Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 11:21 ), lest 9089 ganger
Ticker: TRVX

TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

Ser at Targovax har lagt frem komplette OS-data for TG01 på sin Jefferies-presentasjon. Flott at de gjør det.

http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_presentations/2018/06/180606-TRVX-JEF_Podium_final_web.pdf

slide 22 av 29

Så da er det mulig å sammenligne helheten i alle fall (R0 og R1 blir fortsatt spekulasjoner). Og det skal da sammenlignes med ESPAC4-studiet, og Kaplan Meier kurver for hhv Gem og Gem-Cap finnes på på side 7 av 14 i denne linken.

https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140-6736(16)32409-6.pdf
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 11:29 ), lest 6398 ganger

RE^1: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

Det er en ting jeg synes ser veldig spennende ut som trengs å diskuteres, og en par saker som er skuffende, tror dette kan bli en interessant tråd for diskusjon.
Innlegg av: liang (07.06.18 11:32 ), lest 6358 ganger

Fyr løs Snøffelen.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 12:41 ), lest 6177 ganger

Tar det det som er litt som forventet siden det er en morsom del av diskusjonen.

Og det er at 3 års-overlevelse for kohort 1 ser ut til å ligge på midt 30-tallet i prosent, og sammenlignet ESCAP4 så ligger jo RO 3-årsoverlevelse på ca 40% og R1 på ca 30%. Og da sammenligner jeg med gem, og ikke gem-cap som jo blir ny SoC for resected pancreas cancer.

Så selv om kohort 1 kom godt i gang etter 2 år med 62% OS så døde mange mellom år 2 og 3. Litt i rykk og napp, men sånn blir det med litt færre pasienter.

Slik jeg ser det er det ingen forskjell på TGO1, selv sammenlignet med vanlig gemcitabine-behandling for kohort 1. Hadde man bare hatt behandlingsregimet som i kohort 1 hadde jeg blitt enda mer negativ.

Så til det som er ganske interessant. Det trenger selvsagt ikke bety noe, men er absolutt verdt å forfølge.

Og det er fra kohort 2, og det faktum at ingen pasienter der dør før det er gått 16-17 mnd.

Ser man på ESCAP4-studiet så er det jo 2 grunner til at Gem-cap, og særlig for R0, skiller seg ut og det er "a good start", og dernest på nytt en utflatning av kurven etter ca 2 år.

Det betyr selvsagt ikke at det skjer noe etter 2 år, men tror heller det kan bety at et frafall, av de som ikke har så stor nytte av behandlingen, er ferdig.

Som igjen betyr at det er spennende å se om de 9 pasientene fortsatt vil leve fremover /lavere frafall, og dernest om det er en forandring fra kohort 1 til 2 som logisk kan forklare dette. Henger det sammen styrker det jo observasjonen.

Kan helt klart være tilfeldigheter, men det er så langt (kalibrert fra mine vurderinger), det mest positive jeg isolert så langt har sett på TG01.

Selvsagt ikke mange pasienter, og særlig få i forhold til at det er lang overlevelse på denne resected pancreas.

Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 12:46 ), lest 6151 ganger

Får legge til at observasjonen fra Kohort 2 er positiv spekulativ, og normalt burde 2 av de 13 være døde etter 16-17 mnd. Og absolutt ikke noe sterk statistikk i det, og sorterer nesten ikke under tilfeldigheter enn gang, men noe som fort kan skje.

Poenget er at det er en interessant observasjon, og forhåpentligvis hvis man nå får en "utflatning.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 12:49 ), lest 6150 ganger
Endret: 07.06.18 12:50

Hovedpoenget er vel kanskje om forandring gjort i behandlingsregime fra kohort 1 til kohort 2 logisk skulle tilsi at man dette kan understøttes.

Og en liten disclaimer, jeg er langt fra å kjøpe noe i Targovax på dette, men synes at rett skal være rett; ser man noe som kan tolkes positivt så sier jeg i fra.
Innlegg av: 1mattis1 (07.06.18 13:17 ), lest 6061 ganger

RE^2: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

Snoeffelen...

Bruk pengene dine paa noe annet!
Er personlig heller ikke innteressert i dine antagelser.
Ellers... lykke til med dine investeringer, og ha en fin dag :)
Innlegg av: SafeInvest (07.06.18 13:32 ), lest 6014 ganger

RE^3: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

1mattis1, hvorfor er ikke Snøffelens betraktninger interessante mener du?
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 13:35 ), lest 6007 ganger

Greit å mene at noe ikke er interessant, men kunne vel i det minste forklare hvorfor.

Og dernest er det jo litt rart 1mattis1, at siden du ikke er interessert i hva jeg mener, så leser du likevel tråden MIN, og attpåtil skriver på den.
Innlegg av: Sjog (07.06.18 13:46 ), lest 5970 ganger

Fint om vi får noen fornuftige innlegg her i tillegg til Snøffelen sine. Det finnes plenty med kapable skribenter her. Sett med en amatør sine øyne ser presentasjonen positiv ut (og de hadde neppe lagt ved plot hvis de ikke mente det selv) men jeg ville sette pris på om ekspertisen kommer på banen.
Innlegg av: SafeInvest (07.06.18 13:48 ), lest 5951 ganger

Dette lover jo bra, men det er jo TG+CPI som blir skikkelig spennende!
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 13:56 ), lest 5925 ganger

Nemlig Sjog, to the point.

Sist var det R0/R1, men denne gangen er det jo faktisk en observasjon med et positivt fortegn. Skulle tro at de som kan caset inn og ut, og har kontroll på forskjellen på kohort 1 og 2 skulle være interessert og motivert i å ta tak i dette.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 13:56 ), lest 5924 ganger

Nemlig Sjog, to the point.

Sist var det R0/R1, men denne gangen er det jo faktisk en observasjon med et positivt fortegn. Skulle tro at de som kan caset inn og ut, og har kontroll på forskjellen på kohort 1 og 2 skulle være interessert og motivert i å ta tak i dette.
Innlegg av: ILAV (07.06.18 14:02 ), lest 5903 ganger
Endret: 07.06.18 14:03

Synes Snøffelen har gode observasjoner. Siden antall pasienter i begge kohorter er lavt er jeg enig at i at det ikke er forskjell mellom gruppene når det gjelder % overlevelse etter to år.
I kohort II dør nr. 4 rett etter at to år er passert, hadde denne dødd innen to år er gruppene identisk (68%).

Hvis de resterende 9 av 13 i kohort II holder seg i livet veldig lenge så er det ubetinget positivt. Med en mOS som kommer nærmest mulig 4 år (48 mnd), dess bedre.

Innlegg av: ILAV (07.06.18 14:09 ), lest 5880 ganger
Endret: 07.06.18 14:21

Forskjellen mellom kohort I og II er at i kohort I fikk de langt flere injeksjoner TG01 samt at de fikk injeksjoner samtidig med gemcitabine-behandling.

I kohort II fikk de TG01 - injeksjoner før og etter operasjon/gemcitabine.

Siden man kan forvente at gemcitabine har sterkest effekt på celler som deler seg, så tenker jeg at behandlingen kan ha hatt negativ effekt på de immuncellene som skal respondere på TG01. Siden en immuncelle som responderer på et antigen umiddelbart vil begynne å dele seg (øke i antall), kan det godt tenkes at denne delen var bortkastet.

Ellers er det ganske så likt.
Innlegg av: aborum (07.06.18 14:20 ), lest 5840 ganger

ILAV:
- mener at cohort I behandlingen medførte TG-injektioner før, under og efter GC-behandlingen og cohort II behandlingen medførte TG-injektioner før og efter behandlingen. Var du for hurtig på tastaturet? :)

Endvidere forskel på antallet af injektioner som du også nævner.
Innlegg av: ILAV (07.06.18 14:22 ), lest 5826 ganger

Aborum;

Hnnghhh… Innlegg redigert :D

Går litt fort av&til.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 14:57 ), lest 5785 ganger

Det som selvsagt er krevende for TG01 og resected pancreas cancer er et SoC er et "moving target".

Kohort 1 og 2 sammenlignes jo med Gemcitabine som før var SoC, mens det i det nye oppsettet skal sammenlignes med Gemciatbine+Capecitabine.

For øvrig er mOS for Gem på 25,5 mnd, mens den for Gem-Cap er på 28,0 mnd.

Nå er det imidlertid dukket opp nye og bedre behandlinger, presentert på det pågående ASCO:

https://www.cancertherapyadvisor.com/asco-2018/pancreatic-cancer-mfolfirinox-after-resection-improved-outcomes/article/771622/

James Nam, PharmD

June 06, 2018
mFOLFIRINOX After Resection May Lead to Improved Outcomes in Pancreatic Carcinoma

In the phase 3 PRODIGE 24/CCFTG PA.6 study (ClinicalTrials.gov Identifier: NCT01526135) researchers enrolled 493 patients with resected pancreatic ductal adenocarcinoma 3 to 4 weeks after R0/R1 resection.

The median overall survival (OS) rate was 35.0 months (95% CI, 28.7-43.9) among patients treated with gemcitabine compared with 54.4 months (95% CI, 41.8-not reached [NR]) for patients treated with mFOLFIRINOX. The 3-year OS rate was 63.4% in the mFOLFIRINOX arm compared with 48.6% in the gemcitabine arm.

Hvorfor Gemcitabine-armen her er 35 mnd, kan man jo lure på, men viktigere er det at median overall survival for FOLFIRINOX er på 55 mnd, 20 mnd lengere enn Gemcitabine, og trolig halvannet år lengere enn Gem-cap.

Det er en utfordring for Targovax, både mtp at mOS ser ut til å være på 55 mnd, og at oppsettet mot Gem-Cap kan være "foreldet".

Kunne være interessant å vite hva Targovax tenker om disse dataene presentert på ASCO i går.

Innlegg av: ILAV (07.06.18 15:12 ), lest 5713 ganger
Endret: 07.06.18 15:18

Snøffelen;

Et viktig moment å ta med her er at SoC gem/cap fra ESAPC-4 er noen år gammel og at behandlerne som oftest blir flinkere å bruke/raffinere eksisterende behandling over tid. Det ser man i teksten over fra Tasco: "The 3-year OS rate was 63.4% in the mFOLFIRINOX arm compared with 48.6% in the gemcitabine arm".
Dvs at de har fått bedre data på gemcitabine siden dette er 3-års data, sammenlignet med eks ESPAC-4.

