Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: ThomasAa (13.06.18 09:57 ), lest 14496 ganger
Ticker: IOX

IOX - avslutning av veksling på Brown-konto

Hva tror folk om utviklingen og eventuelle scenarioer etter vekslingsfristem utløper i disse dager? Vil bakmennene i Magnus spise dem opp fra markedet? Kanskje de har kjøpt stort i disse tider når COR-6 er avklart.
Innlegg av: mcaxel (18.06.18 08:34 ), lest 9816 ganger

RE^1: IOX - avslutning av veksling på Brown-konto

The exchange deadline (Brown-konto) has expired. Is this not a trigger in it's self?

Innlegg av: bacrus (18.06.18 08:42 ), lest 9743 ganger

Skal bli interessant å se, uansett hva som er utfallet.

Er det andre som har registrert at emisjonen nå gjelder inntil 16MNOK, mens den ble presentert ifjor med 8MNOK
Innlegg av: FC Una-R (18.06.18 09:26 ), lest 9366 ganger

Et lite SL-raid på mårran før vi bykser videre?

Spennende tider.
Innlegg av: Ransen (18.06.18 09:29 ), lest 9303 ganger

Det ble en lønnsom affære for noen i åpningen før vi bykser over 6-tallet i ettermiddag
Innlegg av: Kvasi (18.06.18 09:35 ), lest 9195 ganger

Greit å få fylt på med litt ekstra denne morgenen. En må regne med litt fartsdumper innimellom. Det er normalt. Alt ellers som før, slik jeg ser det. Sikkert også greit for andre med lav inngang å gevinstsikre.
Innlegg av: ciccio (18.06.18 09:40 ), lest 9085 ganger

Var det ikke snakk om at hvis ingen overtok resten av aksjene fra Brown-kontoen så måtte de dumpes i markedet?
Innlegg av: DavidM (18.06.18 09:44 ), lest 8985 ganger

Her ligger det an til en kraftig bounce opp.
Innlegg av: Kvasi (18.06.18 09:48 ), lest 8917 ganger

Ciccio. Husker ikke om dette stod i meldinger, så vet ikke hvor du har det ifra. Men ikke usannsynlig.

Uansett så er det bare å plukke nedfallsfrukten og takke.
Innlegg av: ThomasAa (18.06.18 09:49 ), lest 8892 ganger

Jaha, hvis vekslingen ikke betyr noe, hvorfor dumpes da aksjer nå? Dette er mye mulig restene av Brown-kontoen. Kan bli det «nye CANACOL-nedsalget».... Tiden får vise. Jeg ventet flaggmelding, så jeg handler deretter.
Innlegg av: Kvasi (18.06.18 09:56 ), lest 8760 ganger
Endret: 18.06.18 09:57

RE^2: IOX - avslutning av veksling på Brown-konto

Flaggmelding? De kan ha «justert» dette salget (lovlig) over tid slik at de slipper å heise flagget. Spørs hvor mye som må ut, og hvordan de sprer det over tid. Kan neppe holde kursen nede i lengden, for det vil til slutt komme meldinger om ressursoppdatering. Tror jeg.

Edit. Men under 5% så må det meldes til slutt.
Innlegg av: mcaxel (18.06.18 10:03 ), lest 8621 ganger

RE^3: IOX - avslutning av veksling på Brown-konto

All oil related shares are in red today. Its just an overreaction in inter oil, nervous small investors selling

Take it easy ;)
Innlegg av: DavidM (18.06.18 10:10 ), lest 8525 ganger

Her blir det et kraftig byks opp.
Et stort gap som skal fylles.
Innlegg av: qestador (18.06.18 10:12 ), lest 8494 ganger
Endret: 18.06.18 10:15

Vi må nok sitte å vente også her i denne aksjen som alle andre på vei opp med reversaler.
Reversal hos meg betyr ca 5,2 ved dags slutt.

Vi får se hvor sterk den er:-) etter å ha doblet seg og vel så det.
Innlegg av: henrikpa (18.06.18 10:14 ), lest 8449 ganger

Ho Ho, fikk nye aksjer til 5.35. vi lander nok rundt 5.7 idag tenker jeg...

Innlegg av: sulen (18.06.18 10:21 ), lest 8335 ganger

flot handel, men mon ikke træet er rystet nu.
Innlegg av: thypoon (18.06.18 10:26 ), lest 8261 ganger

Fin dipp, men nå tar kjøperne kommandoen igjen skal dere se!

Gevinstsikring snart over
Innlegg av: sulen (18.06.18 11:07 ), lest 8014 ganger

Den nye præsident i colombia er konservativ, vil give IOX en fordel.
Innlegg av: aborum (18.06.18 11:10 ), lest 7972 ganger

qestador:
- enig i 5,15 - 5,20 som næste potentielle stop for bullish reversal. Holder dette niveau ikke er det tilbage til 5,00.
Innlegg av: Nano Rekyl (18.06.18 11:22 ), lest 7892 ganger

Heisan!

Jeg lurte på om det er noen som har sendt en forespørsel ang vekslingen til selskapet?

