Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Transport
Innlegg av: Hammers (11.06.18 20:44 ), lest 1546 ganger
Ticker: HAMMER
Endret: 12.06.18 22:01

NAS - Et spill for galleriet - 2. akt!

Den forrige tråden ble lang og kronglete - så det passer med en "vanningspause"....før 2. akt i "dramaet" rundt "kampen om NAS"
(høres nesten ut som et krigsdrama fra fra 2. verdenskrig - Kampen om Narvik, om Tungtvannet.....eller noe slikt), men først et lite tilbakeblikk til mine FØRSTE tvilende tanker - fra den 16. april (ikke 9.april.....45):

Jeg må si det er underlig det som for tiden skjer i NAS!
Først kjøpte IAG seg opp til ca 4,6% - deretter kom de med antydninger om MULIG bud på selskapet!

I dag var SEB ute med analyse som varslet at "budet" kunne bli 400,- pr aksje.
Sparebank 1 Markets trumfet dette med et trolig bud mellom 310 og 485.
Deres analytiker trodde tom at IAG ville passere 5% ila kort tid - og DERETTER øke til 10% før budet på hele selskapet kom!

Som før sagt; her SKURRER det!
- Hvis IAG ønsker å øke til 10% ville proffe aktører ALDRI ha gått ut og fortalt om mulig bud/oppkjøp - FØR de 10 var nådd!
- Prisen har jo nå nesten doblet seg fra sirkuset startet, og for IAG har de neste 6 % nå blitt dobbelt så dyre!
- I Norge har det nærmest blitt en SANNHET at budet snart ligger på bordet (ref dagens 2 mld om verdianslag).

Mulig jeg er helt på jordet her, men i MITT hode er det INGEN logikk i det som nå skjer på "nyhetsfronten" i NAS!
Den opprinnelige mld fra AIG gikk ut på at selskapet VURDERTER å gi bud. Altså kun et helt diffust og uforpliktende "rykte"!

I dag tidlig startet Bernstein dekning av NAS - med kursmål på 180. Kursen var u/hardt press fra morgenen av - og åpnet på 230.
Litt fram og tilbake, men etter lunch så det ut til å komme ny bølge svekkelser ved at 235 holdt på å bryte.
Kursen virket til å være på full fart mot 230 igjen......og kanskje LAVERE.....? Huff, og huff. Kanskje NOK ET salgssignal?

I SÅ fall......hvordan ville det DA gå med den kommende emisjonen på 155......dersom Bernstein fikk rett i sine maks 180????
Gode råd var dyre....og Kjoser'n fant fram kortstokken med den uovervinner "Trumfen" igjen. Det deilige OPPKJØPSKORTET.
VIPS - så var saken ordnet. 14.08 sendte han "same shit - new wrapping" i en børsmeldingen - og kursen føk straks opp med ca 15kr.

I en bisetning ble det lagt til at det "selvsagt" ikke hadde kommet noen konkrete bud, men nå SVERMET det formelig av beilere rundt ham! Dermed var situasjonen berget for denne gang.....! Så får man heller se hvor lang tid det NÅ tar før Kjos atter får kursmessig "buksesig".

Uansett - BELEIELIG var det med den gode gamle trumfen......også denne gang!

Hilsen Hammers...........som bare minner om at BUDENE som var soleklare i april......ja de lar fortsatt vente på seg!

Innlegg av: Hammers (12.06.18 21:48 ), lest 857 ganger
Endret: 12.06.18 21:51

RE^1: NAS - Et spill for galleriet - 2. akt!

I dag var Lufthansa konkret nevnt, men heller ikke det selskapet hadde kommet med noe av verdi for aksjonærene.

Likevel.....NAS klarte ved dette å piske kursen opp med 12 kr (på det høyeste) ift i går.....på bare tull og tøys. Det ENDTE kun 2 kr opp - og en haug siklende aksjonærer m/tunga hengende ut av kjeften tapte IGJEN en god del på haussingen før kl 10.30.
NOEN lærer visst aldri, men DEM om det!