Hvis TG01 gir høyere OS enn gemcitabine, så vil gemcitabine + capecitabine gi enda bedre OS igjen.

Det er 15% bedre OS med mFOLFIRINOX enn gem, hvilket er bra men mindre enn forskjell TG01 cohort II vs Gem (77% vs 53%).

Forbedret bruk av SoC kombinert med TG01 i neste Fase II kan like gjerne slå enda bedre ut for TRVX. Hvis det viser seg at TG01 + gem/cap gir best effekt.

mFOLFIRINOX er uansett ikke ferdig validert som ny SoC, så det får man ta når/hvis den blir godkjent. Hvis den blir det, så blir det også ny SoC.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 15:06 ), lest 5741 ganger

"The authors concluded that “mFOLFIRINOX should now be considered a new standard of care after pancreatic cancer resection in patients with good performance status, at least in Western countries.”"
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 15:53 ), lest 5630 ganger

"Et viktig moment å ta med her er at SoC gem/cap fra ESAPC-4 er noen år gammel og at behandlerne som oftest blir flinkere å bruke/raffinere eksisterende behandling over tid. Det ser man i teksten over fra Tasco: "The 3-year OS rate was 63.4% in the mFOLFIRINOX arm compared with 48.6% in the gemcitabine arm".
Dvs at de har fått bedre data på gemcitabine siden dette er 3-års data, sammenlignet med eks ESPAC-4."

Selvsagt en mulig forklaring på bedret Gemcitabine-data det ILAV, men husk at TG01-dataene også er så ferske de kan få blitt, og sånn sett kan man jo etter logikken din over likegjerne hevde at TG01 sine 33,2 mnd skal sammenlignes med 35,0 mnd og ikke 25,5 mnd, eller 27,6 mnd.
Innlegg av: ILAV (07.06.18 16:01 ), lest 5587 ganger

Joda, men husk at kohort I dataene er eldre og at studieoppsettet muligens er lik for begge kohorter.

Uansett, når OS gem er 48,6% etter 3 år i mFOLFIRINOX - studien så er dette mye bedre enn det som ble rapportert i ESOAC-4 studien. Dette vil selvsagt også reflekteres i mOS.

Sammenligningsgrunnlaget her virker usikkert, det var det med eple og pærer.

TRVX var på ASCO så de tar garantert hensyn til dette for videre studieoppsett.
Og jeg nekter å tro at verken TRVX eller ekspertgruppen som vurderer resultatene er totalt uvitende om mFOLFIRINOX siden dette er en fase III studie. Dataene fra fase II var garanter gode når de gikk videre med denne.

Blir spennende å se :)
Innlegg av: SomSa (07.06.18 16:41 ), lest 5496 ganger

Vi må ikke glemme at mFOLFIRINOX og Targovax behandler 2 ulike krefttyper innen pancreas cancer og dette står i deres
hjemmesdier. Dersom de skal behandle en annen krefttype kan ta mange lange år.....

mFOLFIRINOX studien ble sponset av:
This study, sponsored by UNICANCER, Paris, received funding from the Institut National du Cancer in France, French National League Against Cancer, Canadian Cancer Society, and “7 Days in May,” a charity cycling event in Canada.

Memorial Sloan Kettering Cancer Center er ekspert innen pancreas cancer i USA.
De skrev retningslinje for behandling av pancreas cancer i USA i 2017.
De har bedt TRVX å være med i studien.
De sponser topp kvalitet kreftstudier.
Jeg regner med at de kommer til å sponse hele eller en del av studien.
Når denne nyheten kommer risikere Snøffelen å se aksjekursen i 30+.

Mest spennende blir nyheten om TG01 + CPI for behandling av ikke opererte pasienter

Innlegg av: SomSa (07.06.18 16:47 ), lest 5496 ganger
Endret: 07.06.18 16:50

Og flere gode produkter har gått rett i dassen pga bivirkninger:

June 06, 2018

Previous studies have demonstrated that adjuvant FOLFIRINOX leads to better outcomes compared with gemcitabine among patients with pancreatic cancer and is the current standard of therapy for this population, but the treatment has been associated with high rates of toxicity. Researchers sought to determine if mFOLFIRINOX would maintain efficacy but involve less adverse events (AE) post-resection.

https://www.cancertherapyadvisor.com/asco-2018/pancreatic-cancer-mfolfirinox-after-resection-improved-outcomes/article/771622/

Produktet er i fase 3 og ennå forskere vet ikke om FOLFIRINOX kan brukes. Den modifiserte TG01 vaksinen er nesten harmløs og gir minimal bivirkninger.

***********Data fra modifiserte vaksineregime og 13 pasienter etter 1 år *************

No serious adverse events related to allergic reactions have been reported

Innlegg av: illuminati (07.06.18 19:30 ), lest 5330 ganger

Tror ikke jeg gidder å kommentere dine mange innlegg på trvx i dag Snøffelen. Å bruke så mye tid på en aksje du ikke har noen intensjoner om å kjøpe etterlater bare en eim av bismak, ingen alarmklokker ringer.

Du skriver i innlegg 12:49 (og en liten disclaimer, jeg er langt fra å kjøpe noe i Targovax på dette).
Jeg tviler på at noen tar dine innlegg seriøst etter operaforestillingen ¨R0/R1¨.
Å insinuere at Targovax prøver å misslede sine aksjonærer slik du skriver på en annen tråd er direkte useriøst. Jeg har ikke sett deg kommentere BerBio sitt utsagn om sin hjørnestein innen kreftbehandling, for det blir vel å gå i mot Skandinavias beste analytiker.
Innlegg av: OleKyryliuk (07.06.18 20:22 ), lest 5261 ganger
Endret: 07.06.18 20:35

Fjerner
Innlegg av: rockpus (07.06.18 20:29 ), lest 5228 ganger
Endret: 07.06.18 20:30

illuminati

Mener du at Snøffelen ikke har ærlige hensikter i å diskutere trvx sine foreløpige resultater?
Innlegg av: Optimusprime (07.06.18 21:02 ), lest 5161 ganger

rockpus, ikke så vanskelig å se dette. Han har en lang historie om å kun finne frem det evt lille negative han kan finne.
Innlegg av: rockpus (07.06.18 21:07 ), lest 5150 ganger

For meg personlig har det i alle fall vært gull verdt å lytte til Snøffelen.
Innlegg av: illuminati (07.06.18 21:32 ), lest 5102 ganger
Endret: 07.06.18 21:33

rockpus,

Lytt til hvem du vil, det er ditt valg, jeg bare uttrykker min mening om en lang uendelig rekke negativer om trvx. Motforestillinger er helt greit, men oppbygningen av tråden, først med en ny negativ vinkling av sammenligningen med ESAPC-4 studien for så å introdusere mFOLFIRINOX studien som nådestøtet litt lengre nede på tråden skinner igjennom. Det er lett å bli litt for smart på egen fortreffelighet.
Ærlige diskusjoner setter jeg stor pris på, denne tråden var ikke ment som en slik.
Innlegg av: aborum (07.06.18 21:34 ), lest 5080 ganger
Endret: 07.06.18 21:39

illuminati:
- BP læser ikke TRVX tickeren på HO :)

Vi er på rette spor og selskabet er en route til succes, men alle må have deres mening og jeg sætter personligt pris på Snøffelens bidrag, velvidende at ikke al tale er guld.

Markedet må mene, hvad det vil - jeg allokerer kapital til at fiske @ 15,00 da markedet synes at ville teste støtteniveauet endnu engang. Og det er for alt i verden udmærket i min bog - folk sælger bare, men aktierne havner på langsigtede hænder, hvis de havner i min kurv.
Innlegg av: halvpris (07.06.18 21:40 ), lest 5047 ganger

Virker som denne Snøffelen dukker opp hver gang aksjen blir holdt nede. Er han short ?
Innlegg av: Billyjojimbob (07.06.18 21:42 ), lest 5047 ganger

Snøff er skaptrwxer,snart har du pantet nok til noen aksjer her oxo:)
Noen ønsker mindre enn andre i denne pt.
Satser på de kommer med fete nyheter snart som gir penger i kassen,money talks,bs walks.
Innlegg av: tusekakk (07.06.18 22:03 ), lest 4992 ganger

Snøffelen virker jo som en som har en del innsikt i medisin, men som muligens har en agenda?

Kan Snøffelen egentlig være "Stufferen"?

DUN-DUN-DUUUUUN
Innlegg av: Flottesen (07.06.18 22:09 ), lest 4961 ganger

Det er morsomt å se hvor mange som heier på aksjene sine som om det skulle være fotballag og tar det personling dersom noen har en annen mening enn dem.

Det er vel en del av aksjemarkedets psykologi.
Innlegg av: tusekakk (07.06.18 22:29 ), lest 4894 ganger

Faktisk ikke langt unna sannheten.

Men det geniale med aksjer er at de kjemper fem dager i uken, hele året. OG det kan til og med skje spennende ting i helgene!

Fotball kan egentlig bare gå og legge seg!

Jeg er egentlig litt forbauset over at vi ikke har sett f.eks FUNCOM-hooligans og NANO-casuals i gatene...
Innlegg av: ILAV (07.06.18 22:24 ), lest 4915 ganger

Jeg må være ærlig og si at jeg setter pris på Snøffelens innspill. Måten han/hun har argumentert for PCIB har vist seg å være spot-on og hovedårsak til at jeg hoppet på skuta i siste øyeblikk i desember.

Og momentene som taes opp er svært relevante. Å bli helt ukritisk forelsket i et selskap er ikke lurt, særlig ikke i biotek der tidlige varselsignaler kan gjøre at man unngår å gå med skuta til bunns.

Jeg har eks diskutert BGBIO uten å ha en aksje i selskapet og jeg har vært klar på at dataene som har kommet frem til nå overhodet ikke har forsvart dagens prising. Mulig jeg tar feil, men synes likevel det er interessant å dele uenigheter (derfor holder jeg meg langt unna ny-forumet).

Målsetting på lang sikt er å få Snøffelen inn i TRVX :)
Innlegg av: Sjog (07.06.18 22:31 ), lest 4890 ganger

Jeg setter også pris på diskusjonen mellom Snøffelen og ILAV og registrerer selvsagt at innfallsvinkelen er helt forskjellig hos de to. Alle klarer uansett å tenke selv.
Innlegg av: Flottesen (07.06.18 22:34 ), lest 4884 ganger
Endret: 07.06.18 22:36

Prising av disse tidlig-fase selskapene er vanskelig. Hva er det som gjør at NANO er så mye høyere priset enn PCIB? De var først ute? I mitt hode er denne forskjellen i pris litt rar. BGBIO? Who knows om den er riktig priset.
Den fikk seg en skrell etter ASCO.