Ha ellers en fin dag alle sammen!
Innlegg av: aborum (18.06.18 11:32 ), lest 7826 ganger

IOX IR kommenterer ikke på andre aktørers handel i aktien, hvilket reelt heller ikke giver mening da alle frit kan handle i markedet. Men det er gratis at prøve forvent dog standardsvar.

Lukker aktien i rødt vil dette være et teknisk salgssignal, afhængig af volumen.
Innlegg av: DavidM (18.06.18 11:33 ), lest 7811 ganger

Litt av en baisser :)
Innlegg av: DavidM (18.06.18 11:46 ), lest 7723 ganger

Både olja og OSE vender opp nå.
Innlegg av: Ransen (18.06.18 11:48 ), lest 7708 ganger

Relativt store salgsposter blir absorbert på et blunk. Hva er det folk som selger ikke forstår?
Innlegg av: carthago (18.06.18 13:59 ), lest 7310 ganger

Aborum

Du har mange bra innlegg som jeg setter pris på, men nå synes jeg de bærer preg av at du har solgt mer enn det du ønsket og gjerne vil ha de tilbake. Jeg skimter en skjult baissing her.
Innlegg av: aborum (18.06.18 14:19 ), lest 7197 ganger

carthago:
- man kan ikke fornægte markedet og jeg kan alene ikke sælge IOX ned; derfor er det muligt, jeg bare forholder mig passivt aggressivt til kursudviklingen :)

(sidder fortsat med 375k men har solgt ned fra 525k - så er det da ikke nogen hemmelighed mere :))
Innlegg av: carthago (18.06.18 14:30 ), lest 7095 ganger

RE^4: IOX - avslutning av veksling på Brown-konto

Aborum

Helt grei den, håper du får de tilbake, men jeg tror du eventuelt må åpne lommeboka litt mer i tilfelle
Innlegg av: DavidM (18.06.18 14:25 ), lest 7152 ganger

Olja stiger bare videre opp.
Innlegg av: aborum (18.06.18 15:16 ), lest 6851 ganger

carthago:
- med den GA-kurs jeg har solgt på, er 5,50 stadigvæk en fair indgang, men afventer den videre udvikling. Det er overvejende sandsynligt, at IOX vil sætte en privat emission før eller efter AGM (formentligt efter) med en kurs omkring 4,50 (spekulativt hvad kursen bliver men jeg tror det bliver i dette niveau).

Retailere får ikke adgang til denne emission, men kursen vil nok alligevel "gravitere" mod dette niveau.
Innlegg av: carthago (18.06.18 15:26 ), lest 6780 ganger

Aborum
Jeg tror ikke de setter emisjon ennå, avventer enten til behovet er der, d.v.s slutten av året eller neste år, alternativt, nå i nærmeste tid, men da i forbindelse med ny stor eier, noe jeg overhodet ikke ser som negativt og ikke nødvendigvis gir en nedgang i kursen. Tror derimot det vil gi en trigger til kursen. Skulle det siste skje tror jeg toget går relativt raskt.

Happy hunting
Innlegg av: ag-3 (18.06.18 15:34 ), lest 6727 ganger

Fair av deg og opplyse om aksjestatus aborum.

Når det gjelder emisjon og at den er overveiende sannsynlig på ca 4,5 i nær fremtid, vel.

Iox har et program som ruller og går nå uten et akutt behov for ny storseier/kapital.

Emisjon opp mot ny storeier kan nok komme, men etter min 'overveiende sannsynlig' blir det eventuelt etter de to brønnene SLS skal bore. Det gir iox som selskap en helt annen verdi og midler til å realisere annet.

For ordens skyld har jeg betydelig flere aksjer enn deg Aborum
Innlegg av: ag-3 (18.06.18 15:36 ), lest 6697 ganger

Du kom meg i forkjøpet der C. Tar tid å skrive på mobil...

Innlegg av: Lotepus (18.06.18 15:37 ), lest 6685 ganger

PCIB gikk fra 7 til over 30 ved forrige emisjon, så emisjon trenger ikke være negativt
Innlegg av: pusimiga (18.06.18 15:39 ), lest 6693 ganger
Endret: 18.06.18 15:43

aborum slutt å masse med baisinga di,ljuger som fan.Du har ikke aksje nå,du er tråder nå og venter for videre fall for å laste par tusen aksjer..ikke maas med emisjon,nok med baisinga di.Ikke " selg dine" skitne trikser for naive folk
Innlegg av: carthago (18.06.18 15:42 ), lest 6648 ganger

Pusigma

Du begynte å bry deg om IOX når den gikk oppover, så vær så snill la oss slippe den type innlegg av tradere som deg
Innlegg av: DavidM (18.06.18 15:45 ), lest 6614 ganger

Men han har jo et poeng. Tar seg lite pent ut den type baising vi her har sett bare fordi man har endret sin posisjon.
Innlegg av: aborum (18.06.18 15:46 ), lest 6610 ganger

pusimiga:
- jeg er en hybrid; langsigtet men bruger mulighederne frem for at tage turen til 6,10 og ned på 5,00 (eller lavere). Du må bede andre her på IOX tickeren om at vurdere min moral; jeg har ikke tid til dialog med skribenter, der kalder mig løgner.

