polemiker
22.12.2017 kl 23:33 307

Kan legge til noen andre sitater for de som fortsatt tror på at Rabani var en dophead eller forårsaket sin egen død.

"Ja, men fortfarande är sionism och wahhabism (ISIS) två extremistiska ideologier, samma struktur, samma hierarki, samma vansinne, samma slutmål och samma tankesätt – tyck som oss eller dö. Om man tänker efter så är de häpnadsväckande lika, extremism som enbart värnar om sina egna."

"Jag var ju programmerad likt alla andra araber till att se ner på judar och att springa runt och göra reklam för en religion som en väldigt liten del av muslimerna följer på ett sunt sätt. I takt med att mitt medvetande ökade så slutade jag att se på saker så fyrkantigt och slutade framförallt att se på mig själv som ett offer eller som en minoritet som skyllde allt på ”rasism”."

" Jag går hårt på mot extremism, oavsett religion eller ideologi. Att båda sidor ogillar mig, betyder ju att jag är på rätt spår. Vill man sträva efter en fredlig värld så bör man sätta all fokus på extremism."

"Mitt råd till svenskarna är att bevara er nationalism som en stark grund-kedja i mitten, där övriga kulturer kan assimilera sig fast i den kedjan. Med andra ord ska de som kommer anpassa sig, ha skyldigheter och själva bidra tillbaks till det landet som sträckte ut sin hand för att erbjuda ett bättre liv"

Er man høyrekstrem om man er enig idet siste sitatet?

Arkivert