Man snakker bare - og man diskuterer - og man tar en kopp kaffe blant kolleger i andre selskaper.
Nei, det ligger neppe noe håndfast i løypa - bortsett fra reparasjonsemisjonen som kommer.

Apropos emisjonen.....og den annonserte GAVEN fra Kjos. Det gleder meg at jeg i Akt 1 fortalte;
....Kjos gir ALDRI gaver, men KANSKJE til sine nærmeste.

Da jeg leste at en med 1000 aksjer kun hadde fått 72 retter til nye aksjer a 155 - ja da stusset jeg - og hentet kalkulatoren.
- 1000 aksjer er I DAG verdt kr 247.300.
- 72 retter a 155 koster nye 11.160.....totalt invstert kr 258.460...ut fra dagens kurs - og kjøpt i dag.
- Med en slik investering "får man" netto kr 6.624....på de nye 72 aksjene med verdi 247,30 = 2,56%. Man får også USIKKERHETEN.
- Regnestykket baserer seg på at kursen holder seg, men i går var den atter på vei mot 230 - og kanskje lavere.

- Legger man inn tallet 230 istf 247,30.....ja da taper aksjonæren m/1000 ca 17.000 på aksjene + litt på de nye....i fht i dag.
- GAVER AV KJOS??? Aldri i verden! Dette har KUN vært et redigert mediespill satt i scene av hans kommunikasjonsstab.
- Et mediespill fra A til Å! Det mener nå JEG......for ikke NOE av det som hittil har skjedd har vært naturlig eller realistisk!
- Ikke rart de kommer farende med OPPKJØPSKORTET hver bidige gang det begynner å brenne på dass! En dag er det vel oppbrukt???

Hilsen Hammers
Innlegg av: Superoptimist (12.06.18 22:18 ), lest 816 ganger

Du har også kanskje fått med deg, som jeg har skrevet i det andre innlegget, at de som ble utelatt i forrige emisjon på kr 155,- nå skulle få delta i denne såkalte reparasjonsemisjonen til samme tilbud. Innløsningen skulle da opprinnelig ikke være som du skriver for 1000 aksjer 72 stk., derimot 111 stk. Èn ny for 9 gamle.
Som du skriver et enormt juks og bedrag fra ende til annen. Det er Arctic Securities som på ett eller annet sett bedrar oss andre!
Innlegg av: Hammers (12.06.18 22:56 ), lest 786 ganger

Super.
Takk for korrigeringen. Det visste jeg ikke.

Dvs.....han med 1000 aksjer har m/dagens verdi (vet ikke når han kjøpte) spyttet inn 247.300 + 111 retter til 111 nye = 17.205.
Totalt: kr 264.505. Med dagens kurs sitter han igjen med 10.212 = 3,9%. Litt bedre, men heller ikke det noen gavepakke.

Likevel......i mitt eksempel påsto han med 1000 at han kun hadde fått 72 retter......så jeg vet ikke.

JEG TIPPER:
- Etter at NAS har fått sin nye kapital...ja da hører dere ikke noe som helst om noen beilere.....eller budgivere. Det blir TYST!
- Da har NAS fått sine sårt tiltrengte midler....og DERE blir med ned i landingsfasen.
- Så...."fasten your seatbelts" before landing! Slik tror nå JEG at dette vil ende!

Hilsen Hammers
Innlegg av: DenErGrei (12.06.18 23:15 ), lest 769 ganger

Jeg eide 1000stk på gjeldende dato. Derfor berettiget til 72 stk som min VPS nå viser
Innlegg av: Hammers (12.06.18 23:25 ), lest 762 ganger
Endret: 12.06.18 23:35

DenErGrei.

"Den er grei" ....:-)!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (13.06.18 22:01 ), lest 679 ganger
Endret: 13.06.18 22:02

Da kom det i dag et halvskarpt negativt drag .....etter at kursen pga de siste 2 dagers "TRUMF-meldinger" hadde klart å karre seg opp til det fallende 10 dg snittet igjen. Dette etter å ha ligget tidvis betydelig under helt fra dette linjebruddet og stupdykket under - allerede den 9.mai!