Jeg har åbent sagt, hvad min position er, og hvad jeg agter at gøre. Mere kan ikke siges.

ag-3:
- bra med stor position (du deler ikke størrelse, bemærk dette), gratulerer på forhånd når du sælger på 12,50. Det er alle IOX aktionærer forundt at tage en gevinst efter de seneste 18 måneder.
Innlegg av: DavidM (18.06.18 15:47 ), lest 6599 ganger

Både olja og OSE tar nye steg oppover.
Innlegg av: ag-3 (18.06.18 16:10 ), lest 6445 ganger

Alle har sin strategi, jeg orker ikke maset med å kjøpe og selge over korte tidsperioder. Tror ikke jeg hadde gjort det så bra heller. Spesielt ikke nå hvor jeg er rimelig sikker på positiv melding om ikke veldig lang tid. Skal være inne da..

Er all inn nå, og siden du spør om antall så er det over 700k på noen flere kontoer. Alt for mye for meg, så Må redusere litt på den når vi er over 10...
Innlegg av: qestador (18.06.18 16:14 ), lest 6422 ganger
Endret: 18.06.18 16:19

en vanlig reversal i P&F er ingen salgsignal.

Reversal i P&F er en vanlig korrigering av gevinstsikring.

Salg signalet der er når man i rutenettet har passert siste bunn ned.

Siste oppgang fra 4,2 ender ofte med halveringm i korreksjon. det har den ikke her enda og virker sterk.
Innlegg av: InvestorMannen (18.06.18 16:32 ), lest 6237 ganger

Skandale-dag for IOX.
Innlegg av: pusimiga (18.06.18 16:49 ), lest 6133 ganger
Endret: 18.06.18 16:54

Enig David ,baising på pent måte fra aborum( "kommer emisijon på 4,5 ,jeg har 1 "milion" aksjer,meningengen er ikke å baise..)hahaha...stakkars naive sjel som bli lurt av aborum
Innlegg av: aborum (18.06.18 17:22 ), lest 5962 ganger

pusimiga:
- aha, det står for egen regning. Jeg har ikke brug for at høste din tillid; omvendt kan man sige at ingen kender dig og din agenda.

At give én enkelt skribent på IOX tickeren ansvaret for at IOX falder i dagens marked .. ja, man mangler ord :)
Innlegg av: pusimiga (18.06.18 17:33 ), lest 5914 ganger

Lanngfra at jeg setter skyld på deg for dagens fall,men din baising er veldig komisk. Min agenda er lansiktig,jeg gir f..n for dagens fall,selger ikke en eneste aksje for under 10 kr,kanskje mer,fordi jeg er temmelig sikkert, det kommer om kort tid
Innlegg av: AbuDhabiOil (18.06.18 17:45 ), lest 5859 ganger

Dei mørke skyene i børs-horisonten er mange, så Abu har nytta denne oppturen til nedsal, og har i dag kun 80K IOX lutar på konto.

Eg har seld på snitt litt over 5 og med ca. 1,6-7 mill gevinst i IOX totalt og det er eg svært nøgd med. Kontoen er stabil på over 6 doblingsnivå på 2 år på tross av ein stygg NOR nedtur!

Går vi tilbake under 4,5 vil eg vurdere nye IOX-kjøp.
Går vi oppover, ynskjer eg alle trufaste her lukke til!

-Konservativ valsiger i C betyr reforhandling av fredsvilkår og risiko for at borgarkrigen blussar opp att med kidnappingar og ny strid om landrettar, noko som lett kan påverke IOX negativt.

-BIS(Bank for International Settlements) seier kryptovalutavekst kan bety internettkollaps og føre til store miljøproblem. kjelde E24.

-Handelskrig trugar den globale økonomien.

-Børsar og olja er i ei boble og tenderar nedover, (Dow ned kraftig no) og i verste fall mot krakk.

Dette betyr for meg at med 1-2 store fuglar i handa er nedsal både logisk og heilt OK!

Vi har sett i papir som NOR, QEC, APCL og andre at "whats going up, has to come down.
IOX er dobla og har dimed større nedside!

Og keisaren skal ha skatten sin!
Innlegg av: Ransen (18.06.18 17:46 ), lest 5853 ganger

De som solgte i dag vil nok pisse i buksa igjen når det meldes oppstart boring i morgen. Kanskje de får igjen aksjene med et par kroner i påslag hvis de er tidlig ute.
Innlegg av: Ransen (18.06.18 18:38 ), lest 5669 ganger

Abi, er ikke sikker på om du har gjort det riktige. Som du vet så vil oppstart av borekampanjen meldes ASAP. Med Cor-6 ute av verden så kan det snart komme bud på hele eller deler av selskapet. Lla-47 er såpass stort og interessant at flere større operatører vil se potensialet her. Det er ikke lenger snakk om å finne olje på feltet, snarere å finne riktig setpoint for riggen for best mulig flow. Derfor trengte den foreliggende 3D seismikken en oppdatering med funn gjort på vikingo brønnen. Forøvrig virker oppsummeringen din litt overnervøs mhp verdens politikk....
Innlegg av: Nano Rekyl (18.06.18 18:55 ), lest 5606 ganger
Endret: 18.06.18 18:56

Abu:

DJ kraftig ned?????