Personlig synes jeg verdivurderingen er vanskelig og prøver å fokusere på det langsiktige bildet og se litt bort fra kortsiktig smertelig volatilitet.
Innlegg av: ILAV (07.06.18 22:45 ), lest 4845 ganger

Det er for øvrig et poeng å se nærmere på hvorfor TG01 kombineres med gemcitabine monoterapi.

Som jeg forstår startet kohort I TG01/gem opp i 2012, og da tror jeg gem monoterapi var standard of care (SoC). Selv om kohort II startet opp seinere så beholdt de gem monoterapi slik at de kunne sammenligne de ulike studieoppsettene.

ESPAC4 studien ble publisert i The Lancet i våren 2017 og der ble muligens gem + cap etablert som SoC?

Jeg tar det som en selvfølge at gem + cap blir brukt i fase II - studien.
Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 08:41 ), lest 4603 ganger

Illuminati, jeg får bare beklage at det fremstår som litt "uheldig" å først komme med en positiv vinkling (fasong på kohort 2 Kaplan Meier) for så å presentere FOLFIRINOX-resultater som viser nær 55 mnd mOS for resected PDAC.
Sannheten var at jeg ikke fikk med meg den nyheten før litt utpå dagen, og hvis du sjekker kilden så var nyheten i om FOLFIRNOX mindre enn 24 timer gammel. Og kommer det noen nyheter så poster jeg selvsagt det.

Det kan jo ikke være tvil om at dette vil kunne ha betydning for TG01.

Når det er sagt så er det lang mOS noen garanti for gjennomslag, FOLFIRNOX-regimet er ganske tøft (tror det er en "4-coktail-combo"), og AEs (adverse effects) lå på 75% mot 51% for gemcitabine.

http://www.targetedonc.com/news/oncology-experts-reflect-on-key-takeaways-from-data-presented-at-asco-annual-meeting

For selv om resultatene for FOLFIRINOX er sykt imponerende:

"Data from a phase III study demonstrated a modified FOLFIRINOX (mFOLFIRINOX) 4-drug treatment regimen dramatically improved survival in patients with resected pancreatic cancer. The median overall survival (OS) for patients receiving mFOLFIRINOX was 20 months longer than those receiving the standard of care, gemcitabine, in the postoperative setting. There was also a 36% reduction in the risk of death and a median disease-free survival 8.8 month longer than with gemcitabine.

“In the adjuvant approach to pancreatic ductal adenocarcinoma (PDAC), I think that the data in favor of FOLFIRINOX over gemcitabine are practice-changing insofar as I have never seen a median survival in PDAC of this length,” Mark A. Lewis, MD, of Intermountain Healthcare, told Targeted Oncology"

Så er det ganske faktisk usikkert hvor stor del av markedet som blir SoC, selv om det i svært mange kommentarer på nett i fagmiljøer hevdes at det blir SoC.

"“I think the real key will be patient selection; determining whom under their care can tolerate a triplet within months of a Whipple operation will require significant discretion by treating oncologists,” Lewis added"
Innlegg av: Londonmannen (08.06.18 08:55 ), lest 4575 ganger
Endret: 08.06.18 09:45

Selv om jeg ikke er medisinsk utdannet, så har jeg forstått det slik at nye medisiner må ha en viss balanse mellom effekt og bivirkninger. Det hjelper ikke å oppnå glimrende effekt alene, dersom behandlingen samtidig påfører pasientene en vesentlig dårligere QoL.

Dersom man i tillegg kan tilby et enkelt behandlingsregime, samt kunne tilby produktet til en overkommelig pris, så vil også dette hjelpe på totalbildet.
Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 09:05 ), lest 4550 ganger
Endret: 08.06.18 09:06

Sant nok Londonmannen det er en avveining.

Nå er det litt annerledes med dette behandlingsregimet enn det vi her på HO vanligvis tenker, for vi beskjeftiger oss med produkter uten godkjenning. Alle medikamenter i dette behandlingsregimet er godkjent til behandling.

Dessuten ser det ut til at det er bred enighet om at dette må bli ny SoC (standard of care), og argumentet for er soleklart, 20 mnd mer OS.

Spørsmålet er i hvilken grad det faktisk vil bli implementert, for det kan hende at mange ikke egner seg når de skal evalueres for om de tåler dette. Blir det masse om og men, eller smooth sailing. Jeg tror at slik det er nå så kan for eksempel ingen over 75 år gå inn i dette regimet.

Andelen som faktisk ender opp med denne behandlingen har jeg absolutt ingen mening, eller evne til å vurdere noe om.
Innlegg av: Solux (08.06.18 10:21 ), lest 4372 ganger

Må le litt av deg Snøffelen. Jaggu har du mange følgere og det er bra for deg det, men makan til energi du legger i Targo trådene når du så virkelig ikke vil kjøpe/har aksjer eller er interessert i aksjen på sikt.

Rent menneskelig så er dette noe som ikke stemmer overens med din handling og hva du gjør. Så lykke til sier jeg bare!

Selv du tar feil og har tatt feil, så synd du bruker den skapte maken over mange her til å skremme dem.
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 10:32 ), lest 4333 ganger

Skjønner ikke problemet her, Snøffelen argumenterer jo godt for synspunktene sine. Alle, både potensielle og eksisterende aksjonærer er jo tjent med en åpen og ærlig diskusjon om Targovax.
Innlegg av: liang (08.06.18 10:21 ), lest 4377 ganger

Takker så mye for oppdateringen på TRVX Snøffelen.
Irriterende men slik er det bare.
Setter stor pris på info'n du legger ut og håper du fortsetter med det.

Er du fortsatt like optimistisk mtp oncolytic virus , oncos-102?

Innlegg av: SomSa (08.06.18 10:40 ), lest 4327 ganger
Endret: 08.06.18 10:42

TG01: Behandler Pancreatic Exocrine Tumors:
About 94% of pancreatic cancers are classified as exocrine tumors. These tumors start in the exocrine cells that make pancreatic enzymes that help in digestion. Within this category, the vast majority of tumors are adenocarcinomas. The following table describes the different types of pancreatic exocrine tumors.

mFOLFIRNOX: Behandler Pancreatic Neuroendocrine Tumors (PNETs):
Pancreatic neuroendocrine tumors (pancreatic NETs or PNETs) account for about 6% of all pancreatic tumors. They may be benign or malignant and they tend to grow slower than exocrine tumors. They develop from the abnormal growth of endocrine (hormone-producing) cells in the pancreas called islet cells. This is why these tumors are sometimes referred to as “islet cell tumors.”

Pancreatic neuroendocrine tumors are either functional (produce hormones) or nonfunctional (produce no hormones). The majority of PNETs are nonfunctional tumors.

Det er forskjell mellom eple og pære

mFOLFIRINOX er en giftig coctail som består av 4 gamle produkter:

1- Oxaliplatin/ Eloxatin: a cancer medication used to treat colorectal cancer.[2]Often it is used together with fluorouracil and folinic acid
(leucovorin) in advanced cancer.[2] It is given by injection into a vein.[ Brukes siden 1996
Side effects: Common side effects include numbness, feeling tired, nausea, diarrhea, and low blood cell counts.[2][3] Other serious side effects include allergic reactions.[3][2] Use in pregnancy is known to harm the baby

2- leucovorin/ Folinic acid: it is used in addition to these chemotherapy drugs to enhance anti cancer effects (with fluorouracil) or to help prevent or lessen side effects. Brukes siden ca. 1945
Side effects: Folinic acid should not be administered intrathecally. This may produce severe adverse effects or even death

3- Irinotecan: Irinotecan is an antineoplastic enzyme inhibitor primarily used in the treatment of colorectal cancer.
Side Effects: Common side effects include diarrhea, vomiting, bone marrow suppression, hair loss, shortness of breath, and fever.[1] Other severe side effects include blood clots, colon inflammation, and allergic reactions.[1] Those with two copies of the UGT1A1*28 gene variant are at higher risk for side effects.[1] Use during pregnancy can result in harm to the baby.[1]

4-fluorouracil/ Adrucil brukes siden 1962: a medication used to treat cancer.[2] By injection into a vein it is used for colon cancer, esophageal cancer, stomach cancer, pancreatic cancer, breast cancer, and cervical cancer.[2] As a cream it is used for actinic keratosis and basal cell carcinoma.[3]

June 06, 2018

Previous studies have demonstrated that adjuvant FOLFIRINOX leads to better outcomes compared with gemcitabine among patients with pancreatic cancer and is the current standard of therapy for this population, but the treatment has been associated with high rates of toxicity. Researchers sought to determine if mFOLFIRINOX would maintain efficacy but involve less adverse events (AE) post-resection.

------------

De kan vise til en elendig 1 års overlevelse fra tidligere:

One-year survival rate was significantly higher in GN than in mFFX (44% vs. 67%, p = 0.0006). Incidences of grade 3 or 4 neutropenia (47% vs. 45%),
http://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2017.35.4_suppl.438

mFOLFIRNOX brukes for behandling av en annen krefttype (6% av Pancreatic cancer), ustabile resultater og ikke minst svært
giftig. Ennå forskere vet ikke hvordan bivirkningene kan reduseres. Å bruke mFOLFIRNOX er det som å plassere pasienter
inni en atomreaktor. Før hadde vi diskutert dette med Snøffelen og han vet at han sammenlikner eple med pære.

Vitenskapelig kan jeg bevise at Snøffelen skriver negativ om TRVX når PCIB krasjer ved å sammenlikne sammentreff mellom disse 2 hendelsene.

Er det noe tilfeldighet at PCIB krasjet på onsdag og Snøffelen skrev negativ om Trvx? Jeg vet hva han tenker..

Innlegg av: Solux (08.06.18 10:43 ), lest 4299 ganger

My man Somsa, spot on. Dette jeg ser selv, men orker ikke mase og sjse om det. Fint du orker.

Denne sier jo sitt;
June 06, 2018

Previous studies have demonstrated that adjuvant FOLFIRINOX leads to better outcomes compared with gemcitabine among patients with pancreatic cancer and is the current standard of therapy for this population, but the treatment has been associated with high rates of toxicity.

