Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: uselessH (07.06.18 09:24 ), lest 4367 ganger
Ticker: PCIB

PCIB - PCI enhances cytosolic release of antibiotic

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0168365918303304

Bacterial pathogens such as Staphylococcus aureus and Staphylococcus epidermidis can survive in different types of cells including professional phagocytes, causing intracellular infections. Antibiotic treatment of intracellular infections is often unsuccessful due to the low efficacy of most antibiotics inside cells. Therefore, novel techniques which can improve intracellular activity of antibiotics are urgently needed. We aimed to use photochemical internalization (PCI) to enhance cytosolic release of antibiotics from endocytic vesicles after internalization. Our results show that PCI indeed caused cytosolic release of gentamicin and significantly increased its efficacy against S. epidermidis in vitro in mouse macrophages. Upon illumination for 15 min, the killing of intracellular S. epidermidis in RAW 264.7 cells by 10 or 30 μg/ml gentamicin was increased to 1 or 3 CFU log, respectively, owing to the use of PCI, whereas no killing by gentamicin only without PCI was observed. Moreover, survival of S. aureus-infected zebrafish embryos was significantly improved by treatment with PCI-gentamicin. PCI improved the therapeutic efficacy of gentamicin at a dose of 0.1 ng per embryo to a level similar to that of a dose of 0.4 ng per embryo, indicating that PCI can lower the antibiotic dose required for treating (intracellular) staphylococcal infection. Thus, the present study shows that PCI is a promising novel approach to enhance the intracellular efficacy of antibiotics via cytosolic release, allowing them to reach intracellular bacteria. This will expand their therapeutic window and will increase the numbers of antibiotics which can be used for treatment of intracellular infections.
Innlegg av: stifinner (07.06.18 09:31 ), lest 2816 ganger

RE^1: PCIB - PCI enhances cytosolic release of antibiotic

A.Høgseth er medforfatter, ser jeg. Ja, pci-teknologien er helt revolusjonerende!
Innlegg av: Lothian (07.06.18 09:32 ), lest 2810 ganger

Nok en artikkel som peker mot det enorme potensialet til PCIB.

I kjedelige tørkeperioder som nå er det fint å lese:

"To the best of our knowledge we are the first to report an entirely novel application of PCI, i.e. to specifically enhance the efficacy of antibiotics against intracellular infections. This opens new avenues to improve the antibiotic treatment of infections associated with intracellular survival of bacteria and may also help prevent resistance development."

Lothian.
Innlegg av: TyrionIV (11.06.18 12:04 ), lest 690 ganger

RE^2: PCIB - PCI enhances cytosolic release of antibiotic

Min første tanke når jeg leste dette var om dette kan brukes mot borrelia? (flåttbitt)
Er ikke det en sykdom/bakterie som går inn i en dvalelignende tilstand i cellene for å overleve angrepene mot den fra antibiotika etc..?
Innlegg av: SafeInvest (07.06.18 09:34 ), lest 2790 ganger

Enda et nytt bruksområde, skal vi kalle det fimaBac?:)
Innlegg av: gepard1 (07.06.18 09:42 ), lest 2747 ganger
Endret: 07.06.18 09:43

Overskriften i TS sin link,

Photochemical internalization enhances cytosolic release of antibiotic and increases its efficacy against staphylococcal infection.

Vaar teknologi kan benyttes til medisinsk effektoekning for saa mange forskjellige sykdommer, at selskaps verdien vil bli enorm saa snart annerkjennelsen for dette foreligger. Straks deretter kommer etterspoerselen og da baerer det til himmels. Den er saa smaatt pa vei, og kan eksplodere naar som helst.
Innlegg av: Andor (07.06.18 09:42 ), lest 2742 ganger

Pcib kommer til og lage like stor oppstandelse som når Penicillin ble oppfunnet.Det er bare at markedet ikke har forstått det ennå.
Innlegg av: Lothian (07.06.18 09:51 ), lest 2697 ganger

gepard1 og Andor med store ord igjen...

I mellomtiden sitter "alle" og venter på neste konkrete pip fra selskapet..handelen er nesten stoppet opp...og mye tyder på at vi kommer til å ligge +/- 50 før meldingen(e) kommer.

Synes selv de snart burde oppdatere oss på fimachem extension-studiet og selvsagt PF2-løpet + finansiering.

De må uansett komme med noe nytt angående top10-samarbeidet i slutten av juni/begynnelsen av juli.