Tror du må se engang til!
Innlegg av: AbuDhabiOil (18.06.18 19:26 ), lest 5479 ganger

Ransen

Sjølvsagt kan oppturen halde fram og IOX nå nye flotte høgder!
Og om det skjer, er det flott og IOX-resten min vil nok vere med ut året.

Eg er pessimistisk av natur, men og realist, og veit at problema våre tårnar seg opp i alle retningar;
klimatrøbbel, politisk og økonomisk kollaps trugar land etter land, konfliktar tilspissar seg og eit land som Noreg treng velfungerande nasjonalstatar om vi skal kunne skaffe oss dei 60%+ av mat vi treng å importere!

Og bier og humler er 85 % borte!
Derfor burde og børsen vore 85% ned, så viktige er insekt og andre mikro-organismar for oss alle.

Dessutan har ein vore med ganske lenge i IOX og vore låst fast i ørkenvandring på minusnivå, og i dette papiret er det laaaange periodar med bear-marknad og få og korte oppturar!

Renta skal og starte oppturen sin til hausten, trur kloke folk, og rente og børs er som kjend tilnærma omvend proporsjonale.

Eg sit no 60% i cash med spelekapitalen min og er komfortabel med det!
Kanskje burde eg høyra på gode råd frå kona og finne meg noko meir vettug å bruke tida på enn å handle på børs!
Innlegg av: Kremen (18.06.18 19:32 ), lest 5448 ganger

Abu, jeg leste vel ikke riktig nå. Hvilke skyer er det du snakker om som har dukket opp den siste uken. Dette er bare tullebaising som ikke er like deg. Ser Aborum også gjør et forsøk på det samme. Han har selv sagt han trader IOX mens han sitter inne med 60/70% stabilt eller noe i den duren. Aborum og Abu har solgt seg ned, det er alene grunnen til dagens fall. De venter/håper på et fall, for så å komme inn igjen. Kan virkelig ikke se hvor fallet (skyene) skal komme fra med de ressursene IOX har, referer til eksisterende lagrer og 50-100 (trolig nærmere 100) mill fat som skal borres. Det er triggere IOX har og langt ifra noen skyer. Skjerp dere boys. Det der blir bare for dumt, og ikke lik dere.

Innlegg av: carthago (18.06.18 19:51 ), lest 5354 ganger

Greit å selge og kjøpe, men det skinner så alt for godt hva agendaen er med kommentarer som snur like fort som man snur på fem øringen.

Det hender jeg også selger noen aksjer og kjøper tilbake senere, men holder meg for god til å baisse/hausse avhengig av hva min posisjon er.

Sier ikke nedturen kan komme eller oppturen kan forsterkes, men er det ikke bedre å kalle en spade for en spade. Selger du håper du på lavere inngang, kjøper du håper du på stigning. Så enkelt er det.
Dommedagsprofetier og allverdens konspirasjonsteorier hører ikke hjemme noen sted.

Innlegg av: aborum (18.06.18 20:11 ), lest 5269 ganger

Kremen:
- for at undgå at falde i unåde og oparbejde et dårligt image (hvilket en ærlig tiger ikke kan tåle), vil jeg gøre det helt klart, at jeg ser aktien i 10,00 inden udgangen af 2018. Jeg har solgt begrænsede 75k i dagens handel omkring 5,60, hvilket uden diskussion må give AbuDhabi førertrøjen.

Det er implicit at melding om borestart, installation af gasanlæg, afklaring på ejerforhold (en trigger på niveau med COR-6) mv. vil løfte kursen ud over det niveau vi så, da IOX implementerede Vikingo. Nu er aktien gået ind i en ny fase og en lang række triggere ligger forude; meldinger kan falde i morgen tidlig og åbne handlen over 6,50 NOK.

Men IOX er i en situation hvor EK reduceres hvert kvartal. Det er muligt selskabet redder i land uden hjælp (ganske som danske Vestas, der efterfølgende gik fra kurs 30 til 600), men jeg tror redningskransen bliver i form af en emission der går målrettet til en industriel ejer.

Jeg har tidligere skrevet, at min strategi var at bruge "brute force" for at sænke GA-kurs under 3,00 (ca. 2,95). Dette gav en markant øget eksponering i en aktie der historisk har været ekstremt risikobetonet - ingen kan betvivle dette (negativt udfald af COR-6 og IOX var konkurs). Jeg har handlet på denne strategi og sidder lang med ca. 60%.

Men kursen er unægteligt steget pænt i IOX på COR-6 meldingen og efter sol kommer ofte (kortvarig) regn; derfor valgte jeg at handle på strategien og reducere. Så hvorfor ikke sælge alt, når man ser en sandsynlig korrektion forude? Det er ganske simpelt - triggere. Rent risk/reward-mæssigt er der risiko for at kursen skal ned og teste 5,00 (dvs. 50 øre downside), mens en stærk melding nemt giver 2 - 3 kroner på dagen.

