (ut mot sine kunder) og hvilke rater de får inn? Hvis kontraktene er veldig lange til samme rater som i 2012, så er vel sjansen for ekstre inntekter for AMSC heller små?

mvh
Backtrader
Redigert 07.06.2013 kl 09:29 Arkivert
Målselv
07.06.2013 kl 09:35
3497

Er nok ikke så mange som er interesert i å kommentere dette,de fleste er vel fornøyd med å tjene noen kroner,så lenge det varer. Selv har jeg plassert alt i AKPS,denne er det mulig å regne litt på,for de som vil,trygg.
Arkivert
broke80
07.06.2013 kl 09:51
3454

Om du er interessert så les trådene til Mike1 blant annet. Han skriver en del om Profitsharing og når man kan forvente dette. Se trådene skrevet etter Q1 angående dette. Happy investment..
Arkivert
Schnabel
07.06.2013 kl 10:26
3298

Lengden på kontraktene finner du fort i andre tråder.

Profitsharing begynner fra Q2 2014, så sant mitt regneark holder vann.

I mellomtiden får den som ønsker å ta del posisjonere seg :)
Arkivert
Schnabel
07.06.2013 kl 10:27
3278

Samt kose oss med positiv FX gain )
Arkivert
MELT
07.06.2013 kl 10:32
3205

40 kan ryke idag....LEGG PÅ KJØP!!!!og hold!!
Arkivert
Backtrader
07.06.2013 kl 10:34
3256

akk for tilbakemeldingen Broke80 og schnabel.
Det var veldig mye god informasjon bakover i tid.

mvh,
Backtrade
Arkivert
Backtrader
07.06.2013 kl 16:09
3137

Litt forvirret over når ratene i kontraktene oppjusteres. Går de på en gjennomsnittsrate f.eks alle 3 årene eller oppjusteres de litt etter litt.

Er dette en fair analyse av gjennomsnittsratene for skipene i 2013?:
(for de som får nye rater etter mars har jeg antatt 75 000 usd pr dag resten av året og snittet det mot tidligere rate)


Anacortes 62000
Boston 66000
Houston 46750
Los Angeles 56000
Long Beach 46500
Martines 62000
Nikiski 53250
New York 64000
Texas City 65000
Tampa 64000

slike rater vil bety at det fremdeles er 15 mill usd igjen før profit sharing

mvh
Backtrader
Arkivert
Backtrader
07.06.2013 kl 16:12
3060

Glemte å si der at jeg forutsetter aktivitetsnivå på skipene på 90%...men har ingen aning om det burde være 98% f.eks....det ville i så tilfelle endre tallene litt (faktisk mye. ved en utilization på 97% så vil AMSC være klar for profitsharing fra 2014 av.

mvh
Backtrader
Arkivert
Schnabel
07.06.2013 kl 16:17
3040

Husker ikke nøyaktig tallene jeg kom frem til da jeg ikke har arket tilgjengelig her, men sannsynligvis ikke dårlig tippet.

Jeg forutsatte 90% selv og kom frem til at fra rundt Q2 (april) 2014 bør det være profittdeling.

Arkivert
Backtrader
07.06.2013 kl 16:22
3029

Da har du nok veldig like tall som meg.

Har du tatt DCF på cash flow from operations?
(jeg har antatt at alle rentesikringer og valutasikringer går i null over tid)

Blir veldig store tall med disse ratene, så jeg vil helst ha de dobbelt og trippel-sjekket.

mvh
Backtrader
Arkivert
MIKE1
07.06.2013 kl 16:32
2971

For 2013 er ratene dine for høye. Se mine tidligere tråder/ svar,, samt utkabt og mr.1. MYE INFO der.

Ellers har AMSC vært min beste investering. 90000 inngangsverdi I 2012 og en 7 sifret avkastning.