Ellers har vel hele biotek-bransjen hatt et relativt flatt år I 2018...og det er vel PCIB ikkje helt upåvirket av...

Stille før stormen får vi håpe.

Lothian.
Innlegg av: gepard1 (07.06.18 12:38 ), lest 2577 ganger
Endret: 07.06.18 12:44

Folk flest er ikke i naerheten av og forstaa hvor stort PCIB kommer til og bli.

At vi tar en GenMab saa snart vaar leveringsteknologi bli annerkjent, ligger i kortene. Det kan skje allerede i hoest. Og i hvertfall neste aar. Selv ikke en ny finanskrise vil kunne stoppe dette. For saa snart det gaar opp for markedet at PCIB er i stand til aa faa ett to eller tresiffret antall medisiner til aa fungere mye bedre enn hva hver enkelt av disse medisinen faar til alene, vil aksjen gaa til himmels.

Fremtiden er PCIB's, for cellemembraene maa aapnes for at meidisnene skal fungere. Vi tilbyr science fiction som fungerer i dagens virkelighet.
Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 12:54 ), lest 2538 ganger

Kanskje vi får en fot til og en rebranding med fimaBACC??, og når får vi den første kommersielle samarbeidsavtalen på fimaBACC!

Blir snart den berømmelig ketchup-flaska når fimaCHEM og GGK kommer i gang, og ikke minst fimaVACC-resultater på friske frivillige.
Innlegg av: Ydmykamatør (07.06.18 13:05 ), lest 2482 ganger

gepard1 :

"Fremtiden er PCIB's, for cellemembraene maa aapnes for at meidisnene skal fungere. Vi tilbyr science fiction som fungerer i dagens virkelighet."

Det er ikke cellemembranen som åpnes, det er endosomene.

Grunnen til at jeg påpeker det er fordi det er så avslørende, det er tydelig at dette er et felt du har lite kunnskap om. Det er selvfølgelig helt greit, jeg er i den samme båten selv. Det er tross alt et felt den gjennomsnittlige investor har begrenset kunnskap om. Følgelig er men avhengig av å lytte til selskapet og gode skribenter med god forståelse og innsikt. Vi er velsignet med gode skribenter med god forståelse og innsikt, -du er derimot ikke en av disse.

Det som er problematisk er din haussing, haussingen din står ikke i stil med din forståelse eller kunnskap.

Disclaimer : Jeg er aksjonær i PCIB
Innlegg av: gepard1 (07.06.18 14:22 ), lest 2367 ganger

Ikke ydmyk amatoer

Du er en liten mann som bruker tiden din til og skrive dritt om folk som aldri har skrevet noe galt til deg. Normalt er det kun mennesker som har store problemer med seg selv som angriper andre, uten aa selv ha blitt angrepet foerst. Men det overlater jeg til psykologen din og ta seg av;-))

Jeg har mange ganger skrevet paa PCIB's traader at jeg ikke er fagmann, slik at jeg har aldri paaberopt meg dette. Allikevel etter 9 aar som PCIB aksjonaer og etter aa ha fulgt PCIB's og forumets traader, har man laert mye.

Jeg forstaar at du er totalt amatoer slik du innroemmer selv, Men Gaa inn paa PCIB;s hjemmeside saa ser du at naar laserlyset settes paa oedelegges membraen slik at medisinen kommer til der den skal, akkurat som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Man trenger ikke og bruke ord som endosomer for aa forklare hvordan PCIB teknologien fungerer.

Ellers tyder baade PCIB's resultater og bruksomraader, paa at PCIB kommer til aa bli fantastisk mye verdt. Slaar alle tre forretningsomraadene til. vil PCIB's verdi ganske sikkert passere 100 milliarder kr.

Hvis det blir for mye for deg, saa boer du kanskje selge deg ut;-))).
Innlegg av: AmirHassan (07.06.18 14:47 ), lest 2330 ganger

Det går an å ha vyer og se potensialer selv om man ikke er lege.
Jeg er enig med Geparden i at potensialet er over 100 mrd. Men som den enkle mannen jeg er vil jeg si meg fornøyd med 5-10 mrd i 2018.
Innlegg av: Otard (07.06.18 14:55 ), lest 2311 ganger

Enig med Amir her;

Vi trenger ikke ta ut hele potensialet i år:)
Innlegg av: stifinner (07.06.18 20:38 ), lest 2137 ganger
Endret: 07.06.18 20:41

Gepard1; jeg er så enig i ditt tilsvar til den såkalte ydmyke amatør!
Ikke mye ydmykhet der i gården, men amatør er han, det er jeg sikker på.
Han hadde tidligere en kommentar til et innlegg jeg hadde, men sånne amatører gidder jeg ikke svare. Kjekt at du gjorde det da.
Innlegg av: Ydmykamatør (07.06.18 21:14 ), lest 2066 ganger

stifinner, det stemmer at jeg skrev en kommentar til et innlegg du hadde skrevet. Der du skrev at du trodde det ville bli betalt utbytte på 10kr per aksje i 2018.