Det siger sig selv, at man tager en betydelig risiko ved at sælge sig helt ud af aktien, selv på den korte bane og flere af dem der har solgt, er med garanti med på en føler i den kommende tid. Afhængig af de tekniske signaler, vil jeg overveje at akkumulere igen.

En stærk melding fra selskabet vil være yderligere de-risking af aktien, hvilket igen vil medføre en højere præmie for at træde ind i papiret. Det må man acceptere.

Dem der følger mig på Shareville kan følge bevægelserne i depoterne; håber andre her på IOX tickeren kan matche denne transparens. Dette var de sidste ord.
Innlegg av: Ransen (18.06.18 19:57 ), lest 5327 ganger

Signalene fra selskapet nå er vel ganske klare...
Innlegg av: ThomasAa (18.06.18 20:27 ), lest 5189 ganger

Virker som det går hus forbi at over seks millioner aksjer skal selges i markedet. Vekslingen er over, og disse ble ikke veksler. Ergo kan nedsalget komme npr som helst. Ingen vet hva Magnus Capital SA har tenkt å gjøre med sin beholdning. De har allerede doblet pengene sine, og kan heve god gevinst.Samtidig kan emisjonen komme når som helst.

På den andre siden kan meldinger kommer når som helst. Jeg sier ikke mer.. Man må gjøre sine egne valg. Derimot er det på lang sikt stor muligheter for at IOX kan ligge i perioder over 10kr. Det avgjøres av en rekke faktorer som foreløpige er ukjent utfall på. Vi kan nok ikke forvente at en ny storfisk, vil gjøre alt for at alle aksjonærene skal tjene på gullfeltet LLA-47. Jeg har stortro på feltet, men usikker på om selskapet klarer å utvinne og gi gevinst til ALLE aksjonærene.
Innlegg av: Cat349e (18.06.18 20:37 ), lest 5123 ganger

Lurer på om de som har solgt i dag har hatt tro på fallende oljepris? Var først da den vegynnte kraftig stigning at det begynnte me baising.... gratulere olja opp 3% satser på kraftig iox comback imorra, happy hunt oppover:)
Innlegg av: Ransen (18.06.18 20:52 ), lest 5050 ganger

Later til at folk synes 10 kr er urealistisk. Vel, hva skal man prise et oljeselskap med 100% eierskap i et felt som LLA-47 som inneholder 30mmb 2P, som allerede produserer på feltet, som har partner klar til de neste 2 brønner, en oljepris på 65 usdb, rekordrask payback. Er selskapet verdt 0,65 mrd eller 0,30 mrd.
Innlegg av: aborum (18.06.18 20:54 ), lest 5035 ganger

ransen:
- der er nok nogen der mener 10,00 ikke kommer inden for de næste 2 uger og derfor positionerer sig for en korrektion.

Der lader til at være mangel på accept af andre perspektiver på kursudviklingen end "åh, sindssygt, kurs 25,00 i morgen".

Det når vi nok, men .. ro på ;)
Innlegg av: Ransen (18.06.18 20:59 ), lest 5006 ganger

Det er markedet som bestemmer. Vil si at vilkårene var dårligere i 2017 da kursen tangerte 10 kroner. Nå er vi i gang med boring og produksjon, sterkere oljepris og ikke minst, cor-6 ryddet av veien.
Innlegg av: AbuDhabiOil (18.06.18 21:19 ), lest 4930 ganger

Nano Rekyl

Orsak meg, trur eg forveksla DAX og Dow i farten. Dei står rett ved sida av kvarandre på E24 børslista, Dax ned 1,61% som eg brukte "kraftig ned" om!
Innlegg av: mcaxel (18.06.18 21:32 ), lest 4874 ganger

In short

IOX is better positioned today (2018) than it was in 2017 and therefore it should be reflect in a higher share price

And the Oil price is higher now than it was in 2017
Innlegg av: Ransen (18.06.18 22:14 ), lest 4691 ganger

We are waiting for important messages from the Company. Drilling startup at Frison...
Innlegg av: Ransen (18.06.18 22:14 ), lest 4693 ganger

We are waiting for important messages from the Company. Drilling startup at Frison...
Innlegg av: Lotepus (18.06.18 22:25 ), lest 4637 ganger

Aborum skifter mening rimelig fort :-):-):-)

Innlegg av: aborum (10.06.18 15:56 ), lest 7812 ganger

Ticker: IOX

Endret: 10.06.18 15:58

RE^2: IOX - Startkurs mandag/ sluttkurs fredag?

Kan umiddelbart ikke se, hvordan åbningsauktionen bliver, men jeg mener man ud fra teknisk analyse (sammenholdt med den reelle positive fundamentale ændring som COR-6 repræsenterer), at vi skal teste 6,25 i næste uge.

Der vil formentligt være et par dage med retracement intra dag, men det er min opfattelse at aktien skal videre op i et eller andet omfang.