TG er 0 bivirkeninger. Og de viste til knalldata første året med 100% overlevelse i Ch2.
Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 11:14 ), lest 4229 ganger

Jeg skriver på TRVX fordi det er faglig interessant, først og fremst, dernest fordi man alltid må følge med om det dukker opp noen spennende mtp investment opportunities.

Jeg har vel vært rimelig klar på at jeg er litt skeptisk (inntil jeg ser noe overbevisende) på TG-plattformen. Og det var jo derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg synes fasong på kohort 2 (lang tid før første pasient døde, samt mulighet for "utflatning " på Kaplan -Meier etter 2 år) kan gi håp om at man har funnet riktig tilnærming med TG-vaksinen.

Samtidig vet jeg at den lange overlevelsetiden for resected pancreas gir noen utfordringer i utviklingsløpet; det tar rett og slett lang tid.

At det dukket opp spesielt lovende data mtp på OS på ASCO2018 med FOLFIRINOX for en dag eller to siden er vel ikke min "feil", og jeg er sikker på at det ikke kunne ha bli holdt hemmelig for TRVX-aksjonærer i alle evighet.

Selv holder jeg øye på Mesotheliom-studiet, og selv om man kanskje skulle ha ønsket noe bedre resultat enn ORR på 17% og DCR på 50% så er teknologien spennende.

Så min tilnærming er fra 2 steder (med utgangspunkt at deter mesotheliom som er mest interessant).

1. Følge med på når det kommer nye resultater på det.
2. Følge med generelt på BPs interesse for viruslevering. Det er ganske hot, og det er ganske vanskelig, og derfor ganske spekulativt, å klare å vurdere om BP plutselig skulle få et "crush" på ONCOS-teknologien.

Jeg kan som alle andre ta feil, men jeg synes biotek er såpass gøy at jeg fyrer løs på HO. Så får folk ta ansvar for egne beslutninger, vi er alle voksne.
Innlegg av: SomSa (08.06.18 11:42 ), lest 4197 ganger

Snøffelen

Du vet hva du gjør og jeg vet hvorfor du skriver negativ om TRVX når PCIB faller. Da PCIB krasjet før skrev du også negativ om TRVX med overskriften:

TRVX - Vil det bli 3 års data fra kohort 1 på TG01?

http://forum.hegnar.basefarm.net/thread.asp?id=2427124&filter=on

Du sammenlikner data samlet fra Finland med TG01 og prøver å diskutere likheten mellom eple og pære:

1Department of Surgery, Helsinki University Hospital, University of Helsinki, Helsinki, Finland

"The overall 1-, 3-, 5-, and 10-year survival rates for the 306 patients radically operated on for PDAC were 74%, 36%, 22%, and 14% (Table 4)."

Mao så er 3 års overlevelse for alle pasienter på 36%, slik jeg leser TG01-resultatene så vil de havne omtrent der.""

--------

Dette var overraskende for meg siden Memorial Sloan Kettering som skrev retningslinje for behandling av pancreas cancer i USA i 2017 var er begeistret
over TG01 og har bedt TRVX å være med i studien.
Jeg googlet og fant ut at kreftoverlevelse i Finland er langt høyere enn andre land. 5 års overlevelsen innen blant annet blie duc cancer (PCIB) er 30%-35% i
Finland mens ca. 5% i USA og Europa. Du kunne bruke disse dataene mot PCIB men valgte å bruke mot TRVX.

Du prøver alltid sammenlikne eple med pære når det gjelder TRVX. Har du tenkt på at å drikke store menger Finlanda øker sjansen
for å overleve, er mindre giftigere enn mFOLFIRINOX og har bedre leveringsmekanisme enn PCIB har?

De enste som vi er enige om er PHO og kommende himmelferden. Jeg lar andre hausse aksjen mens jeg nytter sommeren.

Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 11:56 ), lest 4182 ganger
Endret: 08.06.18 12:28

SomSa/DuIgjen, hvorfor har du en hang up på Pcib? Fordi du gikk glipp av 10 gangen? Bitter, sjalu? Og hva er dette maset om at Pcib faller? Det er jo Targovax som faller, dessverre.
Er det tapet i Targovax som tvinger Radforsk å ta gevinst i Pcib?

Utvikling Targovax:

i år -6,58 %
1 år -34,38 %
3 år -54,62 %

Utvikling Pcib:

i år 8,94 %
1 år 127,28 %
3 år 897,77 %

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=1302524&marketid=15
Innlegg av: rockpus (08.06.18 11:51 ), lest 4165 ganger

SomSa

Tar du det for gitt at alle deltagere på dette forum har like simpel moral og etikk som det du selv har?
Innlegg av: Sjog (08.06.18 12:10 ), lest 4128 ganger

Synd at Snøffelen sin interessante topic ødelegges av slik krangling.
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 12:11 ), lest 4121 ganger
Endret: 08.06.18 12:13

Det kan jo du takke kompanjongen din SomSa/DuIgjen for Sjog.

Ellers er det prisverdig å lese innleggene til Snøffelen og ILAV.
Innlegg av: illuminati (08.06.18 12:10 ), lest 4120 ganger

Det er helt riktig det SomSa påpeker overfor, to forskjellige indikasjoner,
Pancreatic Exocrine 94% og Pancreatic Neuroendocrine 6%.

Dette under er fra en annen operaforestilling vi hadde gående fra Hydro studien hvor hovedoppgaven til Hr. S besto i å bortforklare hvorfor vi hadde 5 langtids overlevende.

Og så til Hr. S sin forklaring:

(Og sjekker man på wikipedia så står det:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pancreatic_cancer

"are neuroendocrine tumors, which arise from the hormone-producing cells of the pancreas. These are generally less aggressive than pancreatic adenocarcinoma."

Mao denne langtidsoverlevende kan meget godt ha blitt forklart av at kreften er av en annen type og mindre aggressiv.)

Innlegg av: Snøffelen (03.01.17 15:34 ), lest 4904 ganger
RE^1: Targovax vs. PCIB
Så gjennom publikasjonen om langtidsoverlevende, og av 23 pasienter var det 5 langtidsoverlevende

http://www.targovax.com/sites/default/files/uploads/pdf/Publications/Wed-n_et_al-2011-International_Journal_of_Cancer.pdf

De 5 langtidsoverlevende hadde levetid fra 90 mnd til 140 mnd, mens de andre hadde fra 10,5 mnd ti 37 mnd.

Tar man først gruppen med korttidsoverlevende så er det konsistent med normal levetid for resected pancreas cancer pasienter.

Så til de 5 langtidsoverlevende. 3 av disse har både lymfenode status N0 og resection R0.

Da står vi igjen med 2 pasienter som ikke kan forklares med det.

En av disse pasienten har origo i "tail of the pancreas", som fikk meg til å tenke at det ikke var opprinnelse i epitelceller, og rett, det står at

"Primarily: adenocarcinoma,
revised to endocrine
carcinoma"

Og sjekker man på wikipedia så står det:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pancreatic_cancer

"are neuroendocrine tumors, which arise from the hormone-producing cells of the pancreas. These are generally less aggressive than pancreatic adenocarcinoma."

Mao denne langtidsoverlevende kan meget godt ha blitt forklart av at kreften er av en annen type og mindre aggressiv.

Så da gjenstår kun en pasient fra dette studiet som ikke kan forklares med normal variasjon gitt reseksjon, lymfenodestaus og tumorstørrelse.
Innlegg av: halvpris (08.06.18 12:20 ), lest 4089 ganger

Nå må man plukke litt på selgersiden, som ligger og manipulerer med små tullevolum.
Innlegg av: medico (08.06.18 12:24 ), lest 4089 ganger

SI nå stryker du i prosentregning med regnestykket ditt på Targovax.

Hvor får du 3 årstallene dine fra, de gikk på børs 8 juli 2016, under 2 år siden, og de er vel opp ca 100% siden da
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 12:32 ), lest 4034 ganger

Medicio,

Har ikke kontrollregnet på dataene fra Nordnet, beklager.

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=1302524&marketid=15
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 12:32 ), lest 4037 ganger

Medicio,

Har ikke kontrollregnet på dataene fra Nordnet, beklager.

Innlegg av: Sjog (08.06.18 12:25 ), lest 4077 ganger

Jeg tror egentlig ikke Snøffelen trenger vaktbikkje Safeinvest..
Innlegg av: illuminati (08.06.18 12:29 ), lest 4057 ganger

Targovax skiller ikke på de forskjellige former av PC men behandler begge typer, mens mFOLFIRINOX retter seg bare mot den som Hr. S riktig forklarer med mindre aggressive type av PC. Derfor kan vi ganske sikkert fastslå at resultatene i mFOLFIRINOX vil være bedre på grunn av utvalget.

En annen ting en ikke skal kimse av er bivirkninger og QoL, kanskje betyr det ikke så mye for oss, vi ser det som data, men jeg skal love at de som utsettes for dette ser det på en helt annen måte.

Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 12:31 ), lest 4061 ganger

Illuminati, FOLFIRINOX-studien omhandler pasienter med exocrine opprinnelse (PDAC), og ikke endocrine:

"In the adjuvant approach to pancreatic ductal adenocarcinoma (PDAC), I think that the data in favor of FOLFIRINOX over gemcitabine are practice-changing insofar as I have never seen a median survival in PDAC of this length,” Mark A. Lewis, MD, of Intermountain Healthcare, told Targeted Oncology"

PDAC betyr at opprinnelsen er i (pancreatic duct) dvs i epitelceller, eller "overflateceller".

De 55 mnd på FOLFIRINOX kan neppe forklares med endocrine opprinnelse.
Innlegg av: medico (08.06.18 12:46 ), lest 4009 ganger

Ganske så heftig forekomst av alvorlige bivirkninger her:
"Researchers observed significantly more serious adverse events with FOLFIRINOX (76% vs. 30%)"
Innlegg av: SomSa (08.06.18 13:00 ), lest 3989 ganger

Snart må gi deg Snøffelen, SomSa som er analfabet på Biotec forstår forskjellen og du må gjøre det:

Pancreatic neuroendocrine cancer and pancreatic cancer are two distinct types of cancer and it is important to understand the differences. These two types of cancer have different clinical courses, different diagnostic procedures, different treatment patterns, and different molecular underpinnings.

https://netrf.org/pancreatic-neuroendocrine-cancer-vs-pancreatic-cancer/

Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 13:04 ), lest 3956 ganger

Haha, nå forstår du kanskje hvor jævlig irriterende folk synes din tilstedeværelse på Pcib trådene, SomSa/DuIgjen?
Du terroriserer Nano og Pcib trådene daglig, men selv forlanger du at alle skal snakke pent om «babyen» din Targovax? Skjerp deg!!!
Innlegg av: medico (08.06.18 13:09 ), lest 3950 ganger

SI Her har jo SomSa helt rett!
Dette er som å sammenligne epler og pærer
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 13:20 ), lest 3925 ganger
Endret: 08.06.18 13:26

Godt mulig, men SomSa/DuIgjen er veldig glad i å sammenligne epler og pærer når det kommer til Nano og Pcib.

