Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Reserven (11.06.18 00:46 ), lest 1319 ganger
Ticker: NEXT
Endret: 11.06.18 01:03

NEXT - Prøver å selge aksjer til overpris med annonse i FA

Sleskt, i beste Indigo og Omicron stil:
http://bit.ly/2018-06-11__FA_17__NEXT_Prøver-å-selge-aksjer-til-overpris-med-annonse-i-FA

Navnet "NEXT Biometrics Group ASA" forsøker også etter beste evne å suggerere at dette er en gruppe vellykkede firmaer, ikke bare ett tapssluk på randen av konkurs. Verden vil bedras.
Innlegg av: Longsitinbulk (11.06.18 07:49 ), lest 733 ganger

RE^1: NEXT - Prøver å selge aksjer til overpris med annonse i FA

Hva er den riktige prisen, eller den prisen "egentlig" aksjen bør ha TS ?

Du som kjenner til tingenes tilstand inn og ut
Innlegg av: Reserven (11.06.18 18:32 ), lest 678 ganger
Endret: 11.06.18 18:44

RE^2: NEXT - RE: Longsitinbulk

Longsitinbulk, hvis du virkelig er en så erfaren aksjeeier, trader, og tjener så bra på børs som du gjerne skryter av, er det rart at du stiller et så dumt spørmål, og ennå ikke har oppdaget at riktig pris er den markedet til enhver tid fastsetter.

Da er det selvinnlysende at du heller ikke begriper at 42 ikke er riktig prising når en en god stund har kunnet kjøpe ca 10% billigere på børs.

Hadde OSE hatt en seriøs ledelse, ikke et kvinnfolk som bekrefter ALLE blondine vitser, hadde OSE satt ned foten for det som alle med et normalt moralsk kompass, vil karakterisere som lureri, samt forsøk på svindel og bedrag.

Det at NEXT i det hele tatt gjennomfører rep-emien, og attpåtil reklamerer for den i FA, forteller ihvertfall ALT en trenger å vite om moralen og seriøsiteten til NEXT ledelsen og styret - og da hvorfor en bør holde seg langt unna aksjen, bortsett i fra for risky trading.

Trenger du flere bevis på at NEXT ledelsen og styret helt bevist forsøker å lure både egne aksjonærer, pluss markedet generelt, har jeg det!

Synes du skal ringe både CAR og DNM, si at du eier 10 000 NEXT aksjer, og gjerne vil tegne deg for 500 i rep-emien. For å høre om de er ærlige nok til å fortelle deg at du med stor sannsynlighet kan få det antallet aksjer vesentlig billigere på børs, og at de om ønskelig kan være behjelpelig med det.

Den dårlige kunnskapen din forklarer ihvertfall hvorfor kursestimatene dine jevnt over er dårlige. Skyldes det manglende skolegang?
http://bit.ly/2018-06-01__VG_38__Longsitinbulk-og-Tigern

Noen eksempler:

Innlegg av: Longsitinbulk (25.05.18 23:29)
Ticker: VISTIN
Vistin står i 13 kr allerede fredag nest uke (01.06), så kan tullebukkene som ikke kjøpte under emi kurs denne uken angre som f an.

Innlegg av: Longsitinbulk (11.04.18 00:34)
Ticker: HUNT
Man skal være ekstremt bullish for å løpe etter å betale 2,7 kr for dette stålet, og man bør da også ha lang tidshorisont på investeringen for å forvente ytterligere avkastning.

Innlegg av: Longsitinbulk (31.05.18 09:08)
Ticker: AVANCE
Gjør som Fredriksen, løp å kjøp AVance før den tar av.

Innlegg av: HitIT (11.06.18 19:42 ), lest 624 ganger

gjesp...hvorfor er du så sur på next a?

Les heller litt på denne (side22-23)
https://issuu.com/advertainmentmedia/docs/ff9_combined_singles?e=25067688/62183909
Innlegg av: Reserven (11.06.18 23:07 ), lest 587 ganger
Endret: 11.06.18 23:21

RE^2: NEXT - Prøver å selge aksjer til overpris med annonse i FA

Sier Favre der noen hun ikke har sagt ørten ganger før?
http://bit.ly/2018¯09__Fintech-Finance_1_22-23_50-51__NEXT_ZWIPE

Hvorfor skal jeg nå tro på Favre, når hun beviselig har løyet tidligere:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Next-sjef-Jeg-har-aldri-drevet-et-selskap-med-marginer-under-40-prosent
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21831026

For kort tid siden hørte jeg et intervju med Favre, ifm Q1 tror jeg det var, hvor hun på direkte spørsmål måtte innrømme
"at hun aldri har ledet et firma med under 40% margin"
er reinspikka løgn. En CEO som lyver 1 gang, er troenes til å lyve "hele tiden".

