Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Spathi (12.06.18 14:53 ), lest 4579 ganger
Ticker: NANO
Endret: 12.06.18 14:54

Nano - penger på gaten når markedet ikke forstår

Caset nano er totalt de-risket nå. Fast track som noen her refererte til gir minst 78% sjans for å nå markedet viss man ser på historien til andre som har fått dette.

Men ikke minst nå har nano fått godkjenningen de trenger for å bli ferdig i hht planen.

At folk ikke forstår hva dette innebærer. #LONGinNano
Innlegg av: nadderud (12.06.18 14:57 ), lest 2983 ganger

RE^1: Nano - penger på gaten når markedet ikke forstår

Tror mange forstår, men samtidlig jobber en gjeng med å presse denne ned uansett informasjon eller risiko.

Det er "moro" å se at det plutselig legges ut 11 000 aksjer under forrige omsatte. De ønsker altså ikke penger for aksjene.

Her er det bare å fylle den ukentlige kvoten og se fremover. Vi er bare på tredje mila på fem-mila i kollen. Hold ut!
Innlegg av: solb (12.06.18 15:01 ), lest 2946 ganger

Det nærmer seg tidspunktet der BP må signalisere at de er interessert i å overta NANO for nærmest hva det enn måtte koste. Da blir det alvor!!
Innlegg av: solb (12.06.18 15:12 ), lest 2882 ganger

Milepæl!
https://e24.no/boers-og-finans/nordic-nanovector/nordic-nanovector-flyttes-over-i-ekspresskoeen-av-amerikanske-legemiddelmyndigheter-en-betydelig-milepael/24359844
Innlegg av: BWO_Investor (12.06.18 15:14 ), lest 2848 ganger

Kommer til å stige noe voldsomt på denne artikkelen. Markedet sover her.
Innlegg av: BWO_Investor (12.06.18 15:20 ), lest 2792 ganger

Bør stige over den var i dag tidlig. Det er faen meg så bull som det går ann, og mye tvil om tid er ryddet av veien.

En sjelden god anledning - tror jeg.
Innlegg av: Jimmi (12.06.18 15:21 ), lest 2776 ganger

Lukter sluttrally og close over 60 kroner.

Blir spennende fremover nå altså. Lenge siden jeg har gledet meg sånn til jul :)

Tipper vi ser en lukrativ partneravtale ganske snart.

Innlegg av: SaraSt (12.06.18 15:42 ), lest 2652 ganger

Nå er det bare å sitte stille og rolig i båten.
Dette går veien.

Her er det bare mange som forsøker å posisjonere seg, dekke inn short mv.

Hadde jeg bare hatt mer å putte inn... sukk
Innlegg av: dr. Stockman (12.06.18 15:53 ), lest 2583 ganger

Historien gjentar seg. For å holde aksjen nede argumenteres det heftig for at statistikken viser lav sannsynlighet for å lykkes. Når milepælene nås en etter en så argumenterer man med at de allerede er priset inn ettersom de var forventet av markedet.
Innlegg av: 1mattis1 (12.06.18 16:34 ), lest 2329 ganger

RE^2: Nano - penger på gaten når markedet ikke forstår

:)

Inne igjen siden 49,-, men denne gangen blir jeg nok sittende framover. Hatt flaks med mine trader og unngått tap på turen ned.
Men nå tøyer jeg den ikke lenger.
Innlegg av: Jimmi (12.06.18 16:08 ), lest 2490 ganger
Endret: 12.06.18 16:10

Kursen går nok videre opp i morgen. Her er det bare å sitte stille ja.

Kommer nok en del omtale i diverse aviser, og fra meglerhus.

Hadde ikke vært dumt med et innsidekjøp eller to heller.
Jeg tror vi får en melding fra selskapet også i morgen tidlig.

Innlegg av: Tåka (12.06.18 16:09 ), lest 2471 ganger

gap up i morgen---
Innlegg av: Spathi (12.06.18 16:24 ), lest 2420 ganger
Endret: 12.06.18 16:25

Bare en tanke/spørsmål. journalister som enten shorter nano eller som sitter i nano, hvilke regler er det for dem ang. Å skrive artikler om nano?
Innlegg av: BWO_Investor (12.06.18 16:39 ), lest 2289 ganger

Kom inn i dag tidlig.