Jeg mente at det var tullete og at det harmonerer dårlig med at selskapet trenger penger via emisjon/partneravtale i løpet av året. Og at selskapet heller ikke har uttrykt noen planer om å betale utbytte.

Innlegg av: Kappa3278 (07.06.18 21:22 ), lest 2026 ganger

Betale utbytte uten å ha inntekter?
Pcib får ingen inntekter i løpet av 2018, bør være rimelig innlysende for de aller fleste
Innlegg av: Ydmykamatør (07.06.18 21:27 ), lest 1995 ganger

gepard1 på sin side tror selskapet blir solgt for mellom 40 og 100 milliarder neste år. Altså sånn rundt regnet mellom 40x-100x i løpet av neste år. Det faller på sin egen urimelighet.

Det fremstår også som haussing og useriøst, jeg synes det er greit å adressere dette.
Innlegg av: Durable (07.06.18 22:05 ), lest 1924 ganger

Selvsagt en veldig generaliserende påstand fra undertegnede, men for meg virker det ofte som om de som besitter den største faglige medisinske kompetansen også er de som i minst grad er i stand til å vurdere det økonomiske potensialet.

Derfor er det fint at forumdeltakerne på PCIB-trådene er en fin miks av begge "typer" skribenter. :-)

For min del virker det heller useriøst å hevde at PCIB ikke vil bli verdt minst 50-100 milliarder kroner, FORUTSATT at de tre(fire?) platformene slår til, enn å hevde det motsatte.

Fremtiden VET vi lite om, men det er ingen tvil om at potensialet til PCIB er skyhøyt. Om potensialet noensinne blir fullt og helt realisert gjenstår dog å se.
Innlegg av: Taylor (07.06.18 22:10 ), lest 1897 ganger

geparden kan kanskje være den som spår fremtiden best. Er enig med Durable,i at potensialet ligger der. Hvem vet. Spennende blir det hvertfall fremover.
Innlegg av: gepard1 (07.06.18 22:30 ), lest 1860 ganger
Endret: 07.06.18 22:52

Ikke Ydmykamatoer

I mine spaadommer ligger det visse forutsetninger du velger og se helt bort i fra i dine innlegg.

Det foutsetter at triggerlisten vi venter paa gaar inn, og at vaar leveringsteknologi blir ett hett og etterspurt produkt i markedet.

Forhaapentligvis vil sommeren og hoesten gi svar paa dette.

Men tegner vaar topp 10 BP partner kilinisk avtale med PCIB hvor det folger med upfront payment, betyr det enorm reklame for PCIB paa verdensbasis.

Og Hvis IGGk medisinen ogsaa faar en partner som betaler uprfornt payment og P2 igangkjoeres, betyr det ogsaa mye. Hvis extension studiet i tillegg skulle vise mye bedre resultater enn den foerste delen av fase I gjorde, kan PCIB slaa seg paa brystet foran en hel verden og utbasunere at vi faar cellegift til aa fungere hvor den ikke gjoer det idag.

Hvis vi paa toppen av dette skulle motta gode nok kreftvaksine resultater til at markedet blir interessert i aa tegne avtaler med PCIB, kan PCIB fort bli en saa het potet at vi tar en GenMab. I saafall betyr det ett salg av PCIB paa i underkant av 100 milliarder kr.

For at dette skal skje, maa resultatene innfri og PCIB bli beroemte og sterkt annerkjent og etterspurt pga. av disse.

Tilsvarende har skjedd i andre selskaper, saa hvis resultatene er gode nok, er det ingen grunn for at det ikke skal skje med PCIB ogsaa.