Forøvrig viser jo denne debatten at det er litt vanskelig å sette en verdi på TG plattformen foreløpig, tynt datagrunnlag, komplekse sykdommer som skal behandles, mange pågående studier og aktører som gjør at konkurransebildet hele tiden endres.
Nei, har sagt det hele tiden, TG/Oncos+CPI, det er det jeg har mest tro på! Muligens også mesothelioma, men må se mer data på denne studien før jeg blir overbevist.
Innlegg av: SomSa (08.06.18 13:27 ), lest 3912 ganger
Endret: 08.06.18 13:30

medico

For Snøffelen er det ikke forskjell mellom eple og pære når det gjelder TRVX, disse er frukter.
Mens Snøffelen spiser de saftige fruktene og koser seg, løper SafeInvest etter Snøffelen og spiser førene.

Innlegg av: halvpris (08.06.18 13:43 ), lest 3853 ganger

Må jo være Snøffel som sitter på selgersiden.

Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 16:23 ), lest 3731 ganger

"Innlegg av: SomSa (08.06.18 13:00 ), lest 272 ganger

Snart må gi deg Snøffelen, SomSa som er analfabet på Biotec forstår forskjellen og du må gjøre det:

Pancreatic neuroendocrine cancer and pancreatic cancer are two distinct types of cancer and it is important to understand the differences. These two types of cancer have different clinical courses, different diagnostic procedures, different treatment patterns, and different molecular underpinnings.

https://netrf.org/pancreatic-neuroendocrine-cancer-vs-pancreatic-cancer/"

Så fint at du forstår forskjellen på endocrine og exocrine Somsa, for da vil du selvsagt se at FOLFIRINOX-behandlingen gjelder den exocrine, dvs PDAC og den som er aggressiv. Og den som skal sammenlignes med TG01.

Glem pærene Somsa, TG01 er epler og FOLFIRINOX er også epler.

De 55 mnd med mOS kan da fort bli målestokken for SoC.

Det er selvsagt ikke uvesentlig at FOLFIRINOX har en god del mer bivirkninger, men den verste bivirkningen er død og da teller faktisk 20 mnd forskjell i levetid ganske mye.
Innlegg av: quattro (08.06.18 18:38 ), lest 3609 ganger
Endret: 08.06.18 18:49

Innlegg av: SomSa (08.06.18 19:30 ), lest 3551 ganger
Endret: 08.06.18 20:03

Hvorfor ikke bruke mFOLFIRINOX for å behandle gallekanalkreft. Ikke mange % overlevde etter ca. 14 måneder med PCIB´s
løsning. Kreft er kreft. Nok med å sprøyte noen gifte doser med mFOLFIRINOX.

---------
Ikke bare det Pancreatic neuroendocrine tumors og Pancreatic Exocrine Tumors er 2 helt forskjellige krefttyper er Pancreatic
neuroendocrine tumors mindre aggressiv og det vil si lettere å behandle og overleve etter tilbakefall:

Pancreatic neuroendocrine tumors (pancreatic NETs or PNETs) account for about 6% of all pancreatic tumors. They may be benign or
malignant and they tend to grow slower than exocrine tumors.

https://www.pancan.org/facing-pancreatic-cancer/about-pancreatic-cancer/types-of-pancreatic-cancer/endocrine-pancreatic-neuroendocrine-tumors/

Snart vil noen også påstå at man kan gi samme behandlingen for non-Hodgkin lymphoma (NHL) og Hodgkin lymphoma (HL) siden de har et felles ord.

Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 20:05 ), lest 3504 ganger

Ja kanskje det Somsa, og kanskje du skulle tipse noen om at de burde gjøre det, for sjekket akkurat Susanne stuffers sin glimrende PCIB-analyse over alt som er i pipeline klinisk på CCA og der var det ingen FOLFIRINOX på clinical stage, så det vil i så fall ta sin tid.

Dernest er det nok en grunn til at FOLFIRINOX brukes på resected pancreas cancer, og det er nok at de pasientene tåler mer enn de pancreas som er unresectable.

Er nok samme logikken på bile duct og det forklare nok at det trolig ikke er noe FOLFIRINOX i klinisk utvikling på CCA.
Innlegg av: pellegurk (08.06.18 21:00 ), lest 3423 ganger

Så nå er Stuffers et geni. ha en fin sommer
Innlegg av: OleKyryliuk (08.06.18 21:05 ), lest 3418 ganger
Endret: 08.06.18 21:26

Takk for en fin tråd hvor man får frem flere aspekter ved caset.

Jeg forsøker lese meg litt opp på TRVX og har et par spørsmål:

- Mange viser til Hydro-studiet når det gjelder TG01. Fikk pasientene her behandling tilsvarende cohort 1 eller cohort 2?

- TRVX oppgir mOS på 27.6 for gemcitabine alene etter kirurgi i ESPAC4. Jeg finner bare et median som er oppgitt til 25.5 når jeg søker på studiet. Hvorfor er det avvik og hvor henter TRVX tallet fra?

Her er Kaplan-Meier plottet som ble publisert her om dagen lagt over ESPAC4-data:
https://tekinvestor.s3-eu-west-1.amazonaws.com/original/3X/e/e/eeab9c5b3e22c215a5baf3d34b7eb86d6606729b.jpg

På tross av små tall så ser cohort 2 meget spennende ut.

Edit: Ser ut til at ESPAC4-studiet opererer med dato fra pasientene ble randomisert, atså innen 12 uker etter kirurgi. Sånn sett lyver grafene litt ettersom man trolig er ca 3 mnd avvik på sammenligningsgrunnlaget.

Sånn sett bør jeg nok nedjustere fra "meget spennende" til "lovende" data i cohort 2 basert på plottet ;-)
Innlegg av: SomSa (08.06.18 21:23 ), lest 3408 ganger
Endret: 08.06.18 21:52

Snøffelen

Når noen vil ikke forså forskjellen mellom ulike krefttyper kan man ikke hjelpe.

"sjekket akkurat Susanne stuffers sin glimrende PCIB-analyse"

Trond Mohn er den største aksjonæren i BGBIO og Arctic Securities. Er det en tilfeldighet at Susanne Stuffers fra Arctic Securities
økte kusmålet kraftig før emisjonen ble gjennomført? Trond Mohn eier ca. 32,5% av Arctic Securities AS.
https://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/02/20/1546/Trond-Mohn/trond-mohn-ker-i-arctic-securities-as

Har ikke Susanne Stuffers fra Arctic Securities regnet ut omsetningen for PCIB i 2026? Hvilken seriøs analytiker gjør dette?
PHO har et ferdigutviklet produkt som er godkjent og selges. Selskapet vil vente til 2H 2018 før forteller sine aksjonærer om
omsetningen i 2020. Susanne Stuffers fra Arctic Securities spår hva skal skje om 8 år uten at PCIB utviklet noe og hun vet heller ikke
hvor effektiv blir produktet. Alarmen bør gå her, en fantastisk analyse!

Susanne Stuffers fra Arctic Securities vet om mFOLFIRINOX og hun tror på TG01. Årsaken til nedgraderingen var at TG01 konkurrent gikk
rett i dassen og hun mente at TRVX kan få problemer med å skaffe penger på grunn av dette. Dersom jeg ikke tar feil sa hun at TRVX
trengte 300-350 mill.
Andre analytikere har sagt ca. 150 mill. Hun har sagt at dersom Targovax finansierer TG01 studien skal oppgradere aksjekursen!!!
Når TG01 konkurrent innen behandling av bukspyttkjertelkreft gikk rett i dassen må være en fordel og ikke ulempe for Targovax.

Targovax konkurent gikk rett i dassen, Susanne Stuffers fra Arctic Securities ble deprimert og nedgraderte aksjen
men andre håper på en suksess og i dette tidspunktet viste alle om resultatene fra mFOLFIRINOX (fase 2) for en annen krefttype
(Pancreatic neuroendocrine tumors ):

20/04/2017
.
.
Its lead candidate TG01 has recently completed a Phase I/II trial in resected pancreatic cancer and showed off with encouraging
two-year survival data. These results bring up new hopes, especially after one of the most promising pancreatic cancer vaccine candidates,
GVAX, developed by US-based Aduro Biotech, flopped in Phase II last year. Considering the lack of new treatment possibilities for
pancreatic cancer and the high incidence of RAS mutations in these patients, Targovax seems to have found itself a good niche.
.

https://labiotech.eu/targovax-rectal-cancer-tg02-phase-i/

Men hun tror ikke på Oncos-102 og mente at de er sent ute. Antar at hun tenkte på de gode resultatene fra IDO som hadde blokkert
andre studier. IDO gikk rett i dassen.

Skal man tro på Susanne Stuffers fra Arctic Securities med sine tullete spådommer eller biotec eksperter fra utlandet som sier at:
TRVX kjøpes opp med "limited clinical data"
eller Ludwig Cancer Research som sponser 2 kreftstudier med 78 pasienter og sier at kombinasjonen Oncos-102 + Durvalumab
(CPI fra AstraZeneca) kan gi den mest effektive behandlingen blant kombinasjonene
eller Sotio som sponser en annen kreftstudie med 12-15 pasienter og har sagt at Oncos-102 er verdens beste virus
eller eksperter fra Memorial Sloan Kettering som skrev retningslinjen for behandling av pancreas cancer i USA i 2017,
begeistret over TG01 og har bedt TRVX å være med i studien?

Jeg velger å tro på de ekspertene som daglig jobber med ulike kreftsykdommer og behandlingsmetoder og de vet hva de snakker om.

