NRS - 5,7 mrd for en drift som dette?!?

TurnUp
14.06.2017 kl 20:26
10252

Dette er en arkivert tråd!
Jeg har handlet lakseaksjer i fire år og aldri sett lignende til kursutvikling. En analytiker sier at det blir mer fisk på markedet etterhvert og at prisene dermed synker? Ja, lakseprisene er kanskje historisk høye, men ettersoørselen er også historisk høy. 8% på verdensbasis om ikke mer per år.

Norway royal salmon faller som en stein og er nå helt ned på 132 kroner og verdsettet dermed til 5,7 mrd.
Pareto guider 880 millioner etter skatt i år, som gir en pe 6,5. MED EN FREMTIDIG VEKST INGEN ANDRE LAKSESELSKAPER KAN MÅLE SEG OPP MOT. Nrs har til og med best ebit per kilo av alle lakseselskapene på børsen.

Jeg har litt urealisert tap på den siste investeringen min, men aldri i livet om jeg selger. Det her er rett og slett helt ulogisk. Markedet overreagerer til de grader og jeg vil bare si at de nivåene nrs ligger på nå er et verdimessig knallkjøp.

LAKEPRRISENE ER TIL OG MED MYE HØYERE for første halvår i år enn i fjord. Det kommer sikkert en prisnedgang, men da er spørsmålet mitt: samsvarer dette virkelig med en verdinedgang på 2 milliarder??

Vi skal sikkert ned til støtten på 115 eller kanskje 15 for alt jeg vet for dette skjønner jeg faktisk ikke.

Jeg er forresten ikke sur, koser meg med volatilitet i markedet :)

Kurs: 132
Redigert 20.06.2017 kl 22:39 Arkivert