Høy kurs, men satser på oppgang imrg også. Synes det er veldig, og da mener jeg veldig lite oppgang.
Innlegg av: SafeInvest (12.06.18 16:57 ), lest 2185 ganger

Enig der BWO, mistenkelig liten oppgang.... Er det i morgen vi ser kr 70?
Innlegg av: aborum (12.06.18 17:06 ), lest 2118 ganger

RE^3: Nano - penger på gaten når markedet ikke forstår

59,00 er teknisk modstand. Muligt meldingen kan etablere aktien over dette niveau.
Innlegg av: focuss (12.06.18 17:20 ), lest 2059 ganger

Grunnen til at oppgangen er begrenset er jo at FTD har ligget til grunn for Nanos planer hele tiden. Det forandrer ikke noe på Paradigme i seg selv men muligheten ytterligere regulatoriske fordeler i løpet av Paradigme er vel forbedret. Det viktigste fremover nå må være å få opp rekrutterings hastigheten. Tror ikke melding om første behandlede pasient betyr så mye men det blir viktig å få noe grunnlag for å mene noe om antall pasienter per måned. Ett annet spørsmål av viktighet er om Nano har vist FDA noen 20/100 resultater og om det har påvirket FTD beslutning. Har kjøp en lyttepost.
Innlegg av: BWO_Investor (12.06.18 17:24 ), lest 2030 ganger

Så snart noen hittet på kjøp i dag, kom det en salgsordre på lavere kurs. Det er nok den virkelige årsaken..
Innlegg av: dailymute (12.06.18 17:31 ), lest 1986 ganger

Kjekt å ha deg inne focuss!

Du har mye bra å komme med, håper bare at det ikke blir som tidligere da forbannelsen din styrte innleggene.
Innlegg av: focuss (12.06.18 18:11 ), lest 1843 ganger
Endret: 12.06.18 18:12

Dailymute
Takk for det. Nei har ingen andre å være forbannet på jeg enn Costa og styreformannen og muligens Koldstad og Dahle. Håper vi nå får en sterk engasjert leder som leder mer enn han blir ledet. Å argumentere med leger er ikke bare lett. Det blir uhyre spennende å følge Archer-1. Det blir også viktig å få avklart om Merlin får rett om 20/100. Det tror jeg nok han får. Også blir det viktige å holde ett øye på konkurranse situasjonen. Ellers så er det fortsatt ubehagelig langt frem men FTD kan vel gjøre noe med oppkjøpslysten til BP.
Innlegg av: ruter7 (12.06.18 18:41 ), lest 1732 ganger

focuss

Jeg forstår svært lite av argumentasjonen din når du sier "Grunnen til at oppgangen er begrenset er jo at FTD har ligget til grunn for Nanos planer hele tiden".

For å sette det på spissen: I Nanos planer ligger det også godkjenning av medisinen etter endt utviklingsløp. Med din argumentasjon er da godkjenningen allerede priset inn.

En fullstendig meningsløs tanke.

Markedet priser ikke selskapet etter hvilke planer det har for fremtiden. Hadde det gjort det, ville jeg dannet mitt eget Luftslott AS, med elleville vyer, og gått på børs.
Innlegg av: SafeInvest (12.06.18 23:16 ), lest 880 ganger

Haha, bra innlegg Ruter7!!;)
Innlegg av: focuss (12.06.18 21:48 ), lest 1407 ganger

Ruter7
FTD gir ingen endring i Nanos tidsplaner, så jeg ser ditt argument om at det tidligere har hatt ett snev av luftslott i seg. Godkjennelse av Betalutin er selvfølgelig ikke priset inn.
Innlegg av: ruter7 (12.06.18 22:02 ), lest 1313 ganger

focuss

Du skriver: "...jeg ser ditt argument om at det tidligere har hatt ett snev av luftslott i seg".

Jeg argumenterer ikke for at det tidligere har hatt et snev av luftslott i seg.

Du vrir på det jeg sier, det synes jeg er uredelig argumentasjonsteknikk fra din side.