Fra 9. mai til i går gikk det ca 1 mnd før "ny kontakt". Dvs, HELT kontakt ble det ikke.....bare nesten!
Betyr dagens skarpe svekkelse at en NY mnd skal gå før neste møte????
Skal si det begynner å bli morsomt å følge med på alle sprellene i NAS for tiden! Ligger det større farer å lurer i bakgrunnen?
Kan nesten begynner å lure - ut fra selskapets desperate handlinger/meldinger.

Hilsen Hammers.......som synes jeg ser svekkelser over alt; i selve chartet + i de underkomponentene jeg følger!
Ikke noe som helst entydig positivt å se......noen steder!
Innlegg av: Hammers (19.06.18 22:43 ), lest 552 ganger
Endret: 19.06.18 22:45

Jeg ser at "auksjonen" går videre.
Hittil er høyeste verdianslag 1000 pr aksje......i følge et fjols. En som fortsatt tror på julenissen!

Jeg står fortsatt på mitt! Dette er mest trolig en iscenesatt PR-jippo - MIDT I den pågående tegningsperioden.
Ja, midt i en tegningsperiode for å skaffe AVGJØRENDE ny kapital! Når pengene er hentet blir det nok stillhet.
Beilerne "forsvinner" - og det gjør heldigvis også Kjos......fra skjermen! Og kursen.....ja med en fallskjerm på ryggen fallen den atter mot bakkenivå igjen!

Hva er samtaler??? Uformelle meningsytringer over en hyggelig lunch?
Jeg har hørt og sett det samme tidligere - i andre selskaper! Bare tull - alt sammen.

Hilsen Hammers......som egentlig lurer på hvor mange ganger dere skal la dere selv lure - av den gode gamle OPPKJØPSTRUMFEN til NAS! De som har tjent på dette er de som har tatt rask gevinst ved hvert utspill!

PS: VERSTINGEN på nyhetsfronten må vel være ukritiske NRK......som tom fikk hanket inn en "ekspert" som kom med bastante uttalelser! Ja, ja.....det ble vel noen "høvdinger" på eksperten - for sine 3-4 minutter i rampelyset. Finnes det virkelig ikke en eneste kritisk sjel i denne NRK-organisasjonen?
Innlegg av: Titleist (20.06.18 00:35 ), lest 491 ganger

Du holder på med ditt Hammers..

Blir det noe avkastning av dette røret da?

Så du var innom Asetek-tråden og advarte mot kjøp på 60-tallet nylig.

Var vel heller ikke innertier?

Litt ute av form kanskje?

I mellomtiden har kjøp av NAS på dipper fortsatt gitt kjempeavkastning. Håper du ikke er short...
Innlegg av: Heatseeker (20.06.18 09:04 ), lest 433 ganger

I dagens melding virker det rimelig klart at de posisjonerer seg for flere bud.
Innlegg av: tickerlover (20.06.18 09:32 ), lest 415 ganger

Til Hammers

...som virker mest opptatt av medier og konspirasjonsteorier for å forklare det du ikke skjønner

...som ignorerer bekreftede kilder i IAG og Lufthansa

...som ikke ser Norwegians fundamentale verdier og sliter med å få TA til å passe for Norwegian

Jeg skjønner ikke at du gidder dette tullet, Hammers. Norwegian er nok ikke for deg.
Innlegg av: Hammers (20.06.18 18:25 ), lest 359 ganger

Tit:
Det korrekte er at jeg skrev ut fra TA den 14/6. Dagen etter kom det "Breaking News" mtp bedrede prognoser.
Jeg reserverer meg alltid mot BN.