Ser nå på ett oljecase, som kan være ett nytt mangedoblingscase. Er blitt en PEN aksjonær-)

Lykke til videre I AMSC

Mvh MIKE1
Redigert 07.06.2013 kl 16:39 Arkivert
Herr Blom
07.06.2013 kl 16:47
2908

Blåser litt i alt preiket her. Kjøper aksjer for å tjene penger.
Tvilte litt da jeg kjøpte her for to-tre uker siden, men har nå 171% avkastning. Handla hovedsakelig AKPS med 95% vekst i samme periode. Angrer ingenting!
Arkivert
Backtrader
07.06.2013 kl 17:20
2875

Hei Mike1,

Ja, de er mulig for høye. Leste i en annen tråd at det var flere av båtene som akkurat hadde begynt i ny charter, så mars ratene var ikke oppdatert. Derfor er det hele 6 skip på listen min som får en 75 000 usd rate for rest 2013.

Jeg er ikke sikker på hva som stemmer.
Vet du hva gjennomsnittelig utilization er på produkttankere?


Arkivert
Maximus84
07.06.2013 kl 17:33
2824

Mike1: På bakgrunn av hva du skriver virker det som du har solgt deg ut. Stemmer det?

I så fall kan du begrunne hvorfor?

Takk!
Arkivert
MIKE1
07.06.2013 kl 18:18
2770

Enkelt sagt, så mener jeg at jeg kan tjene mer på andre bet på børsen, men jeg kan selvsagt ta feil. Fordelen for de som er i AMSC er at markedet er på veiopp...men det er fremdeles en stund til dette vil vise igjen på inntjeningen til AMSC.

Men det er mange ulike scenarioer for AMSC, også oppkjøp av hele flåten.

Jeg har tross alt vært med ganske lenge, og nå sikrer jeg gevinst, og har plukket ut ett annet case som jeg mener vil gå bedre enn AMSC de neste 6 mnd. Men det vil tiden vise. Om AMSC dobles de neste månedene, så griner ikke jeg for det :)

Arkivert
MIKE1
07.06.2013 kl 18:25
2731

Backtrader.

For å finne utnyttelsen og T/C-ratene til AMSC sin skip, så må du gå inn på OSG sin restruktureringsside. Det har jeg gjort flere ganger.

http://www.kccllc.net/osg - SE Court documents på høyre side


Den 15 i hver måned, så vil du finne en oversikt over alle skip til OSG, deriblant de innchartrede skipene til AMSC.
Den 15 juni vil jeg tro at oversikt over april vil komme.
NB! dette vil kun skje så lenge OSG er under Chap.11. Ikke etterpå!


Der finner du inntekt for hvert skipsselskap, utgifter, osv. Så kan du bruke inntjening på skipsselskapet og dele med antall kalenderdager. Da finner du ratenivået for hvert skip/skipsselskap. Har vist seg å stemme bra.

Arkivert
Mr.1
07.06.2013 kl 23:05
2639

Mike1, du har da vært ganske negativ til AMSC ofte. Mer trader enn innvestor. Ok, har selv ikke hatt evnene som innvestor. Kune vært mangemillionær i AMSC om jeg hadde stayerevne. Har du kapital så er det lettere å sitte og samtidig fjerne bekymringen om "hvis det skulle skje" og "har ikke råd til å tape i noe ingen ser fremtiden i". Det er jo også baiserens jobb og få folk ut av en aksje. Oi, nå har jeg 20% gevinst og ordtaket er: det er aldrig feil å ta gevinst".
Likevel har jeg blitt rikelig belønnet men var tross alt inne på topp 10 lista en stund. Det hadde gitt massive millioner i dag.

Hva er caset ditt nå Mike1?
Redigert 07.06.2013 kl 23:17 Arkivert
Mr.1
07.06.2013 kl 23:23
2575

Har tidligere påpekt at pynting av fundamentale forhold i Ocean Yield kan være en trigger i AMSC. I dag kom meldingen om at Ocean Yield skal på børs. Kanskje er Mike 1's case shortig i AMSC i dag siden han forsto at dette ville skje.
Caset AMSC er da STAY AWAY.
Arkivert
Snøfres
07.06.2013 kl 23:33
2515

jerne utdyp, Mr.1.