Det er umiddelbart svært at afgøre, hvad COR-6 reelt er værd, da denne repræsenterer psykologi (troen på fremtiden) samt forløsning af finansielle forpligtelser. Vi ved med sikkerhed, at COR-6 repræsenterer reducerede forpligtelser på 2,70 NOK / aktie, men det er ganske usandsynligt, at markedet afregner 1:1 på dette punkt.

Det må være et regnestykke i form af ?% af 2,7 NOK x ?% af psykologi.

Hvad angår psykologien, og den videre tro på udviklingen, har vi stadigvæk et par ukendte variabler som fx udfaldet af veksling, potentiel emission for at facilitere en industriel ejer (ubetinget positivt efter min opfattelse), opstart af borekampagne, installation af gasanlæg mv.

Jeg har gentagne gange forsøgt at argumentere for, at meget afhænger af COR-6. Positivt udfald vil medføre øget interesse, eller decideret underskrift, fra industriel ejer, som igen vil medføre at industriel ejer øger ejerandelen ved at håndtere veksling uden om markedet.. en industriel ejer vil naturligvis være informeret omkring drift og finansiering af borekampagne (man investerer for at udvikle), hvilket reelt medfører en signifikant øget sandsynlighed for at borekampagnen vil vil forløbe (relativt) planmæssigt.

Gasanlægget er formentligt allerede lastet og på vej til Columbia. Med afklaring på ovenstående, har IOX af uforklaringe årsager formentligt fået godkendt den nødvendige miljøtilladelse.

Hvis jeg ærligt skal vægte negativt vs. positivt, så er det min oprigtige opfattelse, at der er markant overvægt af positive triggere.

Innlegg av: aborum (18.06.18 22:36 ), lest 4585 ganger
Endret: 18.06.18 22:39

lotepus:
- svag argumentering fra din side og ingen meningsændring fra min side. Jeg skrev ca. 6,25 og aktien testede tæt på 6,25. Dernæst skrev jeg at aktien skulle teste ca. 5,85 og den bouncede på 5,87. Nu siger jeg, der er risiko for at vi skal teste 5,20.

https://imgur.com/a/fKV0K06

Der er ingen selvmodsigelse. Aktien skal op på lang sigt, men det ligner en mindre korrektion på den korte sigt.

Hvordan går det iøvrigt med din anerkendelse på NANO tickeren? Blev folk trætte af dig, så du måtte over på IOX tickeren for at høste et par likes?

Kom frisk tilbage, men gør det konstruktivt. Vi ses kl. 08:55 ved startlinien - klar til at sælge, klar til at købe.
Innlegg av: imijdodimidi (18.06.18 23:07 ), lest 4449 ganger
Endret: 18.06.18 23:40

Veksling fristen utgått, meldingen kommet ikke enda. Det kan hende at resterende aksjer er ikke solgt og derfor ingen melding. I så fall de skal likvideres og den prosessen tar litt tid. Dette avklarte igjen bæærnt i sin tid her på tickeren. Underveis kurs flater seg og ender litt ned i dag. Det tilsier at flere ønsker raske penger og forventer Iox rally uten videre avklaring. Det går ikke sånn, dette må ryddes opp for å få de tålmodige som vet hva kommer.
Innlegg av: Tilfeldignavn (19.06.18 07:16 ), lest 4100 ganger

Abu:

Har solgt alt dei siste dagane. Børsen er ikkje noko for meg :)
Logger av børsen og logger på naturen i vakre Lofoten.
Kapitalen får stå på sparekonto, og vi får håpe at renta stig.

Takk for laget!
Innlegg av: AbuDhabiOil (19.06.18 08:51 ), lest 3814 ganger

Kremen
Asia er no i krakk modus etter lang Trumpliste over varer som får toll.

Atomavtala med Iran vart nyleg broten, vi ser no konsekvensane. Europeiske land trekkjer seg ut av Iran, og aksen US/EU som har vore bærebjelken i global økonimi er sterkt svekka.

Tørken i Sør-Noreg har halvert avlingar og dermed inntekter og vi vil få lågare investeringstakt i jordbruket ei tid framover.

Venezuela har kollapsa og oljeindustrien der er halvert. C er fattig og korrupt, og angrep på fredsavtalene vil igjen auke konflikt landsbygd- by/godseigarar. Fleire av c. storbyar er mellom dei farlegaste på kloden, C kan også kollapse, og dermed vil lutlag som Interoil møte kjempeproblem.

Skyene er mørke i horisonten, ingen tvil om det!!!

Tilfeldignavn

Gratulerar, du har gjort det rette!
Innlegg av: Fernet (19.06.18 08:53 ), lest 3797 ganger
Endret: 19.06.18 08:55

Virker som frykten har tatt flere her. Tross situasjonen i IOX er bedre enn noensinne. IOX er så klart ikke frikoblet fra resten av verden. Men i mine øyne noe vel pessimistiske anslag skissert i denne tråden.