Ticker:
- Kursen var på tur mot avgrunnen da dette ryktemakeriet startet.
- Fundamentalt har det ikke skjedd noe som helst, men kursen har i mellomtiden steget fra 170 til dagens.....via 300-tallet.
- Bekreftede mld fra de to??? SAMTALER er bekreftet - uten noen utdyping hva de går ut på.
- NAS var priset til 170 og stadig synkende før media - med NRK i spissen - slo til. Med kurs nær EMI hadde den aldri kommet.
- I dag var det visst ikke så farlig med disse beilerne likevel. Kanskje man allerede har fått den tegningen man ønsker??

Hilsen Hammers........som i starten benyttet TA på NAS. Senere kun sunn fornuft. Ikke noe av det tullet som har skjedd har eid et snev av sunn fornuft. Ikke EN oppkjøper ville ha annonsert sin hensikt - før han slo til!
Innlegg av: Titleist (20.06.18 19:45 ), lest 326 ganger

Du gjør det nok veldig bra du Hammer, som har så mye sunn fornuft, i forhold til alle andre.

Beundringsverdig..
Innlegg av: Norwege (20.06.18 20:03 ), lest 303 ganger

Er siste mld idag en tilpasning for nye tider mon tro....?
Innlegg av: Linuss (20.06.18 20:12 ), lest 296 ganger

Ja det er fint snart så eier tyskland Norwegian,,,,, Der er mange norske soldater og frihetskjemper som skulle vende seg i sin grav,,,
Innlegg av: tickerlover (21.06.18 00:34 ), lest 238 ganger

H,
Siden du ikke forstår det fundamentale blir du løpende etter nyhetsmeldinger og prøver å forklare "Breaking News" med PR stunt og konspirasjonsteorier.

Selvsagt har Norwegian, IAG og Lufthansa egne agendaer. Men uten å forstå det fundamentale vil du aldri kunne spå utviklingen med din "sunne fornuft".

:-)
Innlegg av: Norwege (21.06.18 12:43 ), lest 167 ganger
Endret: 21.06.18 12:44

Rett opp på bra volum siste timen...
Like mye handlet siste timen som før 11.20...
Innlegg av: Hammers (21.06.18 20:34 ), lest 114 ganger
Endret: 21.06.18 21:12

Ticker:
Jeg finnes personlig ikke interessert i NAS som investeringsobjekt. Derfor løper jeg heller ikke etter noe som helst.
Det er de store aktørene som står for den store handelen. DE KAN NAS...og handler etter egen kunnskap.
JEG trenger da ikke å kunne noe som helst......for jeg tolker da bare deres handelsmønster - i tillegg til å bruke hue litt!

Norwege:
Ut fra antall innlegg her inne skjønte jeg det var morsomt å være "evig optimist" - helt til ca kl 12.30.
Deretter ble det visst innført kollektiv "radiotaushet" for aksjonærene.

Ellers:
Synes det er en rørende naivitet til virkeligheten her inne!

Som gjentatt flere ganger; kursen var på tur til HELVE..(170 og stadig fallende), teknisk SALGSSIGNAL var gitt, EMI'en så ut til å gå I DASS (155), sårt tiltrengt kapital så ut til å GÅ FLØYTEN - og PR'apparatet fikk vel til slutt ORDRE om å få ut finger'n i en JÆVLA FART!
Tipper de jobbet på spreng en periode før de til slutt landet på oppkjøpstrumfen!

Som sagt til det kjedsommelige; etter tegningsperiodens utløp blir dere igjen overlatt til dere selv.
Ingen beilere, ingen Kjos på NRK og lite skriverier. For hvem gidder vel å skrive om en "fallende stjerne" m/fallskjerm på ryggen?

Hilsen Hammers...som også tror det kan skje noe fundamentalt mellom de nevnte selskapapene - en eller annen gang.
Det blir trolig som å sitte og vente på dette kjempejordskjelvet som en eller gang vil ramme Tokyo by. Etterfølgeren til det store Kanto-jordskjelvet...som inntraff for 95 år siden - og som utslettet store deler av byen + omliggende områder!

Lykke til!