Og nå prøver NEXT å lure sine lojale småaksjonærer til å kjøpe aksjer 10% over markedskurs! Hva slags mennesker er det?
For å gi penga sine til slike, MÅ en være ganske naiv, dum og lettlurt! Men det er det overraskende mange som er!
Innlegg av: HitIT (11.06.18 23:37 ), lest 578 ganger
Endret: 11.06.18 23:41

RE^3: NEXT - Prøver å selge aksjer til overpris med annonse i FA

Jaha, så du garanterer at alle kan få kjøpt sin andel over børs til kurs under 42 helt frem til 18 June 2018 at 16:30 hours?

Next kan åpne på 42,10 i morgen for alt vi vet...

Men det logiske og kanskje det mest normale hadde vel vært å droppe hele rep.emisjonen ja.
Innlegg av: Reserven (12.06.18 00:12 ), lest 570 ganger
Endret: 12.06.18 00:21

RE^4: NEXT - Prøver å selge aksjer til overpris med annonse i FA

Siste NEXT emi var 21.03.2018. Ifm den ble det også 21.03.2018 annonsert at NEXT ville gjøre en rep-emi til samme kurs = 42.

Reparasjons-emisjonen er på maksimalt 200 000 aksjer, fordelt på alle (noen tusen) småaksjonærer som IKKE deltok i selve emien. Alle de større aksjonærene som deltok i selve emien, får IKKE delta i rep-emien.

Siden 23.03.2018 og frem til i dag hare ALLE handler (bortsett i fra noen handler rett etter Aadhaar meldingen 05.06.2018 kl. 08:01:03) vært (langt) under 42. Og i den perioden har det vært omsatt 1 608 094 NEXT aksjer = 8 ganger maks antall aksjer i rep-emien:
https://www.netfonds.no/quotes/paperhistory.php?paper=NEXT.OSE&csv_format=txt

Altså, har det i snart 3 måneder vært null problem å få aksjer til under emi prisen på 42 kroner.

Se også:
https://nytt.forum.hegnar.no/post/89184

Derfor er det naturlig at de (intelligente) som har ønsket flere aksjer, allerede har kjøpt, og IKKE har ventet på rep-emien.

Heller ikke jeg kan se inn i fremtiden, så skjer det noe i løpet av rep-emi uken som sender kursen over 42, er det naturlig at alle smarte som har krav på aksjer i rep emien, selger over 42 og tar garanterte aksjer på 42. Det er penger på gata. Og det vil med stor sannsynlighet bremse enhver kursoppgang.

"Problemet" er at du for hver NEXT aksje du eide per 21.03.2018 får garantert 0.02043 aksjer i rep-emien. Slik at eide du da 10 000 aksjer, er du kun garantert å få 204 aksjer i rep-emien.

Innlegg av: HitIT (12.06.18 00:22 ), lest 551 ganger
Endret: 12.06.18 00:24

Pågangsmotet skal du ha for. Selvfølgelig har jeg og alle andre som ønsker billige aksjer kjøpt til langt under emisjonskurs, noe annet vil vel vært dumt;)

Lurer egentlig bare på hvorfor du har så mye mot Next? Selv var jeg mindre blid på Funcom etter det som hente rundt TSW lanseringen, men holdt med noen hissige innlegg i tiden etterpå og holder meg bare unna alt som har med Fun å gjøre nå.
Innlegg av: Hammers (12.06.18 00:25 ), lest 546 ganger

Reserven.

Jeg har lest dine innlegg med stor interesse, og synes du har SVÆRT mange gode og LOGISKE tanker og argumenter.
Slike man ikke hører av middelhavsfarerne her inne! Husker du en gang skrev om lav oppløsning (følsomhet?) på deres avlesere.
Bare det kunne få en som vurderte å ta ta et lodd til å skygge banen.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Reserven (12.06.18 00:41 ), lest 515 ganger
Endret: 12.06.18 00:43

Jøss, ikke bare støtte fra JUICEitUP
https://nytt.forum.hegnar.no/post/89100
men nå også attpåtil ros fra selveste Hammers  :)
Uventet, men særdeles hyggelig. Takker og bukker :)

Hvor skal dette ende ende, får jeg nå sove?  ;)

----- ----- ----- ----- -----

Hammers:   "Jeg har lest dine innlegg med stor interesse, og synes du har SVÆRT mange gode og LOGISKE tanker og argumenter."

Spock er stefaren min  ;)

Fra spøk til alvor. Har "daglig" i over 45 år skrevet software/programvare, og det er egentlig lite annet enn logikk + beherskelse av språket en programmerer i. Videre prøver jeg "alltid" å holde meg til sannheten. Ved å skrive innlegg med oppdiktede løgner, bløffer og usannheter, lurer en ingen andre enn seg selv.

Innlegg av: Longsitinbulk (12.06.18 00:52 ), lest 505 ganger
Endret: 12.06.18 00:54

Reserven er ikke annet en en høylytt brøl ape.