Til sist, saa langt har PW rapportert og uttalt seg paa en slik maate, at det faktisk er grunn til aa vaere opptimistisk paa alle tre forretningsomraadenes vegne. Man maa huske paa at innfrir ett forretningsomraade, ligger det i kortene at det kan hentes ut ett tosiffret antall medisiner bare der. I det ligger den store verdien i PCIB. For mange medisiner er mer verdt enn kun en medisin. Det tror jeg til og med du forstaar, men jeg er ikke helt sikker;-))
Innlegg av: Londonmannen (07.06.18 22:33 ), lest 1832 ganger

Som vi ser gang på gang så blir mindre selskaper slukt av BP, når de har bevist at produktet deres funker og blir godkjent. Og når det skjer, så får rett nok investorene godt betalt, men ikke i nærheten av hva de ville fått dersom de fikk anledning å bli med på hele reisen.

I den grad PCIB får suksess, så vil aksjonærene få godt betalt, men det blir et BP som vil sitte igjen med mesteparten og få gleden av å se det fulle potensialet bli utløst.
Dette gjelder vel for de fleste av farmasi knoppene i Norge.
Innlegg av: rockpus (07.06.18 23:02 ), lest 1712 ganger

Londonmannen:

Det er bl.a. derfor jeg tror at PCIB er best tjent med en rettet emisjon i stedet for partneravtale på det nåværende relativt tidlige stadiet.
Innlegg av: Ydmykamatør (07.06.18 23:18 ), lest 1648 ganger

gepard1 :

Og jeg har 50 mill på bok. Jeg må bare vinne på lotto først.

Nå overdriver jeg selvfølgelig, men det handler om å utvise edruelighet. Du skriver og fremstiller dette som en slam dunk, noe det ikke er. Artic operer med en LOA på 51% for gallegangsstudiet. Du skriver som om at det er i boks hvis extensionstudiet viser gode resultater (på 6 pasienter). Du snakker også om en Genmab innen 18 måneder, vi kommer ikke til å ha et godkjent produkt om 18 måneder en gang.

Jeg er tungt lastet i PCIB fordi jeg også har tro på selskapet, men det finnes da grenser for haussingen.

Innlegg av: Otard (07.06.18 23:18 ), lest 1647 ganger

Rockpus.
Jeg tror selskapets struktur gjør at det er vanskelig å svelge hele uansett. Det er store selskaper i innen Nac som, hvis de har synergier med deres produkter, ikke vil bli eid av en kjempe som kanskje utvikler konkurerende produkter.
Innlegg av: aksjeNuben (07.06.18 23:55 ), lest 1574 ganger

Ydmykamatør skriver

vi kommer ikke til å ha et godkjent produkt om 18 måneder en gang.

Der tror jeg du bommer stygt.

Fordi fimaVacc kan komme på markedet om uker/mnd.
Innlegg av: don_suger (08.06.18 00:02 ), lest 1553 ganger

I tillegg er det vel en god mulighet for at interim avlesning for GGK pf2 har gitt AA fra FDA innen da ;-)
Innlegg av: Ydmykamatør (08.06.18 00:18 ), lest 1530 ganger

aksjeNuben :

Når de 90 friske frivillige er analysert, må det avgjøres om det blir en del 3 av studien. Dernest må det utlisensieres og så gjennom et klinisk løp. Det tar mer enn 18 måneder.
Innlegg av: Ydmykamatør (08.06.18 00:22 ), lest 1533 ganger

don_suger :

Det er det en mulighet og gitt muligheten får vi håpe det skjer! :) Det vil dog uansett ta mer enn 18 måneder før behandlingen er på markedet.
Innlegg av: don_suger (08.06.18 00:41 ), lest 1508 ganger
Endret: 08.06.18 00:42

Sant nok, men da er LOA så å si i boks og da vil jeg påstå de som har sittet på toget hele veien vil være de som sitter med en mega avkastning.

De som da kaster seg over aksjen på det tidspunktet man eventuelt får AA vil ikke være i nærheten av å få en så stor avkastning som de som tok sjansen når LOA var lavere enn 51%....

Men sånn er det jo bare at de som løper større risiko har mulighet til å gjøre en mega gevinst eller mega tap :-)
Innlegg av: gepard1 (08.06.18 04:31 ), lest 1466 ganger
Endret: 08.06.18 04:32

Ikke ydmykamatoer

Og vaere opptimistisk paa din aksjes vegne er en del av gamet. Og spesiellt hvis ditt selskap utelukkende har meldt postive resultater. I tillegg har RxI uttalt at vaar leveringsteknologi er fremtiden for deres bransje. Og Walday om avtaleendring med vaar topp 10 BP partner, noe som kan bety klinisk avtale, med mulig upfront payment.