Venting er en del av livet som aksjonær. Noen ganger er det ulidelig og på grensen til psykisk tortur. Min erfaring er at det betaler seg i lengden. Men kun så lenge man har gjort hjemmeleksa si. Flaks er en begrenset luksus;) Hjemmeleksa er å vite hva man begir seg ut på.

Godt mulig vi skal lenger ned. For min del går det greit. Vi skal langt opp på sikt.

Det jeg lurer mest på akkurat nå er vekslingskursen.
Innlegg av: Ransen (19.06.18 09:12 ), lest 3652 ganger

Det er stort sett amatørene med stemmer i hodet sitt som har solgt. Proffene plukker opp aksjene på et blunk. Mørke skyer, veneduela, bønder. Hørt slikt piss.
Innlegg av: Inov-8 (19.06.18 09:17 ), lest 3621 ganger

Ransen

La "Predikanten" tale!!!

Herre, gi meg styrke! :-)
Innlegg av: Kremen (19.06.18 14:06 ), lest 3364 ganger

Abu.. Du snakker makro og det er fair enough. Venezuela er ikke noe nytt. Makromessig er det like mange bulltriggere og som sier at oljeprisen skal til $140, men du skal selvfølgelig få mene hva du vil. Oljesektoren er blitt mindre som tilsier mindre tilbydere, herved stigende priser. Vi er uten tvil i sensyklus, og alle som har sittet i aksjemarkedet før og sett spådommene fra banksektoren (f.eks Goldman Sachs og J.P. Morgan) vet at oljesektoren er stedet å sitte i sensyklus. Sektoren spås å outperforme alt annet det neste året. Og siden du nevner Trump, så er det meget liten sannsynlighet for at det blir noe fall i markdet med skattepolitikken han kjører. Det er rett og slett ikke mulig. Markedet drukner i likviditet, og inntjeningen til selskapene stiger betraktelig. Den sure svie vil nok komme, men det vil ta 2-3 år, når renter overstiger inntjeningen til aksjemarkedet, og der er vi langt ifra ennå.

Noen skyer på himmelen for IOX, de er i skal man lete godt etter og blir i tilfelle overskygget av triggere, som jeg ikke skal repetere til det kjedsomme.

Aborum.. fair enough. Har sett på deg som en som ikke baiser og hauser, så ble litt skuffet over dine siste kommentarer da jeg så en tendens til det motsatte. Du er long term bull og trading skal du selvsagt få gjøre og forsåvidt også si hva du vil. Setter pris på dine kommentarer, da jeg selv stort sett velger å sitte på sidelinjen og lese og gjøre egne analyser. Sitter som du vet long og har gjort det de siste 6-7 månedene i IOX med en betydelig del av min finansportefølje, noe jeg vet du også har gjort og gjør (long I iox) med brorparten av aksjene i IOX.

Lykke til med tradingen, jeg lukker som vanlig øynene fra dag til dag og venter på at selskapet skal gjøre jobben, noe jeg vet de vil. Aborum, vårt kursmål er det samme, men jeg tror vi skal dit i løpet av 1-2 måneder, ikke uten nyheter, men har tro på at de vil komme snart. Ledelsen har vist seg verdig min tillit og jeg har tro på at de vil fortsette å levere.
Innlegg av: helloween (19.06.18 14:39 ), lest 3217 ganger

Folk må bare selge, men eg gidder ikke våkne til meldingen i morgen om at boringen er i gang:)
Den meldingen kan komme når tid som helst.

Apcl her vel snart høyere mcap en iox..
Innlegg av: Ransen (19.06.18 14:53 ), lest 3136 ganger

Nå vet jeg at noen har hoppet over til APCL. Tross alle advarsler mot dette selskapet, så mener altså noen at Gambiske myndigheter skal stå skolerett for denne oljeknøtten som stadig bryter betingelsene. I dag igjen erdet spekulasjoner ut fra hva mediene skriver. I IOX så venter vi på neste boremelding ASAP på Frison og ytterligere 11 brønner fram til 2020.
Innlegg av: Kvasi (19.06.18 15:32 ), lest 2978 ganger

13 mill oms målt i verdi per nå. (Apcl og Iox likt. Viktig med litt trøkk i begge disse myggene.) Dagens kurs må en ikke se seg blind på. Blikket må flyttes fram forbi meldinger.
Innlegg av: Dieseldahl (19.06.18 16:23 ), lest 2774 ganger

Er folk gått fra vettet. pælmer ut aksjer, ser jo ut som det skulle ha kommet noe negativt, jeg kan ikke finne noe som er skrevet om Iox idag. Gud bevare meg vel.
Innlegg av: tuja (19.06.18 16:30 ), lest 2689 ganger

Ble en ræva IOX-dag. Solgte litt annet knask på sluttauksjonen for å sjå om salgsviljen er like stor i morgen. Må nesten ha litt mere IOX på dette nivået. 10kr skal passeres med cor6 ut av verden, og høg,stabil oljepris.