Å lese dagens markedskurs er da vel ingen indikasjon på hva et selskap reelt sett bør være værdt, det ser du vel hvert minutt, time og dag- aksjer spretter opp og ned av ulike årsaker, ofte pga av markedsprisen var gal.

Reserven skjønner ikke det.
Innlegg av: HitIT (12.06.18 00:54 ), lest 501 ganger
Endret: 12.06.18 00:55

Du er vist i vinden Reserven;) Nå er det natta. Nye opp og nedturer i morgen, var heldig i QEC for noen dager siden, ute dagen før det smalt i kjelleren (en yngre og mer uerfaren utgave av meg hadde nok sittet i postkassen med skjegget). Next er en aksje på si for meg, så legger ikke sjela i den, men lov å håpe på "noe stort".
Strong som teller;)
Innlegg av: Longsitinbulk (12.06.18 00:55 ), lest 502 ganger

Gå å legg deg nå brøler'n

Får ikke baiiset ned Next kl 01 på natta uansett
Innlegg av: Hammers (12.06.18 20:56 ), lest 412 ganger
Endret: 12.06.18 20:57

Jeg vil selv ikke ha for mange meninger om NEXT, men når andre skribenter (trolig aksjonærer) går til personangrep på kritikerne - ja så er de (kritikerne) inne på noe. Noe urovekkende. Ikke sant, Long....?

Jeg har selv haugevis av erfaringer rundt dette fenomenet....og er vel tildelt alle lidelsene som finnes i Felleskatalogen!!

Hilsen Hammers.......som bare kan si; "stå på, reserven"! Saklig og greit. Da har du ditt på det tørre.
At ulike tullinger sender kursen høyt opp (evt langt ned) ut fra mangelfull forståelse er noe ingen har kontroll på.
Nok av lykkejegere rundt om.
Innlegg av: hango (14.06.18 09:59 ), lest 333 ganger

Er next på vei til å krakke?
Innlegg av: dick .... (18.06.18 17:28 ), lest 271 ganger

«The subscription period for the Subsequent Offering expired today, 18 June 2018,
at 16:30 hours (CET). The Company has received subscriptions for 6,867 Offer
Shares from eligible shareholders in the Subsequent Offering.»
Innlegg av: Reserven (18.06.18 21:08 ), lest 246 ganger
Endret: 18.06.18 21:20

Det spyler (før evt omkostninger) hele 288 414 kroner i kassen til NEXT. Nok til å dekke underskuddet på driften i drøyt en halv dag.
6 867 utgjør hele 3,4% av de tilbudte 200 000 rep-emi aksjene. Et "fantastisk" resultat.

Det at NEXT ledelsen og styret valgte å gjennomføre rep-emien, tilsier at de (om mulig) er enda dummere en NEXT aksjonærer flest.
Eller er det omvendt?  Ordtaket sier:  "A fool always finds a greater fool to admire her."
https://en.wikiquote.org/wiki/Fools

Uansett - the greatest fools - er de som kjøpte rep-emi aksjer til 42 kroner.

Innlegg av: Reserven (19.06.18 16:04 ), lest 124 ganger

RE^1: Hva fortalte NEXT aksjonærene og markedet med rep-emien?

Vi er på desperat pengejakt.
Hver krone teller.

Som er det samme som at NEXT i overskuelig fremtid hverken venter økte inntekter, mindre underskudd, nye ordrer eller nye kunder. Mao pengebrenningen fortsetter i kjent stil, og neste emi kommer om ca 6 måneder. Over eller under 30?
Innlegg av: dick .... (19.06.18 19:35 ), lest 105 ganger

«The subscription period in the Subsequent Offering expired on 18 June 2018 at
16:30 hours (CET). By the end of the subscription period, the Company had
received 3,713 valid subscriptions. A total of 3,512 Offer Shares will be
allocated based on subscription rights and a total of 201 Offer Shares will be
allocated based on over-subscription in accordance with section 16.2.12 of the
prospectus dated 8 June 2018. All subscribers have received full allocation. No
allocation has been made to subscribers without subscription rights.»

Det er humor i dette.
Innlegg av: Reserven (19.06.18 20:14 ), lest 95 ganger
Endret: 19.06.18 20:15

Er det det endelige tegningsresultatet i rep-emien - OG ER RIKTIG - er det (3713) 46% lavere enn det (6867) som ble oppgitt i går.
Hvordan er det mulig?

Og det er heller ikke helt riktig. I meldingen har NEXT forvekslet "3,713 valid subscription RIGHTS" med "3,512 Offer Shares".

Det skal være omvendt:
"3,512 valid subscription rights" resulterte i "3,713 Offer Shares" pga overtegning av 201 rep-emi aksjer.

Ved siden av ledelsen og styret i NEXT fremstår hovedpersonene i 1994 filmen "Dumb and Dumber" som intelligente:
https://www.imdb.com/title/tt0109686