GIG - Intervju med CEO Robin Reed

Orakel O
15.03.2018 kl 08:52
7729

Dette er en arkivert tråd!
Jeg har stilt Robin Reed en del spm rundt GIG sine interessante segmenter og vertikaler. Som alltid får man fyldige og gode svar fra Reed. Jeg vil dryppe litt og litt fra dette intervjuet de neste dagene, slik at vi kan fokusere på et emne om gangen og diskutere rundt det.

Først ut er den nye Joint venture avtalen med en av UK sine største horse racing sider, GG.CO.UK:

SPM:

Angående GG.co.uk avtalen lurer en svensk twitterbruker på dette:

"Kan du förklara lite hur du tror det här sammarbetet ser ut mer exakt i siffror, hur får GIG betalt/tjänar på sammarbetet : CPA, Revshare, markup, annat? "

Er det noe av dette GIG kan gå ut med, om enn i mer generelle former om det er konfidensielt? Dere skriver også: "...give GiG a future entry point into the UK horse racing market". Tenker dere entry point som oddstilbyder i en eller annen form her og/eller opp mot kjøp av affiliates i samme kategori.

Robin svarer:

Vi har komplimentære egenskaper. Horsceracing er en av de mest kunnskapsspesifikke vertikalene innenfor redaksjonelt online gambling. Paid basert Performance marketing i regulerte markedet er en av de mest konkurranseutsatte disiplinene. I GiG har vi lite kunnskap om Horseracing, GG.Co.Uk er en av de største og beste autoritetene på området men har ikke kompetanse på Paid Media. Det er derfor en god synergi mellom oss og våre partnere, om vi kjører deres paid marketing, med GG.Co.Uk som landingside, og partnere som endelig destinasjon. Pengene deles gjennom Rev.Share av de tre partene.

Samtidig er dette også en fornuftig inngang for oss til Horseracing. Gjennom å samarbeide med de mest lidenskapelige og kunnskapsrike personene på dette i UK, så kan vi lære oss vertikalen, hvorav vår suksess måles med atomur gjennom vår paid analytics. Dette er selvfølgelig en vertikal vi må kunne og da må vi bygge stein på stein.

Min kommentar:

Deal gir altså revenue share mellom GIG, GG og operatører. GIG bygger også opp know how rundt horse racing, samt kan også bruke GG som entry point for sin sports vertikal. Dette er en smart måte for GIG å gå inn og lære seg nye vertikaler på.
Arkivert