Hvorfor stay away
Arkivert
victrone
07.06.2013 kl 23:47
2479

miky
pen er gullegg,velkommen til en snart fantastisk opptur selv om jeg har tjent på trade i amsc så er det med flaks og udyktighet.Tør ikke mere da jeg er fornøyd med 20900 i gevinst bare.gratulerer til alle andre som er vinnere og kanskje millionører-
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 01:05
2475

Fantastisk ny dag igjen. Grattis alle. Det som imponerer meg er styrken i aksjen. Jevnt over i dag så var det en kjøp/salg ratio rundt 0,5 og under. Skulle tilsi at det kom noen større dipper, men fikk heller en liten stigning på slutten av dagen. Tyder på at kjøpsinteressen er stor og da det er færre og færre aksjer tilgjengelig så kan det være dette scenarioet vi vil se fremover. Til tross for massiv trading i dag så ble det omsatt 600000 færre aksjer i dag enn i går. GSI har nettokjøpt mye og i tillegg handlet vel Instinet og Hsbc Bank ca 200000 aksjer netto i dag og i går. Noen som har oversikt over nettokjøpene til GSI. Hvor mange "frie" aksjer skal man anta at det er "igjen".
Neste fredag blir iallefall en spenende dag med nye rater på 2 skip. Vil gi en kraftig pekepinn over veien videre. Er det derfor vi ser den store aktiviteten fra utenlandske meglerhus den siste tiden?
Arkivert
Backtrader
08.06.2013 kl 11:17
2350

Hei,
ER dette riktig forstått?

Anacortes går på ny, ukjent rate til 8.4.16
Boston går på 53 250 fram til 11.9.13
Houston går på 46 750 til 1.3.14
New York går på ny, ukjent rate til 21.4.15
Texas City går på 65 000 til 5.1.16
Long Beach går på 46 500 til 6.7.14
Martines går på ukjent rate til 21.4.15
Tampa går på 58 000 til 30.4.14
Los Angeles går på 46 500 til 28.11.14
Nilkiski går på 53 250 til 21.6.14


Uklarheten er grunnet at jeg finner andre datoer på fleet update enn jeg gjør her på HO. I tillegg så har man problemet med at fleet list nok oppdaterer kontraktens løpetid når den inngåes, mens ratene får vi først når kontrakten er startet. Jeg kunne avklart en del om det var tilgang til historiske fleet updates, men det finner jeg ikke.

Med antagelse at listen over er korrekt og de nye ratene som ikke er kjent blir 70 000 USD, så er snittratene 57 000 USD. Det betyr at man fremdeles har 20 mill USD igjen å betale ved inngangen til 2014.

Kommentarer?

mvh,

Backtrader
Arkivert
MIKE1
08.06.2013 kl 15:41
2228

Mr.1. Jeg shorter aldri, dog det hender at jeg låner ut aksjer for shorting.

Jeg har forsøkt å være edruelig mhp når aksjen er riktig priset. Ikke negativ. Dessuten så har rammene og markedet for AMSC endret seg mye den siste tiden. Det skaper usikkerhet - også hos meg. Ingen tvil om at Jones Act markedet skal opp, spm blir hvor mye, og hva blir AMSC sin rolle, og vil småaksjonærene bli tatt hensyn til dersom Røkke har planer som ingen kjenner til enda.


Rent inntjeningsmessig så er AMSC overpriset per i dag, men nå skal jo aksjemarkedet ofte reflektere også mulig fremtidig inntjening. Jeg mener nå at man forskutterer kanskje den inntjening 1 år for tidlig. Aksjemarkedet har likevel rett. Fremover vil nok AMSC gå i bølgedaler frem til inntjening forsvarer prisen, eller at en annen trigger bringer aksjen høyere.

AMSC kan fremdeles være ett godt case på kort sikt. På lang sikt (1-4 år) klart, dersom ikke noe dramatisk skulle skje med rammebetingelsene for selskapet.
Redigert 08.06.2013 kl 15:43 Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 15:42
2258

Hei Backtrader.
Har letet litt i innlegg på HO fra personer som har kompetanse på dette. Her fra Mike1 klippet fra Q1 rapport.
"Fra rapporten side 7.

"As of year-end 2012, total deficit before earning cash
profit share amounted to USD 36 million. After having paid down the deficit, AMSC will receive 50% of
profits going forward in cash".