Ha en fortreffelig aften.
Det kommer bedre dager. :)
Innlegg av: qestador (19.06.18 16:32 ), lest 2683 ganger
Endret: 19.06.18 16:49

Det riktige er vel at IOX for direkte opp til 6 fra 3 . Typisk enten man vill eller ei så er en halvering slik avhengig i hvor god det fundamentale er og at det er relativt få hindringer.
Ventetid slår også ut.

RSI som havnet på overkjøpt i den forbindelse
er samme sak nemlig halvering +/-

Rettet til overkjøpt.
Innlegg av: Ransen (19.06.18 16:42 ), lest 2610 ganger

10 kronersklubben har fine dager å kan handle billig. Sluttauksjonen i dag er en gavepakke uten sidestykke fra gavmilde aksjonærer.
Innlegg av: disippelen (19.06.18 17:39 ), lest 2375 ganger

Trodde også at 5,4 var en god inngang. Her er det en aktør som leker seg. Plutselig er vi på 6 kr igjen, uten nyheter. Denne aksjen er meget volatil og det er lett å bli forledet av oppgangene. Ca kr 5 er iallefall ikke dyrt mtp mcap og triggere i vente.
Innlegg av: ThomasAa (19.06.18 18:02 ), lest 2299 ganger

Nå dumpes nok aksjene som ikke ble solgt i vekslingen. De har tjent godt på å sitte med og se doblingen.
Innlegg av: AbuDhabiOil (19.06.18 18:23 ), lest 2220 ganger

Kremen

Det vart ein tung dag for IOX, ned 10%, og eg nytta høvet til å kjøpe tilbake dei fyrste 32K på 4,93.

Eg har og handla litt i ELE med bra resultat.
Eg kjem nok til å fylgje rådet ditt om å skaffe fleire bein å stå på. Mange papir er meir attraktive no etter å ha fått seg fine nedturar!
Her gjeld det å vere tålmodig å leite/vente på god timing for profitable kjøp!
Det blir spanande framover!

Stemninga i marknaden er avventande og utrygg med raude børsar i dei fleste land, og kanskje endar vi opp med ein 10% børskorreksjon?
Innlegg av: helloween (19.06.18 18:24 ), lest 2221 ganger

Nå er det vel slik at en av aktørene har økt i sist uke;)
Blir spennende å se neste ukes aksjonær liste.
Innlegg av: DavidM (20.06.18 21:26 ), lest 1936 ganger

Hvordan ligger det an med vekslingen og vil dette påvirke aksjekursen kommende dager?
Innlegg av: tuja (20.06.18 21:30 ), lest 1921 ganger

Ikke noe å si på kjøpsinteressen.
300k på 5,25 i sluttauksjonen, og ingen ville selge til kjøperen.
Blir bra dette. :)
Innlegg av: gakk (21.06.18 00:10 ), lest 1603 ganger

Har kjøpt mer både i går og i dag. Skal man sitte på toge må man ha bukett.skal hvere m så lenge toget går
. Har hvert m fra 10 til 2 . Så blir med opp igjen.
Innlegg av: Tilfeldignavn (21.06.18 07:26 ), lest 1408 ganger

Abu:
Hvilke andre papirer følger du med på?
Innlegg av: AbuDhabiOil (21.06.18 08:32 ), lest 1196 ganger

FOE,AXA og ELE
Innlegg av: AbuDhabiOil (21.06.18 09:55 ), lest 1032 ganger

FOE 8,09 OG OPP 7,65%
Mine 131000 kjøpt råbilleg siste 2 dagar er på full fart til å bli ein ny god arbeidshest for Abu!
Innlegg av: aborum (21.06.18 11:09 ), lest 949 ganger

Ville komme ud af FOE ASAP. Selskabet bliver nødt til at skrotte de game rigge.
Innlegg av: vestavind (21.06.18 11:30 ), lest 860 ganger

blir solgt I minus. Mye rart idenne aksjen
Innlegg av: AbuDhabiOil (21.06.18 13:05 ), lest 752 ganger

aborum

Rustholkar går opp, gullkanta papir som IOX går ned; børsen er ikkje alltid like lett å bli kolk på!
FOE posten min er no meir enn dobbelt så stor som IOX posten, og har sterk kjøpeside, har fått seg skikkeleg juling i vanvittig shorting, og med mange nye lisensar er nye kontraktar i kjømda.
GF skal holdast i dag kl 2.

Ein lyt tørre både å selje og kjøpe i denne marknaden!
Innlegg av: AbuDhabiOil (21.06.18 16:48 ), lest 597 ganger

aborum

Eg valde å ikkje fylgje rådet ditt, og har gjord nytt kjøp av 20K til kurs 7,51 NOK/lut FOE.
Over Rubicon,....loddet er kasta!
Framleis over 1 mill cash.
Gamblar på bra nytt frå GF i morgon.
Innlegg av: AbuDhabiOil (22.06.18 11:08 ), lest 204 ganger

aborum

Du har rett i at FOE har rustholkar, så no har eg selt meg aggresivt ned på rundt 8,30, der det har etablert seg ein lokal "abutopp". Sikkert dumt, men 10% er ok.
Så er det tid for hyttetur, til badetrapp, persille og graslauk og med bagen full av champagne. God helg!