Naar man legger til at Vaar IGGk medisin er innroemmet fast track til markedet, og PW har uttalt at man opplever kraftig respons for vaar kreftvaksine, er det ingen grunn til aa henge med gjeipen. Jeg tror vaar leveringsteknologi vil bli annerkjent av paa en slik maate at mange selskaper vil smarbeide med oss.

Skjer det, tar vi en GenMab. Med resultatene i haand, maa det vaere lov til og droeemme om slikt, uten og bli angrepet av deg. Det er meget uhoeffelig. Oppfoer deg, saa slipper du all kranglingen du opplever paa forumet. Du maa huske paa at det er ikke haussing saa lenge argumentasjonen bygger paa rapporterte resultater.
Innlegg av: gepard1 (08.06.18 08:41 ), lest 1334 ganger
Endret: 08.06.18 08:51

Leser noen overskrifter i VG i dag.

"Utvikler pille mot aggresiv kreft. Kan bremse kreftsykdommen for sepsielt syke pasienter."

"Kvinner med doedelig eggstokk kreft, levde ett halvt aar lenger med immunterapi."

Dette lanseres som fantastisk. Og vi kan gjoerde det samme med fimaChem. Og bare gudene vet saa langt hvor mye bedre enn dette fmaNac of fimavacc kan gjoere det.

Naar andre kreftmedisiner blir utrolig mye verdt for aa ha effekt paa en kreftsykdom, tenk da hvor mye PCIB kan bli verdt naar vi kan oppnaa tilsvarende eller bedre med mange forskjellige kreftsykdommer. Og til og med helbrede en del av pasientene.

Slik at hvis sommeren og hoestens triggerliste kommer inn positiv...........vel..............................

Innlegg av: gepard1 (08.06.18 09:03 ), lest 1279 ganger
Endret: 08.06.18 09:10

Men dagens store kreftnyhet i VG var dette;

Genetisk testing (såkalt DNA-sekvensering) av flere pasienter. Genetisk testing vil si å undersøke eventuelle genfeil svulsten til en pasient har.
Dataen brukes til å vurdere videre behandlingsvalg. Teknologien og fremgangsmåten blir spådd å være dette århundrets viktigste medisinske gjennombrudd.
Genetisk testing kan være nøkkelen til å finne ut hvilke pasienter som har nytte av immunterapi – en behandlingsform som fremdeles bare fungerer godt for en liten andel pasienter.

Her snakker vi vel CRISP, eller noe i den retningen hvor vi ogsaa kan hjelpe til har jeg forstaatt av hva ekspertene paa PCIB traadene har skrevet tidligere. Naar man sammenligner, virker det som at PCIB hr en lys fremtid.
Innlegg av: gepard1 (09.06.18 10:34 ), lest 1092 ganger
Endret: 09.06.18 10:40

Feil traad.
Innlegg av: Andor (09.06.18 10:42 ), lest 1066 ganger

Tror vi får se en løft i kursen på forventninger snart.
Innlegg av: TyrionIV (11.06.18 12:07 ), lest 694 ganger

For å kommentere det tråden opprinnelig handlet om:
Min første tanke når jeg leste dette var om dette kan brukes mot borrelia? (flåttbitt)
Er ikke det en sykdom/bakterie som går inn i en dvalelignende tilstand i cellene for å overleve angrepene mot den fra antibiotika etc..?

(kommentar til digresjonen: For øvrig til dels enig med Ydmykamatørs hjertesukk..)
Innlegg av: gepard1 (13.06.18 08:13 ), lest 471 ganger

Vi faar haape PCIB patenterer alt de presenterer, slik at ingen kommer de i forkjoepet. Spesielt Kina er flinke til aa stjele andres ideer.
Innlegg av: Kappa3278 (13.06.18 10:10 ), lest 317 ganger

Reisen sørover fortsetter med uforminsket styrke, ser ut til att markedet har mistet troen på pcib...
Innlegg av: SafeInvest (13.06.18 10:39 ), lest 254 ganger

Nå rører du godet her Kappa3278...

Kursen har lagt i det samme beltet i ca 3 måneder nå, intet nytt under solen.

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=71329&marketid=15
Innlegg av: stifinner (13.06.18 10:11 ), lest 315 ganger

Det ser ut som om robotene sliter veldig nå med å få seg noen aksjer.