Det vi snakker om her er hva OSG tjener og hvilke kostnader (deriblant tilbakebetaling til AMSC) som skal dekkes inn før AMSC får profittdeling. 8 MUSD ble dekket inn i 2012. På ett T/C- ratenivå som i snitt var på 48000USD/d.
I 2013 er dette ratenivået selvsagt høyere :)

Hvordan påvirker de nye ratene så nedbetalingen av disse 36MUSD?
Vi vet at de fleste skipene skulle få nye T/C 2013/2014
Anacortes går på ny, ukjent rate til 8.4.16
Boston går på 53 250 fram til 11.9.13
Houston går på 46 750 til 1.3.14
New York går på ny, ukjent rate til 21.4.15
Texas City går på 65 000 til 5.1.16
Long Beach går på 46 500 til 6.7.14
Martines går på ukjent rate til 21.4.15
Tampa går på 58 000 til 30.4.14
Los Angeles går på 46 500 til 28.11.14
Nilkiski går på 53 250 til 21.6.14
Det som er verdt å kommentere her er at Martinez fikk ny rate 27/5-13.
New york fikk også ny rate i år. Nærmere bestemt 21.04.13.
Texas City fikk ny rate 05.01.16.
Noe som gjør caset enda mer bullish er at for New York og Martinez så er det inngått 2-års kontrakter istedenfor på 3 år. Implisitt i dette "hete" ratenivået så har med stor sannsynligvis AMSC presset OSG til dette for å få ta del i de stigende ratene. Det virker for meg at AMSC har utrolig bedre forhandlingskort i denne sammenhengen.I E24 i dag så sto det at det er inngått kortere kontrakter med rater rundt 80kUSD i dette markedet. Så med de nye ratene som skal inngås fremover så tror jeg vi vil se denne "trenden". Kortere kontrakter med høyere pris.

Se innlegg med kommentarer:
Innlegg av: Mr.1 (14.05.13 20:40 ), lest 1975 ganger
Ticker: AMSC
Endret: 15.05.13 20:09

Har gjort noen egne betraktninger her selvfølgelig. Samtidig er det flere meglerhus som har kjøpt seg opp og sitter så det er ikke mange frie aksjer her etterhvert. Kursbevegelsen blir vanskelig å spå noe om, men jeg tror ikke vi ser noen større dipper før vi ser noe fundamentalt endre seg i markedet. Så om min teori nevnt ovenfor stemmer så hvordan vil de nye ratene som skal inngås i 2015 være? Med den enorme stigningen i oljeproduksjonen i USA og nye skip kommer ikke på markedet før 2015-2016 så tror jeg dette blir en helt utrolig reise. Jones Act står fast politisk og det er ingen signaler på at dette markedet oppløses politisk.


Arkivert
Mr.1
08.06.2013 kl 16:59
2190

Broke80, det ser ut som du har limt inn et innlegg fra meg nederst i innlegget ditt. Det er ikke noe jeg har skrevet. Regner med at det bare er litt klipp/kopier surr fra din side.

Når det gjelder AMSC så er oppsiden tatt ut. På kurser rundt 5 eller 10 kroner kunne man se stor oppside men ikke på kurs 35. Ocean Yield sin børsintroduksjon var også et case siden Ocen Yield eier mye gjeld i AMSC. Dermed kunne en ikke se bort fra at AMSC ble "pyntet" litt før Ocean Yield skulle vise frem sine eierandeler. Det har nå skjedd.

Risk/reward blir mere risk enn reward med dagens prising. Anbefaler da heller å se på Kirby Corp (tick: KEX) Der er det ingen overskudsdeling men 100% rett i kassa.
Arkivert
Snøfres
08.06.2013 kl 18:10
2085

Mr.1 har jo tidligere gjort det klart at han mente kursmålet var 20 kroner og han om det.

AMSC går minimum 3 gangen de neste 12-15mnd med de utsiktene vi har per i dag.

Enten har Mr.1 ordnet seg en veldig god rente i sin bank eller funnet andre svært gode aksjer.

All ære til han hvis han har det, men å påstå at oppsiden er tatt ut fra AMSC av den grunn, blir bare smålig og grinete.
Arkivert
Snøfres
08.06.2013 kl 18:33
2105

La meg utdype:

Jeg tror ikke at Mr.1 tror oppsiden er tatt ut.