Igjen og igjen nevnes Targovax i utlandet

February 23, 2018
Big pharma could turn to viruses to boost cancer immunotherapies
https://pharmaphorum.com/news/big-pharma-turn-viruses-boost-cancer-immunotherapies/

Kusmål:
DNB: 31
Redeye: 32
Edison: 32.1
Nordic Biopharma: 30

Jeg foretrekker å høre på Susanne Sundfø enn Susanne Stuffers
https://www.youtube.com/watch?v=MCIaj-oLi28
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 22:20 ), lest 3276 ganger

Hva er dette for et rørete svar SomSa/DuIgjen?

Nå ser det vel som mFOLFIRINOX kommer til å bli brukt til behandling av kreft i bukspyttkjertelen. TG plattformen kan muligens ha en fremtid i denne behandlingen også, men det er altfor tidlig å konkludere her. Så langt er datene til Targovax lovende, men det blir lenge til vi får avklart effekten fra neste fase i studien.

Og alle de andre studiene du bare ramser opp, foreløpig har vi lite eller ingen data å vise til, så her er det fortsatt bare tro, håp og kjærlighet. Men lykkes Targovax med en liten del av studiene sine, då er oppsiden stor!
Innlegg av: SomSa (08.06.18 22:29 ), lest 3265 ganger
Endret: 08.06.18 22:32

SafeInvest

Vi kan gjenta det samme:

Ikke bare Pancreatic neuroendocrine tumors og Pancreatic Exocrine Tumors er 2 helt forskjellige krefttyper er Pancreatic
neuroendocrine tumors mindre aggressiv og det vil si lettere å behandle og overleve etter tilbakefall:

Pancreatic neuroendocrine tumors (pancreatic NETs or PNETs) account for about 6% of all pancreatic tumors. They may be benign or
malignant and they tend to grow slower than exocrine tumors.

https://www.pancan.org/facing-pancreatic-cancer/about-pancreatic-cancer/types-of-pancreatic-cancer/endocrine-pancreatic-neuroendocrine-tumors/

Produktet er i fase 3 og ennå forskere vet ikke om FOLFIRINOX kan brukes. Den modifiserte TG01 vaksinen er nesten harmløs og gir minimal bivirkninger.

Innlegg av: SomSa (08.06.18 22:41 ), lest 3233 ganger

Og ILAV som er enn av få mest kunnskapsrike og troverdig skribenter på forumet uten å blande kunnskap, aksjekurs og penger har svart deg:

Innlegg av: ILAV (05.06.18 16:41 ), lest 685 ganger
RE^1: TRVX - Vurderer salg av mine poster
For "proof of comcept" holder det at tg01 slår SoC chemo i mesotelioma. Fordelen med ODD vises tydeligst her.
Da er plutselig tg01 sammen med chemo SoC for mesotelioma, hvilket betyr at den må brukes.

Når det andre innen tg g oncs begynner rulle så har mesotelioma-studien brøytet vei til inntekt og publisitet.

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2433678
Innlegg av: SafeInvest (08.06.18 23:20 ), lest 3162 ganger

Haha, «ILAV har sagt det», er det ditt nye argument DomSa/DuIgjen?

Nei, «proof of concept» er og blir TG/Oncos+CPI, mener jeg. Så kan ILAV få lov til å å mene at det er Chemo+Oncos.
Og vi får svaret i løpet av 2H 2018 gjennom Melonoma studien.
Innlegg av: aborum (08.06.18 22:46 ), lest 3219 ganger

SomSa:
- støtter dig, på trods af copy/paste OCD'en :)
Innlegg av: Picosalax (08.06.18 23:55 ), lest 3104 ganger

Aborum
Fikk du potten på 15,50? I så fall var det grisebillig uavhengig av hva professor Drøvel måtte mene,
Innlegg av: SomSa (08.06.18 23:23 ), lest 3161 ganger

aborum

Tidligere og mange ganger har jeg sagt at jeg ikke er en biotek ekspert og kan misforstå noe eller ta feil. Jeg har bedt
alle ikke bry seg om hva jeg skriver men lese linkene og undersøke selv.

Mine kopi/pass med kilde (link) kan være mye mer verdt enn hva jeg eller andre leser i en artikkel og skriver sine meninger. Mange
fagkyndige har tatt feil i forumet.....

Disse linkene viser at TG01 og Oncos-102 er toppkandidater for behandling av hhv bukspyttkjertelkreft og mesotelioma.

Akkurat nå brukes ulike løsninger for behandling av en krefttype. TG01 og Oncos-102 kan være enn av disse og det er plass
til ulike løsninger.

Oncos-102 hadde 100% DCR for behandling av Ovarian cancer (fase 1). Dataene fra denne studien blir meget spennende.

Innlegg av: Sjog (08.06.18 23:45 ), lest 3134 ganger

Mange sterke meninger her nå, er det slik at enkelte er mer opptatt av å vinne diskusjoner enn å tjene penger? TRVX er hot som bare det, først og fremst pga ONCOS. Det er lett å glemme.
Innlegg av: aborum (09.06.18 00:15 ), lest 3095 ganger

Picosalax:
- er rykket lidt længere ned på købsposterne (15,00), da aktien rent teknisk ser ud til at ville teste dette niveau endnu engang. Men jeg ville da være lidt af en løgner, hvis ikke dagens niveau er interessant :)

Som bekendt har der været 51,72% stigning i IOX denne fredag og jeg kender en på TRVX tickeren, der muligvis kunne tænkes at geninvestere i TRVX aktier :)

Hvis markedet vil sælge aktien ned på 15,00 NOK kan jeg hverken gøre fra eller til; ergo afventer jeg og fisker på lavest mulige niveau. Her er det de langsigtede og kapitalstærke, der vinder endnu engang. Og i min bog er TRVX en vinder - jeg kan bare ikke sige, i hvilket kapitel vi får svaret.

Go' weekend.
Innlegg av: illuminati (09.06.18 01:26 ), lest 3027 ganger

Snøffelen, du skriver: (Illuminati, FOLFIRINOX-studien omhandler pasienter med exocrine opprinnelse (PDAC), og ikke endocrine:

"In the adjuvant approach to pancreatic ductal adenocarcinoma (PDAC), I think that the data in favor of FOLFIRINOX over gemcitabine are practice-changing insofar as I have never seen a median survival in PDAC of this length,” Mark A. Lewis, MD, of Intermountain Healthcare, told Targeted Oncology"

PDAC betyr at opprinnelsen er i (pancreatic duct) dvs i epitelceller, eller "overflateceller".

De 55 mnd på FOLFIRINOX kan neppe forklares med endocrine opprinnelse.)

Kommentar: Riktig observert, de har i tillegg ekskludert pasienter med endocrine opprinnelse i studie-oppsettet. Kanskje ville de ikke utsette disse for forgiftning risikoen siden de hadde en bedre prognose i utgangspunktet, etter det jeg har forstått gjelder det 6% (endocrine opprinnelse) av totalen.

Men selvfølgelig er ikke en AE på 76% særlig oppløftende for de som blir tilbudt en slik behandling, vi får se hva de kommer frem til.
Innlegg av: ILAV (09.06.18 09:08 ), lest 2901 ganger

Safeinveet;

Proof of concept med TG01 og chemo mot mesotelioma er det selskapet selv som hevder, jmfr siste Radiumpodcast :)
Innlegg av: illuminati (09.06.18 16:24 ), lest 2732 ganger
Endret: 09.06.18 16:29

ILAV,

Studien du omtaler mot mesotelioma er i kombinasjon med Oncos ikke TG.

Så tilbake til mFOLFIRINOX studien og det som er sikkert er alt som glimer ikke er gull, her er mine ankepunkter.

1. (To be eligible, patients were required to undergo surgery and have no tumor residue on a postoperative CT scan.) Det kan se ut som at de bare inkluderer R0 pasienter, om en studerer fase II studien er også inklusjons kriteriet R0.

2. (The PRODIGE 24/CCTG PA.6 study involved 493 patients with nonmetastatic pancreatic ductal adenocarcinoma treated at 77 French and Canadian centers from April 2012 to October 2016.)
De ekskluder også pasienter med metastaser, hverken ESPAC-4 eller TG studiene ekskluderte disse.

3. (Participants had to be between the ages of 18 and 79 years with World Health Organization performance status scores of < 1.)
Vet ikke helt hva denne eksklusjonen betyr, men jeg kan ikke se at en slik eksister i TG studien.

Key Findings in Trial

4. (The primary endpoint of the PRODIGE 24/CCTG PA.6 study was DFS. After a median follow-up of 33.6 months, patients who received mFOLFIRINOX had a median DFS of 21.6 months compared with 12.8 months with gemcitabine (HR, 0.58; 95% CI, 0.46-0.73; P <.001). The 3-year DFS was 39.7% with mFOLFIRINOX and 21.4% with gemcitabine.)
Valgte målepunkt er som dere ser 3 år, trvx har valgt 2 år, vi har bare data fra kohort 1, men vi bør vel ikke gå i skammekroken på de data vi har, vi har som kjent en overvekt av R1 som mFOLFIRINOX studien har ekskludert.

5. (In addition to improved median OS, a secondary endpoint of the study, mFOLFIRINOX demonstrated a superior OS rate (63.4% vs 48.6%) and cancer-specific survival rate (66.2% vs 51.2%) compared with gemcitabine at 3 years.)
Det samme gjelder her som ovenfor.

6. (In terms of safety signals, mFOLFIRINOX resulted in higher rates of grade 3 or 4 adverse events (AEs) than gemcitabine, respectively, for diarrhea (18.6 vs 3.7%), fatigue (11.0% vs 4.6%), vomiting (5.0% vs 1.2%), and mucositis (2.5% vs 0%). There also was a 9.3% rate of grade 3/4 sensory peripheral neuropathy.)
Her kan som kjent TG skryte av Zero bivirkninger i modifisert kohort 2.