Er det ikke i vår alles interesse at vi forsøker å utveksle meninger på en noenlunde sivilisert måte?
Innlegg av: focuss (12.06.18 22:08 ), lest 1275 ganger
Endret: 12.06.18 22:09

Ruter7
Dersom du mener det er usivilisert å påpeke at FTD hele tiden har vært forutsatt, så tror jeg du får finne noen andre å diskutere med. Har du registrert at Nano har meldt noe endring av planer etter FTD? Eller forventer du at det vil nå skje? I så tilfelle vil du bli skuffet.
Innlegg av: stockwalker (12.06.18 22:13 ), lest 1236 ganger

focuss , ikke påan igjen !
Innlegg av: focuss (12.06.18 22:13 ), lest 1240 ganger

Jeg sier ikke at FTD innvilgelse ikke er viktig, men på nåværende tidspunkt er det først og fremst viktig for LOA og derved verdi, men ikke Schedule. Den forblir uendret.
Innlegg av: ruter7 (12.06.18 22:16 ), lest 1216 ganger
Endret: 12.06.18 22:17

focuss

Du vrir igjen - og det fremstår som om du gjør det med overlegg.

Jeg tror jeg var tydelig på at jeg reagerer på at du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg tror også at du forstod det.

Du må gjerne påpeke at FTD var forutsatt, men jeg forbeholder meg retten til å gå deg i møte når du hevder at det ikke er eller bør være kursdrivende når det viser seg at denne forutsetningen blir en realitet.

Ellers tror jeg det er en god ide at jeg finner meg en annen å diskutere med. Jeg får ingen fornemmelse av at du ønsker at vi i fellesskap skal nå fram til en bedre forståelse av dette forholdet, da er videre diskusjon lite fruktbart.

Innlegg av: focuss (12.06.18 22:26 ), lest 1122 ganger

Ruter 7
For meg virker det ikke som at du er ute etter en bedre forståelse, men en annen forståelse. Lykke til. Case closed.
Innlegg av: Tåka (12.06.18 22:34 ), lest 1083 ganger

Planlagt eller ikke, bekreftet at det er på plass derisker caset og burde gi mer kurs stigning.
Innlegg av: dailymute (12.06.18 23:02 ), lest 951 ganger

Tåka:

Hear hear!

Fin og enkel måte å legge det frem på!
Innlegg av: Pensjonsparer (12.06.18 23:26 ), lest 823 ganger

At du ikke er kastet ut fra HO er en gåte, Fornybar.
Innlegg av: Bullinvestor (12.06.18 23:31 ), lest 794 ganger

Begynner jo å bli litt morsomt det her å Focuss har kjøpt en lyttepost. Man kan jo lure hvilken ildtang han tok denne posten med? Han som ikke hadde rørt Nano med en ildtang:):):):)
Warren Buffet: Ingen baisser en dårlig aksje.
Innlegg av: Fornybarkrakk (12.06.18 23:53 ), lest 718 ganger

Ja, å uttrykke min skuffelse over én av de største årsakene til at HO har mistet all respekt det siste året var tydeligvis å gå for langt..

Noen må jo si det som det er :)

Du er også en skuffelse, pensjonsparer. Hvert eneste negative moment du kommer med er bygget på vridning av sannheten.
Innlegg av: Pensjonsparer (13.06.18 00:06 ), lest 681 ganger

Fornybar, bare si hva du mener jeg har vridd på så skal jeg prøve forklare det så du også forstår det.

Og prøv å ikke formane andre hvem de skal høre på.
Innlegg av: Fornybarkrakk (13.06.18 00:23 ), lest 628 ganger

Man kan jo trykke på hva som helst på profilen din og finne drøssevis med baissete utsagn og omvridd logikk.

Innlegg av: Pensjonsparer (26.05.18 00:53 ), lest 1987 ganger
Endret: 26.05.18 01:43
RE^1: NANO: Update on CTA for Archer-1 and PARADIGME Trials
Da er det ett faktum at Nordic Nanovector er i så store problemer at de har søkt om noe som er uetisk og fått avslag igjen.
Alvorlighetsgraden på problemet kan også måles ved at selskapet ikke tør å si hva som er problemet.
Det ser ut som jeg får rett igjen angående REK møtet. Tilgi meg om jeg kan virke arrogant av og til, det er bare en konsekvens av å ha hatt så mye rett
Innlegg av: Pensjonsparer (13.06.18 01:08 ), lest 581 ganger
Endret: 13.06.18 01:15

Det er faktisk den ene gangen jeg har bommet i NANO det siste året. Jeg ville heller gå glipp av en liten oppgang enn å få pengene mine halvert ved manglende REK godkjennelse.
Men du satt jo fullinvestert hele veien ned det siste året, utifra innleggene dine?