Tvert i mot tror jeg toget gikk fra han.

Følgende tråd ble skrevet 14.05.13, da kursen sto i 17,5. Dagen etter sneiet den innom 20 i løpet av dagen og Mr.1 kunngjør at de drøye 14% representerte all oppside for AMSC.

Folk kan jo lese det første og andre innlegget selv om se selv om de mener dette ser ut som ordene til en som mener AMSC skal stå i rundt 20-35 kroner i 2014:

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=18626065

Enig i at det har gått oppover i et rasende tempo og at det er kjedelig å miste den når man har satt seg så godt inn i caset slik som Mr.1 virkelig har gjort.

Men skamløs baissing må arresteres så Mr.1 kan vennligst sette seg i svarte-marjaen først som sist :)
Arkivert
Mr.1
08.06.2013 kl 19:29
2072

Hehe, Snøfres, du har jo rett i en del. Jeg så caset og har jobbet lenge for det og den gangen var det få som mente jeg skulle få rett. Caset gikk også fra meg eller jeg tok gevinst for tidlig. Det må jeg innrømme i dag.
Jeg baiser egentlig ikke nå for jeg er ikke short og AMSC kan selvsagt stige videre. Spørsmålet er risk/reward. For mye er tatt ut for fort i aksjen mener jeg. Arrester meg gjerne men jeg føler jeg kan stå rakrygget fra kursen var 1 krone.
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 19:55
2017

Mr1 etc. Spørsmålet om det fundamentale og en del til er tatt ut på dagens kurser kan man jo diskutere. Problemet er at her handler det ikke bare om fundamentale forhold. Det er jo ikke tvil om at her handles det på forventning. I tillegg så må man se på handelsmønsteret i aksjen. Det er jo ikke tvil om at det er flere store aktører som har handlet seg stort opp i AMSC uten å selge. Før de selger seg ut er det blitt færre "frie" aksjer i selskapet og risikoen for større dipper blir mindre for hver handelsdag som går. Kroneksemplet var jo fredag der kursen raste opp til 36 for deretter å dippe ned til 33,5. Gikk deretter temmelig vannrett med en liten økning mot sluttkurs. Samtidig var GSI der og økte på de små "dippene" som var. Enda så var kjøp/salg ratio rundt 0,5. Det tyder på styrke og stor interesse.
Så beklager jeg at jeg limte inn et innlegg som ikke var forfattet av deg. Samtidig blir det spennende å se ratene som er inngått på T/Cène på 2 år. Alt taler for at de er nærmere 80k enn 70K da 2 års kontrakter blir priset dyrere enn 3 års kontrakter. Det ville være i OSG`s interesse å få så lange kontrakter som mulig i dette markedet som er. Hvis denne trenden fortsetter og alle skip som blir signert med nye kontrakter i 2013 får dette over 2 år hva tror du ratene for de nye kontraktene blir i 2015? Med tanke på det hete ratene som er nå. Husk nye skip kommer ikke inn i markedet før 2015-16. Innenlandsk oljeproduksjon vil stige en del til da!!!
Hvor høyt går aksjen i det korte bildet? Det vet ingen. Uansett så er jeg "follow the money" og det er ikke tvil om hva de gjør. Vi snakker meglerhus med hovedsete i USA. Tror de har bedre innblikk i hva som skjer enn Nonnene på HO. No offens!!. Mulig jeg tar feil, men noe stupdykk i aksjen tror jeg ikke det blir. Så får andre følge sin overbevisning.
Arkivert
Snøfres
08.06.2013 kl 20:13
2002

Rateanslaget høres veldig positivt ut, broke80.

Selv håper jeg på 75k og "frykter" 70 men du må gjerne få rett :)

Snart finner vi det ut!
Arkivert
Backtrader
08.06.2013 kl 20:31
1997

Vel, forutsett at jeg har kontraktene korrekte, og man antar en rate på 75 000 for de neste to årene, så blir dette resultatet for 2013:

2013
Anacortes 70 298
Boston 58 694
Houston 46 742
Los Angeles 46 516
Long Beach 46 516
Martines 65 941
Nikiski 53 516
New York 61 653
Texas City 65 065
Tampa 58 290

Ved å anta at skipene er oppe og går 95% av tiden (realistisk?) så vil de 36 mill usd være nede i 8,5 mill usd ved utgangen av 2013.