Nytt studie oppsett for TG-01 vil bli med gem + cap som vil forbedre våre resultater, i tillegg vil vi få en arm med CPI, og etter det jeg kan forstå virker ikke mFOLFIRINOX studien på noen måte avskrekkene. TG-01 + gem+ cap + CPI kan bety ¨slam dunk¨ kommer en sponsor ombord fra ¨CPI klanen¨ er det ikke bare jeg som tror det, hvorfor ellers skulle de delta.
Innlegg av: Sjog (09.06.18 16:38 ), lest 2721 ganger
Endret: 09.06.18 17:06

Vent litt illuminati. Under punkt 4 skriver du om R1. Betyr det at mFOLFIRINOX har med utelukkende R0? Snøffelen mente jo at TG sine tall ville være verdiløse hvis det utelukkende var R0-pasienter og nå jubler han/hun hemningsløst for en studie som bare har med R0 ? Håper det er jeg som misforstår her. Jeg er totalt amatør men leser alle innlegg i håp om å lære noe.
Innlegg av: OleKyryliuk (09.06.18 16:55 ), lest 2697 ganger
Endret: 09.06.18 16:58

Ref punkt 3:
Her har du info:
http://bloodref.com/supportive/other/ecogwho-performance

TG01 inkluderer pasienter med status 0-1.
Innlegg av: illuminati (09.06.18 17:13 ), lest 2677 ganger

Sjog,

Slik jeg leser det ja, i fase II av samme studie skriver de rett frem R0, her henviser de til en CT scan.
Innlegg av: SomSa (09.06.18 18:50 ), lest 2618 ganger

illuminati

Du koser du deg når professoren signer opera, det er mulig at fagmessig er interessant diskusjon for deg men disse er 2 helt
forskjellige krefttyper med ulike premisser (sakte voksende kreft,...)......og ikke minst mFOLFIRINOX er kombinasjon av 4 gamle
medikamenter og svært giftig. Første akten var R0/R1, andre akten var Helsinki studien og tredje akten er mFOLFIRINOX.

Det er oppnådd fantastiske resultater for behandling av lymphoma kreft når Pembrolizumab og rituximab kombineres
(ORR:80 og CR: 60). For meg som aksjonær i Nano blir uinteressant å sammenlikne resultatene med Betalutin som behandler
non-Hodgkin lymphoma.
Men det blir interessant å diskutere i TRVX tråder og de fremtidige kombinasjonsmulighetene mellom CPI + Oncos-102 og
CPI +TG for å øke CPI´s effekt og bekjempe tilbakefall. Prekliniske resultater viser fantastiske resultater når CPI og ONCOS-102
kombineres. Vi venter på data fra både Oncos-102 + CPI og TG02 + CPI.

De som ennå ikke har fått med seg hva Gunnar Gårdemyr (tidligere CEO) sa i 2016 bør høre på ham.
Hans sier at de har gode sikkerhetsdata fra flere hundre pasienter fra begge plattformene.....
På sulten (spørsmål/svar delen) sier at TG-plattformen vil få veldig stor interesse fra big pharma når:

1- Overlevessdata fra TG01 er klar. En overlevelse på 72% er fantastisk. Allerede Memorial Sloan Kettering og andre har vist interesse
2- TG02 kan immunaktivere tumoren. Foreløpige data viser at Immunaktiveringen har skjedd og vi venter på kliniske data.

Tidslinje ca. 25

https://redeye.solidtango.com/video/sal-3-13-targovax?locale=de

Nå tar jeg sommerferie fra forumet, de som er PCIB aksjonærer kommer til å ha høy puls pga emisjonen, om avtalen med
den hemmelige topp 10 pharma forlenges i 6 måneder til og kommende data. En coktail bestående av ikke forlengelsen av avavtalen
og dårligere data enn forventet (som vi så i Suanne stuffers´s favoritt BGBIO) kan være giftigere enn mFOLFIRINOX og sende
emisjonskursen til steinalderen. Pharma er Pharma og det finnes ingen fasit, men vi må håpe på det beste.

Og til slutt, dersom man lurer på noe kan kontakte Renate Birkeli (Investor Relations) og dere slipper å diskutere alternativ
fakta. Jeg har alltid fått svar, men noen ganger kan ta litt tid.
Email: renate.birkeli@targovax.com
Phone: +47 922 61 624

Og ikke glem facebook møtet tirsdag 12.06.2018 kl. 19

https://www.facebook.com/AXExposure/videos/472207769900243/

Innlegg av: SafeInvest (09.06.18 19:57 ), lest 2535 ganger
Endret: 09.06.18 20:16

Kan du dokumetere påstanden om behandlingen med P+R av FL, DomSa/DuIgejn/SinanH?
Siste interim analyse fra studien gi andre tall rnn du henviser til og med betydelig usikkerhet. I tillegg er dette pasienter

At the preplanned interim analysis, 20 treated patients had evaluable efficacy data and 30 were evaluable for safety.

After a median follow-up of 8.2 months, the overall response rate was 65 percent, including a complete response rate of 50 percent. The best response was stable disease in three patients and four patients had progressive disease.

She noted some limitations of the study: single-center, single-arm, small study size in a relatively good risk population, and relapsed not refractory follicular lymphoma with a median of two prior lines of therapy.

Nastoupil pointed out that the expression of PD-L1 seems to vary significantly among lymphoma subtypes, and the efficacy of single-agent PD-1 checkpoint inhibitors also varies significantly among these patients. “The response rate of single-agent nivolumab in relapsed follicular lymphoma is 40 percent, which is not good enough with the amount of available therapies for patients with follicular lymphoma,” she noted. “However, for those who responded, the responses were durable, suggesting PD-1 inhibition can be effective in follicular lymphoma, particularly if we can identify biomarkers that predict for response.”

https://journals.lww.com/oncology-times/fulltext/2017/11101/Pembrolizumab_Plus_Rituximab_Safely_Induces.6.aspx

Kan du dokumetere påstanden om at Pcib skal gjennomføre emisjon?
Og hvorfor skal ikke avtalen med det hemmelige BP selskapet forlenges?
Og hvorfor forventer du dårligere data når man denne gangen skal teste ut dobbel behandling med den kraftigeste dosen?

Ta deg en god ferie, du blir ikke savnet her. Og om du kommer tilbake til HO, så får vi håpe at du endrer oppførsel til det bedre, selv om jeg ikke har stor tro på det.....

Innlegg av: illuminati (09.06.18 19:21 ), lest 2570 ganger

SomSa,

Du skriver: (men disse er 2 helt forskjellige krefttyper)

Det er ikke riktig det du skriver, studien er på Pancreatic Ductal Adenocarcinoma (PDAC) i tillegg har vi som du nevner Pancreatic euroendocrine (Steve Jobs) Cancer and Pancreatic Cancer. Og det er flere varianter innom de tre. mFOLFIRINOX studien er på PDAC og teller 90% av all Pancreatic Cancer.

Ikke noe kritikk, men jeg trodde du hadde sjekket ut dette, men så var ikke tilfelle, rett skal være rett og det gjelder også deg og meg.
Innlegg av: SafeInvest (09.06.18 20:07 ), lest 2516 ganger
Endret: 09.06.18 20:31

Illuminati,

Jeg har påpekt feil, løgn og udokumenterte påstander i innleggene til SomSa/DuIgjen/SinanH et utall ganger.
Han skjønner veldig sjelden det han leser og klipper og limer inn innlegg helt ukritisk. Og her påpeker du nok en gang en ny blunder gjort av SomSa/DuIgjen!
Men så lenge vedkommende har en stor heiagjeng her på Targovax-trådene vil dette bare fortsette. Og med det selvtilliten dere gir han her så bidrar det også til han forsetter å ødelgegge Nano og Pcib tråder også.
Håper dere snart innser detter og ber vedkommende skjerpe seg, eventuelt kontakte admin for å få han fjernet.
Innlegg av: Snøffelen (09.06.18 20:18 ), lest 2511 ganger

" Innlegg av: illuminati (09.06.18 16:24 ), lest 213 ganger
Endret: 09.06.18 16:29
ILAV,

Studien du omtaler mot mesotelioma er i kombinasjon med Oncos ikke TG.

Så tilbake til mFOLFIRINOX studien og det som er sikkert er alt som glimer ikke er gull, her er mine ankepunkter.

1. (To be eligible, patients were required to undergo surgery and have no tumor residue on a postoperative CT scan.) Det kan se ut som at de bare inkluderer R0 pasienter, om en studerer fase II studien er også inklusjons kriteriet R0. "

Kunne du legge ut en link til den infoen Iluminati?

Akkurat det punktet vil jo sette FOLFIRINOX-studien i et helt annet lys. Har de bare inkludert R0-pasienter vil jo det kunne forklare en hel del på godt resultat.

Det som derimot er vanskeligere å forklare er hvor FOLFIRINOX likevel er smått utrolige 20 mnd bedre enn Gemcitabine-armen. For det er helt utenkelig at det er noen forskjell på pasientene, sånn totalt sett, i FOLFIRINOX-studien. De gruppene må være sammenlignbare ellers er studiet verdiløst, så det er nok gjort etter boka.

Det kan likevel være noe med utvelgelse av pasienter til hele stdiet her siden Gemcitabine-armen i FOLFIRINOX-studien har "småpene" 35 mnd mot 25,5 mnd i ESPAC4-studien. I et såpass stort studie synes jeg det er mye til å kunne forklares med bare generell bedre annen tilleggsbehandling, så derfor kunne det være greit å komme til bunns i hvordan dette studie kan sammenlignes med TG01.

Det virker ikke å være helt rett frem.

Innlegg av: My69Toy (09.06.18 20:20 ), lest 2500 ganger

Safe
Du tror du påpeker feil og mangler men pga dyktige skribenter taper du gang på gang.
Sikkert surt for deg ... men det er kanskje på tide å akseptere at det er mange som har andre meninger enn deg ?
Innlegg av: SafeInvest (09.06.18 20:28 ), lest 2486 ganger
Endret: 09.06.18 20:29

Nå rører du igjen 69Toy....

Jeg påpeker konkrete faktafeil, hvis du mener jeg tar feil i innlegget over, kom med dokumentasjon som motbeviser mine påstander.

Skjønner at du har litt hardt for at folk kommer med meninger som går på tvers av dine meninger 69Leketøy. Har enda ikke registret at du har kommet med noen informative innlegg her, du opptrer mer som en supporter for dem som fremsnakker dine investeringer. Om de snakker sant eller ikke er åpenbart ikke så viktig for deg...
Innlegg av: My69Toy (09.06.18 20:34 ), lest 2471 ganger

Safe

Du vil aldri forstå ...

Ønsker deg likevel en god sommer !
Innlegg av: SafeInvest (09.06.18 20:39 ), lest 2454 ganger
Endret: 09.06.18 20:51

Som jeg tenke, du hadde ikke noe konkret å komme med, bare tomme ord.

Bare et velmenende råd 69Lektøyet, hvis du ikke har noe å bidra med er det bedre at du bare lar være å blande deg. Ga deg en muligeht nå til påpeke en konkret faktafeil, men du responderer bare med barnslige tullesvar.
Innlegg av: Sjog (09.06.18 20:36 ), lest 2470 ganger

Den fant til og med jeg Snøffelen. Håper du tar på deg de sedvanlige kritiske brillene vi er vant med her på TRVX-tråden og sier litt om dette.

http://www.targetedonc.com/conference/asco-2018/new-potential-adjuvant-standard-of-care-with-mfolfirinox-in-pancreatic-cancer
Innlegg av: illuminati (09.06.18 21:04 ), lest 2425 ganger
Endret: 09.06.18 21:06

Sjog,

Alle har vært med på en blunder en gang i blant, så også jeg når jeg ukritisk godtok data og tolkninger innsamlet av SomSa, samle data er viktig, men tolkningen av de samme må også stemme.

Snøffelen,

Tror ikke vi kommer videre med sammenligningen før det kommer et fult oppsett av resultatet fra studien. Da blir det først og fremst viktig å sammenligne med ESPAC-4 studien siden den er stor og har lignende data å sammenligne med. Kohort I og II for TG gir ikke annet enn indikasjoner som er vel og bra, men ikke nok til å avgjøre mot eller for i forhold til mFOLFIRINOX studien.
Jeg har bedt Targovax om en kommentar på dette, vi får se hva de svarer før vi drar noen slutninger den ene eller andre veien.

SafeInvest,

Du får nok ingen med deg på en vendetta mot SomSa fra dette forumet, han er flik til å plukke opp ting selv om tolkningen ikke alltid er like relevant. Du er heller ikke særlig rund i kanta, og vi trenger kanskje alle en titt innover, rekker du ut en pekefinger er det 4 som peker mot deg er det noen som hevder.
Innlegg av: illuminati (09.06.18 21:42 ), lest 2355 ganger

SafeInvest,

Jeg tror både pcib og nano dedikerte aksjonærer ikke har noe problem med å skille fakta og fiksjon, heller ikke her på trvx. Jeg prøver etter beste evne å være etterrettelig, men det er fort gjort å surre seg bort i slike temaer vi tross alt diskuterer. Er diskusjonene ærlig ment har jeg ingen problemer med noen, i tillegg kan vi lære og forstå, det er viktigere i biotec enn i noen annen sektor. pcib er inne i en særdeles spennende fase og i trvx venter jeg spent på flere data fra S&K nærmest.
Innlegg av: Snøffelen (09.06.18 23:15 ), lest 2285 ganger

"Snøffelen,

Tror ikke vi kommer videre med sammenligningen før det kommer et fult oppsett av resultatet fra studien. Da blir det først og fremst viktig å sammenligne med ESPAC-4 studien siden den er stor og har lignende data å sammenligne med. Kohort I og II for TG gir ikke annet enn indikasjoner som er vel og bra, men ikke nok til å avgjøre mot eller for i forhold til mFOLFIRINOX studien.
Jeg har bedt Targovax om en kommentar på dette, vi får se hva de svarer før vi drar noen slutninger den ene eller andre veien."

Totally agree, for jeg har klarer ikke se hva om følgende betyr kun R0 eller ei:

"To be eligible, patients were required to undergo surgery and have no tumor residue on a postoperative CT scan."

Og det er veldig vanskelig å vurdere i hvilken grad det vil blir implementert mtp safety:

"In terms of safety signals, mFOLFIRINOX resulted in higher rates of grade 3 or 4 adverse events (AEs) than gemcitabine"

Selv om det påstås følgende:

"“FOLFIRINOX was more toxic than gemcitabine, but it’s still a safe regimen with manageable toxicities,” he said. “The FOLFIRINOX regimen should be considered the new standard of care after pancreatic cancer resection in patients with good performance status.”

Og det er nok best å høre hva Targovax selv mener om dette studiet.
Innlegg av: SafeInvest (11.06.18 20:36 ), lest 1943 ganger
Endret: 11.06.18 21:00

Bare til å ta av hatten for Snøffelen.... Den beste «amatøren» innnfor biotech på HO? Kanskje et lite tankekors for alle som gikk til «krig» mot innleggene hans?
Du traff innertier her!

«Furthermore, data presented at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) annual meeting on June 1-5 has fundamentally changed the development preconditions for the TG program. Data from independent trials testing the chemotherapy cocktail Folfirinox in resected pancreas cancer, the lead indication for TG01, has demonstrated an improvement in median overall survival of up to 2 years compared to the current standard of care (gemcitabine and capecitabine). These results are great news for patients suffering from this difficult-to-treat cancer. It is expected that the Folfirinox treatment regimen will be quickly adopted as a new standard of care in resected pancreatic cancer, and it is already clear that that the design of Targovax’s planned randomized phase II trial of TG01 in combination with gemcitabine and capecitabine is inadequate and that the trial will not start. Although we are confident that TG01 will be active in combination with any standard of care therapy, the new Folfirinox median survival benchmark of close to 5 years means that such a combination trial is not practically feasible for

Og Sjog, du fortsetter personforfølgelsen som er blitt varemerke til deg og kompanjongen din SomSa/DuIgjen/SinanH ser jeg....
Dette handler om fortjent skryt til en av de mest etterettlige skribentene på HO. «Hedres den som hedres bør....»
Du burde lære deg å vise litt storsinn Sjog.
Innlegg av: Sjog (11.06.18 20:54 ), lest 1844 ganger

Gudedyrking på gang igjen Safe? :-)
Innlegg av: ILAV (11.06.18 23:08 ), lest 1609 ganger

Lession learned:

1) Don' t believe the hype

2) pay attention to da Snøffelen!

Respect!
Innlegg av: Snøffelen (11.06.18 23:51 ), lest 1524 ganger

Takk for tilliten safe og ILAV :o)

Selvsagt er det tilfredsstillende å ha rett, det må jeg bare helt ærlig innrømme, og Targovax gjør rett i å "pull the plug instantly".

Ikke godt å si hvordan markedet reagerer på dette, det får man ta som det kommer.

Jeg hadde uansett ikke lagt noe verdi på TG, som sikkert de fleste har fått med seg. Godt at all ressursbruken heretter går til ONCOS-plattformen.
Innlegg av: Snøffelen (12.06.18 07:11 ), lest 1309 ganger
Endret: 12.06.18 07:12

Ser at Øystein Soug uttaler at:

"“It is fortunate for us that the emerging Folfirinox data in resected pancreatic cancer was presented at ASCO already this year, as it gave us the opportunity to reassess our trial design before committing to an inadequate combination treatment"

Og det ble som jeg trodde da jeg skrev:

"nnlegg av: Snøffelen (07.06.18 14:57 ), lest 4509 ganger
Det som selvsagt er krevende for TG01 og resected pancreas cancer er et SoC er et "moving target".

Kohort 1 og 2 sammenlignes jo med Gemcitabine som før var SoC, mens det i det nye oppsettet skal sammenlignes med Gemciatbine+Capecitabine.
....
Det er en utfordring for Targovax, både mtp at mOS ser ut til å være på 55 mnd, og at oppsettet mot Gem-Cap kan være "foreldet"."

Jeg tror at TG01 uansett hadde kommet til problemer på R0/R1, så disse ASCO-dataene kommer nok til å ha spart Targovax-aksjonærene for mye hodebry, på et senere tidspunkt.

Kan bli interessant å se hva dette gjør med kursmålene. Eks DNB har lagt mye vekt på TG01, og når verdien på TG01 nå praktisk talt settes til null så er det vel vanskelig å komme unna et kutt i kursmål. Sorry to say.

Fra mitt perspektiv så er caset "styrket", i alle fall mtp ressursbruk. Og for norsk biotek, og norske investorer, er det enda viktigere at tilliten til bransjen opprettholdes, og evnen til å ta gode strategiske beslutninger er en stor del av det. Akkurat det punktet er superviktig, investorer må kunne ha tillit til at deres penger brukes fornuftig.

I fjor fikk vel Øystein Soug masse pepper for å ha hentet inn 200 mill på 20 kroner. Jeg sa imidlertid at det var veldig godt gjort, og helt rette tidspunkt. For Targovax ser jo den beslutningen enda bedre ut nå, de hentet jo de pengene inn på grunnlag av TG01-resultater.

Jeg er dessuten helt enig i at en ekstra satsing på Mesotheliom er helt korrekt. Selvsagt skikkelig risiko det også, men den helt klart smarteste indikasjonen for å få det beste ut av ONCOS-plattformen.

Nok en gang en god beslutning av mr Soug, selv om det er en god sjanse for at det kommer til å svi i dag.
Samling i bunn i dag, og så kan man se fremover.

Innlegg av: aksjeNuben (12.06.18 20:18 ), lest 977 ganger
Endret: 12.06.18 20:19

Nå har vel ikke slomsa mange pengene igjen. Tar nok lang tid for han å samle opp ukelønna til 4 sifret beløp.

Så kan de fleste håpe det blir stille fra den fjotten en stund.

Glad jeg er all inn i ett Biotec selskap.

Snøffelen eier biotec trådene på hegnar.
Innlegg av: SafeInvest (09.06.18 21:16 ), lest 2430 ganger
Endret: 09.06.18 21:20

«samle data er viktig, men tolkningen av de samme må også stemme.»

Du er jo enig med meg ser jeg. Men jeg mener at SomSa/DuIgjen/SinanH gjør mer skade enn nytte her med all sin feiltolkning og misforståelser, skaper bare roterer diskusjoner på feile premisser og fakta. At noen kan se seg tjent med det har jeg vanskelig for å forstår. Men jeg ser jo at de aller fleste på Targovax trådene setter pris på positive omtale av selskapet , uavhengig om det som sies er sant eller ikke.
Og når vedkommende i tillegg oppretter negative Pcib tråder over en lav sko og spammer Nano trådene med pisspreik, løgn og faktafeil, så har jo et problem med at folk her velger å forvare han og ha tillit til han skriver her.

Forøvrig setter jeg stor pris på diskusjonen mellom deg og Snøffelen.
Innlegg av: SafeInvest (12.06.18 21:06 ), lest 860 ganger

Der tror jeg du tar feil Aksjenuben.....
Nå kommer bare SomSa/DuIgjen/SinanH tilbake med full styrke, bitrere og mer sjalu enn noensinne, klar for å drite med Nano og Pcib trådene.......:/