Ved så å anta samme oppetid og rater på 80 000 for 2014 får vi følgende rater:

2014
75000
75000
70 290
49 365
60 758
75000
64 258
75000
65000
70 823

Det betyr at AMSC skal ha 26,2 mill usd i profitsharing i 2014. Det gir en PE på 8,57.

Samme forutsetninger for 2015 (95% oppetid, nye kontrakter på 80 000) gir en profitshare på ca 41 mill usd til AMSC og en PE på 6,38.

Så oppsiden er der...spørs bare hva ratene blir, om jones act blir intakt og hva oppetiden på skipene blir per år.

Kommentarer?

mvh,

Backtrader

Redigert 08.06.2013 kl 20:38 Arkivert
moppen
08.06.2013 kl 21:08
1935

Ser helt greit ut og hva tror du da skjer med AKPS som både bygger disse tankerne og tjener penger på dette og drar inn profitshare samtidig på de skipene de bygger.???

Markedet har ennå ikke skjønt potensialet her heldigvis for de som følger med og har midler. !!

På fredag var det totalt 83.000 aksjer på kjøp en stund mens det var 6000 aksjer for salg med et sprik på 30%

her skal man virkelig slite for å få noe volum fremover..

Til uka så blir det først til mølla, og dette har jeg sagt siden aksjen sto i 12,-
Arkivert
granellie
08.06.2013 kl 21:29
1899

65 kroner er innen rekkevidde. Husk, myepositivt og aksjen har vært priset høyere.
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 21:30
1899

Backtrader...
Ut fra det jeg svarte tidligere: "Det som er verdt å kommentere her er at Martinez fikk ny rate 27/5-13.
New york fikk også ny rate i år. Nærmere bestemt 21.04.13.

Hvor får du det fra at disse båtene med kortere kontrakter og samtidig fikk kontraktene senere i året skulle få lavere rater enn Texas City som fikk 3 års kontrakt 5/1 2013. Man skulle tro at markedet var hetere jo lengre man kom ut i 2013?
Hvor leser du dette?
Arkivert
Backtrader
08.06.2013 kl 21:36
1900

Broker80:
Jeg har gitt de 75 000 rate, men siden den begynner f.eks 27.5.13 så blir regnestykket 5 mnd med gammel rate pluss 7 mnd med ny rate. Dermed blir snittet lavere i 13 enn skipet som fikk ny rate i januar i år, men høyere i 14.

Mvh
Backtrader
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 21:50
1875

Moppen...
"Ser helt greit ut og hva tror du da skjer med AKPS som både bygger disse tankerne og tjener penger på dette og drar inn profitshare samtidig på de skipene de bygger.???"

Her trekker du en forutsetning som ingen vet noe om. Dette er direkte haussing uten substans i mine øyne. Det er ingen som vet om de nye skipene som måtte komme har kontrakter med profitshare elementet i seg. Det er ren spekulasjon.
Da har du ikke satt deg inn i caset og det som skjedde rundt salgene til Crowley.Etter som jeg husker så ble de solgt til en lav pris(95mill), men da med en profitshare agreement i tillegg. Motivet for dette profitshare elementet var nettopp den lave prisen som AKPS måtte akseptere. Markedet har riktignok endret seg nå. Nå vet vi at NASSCO? fikk kontrakt på tankere. Det var American Petroliums Tankers som bestilte disse(sjekk deres webside her: http://americanpetroleumtankers.com/content/uploads/GD-NASSCO-APT-Tankers-05-3-1.pdf

Det har blitt påstått at prisen på hvert skip var 170mill. Tror du at AKPS får samme profitshare elementet om prisen per skip ligger på samme nivå?

Caset AKPS er knall nok, men her trekker du inn elementer som ikke er bekreftet i det hele tatt. Det er ikke religion at profittshare for hvert skip blir normen for kontrakter i framtiden. Da er det bare å sende en mail til APT å spørre.

Så får jeg bare beklage mine synsinger om retene inntil de er bekreftet. Rett skal være rett..
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 22:02
1841

Backtrader..Takk for forklaring. Om du gidder. Hvordan blir regnestykket for 2013 om man regner rater på 80K på alle skipene som får rater i 2013?
Arkivert
moppen
08.06.2013 kl 22:41
1819

broke80 mulig jeg er dårlig til å uttale meg men der er jo det jeg sier.

Jeg tar IKKE i betraktning at AKPS får en profitshare-avtale på de neste tankerne de bygger, men om det skulle skje ( og det mener jeg vi kan ha et godt grunnlag for å tro ) så mener jeg at aksjen potensielt burde gå ennå 10 gangen fra dagens nivå.
Selskapet har vel ennå et potensial på omkring 12-14 skip til frem til 2020 og da er de straks større en AMSC i profitshare-avtaler.

Jeg er nok som vanlig på villspor men jeg føler meg berettiget til å ha mine meninger.
Arkivert
broke80
08.06.2013 kl 23:22
1771

moppen...Selvfølgelig er du berettiget til å ha dine meninger. Om det skulle skje så blir jo caset AKPS noe helt annet. Da må man ta i bruk flere kalkulatorer:).
Bare så det er sagt så skal jeg sikkert inn i AKPS jeg også, men antar jeg rider noen dager til på AMSC toget under forutsetning av at det ikke blir bråstopp på mandag.
Om man sitter med kun 2000-3000 aksjer i akps så vil man bli rikelig belønnet om man er langsiktig.
Arkivert
BongoBear
09.06.2013 kl 00:00
1725

for meg hvertfall er det plenty nok at akps har profitshare på hele 2 skip i jones act i tillegg til sin hovedinntektkilde i skipsbygging.

alle har vel nå skjønt at amsc er mer gearet enn akps, så når jones act går bra vil amsc gå bedre enn akps. motsatt blir jo selvfølgelig hvis negative nyheter kommer om utsiktene i jones act, men foreløpig virker evt. slike nyheter å være langt unna.

jeg tror veldig mange som sitter i amsc tenker at de skal snitte seg ned i amsc og opp i akps etter hvert, har blant annet sett det bli skrevet av flere forskjellige her på HO. kan da kanskje være en tanke å heller være litt foran alle andre enn litt bak, men det er ren spekulasjon fra min side, og overhodet ikke noe ønske om å pushe folk over i "min" aksje. unner alle som satser i amsc den oppgangen de får :)
Arkivert
broke80
09.06.2013 kl 00:25
1746

@BB...Hallå.
Selvfølgelig vil jeg etterhvert gå inn i AKPS. Er jo som å sette pengene inn i banken, men med helt andre renter enn man kan drømme om i enhver bank. Det er vel ingen som tviler på at AKPS er et av de beste long casene under himmelen tatt risk/reward i betraktning.
Blir nok ikke så mange som jeg hadde ønsket dog, men vi får se. Ser an neste uke iallefall.
Arkivert
annette
09.06.2013 kl 12:16
1574

Til himmels på to måneder

Aksjen satte himmelferdkurs for drøyt to måneder siden.

7. april skrev FT.com enartikkel om inntjeningsboost for Jones Act-tankere, og viste til kilder som fortalte om at ratene i markedet hadde steget fra 50.000 dollar per dag for ett år siden, til nå å ligge mellom 80.000-100.000 dollar per dag.

I AMSCs kvartalsrapport for fjerde kvartal i 2012 framgår det at profittsplitt-avtalen ikke har generert noen inntekter for AMSC.

American Shipping CompanyÅr
Kurs oppdatert: 07-06-2013 kl. 12:1134.5
Følg American Shipping Company her
Diskuter her: American Shipping Company
OSG, som er under såkalt «chapter 11»-beskyttelse, har imidlertid steget vesentlig gjennom mars og april i gråmarkedet. Avtalen er et resultat av et forlik mellom selskapene i 2009.

- Spotratene påvirker ikke oss. Våre skip er på lange bare-boat-kontrakter med OSG som leier dem ut på lange tidscertepartier til oljeselskapene, typisk mellom tre og fem år. Skipene er dermed skjermet fra spotprissvingningene, sa konsernsjef Dag Fasmer Wittusen i AMSC til E24
Arkivert
Backtrader
09.06.2013 kl 12:46
1530

Alt det stemmer nok, Annette.
Alle båtene går på 1-3 årskontrakter virker det som.
AMSC har bb kontrakter fram til 2019 der ratene allerede er satt (på et lavt nivå?).
Men, når ratene OSG får gir bra profitt, så skal altså AMSC ha noe av de.

Alt dette burde du vite om du leste tråden og derfor er eg litt usikker på hva du mener med ditt klipp og lim innlegg.

Mvh
Backtrader
Arkivert
annette
09.06.2013 kl 12:55
1495

Det er bre denne setningen jeg lurer litt på !

I AMSCs kvartalsrapport for fjerde kvartal i 2012 framgår det at profittsplitt-avtalen ikke har generert noen inntekter for AMSC.

Hva med 1Q i år genererte det da inntekter ?
Arkivert
Backtrader
09.06.2013 kl 13:08
1487

Ja, det er en litt dum måte å si det på. Han har rett i at spot ratene ikke påvirker inntektene til skipene da de går på årskontrakter. Men spotratene påvirker kontraktsratene hver gang de skal reforhandles. Derfor er det knyttet stor spenning til hva ratene blir for de nye kontraktene som er tegnet i april. De får vi sannsynligvis vite om på fredag som kommer.

Ref profitsharing så sier AMSC dette i sin Q1-13 rapport: To date, no profits have been generated under our profit share agreement with OSG. However, with increasing time charter rates, prospects for profit share are improving. See note 12 for a profit sharing update as of year-end 2012.
Arkivert
lipstock
09.06.2013 kl 13:46
1451

Noe jeg lurer på, 2008 lå amsc på det høyeste 84 kr!
Idag 35-36 kr! Fundamentale er vel bedre nå en den gang, betyr vel att 84 kr blir lett match, eller?? Fantastisk opptimisme i dette segmentet over der!!
Tror denne vil fortsette sin ville ferd fremover$$
Arkivert
utkant
09.06.2013 kl 15:02
1375

De båtene som får ny rate tror jeg er gamle opsjoner fra tidligere. Nye gode rater tror jeg ikke kommer før i midt 2014.

Har derfor tro på en dipp den 15.juni.

Men på lang sikt tror jeg AMSC skal opp rundt 100 kroner.

Spørsmålet er hva man skal prise skipene til?

50% over nybyggingspris gir en EV på 1,5 MRD USD og en MCAP på 700M USD eller tilsvarer 3,5 mrd NOK.

Per i dag er EV på 1 MRD USD. Så oppsiden kan være cirka 500M USD eller tilsvarende 2,5-3 mrd kroner.

Så er spørsmålet hvor fort man skal prise dette inn.

Jeg sier ikke at man skal selge AMSC. Først må man få noen rater på bordet. De bør være høye(70K+) for å forsvare videre oppgang. Jeg mener man her bare bør følge strømmen. Når de utenlandske husene slutter å nettokjøpe så bør man vurdere exit. Så lenge de driver nettokjøp så er det bare å sitte i ro!
Arkivert
Backtrader
09.06.2013 kl 16:03
1319

På hvilken basis tror du at det er opsjoner da?

Mvh,

Backtrader
Arkivert
dramatutra
09.06.2013 kl 19:08
1196

0% over nybyggingspris blir nok litt voldsomt. Avskrivning
Arkivert
utkant
09.06.2013 kl 21:29
1091

Hvis du har lest konkursdokumentene så ser du at det mest sannsynlig er forlengelse av gamle avtaler basert på allerede avtalte rater. Derfor tror jeg ikke på noen nye superrater før ut i 2014. Men hva de blir og hva som er taket for ratene er ikke godt å si.

Det kan jo fort tenkes at spotratene dobler seg i 2013 og på nytt i 2014 også?

Men jeg vil hverken si noe fra eller til. GSI samler inn det som kommer ut når noen sender kursen nedover. De driver ikke lenger kursen oppover men bare plukker opp det som kommer som nedfallsfrukt.

Det kan bety at de mener taket er nesten nådd og vil begynne å trade inn/ut basert på svingningene.
Arkivert
Arkivert Til toppen